Zobacz pełną wersję : [Transit 1994-2000] Jakie opony letnie i ciśnienie w oponach - bliźniak


aran
29-03-2011, 18:20
Witam,

jeżdżę transitem jako samochodem "geodezyjnym", głównie po asfalcie ale sporo też po gruntówkach. Jest to wersja z napędem na tył, a paka jest zawsze pusta, także lubi się zakopać nawet na trawie jeśli jest rosa, nie mówiąc już o błocie. Teraz ma zimówki 195 R14C, ale myślimy o zakupie nowych opon letnich w najbliższym czasie. Czy ktoś mógłby polecić jakieś dobre opony, które wytrzymywały by lekkie błoto? Czy jest sens wkładać jakieś A/T czy raczej nie bardzo?

arturbydgoszcz
29-03-2011, 19:08
ja bym wrzucił 200-300kg piasku w workach na tył ja tak przejeździłem zimę na dość mocno zużytych oponach zimowych (matador) i jazda z piaskiem a bez to było niebo a ziemia również mam nie wielkie ładunki które prawie nic nie ważą i ostatnio się zakopałem w takim błocie na wiosce ,że aż uwierzyć w to nie mogłem

opony:
-continental vanco świetna opona według własnego doświadczenia
-goodyear cargo vector dwóch znajomych ma taką tylko że w sprinterach

wojtekjanus
29-03-2011, 22:22
Ta oponka wygląda zachęcająco - ma grube klocki które sprawdzą się w terenie... Jest całoroczna i jest... tania.
http://www.opony.com/parametry-opony/dunlop-sp-lt800-185-80r14-102-100-q-c

http://img808.imageshack.us/img808/9518/dunlopsplt800pngtfl600s.png (http://img808.imageshack.us/i/dunlopsplt800pngtfl600s.png/)

eMWuGSM
29-03-2011, 23:57
Goodyear Cargo Vector =
1) Sava Trenta M+S (od 2007r.)
2) Dębica Frigo Quartet (do 2006r.)

Ten sam wzór bieżnika, ta sama linia produkcyjna. Dodam, że od 2004r. MADE IN POLAND (Dębica). Szczerze, na zimę mogę polecić, ale na lato i z ciężkimi ładunkami (autolaweta) nie polecam. Strasznie szybko się zjeżdżają.

Na lato polecam:
Uniroyal RainMax 2 - Najtańsze znalazłem na Baloon.pl 185R14C - 237zł, 195/70/15C - 283zł (brutto of corse)

Na zimę:
Sava Trenta M+S lub Michelin Agilis Alpin (ale to już cena przesadna).

bksfuo
30-03-2011, 15:13
nie polecam żadnych opon które sprawdzą się na błotku w tym modelu ;] jak błoto to omijać albo z tarana !! obciążenie z piaskiem będzie najlepszym rozwiązaniem a opony kupuj ciche na asfalt. Pozdrawiam

aran
30-03-2011, 15:23
Błoto zawsze omijam, ale jak trzeba nieść kawał drogi betonowe słupki graniczne to czasem trzeba zaryzykować :) Dzięki za rady - poczytam opinie o tym dunlopie i uniroyalu i któreś zamówię.

adamos .
30-03-2011, 22:00
witam wszystkich i się udzielę na wstępie ja w moim transicie mam z tyłu zimówki cały rok i mam spokój jeżdzi wszędzie

aran
31-03-2011, 15:33
Co do zimówek, to nie mają one jakichś właściwości typowo śniegowych przeszkadzających na suchym asfalcie? Zastanawiam się nad tymi dunlopami całorocznymi na sezon letni, które kolega wyżej zaproponował. Skoro mają uśrednione parametry na cały rok czyli na suchy asfalt i na śnieg, to powinny dawać radę i na lekkim błocie. Bieżnik wygląda ciekawie.

dab1978
31-03-2011, 16:18
Na pewno nie sprawdzą się Uniroyal Rain Max na błoto i gruntowe drogi, to opony typowo letnie, szosowe, moim zdaniem...
Co do opon całorocznych, to myślę, ze jak coś jest do wszystkiego, to często jest do niczego...;) , tyle że te Dunlopy wygladają dość zachęcająco jeśli chodzi o drogi gruntowe z możliwością zakopania się...pewnie będą dość głośne, ale czy robisz na tyle duże przebiegi aby to odczuć?

