Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] zerwane przewody przy DPF co teraz z tym zrobić ?


omgoogle
04-04-2015, 13:18
Jak w temacie, autko kupione miesiac temu. Zaraz po zakupie wywaliło P02002
Wjechalem na kanal i moim oczom ukazaly sie takie o to obrazy.
Nie mam pojecia jak długo ktos mogl jezdzic z tą usterką.

Moje pytania są takie :
- od czego jest ta rurka ? :D
- czy moge ja zastąpic jakims zwyklym sylikonowym węzykiem ?
- czy jak to naprawie to w ogole cos to da w tym momencie?
- czy bede w stanie na tym przejechac gdzies za miesiac ok 2tys km w trasie?

Forscan twierdzi ze dpf sie wypala.

Z gory dziekuje za odpowiedzi.
Pozdrawiam

zwyczajny39
07-04-2015, 14:36
[QUOTE=omgoogle;2382019]Jak w temacie, autko kupione miesiac temu. Zaraz po zakupie wywaliło P02002
Wjechalem na kanal i moim oczom ukazaly sie takie o to obrazy.
Nie mam pojecia jak długo ktos mogl jezdzic z tą usterką.

Moje pytania są takie :
- od czego jest ta rurka ? :D
- czy moge ja zastąpic jakims zwyklym sylikonowym węzykiem ?
- czy jak to naprawie to w ogole cos to da w tym momencie?


Gdzieś wyczytałem ,że taki wężyk kosztuje ok 30 zł więc koszt mały i sam to zmienisz tym bardziej że widzę posiadasz dostęp do kanału ... Prowadzą one do czujnika ciśnienia różnicowego DPF więc muszą mieć ten sam przekrój wewnątrz co oryginalne aby nie dawały fałszywych wskazań ...silikonowe raczej odpadają ponieważ są mało odporne na temperaturę ... W ekstremalnych przypadkach auto może wejść w tryb awaryjny a wówczas będziesz miał o wiele większe problemy .

omgoogle
07-04-2015, 17:16
heh no wlasnie za ten węzyk w aso angielskim krzyczą sobie 500 zł :D a nie mogę nigdzie w sklepie z czesciami znaleźć takiego :)

Basra
07-04-2015, 17:55
Witam

Tam nie może być zwykły wężyk.Musi być odporny na wysokie temperatury.
Dlatego zaporowa cena.

pozdrawiam

omgoogle
07-04-2015, 19:37
no dobrze a ktoś jest w stanie mi odpowiedziec jak bardzo to przeszkadza w jeździe ? jak pisałem wyżej za miesiąc mam ok 2000km do przejechania :)

jaceks
07-04-2015, 22:24
Przeszkodzi tylko raz, gdy nie wypalisz filtra na czas i go zapchasz na amen, a wtedy tylko laweta i wycięcie wnętrza.

zwyczajny39
10-04-2015, 13:12
no dobrze a ktoś jest w stanie mi odpowiedziec jak bardzo to przeszkadza w jeździe ? jak pisałem wyżej za miesiąc mam ok 2000km do przejechania :)

Właśnie wczoraj wymieniłem jeden z tych wężyków :) /paliła się kontrolka silnika a błąd na komputerze diagnostycznym P2002/ .. Po wczorajszym przeszukaniu samochodu w celu zlokalizowania potencjalnej usterki okazało się że jeden z tych wężyków był uszkodzony ..Więc udałem się do sklepu z wężykami i kupiłem na metry wężyk gumowy dodatkowo zbrojony do paliw ..koszt 2 metrów z 4 zaciskami = 23,00 zł po małej gimnastyce pod autem / bardzo mało miejsca - praktycznie praca na jedną rękę/ udało mi się wymienić jeden wężyk , drugi po oględzinach okazał się w nienaruszonym stanie wiec go zostawiłem . Po kilkukrotnym odpaleniu auta i przejechania ok 40 km kontrolka sama zgasła ... W Twoim wypadku jak masz dwa wiszące przewody musisz uważać aby je prawidłowo podpiąć , aby czujnik nie mierzył z odwrotnej strony oczywiście o ile jest jakaś różnica.
Rurka to jakiś zwykły odpowietrznik wiec go niczym nie zatykaj.

