Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Jaki akumulator do 1.6Tdci ?
spenser696969 23-03-2015, 16:48 Mam pytanie. Czy dobry będzie akumulator firmy Exide zamiast oryginalnego wapniowo-srebr. Forda? I czy w praktyce akumulatory wapniowo-srebrowe są rzeczywiście dużo lepsze od zwykłych??? U mnie muszę wymienić aku na nowy bo nie trzyma napięcia i co chwila trzeba ładować prostownikiem. Dziwne żeby aku Forda wapniowo-srebrowy po 3 i pół roku padł, w nissanie od nowości aku zwykły nie jakiś wapniowy ma 8 lat i śmiga bez zarzutu.
ingenieur28 24-03-2015, 17:30 jesli parametry i wymiary sie zgadzaja to bedzie dobry bo teraz wszystkie akumulatory sa wapniowe, tylko nie na kazdym to pisze. Skad wiem? Kolega robi doktorat w Boschu na temat akumulatorow i testuje ich setki. Polecil mi Bannera (montuje je VW) i taki wlasnie kupilem - bardzo porzadne austriackie akumulatory. Jedyne akumulatory ktore wypadaja rzeczywiscie lepiej to Moll, ktore montuje w swoich autach Porsche, z tym ze tutaj cena jest znacznie wieksza. Jesli chodzi o akumulatory forda oryginalne to produkuje je Varta i sa calkiem niezle pod warunkiem ze sa montowane w fabryce (moj dzialal bez zarzutu 8 lat z tym ze tutaj w Stuttgarcie w zimie nawet 0°C to rzadkosc). Ogolnie akumulator montowany w fabryce jest okolo 40% lepszy niz ten sam kupiony w sklepie na zamiane.
Podsumowywujac: najlepszy stosunek ceny do jakosci to Banner, Moll najlepszy jakosciowo ale drogi, Originalne forda kupione w sklepie to mocno przeplacona sprawa, Varta i Bosch (to jedno i to samo) najslabiej wypadaja jesli chodzi o stosunek jakosc - cena.
P.S. w serwisach forda lubia mowic zeby wkladac na zamiane oryginalny forda, ale nie warto sobie tym glowy zawracac.
Witam
Wymieniał ktoś już akumulator samodzielnie? Jeśli tak to w jaki sposób oraz na jaki model/firma akumulatora? Zna ktoś ceny w aso?
Nie wiem ile masz odbiorników pradu i ile jeździsz po mieście.....ale mój poprzedni TDCI ciągle miał kłopot (wymieniłem 2 akumulatory). Dopiero jak wymieniłem na akumulator w technologii EFB (konkretnie to była Varta) problemy się skończyły.
raptorf22 22-08-2016, 22:40 U mnie padł po 2 tygodniach od zakupu. Wymieniłem na Tuborga 75 Ah, fabrycznie był 80 Ah, ale 720 A prądu rozruchego. Nowa bateria ma 750A prądu i jak narazie wszystko jest ok. Wymieniłem samodzielnie, fabryczny aku padł po 4,5 roku pracy, koszt ok 370 zł.
Ja 2 lata temu kupiłem KOZAK KO600 60AH/610A za 140zł i działa bez problemu w 1.6 tdci:) Kręci jak oszalały. Nie widzę sensu montowania większego aku do tego silnika.
A jak z zalecanym podtrzymaniem prądu przy wymianie wlasnej akumulatora?
Czy aku powinien być przeznaczony takze do ładowania poprzez hamowanie silnikiem?
Szymon_Zy 24-08-2016, 20:39 Masz econetic i start-stop? Jeśli tak to efb.
start stop tak econetic nie a tzn ze tylko one maja odzysk energii z hamowania?
start stop tak econetic nie a tzn ze tylko one maja odzysk energii z hamowania?
nie kolego. nie mają. Fordy nie mają technologii odzyskiwania energii podczas hamowania (jak to ma np. BMW w swoich ED (EfficientDynamics))
Szymon_Zy 25-08-2016, 12:07 Za to mają podczas hamowania silnikiem. Wtedy doładowuje akumulator wyższym napięciem.
Nie wiem który będzie lepszy?
Varta silver F18 (85Ah, 800A)
Varta blue efb E46 (75Ah,730A)
Niby silver lepsze niż blue ale niby EFB wydłuża 2x prace.