aran
31-03-2011, 17:44
Co do głośności akurat przy tym transicie (ropniak) nie ma to znaczenia, jak ktoś inny jedzie nim do biura to silniczek słychać już dwa skrzyżowania dalej i to przy zamkniętym oknie :D

dab1978
31-03-2011, 20:31
A więc właśnie...po asfalcie pojedziesz na każdej, ale z błota już możesz wydostać się tylko na niektórych;)

eMWuGSM
01-04-2011, 01:37
Do do błota nie jeździ się transitem, do tego jest GA3 Gazelle 4x4 :)

aran
05-04-2011, 06:29
No dobra, szukałem wszędzie i nigdzie nie ma tych DUNLOPów LT SP800. Chyba naprawdę są świetne bo mają od cholery dobrych komentarzy, są najczęściej kupowane i nigdzie ich nie ma :) A co powiecie o tych w razie czego:

http://www.netcar.pl/opony/caloroczne/dostawcze/goodyear+cargo+vector+195r14c+106+104q,,,,,,,,,,,1 95R14,324,0,5-0,115518121,szi.html

Używał ktoś ich? Nadają się na lato na gruntówki?

Szeryf455
05-04-2011, 09:17
Miałem takie w t4. Wyciągałem kiedyś z błota passata kombi właśnie na nich, szedł jak czołg :)

DriF
05-04-2011, 12:16
http://www.opony-4x4.pl/

aran
05-04-2011, 17:57
Cholera nie mają w internecie nic całorocznego na 195/80/R14... Jakie mogę do tego transita inne rozmiary wsadzić? 185 nie będą za cienkie? Słyszałem, że można delikatnie inne rozmiary zakładać ale nie chcę rzeźbić w g... bo się nie znam. Ten link do 4x4 bardzo fajny ale chyba potrzeba czegoś z oznaczeniem C do dostawczaków. Napalałem się najpierwm na jakieś AT'ki ale nie znalazłem nic z tym oznaczeniem ani w takim rozmiarze...

wojtekjanus
05-04-2011, 18:14
Generalnie rozmiar 185R14 jest standardowym - obok 195R14 - rozmiarem Transitów na 14-tkach. Tyle że opona 185 przy takim samym profilu jest trochę niższa - nieco lepsze przyspieszenia, nieco mniejsza maksymalna.

Stosuj kalkulatory opon i felg, np ten:
http://www.renaultsafrane.pl/kalkulator.htm
lub ten:
http://www.oponeo.pl/narzedzia/zamienniki-opon

W tym przypadku - jeżeli założysz 185 zamiast 195, różnica wynosi ok -2,5%. Czyli licznik pokaże 100 km/godz, a w rzeczywistości będziesz jechał 97,5 km/godz.

Prawdopodobnie masz felgę szerokości 5,5' - najszersza opona na takiej feldze (wg wymagań technicznych producentów opon) to 205 mm.

Nie muszą być opony z oznaczeniem C, producenci stosują także inne oznaczenia wzmocnionych opon, np XL lub RF (rein forced). Najważniejszy jest indeks nośności opony, w twoim przypadku indeks 104 jest wystarczający. Pytanie czy znajdzie się oponę o indeksie nośności 104 bez oznaczenia C - w tym rozmiarze...
Ja miałem Transita Busa FT100 na którym fabrycznie były montowane opony 205/70R14 RF.

aran
05-04-2011, 20:51
Dzięki wielkie za wyczerpującą podpowiedź, zrobię wywiad czy są gdzieś te Dunlopy 185 a jak nie to poszukam czegoś innego z grubszym bieżnikiem.

Gerwazy_
17-03-2015, 10:31
Dzień dobry

Kupiłem kampera na Fordzie Transicie z 1998 roku, model 190. Auto fajne, 2,5 diesel, 100KM.
Jest na bliźniakach z tyłu, masa maksymalna to 3,5 tony, bliźniaki z tyłu.
Mam założone opony zimowe 185r15c 103/102p.
Jakie kupić opony na lato?
Jakim ciśnieniem napompować opony na przód, a jakim na tył?

