Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2003-2007] Sprzęgło dwumas-jednomas


Misiek-Ginal
28-03-2015, 18:43
Witam wszystkich,
dziś będąc u mechanika z moim C-Maxem, przy okazji zahaczyłem o temat sprzęgła i dwumasu. Ceny nowego sprzęgła z dwumasem urywają dupe. Mechanik mi powiedział że kilka razy już wstawiał tradycyjne koło jednomasowe(ostatnio do toyoty) i to wychodzi dużo taniej i ogólnie nie ma wielkiej różnicy. Czy ktoś z Was już sie z tym spotkał, może tak zrobił? jakie efekty? warto?

slawek-kali
28-03-2015, 18:57
Mozna. Pytanie jakie koszty obu operacji?? Czasem idzie dorwac tanio dwumase..
I nie sluchaj, ze nie wolno itp. ze sie popsuje lub inne takie..

Misiek-Ginal
28-03-2015, 20:03
Dzięki Sławku... zawsze idzie o koszty ;) jeśli to będzie 100 zł różnicy to pewnie nie warto zawracać sobie głowy ale możne to być różnica dużo większa. Mój c max ma już troche przejechane km wiec ma prawo i pewnie bedzie to naturalne, chociaż narazie nic sie nie dzieje( tzn po lekkim wciśnięciu pedału sprzęgła można wyczuć leciutkie bicie - to możne byc początek)

luki6262
29-03-2015, 12:23
Mechanik mi powiedział że kilka razy już wstawiał tradycyjne koło jednomasowe(ostatnio do toyoty) i to wychodzi dużo taniej i ogólnie nie ma wielkiej różnicy.
Ja nie polecam takiej operacji. Sprzęgło z kołem dwumasowym zostało zamontowane w konkretnym celu. Moim zdaniem jest wiele różnic w odczuciu po wymianie.

krzych_40
29-03-2015, 13:07
Ja mam 1,8 tdci 100KM i wymieniłem rok temu dwumase na jedno masowe oczywiście ze sprzęgłem do jednomasy, plusy to że jest bardziej dynamiczna jazda, a na dwu masie często gasł mi przy ruszaniu, zauważyłem mniejsze spalanie ale pewnie dlatego że mogę teraz delikatniej operować gazem, jeżeli chodzi o minusy to głośniejsza praca sprzęgła przy dynamice jazdy, ale i to ma swój urok. Koszty z robocizną 800pln, sprzęgło używka ale jak nowe, wysprzęglik nowy, ogólnie polecam taką wymianę.

Lelon
29-03-2015, 13:42
Niestety do 2.0TDCi ktore jest w c-maxie nie ma zestawow z kolem jednomasowym wiec trzeba wkladac dwumase. Nowy komplet z wysprzeglikiem mozna dostac za ok 2400zl

popara8321
29-03-2015, 14:21
A do 1.6 tdci z 2009?Szukam i szukam na necie i nie moge znalesc, wiem ze citroenow z tym samym silnikiem jest sprzeglo ze sztywnym kolem dwumasowym, kia ceed z tym samym silnikiem nie ma dwumasy... Czy moge prosic o podpowiedz?
Pozdrawiam

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Misiek-Ginal
29-03-2015, 14:23
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Najbardziej pocieszająca była informacja od Krzych_40 od razu się uśmiechnąłem i myślę robie :).... ale jak przeczytałem post Lelona uśmiech zniknął. To chyba wszytsko zostało juz powiedziane, nie ma rady, płacic i płakać

Lelon
29-03-2015, 14:31
Nie wiem jak jest w przypadku 1.6tdci.
Napisales sztywne kolo dwumasowe... Jak sztywne to raczej jednomasowe :)
Wydaje mi sie ze w Kia to nie jest ten sam silnik 1.6d co w PSA/Fordzie, ale nigdy sie tym specjalnie nie interesowalem.

popara8321
29-03-2015, 14:39
Tak o sztynwe kolo jednomasowe mi chodzilo :-)

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Misiek-Ginal
30-03-2015, 16:53
Lelon jakie moga być objawy dwumasu - jak sprawdzić czy np dwumas zaczyna sie juz psuć?

popara8321
30-03-2015, 18:10
Przeczytaj sobie to : http://www.sprzeglo.com.pl/artykuly-porady/kola-dwumasowe/objawy-zuzycia-kola-dwumasowego/
I wciskaj sprzeglo na biegu jalowym i puszczaj i poprpstu sluchaj czy slychac jakies "inne"odglosy...

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

mpawcio
02-04-2015, 06:38
Jutro odbieram swoje dwa litry tdci 136 kucyków .Dwumasa regenerowana i tarcza też w Avanti wysprzęglik nowy.
Ciekawy jestem jak to wyjdzie cenowo i mechanicznie-napiszę

mpawcio
05-04-2015, 19:49
Razem z robocizną 2200 wyszło,autko lata super.Ciekawe ile wytrzyma,może ktoś napisze ile przejechał na regenerowanych częściach.....

