Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Automatyczne otwieranie klapy z pilota
Znalazłem taki filmik na youtubie. Chciałem was zapytać czy ktoś stosował takie siłowniki ze sprężyna w swoim Smazie. Jeśli tak to gdzie je można kupić i jaki jest koszt ?????
https://www.youtube.com/watch?v=lGx-9p0oXTI
Patrze w internecie i jak na razie, znalazłem filmik jak to działa w s-max-ie,
https://www.youtube.com/watch?v=BDCzpTURH4c
w filmiku jest adres strony,ale nie widzę ceny za zestaw do s-max-a.
do focus II lub mondeo koszt 44euro
http://www.larrys.de/der_automatische_heckklappenoffner.html
Wstepnie wyczytałem ze do smaxa musze podac parametry siłownika. Napisałem do nich maila zobaczymy jaka cene zaproponują . Plus jest taki ze mieszkam na stałe w Niemczech. Jesli cena nie bedzie wysoka , zamawiam :) moze ktos z was pisze sie na zakupy :) moze przy wiekszym zamowieniu uda sie obnizyc cene????
Na filmiku z Mondeo na youtubie widac jasnozielona sprezyne a na fotkach na stronie larrys tez widac zielone "coski' na silownikach.
Takie sprezyny V20 (wzmianka o nich w opisie filmiku) produkuje firma RAF: raf@raf.com.pl
Oto katalog: http://www.raf.com.pl/files/231/Sprezyny_do_niskich_obciazen_zielone-V.pdf
Ktos wie gdzie to kupic w detalu?
Mysle ze caly pic polega na dobraniu odpowiedniego silownika i sprezynki, przez co tworzy sie odpowiedni uklad, ktory w dolnym punkcie jest w stanie wypchnac klape a jednoczesnie jej nie wyrwie przy maksymalnym otwarciu.
EDIT:
Np taka sprezynka V20 x 51 przy scisnieciu o 30% (15mm) generuje 375N sily :) To ponad polowa tego co ma silownik Esia.
Ktos wie ile miejsca zostaje na silowniku przy zamknietej klapie?
Edit 2:
A tutaj opis z detalami how to z Mondeoklub Polska:
http://www.mondeoklubpolska.pl/showthread.php/106425-Automatycznie-otwierana-klapa-baga%C5%BCnika-MONDEO-MK3-HATCHBACK
Dzwoniłem do nich. W grę wchodzi tylko wysyłka z Bielska.
Poprosiłem o cenę jakieś przykładowej sprężyny, co by rząd wielkości złapać: około 11 zł za 2szt. Pytanie tylko która.
Mój nr siłownika to 6M21-R406A10-BA, po nim doszedłem do zamiennika STABILUS 031049 i Johns 32 75 95-91.
Finalnie znalazłem też FEBI BILSTEIN z najdokładniejszym opisem
Ich parametry
Brand:STABILUS
Part Number(s):031049
ProductName:Gas Spring
Length [mm]:604,5
Stroke [mm]:232.5
Eject Force [N]:635
Brand:JOHNS
Part Number(s):32 75 95-91
Length [mm]:605
Stroke [mm]:242
Eject Force [N]:635
Brand:FEBI BILSTEIN
Part Number(s):31948
ProductName:Gas Spring
Fitting Position:
Length [mm]:604,5
Weight [kg]:0,411
Required quantity:2
Stroke [mm]:232,5
Eject Force [N]:655
Colour:
Outer Diameter 1 [mm]:8
Outer Diameter 2 [mm]:22
Jest jeszcze zamiennik krosna 24546
http://www.fakrosno.pl/pl-PL/aftermarket/produkty/sprezyny_gazowe/katalog_aftermarketowy
Średnica tłoczyska: 8 mm
Średnica cylindra: 18,5 mm
L max: 605 mm
Skok: 242 mm
Siła F1: 655 N
Mocowanie od strony tłoczyska: 13
Mocowanie od strony cylindra: 13
Numer oryginalny: 1381555, 1434296, 6M21R406A10AB, 6M21R406A10AD
Mam zdjęcie prawie zamkniętej klapy/wciśniętego amortyzatora. Prawie cały wchodzi do środka, zostaje jakieś 10mm luzu.
