Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Auto nie odpala po zmianie obudowy kluczyka.


Xiant
30-03-2015, 19:23
Witam

Wymienialem obudowe kluczyka (scyzoryk) czyli przekladalem grot, elektronike i baterie do nowej. Po zlozeniu auto sie z przyciskow pilota otwiera i zamyka ale nie moge odpalic - komunikat imobilizer aktywny, z kluczyka stalego odpalil raz ale za chwile zgasl i teraz juz tylko miga wyswietlaczem i stuka obwodami. Odlaczalem akumulator na chwile - dalej to samo. Probowalem zakodowac kluczyk (ta metoda na 4 wlaczenia i wylaczenia i dalej to samo). Akumulator sprawdzalem selftestem i pokazuje 11.0 - 11.7 V, ratujcie jak go odpalic ?

Auto to Mondeo MK4 2.0 benzyna z 2008 roku.

Sytuaacja o tyle niemila, ze mam zone tuz-tuz przed terminem porodu i auto sie za chwile naprawde moze przydac.



Pozdrawiam
Xiant

Mariusz
30-03-2015, 19:26
A pastylkę transpondera przełożyłeś ze starej obudowy?

A co najważniejsze przeczytaj to:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=145988

i popraw wg tego:
http://forum.fordclubpolska.org/announcement.php?f=95&a=49

Xiant
30-03-2015, 19:31
A pastylkę transpondera przełożyłeś ze starej obudowy?


Przelozylem zielony "listek" elektroniki i baterie.

Wybacz ale nie rozumiem co nie tak z tematem posta ?


Pozdrawiam
Xiant

Mariusz
30-03-2015, 19:32
Wybacz ale nie rozumiem co nie tak z tematem posta ?

Więc wysil się i przeczytaj to:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=145988

Przełożyłeś toto?

Xiant
30-03-2015, 19:37
Więc wysil się i przeczytaj to:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=145988

Lepiej ? A co do zmiany obudowy to moze po prostu akumulator jest za slaby ? Kiedys juz musialem podladowac ....


Pozdrawiam
Xiant

Mariusz
30-03-2015, 19:41
Nawet na nowym akumulatorze auto nie odpali bez nadajnika immobilisera. Należy go przełożyć ze starej obudowy.

Xiant
30-03-2015, 19:42
Więc wysil się i przeczytaj to:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=145988

Przełożyłeś toto?

Prawde mowiac nawet tego w obudowie nie widzialem, jedyne gdzie moze byc to w tej czesci starej obudowy obok grotu, ale nie da sie tego otworzyc, sprobuje rozciac.


Pozdrawiam
Xiant

kuczol
30-03-2015, 19:42
Przelozylem zielony "listek" elektroniki i baterie.


A może masz taki ja to ze zdjęcia? Bo ja w tym samym roczniku właśnie taką pastylkę mam.

Xiant
30-03-2015, 19:44
a może masz taki ja to ze zdjęcia?

Takiego tez w obudowie nie widzialem ...


Pozdrawiam
Xiant

Mariusz
30-03-2015, 19:47
Możesz dla sprawdzenia zrobić tak:
- wkładasz nowy kluczyk do stacyjki nie przekręcając go
- zbliżasz maksymalnie blisko starą obudowę klucza z transponderem do stacyjki=nowego klucza
- przekręcasz w stacyjce nowy klucz trzymając jednocześnie jak najbliżej niego tę starą obudowę
- próbujesz wtedy odpalić.

Popatrz, może tutaj jest (foto 1), albo tutaj (foto 2):

Xiant
30-03-2015, 19:59
Możesz dla sprawdzenia zrobić tak:
- wkładasz nowy kluczyk do stacyjki nie przekręcając go
- zbliżasz maksymalnie blisko starą obudowę klucza z transponderem do stacyjki=nowego klucza
- przekręcasz w stacyjce nowy klucz trzymając jednocześnie jak najbliżej niego tę starą obudowę
- próbujesz wtedy odpalić.

