Bakuga
23-02-2015, 21:39
Witam was wszystkich serdecznie,
Z pewnością temat poruszany nie raz nie dwa. Chciałbym zakupić forda focus'a mk2 1.6 TDCI 90KM kombi z 2005 roku. Przebieg niby 190 tyś km Polski salon 1 właściciel. Oglądałem nawet sztukę którą chciałbym kupić i nie wtopić pieniędzy bo mnie po prostu na to nie stać. Nie znam się na silnikach Forda ani nawet na marce Ford dla tego postanowiłem zapytać się was jako mających doświadczenie. A mianowicie podczas oględzin pojazdu wyszło kilka spraw a mianowicie:
1.
Podczas odpalania ( stał 2 tyg. w komisie bez odpalania ) odpalił od "strzała" tylko zmielił z dwa razy bo aku słaby był po czym poszedł biały dym następnie ustał, a następnie po jakiś 3-5 min pracy znów zaczął kopcić na biało przez długi okres czasu. Przejechałem się krótki odcinek ( silnik nie zdążył się zbytnio nagrzać ) i już nie kopcił. ale po dodani gazu na jałowym troszkę czarnego i odrobinę biało-niebieskiego dymu poszło
2.
Podczas skręcania kół występowało "gumowe" skrzypienie i nie wiem czy to coś z kolumną z maglownicą czy może to po prostu gumy stabilizatorów.
3.
Pan Handlarz wciskał mi że 90 PS nie mają dwumasy.... czy ja jestem w błędzie upierając się, iż mają dwumasę?
4.
Gnijący błotnik od podłogi, czy one aż tak gniją jak mk1?
5.
Widać wycieki Oleju jakby spod pokrywy zaworów czy to normalne? silnik widocznie zabrudzony olejem ( lany 5W40 ponoć )
Czy są jeszcze jakieś rzeczy na co powinienem zwrócić uwagę przed zakupem czy po prostu jechać do DEKRA, BOSCH i sprawdzić pod kątem technicznym?
Głównie chodzi mi o to aby silnik był w dobrej kondycji resztę można zrobić, ale jak to najlepiej zdiagnozować?
Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pomoc.
Z pewnością temat poruszany nie raz nie dwa. Chciałbym zakupić forda focus'a mk2 1.6 TDCI 90KM kombi z 2005 roku. Przebieg niby 190 tyś km Polski salon 1 właściciel. Oglądałem nawet sztukę którą chciałbym kupić i nie wtopić pieniędzy bo mnie po prostu na to nie stać. Nie znam się na silnikach Forda ani nawet na marce Ford dla tego postanowiłem zapytać się was jako mających doświadczenie. A mianowicie podczas oględzin pojazdu wyszło kilka spraw a mianowicie:
1.
Podczas odpalania ( stał 2 tyg. w komisie bez odpalania ) odpalił od "strzała" tylko zmielił z dwa razy bo aku słaby był po czym poszedł biały dym następnie ustał, a następnie po jakiś 3-5 min pracy znów zaczął kopcić na biało przez długi okres czasu. Przejechałem się krótki odcinek ( silnik nie zdążył się zbytnio nagrzać ) i już nie kopcił. ale po dodani gazu na jałowym troszkę czarnego i odrobinę biało-niebieskiego dymu poszło
2.
Podczas skręcania kół występowało "gumowe" skrzypienie i nie wiem czy to coś z kolumną z maglownicą czy może to po prostu gumy stabilizatorów.
3.
Pan Handlarz wciskał mi że 90 PS nie mają dwumasy.... czy ja jestem w błędzie upierając się, iż mają dwumasę?
4.
Gnijący błotnik od podłogi, czy one aż tak gniją jak mk1?
5.
Widać wycieki Oleju jakby spod pokrywy zaworów czy to normalne? silnik widocznie zabrudzony olejem ( lany 5W40 ponoć )
Czy są jeszcze jakieś rzeczy na co powinienem zwrócić uwagę przed zakupem czy po prostu jechać do DEKRA, BOSCH i sprawdzić pod kątem technicznym?
Głównie chodzi mi o to aby silnik był w dobrej kondycji resztę można zrobić, ale jak to najlepiej zdiagnozować?
Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pomoc.