Klapa sama się podnosi kiedy trzpień jest wysunięty na około 80-85mm.
Jestem po rozmowie z RAFem, przymierzana sprężyna to model v20x89.
Powinna mieć wystarczająca siłę, aby unieść klapę, ale po max ściśnięciu ma jakieś 45-50mm. W takiej opcji trzeba by jeszcze wymienić całe amortyzatory na takie, które w zamkniętej pozycji mają koło 45-50mm luzu na trzpieniu
RAF zastanawiał się jeszcze nad zrobieniem specjalnej sprężyny do std amortyzatorów gazowych.
W takim przypadku sprężyna "nachodziłaby na amortyzator zewnątrz". Sądzę, że by się zmieściła pomiędzy klapką i budą, tylko trzeba by dospawać jakiś pierścień na amortyzatorze, aby był opór dla sprężyny.
Maciej jeszcze jakieś pomysły/sugestie?
marek197879 02-03-2015, 23:50 kiedyś się tym rozwiązaniem interesowałem bo naprawdę bardzo przydatna sprawa miałem otwieranie i zamykanie w mercedesie i człowiek się do tego przyzwyczaja rąk nie trzeba brudzić a przy zajętych rękach niezastąpione ale............. większość ludzi przynajmniej w kombi bo w s-max nie widziałem, stwierdza że przy dłuższym użytkowaniu wypycha to klapę a czasami odkształca przecież ciągle sprężyna napiera na klapę
Gdzieś chyba na Mondeo klub jest dokładny opis jakie to sprężyny. Opisywali, że do Mondeo kupowali sprężyny do wiatrówek i obcinali je na 11 zwojów. Zastanawiam się tylko jaki wpływ będzie miała mocna sprężyna (a naprawdę musi być ona mocna aby unieść klapę w s-maxie) kiedy przez większość czasu jest ściśnięta i napiera na amorek, klapę i zamek.
marek197879 03-03-2015, 08:42 no tak postu wyżyj kolega lysyG nie przeczytał........ mocna sprężyna wypycha a w s-max wydaje mnie się że klapa jest nawet cięższa niż w kombiaku to i sprężyna musi być mocniejsza co ma przełożenie na to że zawiasy i inne elementy ciągle są pod stałą siłą wypychania na zewnątrz i na pierwszy rzut oka linia klapy po dłuższym użytkowaniu nie zgrywa się z karoserią czysta fizyka tym bardziej ze karoseria ciągle pracuje co pewnie słyszymy zajezdnia z krawężników, nie jeden post był o tym i nie jedna osoba na takie rozwiązanie narzekała
czytał, czytał post wyżej,tylko kiedyś widziałem ten patent ze sprężynami z wiatrówki (bardzo mocnymi) i tak się zastanawiałem. No i musiałem się "wyżalić"
Czyli co? Pozostaje tylko silownik elektryczny? Nowy C-max i Kuga to maja, a takie kolosy jak Galaxy lub S-max juz nie... Wkurza mnie koniecznosc unoszenia ciezkiej klapy a szczegolnie to ze dzieci albo malzonka maja z tym problem.
To ja wolę mieć prostą klapę z niewyrwanymi mocowaniami.
