Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Wymiana rozrządu w silniku DW10C


szoszonek
17-11-2014, 21:04
Witam Posiadam Mondeo 2010 2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C przebieg 198tys kompletny rozrzad wymieniony przy 171 na orginale. Jakis czas temu usłyszałem "cykanie" cos jak sekundnik. Mechanik stwierdzil ze to łancuszek do napędu wałków rozrządu. Czy ktos miał podobnie i jakie koszty wymiany.

W całym Bemo Motors od poczatku producji Mk4 sprzedali tylko jeidną sztukę i to mnie bardzo zastanawia

salom
17-11-2014, 21:12
To umów się z mechanikiem, że jak wymieni ten łańcuszek, i w dalszym ciągu bedzie cykanie, to jego koszty.

MIREKTERAZPOLSKA
17-11-2014, 21:20
Witam Posiadam Mondeo 2010 2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C przebieg 198tys kompletny rozrzad wymieniony przy 171 na orginale. Jakis czas temu usłyszałem "cykanie" cos jak sekundnik. Mechanik stwierdzil ze to łancuszek do napędu wałków rozrządu. Czy ktos miał podobnie i jakie koszty wymiany.

W całym Bemo Motors od poczatku producji Mk4 sprzedali tylko jeidną sztukę i to mnie bardzo zastanawia

Dziwne bo wymieniłem już ich kilka
Często siada napinacz, cykanie możesz mieć od popychacza zaworu-dość często spadają

szoszonek
17-11-2014, 21:25
dzwiek dochodzi z góry przy osłonie rozrzadu ale tylko przy rozgrzanym silniku

gocek
17-11-2014, 21:29
ja kupiłem auto miesiac temu ale poprzedni właściciel wymieniał łańcuszek napinacz wałki i rozrząd tak go namówili w aso koło zakopanego zrobił to przy 172tys. ale mówił że nic sie nie działo wcześniej powiedzieli mu, że to sie robi przy około 200tys. Moim zdaniem go nacieli na 7tys. więc ile w tym prawdy........ a co do cykania to nie znam jeszcze tego silnika ale w 1.4tdci miałem cykanie i okazały się uszczelki wtryskiwaczy, wtedy weryfikowałem po zapachu pod maską bylo czuć jak dobrze pamiętam spaliny

kkooccuurr
16-03-2015, 17:39
Witam,

Przymierzam się do wymiany rozrządu w silniku DW10C, chciałbym wymienić wszystko z nim związane by mieć spokój na dobre kilka lat / km . Co sądzicie o liście poniżej (coś brakuje, nie pasuje, lepiej kupić innego producenta, etc...?):

rozrząd + pompa (http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Rozrzad-2.0-TDCi-DW10C-od-032010-%E2%86%92-komplet-oryginalny-FORD-pompa-wody-FORD/4147)
pasek wieloklinowy (http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Pasek-wieloklinowy-2.0-TDCi-DW10C-%E2%86%92-oryginalny-FORD-1683960/4504)
uszczelniacz wałka rozrządu (http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Uszczelniacz-walka-rozrzadu-2.0-TDCi-1231972-FORD/3421)
płyn (http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Plyn-do-chlodnic-Super-Plus-Premium-Koncentrat-1L-FORD/50) - ile litrów potrzeba?


Ps. Czy rozrząd w tych silnikach jest identyczny bez względu na model auta (Mondeo/S-Max/Galaxy)?

Dzięki za pomoc!

slawek-kali
16-03-2015, 17:43
A to już 200kkm strzeliło ?

kkooccuurr
16-03-2015, 17:48
180 ale nie chce ryzykować :) ...chodź pewnie już to zrobiłem bo kupiłem gdy miał 160 i nie wymieniałem, byłem jednak całkiem pewny przebiegu.

slawek-kali
16-03-2015, 18:04
Ja wymieniałem standard przy 189kkm : rozrząd + pompa i pasek klinowy.
Mechanik nie wspominał o uszczelniaczu, ba nawet zestaw naprawczy forda tego nie posiada w zestawie.
Pompa już trochę popuszczała ;)

kopydleusz
16-03-2015, 19:41
kkooccuurr: jeszcze napinacz paska wielorowkowego i jedna rolka (o ile pamiętam).

kkooccuurr
16-03-2015, 20:28
kopydleusz - masz może jakiegoś linka do tego napinacza i rolki?

kopydleusz
16-03-2015, 21:09
pewien nie jestem, bo mi to mechanik kupował, ale stawiałbym na:
http://www.ford-esklep.pl/pl_PL/p/Rolka-kolo-paska-wieloklinowego-posrednie-Mondeo-Mk34-S-max-Galaxy-INA/3887
http://www.ford-esklep.pl/pl_PL/p/Napinacz-paska-wieloklinowego-2.0-TDCi-Mondeo-Mk4-2.2-TDCi-S-max-Galaxy-INA/3483

gin555
17-03-2015, 17:13
Z paska co bys nie kupił będzie dobrze. Gates conti itp. Pompa np skf. Pasek wielorowkowy tez staraj się nie chinski. Ogólnie za komplet części z płynem powinienes się zamknac w kwocie ok 500 zl z dobrymi rabatami np w intercars, fota czy edpol. Robocizna to ok 200-300 zl.
Mnie wszystkie wymienione przez ciebie części kosztowały 447 zl brutto z rabatem mechanika w edpolu.

kkooccuurr
18-03-2015, 12:01
A jak wygląda sprawa z wymianą uszczelniaczy w tym silinku?