Lelon
05-04-2015, 23:38
To zes zrobil interes... Kolega ostatnio zaplacil 2750zl za nowe czesci z robocizna... Raczej troche dluzej pojezdzi niz na tych regenerowanych...

popara8321
06-04-2015, 09:53
Kolega na ztegenerowanym zrobil tylko 10000 km

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

luki6262
06-04-2015, 19:10
wszystko zależy od jakości regeneracji. Jeden zrobi 5000 km a drugi ponad 100 kkm.

przemas10m
06-04-2015, 19:54
do 1,6 tdci i 1,8tdci mozna zakladac jednomasowy zestaw valeo, sprawdzone wieloktornie!
silniki 1,6tdci wychodzily chyab z dwumasa i bez takze tu nie ma problemuw ogole
auta smigaja nic sie nie dzieje
tak na marginesie niektorzy producenci auta odchodza od dwumasy
np opel 1,3 cdti 95KM po 2011r ma juz sztywne kolo

luki6262
06-04-2015, 19:57
silniki 1,6tdci wychodzily chyab z dwumasa i bez takze tu nie ma problemuw ogole


Forumowy mit...

Bump: do 1,6 tdci i 1,8tdci mozna zakladac jednomasowy zestaw valeo, sprawdzone wieloktornie!


Ja natomiast nie jestem zwolennikiem takich modyfikacji.

przemas10m
06-04-2015, 20:11
a ja nie zauwazylem roznicy, sam zrobilem c-maxem z takim zestawem 80tys km i nic sie nie dzialo w silniku 1,8tdci koszt sprzegla z wymiana 1300pln
a silnik 1.6tdci tj silnik stosowany w grupie PSA, Volvo, BMW, Mini i Fordzie
i byly modele gdzie ten silnik mial sztywne kolo zamiast dwumasy
taki przyklad pierwszy z brzegu
http://allegro.pl/citroen-berlingo-iii-1-6-hdi-sprzeglo-sztywne-kpl-i5036745462.html

luki6262
06-04-2015, 20:29
Tak, zdarzały się HDI z oznaczeniem 9HX (9H02) DV6ATED4- to były silniki 1.6 HDi 90 KM bez dwumasy i FAP-a.
Natomiast silniki 1.6 TDCi bez wyjątku posiadają dwumasy. Jeszcze nie spotkałem się z 1.6 TDCi z jednomasowym kołem zamachowym.
Od razu po modyfikacji nic się nie stanie, natomiast podczas długiej eksploatacji na pewno nie wydłuży życia jednostki napędowej.
BMW i Mini w PSA?:roll:

przemas10m
06-04-2015, 20:37
tak silnik 1,6 hdi tj ten sam silnik co jest montowany w bmw serii 1, mini, oraz PSA czyli peugeot citroen

luki6262
06-04-2015, 20:41
Wątek dotyczy c-maxa 109KM- tego silnika nie było w BMW S1.

popara8321
07-04-2015, 19:49
Dobra Panowie, ja mam 1.6 tdci 90km, i chce zalozych sprzeglo ze sztywnym kolem zamachowym gdzie i jak szukac? Do berlingo? Peugeota? Bo do c maxa 2009 nie odnajduje takoego zestawu, jest tylko z dwumasa.
Pozdrawiam

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

wrzoch
07-04-2015, 21:49
Jeżeli tylko odpowiednio się z dwumasą obchodzi, to będzie służyć i służyć.

Nie strzelać ze sprzęgła,
Nie katować auta na niskich obrotach,
Nie doprowadzać do uduszenia silnika,
Gasić i odpalać z wciśniętym sprzęgłem,
Nie trzymać nogi na sprzęgle podczas jazdy.

Koło dwumasowe sprawia, że kultura pracy czterocylindrowego silnika Diesela nierzadko jest większa niż trzycylindrowej benzyny. Dwumasa ma wiele zadań, jednym z nich jest odciążenie właśnie sprzęgła i skrzyni biegów.
Poza tym jest już powszechnie stosowana nawet w silnikach benzynowych, z tym, że tam mam lżejszy żywot.

Ja osobiście wymiany dwumasy na sztywne koło w życiu bym się nie dopuścił, ale każdy robi jak chce.

luki6262
08-04-2015, 19:14
Ja osobiście wymiany dwumasy na sztywne koło w życiu bym się nie dopuścił, ale każdy robi jak chce.

Wychodzę z tego samego założenia. Zmienia się masa oraz biegunowy moment bezwładności co wpływa na zmianę gromadzonej energii kinetycznej koła zamachowego. Mogą się pojawić minimalne drgania silnika (niewykrywalne dla ucha i oka człowieka) co może doprowadzić do szybszego zużycia podzespołów silnika i skrzyni biegów.