Orginał wytrzymał tylko 5lat.
spenser696969 09-02-2017, 12:02 Orginał wytrzymał tylko 5lat.
5 lat to bardzo dobry aku jak na dzisiejsze czasy.
W escort 1998 wytrzymał 8 lat. W mondeo 2005 i focus 2006 wytrzymał 7 lat. Dlatego napisałem że tylko 5 lat w focus 2012.
kumpel Fordzika 09-02-2017, 14:44 Nie wiem który będzie lepszy?
Varta silver F18 (85Ah, 800A)
U mnie oryginalny siódmy rok ciągnie i pewnie ostatni, ale jak mi się wydawało, że mam problem z akumulatorem, a to świece były to podjechałem do ASO i tak na miłe słowo razem z wymianą na rabacie jakimś dużym dla miłego człowieka panowie wyliczyli 450 zł za oryginalny FORD akumulator który chyba i tak Varta dla Forda dostarcza.
Szedł bym w te rozwiązanie na Twoim miejscu nawet jak to miało by być 480zł :) to masz gwarancje na aku, zamontują i jak trzeba by reklamować to też wiesz gdzie.
Życzę powodzenia przy próbie reklamacji akumulatora w ASO w używanym kilkuletnim aucie.
Kupując w renomowanym sklepie z akumulatorami raz że zaoszczędzisz a dwa możesz wybrać model do którego producent daje lepszą gwarancję niż ASO ( Exide 3 lata ) oraz assistance
Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
........ a dwa możesz wybrać model do którego producent daje lepszą gwarancję niż ASO ( Exide 3 lata ) oraz assistance
Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Wcale nie zachęcam do zakupu w autoryzowanym serwisie (cena prawie x 2) ale u Forda też dostałem 3 lata gwarancji na zakupiony aku w 4- letniej Foce
Akumulator zmieniony w ASO. Z wymianą 460zł i to jest Varta E46. W kilku sklepach chcieli ponad 500zł za ten akumulator.
Co do gwarancji to już kiedyś reklamowałem akumulator w ASO i procentowo wyliczyli ile należy się zwrotu.
Problem z tym że rano samochód nie odpalił na nowym akumulatorze. Pewnie rok czy 2 jeszcze by podziałał.
tiga1916 10-02-2017, 11:38 Niewiem jakim cudem ale w mojej foce siedzi oryginał a produkcja to styczeń 2003r. Akumulator dostaje ostro po dupie podczas rozruchu innego samochodu kablami.
Akumulator dostaje ostro po dupie podczas rozruchu innego samochodu kablami.
Podobnie jak rozładowanie akumulatora (np. przez pozostawienie włączonych świateł). To znacznie skraca żywotność.
kumpel Fordzika 12-02-2017, 13:34 Po wymianie akumulatora czy to w ASO czy to samemu kupionego w jakiejś hurtowni nie zapominajmy o naładowaniu go na dzień dobry. Zazwyczaj akumulatory parę miesięcy soją sobie gdzieś w magazynach w stanie niedoładowania i potem takie trafiają pod maskę naszego auta i o ile nie dmuchniemy trasy kilkaset km a kulamy się po mieście to jako już nowe nie będą doładowane, a to im nie służy. Akumulator warto aby od czasu do czasy był na full ;) naładowany. Ucieszy się i odwdzięczy :)
Witam i odgrzeje temat.
Czy ktoś montował do MK3 akumulator o wymiarach 275x175x190?
Jest wyższy niż zalecany o 2 cm.
Można wiedzieć po co Ci aku 2 cm wyższy.
Bo z odzysku mogę mieć prawie nówki.
Parametry prawie te same.
Ale wyzszy.
Nawet krótszy.ale niestety wyższy.
Wejść wejdzie ale czy mocowanie go złapie?
Muszę oblukać.
Przecież tam jest tylko blaszka na dwie nakrętki przykręcana.
Najwyżej nie dokręcisz do końca a samo się raczej nie odkręci.
Teoretycznie masz podszybie nad aku, ale jest tam (na moje oko) zapas żeby weszło.
Weź miarkę i zmierz :)
polak2468 07-11-2020, 19:05 Mam podobny problem. Nie mam pojęcia jaki akumulator do focusa mk3 kombi 1,6 tdci 115km. Patrzyłem w instrukcji obsługi i nie ma tam specyfikacji ile A i Ah ma mieć.
Pod maską na akumulatorze jest naklejka.