W wersji z przed 2011 widziałem że niektórzy wymieniali też uszczelniacz wałka rozrządu oraz uszczelniacz przedni wału. Nie spotkałem się jednak z tym w żadnym poście odnośnie DW10C i nie za bardzo wiem co z tym zrobić :/

gin555
19-03-2015, 18:06
Hmm. Ja mam dw10c i przy wymianie rozrządu rzetelny mechanik nic nie sygnalizował o uszczelniaczach. Na fakturze nie bylo takiej pozycji tym samym zapewne tez nie wymienił bez mojej wiedzy.

slawek-kali
19-03-2015, 18:29
Uszczelniacze nie naleza do czesci wymiennych. Maja podobna żywotność jak silnik.
Informacja oryginalna z ford.de

kkooccuurr
07-06-2015, 19:56
Rozrząd zrobiony, wymieniłem następujące części:


rozrząd + pompa (http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Rozrzad-2.0-TDCi-DW10C-od-032010-%E2%86%92-komplet-oryginalny-FORD-pompa-wody-FORD/4147) (1683833 / 1727556 / 1761515 / 1855735)
pasek wieloklinowy (http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Pasek-wieloklinowy-2.0-TDCi-DW10C-%E2%86%92-oryginalny-FORD-1683960/4504) (1683960)
uszczelniacz wałka rozrządu (http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Uszczelniacz-walka-rozrzadu-2.0-TDCi-1231972-FORD/3421) (1231972)
uszczelniacz wału korbowego - przedni (http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Uszczelniacz-walu-korbowego-przedni-2.0-TDCi-FORD/3420) (1826503 / 1350608 )
płyn (http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Plyn-do-chlodnic-Super-Plus-Premium-Koncentrat-1L-FORD/50) - 4l koncentratu


...wymianę uszczelniaczy ze względu na niski koszt częsci oraz wysoki koszt ewentualnych problemów zasugerował polecany na forum mechanik który także dokonał wymiany rozrządu. Całość na oryginalych częsciach kosztowała ok 1200PLN

Części wyjętę z auta były identyczne (producent, nr części) jak te kupione w (https://drive.google.com/folderview?id=0B6g-V-otIsfyfmpLd3E5cEFDa1JXX1lfWTNRdW9uSzBqa29kTHYxdVE2 NXpCQS1EUHFsSmc&usp=sharing) ford-esklep.pl

darkens
08-06-2015, 20:01
...wymianę uszczelniaczy ze względu na niski koszt częsci oraz wysoki koszt ewentualnych problemów
czasami lepiej nie ruszac "gowna jak nie smierdzi"
Ja w poprzednim przy wymianie rozrzadu nie wymienialem tych uszczelniaczy.

Edi
09-06-2015, 06:01
Jak wymienialem cały zestaw to mechanik powiedział że puki nie puszcza to nie ruszać, i to na jego odpowiedzialność. Jak będzie ciekł na swój koszt wymieni. Tłumaczył to tym że nowy może też puszczać .

kot_79
09-06-2015, 12:44
Ja w MND MK4 uszczelniacze miałem wymieniane. Bardzo często puszczają (to zdaje się są zwykłe simmeringi)

Pakolek84
17-07-2018, 13:33
Cześć. Jestem nowy na forum i chciałbym się przywitac.
Potrzebuje waszej pomocy względem rozrządu. Czy w moim mondziaku muszę go wymienić? Z tego co mi sprzedający mówił to jest łańcuch. Czy po nr VIN do tego dojdę czy ktoś chętny będzie pomóc? Samochód to 2.0 138 km. Pozdrawiam

emc2
17-07-2018, 13:59
w 2.0 TDCi wymiana co 200 tys. komplet (pasek,pompa wody ,napinacz) .Łańcuchem są spięte tylko wałki rozrządu w górnej części.

juri2069
17-07-2018, 14:41
Obeznany sprzedający :one:

Pakolek84
17-07-2018, 14:59
Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź i pozdrawiam

MaciejTinoo
17-07-2018, 16:34
Witam, nie chcę niepotrzebnie tworzyć nowego wątku. Mam również pytanie apropo rozrządu - co ile wymiana rozrządu w 2.0 tdci 115km z 2008. -Również 200 000?
Pytam tu bo szukałem i nie wiem czy wszystkie 2.0tdci mają tak samo a chciałbym konkretną odpowiedź od kogoś obeznanego w temacie.

slawek-kali
17-07-2018, 17:03
tak

MaciejTinoo
17-07-2018, 17:09
Dzięki za potwierdzenie.
Pozdro.