t-aisho
07-07-2015, 00:00
Właśnie wczoraj wymieniłem jeden z tych wężyków :) /paliła się kontrolka silnika a błąd na komputerze diagnostycznym P2002/ .. Po wczorajszym przeszukaniu samochodu w celu zlokalizowania potencjalnej usterki okazało się że jeden z tych wężyków był uszkodzony ..Więc udałem się do sklepu z wężykami i kupiłem na metry wężyk gumowy dodatkowo zbrojony do paliw ..koszt 2 metrów z 4 zaciskami = 23,00 zł po małej gimnastyce pod autem / bardzo mało miejsca - praktycznie praca na jedną rękę/ udało mi się wymienić jeden wężyk , drugi po oględzinach okazał się w nienaruszonym stanie wiec go zostawiłem . Po kilkukrotnym odpaleniu auta i przejechania ok 40 km kontrolka sama zgasła ... W Twoim wypadku jak masz dwa wiszące przewody musisz uważać aby je prawidłowo podpiąć , aby czujnik nie mierzył z odwrotnej strony oczywiście o ile jest jakaś różnica.
Rurka to jakiś zwykły odpowietrznik wiec go niczym nie zatykaj.

Witam , mam ten sam problem . U mnie przewód wygląda na przepalony. napisz jak ci się sprawują te przewody które założyłeś. nie topią się?

Bump:

zwyczajny39
08-07-2015, 20:49
Witam , mam ten sam problem . U mnie przewód wygląda na przepalony. napisz jak ci się sprawują te przewody które założyłeś. nie topią się?

Bump:


Po ich założeniu już nie wchodziłem pod auto .. raczej nie topnieją ponieważ wówczas wyskoczyłby jakiś błąd .

tomnow78
22-07-2015, 18:27
Witam,
U mnie były podobne objawy. Zapaliła się żółta kontrolka silnika (check engine). Pojechałem podłączyć pod komputer - wyskoczył błąd P2002. Błąd został wykasowany i została włączona procedura wypalania filtra dpf. Po kilkudziesięciu kilometrach problem się powtórzył. Ponownie kasowanie błędu i wypalenie filtra. I znowu po kilkudziesięciu kilometrach ten sam problem. Ale już umówiłem się na podniesienie auta i oglądnięcie go od spodu. Miałem nadzieję, że nie zakończy się na usunięciu dpf, choć zacząłem brać to pod uwagę, Jeżdżę tylko na trasie - około 100 km dziennie w dwóch ratach, więc wydawało mi się, że nie jest to problem filtra a raczej czujnika różnicy ciśnienia przy filtrze lub jego przewodów - informacja po zapoznaniu się z kilkoma tematami na forum i w serwisie forda. Po podniesieniu auta okazało się, że jeden z przewodów czujnika różnicy ciśnienia na dpf jest rozerwany. Oba przewody zostały wymienione i myślę, że sprawa dla mnie będzie zamknięta.

Artur72
25-02-2016, 09:21
Po ich założeniu już nie wchodziłem pod auto .. raczej nie topnieją ponieważ wówczas wyskoczyłby jakiś błąd .

Witam, u mnie też ten sam problem z wężykami. Pół roku temu pisałeś, że wymieniłeś na gumowe uzbrojone. Jaki efekt po pół roku? Działa?

wlodek1400
25-02-2016, 20:46
wężyk ma wymiary załączone w pliku (5mm wewn. 11mm zewn) ja założyłem 5 mc-y temu wężyki silikonowe -niebieskie na temperaturę do 180'C chwilowo do 200'C zapłaciłem ok 40 zł za 1mb do dziś działają bez zarzutu- w ŁODZI sklep na Legionów 16

Przemol1974
25-02-2016, 20:48
Chyba są dwie średnice? Jutro też się kładę pod auto. W czasie jazdy z przyczepa trzy razy mi wywaliło komunikat usterka silnika i auto muliło, a ostatnio nie słyszałem wypalania. Musze podpiąć auto pod kompa i forscanem przeczesać. Autocom nic nie pokazał w błędach.