Mam podobny problem. Nie mam pojęcia jaki akumulator do focusa mk3 kombi 1,6 tdci 115km. Patrzyłem w instrukcji obsługi i nie ma tam specyfikacji ile A i Ah ma mieć.
Jeżeli masz start-stop i/lub inteligentne ładowanie to potrzebujesz aku typu EFB o parametrach 75Ah i 730A.
arturmsi 08-11-2020, 18:46 Jeżeli masz start-stop i/lub inteligentne ładowanie to potrzebujesz aku typu EFB o parametrach 75Ah i 730A.
Inteligentne ładowanie bms ma na 99%, najlepiej spojrzeć czy jest mała kosteczka przy klemie minusowej.
U mnie w 1.5 tdci 120km mam to, ale bez start stop i aku mam zwykły sli 80ah forda-varty.
polak2468 11-11-2020, 16:43 Nie mam start-stop. Nawet nie wiem co to inteligentne ładowanie. Mój Focus to najprostsza wersja Trend z dorzuconym pakietem podgrzewanej szyby, lusterek, siedzeń oraz czujnikami z tyłu. xD
luckyboy 11-11-2020, 18:55 Jeżeli jeździsz na krótkich dystansach to warto dopłacić do EFB.
Niekoniecznie efb.
Mojemu Aku dobrze zrobiło odpięcie wtyczki od bms.tez jeżdżę na krótkich dystansach
polak2468 12-11-2020, 10:17 Dotychczas w aucie miałem akumulator oryginalny (auto z lutego 2013r. na jednym akumulatorze) z prądem 700A i 80Ah. Kupiłem Yuasa YBX 5110. Po podpięciu miernik pokazywał 14,47V. Trochę jestem zdziwiony, że aż tyle. Poprzedni miał (wiem, że zbyt mało) 11,95V.
arturmsi 15-11-2020, 17:49 dziwny wynik ponad 14v, nawet po odpięciu prosto od prostownika aku z płynnymi elektrolitem ma szybki spadek do około 13v...
luckyboy 15-11-2020, 18:00 Niekoniecznie efb.
Mojemu Aku dobrze zrobiło odpięcie wtyczki od bms.tez jeżdżę na krótkich dystansachWedług zapewnień producentów akumulatory EFB o 30% szybciej przyjmują ładunek. Zwykły akumulator potrzebuje dajmy na to 10km aby uzupełnić pobór energii podczas rozruchu, a EFB wystarczy 7km.
Zwykły akumulator potrzebuje dajmy na to 10km aby uzupełnić pobór energii podczas rozruchu, a EFB wystarczy 7km.
Może i tak, ale przy jeździe na krótkich odcinkach "koło domu" i tak najlepiej raz na miesiąc doładować na wolno aku.
bukakalke 07-11-2022, 10:06 Cześć,
ze względu na to, że w mojej foce powoli kończy się już chyba akumulator chciałbym was zapytać na co zwrócić uwage przy zakupie nowego akumulatora?
Zakładam, że na pewno na jego pojemność oraz prąd rozruchu? Jaką pojemność i prąd rozruchowy polecacie do Focusa mk III 1.6 tdci i przede wszystkim jaki typ akumulatora? Może macie do polecenia jakiś konkretny produkt. Obecne aku podejrzewam, że w aucie jest od nowości czyli od sierpnia 2013 roku (osoba od której kupowałem auto, nie wspominała, żeby kiedykolwiek go wymieniała)
clubGRANT 07-11-2022, 10:28 Tematów o akumulatorach było już na tym forum pełno - wystarczy poszukać.
Akumulator ma być taki jaki zaleca fabryka, zwłaszcza prąd rozruchowy, uważaj na wysokość bo wyższy niż 175mm się nie zmieści.
luckyboy 07-11-2022, 15:53 EFB lub AGM
Podjedź do jakiegoś speca od akumulatorów - na miejscu sprawdzi obecny i dobierze zamiennik (przy zakupie zwykle usługa "darmowa" - wliczona w cenę aku z wymianą; bez zakupu nie powinno być więcej niż stówę za sprawdzenie od ręki). Akumulator ma być przede wszystkim świeży, a nie przeleżany z rok na półce w sklepie. Dlatego bierz od akumulatorowca albo sieci, która ma spory przemiał, a przed odbiorem sprawdź datę produkcji i napięcie. Ma być najlepiej < 6 miesięcy i napięcie nie niższe, niż 12,7 V. Jak nie ma tych parametrów, nie odbierasz.