RyszardaTrzeciaWaza
17-07-2018, 20:54
Nie patrz tylko na przebieg, ale też ile lat już pracuje obecny pasek. 6lat to max, później może być różnie.

slawek-kali
17-07-2018, 20:58
ta.. 6 lat.. skad to wziales?

RyszardaTrzeciaWaza
17-07-2018, 21:46
Z doświadczenia i specyfikacji producenta pasków. Widziałem stare paski z ponadrywanymi zębami.

Yakac
19-07-2018, 18:30
oficjalne zalecenie 200tys lub 10 lat zależnie co pierwsze. osobiście bym to trochę skrócił, ale bez przesady z tym 6 lat. może auto mieć 6 lat i 100tys w kołach...

slawek-kali
19-07-2018, 19:23
Z doświadczenia i specyfikacji producenta pasków. Widziałem stare paski z ponadrywanymi zębami.

Czyli wymysliles sobie, dziekuje. :one:

Hansolo
19-07-2018, 19:31
Co dokładnie zaleca który producent nie wiem. Jedno co wiem to, to że pierwsze zazwyczaj padają pompy cieczy chłodzącej. Pół biedy jak się bardzo lekko rozszczelni, gorzej jak zatrze. W poprzednim Mdo Mk4 / gnojownik 2.0/ wymieniałem przy około 170 tyś i o ile pamiętam w ósmym roku po wyjeździe z fabryki. Pasek był petarda, napinacz, rolka też cichutkie, ale uszczelnienie pompy już zaczynało umierać. Aluminium przy uszczelnieniu już było utlenione.

slawek-kali
19-07-2018, 19:36
Ja nie napisalem zeby czekac do 200kkm lub 10lat, ale znam przeciez z doswiadczenia auta, ktore przejechaly 210kkm i wiecej bez wymiany rozrzadu..
Pojechaly do PL i przy wymianie nie bylo oznak naglej awarii!

Dodam ze zarowno Volvo jak i Peugeot zaleca wymiane przy 240kkm!

Hansolo
19-07-2018, 19:42
Osobiście wychodzę z założenia że jeżeli auto jest pewne / z tym trudno / , ma około 170 tyś, a producent zaleca wymianę na 200, to i tak wymieniam. Na to ile robię kilometrów to i tak będzie moja pierwsza i ostatnia wymiana. Czy będzie to rok wcześniej to mi różnicy nie zrobi. Jednak radykalne skracanie interwału wymiany np o 50 tyś / przy pewnym aucie / nie jest potrzebne. Obecnie w MK5 mam około 115000 tyś / w miarę pewne / , więc wymiana będzie za około 4 lata przy 175 tyś ;)

RyszardaTrzeciaWaza
19-07-2018, 21:02
Czyli wymysliles sobie, dziekuje. :one:

Bardzo proszę :-P

Ps. Nic nie wymyśliłem, opieram się na życiowym doświadczeniu w grzebaniu przy silnikach. Widziałem paski po 150kkm które wyglądały jak nowe, jak również takie które po 60kkm cudem napędzały rozrząd.

Każdy zrobi jak uważa, tylko ciekawe dlaczego jest tyle tematów o zerwanym pasku.
Pozdrawiam :-)

slawek-kali
19-07-2018, 21:03
W tych silnikach czy jakis? ....
Zreszta grzebiac w PL to nigdy nie wiesz jaki byl przebieg :D

RyszardaTrzeciaWaza
19-07-2018, 21:14
Hehe, właśnie pisałem że różnie to bywa :razz:

Przy fordowskich silnikach dłubie od niedawna, ale wszystkie to jeden czart.

miraf
23-07-2018, 12:47
Witam.
Mam mondeo mk4 lift 2.0 163 KM od nowości. Nalatane 174 tys. I chciałem się podzielić swoimi uwagami. Otóż ciekło uszczelnienie wału tylne pod dwu masom, wiec się za to wziąłem. Zdemontowałem wszystko. Komplet oryginalnie zamontowany który się ukazał to LUK, wiec taki sam zamówiłem. Dwu masa i sprzęgło by jeszcze dały radę do 200 tys. ale wyprzęgnik był zjechany. Ale do rzeczy. Zabrałem się też za wymianę rozrządu bo mówią że przy 200. tys. Jak już go miałem na warsztacie to też zrobiłem. Wymieniałem na komplet INA. Tylko pompa wody SKF. Jak się okazało to pasek po zdjęciu nie był aż tak bardzo zjechany wiec była szansa że do 200 tys. by dotrwał(ale po co ryzykować :)). Niestety ciekło uszczelnienie wału przedniego, więc wymieniłem(koszt symboliczny a warto zrobić). Uszczelnienie wałka rozrządu suchutkie więc nie ruszałem. Reasumując polecam wymianę całości bo i tak jest już rozebrane, no i na pewno uszczelnienie wału bo to że cieknie to ponoć przypadłość tych modeli. Na serwisie też wymieniają je w komplecie. Pozdrawiam

