Zobacz pełną wersję : [Sierra 1987-1993] Swap silnika z 2.0 dohc 8v na 2.3 16v


Dawid199423
30-03-2015, 16:02
Witam mam forda sierre z silnikiem 2.0 dohc i planuje zmienić go na 2.3 16v z scorpio mkII, i tu pojawia się moje pytanie czy ktoś robił coś podobnego, jak jest z elektryka i ogólnie czy jest warto się w to bawić. Pozdrawiam

Mitaro
02-04-2015, 23:17
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/b3789c0674c1c935.html
Proszę bardzo. Wrzuciłem 2.0 16v. Sam robiłem wiązkę. Najtrudniejszy SWAP do pokonania żeby to postawić na EEC5. Na sierrafanie do tej pory kiepsko sobie z tym radzą. Poczytaj na SF ilu już utopiło na tym SWAPie. Nikt nie potrafi przejść immo i podłączenia przekaźnika sterującego pompą paliwa żeby to miało ręce i nogi, i żeby cuda nie wychodziły z błędami po podłączeniu diagnostyki ODBII. Jeśli nie ogarniasz elektryki i elektroniki samochodowej i nie wiesz ja co działa, to zapomnij o tym SWAPie. Szukaj 2,9 24v ze starego skorka na kompie EEC4. Tam jest pińć kabli na krzyż żeby to odpalić.

A nawet jak by ci przyszło na myśl że przełożysz wiązkę ze skorka do sierrki to po pierwsze, skorki miały bardzo kiepskie jakościowo przewody i kable gniją, o czym możesz sobie tu poczytać na forum. Więc nie ma co przekładać. A po drugie to jak zdejmiesz kokpit i wyplączesz z tych wiązek samą wiązkę silnika to jesteś mistrzu i bije ci pokłony, bo wiązka łączy się w tylu miejscach przez różne kości że nie dasz rady i nie da się nawet tego zrobić po kolorach przewodów, bo po przejściu przez kość wychodzą inne kolory.
Temat jest jak najbardziej do ogarnięcia ale trza się znać. No i za daleko mieszkasz żebym mógł ci pomóc z tą rzeźbą ;)

J@nkes
03-04-2015, 07:34
Mitaro, imo da sie obejsc w R4, a dwa to zawsze można posadzić wiazke z imo.

Kwestia odpowiedniego elektryka, a nie pana Kazia ze stodoły.

Mozna też odpalić ten silnik na kompie ze starego deohaca, a wystroić aby jezdził poprawnie na gazie. Nawet na rożzdzielaczu można go zrobic.

Włożyłem i odpaliłem 2.3 w Scorpio MKI,działało poprawnie na eec4 i eec5

Mitaro
03-04-2015, 07:57
Żeby ten silnik chodził poprawnie trzeba go odpalić na EEC5. Chyba że się chce żeby paliwo leciało parami z wtrysków a nie pojedynczo, co na pewno wpłynie na osiągi (ale na przelotowym ładnie wali marchewy z wydechu). Immobilizera nie da się obejść, bo stanowi całość ze sterownikiem silnika. Trzeba dołożyć moduł zapłonowy, bo wiercenie w pokrywie dziury na aparat zapłonowy to rzeźba w kupie i nikt tego nie zrobi ładnie i poprawnie. Chyba że ładnie dorobi taka obudowę rozrządu gdzie wstawi uszczelniacz itd. Ja już przećwiczyłem wszystkie rozwiązania. I żeby to zrobić dobrze, poprawnie i estetycznie, to nie ma siły i trzeba samemu zrobić wiązkę. Chyba że ktoś tylko chce tylko odpalić silnik, żeby tylko pracował, to może tak robić. Ja podłączyłem wszystko oprócz oczywiście całego EGR i to wtedy zaczyna jeździć.
Oraz na EEC4 TPS ma inny sygnał, oraz jeszcze parę innych rzeczy się nie zgadza. Ja nawet odpaliłem ten silnik na sterowniku od mondeo mkI z silnika i wyszła kupa, bo nie chce to jeździć tak jak powinno i pali 16 na 100, bo wiele się różni na osprzęcie. Zeżarłem zęby na tym i nikt mi nie przekona że można to inaczej i lepiej zrobić niż ja to zrobiłem.

J@nkes
03-04-2015, 12:41
Wszystko da sie zrobić, kwestia podejścia do sprawy, a najważniejsze budżetu jaki sie na to przeznaczy.

Rafał A.(antek)
04-04-2015, 22:53
a co za problem odpalić go w całości na wiązce ze scorpio z immo??