Konkretny producent / model - nie ma takiego znaczenia, jak powyższe. Na pierwszy montaż szły z Varty / Boscha (wtedy to był jeden pies, z grupy Johnson Controls). Teraz właściciel inny, a że nie jestem już tak w temacie, to nie wiem czy jakość poleciała, czy nadal jest przeciętna (bo wybitnie dobra na rynku wtórnym to nigdy nie była - po prostu przyzwoite, dobre aku, bez szału i nie lepsze od niektórych tańszych). Takich, jak na pierwszy montaż, to na rynku wtórnym nie sprzedają. Varta ze sklepu zawsze będzie gorsza, niż Varta wrzucona do auta w fabryce. Takie prawa rynku :)
Tym, że to "silver" to się zupełnie nie przejmuj. To nadal "wapniak", po prostu z domieszką srebra. Techonologicznie nadal ładuje się prądem stałym o takim samym napięciu, jak zwykły Ca-Ca. Dużo marketingu. Możesz brać Ca-Ca lub EFB (czyli Ca-Ca z płytami dodatnimi w saszetkach) dowolnej firmy, bez wzmianki o "silver" (bo to handlowo sobie zastrzegli dla Varty i Boscha.
A czy weźmiesz EFB, czy AGM (raczej nie polecam do Focusa), czy zwykły z płynnym elektrolitem to nie robi specjalnej różnicy, jeśli nie używasz start-stop. Jak używasz, to bierz EFB. AGM to lekki przerost formy tutaj i smart-charge w Focusie był projektowany pod nieco inny zakres napięcia (dla płynnego elektrolitu, nie dla uwięzionego w matach). Niemniej rzadko wychodzi poza zakres "zdrowy" dla AGM, więc też spokojnie da radę. Tylko... moim zdaniem nie warto wydawać kasy na AGM, jeśli fabrycznie takiego nie było. EFB dbany, pożyje z rok-dwa dłużej, niż dbany zwykły. Niedbane i tak padną po ok. 2-3 latach, jak używane głównie w mieście. To nie to, co aku na pierwszy montaż, które nawet zaniedbane potrafią przetrwać bliżej 8-10 lat nawet z bardziej wymagającym klekotem.
bukakalke 12-11-2022, 11:38 Cześć!
Jestem właśnie po wymianie aku wcześniej miałem Moll Kamina Start 680A, 80 Ah, teraz na warsztacie dobrali mi boscha S5 007 (74Ah i 750A prąd rozruchowy) tłumacząc to tym, że 6 Ah różnicy to niewiele jak na akumulator, a w zamian za to dostaję dużo większy prąd rozruchowy co w dieslu ma duże znaczenie.
Po wymianie aku odrazu zresetowałem BMS. Po odpaleniu auta i sprawdzeniu parametrów w Forscanie poziom nałądowania aku wskazywało na 91%, a samochód pokazywał ujemny amperaż i napięcie 12.8V, przejechałem jakieś 20km i poziom naładowania spadł do 88%.
Auto postało około godzinki i ruszyłem nim w traskę około 140km. Po odpaleniu auta poziom naładowania wskazywało na 73%, ale odrazu był bardzo duży amperaż ~20A i napięcie 14.8V w trakcie jazdy akumulator powoli się ładował i amperaż stabilnie się zmniejszał. Po kilkudziesięciu kilometrach akumulator naładował się do 80% po czym Amperaż zaczłął oscylować między -5 a +1, a napięcie spadło do około 13V, czy to tak powinno być czy po prostu jest coś nie tak? Dziwne wydaje mi się tak szybkie rozładowanie akumulatora z 88% do 73% podczas godzinnego postoju.
Dodatkowo podczas zdjęcia nogi z gazu (hamowania silnikiem) amperaż i napięcie rośnie, ale zakładam, że to ten system odzyskiwania energii.
Poczytaj o systemie BMS, upewnisz się wówczas że wszystko gra.
konieczko5 12-11-2022, 18:26 ...
Waterspoon 13-11-2022, 07:57 Powiedzcie, czy wy naprawdę łykacie jak pelikany ten prąd rozruchowy?