mkaminski100
23-07-2018, 18:11
Na wale z tyłu cieknie na gwintach śrub dwumasy i sworzniu do ustawiania koła, bo otwory są na wylot do komory silnika. Dlatego tak ważna jest wymiana śrub na nowe przy każdej wymianie koła zamachowego.
Życie paska zależy od obciążeń na kołach. DW10 ma tylko jedno koło napedzajace walki a przeciążenia między walkami przejmuje łańcuszek więc pasek można wymienić co 240 tys km lub 10 lat.
Wiem że w innych autach paski potrafią strzelić po 80 tys km (np Ople) ale w DW10 można spokojnie można zmienić do 240 i 10 lat.
Zmieniałem już w starszych i z większym przebiegiem i poza lekkim zużyciem łożyska ( łatwiej się kręciło) nie było dramatu typy wyrwane zęby czy sznurki wystające z paska. Wręcz przeciwnie i na pasku można zobaczyć oryginalne oznakowanie.


Speak softly and carry a big stick; you will go far.

lukasz..
30-09-2018, 07:52
a w 2.2 przedlift tak samo?

asgard
12-01-2019, 17:01
To teraz ja z pytaniem do kolegów moje galaxy śmiga jak ta lala , ale juz prawie 200 tys mu stuknie na zegarach . Zauważyłem że słychac już łańcuszek spinający wałki rozrządu w okolicy filtra paliwa po lewej stronie za nim .Silnik DW10c 2.0 TDCI 2011 rok. Czy przy okazji robienia rozrządu z pompą wody odrazu wymienić też ten łańcuszek aby kłopotu nierobić sobie na przyszłość??

lucas4891
13-01-2019, 07:29
Jesli zlecisz to mechanikowi, to zapewne wyjdzie taniej zrobic to teraz za jednym podejsciem, niz za jakis czas jechac na wymiane lancuszka. Zeby zminic lancuszek trzeba zdemontowac pasek

Piotr_V6
14-01-2019, 13:50
Jesli zlecisz to mechanikowi, to zapewne wyjdzie taniej zrobic to teraz za jednym podejsciem, niz za jakis czas jechac na wymiane lancuszka. Zeby zminic lancuszek trzeba zdemontowac pasek

wymiana jest prosta ino trzeba troszkę się na rozbierać , najczęściej wynikiem rozciągania się tego łańcuszka jest zbyt kiepska jakość oleju lub wymiany nie na czas, generalnie aż do wałków wszystko trzeba rozbierać, łańcuszek ustawia się na znaki na zebatkach wałków, ciemnym ogniwem na łańcuszku na znak, prawy w pionie lewy lekko w prawo obrucony jest wtedy prosta sprawa. Trzeba koło wałka odkręcić wtryski wywalić dolot zdjąć pokrywę, zdjąć no jest trochę roboty przy tym.

asgard
14-01-2019, 15:56
No to kasy grubo poleci za te robote dzieki za odpowiedz .

mkaminski100
14-01-2019, 15:57
Jest pewnie dwa razy więcej pracy przy łańcuszku niż samym rozrządzie.


Sent from my iPhone using Tapatalk

asgard
14-01-2019, 16:12
https://www.youtube.com/watch?v=b52RPWiNjTk tak to wyglada a serwis wymiany wszystkiego czyli oleju i filtrów i innych pierdółek robiłem we wrześniu 2018

dd1511
26-03-2019, 09:40
A to i ja zapytam jeszcze o jedno - jakiego producenta pasek montowany byl na pierwszy montaz? czy po tych ok 200 tys km dalo sie jeszcze cos na nim odczytac?

mkaminski100
03-04-2019, 11:51
Najczęściej Gates ale to nic nie znaczy. Montowali to co się dało kupić taniej.
Montowałem już wiele pasków i jeśli nie kupiłeś podróbki i założyłeś dobrze to nie ma różnic.

Kiedyś widziałem auto ze strzelonym silnikiem. Mechanik się zarzekał że to dlatego że był pasek firmy X ale że klient dostarczył to oczywiście klient ma załatwiać reklamację sam.

Co się okazało? Ano że mechanik założył źle napinacz.

Widziałem już krzywo założone rolki, bo albo śruba w aluminium krzywo weszła, albo nie chciało się wyczyścić powierzchni, widziałem napinacze z blokada złamaną bo nie weszła w otwór lub włożona w złe miejsce i widziałem też napinacze założone odwrotnie (tak da się).
W każdym przypadku mechanik twierdził że to producent winny a potem żenił ten kit dla kolejnych klientów, widziałem też zerwane śruby bo mechanik ma dynamometr w ręku i przeciągnął śrubę a ta po miesiącach kilku pękła.

Stąd wg mnie biorą się te historie.

Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk

3ndriu1
04-04-2019, 08:19
Własnie jestem po wymianie rozrządu w DW10C, komplet INA około 370zł wymiana 450 zł z płynem. Kupiłem profilaktycznie simmerring ale nie był potrzebny wszędzie sucho, teraz spokojnie 100k można śmigać ;)

mkaminski100
04-04-2019, 08:21
Uszczelnienie walkow nie puszcza, ale wału po pewnym czasie zaczyna, więc ja zawsze zmieniam

Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk

3ndriu1
04-04-2019, 08:28
No u mnie mechanik zostawił, mówi jak nie leci nie ma co grzebać. Coś wspominał że te nowe teflonowe simmerringi to strasznie słabe są i szybciej puszczają.

renton26
04-04-2019, 08:35
Też ostatnio wymieniałem rozrząd.
Postawiłem na zestaw INA + pompa wody Febi. Za całość wymianą zapłaciłem 700 pln.

3ndriu1
04-04-2019, 08:40
Ja kupiłem cały zestaw INA. W poprzednim samochodzie 2 razy zmieniałem na komplety INA i śmigał wiec tutaj też zrobiłem podobnie.

mkaminski100
04-04-2019, 08:41
Teraz nie leci, ale rozrząd wymienisz na kolejne 10 lat lub 230 tys km, a w tym czasie już zacznie.
Niestety te dolne zaczynają cieknac od około 180 tys km chociaż widziałem takie które zaczęły od 250

Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk

3ndriu1
04-04-2019, 08:44
Możliwe oby jak najdłużej nie leciało. Jak zacznie to postaram się sam wymienić, bo chyba nie ma problemu.

jaksen
02-08-2019, 11:31
Panowie, a dlaczego część z Was wymienia sam kompletny rozrząd z pompą wody, a część dodatkowo również pasek wieloklinowy? Czy za każdym razem przy zmianie rozrządu nie powinno się wymieniać paska wieloklinowego?

Mam Mk4ke z 2.0 TDCI DW10C z końcówki 2010 r. i realnym przebiegiem 149500 km. Teoretycznie do 10 lat jeszcze niecałe 1,5 roku i 50 tys. km, ale mimo realnego przebiegu wolę dmuchać na zimne i wymienić rozrząd już teraz.

Czy w tych kompletnych zestawach rozrządu mieliście w komplecie również stosowne śruby, które występują w oryginalnym zestawie rozrządu?

Moje pytanie wynika stąd, że w zestawie który planuję zakupić (jn.) ponoć znajdują się:

* pasek napędu rozrządu GATES
* napinacz paska rozrządu
* koło - rolka pośrednia rozrządu
* pompa wody - z uszczelką

i nie ma żadnego info o śrubach, które występują w ori rozrządzie.

Myślę o kompletnym zestawie rozrządu z pompą wody GATES KP15672XS (http://ford-esklep.pl/pl/p/Rozrzad-2.0-TDCi-DW10C-od-032010-%E2%86%92-komplet-pompa-wody-GATES-KP15672XS/4566) oryginalnym pasku wieloklinowym FORD 1683960 (http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Pasek-wieloklinowy-2.0-TDCi-DW10C-%E2%86%92-oryginalny-FORD-1683960/4504) i uszczelkach wału i rozrządu - tak na zaś. Przy wale są dwie, przednia i tylna tak? a przy rozrządzie tylko jedna?

mkaminski100
02-08-2019, 11:58
Pasek wielorowkowy możesz wymienić kiedy chcesz, więc nie ma potrzeby wymieniać przu rozrządzie, szczególnie że często jest on zmieniany wcześniej.
Śruby kupisz w ASO za kilka złotych. Są trzy : wału, napinacza i rolki.
Śrubę wału trzeba wymienić za każdym razem, bo jest rozciągliwa i warto założyć nową z suchym klejem (używając starej bez kleju jest spore ryzyko odkręcenia - znam osobiście taki przypadek, a na mokry klej moment dokręcenia będzie inny). Śruby rolek już nie, ale ja zmieniam bo nie wiem czy nie była przeciągnięta a koszt to kilka złotych.

Uszczelnienia są do rozrządu dwa : wału i walka. Wału polecam zmienić, bo koło 200k km zaczynają cieknac. Uszczelniacze walka rzadko ciekną.

Uszczelniacz tylny wału zmienia się przy wymianie dwumasy, ale wtedy też trzeba założyć nowe śruby, bo stare będą puszczały olej.

Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk

Irek 88
02-11-2020, 19:01
Hej wszystkim mam Forda Mondeo MK4 2.0 TDCI 140 z 2012r z przebiegiem 140 000km kiedy powinienem wymienic pierwszy raz rozrzad

mondeo70235
02-11-2020, 19:05
5 lat lub 200 tys z tego co pamiętam

ryniu92
02-11-2020, 19:17
10 lat lub 200 tyś.

Michal_86
02-11-2020, 19:26
Cześć Wszystkim,
mam aktualnie 308 tysięcy kilometrów.
przy około 1500-2000 obrotów słychać ciche, metaliczne brzęczenie.
Zastanawiam się, czy to nie coś w rozrządzie.

Dodam, że niedawno wymieniane było sprzęgło alternatora i od tego momentu mniej więcej to słychać. Być może dlatego, bo właśnie alternator (sprzęgło) nie hałasuje.

