Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Bicie na maglownicy
Witam koledzy
Mam następujący problem. Jeżdżę już moim esiem od ponad roku od pewnego czasu zaczęły mi się drgania na kierownicy. Przy dużych prędkościach (160km) i hamowaniu kierownica zaczyna drżeć tak jak by bardzo szybko skręcała delikatnie w lewo i prawo z dużą częstotliwością. Poniżej setki nic się nie dzieje.
Pierwsza myśl zwichrowane tarcze więc je wymontowałem bo były prawie nowe i przetoczyłem na numeryce założyłem nowe klocki i nic tak samo jak było. Wyważyłem koła i sprawdziłem felgi. Dziś dowiedziałem się od znajomego mechanika po obejrzeniu mego esia że mam rozbitą maglownice i to nietypowo góra-dół. Czy to możliwe że to jest przyczyna drgań? Nie chce znowu coś robić co nie pomoże.
Pozdrawiam
Miałem dokładnie te same objawy przy delikatnie skrzywionej przedniej piaście w nissanie. Zastanawiało mnie nawet, jak taki kawał żeliwa, na sztywno skręcony z felgą, może się "wykrzywić". Podejrzewam speców mechaników z aso nissana, którzy wymieniali wcześniej łożysko - zapewne dość ciężkim młotem...
Zanim doszedłem, że to piasta, również wymieniłem tarcze. Objaw ustał (a przynajmniej takie było moje subiektywne odczucie) na kilkaset km po czym wrócił... Niestety, nowe tarcze też "dostały" od krzywej piasty (nierównomierne zużycie)...
Niech mechanik założy czujnik zegarowy i zbada bicie piasty i tarczy
Chomiczek 26-02-2015, 17:27 Witam koledzy
Mam następujący problem. Jeżdżę już moim esiem od ponad roku od pewnego czasu zaczęły mi się drgania na kierownicy. Przy dużych prędkościach (160km) i hamowaniu kierownica zaczyna drżeć tak jak by bardzo szybko skręcała delikatnie w lewo i prawo z dużą częstotliwością. Poniżej setki nic się nie dzieje.