Zobacz pełną wersję : Focus mk2 1.6 TDCI 90 KM


Bakuga
23-02-2015, 21:39
Witam was wszystkich serdecznie,
Z pewnością temat poruszany nie raz nie dwa. Chciałbym zakupić forda focus'a mk2 1.6 TDCI 90KM kombi z 2005 roku. Przebieg niby 190 tyś km Polski salon 1 właściciel. Oglądałem nawet sztukę którą chciałbym kupić i nie wtopić pieniędzy bo mnie po prostu na to nie stać. Nie znam się na silnikach Forda ani nawet na marce Ford dla tego postanowiłem zapytać się was jako mających doświadczenie. A mianowicie podczas oględzin pojazdu wyszło kilka spraw a mianowicie:
1.
Podczas odpalania ( stał 2 tyg. w komisie bez odpalania ) odpalił od "strzała" tylko zmielił z dwa razy bo aku słaby był po czym poszedł biały dym następnie ustał, a następnie po jakiś 3-5 min pracy znów zaczął kopcić na biało przez długi okres czasu. Przejechałem się krótki odcinek ( silnik nie zdążył się zbytnio nagrzać ) i już nie kopcił. ale po dodani gazu na jałowym troszkę czarnego i odrobinę biało-niebieskiego dymu poszło
2.
Podczas skręcania kół występowało "gumowe" skrzypienie i nie wiem czy to coś z kolumną z maglownicą czy może to po prostu gumy stabilizatorów.
3.
Pan Handlarz wciskał mi że 90 PS nie mają dwumasy.... czy ja jestem w błędzie upierając się, iż mają dwumasę?
4.
Gnijący błotnik od podłogi, czy one aż tak gniją jak mk1?
5.
Widać wycieki Oleju jakby spod pokrywy zaworów czy to normalne? silnik widocznie zabrudzony olejem ( lany 5W40 ponoć )

Czy są jeszcze jakieś rzeczy na co powinienem zwrócić uwagę przed zakupem czy po prostu jechać do DEKRA, BOSCH i sprawdzić pod kątem technicznym?
Głównie chodzi mi o to aby silnik był w dobrej kondycji resztę można zrobić, ale jak to najlepiej zdiagnozować?

Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pomoc.

c-matix
23-02-2015, 22:08
Najlepiej jak byś wkleił link do ogłoszenia, wtedy by było dużo jasności.
ad1. jesli auto stało długo to woda w tłumniku napewno była, moj jteż puszcza białego dyma po 1 dniu stania a jeżdzi i jest ok, po postuju na wolnych obrotach każdego diesla jak przegazujesz poleci czarny dym bo z kolektora wydmuchasz wszystkie spaliny i sadze które zbierają sie podczas pracy silnika na wolnych obrotach.
ad2. łożyska amortyzatorów prawdopodobnie, koszt ok 300-350zł z wymianą bo niestety trzeba zdemontowac amorki.
ad3. maja dwumase ale te 90KM są mniej wysilone i dwumasy wytrzymują duzo wiecej nawet 300tys jak ktos jęzdzi jak trzeba.
ad4. może była jakaś naprawa mało fachowo zrobiona, generalnei nie ma co porównywać blachy mk1 do mk2 , jest dużo lepiej.
ad5. przy tym przebiegu możliwe , ale to nie jest zabójczy koszt naprawy, mi leje korek od wlweu oleju i mam wokół niego aż mokro musze wymienić szybko.

Dopisz do profilu skąd jesteś... regulamin.

Bakuga
23-02-2015, 22:59
Dziękuję za szybką odpowiedź kolego. Link do ogłoszenia nic nie da ponieważ nie ma zdjęcia komory silnika oraz zdjęcia z "rudą" która wyszła przy błotniku.
Pojazd był malowany, ( w końcu ma 10 lat ) tylne drzwi pasażera od strony kierowcy i uszkodzony błotnik po tejże stronie, uszkodzenia karoserii nie mają dla mnie dużego znaczenia bo tak jak napisałem powyżej chciałbym kupić sprawne auto technicznie. A co z turbinami? wyczytałem, że zacierają się ponieważ jakiś dolot czy sito się zapycha przez co turbo się zaciera. Czyli silnik "ulany/spocony" olejem wcale nie musi oznaczać ogromnych remontów? ponadto na co jeszcze zwrócić uwagę? Zastanawiam się czy serwis bosch / dekra rzetelnie wykona sprawdzenia przed zakupowego pojazdu i czy są w stanie określić w jakim stanie są wtryski ( czy nie leją itp. )