Popatrz, może tutaj jest:

Sprawdzalem wg Twojego sposobu - niestety. W miejscu jakie zaznaczyles na zdjęciu tez nic nie ma, cos czuje, ze to stracilem. Jak mozna dorobic taki kluczyk ?


Pozdrawiam
Xiant

slawek-kali
30-03-2015, 20:02
Laweta i ASO.

Mariusz
30-03-2015, 20:03
Na pewno musi/powinien być tutaj (fotka).
Tak jak napisał Kalik. Jeśli zgubiłeś tamten i pozostał Ci drugi oryginalny, to z niego powinieneś odpalić auto bez problemu. Ale by móc doprogramować samemu transponder immo, musisz posiadać dwa sprawne/oryginalne transpondery od swojego auta. W przeciwnym wypadku ASO, albo spec od dorabiania kluczy do aut i programowania immo.

Xiant
30-03-2015, 20:08
Na pewno musi/powinien być tutaj (fotka)

Fakt, jest ! Ale wyglada na uszkodzone (musialem dziabnac obudowe tego malenstwa). Widac takie biale spod czarnego plastyku.


Pozdrawiam
Xiant

Bump: Na pewno musi/powinien być tutaj (fotka).
Tak jak napisał Kalik. Jeśli zgubiłeś tamten i pozostał Ci drugi oryginalny, to z niego powinieneś odpalić auto bez problemu. Ale by móc doprogramować samemu transponder immo, musisz posiadać dwa sprawne/oryginalne transpondery od swojego auta. W przeciwnym wypadku ASO, albo spec od dorabiania kluczy do aut i programowania immo.
No ok, kostke wlozylem do nowego kluczyka ale objaw taki sam. W scyzorykowym kluczyku "imobilizer aktywny" a w stalym mruga wyswietlaczek i trzeszczy przelacznikami.
Opcja z przelaczaniem z 0 na II i klikaniem przyciskow by zaprogramowac tez nie dziala, chyba, ze cos robie zle.


Pozdrawiam
Xiant

Mariusz
30-03-2015, 21:09
Opcja z przelaczaniem z 0 na II i klikaniem przyciskow by zaprogramowac tez nie dziala, chyba, ze cos robie zle.

To co próbujesz robić, to programowanie pilota, a nie programowanie immobilisera. Przeczytaj ten temat:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=142256&highlight=programowanie+pilota
Wiedz o tym, by móc samemu zakodować immo w aucie musisz posiadać dwa oryginalne, sprawne kluczyki danego samochodu. By móc zaprogramować kolejnego pilota, wystarczy jeden sprawny pilot danego auta.

tedi_k
30-03-2015, 21:26
...by móc samemu zakodować immo w aucie musisz posiadać dwa oryginalne, sprawne kluczyki danego samochodu. ...

To także była prawda na etapie wczesnych Mondeo MK3... Już od dawna (w szczególności w MND4, FF2, FF3 itp.) dwoma kluczykami nie da się doprogramować do IMMO trzeciego kluczyka.
Tylko przy pomocy komputera z użyciem kodów IN-OUT.

Mariusz
30-03-2015, 21:31
Tylko przy pomocy komputera z użyciem kodów IN-OUT.

No proszę, nie wiedziałem, że w mk4 jest inaczej. Zatem Tadek masz potencjalnego klienta z Zagłębia.

Xiant
31-03-2015, 06:49
To także była prawda na etapie wczesnych Mondeo MK3... Już od dawna (w szczególności w MND4, FF2, FF3 itp.) dwoma kluczykami nie da się doprogramować do IMMO trzeciego kluczyka.
Tylko przy pomocy komputera z użyciem kodów IN-OUT.

Witam

Czyli z tego co piszecie majac drugi, nieskladany kluczyk powinienem odpalic auto czego ja nie moge zrobic. Selftest pokazuje 11.7 V czyli moze za slaby akumulator, postaram sie podladowac dzisiaj i sprawdze. Jesli to nie pomoze to czy Kolega Tedi, jak dobrze zrozumialem, swiadczy uslugi "grzebania" w problemach z immo ? Mieszkam w Katowicach jak by co.