wlodek1400
25-02-2016, 20:51
uzupełniając odpowiedź produkuje je firma
http://www.hjs.com/aftermarket/service/product-range-online.html

Bump: nie ma dwóch średnic tylko jest jeszcze koszulka termoodporna z plecionki ja zostawiłem starą , pisałem maila do firmy w sprawie zakupu ale bez odpowiedzi, chyba tylko podmioty

krzysiekj1990
25-02-2016, 20:54
Ja zakładam paliwowe wężyki zbrojone i nie miałem jeszcze reklamacji żeby spowrotem pękł.

wlodek1400
25-02-2016, 20:59
one nie pękają tam niema wysokiego ciśnienia tylko odporność na wysoką temperature

krzysiekj1990
25-02-2016, 21:02
parcieją ze starości paliwowe też masz zbrojone węże a jak nie widać różnicy to po co wymyślać i przepłacać :)

mm32
26-02-2016, 19:15
parcieją ze starości paliwowe też masz zbrojone węże a jak nie widać różnicy to po co wymyślać i przepłacać
A jednak jest różnica, bo guma od wysokiej temperatury o wiele szybciej starzeje się/parcieje ,dlatego zastosowanie wężyków silikonowych jest najlepszym rozwiązaniem i wcale nie droższym niż wężyki gumowe :
http://allegro.pl/przewod-podcisnienia-5mm-red-silikonowy-waz-mbc-i5850896117.html

Przemol1974
26-02-2016, 20:33
W przedlifcie są dwie średnice, przynajmniej tak mi sie wydaje na tych zdjęciach?

http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Czujnik-cisnienia-roznicowego-ukladu-DPF-Mondeo-Mk4-Focus-C-max-Kuga-S-max-Galaxy-FORD-1415606-3M5A-5L200-AB/4478

jarecki-80
28-02-2016, 23:30
W przedlifcie na 100% są dwie średnice. Wczoraj wymieniałem.

wlodek1400
29-02-2016, 08:52
w moim na bank były te same średnice (miałem je w rękach) i takie założyłem po tej naprawie autkiem jeżdżę już ok 5 m-cy, co zauważalne -mniej pali ok 0,5 l/100 km, lepiej się zbiera na starcie bez takiego charakterystycznego szarpnięcia, DPF wypala się tak jak dotychczas.

zwyczajny39
01-03-2016, 22:20
Witam, u mnie też ten sam problem z wężykami. Pół roku temu pisałeś, że wymieniłeś na gumowe uzbrojone. Jaki efekt po pół roku? Działa?

Szczerze mówiąc już zapomniałem o tym problemie :) ... Jak do tej pory spisują się wyśmienicie .

stelmacher
15-03-2016, 16:50
witam
dzis jadac rano do pracy jechalem normalnie okolo 60km/h dodalem gazu i uslyszalem taki dziwny swist jakby turbina wiec noga z gazu swist ustal a tu zolta lampeczka z narysowanym silnikiem swieci
ostatnio auto bo od okolo dwoch 3 tygodni bardzo szybko nagrzewa sie bo juz po 3,5km wskazowka jest w pionie
mialem tez dwie sytuacje gdzie auto nie chcialo odpalic filtr wymienilem z 2000km temu na knechta i jak do tej pory znow pali

nizej wrzucam wszystko co wyszlo logow oraz prosze zwrocic uwage na zalaczne zdjecie na pierwszy cylinder
czyzby to wtrysk padl?

===TCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł sterowania przekładnią (Transmission Control Module).

===END TCM DTC Brak===

===PCM DTC P0089:00-68===
Kod: P0089 - Wydajnosc regulatora cisnienia paliwa

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Możliwe przyczyny :

Usterka elektryczna w obwodzie zaworu sterowania cisnieniem.

Złącza wielostykowe niewłaściwie zamocowane

Obwód wiązki przewodów zwarty do akumulatora lub zwarty do masy

Sprawdź ciągłość obwodu oraz czy nie mają miejscazwarcia z masą lub dodatnim biegunem akumulatora.

Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd.

Nie wymieniaj zadnych element=w przed zakonczeniem wszystkich test=w szczeg=lowych zwiazanych z tym DTC.

Czujnik ciśnienia paliwa

Powietrze w układzie paliwowym.

Zatkany lub zabrudzony filtr paliwa.

Niedrożne. splątane lub zgniecione powrotne przewody zasilaniapaliwem.

Zewnętrzne wycieki z układu paliwowego.

Niedobór paliwa.

Doświadczenia wskazują, że objawy tego niedomaganiasą następujące:

Nieplynna jazda pojazdu

Problemy z uruchomieniem silnika lub brak uruchomienia silnika

Brak rozruchu/ utrudniony rozruch lub silnik gasnie

(Zbyt) niskie ciśnienie paliwa.

(Zbyt) Wysokie ciśnienie paliwa

===END PCM DTC P0089:00-68===

===PCM DTC P2002:00-EC===
Kod: P2002 - Wydajność oddzielacza cząsteczek stałych poniżej wartości progowej (rząd cylindrów 1)

Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wadliwe działanie układu włączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Brak filtru cząstek stałych

Przewody czujnika ciśnienia różnicowego nieprawidłowo zamontowane lub uszkodzone

Ograniczenie/blokada w układzie wlotu powietrza.

Sprawdź następujące elementy:

Sprawdz, czy czujnik cisnienia róznicowego i przewody sa nieuszkodzone i nie sa zatkane.

Sprawdź, czy filtr jest zamontowany

===END PCM DTC P2002:00-EC===

===OBDII DTC P2002-P===
Kod: P2002 - Wydajność filtru cząstek stałych poniżej wartości progowej

Status:
- Oczekujący - usterka oczekuje na potwierdzenie

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

===END OBDII DTC P2002-P===

===SASM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł czujnika kąta skrętu układu kierowniczego

===END SASM DTC Brak===

===CCMii DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł układu kontroli prędkości

===END CCMii DTC Brak===

===ABS DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS

===END ABS DTC Brak===

===HCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł regulacji reflektorów

===END HCM DTC Brak===

===BCMii DTC C1D21:05-6C===
Kod: C1D21 - Moduł koła

Dodatkowe symptomy usterki:
- Usterki programowania układu

Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia

Zamrożone ramki :
-GLOBTIM: 1693512 s - Globalny czas rzeczywisty
-TOTDIST: 211727.0 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MAINECUV: 14.00 V - Zasilanie główne sterownika ECU
-ESTSERUN: Tak - Status silnika - silnik pracuje
-ESTSECRK: Nie - Status silnika - silnik w fazie rozruchu
-INCARTMP: 23 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
===END BCMii DTC C1D21:05-6C===

===TRM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Modul przyczepy

===END TRM DTC Brak===

===SRM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł rozpoznawania mowy

===END SRM DTC Brak===

===DSM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł fotela kierowcy.

===END DSM DTC Brak===

===PDM DTC B1166:15-68===
Kod: B1166 - Sygnał wyjściowy prawej przedniej lampki oświetlenia progu

Dodatkowe symptomy usterki:
- Obwód zwarty do akumulatora lub otwarty

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Zespół sterujący drzwiami pasażera

Zamrożone ramki :
-GLOBTIM: 1692075 s - Globalny czas rzeczywisty
-TOTDIST: 211705.0 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MAINECUV: 12.25 V - Zasilanie główne sterownika ECU
===END PDM DTC B1166:15-68===

===DDM DTC B1165:15-68===
Kod: B1165 - Sygnał wyjściowy lewej przedniej lampki oświetlenia progu

Dodatkowe symptomy usterki:
- Obwód zwarty do akumulatora lub otwarty

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Modu drzwi kierowcy

Zamrożone ramki :
-GLOBTIM: 1692075 s - Globalny czas rzeczywisty
-TOTDIST: 211705.0 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MAINECUV: 12.25 V - Zasilanie główne sterownika ECU
===END DDM DTC B1165:15-68===

===RCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł układu SRS

===END RCM DTC Brak===

===PAM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł systemu wspomagającego parkowanie

===END PAM DTC Brak===

===HVAC DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Ogrzewanie Wentylacja Klimatyzacja

===END HVAC DTC Brak===

===RFA DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Siłownik funkcji zdalnego sterowania

===END RFA DTC Brak===

===ACM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł sterujący sprzętu audio

===END ACM DTC Brak===

===IPC DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł sterujący tablicą rozdzielczą

===END IPC DTC Brak===

===CDP DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Odtwarzacz płyt CD

===END CDP DTC Brak===

krzychu996
15-03-2016, 16:57
Probowales najpierw skasowac bledy i jeszcze raz przeskanowac bo strzasznie ich duzo i nie wszystkie sa powiazane z opisana usterka. Wtedy bedzie latwiej szukac dalej.
Auto znajomego ma bardzo przyblizone wyniki CalBal i auto jezdzi bez problemu.

stelmacher
15-03-2016, 17:08
wczesniej mialem blad p0089 jak nie chcial odpalic nowy blad to teraz
Kod: P2002 - Wydajność oddzielacza cząsteczek stałych poniżej wartości progowej (rząd cylindrów 1)

Bump: przeczytalem caly temat i zastanawiam sie nad tymi wezykami jak sie do nich dostac gdzie sie one dokladnie znajduja czy trzeba plastikowe oslony demontowac i czy bez kanalu moge je znalesc (bo teraz jestem w hannoverze i dopiero na swieta jade do domu i tu pytanie czy z ta usterka moge jeszcze jezdzic z 700km?)
a ten czujnik cisnienia roznicowego gdzie sie znajduje? tez od spodu go tylko dojrze czy widoczny od gory?

Przemol1974
15-03-2016, 19:19
Widać go z góry na tylnej ścianie grodziowej z boku akumulatora, musisz zdjąć osłonę na silniku i poniżej akumulatora widać czujnik. Od dołu widać wężyki tylko musisz zdjąć osłonę silnika.

stelmacher
16-03-2016, 09:25
Z pierwszych zdjec jakie zostaly tu dodane to myslalem ze sie obejdzie bez sciagania pampersa
No ale trudno w necie wyczytalem ze moje wezyki powiny byc 5mm oraz 6.5mm wewnetrznej srednicy i dlogosc cos kolo 70cm
Wiec dzis juz w ciemno zamawiam po metrze 5 i 6mm bo 6.5 rzadko mozna dostac i wymienie je dopiero za tydzien jak bede w pl bo w de nie mam dostepu do kanalu tylko mam nadzieje ze te 600km do polski dojade
Pozdrawiam i dzieki za pomoc

Golson
16-03-2016, 09:56
tylko mam nadzieje ze te 600km do polski dojade

Dojechać dojedziesz, pytanie jak dużą czkawką się to później odbije...

stelmacher
16-03-2016, 17:14
a moze nie bede musial az tyle go meczyc zamowie te wezyki w de bo dzis wzielem lewarek i z ciekawosci sprawdzialem ich stan i na pierwszy rzut oka wygladaly ok ale jak je dotknelem to w rekach sie doslownie rozkruszyly

mm32
16-03-2016, 17:18
Wężyki się rozkruszyły,czy otulina ?

Hansolo
16-03-2016, 17:36
a moze nie bede musial az tyle go meczyc zamowie te wezyki w de bo dzis wzielem lewarek i z ciekawosci sprawdzialem ich stan i na pierwszy rzut oka wygladaly ok ale jak je dotknelem to w rekach sie doslownie rozkruszyly

Tylko nie wymieniaj ich podpierając auto jedynie lewarkiem, bo zamiast wężyka pod Fordem znajdą umrzyka :diabelek:

mrk26
16-03-2016, 17:48
Wężyki się rozkruszyły,czy otulina ?