Jak ocenić, czy rozrząd kwalifikuje się do wymiany?

ryniu92
02-11-2020, 19:42
300 tyś. to może być łańcuszek wałków.

Irek 88
02-11-2020, 19:46
Dzieki wielkie za pomoc

Michal_86
02-11-2020, 19:59
300 tyś. to może być łańcuszek wałków.

Dzięki. Czy to nazywa się właśnie łańcuszek wałków, czy łańcuch wałków?

fido920
02-11-2020, 20:24
Łańcuszunio...
Sorry, nie znam się, ale nie mogłem sobie odmówić...Pozdrawiam wszystkich śmieszków...I nie tylko:-)

Tomek 07
03-11-2020, 12:39
Weź wymień cały silnik 300 tyś
Łańcuch rozrządu wytrzymuje 500 tyś może kolega ma już tyle i nawet o tym nie wie
A druga sprawa to wymiana rozrządu bez wymiany uszczelniacza to naiwność 200 tyś km 😂😂

atari
04-11-2020, 10:32
ja zmienialem lancuch przy 330tys sam lancuch byl jak nowy, slizgi troche wytarte ale tez jeszcze ok

MOMIN
18-03-2021, 16:02
Panowie dotadźcie bo już głupieję, czy przy wieku 8 lat i przejechanych 145k km Ford Kuga 2.0 tdci DW10C przy okazji wymianu rozrządu, bo właśnie planuję, wymienić również ten łańcuszek na wałkach, czy tego nie ruszać? Nakręciłem sobie fazę, że coś tam cyka i korci mnie aby wymienić, natomiast opinie są różne z jego wymianą, a jak jest na prawdę? Czy wymieniansię ten, łańcuszek jeśli tak, to po jakim przebiegu? Z góry dzięki za odpowiedź

atari
18-03-2021, 18:59
Nie ruszaj, u mnie po 330tys był jak nowy

MOMIN
18-03-2021, 20:41
Nie ruszaj, u mnie po 330tys był jak nowy

Ale słychać go u Ciebie, jak lata po tych ślizgach? Bo u mnie właśnie denerwuje mnie ten dźwięk słyszalny jak się ucho dostawi do pokrywy, ale pytanie czy wymiana coś da, bo on dalej musi się po tym ślizgać i nie wierzę, że będzie to beż żadnego dźwięku :mrgreen: to jest już mój 4 Ford z tym silnikiem i w żadnym tego nie wymieniałem do momentu jak nie trafiłem na wątek w tym temacie i zacząłem zapuszczać ucho w silnik :lol::lol:

atari
18-03-2021, 20:55
Po wymianie słuchać go dalej czasem, ślizgi po tym przebiegu były tylko trochę wyjechane.

maretzki
20-03-2021, 09:31
Ja uważam, że warto zmienić łańcuch przy wymianie rozrządu. Może nie przy przebiegu 150tys, ale większym owszem. ASO twierdzi, że nie wymienia się tego do czasu, gdy nie zacznie hałasować. Ale gdy zaczyna hałasować, to moim zdaniem ostatni moment na wymianę. Luźny łańcuch to zużywanie sie pozostałych współpracujacych elementów.
Poza tym co to za koszty? Części na wymianę rozrządu na dobrym zamienniku rozrządu + łańcucha z napinaczami 670 zł + komplet nowych uszczelniaczy wału, wałków, kolektora, które warto lub należy przy okazji wymienić (nieco ponad 200 zł)
Do tego dojdzie koszt wymiany, gdzie i za ile to już kwestia warsztatu.
Ja za usługę płacę 850zł u doświadczonego mechanika. Czy to duzo za spokój na dłuższy czas?
Niech każdy odpowie sobie sam.
Takie jest moje zdanie, no ale ja jestem dziwny, bo zwykle w uzywanym samochodzie podwajam jego wartość, przez włożenie w niego kupy nowych części.

szneider
20-03-2021, 18:33
Miałem okazje widzieć swój łańcuch po przebiegu prawie 350 tys. i w porównaniu z nowym to był trochę wyciągnięty. Mógł jeszcze zostać, tak mówił mechanik, ale poszedł nowy. Pytanie co niektórzy, rozumieją przez pojęcie, że był jak nowy? Mój też z wyglądu był jak nowy, ale jednak się trochę wydłużył.

MOMIN
16-04-2021, 06:57
Żeby nie główkować i zaspokoić ciekawość oraz mieć spokój duszy do zrobienia poszedł rozrząd wraz z łańcuszkiem. Wczoraj jak podjechałem do mechanika kiedy było wszystko rozkręcone to ślizgi rzeczywiście delikatnie ryśnięte i mogłyby jeszcze latać, ale luz łańcucha starego i nowego to już była znaczna różnica. Tak więc może z tym brzęczeniem by jeszcze chwilę poszurał ale teraz nie będę musiał się nad tym zastanawiać. Przebieg prawdziwy gabloty 145k, 2013 rok.