Pozdrawiam
Xiant

airmate
31-03-2015, 08:45
Nowy IMO z programowaniem około 150 zł pytałem ostatnio w punkcie dorabiania kluczy

Xiant
31-03-2015, 08:50
Kolega Mariusz dobrze mówi sprawdź tak jak sugeruje - na bank nie przełożyłeś nadajnika immobilisera który jest zalany w kluczyku i należy delikatnie rozciąć obudowę i wyjąc nadajnik i włożyć go do nowej obudowy - temat przerabiałem 2 miesiące temu
Ale ja juz to zrobilem. Za pierwszym razem faktycznie nie przelozylem tej kosteczki, teraz na 100% juz jest, zreszta drugim kluczykiem tez nie moge odpalic. Kreci, miga conversem, trzeszczy przelacznikami ale nie odpala.



Pozdrawiam
Xiant

Mariusz
31-03-2015, 09:07
Xiant, wygląda na to, że przy zabawie w odpalanie samochodu bez immo rzeczywiście rozładowałeś akumulator. Zrób jak piszesz- porządnie go naładuj i spróbuj ponownie, cudów nie ma.

Xiant
31-03-2015, 09:34
Xiant, wygląda na to, że przy zabawie w odpalanie samochodu bez immo rzeczywiście rozładowałeś akumulator. Zrób jak piszesz- porządnie go naładuj i spróbuj ponownie, cudów nie ma.
Witam

Tak zrobie, po powrocie z pracy. Co ciekawe, mam to auto tylko 3-ci miesiac, juz tak kiedys mialem, rozladowal sie i komunikat o immo byl chyba ten sam (nie pamietam juz dokladnie).

Czytalem watek jaki podeslales, nie wiem co moze byc problemem u mnie ale akumulator jak sadze ma tyle samo co auto, moze czas na zmiane ...
Podladuje aku to dam znac co wyszlo, pewnie znowu bede sie zalil, ze cos nie dziala :P




Pozdrawiam
Xiant

tedi_k
31-03-2015, 10:45
Nowy IMO z programowaniem około 150 zł pytałem ostatnio w punkcie dorabiania kluczy

To "programowanie" w punkcie dorabiania kluczy zwykle polega na sklonowaniu (zrobieniu kopii 1:1) przyniesionego kluczyka.
Przy pierwszej okazji robienia IMMO normalnie (przy pomocy komputera serwisowego) tak sklonowany kluczyk idzie na śmietnik - procedura programowania IMMO nie toleruje kluczyków identycznych (sklonowanych).

Xiant
01-04-2015, 06:58
Witam

No wiec tak:
- podlaczylem auto do starej dobrej Vectry B tescia
- po ok 15 min ladowania i krecenia (kluczykiem stalym, nieskladanym) w koncu odpalil
- pojezdzilem, odpalilem kilka razy - odpukac jezdzi

Proba odpalenia ze scyzoryka - komunikat "imobilizer aktywny" ale mozliwe, ze wtedy jeszcze akumulator byl za slaby, po odpaleniu stalym kluczykiem juz nie probowlaem kombinowac.

Moge jezdzic na stalym kluczyku i otwierac zamykac recznie ale drugi kluczyk tak czy inaczej by sie przydal. Mozna jakos odratowac tego scyzoryka by dzialal ? Boje sie juz kombinowac bo znowu cos padnie.

Tak na marginesie pytanie, juz drugi raz w ciagu ostatnich 3 miesiecy musialem podladowac aku, pierwszy raz w Styczniu jak kupowalem auto ale zostawilem wlaczona jakas lampke z tylu na noc, czy tez moze akumulator nadaje sie do wymiany ? Do tej pory jezdzilem tylko dieslami, bywaly rozne problemy ale z aku nigdy :)


Pozdrawiam
Xiant

Mariusz
01-04-2015, 08:20
Mozna jakos odratowac tego scyzoryka by dzialal ?

Ile razy trzeba Ci w kółko powtarzać, jak należy postąpić by działał?

... juz drugi raz w ciagu ostatnich 3 miesiecy musialem podladowac aku...