Mitaro
05-04-2015, 07:32
Powiem krótko. Jeśli ktoś przeszedł przez taki SWAP i po podłączeniu kompa diagnostycznego nie wyskakują mu żadne usterki jak.
-czujnik połażenia przepustnicy
-dwóch sond lambda
-sterowania wiatrakami
-czujnika położenia wałka rozrządu
-przepływomierza
-silniczka krokowego
-obwodu sterowania pompą paliwa
-zaworu dopalania par benzyny
-głównego zaworu EGR
-czujników temperatury
-oraz tego zaworu co steruje tą klapką w kolektorze ssącym za przepustnicami.
-podłączy immo i ładnie zaadoptuję pętle na stacyjce wraz z kluczykiem oraz ładnie wyprowadzi diodę sygnalizacyjną.
Nie mówię tu o podłączeniu EDIS-a 6, bo to musi być żeby to zagadało oraz ładnemu zaadoptowaniu obrotomierza na cyferblat albo od mondeo albo od skorka.
A dodatkowo trzeba dokonać modyfikacji układu chłodzącego bo inaczej wychodzą węże z pompy wody oraz z króćca termostatu. Mod kolektora wydechowego żeby pasował do dalszego wydechu w oryginale do sierrki. I zmęczy układ dolotu. Rozwiąże też problem z linką gazu. To wtedy pogadamy.

Na koniec powiem że ogólnie jest to upierdliwy bardzo swap, bo najgorsza jest właśnie wiązka. Dlatego możliwe że w tym roku muszę zainwestować z siebie i jechać na szkolenie odnośnie tego http://www.race-sklep.pl/?product=ecumaster-emu-zestaw-1-2
Tym samym zredukuję wiązkę o jakieś parę przewodów oraz pozbędę się immo. Jestem też pewien że będę mógł ładniej wysterować ten silnik, co na pewno wpłynie na jego osiągi. Dlatego na koniec powiem że, każdy kto chce swapować silniki do aut w których to owe silniki nie występowały, to nie ma sensu bawić się przekładanie wiązki dlatego jest to upierdliwe i czasochłonne. Ja siedziałem miesiąc czasu. Po zastosowaniu takiego sterownika silnika, odpalimy go w 2-3 dni tak żeby działał na surowo. Resztę trzeba dopieszczać.
Oraz można odpalić każdy silnik iskrowy, nawet V8 nie bawiąc się w EGRy, immobilizery i inne upierdliwe rzeczy.

wtomeks
05-04-2015, 12:34
Mitaro dobrze wiesz że rzeźbiłeś tam mocno. Bierze się całość od 2.3, przekładasz wszystko i będzie banglać.
Tak samo z 2.0, Najlepiej mieć całego dawcę i poprzekładać wszystko sensownie.

J@nkes
05-04-2015, 15:26
Ale nawet jak wezmiesz wszystko to nie wlozysz tak plug and play do sierry, tez potrzebujesz dobrego elektryka.
Zrobilem dwa razy taki swap i nie wywala zadnych bledow.

Mitaro
05-04-2015, 16:34
Wtomeks, wejdź na mój profil i obczaj że mam takie skorpio w stajni, jedzące. Bez tego auta nie pokonałbym podłączenia immo oraz innych problemów. Wszystko porobiłem najlepiej jak umiałem. Przewody są uporządkowane, poopisywane, ometkowane co do czego. Oraz naszkicowałem swój diagram połączeń, bo jak bym miał sprzedawać ten wóz, to nikt nie będzie wiedział o co chodzi jak coś padnie. Wiązka pod maską również idzie w peszlach i jest uporządkowana. Żeby tak każdy elektryk robił jak ja to można mu dać auto do roboty. Wątpię że ktoś tak to porządnie zrobi.

wtomeks
05-04-2015, 18:11
a co stanowi takie wyzwanie?? jeżeli przekładamy wszystko.

J@nkes
05-04-2015, 18:20
Jesli przekladamy wszystko to po co opisywac, skoro sa schematy, wazne by wiedziec ktory jest od ktorego sterownika.

A najlatwiej i najszybciej odpaloc na jakiejs swince typu ecumaster i z glowy.

wtomeks
05-04-2015, 18:51
Jesli przekladamy wszystko to po co opisywac, skoro sa schematy, wazne by wiedziec ktory jest od ktorego sterownika.

A najlatwiej i najszybciej odpaloc na jakiejs swince typu ecumaster i z glowy.

No o tym pisze, a Ty mówisz że tak elektryk jakiś kosmiczny jest potrzebny :)
Uznaje ze jak ktos bierze się za swapa to umie podstawowy schemat czytać i wtykać piny.

Odpalić na śwince a potem to wystroić akurat to nie zgodzę sięże to tak siup.
Rzeźbią chłopaki u nas kilka takich tematów i dopiero na fuel implant idzie coś podziałać bo na samym oszukiwaniu fordowsiego kompa jest wielkie G.

J@nkes
05-04-2015, 19:52
Bo fordowski komp jest wielkim gie ;)

Rafał A.(antek)
06-04-2015, 13:09
robiłem wiązkę na zamówienie, do jakiejś terenówki, gdzie wsadzili silnik 2.3. Wiązka zrobiona była tak ze podłączając + i - i mogłeś odpalać silnik stojący na podłodze. Niemniej, z immo jest problem, jak chcesz taka wiązkę wyciąć z instalacji całego auta ale da sie zrobić.

maciobyk
06-04-2015, 17:01
Jest jakbyś szukał silnik z ST170 z całą instalacją.