c-matix
23-02-2015, 23:13
jak masz linka to dawaj tu dużo z wprawnym okiem jest na forum , czasem nawet pierdoły potrafią dać coś zagadkowego.
Turbo w wersji 90KM jest bez zmiennej geometrii a to ona sie zaciera, tu jest stała sam mam taką.

Bakuga
24-02-2015, 08:00
Link do ogłoszenia : http://otomoto.pl/ford-focus-1-6-tdci-trend-salon-serwis-stan-bdbb-C35902876.html
Jest podany VIN tak więc gdyby któryś z kolegów mógł go zweryfikować to byłoby super :)
Zastanawiam się ewentualnie nad tym egz. http://allegro.pl/ford-focus-1-6-tdci-2005-rok-kombi-i5118151221.html
Tylko własnie on jest w "całości" czyli nie ma żadnych wgniotek ale nie wiadomo jak mechanicznie.

PS. Ten pierwszy tańszy ma ramkę rejestracyjną Carrera Motors Bydgoszcz - Naprawy powypadkowe blacharstwo/lakiernictwo. Hmm... czyżby ktoś w ogłoszeniu skłamał czy to tylko nieścisłość :)

marlon7676
24-02-2015, 08:35
Ten pierwszy to jakaś tragedia z tą naprawą powypadkową - pierwsze zdjęcie i to spasowanie zderzaka z błotnikiem - Dramat...

luki6262
24-02-2015, 08:40
Ten pierwszy focus o dziwo ma dwie nalepki na szybie- a sprzedający podaje, że jeden właściciel był. Dużo firm kupowało takie focusy z takim silnikiem i z takim wyposażeniem. Samochód ma zaległą akcję serwisową związaną z układem chłodzenia- czy ją odbył- nie wiem :D
Jakbyś posiadał numery tablicy rejestracyjnej to coś więcej bym mógł powiedzieć.

Tu masz tego samego focusa:
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:spNmB9Pd5gYJ:otomoto.pl/ford-focus-mk2-C35769497.html+&cd=6&hl=pl&ct=clnk&gl=pl&client=opera
Cena niższa, przebieg wyższy. Ja bym sobie odpuścił.

c-matix
24-02-2015, 09:23
niebieski do poprawek, malowany błotnik to nie znaczy wypadkowy.
Niebieski jesli silnik w tym niebieskim jest ok to zaproponuj 10tys i juz , zostanie ci na poprawki, Srebrny tez malowany błotnik prawy przedni, przebieg wiekszy ale po regeneracji turbo i itp. mysle ze jak ci sie nie spieszy to poczekaj jakiś czas i poszukaj cos tez innego.

Bakuga
25-02-2015, 06:10
No tak. Blacha jak blacha, trudno znaleźć auto które nie było malowane chodzi mi o mechanikę a z tego co się dowiedziałem to niebieski miał regenerowane turbo i wymienianą 2mase, tylko nie dowiedziałem się czy właściciel posiada rachunki na te wymiany. Więc, gdyny byłoby to prawdą to można się zastanowić nad zakupem. Tylko jeszcze zauważyłem że dwa pierwsze wtryski były oznaczone białą farbką 1 i 2 to może być zastanawiające, a jak wiadomo wtryski to nie tania rzecz :)

c-matix
25-02-2015, 08:51
do 1.6 tdci używek jest mase i nie sa takie drogie, co do białej farbki to mogą być wymienione , lub były sprawdzane i one są ok a pozostałe wymienione.

Bakuga
27-02-2015, 10:15
Cześć, byłem w serwisie BOSCH'a sprawdzić niebieskiego.

c-matix
27-02-2015, 10:29
No to faktycznie bezwypadkowy, pan pewnie sie tłumaczy że karzak był i było przerysowane. uzbierało sie tego troche.
jaki masz kolego budżet na auto do rejestracji może tak ktoś coś doradzi.