U mnie wężyk się rozsypał w reku jak go złapałem, otulina była cała.:shock:

stelmacher
16-03-2016, 18:58
otulina cala
wezyk sie rozpadl

stelmacher
22-03-2016, 15:28
jestem juz po wymianie okazalo sie ze tylko jeden byl spalony (ten 6mm dlugosc jakies 65-70cm) a drugi sciskalem szarpalem i wydawal sie byc ok wiec go zostawilem bledy skasowalem w czwartek 500km odcinek do pl wiec sie zobaczy czy zaden blad nie wyskoczy

pozdrawiam

stelmacher
16-04-2016, 15:49
jednak po przejechaniu okolo 2000km od uszkodzenia tych wezykow dzis zapalila sie kontrolka silnika oraz usterka silnika napis na conversie (odrazu sprawdzilem te wezyki podcisnienia dpf ale sa ok) po podlaczeniu do kompa wyszedl ten log:

===PCM DTC P0089:00-68===
Kod: P0089 - Wydajnosc regulatora cisnienia paliwa

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Możliwe przyczyny :

Usterka elektryczna w obwodzie zaworu sterowania cisnieniem.

Złącza wielostykowe niewłaściwie zamocowane

Obwód wiązki przewodów zwarty do akumulatora lub zwarty do masy

Sprawdź ciągłość obwodu oraz czy nie mają miejscazwarcia z masą lub dodatnim biegunem akumulatora.

Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd.

Nie wymieniaj zadnych element=w przed zakonczeniem wszystkich test=w szczeg=lowych zwiazanych z tym DTC.

Czujnik ciśnienia paliwa

Powietrze w układzie paliwowym.

Zatkany lub zabrudzony filtr paliwa.

Niedrożne. splątane lub zgniecione powrotne przewody zasilaniapaliwem.

Zewnętrzne wycieki z układu paliwowego.

Niedobór paliwa.

Doświadczenia wskazują, że objawy tego niedomaganiasą następujące:

Nieplynna jazda pojazdu

Problemy z uruchomieniem silnika lub brak uruchomienia silnika

Brak rozruchu/ utrudniony rozruch lub silnik gasnie

(Zbyt) niskie ciśnienie paliwa.

(Zbyt) Wysokie ciśnienie paliwa

===END PCM DTC P0089:00-68===

===PCM DTC P246B:00-2D===
Kod: P246B - Warunki pracy pojazdu nieprawidłowe dla regeneracji filtru cząsteczek stałych Diesel

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

===END PCM DTC P246B:00-2D===

===PCM DTC P2463:00-EC===
Kod: P2463 - Filtr cząstek stałych silnika Diesel - nagromadzenie sadzy

Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wadliwe działanie układu włączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Jeżeli zapisane zostaną DTCs P242F i P244B, nie wykonuj regeneracji statycznej filtru cząstek stałych Diesel. Najpierw zbadaj przyczynę tych DTCs.

Ważne jest, aby ustalić przyczynę zatkania filtru.

Wskazówka: Nastepna procedure nalezy wykonac dokladnie wedlug instrukcji.

Przeprogramuj PCM z zastosowaniem najnowszej kalibracji.

Rozgrzewanie silnika

Za pomoca Rejestratora danych sprawdz nastepujace rzeczy:

Czujnik temperatury cieczy ch_odz_cej

Temperatura silnika musi osiągnąć wartość 80 stopni Celsjusza.

Wykonaj następującą funkcję serwisową zespołu napędowego:

Wyzeruj zarejestrowane wartości filtru cząstek stałych Diesel

Wykonaj następującą funkcję serwisową zespołu napędowego:

Regeneracja statyczna filtru cząsteczek stałych Diesel

Zbadaj wszelkie inne DTC, które mogą być obecne, aby ustalić przyczynę.

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Zawór EGR zacięty w położeniu otwartym.

Nieszczelność, zatkanie lub częściowe ograniczenie przepływu w układzie dolotowym.

Przedostawanie się powietrza na przewodach podciśnienia między turbosprężarką a przepustnicą wlotu powietrza.

Zatkane lub nieszczelne przewody czujnika ciśnienia różnicowego.