MOMIN
16-04-2021, 20:00
I fura odebrana - po wymianie łańcuszka nastała błoga cisza. Dodatkowo poszły wszystkie nowe oleje włącznie ze skrzynią i napęd 4x4. Niby serwis nie ma procedury, a z tyłu mechanior powiedział że słusznie go wymieniłem bo był przepracowany. Podsumowując warto to zrobić i mieć spokojną banie.

sapporo1985
31-05-2021, 10:10
Witajcie,
przeczytałem cały wątek i jak zwykle bywa z "internetem", mam teraz więcej pytań i wątpliwości niż poznałem odpowiedzi.
Mam Mondeo kombi 2007-2014, 2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C z 2011 r. Przejechane 158K km. Powinienem wymienić rozrząd? Czy lista kolegi kkooccuurr będzie wystarczająca do wymiany? I co z tym słynnym "łańcuchem", który "ponoć" mam u siebie? On znajduje się w tej liście -kocura- czy może mam dokupić osobno? Będę wymieniał niebawem oleje i filtry więc zrobiłbym też rozrząd i zapomniał o sprawie.
Proszę o odpowiedź.

Rozrząd zrobiony, wymieniłem następujące części:


rozrząd + pompa (http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Rozrzad-2.0-TDCi-DW10C-od-032010-%E2%86%92-komplet-oryginalny-FORD-pompa-wody-FORD/4147) (1683833 / 1727556 / 1761515 / 1855735)
pasek wieloklinowy (http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Pasek-wieloklinowy-2.0-TDCi-DW10C-%E2%86%92-oryginalny-FORD-1683960/4504) (1683960)
uszczelniacz wałka rozrządu (http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Uszczelniacz-walka-rozrzadu-2.0-TDCi-1231972-FORD/3421) (1231972)
uszczelniacz wału korbowego - przedni (http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Uszczelniacz-walu-korbowego-przedni-2.0-TDCi-FORD/3420) (1826503 / 1350608 )
płyn (http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Plyn-do-chlodnic-Super-Plus-Premium-Koncentrat-1L-FORD/50) - 4l koncentratu


...wymianę uszczelniaczy ze względu na niski koszt częsci oraz wysoki koszt ewentualnych problemów zasugerował polecany na forum mechanik który także dokonał wymiany rozrządu. Całość na oryginalych częsciach kosztowała ok 1200PLN

Części wyjętę z auta były identyczne (producent, nr części) jak te kupione w (https://drive.google.com/folderview?id=0B6g-V-otIsfyfmpLd3E5cEFDa1JXX1lfWTNRdW9uSzBqa29kTHYxdVE2 NXpCQS1EUHFsSmc&usp=sharing) ford-esklep.pl

kkooccuurr
31-05-2021, 16:37
Do silnika DW10C lista powyżej jest na 100% sprawdzona :) U mnie żaden łańcuch przy wymianie rozrządu nie był ruszany.

Po 10 latach to raczej powinieneś wymienić prędzej niż później. Ford zaleca co 10 lat / 200kkm choć spotkałem się z opiniami że nie należy aż tyle czekać.

sapporo1985
31-05-2021, 17:27
Dziękuję za rady i informacje. Zaraz kupię komplet i przed wyjazdem do Chorwacji wymienię.

Do silnika DW10C lista powyżej jest na 100% sprawdzona :) U mnie żaden łańcuch przy wymianie rozrządu nie był ruszany.

Po 10 latach to raczej powinieneś wymienić prędzej niż później. Ford zaleca co 10 lat / 200kkm choć spotkałem się z opiniami że nie należy aż tyle czekać.

kkooccuurr
31-05-2021, 17:42
Nie ma problemu :)

Ps. Zdjęcia części (https://drive.google.com/drive/folders/10xqWxbn2Y1MmpwXKemlIq_fOpwE-Zr9z?usp=sharing) jeśli być do czegokolwiek potrzebował...

sapporo1985
31-05-2021, 18:51
Dzięki! A dlaczego na zdjęciach widzę 3 paski?
Załączam fotę swojego koszyka z częściami

Nie ma problemu :)

Ps. Zdjęcia części (https://drive.google.com/drive/folders/10xqWxbn2Y1MmpwXKemlIq_fOpwE-Zr9z?usp=sharing) jeśli być do czegokolwiek potrzebował...

Bump: Wrzucam jeszcze raz fotkę. Poprzednia jest dziwnie mała.

Nie ma problemu :)

Ps. Zdjęcia części (https://drive.google.com/drive/folders/10xqWxbn2Y1MmpwXKemlIq_fOpwE-Zr9z?usp=sharing) jeśli być do czegokolwiek potrzebował...

kkooccuurr
31-05-2021, 19:53
Dzięki! A dlaczego na zdjęciach widzę 3 paski?
...
Trochę czasu już minęło ale obstawiam że 2 zdjęcia są tego samego paska.

maniek860824
31-05-2021, 20:51
Pasek wieloklinowy jest tak zwinięty jakby to były 2 paski - chyba o to chodzi :wink:

Układ paska osprzętu to jeden pasek a układ rozrządu to drugi pasek - w sumie 2 :wink:

sapporo1985
01-06-2021, 07:06
Chłopaki, dzięki za pomoc! Problem spada z głowy.
Słonecznych i bezpiecznych wakacji ;)

bleekm
01-06-2021, 07:15
Po wymianie rozrządu zwróć uwagę na zaślepkę gumową koła pasowego czy dobrze zamontowali w warsztacie. Nie każdy umie ją dobrze zamontować. Żeby ją prawidłowo zamontować trzeba wciskać ją bardziej przy środku niż na zewnątrz, ona w koło pasowe musi wejść na te 3 mm głębokości tak żeby był wyraźny rant koła pasowego. Jeżeli będzie źle zamocowana to ci wypadnie, co często powoduje zerwanie paska wielorowkowego lub uszkodzenie czujnika położenia wału, ponieważ ma taką prędkość obrotową że uszkadza te elementy dwa jeżeli się z nimi spotka po drodze. Dodam że mi wypadła ale fartem nic nie uszkodziła. Więc albo jej niech nie montują albo zwróć uwagę czy jest dobrze zamontowana. jedyna jej funkcja to ochrona przed brudem śruby koła pasowego. Od góry się nie dostaniesz do niej, trzeba zrzucać koło i odkręcić 2 śruby nadkola (wystarczy je odgiąć) lub zrzucić całe nadkole jak ktoś woli.

Tutaj masz filmik o co chodzi: https://youtu.be/5KpM59O0ln8
Ten filmik jest niby do silnika DW10F ale jest dokładnie ta sama zaślepka na kole pasowym. Obejrzyj dokładnie, gość pokazuje i tłumaczy w czym problem (4-6 min filmu), pod koniec (ok 26 minuty) pokazuje jak zamontować to poprawnie.

mdxmd
01-06-2021, 11:37
Hej!

JEstem z branży motocyklowej, tam łańcuchy rozrządu to 99,9% pojazdów w wielu przypadkach wymiana łańcucha wiąże się z rozebraniem całego silnika na części pierwsze czego przyznam ze względu na koszty nikt nie robi bo albo stosuje się łańcuch z zapinką do zakucia lub wyprasowuje się jeden sworzeń i ponownie go wciska z poprawieniem nitu.

Z tego co widzę to 2.0tdci gdyby tak zrobić odpada dużo roboty a efekt będzie identyczny. Gdyby było jeszcze ogniwo łączące do tego łancucha byłoby idealnie. Wystarczy zrzucić kolektor roznitować stary łańcuch przełożyć nowy zakuć i po temacie.

Wracając do motocykli tam obroty i obciążenia są nieporównywalnie wyższe, nigdy nie spotkałem się aby był z takiej wymiany problem w postaci zerwania łańcucha. Do rozkuwania i zakuwania są specjalne przyrządy. Odpada mnóstwo roboty no chyba, że ktoś sobie życzy wymienić i wałki rozrządu to jego wybór. Niektóre motocykle też mają zespolone zębatki nikt tego nie wymienia, mieliśmy przypadki, że po wymianie samego łańcucha klient zrobił ponad 70.000km i była kompletna cisza w pracy rozrządu.

grande1970
05-06-2021, 20:39
obroty to nie wszystko, w dieslu masz wysoki moment obrotowy od dołu a w motorach tak nie ma, motor tez nie waży 1.5 tony na sucho a ruszenie takiej masy powoduje większe obciążenia dla silnika niż 200 kg motocykla. Ja bym nie ryzykował.

fake69
27-09-2021, 21:54
Witam serdecznie!
Posiadam Mondeo MK4 z 2012 r z silnikiem DW10C przebieg niecale 200 tyś.
Zakupilem na alledrogo oryginalny rozrząd, tyle ze z brandem PSA(jest po prostu tanszy o 300 zl niż identyczny w pudelku forda) z tym, ze nie dostalem zadnych śrub montazowych, nawet tej na wał. Pytanie, gdzie zakupic takowe śruby, poniwaz nie usmiecha mi się montowania starych, a tymbardziej nie na wale.
Link do aukcji:
https://allegro.pl/oferta/rozrzad-pompa-citroen-peugeot-2-0-hdi-150-163-km-8780652952

Pozdrawiam;)

Siarra
28-09-2021, 12:15
bardzo dobry zestaw
niczego nie potrzebujesz
śruba na wał jest na klej
możesz dać nową warstwę ale też nie musisz
nakrętka / śruba na napinacz jest ta sama
a śruba rolki wraca na swoje miejsce

Mogę ci to wymienić w trójmieście
550 zł już z nowym płynem chłodniczym

Pozdrawiam

fake69
28-09-2021, 21:55
Dziekuję za ofertę i odpowiedź�� natomiast mieszkam na drugim końcu Polski.
Będę wymieniał także uszczelniacz na wale i na walku. Oczywiście na oryginalne. Koszt nieduży, a glowa spokojna. Do tego kpl. filtrów Purflux, oraz olej Motul Eco-nergy 5W30 WSS M2C 913D.
Nie napisałe tego by sie pochwalić�� tylko zapytać czy wybór okej.
Pozdrawiam!