Podjechać do dobrego sklepu z serwisem akku i poprosić o sprawdzenie kondycji. W razie konieczności, a pierwszej młodości już nie jest kupić dobrej firmy nowy.

Xiant
01-04-2015, 08:31
Ile razy trzeba Ci w kółko powtarzać, jak należy postąpić by działał?
.
Wystarczy raz ale wprost a nie gdzies miedzy wierszami, nie kazdy ma Twoja wiedze i czasami z problemem/przypadkiem spotyka sie pierwszy raz.



Pozdrawiam
Xiant

Mariusz
01-04-2015, 08:38
Kupić transponder immobilisera u http://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=34286 (rozumiem, że stary/oryginalny zgubiłeś, czy też uszkodziłeś).
Poczytaj ten temat:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=184682
Umówić się z http://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=104268 na zaprogramowanie immo, lub za większą kasę podjechać w tym samym celu do ASO Ford.

Xiant
01-04-2015, 08:53
Kupić transponder immobilisera u http://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=34286 (rozumiem, że stary/oryginalny zgubiłeś, czy też uszkodziłeś).
Poczytaj ten temat:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=184682
Umówić się z http://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=104268 na zaprogramowanie immo, lub za większą kasę podjechać w tym samym celu do ASO Ford.
Stara kostke immo mam, po prostu boje sie juz sprawdzac ten kluczyk, auto potrzebne a tego aku nie jestem pewny, nie chce kombinowac. Tak, kosteczka wyglada na uszkodzona, zajechalem, niezdara, ostrzem obudowe.
Temat przeczytam od deski do deski a z Tadzikiem sie skontaktuje asap, bardzo Ci dziekuje za pomoc, całej reszcie piszących takze.
Moze kiedys na spocie będzie okazja piwo postawic :)


Pozdrawiam
Xiant

Mariusz
01-04-2015, 09:06
Najprostsza metoda sprawdzenia, czy stary, niby uszkodzony transponder jest jednak sprawny jest taka:
- bierzesz w łapkę w/w transponder i zbliżasz go maksymalnie do stacyjki gdzie wkładasz klucz, tym samym zamykasz pętlę nadajnika którym jest transponder z odbiornikiem który jest w stacyjce
- drugą łapką wkładasz nowy klucz/scyzoryk do stacyjki trzymając jak najbliżej stacyjki transponder i próbujesz odpalić samochód
- jeżeli auto nie kręci rozrusznikiem, to znaczy, że transponder uszkodzony
- jeżeli kręci/cyka, próbuje odpalić to transponder jest na bank dobry.

Masz jeszcze nr tel. do Kuby od kluczy: 884 791 268.

DON MONTE
02-06-2022, 15:46
Witam.

Chce wymienić obudowę kluczyka, ponieważ w obecnym strasznie lata grot.
Znalazłem coś takiego:

https://allegro.pl/oferta/ford-mondeo-mk4-focus-mk3-kluczyk-pilot-obudowa-9657857184

Pytanie:

Czy po przełożeniu wszystkiego do nowej obudowy oraz dołożeniu nowej baterii trzeba coś programować czy kluczyk będzie działał od razu?

Z góry dzięki za odpowiedzi

Pozdrawiam

Antej
02-06-2022, 16:15
1. immo siedzi w części z grotem, do przełożenia
2. sama jakość obudowy szału nie robi
3. część z grotem w tym zamienniku lubi rozpadać się w rękach, trzeba będzie porządnie skleić zamiast liczyć na fabryczne zatrzaski
4. grot trzeba będzie wyjąć z mocowania i osadzić w nowej obudowie, z tego co pamiętam to mają trochę inne nacięcia na kołek mocujący, możliwe że trzeba będzie podciąć grot (bardziej długowieczne będzie nacięcie szlaczka na nowej surówce u klucznika)

DON MONTE
02-06-2022, 16:19
A jakiś inny sprawdzony zamiennik obudowy? Skoro ten słabej jakości.

szynszyl
03-06-2022, 08:48
A jakiś inny sprawdzony zamiennik obudowy? Skoro ten słabej jakości.

dział sprzedam części, nawet oryginał