Usterka elektryczna czujnika ciśnienia różnicowego.

Usterka elektryczna czujnika temperatury przed katalizatorem

Usterka elektryczna czujnika temperatury za katalizatorem

===END PCM DTC P2463:00-EC===

===PCM DTC P2453:00-64===
Kod: P2453 - Zakres sygnału/działanie obwodu czujnika ciśnienia różnicowego filtru cząstek stałych

Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Czujnik ciśnienia różnicowego jest zablokowany lub zacina się.

Wymień następujące elementy:

Czujnik ciśnienia DPF

===END PCM DTC P2453:00-64===

===OBDII DTC P2463-C===
Kod: P2463 - Filtr cząstek stałych silnika Diesel - nagromadzenie sadzy

Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona


co teraz robic?
od czego zaczac?
chyba zaraz mu zrobie statyczne wypalenie dpfa

Skysailor
02-05-2016, 09:16
Komunikat usterki silnika może być związany ze zbyt wysokim poziomem oleju, który wynika z nieustannej próby wypalenia filtra, która z kolei spowodowana jest właśnie owym pękniętym przewodem. Mam wątpliwości co do wymiany na przewód silikonowy, ale spróbuję, skoro kolegom się sprawdza.

DevonPL
29-11-2016, 18:01
Witam

Kupiłem, wymieniłem, dostęp OK
Tańsze rozwiązanie działa ODPUKAĆ... po wymienia kabla, najpierw skasowałem błąd, filterek normalnnie się wypala. spalanie OK

BuBuTaBi
20-02-2017, 15:58
witam
szybko odpowiem na pare pytan od was .
jezdze z tym wypalonym wezykiem pol roku auto zapi... swieci sie tylko kontrolka. dopiero wczoraj w sumie to dzisiaj sie dowiedzielm ze to ta sama przypadlosc co opisujecie .
ktos mi powie dokladnie jaki wezyk kupic/?? jakis model nazwa materialu? lub gdzei go dokladnie kupiliscie .?

kszysiek17
24-05-2018, 22:25
Witam ja tez musze zmienoc wezyki i moje pytanoe jest odnosnie srednicy wiec jest kedna 5 mm czy moze 5 i 6mm?

mixol
31-10-2018, 19:13
I ja mam problem w temacie wężyka czujnika ciśnienia różnicowego. Pytanie do kolegów, którzy przerabiali temat. Wiem, że powinienem kupić do przedlifta dwa wężyki po metrze długości - o średnicy 5mm i 6mm. Przy czym wymienia się je od samego czujnika różnicowego w komorze silnika - do okolic miejsca usytuowania dpf-u pod podwoziem, czy też tylko na określonym odcinku pod podwoziem, bez potrzeby przeciągania do czujnika. Pozdrawiam

mm32
31-10-2018, 19:25
Wymieniasz od czujnika do DPF'u,czyli całe wężyki,tak jak są podłączone.

mixol
31-10-2018, 19:27
Ok. Dzięki. Czyli w całej długości wymienię.

mm32
31-10-2018, 19:30
Dokładnie tak.

fixmax
06-07-2019, 16:54
Podepne się pod temat, bo mam problem dość podobny, kupiłem mondeo mk4 po lifcie 1,6 tdci, okazało się że czujnik ciśnienia dpf był odcięty ( byćmoże ktoś wyszabrował ),kupiłem czujnik, podłączyłem przewody gumowe (2 średnice więc błąd nie wchodzi w grę), wyskakuje błąd ,nie pamiętam numeru, ale brzmi on: różnica ciśnień zbyt niska, czujnik sprawdzony u kolegi w aucie, co prawda w kudze ale ma identyczny, tam jest ok. Błąd kasowałem ,wraca.
Teraz mam pytanie czy czujniki w przedliftach i poliftach były takie same ,czy ewentualnie można je zamiennie stosować, bo właśnie patrzyłem na alle... wygląda na to że są 2 rodzaje, trochę się zastanawiam czy inny może mieć inne parametry.