Szczerze to nie zastanawiałem się nad tym wcześniej i przyznaję rację Waszym argumentom.
marek197879 03-03-2015, 10:55 zastanawiałem się nad innym rozwiązaniem coś typu wymiany siłowników tak aby skok do podniesienia był mniejszy z jakimś patentem połączonym z zamkiem cos co odbije klapę sprzężone z zamkiem raczej mechanicznego niż elektrycznego bo raczej siłowniki wmontowanie przerabianie i to wszystko żeby jeszcze zgrało sie z kompem samochodu może nie niemożliwe ale bardzo gruba sprawa:)
Kiedys widzialem przerobke w Golfie, polegajaca na zmianie geometrii. Tam byly odbojniki takie: http://sklep-skoda.pl/odbojnik-klapy-tylnej-skoda-volkswagen-golf-seat-133-p-238.html . Tylko zeby zmienic geometrie nalezaloby dorobic jakies ustrojstwo przesuwajace punkty mocowania na karoserii/klapie a jednoczesnie przykrecac je w istniejace otwory montazowe. Do kompletu informacji: Silownik gazowy Kuga: Skok 275, sila 480N, dlugosc 657mm, Silownik gazowy C-max: skok 240, sila 460N, dlugosc 570mm. Moze sie okazac ze patent z DE za 44 EUR to wcale nie tak duzo, chyba ze nam sie uda dobrac podobny system.
ja założę te sprężynki i zobacze jak to sie sprawuje...
Dla mnie te siłowniki to również porażka - zauważ, że w klapach otwieranych elektrycznie są czujniki (przynajmniej w autach z którymi miałem do czynienia były czujniki) i klapa w parkingu podziemnym nie walnie Ci w sufit. Tu jak żona w Tesco na parkingu podziemnym otworzy to po poru razach masz klapę do malowania. No i przy elektrycznej klapie klapa sama się zamyka, a tu trzeba ciągnąc w dół, pewnie też z większą siłą.
bialy023 05-03-2015, 06:08 Klapa w sufit na parkingu podziemnym???? ? :shock: Jeszcze na takim nie byłem. A może po prostu nie należy parkować w miejscach wyłączonych np. pod wentylatorami. To takie miejsca z żółtymi przekreśleniami, no tam jest faktycznie nisko. 8)
Być może na niewielu byłeś - np. w Wawie w CH Reduta na podziemnym jest kilka miejsc (może kilkanaście - nie liczyłem) które na całej długości mają może 2 m, więc klapa mogłaby się obić, chyba że sobie "tyłek" auta wystawisz, wtedy nie... na wszelki wypadek żona ma tam kategoryczny zakaz parkowania :razz:
bialy023 06-03-2015, 08:56 Na kilku zdarzyło mi się być :lol: jednak z tak niskimi sufitami żeby bagażnika nie można było otworzyć nigdy się nie spotkałem. Być może miałem takie szczęście że udawało mi się do tej pory parkować wyłącznie w "wysokich" częściach :P będę w przyszłości zwracał baczną uwagę na tego typu różnice w wysokościach. Jak odnajdę takowe dam znać :D
Chlopaki,
Dyskutujecie nt potencjalnego spotkania klapy z garazem/sufitem, a nadal nie ma pomyslu (oprocz niemieckiego) na otwieranie klapy. Moze najpierw rozwiazmy problem z samoczynnym otwieraniem, a potem bedziemy sie zastanawiac jakie to ma zagrozenia.
W sumie podoba mi sie pomysl HIPOS'a aby nasunac sprezyne na zewnatrz cylindra. W budzie S-maxa ciezko jest upchac odpowiednio dluga sprezyne gazowa o odpowienio dlugim skoku, aby bylo dosc miejsca na dolozenie dodatkowej klasycznej sprezyny na tloczysko - a wynika to z geometrii umieszczenia uchwytow montazowych. Gdyby RAF moglby zrobic custom spring podobna do V40 (o srednicy wewnetrznej 20mm), ale z drutu V20 to byloby ciekawie.
czy ma już ktoś u siebie coś takiego zamontowane???niech sie pochwali...