Mitaro
06-04-2015, 22:03
Maciobyk ale ty gościu orientujesz że sierra na na tył napęd? Chyba że potwierdzasz fakt że ten blok można spiąć ze skrzynią MT75. Co? Tylko mi tu jeszcze ktoś wyskoczy że zapnie się transfer box-a i będzie na tył napęd. Albo od razu na 4buty. Widzę że jak na każdym forum odzywają się ludzie nie mający pojęcia o temacie.

wtomeks
06-04-2015, 22:33
Mitaro, a powiesz mi jak błędy od sond , czujników mogą wyskakiwać skoro wszystko jest okej??

Bo czaje kwestie immo, odpalania czy innych rzeczy ale niektórych czujników nie bardzo...

J@nkes
07-04-2015, 06:24
Wyskakuia jak ktos zrobi wiazke na 5 kablach.

Mitaro
07-04-2015, 07:22
Wtomeks ile mam jeszcze napisać że ciężko jest wykroić samą wiązkę silnika w skorku, bo jest to jedna wielka plontanina kabli, a dwa to wiązki gniły tuż przy samej grodzi i izolacja się rozpadała w tych samochodach, więc tym samym wiązka nie istnieje i nie ma co przekładać. Sierra miała nawet jedną sondę, a nie dwie i musisz przerobić wydech. Ważne jest też umiejscowienie tych sond a nie wspawaniu adaptorów na pałe. Wydech od skorka nie pasuje. Zresztą po jakiego H.. ja to wszystko piszę jak i tak mnie nikt nie słucha tylko wiecznie jest przepychanka na forum. Każdy tylko sobie udowadnia jaki jest zajebisty fachowiec i co to nie wyswapował w swoim życiu oraz uturbia każdy silnik w dwa popołudnia przy kratce piwa. Ja już nie wtrącam się w ta dyskusje. Poza tym mnie nikt nie musi słuchać, liczą się fakty o których można poczytać, że na sierrafanie padają takie swapy i nikt tego nie potrafi ładnie do końca zrobić.

J@nkes
07-04-2015, 07:43
Ale jak już robić to robić kpl a nie sama wiazke silnika łaczyc z kompem, zrobić juz po bożemu z wiązka podłużnicy czyli z ładnie wyprowadzonym edisem, ze sterowaniem wentylatorami z mafem bo tez idzie w wiazce podłużnicy itd.

Nie kazde scorpio miało dwie sondy.

wtomeks
07-04-2015, 13:22
Mitaro nie wiem co się rzucasz tak.
Jesteś też u nas na ford-techu i nie jeden projekt leci i dokładnie wiem co jest przy swapach.

No a co ma wydech?? przecież rozmawiamy o silniku i sterowaniu a nie o resztach gratów. Normalne przy przy swapach jest 500 rzeczy do zrobienia , przerobienia , poprawek.

Sonda 2 akurat to najmniejszy problem a w zasadzie to żaden. Ja w jednym i drugim scorpiaku jej nie mam.

Wiązki w scorpio owszem sypią się, dlatego sięją regeneruje a potem wkłada dalej.
Nie wiem na co tyle nerwów. Chociaż fakt że tutaj jest taka atmosfera bo czytając tematu to każdy wie najlepiej a żarówkę jedzie do ASO wymieniać :)

maciobyk
07-04-2015, 18:02
Maciobyk ale ty gościu orientujesz że sierra na na tył napęd? Chyba że potwierdzasz fakt że ten blok można spiąć ze skrzynią MT75. Co? Tylko mi tu jeszcze ktoś wyskoczy że zapnie się transfer box-a i będzie na tył napęd. Albo od razu na 4buty. Widzę że jak na każdym forum odzywają się ludzie nie mający pojęcia o temacie.

Miałem Sierrę kilka lat temu ;). Latało się bokami.

Skoro spiął jeden kolega na forum FKP sierrę z ST170 to bym nie pisał. To stary silnik, więc z tego co wiem flansze pasują. Blok pasuje.

Tu przykładowy filmik tego gościa https://www.youtube.com/watch?v=hYoAZHZxpc4

Tyle ze gość gaźniki dał...

PS.. Mam taki silnik Do sprzedania z całą instalacją jakby co ;).

Dawid199423
08-04-2015, 13:58
Wszystko już przemyślałem i będzie 2.0 DOHC 8v. Potem może wpadnie do tego kolektor ssący od RSa do tego zrobię wydech i zobaczymy co dalej będzie. Pozdrawiam

Rafał A.(antek)
09-04-2015, 08:15
eeee czemu taki 8v 2300 lepszy

J@nkes
09-04-2015, 09:15
Dokladnie jak Rafal pisze :)

Albo zrobic to tanio ale z glowa jak ja na poczatku w jedynce.

Wsadzic 2.3 odpalic na tym kompie co jest, wlozyc dobry gaz i na gazie bedzie smigal az milo. Moje 2.3 na tej smiesznej konfiguracji mialo wiecej mocy niz pozniej na oryginalnym kompie i dobrze zrobionej wiazce. Sprawdzone na rolkach.