Szymcik
25-11-2019, 12:42
Polecam zestaw naprawczy:

https://www.autoczesciexpert.pl/hjs-7182879

mozna jeszce to:

https://ford.sklep.pl/product-pol-19141-przewod-cisnieniowy-do-czujnik-roznicowego-w-filtrze-DPF-6G91-5H241-AA.html

lub jak ktoś nie szczędzi kasy ;P :

https://ford.sklep.pl/product-pol-19638-przewod-cisnieniowy-do-czujnik-roznicowego-w-filtrze-DPF-Ford-R-1440559.html

P.S.
tego HJSa można dostać taniej w necie.

fixmax
25-11-2019, 13:05
Odpowiem sobie sam na pytanie bo dawno się z tym uporałem A temat mi umknął, czujniki są różne ale śmiało można je zamiennie stosować, poliftowy nawet mam na zbyciu, na obudowach jest opis gdzie wlot przed dpf A gdzie za dpf.

poadam
25-11-2019, 13:13
Polecam zestaw naprawczy:

https://www.autoczesciexpert.pl/hjs-7182879

mozna jeszce to:

https://ford.sklep.pl/product-pol-19141-przewod-cisnieniowy-do-czujnik-roznicowego-w-filtrze-DPF-6G91-5H241-AA.html

lub jak ktoś nie szczędzi kasy ;P :

https://ford.sklep.pl/product-pol-19638-przewod-cisnieniowy-do-czujnik-roznicowego-w-filtrze-DPF-Ford-R-1440559.html

P.S.
tego HJSa można dostać taniej w necie.

Drogie te wężyki, ja mam zamienniki
https://allegro.pl/oferta/przewod-czujnika-dpf-galaxy-s-max-mondeo-iv-2-0-d-7869201482
przejechałem na nich ponad 5000km , jak to tej pory wszystko ok

seewcio
31-08-2021, 21:22
Odpowiem sobie sam na pytanie bo dawno się z tym uporałem A temat mi umknął, czujniki są różne ale śmiało można je zamiennie stosować, poliftowy nawet mam na zbyciu, na obudowach jest opis gdzie wlot przed dpf A gdzie za dpf.

Czy ktoś jest w stanie powiedzieć, który wężyk z dpf idzie do wąskiego wejścia, a który do szerokiego wejścia w czujniku?

Mariusz.S
01-09-2021, 15:58
To dziwne ale nie tak łatwo o informację/schemat jak podłączyć przewody ciśnieniowe do czujnika różnicowego spalin. Na forach pytania bez odpowiedzi lub wykluczające się nawzajem typowania oraz bzdury. Ba nawet w moim aucie, pomimo że prawidłowo, to idiotycznie wyglądające połączenie przewodów:
Króciec przed DPF Ø 6mm - Króciec Ø 8mm HI w czujniku.
Króciec za DPF Ø 8mm - Króciec Ø 6mm REF w czujniku.
Ale do rzeczy wytłumaczę o co chodzi ze średnicami i symbolami na czujnikach DPF w Fordach.
Symbol HI ( High = ciśnienie wysokie ) do tego króćca w czujniku podłączamy przewód z przed filtra DPF, patrząc po kierunku spalin. Króciec i przewód mają większą średnicę ponieważ mają kontakt z brudnymi spalinami.
Symbol REF ( Reference = ciśnienie odniesienia ) do tego króćca w czujniku podłączamy przewód z za filtra DPF. Króciec i przewód mają mniejszą średnicę ponieważ mają kontakt z czystymi spalinami.
W załączeniu zdjęcia i schemat ogólny podłączenia czujnika DPF.
Poniżej link do ciekawej strony gdzie jest opis z danymi technicznymi i instrukcjami od czołowego producenta Sensata Technologies:
http://www.enginesens.com/html/pressure_sensor.html
Przewody/węże łączące DPF z czujnikiem naturalnie kupicie na portalu All..ro pod hasłem: Wąż przewód podciśnienia SILIKONOWY Turbo. Od siebie bardzo polecam solidne i za uczciwe pieniądze, żeby uniknąć reklamy o sprzedawcę pytajcie na priv.