No własnie, tez mam funkcje na pilocie zeby otwierac bagażnik...ale on sie tylko "odtrzaskuje" hmm, wystarczy ze zakupie tylko te sprężyny do tych siłowników, i klapa powinna sie całkowicie otwierać po nacisnięciu kluczyka ? hmm widzialem taki patent w innych samochodach z tymi sprężynami..
Mam to rozwiązanie w Bravo od kilku dobrych miesięcy. Super sprawa.
Niestety w w S'ku nie widzę miejsca dla sprężyny po zamknięciu klapy. ..
ale jednak musi sie dać zamontować skoro na filmiku jest pokazane jak to działa własnie w s-maxie..
januszjg 07-04-2015, 09:23 Witam wszystkich,
nie doszukałem sie konkretów dlatego zkładam ten temat.
Czy ktoś się orientuje czy do Esa z 2007 będą pasowały siłowniki z Kugi (takie (http://allegro.pl/ford-kuga-mk2-silownik-teleskop-elektryczny-klapa-i5119646839.html))?
Może ktoś już to testował?
Pozostawiam na razie temat podłączenia i ewentualnego sterowania.
Z góry dziękuję za podpowiedzi i pomoc.
Pozdrawiam.
Barjavel 20-04-2015, 20:19 Sądzę że gdyby pasowały nie było by tematu o sprężyna na siłownikach ;)
Silowniki do C-maxa maja dobry suw (240 vs 242 mm potrzebne w S-maxie), ale sa za krotkie - (570mm vs 605mm) - ale to akurat nie jest problemem, bo mozna dorobic przedluzke. No i niestety sa za slabe - 460N vs 655N...
Co do Kugi: (suw 275mm vs 242 - tu byloby ciezko zatrzymac silownik w odpowiednim momencie), dlugosc max 657 ws 605 - tym razem za glugie. I tez za slabe 480N.
Wiec lepiej pasowac beda z C-maxa o ile zrobi sie przedluzke i rozwiaze problem brakujacych 200N. Oczywiscie potrzebne beda tez inne uchwyty montazowe + jakis modul na microcontrolerze - np Arduino, ktory bedzie uruchamial silownik np przy kliknieciu przycisku otwierania klapy.
Tyle, że oryginalny system elektrycznej klap składa się z większej liczby elementów:
- siłowniki,
- sterownik
- zamek elektryczny z "dociąganiem" (domyka i blokuje klapę).
Całość jest zintegrowana z centralnym zamkiem (poprzez szynę CAN).
Sterownik ma trochę więcej funkcji niż obsługa guzika:
- sterowanie z pilota (kontekstowe, nie działa w trakcie jazdy);
- obsługa ustawiania wysokości otwierania klapy;
- pomiar obciążenia siłowników (zabezpieczenie przeciw "przycięciu").
- generowanie sygnału ostrzegawczego z buzera oraz sygnału na kierunkowskazach.
Tak więc już widzę to arduino zintegrowane z szyną CAN samochodu...:568:
Tedi, ja nie mowie ze to banal.
Jedyny problem jaki widze to dociaganie klapy - bez powaznych przrobek zamka sie nie obejdzie.
Odnosnie sterowania - mozna "modul" wpiac pod zasilanie zamka - przeciez juz obecnie jest przycisk otwierajacy sam bagaznik - on tez nie dziala podczas jazdy. Wystaczy zlapac analogowo informacje ze otwiera sie zamek tylnej klapy (pojawia sie napiecie na stykach zamka) i arduino zalacza silownik i ciagnie do gory. Zamykanie z zabezpieczeniem przyciecia - Sa mierniki pradu tez pod arduino - jezeli pobor pradu wiekszy niz - to zaprzestaje zamykania.
