Zobacz pełną wersję : [Ranger 2011-2022] Jakie największe koła bez liftu ?


GBimp
08-03-2015, 13:42
witam
do Rangera 2013 rok
może ktoś mi doradzi jakie felgi ? jaka szerokośc ? jakie et ? i jakie najwieksze opony? ---- bez liftu
mysle o czymś takim :
http://allegro.pl/aluminiowe-felgi-ion-16x8-6x139-7-nissan-toyota-i5152501040.html
lub
http://allegro.pl/aluminiowe-felgi-ion-16x8-5x114-3-jeep-honda-ford-i5152484379.html
i do tego opony
http://allegro.pl/nowe-yokohama-geolandar-a-t-s-315-75r16-113s-g012-i5156237528.html
może macie coś lepszego na oku ?

siepiet
30-12-2015, 17:53
Czesc,
Rozpracowales jakies wymiary ktore mieszcza sie w nadkola?

Dabitdm850
03-02-2016, 06:29
Witam. Problemem nie jest raczej wielkość nadkola bo te są spore a odległość wewnętrznego boku opony kół przednich od amortyzatora. Ja mam założone troszkę szersze od standardowych bo 265/70/17 i szczelina jest na szerokość włosa. Przechodząc na felge z ET coraz bliżej zera i odsuwając się od amora można spore gumy ulokować. Ja mam z też pytanie? Czy ma ktoś wiedzę gdzie można kupić felgi, ale stalowe z otworem centralnym do rangera od 2012 (ale nie 110 mm jak wszyscy reklamują) i z ET od +30 do -10 ?

siepiet
03-02-2016, 14:05
Ja kupilem 16" (+30)z otworem 106 i zalozylem pierscienie w srodek felgi na 93.1mm. Szukalem felg z otworem na 93.1mm czyli do Rangera i jedyne miejsce gdzie znalazlem to firma Mamut na Slowenii mamut4x4.com
mam zalozone opony 265 75 16 i jest ok. Jak zalozysz 285 szerokie na felge z ET 0 to bedzie obcierac przy skrecie o wnetrze nadkola i trzeba zalozyc poszerzenia nadkoli

Dabitdm850
03-02-2016, 14:52
No taki miałem właśnie plan żeby założyć 285/70/17 kurde ale nie sądziłem że zaczepi o nadkole. Wydaje się ze tam sporo miejsca jeszcze. Poszerzenie nadkoli coś pomoże? Przecież krawędz nadkola zostaje bez zmian bo poszerzenia zakłada się na istniejący błotnik bez przycinania go. Jak rozwiązałeś połączenie pierscienia i stalowej felgi? Tylko jako wypełnienie róznicy średnic otworu centralnego, czy jako cały element pomiędzy felgą a piastą i przestrzelona szpilkami?

siepiet
03-02-2016, 17:45
Niestety poszerzenie nadkoli nie pomoze, zle to sformulowalem, chodzilo mi o to ze trzeba bedzie zaslonic wystajaca opone bo bedzie wystawac poza obrys, testowane z felga 16" z et0 i opona AT geolandar, niestety zachacza, zwlaszcza przy nierownosciach lub najezdzaniu na kraweznik np, czyli w teren calkowicie odpada bo zawieszenie mocno pracuje i wtedy grozba spotkania z nadkolem jest bardzo realna. Ty pisales o 17" wiec mozebyc jeszcze gorzej. Pierscien jest wciskany w srodek felgi, jest spasowany idealnie i jest z jakiegos materialu pcv czy cos w tym stylu( firma z Finlandii je wykonuje). Pierscien musialem trzymac w zamrazalce a felge gorącą wodą i wtedy gumowym mlotkiem i drewnianą deską wbilem od strony zewnetrznej. Juz troche tak jezdze i nic sie nie dzieje zeby wyskoczyl czy tez probowal sie wysunac.
https://onedrive.live.com/redir?resid=51EF40CC15BE194A!3756&authkey=!AINPhWj_j-o-dOU&v=3&ithint=photo%2cjpg
https://onedrive.live.com/redir?resid=51EF40CC15BE194A!3754&authkey=!AHFcwDyT7hweLJc&v=3&ithint=photo%2cjpg
Wrzucilem fotki pogladowe
Skrec sobie kola maks i przyloz miare do krawedzi i dolicz 7,5cm i zobaczysz gdzie bedzie rant opony (5,5cm dojdzie przy zerowym ET i 2cm przy szerszej oponie), da Ci to mnie wiecej poglad, moze gdy uzyjesz felgi z ET20 to bedzie szansa zmiescic sie w nadkolu, ja juz tak bardzo nie eksperymentowalem ze wzgledu na brak felg z danymi rozmiarami, ostatecznie kupilem 265/75/16 i felge z ET +30 dla swietego spokoju, nie jest najladniesza, z glebokim rantem duzo lepiej wyglada no ale niestety wybor jest zbyt slaby
Pozdrawiam

Dabitdm850
03-02-2016, 20:15
Dzięki za fotki. Zmyślna technologia spasowania:)

suchorz
11-02-2016, 19:08
Zmieniłem seryjne opony na 265/75R17 i felgi 8x17 ET+20, opony minimalnie wystają poza obrys, ale ogólnie jest ok. Nic nie ociera w terenie i przy pełnym skręcie.