Pozdrawiam

wojtekjanus
17-03-2015, 15:22
Dla bliźniaków podają 3,8 bara, ale podają to ciśnienie dla pełnej ładowności. Producent zakłada, że większość przebiegu auto robi załadowane...
W twoim przypadku jeździłbym na niższym ciśnieniu, bo przecież nie jeździsz cały czas tak obciążony. Ja bym dał 3,0 bary. Przy ciśnieniu 3,8 bara nie będziesz miał żadnego komfortu.
Opony letnie dałbym o takim samym rozmiarze jak te zimowe.

ziemek56
21-03-2015, 01:32
Ja bym dał 3,0 bary
to jest maks przy małych i średnich ładunkach - inaczej dupa skacze i myszkuje po drodze.

tomolo
21-03-2015, 17:38
Mój transit ma skrzynię ładunkową. Ciśnienie wszędzie równo po 4. Opony kupiłem nowe Kormoran 185r15C po 150zł szt., zimą były tańsze. Auto jest mocno ładowane, ma fabrycznie wzmocnione zawieszenie i nie skacze po drodze. Świetne i wytrzymałe diabelstwo

DANKOOO
22-03-2015, 12:51
Ja miałem 195/70/15 przy 100km/h miałem 3tyś obr zamieniłem je na nowe 185/80/15 kormoran przy 100km/h 2750 obr. ciśnienie 4bary ładunek pod 2t i jest super :) Natomiast na przód 185 były za wąskie i nie miały przyczepnosci na mokrym teraz mam 215/70/15 przód i staje jak wryty na mokrym ;) tył to 4x185/80/15 ;)

Gerwazy_
17-01-2018, 15:58
Witam.
Mam kampera na Transicie, 2,5TD 100km, 1998 rok, na bliźniakach.
W tej chwili mam zimówki Dębica Frigo 185R15C 102/103P, chyba profil 80ale pewny nie jestem.
Chce je zamienić na jakieś całoroczne, lub letnie.
I teraz moje pytania:
1. Jakie rozmiary opon mogły być oryginalnie montowane?
2. Czy opona Hankook RADIAL RA10 185 R15 103/102 R się nada? Czy ktoś używa takiej opony?
3. Jaki opony polecilibyście?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc

wojtekjanus
19-01-2018, 09:15
Nie masz nalepki na słupku drzwi z rozmiarami opon?
Generalnie mniejsze modele Mk5 na bliźniakach miały opony 185R15C, najcięższe wersje 195R15C. Nie miały opon o obniżanym profilu.

Opinii o oponach jest tyle ilu jest ich użytkowników. Musisz sam zdecydować co kupić, podstawowym pytaniem będzie czy chcesz kupić opony klasy budżetowej, medium czy klasy premium. Uwzględniasz wtedy jednocześnie nie tylko koszty, ale także bezpieczeństwo jazdy i komfort.
Spróbuj może zadać pytanie o opony do Transita kampera na forum kamperowców, zapewne eksploatacja takiego auta ma swoją specyfikę... https://www.camperteam.pl/forum/viewforum.php?f=209

Gerwazy_
19-01-2018, 09:55
Nie masz nalepki na słupku drzwi z rozmiarami opon?
Generalnie mniejsze modele Mk5 na bliźniakach miały opony 185R15C, najcięższe wersje 195R15C. Nie miały opon o obniżanym profilu.

Opinii o oponach jest tyle ilu jest ich użytkowników. Musisz sam zdecydować co kupić, podstawowym pytaniem będzie czy chcesz kupić opony klasy budżetowej, medium czy klasy premium. Uwzględniasz wtedy jednocześnie nie tylko koszty, ale także bezpieczeństwo jazdy i komfort.
Spróbuj może zadać pytanie o opony do Transita kampera na forum kamperowców, zapewne eksploatacja takiego auta ma swoją specyfikę... https://www.camperteam.pl/forum/viewforum.php?f=209

Dziękuje za informacje. Forum Camperteamu znam.
Czy te opony które znalazłem nadadzą się?
Pozdrawiam

wojtekjanus
19-01-2018, 10:36
Czy te opony które znalazłem nadadzą się? Chyba ma być Hankook Radial RA-18 185/80 R15 103/102 R C (a nie RA-10).
Na ile wiarygodne są wiarygodne opinie podawane przez użytkowników na stronach sprzedawców - tego nie wiem, ale ta opona ma wysokie noty.
Bieżnik ma - można powiedzieć - bardziej szosowy, taki mało terenowy. A w przypadku kampera to chyba dobrze. Będą ciche i w miarę oszczędne. To klasa medium jest...