Jedyne co moze byc trudne to regulacja wysokosci klapy - ale to tez mozna ogarnac poprzez czas pracy silownika. Niewykluczone ze silownik ma jakis enkoder ktory zwraca informacje - mozliwe ze nadaje na szynie CAN to bedzie bol, ale jak informacja idzie analogowo do oryginalnego sterownika klapy to pozycja klapy to juz jest do zrobienia. A zam buzer to banal - zalaczasz silownik - wlacza sie buzer - swiatla niekoniecznie. Dodanie przycisku zamykajacego klape - to juz formalnosc. Tylko pozostaje kwestia dociagania klapy...
i jak założył ktoś czy temat juz umarł i kazdy dał sobie spokój??
W S-Max II jest opcja automatycznego otwierania klapy bagażnika...poczekać do Lipca...obejrzeć....no i Polak potrafi....:one:
FOREST_JG 09-12-2015, 13:35 czy udało się już komuś to zrobić ??
Strzelam z dużą dozą prawdopodobieństwa, że nikt się tego nie podejmie.
FOREST_JG 09-12-2015, 13:47 szkoda :) dziwnie ze nie przewidzieli takiego rozwiązania w naszym S.
Mario_Mario 10-12-2015, 05:36 W Chryslerze Pacifice,miałem zamontowany jeden silownik elektryczny do podnoszenia klapy.Postaram się wygrzebać w necie,jakie ma wymiary,czy da radę go zabudować w S-maxie.I nie będzie potrzeba do tego żadnego sprzężenia z szyną CAN. Od siłownika odblokowującego zamek,poprzez przycisk w pilocie, ciągniemy podłączenie do przekaźnika z układem czasowym,gdzie czas podtrzymuje napięcie tak długo,aby siłownik podniósł klapę.Chociaż motyw typowo mechaniczny bardziej mi się podoba. Sprawdziłem przed chwilą i są w necie dostępne używki fabrycznych systemów siłowników do otwierania klapy z tyłu,począwszy od najnowszego Superba ,gdzie taki siłownik wygląda prawie jak normalny,z tym że ma średnice większą,po siłowniki od BMW Touring,gdzie właśnie te ,ludzie często adoptują do innych aut.Nie mam czasu na dalsze studiowanie,uciekam do pracy.
Odkurzam: czy ktos z szanownych forumowiczow ogarnal ten temat i jest szczesliwym posiadaczem 'automatycznie otwieranej klapy' w S-MAXie przedlit?
Poszukaj u Rosjan.Oni wszystko modują.:one:
Czy ktos z kolegow , zainstalowal inne teleskopy i dodatkowe sprezyny do otwierania klapy z pilota w s maxe , czytalem ze bawili sie koledzy w mondeo i fokusie , Czy w samxe bedzie to dzialac ? warto zalozyc
Piotrek Wielos 10-11-2019, 09:20 Czy ktos z kolegow , zainstalowal inne teleskopy i dodatkowe sprezyny do otwierania klapy z pilota w s maxe , czytalem ze bawili sie koledzy w mondeo i fokusie , Czy w samxe bedzie to dzialac ? warto zalozyc
Działać będzie jak w każdym aucie, czy warto to już sam musisz sobie odpowiedzieć bo sprężyny trochę kosztują a jak Ci się to przyda to pewnie warto
Jeżeli pytasz o s maxa mk1 to jeszcze nikt się nie pochwalił działającym modem....
Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka
Szukalem na forum o S maxe , ale nic nie znalazlem , W tym ustrojstejstwie , nie tylko sprezyny ale i teleskopy nalezy inne zalozyc , silniejsze z Krosna , Mialwm kiedys peugeota 508 , zalozylem inne sprezyny i teleskop i dzialalo dobrze , fakt nie korzystalem z tego czesto , ale niekiedy bylo bardzo przydatne , Na allegro znalazlem gotowy , sparowany komplet za 150 zl , chyba zrobie sobie gwiazdora i kupie komplet
Szukalem na forum o S maxe
miejmy tylko nadzieję, że montaż pójdzie Ci sprawniej niż obsługa wyszukiwarki - temat z którym połączyłem miał IDENTYCZNY tytuł jak Twój nowozałożony ;)
Montaz to pikus , naprawde szukalem ale nie milem tyle szczescia co kolega , zle szukalem przepraszam i dziekuje za znalezienie
Szukalem na forum o S maxe , ale nic nie znalazlem , W tym ustrojstejstwie , nie tylko sprezyny ale i teleskopy nalezy inne zalozyc , silniejsze z Krosna , Mialwm kiedys peugeota 508 , zalozylem inne sprezyny i teleskop i dzialalo dobrze , fakt nie korzystalem z tego czesto , ale niekiedy bylo bardzo przydatne , Na allegro znalazlem gotowy , sparowany komplet za 150 zl , chyba zrobie sobie gwiazdora i kupie kompletPochwal się jak kupisz, czy faktycznie to działa. A co do nowych teleskopów to też jest loteria bo do klapy s-maxa podobno są trzy rodzaje. Ja kupiłem nowki z Krosna a gorzej się otwiera niż na starych...... Wszystko zależy ile mają Nm....
Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka
Jak kupie i zaloze , powiem jak to dziala , W okresie zimowym gorzej to dziala chlody , teleskopy nie maja takiej mocy
Poprawcie się jeśli się mylę bo nie mogę odczytać. Wymiana samych teleskopów nic nie da bo klapa po otwarciu z pilota się odblokuje ale i tak trzeba nacisnąć przycisk na klapie?
Poprawcie się jeśli się mylę
mylisz sie, po otwarciu KLAPY z pilota rygiel sie odblokuje i teoretycznie teleskopy powinny uniesc klape do gory, nie ma roznicy, czy sie otwiera klape z guzika czy z pilota, to sa alternatywne metody
Dziękuje, zbyt rzadko otwieram pilotem samą klapę i nie zwróciłem uwagi. Czyli teoretycznie ten zestaw dedykowany powinien sobie poradzić. Czekamy na pierwszego szczęśliwca, może się pochwali.
Czekamy na pierwszego szczęśliwca, może się pochwali.Z tym "szczęśliwcem" to byłbym ostrożny.
Zamowilem teleskopy wraz sprezynami , czekam na przesylke , jak zamontuje powiem jak to dziala , szkoda ze nie bede mogl wstawic filmu lub zdjec , gdyz mam z tym duzy problem , Mysle ze nie bedzie tak zle jak pisze kolega Parch , Mialem to w 508 i bylo ok
Kilka razy już wklejałem zdjęcie forda z wybitą szybą po zamontowaniu sprężyn do "automatu".
Klapę przekosiło od naprężeń.
Mystic_Art 17-11-2019, 02:02 Widzę, że w pierwszym poście jest mój filmik z mondeo.
Po latach użytkowania takiego "ułatwienia", nie chcę montować owych sprężynek.
Odgięło mi klapę ( pomiędzy dachem a klapą bardzo zwiększyła się szczelina - która nie dało się zniwelować), wyrwało plastikową główkę amortyzatora - to te gorsze strony
Klapa na tych sprężynach dzialala najlepiej jak było bardzo ciepło, gdy tylko się ochłodziło ( późna jesień, zima i wczesną wiosna) nie chciała się otwierać. Często zmuszony byłem wymieniać siłowniki, szybko traciły siłę
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
https://youtu.be/ejj0zOmHH9E
Kolejny film z s maxem. Widać że ma sprężyny dołożone.
Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka
T o co koledzy temat umarł ?.... a może jednak ktoś dołożył sprężyny z ALLEGRO .Dziś to taniocha .
https://allegro.pl/oferta/ford-automatyczne-otwieranie-bagaznika-klapy-tyl-12257531116?reco_id=77f37a78-6e9d-11ee-a750-82efc7ecceca&sid=1147bbb04b955b96a226cab2e664258d9124ef0862320b 2d7366fdd6604cf017
Sprężyny taniocha, ale klapa lub szyba już nie....