Rozrusznik - 30 A
Niektórzy to powinni pisać na tym forum tylko o swoich gruzach, jeżeli nie rozumieją różnicy między prądem roboczym, a prądem rozruchowym, czyli chwilowym natężeniem uderzeniowym, które w rozrusznikach w pierwszej sekundzie pracy może dochodzić nawet do ponad 200A.
konieczko5 13-11-2022, 20:19 ...
Waterspoon 13-11-2022, 21:04 (-‸ლ) Według ciebie jaką charakterystykę ma taki bezpiecznik? Od razu mówię, że przy 200 A to spali się w mniej, niż w 0,4 sek.
Najpierw doucz się, skąd się bierze ten "prąd rozruchowy".
Nie pisz do mnie abym się douczył, bo by ci życia nie wystarczyło na skończenie tego co ja, tylko idź do swojego gruza i szukaj tego bezpiecznika na przewodzie od aku do rozrusznika, zanim dalej będziesz się kompromitował.
konieczko5 13-11-2022, 21:55 ...
Waterspoon 14-11-2022, 07:22 Nie będę tu wstawiał wzorów z czynnymi mocami rozruchowymi, żeby cię nie przygniotła ta wiedza, gdy nie ogarniasz nawet zwykłej Wikipedii dla dzieci !!!
https://pl.wikipedia.org/wiki/Rozrusznik_silnika_spalinowego
"Rozrusznik elektryczny silnika spalinowego jest odbiornikiem pobierającym najwięcej energii elektrycznej z akumulatora, lecz tylko w krótkich okresach podczas uruchamiania silnika. Pobór prądu w chwili uruchamiania silnika w samochodach osobowych wynosi 200-600 A. W zależności od rodzaju pojazdu moc rozrusznika wynosi 0,4-10 kW."
konieczko5 14-11-2022, 08:15 ...
Waterspoon 14-11-2022, 08:23 Jesteś już żałosny !
Przede wszystkim kluczowy jest tu parametr jakim jest opór wewnętrzny akumulatora. Im mniejszy opór wewnętrzny tym niższy spadek napięcia przy poborze takiego samego prądu. Czyli można generalnie założyć, że im większy prąd maksymalny akumulatora tym niższy jego opór wewnętrzny.
Opór wewnętrzny rośnie z wiekiem i ze spadkiem temperatury.
A więc jeśli chcemy żeby starszy akumulator wciąż radził sobie z kręceniem rozrusznikiem kiedy będzie już zużyty lub warunki będą niekorzystne, warto kupić taki o jak najwyższym prądzie rozruchowym. Czy kosztem pojemności? To zależy.
Jak jeździmy często i dużo, w zupełności wystarczy akumulator o niższej pojemności. Jak jeździmy sporadycznie, na krótkich odcinkach, często z ujemnym bilansem energetycznym, lepiej wziąć taki o większej pojemności. Zapewni nam dłuższy czas przed kolejnym doładowaniem prostownikiem.
Teraz kolejna kwestia to rozrusznik. Polecam zapoznać się z tym pdfem: https://bibliotekanauki.pl/articles/315018.pdf
A dla tych co nie są zainteresowani albo tl;dr wrzucam wykres z tego dokumentu:
https://i.imgur.com/dsdgyvE.png
Myślę, że to rozwieje wątpliwości pt. "ile prądu bierze rozrusznik".
Rozrusznik w focusie ma moc 2 kW. Jaki będzie prąd?podczas pracy bez obciążenia? podczas pracy z określonym obciążeniem? podczas rozruchu w początkowej fazie, powiedzmy pierwsze pół sekundy?
konieczko5 14-11-2022, 10:40 ...
Na spadek napięcia większy wpływ ma pojemność akumulatora niż rezystancja wewnętrzna.
Nie - i wynika to z fizyki.
Uw = I x rw
Spadek napięcia jest iloczynem prądu i oporu wewnętrznego. Powinieneś to wiedzieć ze szkoły skoro tak bardzo lubisz to przywoływać.
Prąd rozruchowy to wartość prądu zwarciowego
To też nieprawda. Prąd rozruchowy (czy jakkolwiek inny oznaczony przez producenta danego akumulatora) to maksymalny, bezpieczny dla akumulatora prąd. Prąd zwarciowy to maksymalny prąd przy którym napięcie akumulatora spada do 0V.
Panowie, zamiast prężyć muskuły proponuję przeczytać tytuł tego tematu, straszny offtop robicie, a gościu tylko zapytał jaki aku kupić… :)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|
|