Gerwazy_
21-01-2018, 09:39
R18 sa letnimi oponami a ja szukam całorocznych.

wojtekjanus
21-01-2018, 13:40
Nie wiem czy to dobry wybór, opony RA-10 185/80 R15 mają duże opory toczenia, słabo hamują i są stosunkowo głośne. Etykieta UE: F E 72dB(dwie kreski)
Najczęściej niestety tak jest, jak się stosuje tzw. złoty środek. Ja nigdy na takich oponach nie jeździłem, oprócz czasów realnego socjalizmu - wtedy w ogóle nie było opon zimowych. Więc wszyscy, siłą rzeczy, jeździli na... całorocznych. http://emotikona.pl/emotikony/pic/0sarcastic.gif (http://emotikona.pl/emotikony/)

Gerwazy_
01-02-2018, 13:31
Nie wiem czy to dobry wybór, opony RA-10 185/80 R15 mają duże opory toczenia, słabo hamują i są stosunkowo głośne. Etykieta UE: F E 72dB(dwie kreski)
Najczęściej niestety tak jest, jak się stosuje tzw. złoty środek. Ja nigdy na takich oponach nie jeździłem, oprócz czasów realnego socjalizmu - wtedy w ogóle nie było opon zimowych. Więc wszyscy, siłą rzeczy, jeździli na... całorocznych. http://emotikona.pl/emotikony/pic/0sarcastic.gif (http://emotikona.pl/emotikony/)

Dziękuję.
Wygląda na to że zimówki Dębicy mają lepszą droga hamowania na wodzie i mniejsze opory toczenia niż wielosezonówki RA-10, jedyny plus że są 1DB cichsze niż Dębica.
Pozdrawiam

bobas_81
02-02-2018, 16:20
Jeśli mogę się wtrącić...Mam do krótkiego niskiego założone hankook vantra , dla mnie top jeśli chodzi o letnie , porównuje je z zimowymi wr c nokian ( oczywiście stosownie do pory roku) z tym ,że hankook jeszcze ma rozsądną cenę... Naprawdę ciche , na zakrętach nie wychyla się auto, na mokrym...hm..
Idealne są Uniroyal Rainmax ale tylko na mokrym...Sucha nawierzchnia to już inna bajka dla tej opony.

Pozdrawiam

Jack09
20-06-2024, 13:09
Jakie rozmiar opon dać do tranista 190 na bliźniaku?

wojtekjanus
20-06-2024, 22:34
Chyba masz kłopot.
W oryginalnej instrukcji podana jest opona 185R15C 6PR, gdzie 6PR to zabytkowy już i obecnie nie stosowany indeks nośności.
W bliźniakach stosowane są wąskie opony.
Współczesny indeks nośności jest określany inaczej. I tu jest kłopot, bo obecnie opony o podanym rozmiarze mają niski indeks nośności 103, odpowiedni dla dostawczaków serii 100. A podobne do serii 190 współczesne dostawczaki maja opony z indeksem 108 lub wyższym. Czyli jakby nie było odpowiednich opon do twojego auta.
Cóż, kupiłbym na tył te 185R15C , a na przód opony 205/70R15, najmocniejsze mają indeks 106.

Ale... kiedy wklepiesz w Google 185R15C 6PR, to np. wyskakuje dostawca z oponą o indeksie 103 i z dawnym określeniem nośności 8PR
https://www.oponylider.pl/opony-samochodowe/nankang/cw-25/185r15c-103-102r-1020082?utm_source=compare&utm_medium=google-shopping&utm_campaign=tyre&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI9tmSjJTrhgMVbwWiAx232Q0tEAQYAiAB EgIj7vD_BwE
Tego to ja nie kumam...