Wysłane z mojego CPH2449 przy użyciu Tapatalka
T o co koledzy temat umarł ?.... a może jednak ktoś dołożył sprężyny z ALLEGRO .Dziś to taniocha .
https://allegro.pl/oferta/ford-automatyczne-otwieranie-bagaznika-klapy-tyl-12257531116?reco_id=77f37a78-6e9d-11ee-a750-82efc7ecceca&sid=1147bbb04b955b96a226cab2e664258d9124ef0862320b 2d7366fdd6604cf017
Sprawdzam :619:
Bump: Sprężyny taniocha, ale klapa lub szyba już nie....
Rozwiń wypowiedź :shock:
Cytując Ciebie:
Pierwszy wpis na forum, nawet nie czytał tematów związanych z zagadnieniem.
Poszukaj
...Rozwiń wypowiedź :shock:
Ręce opadają...
4 posty wyżej "pełne rozwinięcie wypowiedzi"... Ale kto by tam czytał co już jest napisane... Szybciej "wystuka się" pytanie (bez sensu...) na smartfonie...
Kilka razy już wklejałem zdjęcie forda z wybitą szybą po zamontowaniu sprężyn
Możesz podlinkować te kilka stron, bo nie sposób odnaleźć ?
Do kolegi z tego filmiku z pierwszego postu ...
A propo ... filmiku z pierwszego postu to wzór największego partactwa . Widać wyraźnie że ta klapa już od początku otwierania się trzęsie na zawiasach / b. duże luzy.
Do tego w końcowej fazie otwarcia b. mocno się tłuką te siłowniki ( zbyt mocna siła podnoszenia dobrana niepotrzebnie) , do tego te siłowniki po podniesieniu 80% pokrywy w górnej części ,wcale nie spowalniają podnoszenia, tylko uderzają co może spowodować wyrwanie z główek kulowych mocujących te siłowniki .
:oops:
bo mi się strony skleiły ;)
Fachowcy od tej oferty są bardzo pomocni i szybko dostałem odpowiedź, ja jednak odpuszczę, po odpytaniu jaki rozmiar będzie pasował do S-Max i/lub Focus odpowiedź brzmi:
"Chętnie pomożemy. Niestety nie ma tabeli z dopasowaniem do konkretnych modeli samochodów.
Proszę zmierzyć ile zostaje miejsca na ŚCIŚNIĘTĄ sprężynę na siłowniku po zamknięciu klapy i podać nam a wskażemy co będzie pasować pod ten wymiar. W tym celu należy użyć trytytki (trytki, opaski zaciskowej). Proszę ją zacisnąć na siłowniku i zobaczyć dokąd siłownik ją przepchnie i zmierzyć nie chowającą się część uwzględniając też szerokość trytytki.
Każda sprężyna w naszej ofercie posiada informację do jakiej zalecanej długości można ją ścisnąć ewentualnie można podać nam zmierzony wymiar i my dopasujemy wymiar i podkładki. Sprężyny niebieskie i czarne są mocniejsze o ok. 20-30% od zielonych. Czarne są mniej widoczne na siłownikach i wyglądają estetyczniej. Dodatkowo do sprężyn dobieramy podkładki, mamy 3 rodzaje w zależności od miejsca jakie jest na siłowniku: podkładki plastikowe 2mm, podkładki gumowe 1,5mm oraz podkładki 5mm, które trzymają sprężyny przed przemieszczaniem się (nie zawsze jest miejsce na nie). Proszę także sprawdzić średnicę siłownika w miejscu zakładania sprężyn, zwykle mają 8mm, ale zdarzają się też 10mm i wtedy musimy dobierać inne, większe podkładki."
Odpuszczam głównie przez to, że moje amorki w S-Max nie otworzą klapy, potrafią utrzymać na każdej wysokości klapę ale to za mało żeby się sama otworzyła.
|
|