Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Błędy P02CF, P02D1, U0418 co oznaczaja ?


spenser696969
16-04-2015, 17:19
Witam, od pewnego czasu po skanowaniu auta wyskakują mi ciągle te same błędy dwa odnośnie wtryskiwacza(P02CF, P02D1) i jeden zwiazany z układem hamulcowym( U0418 ). Chciałbym się dowiedzieć co one dokładniej oznaczają i czy w nie długim czasie będzie szykowała się naprawa? Póki co check nie świeci się ale wolałbym dmuchać na zimne. Proszę o wasze sugestie.

SRS
16-04-2015, 17:25
P02CF -Programowanie odchylenia wartosci wtryskiwacza 2 cylindra na granicy maksymalnej
P02D1 - Programowanie odchylenia wartosci wtryskiwacza 3 cylindra na granicy maksymalnej
U0418 - Nieprawidłowe dane odebrane z modułu sterującego układem hamulcowym

spenser696969
16-04-2015, 18:11
Dzięki, ale może ktoś coś więcej napisze na temat w/w błędów? Bo jak narazie za wiele mi to nie mówi.

romek07
16-04-2015, 19:32
Wymień filtr paliwa.

Sprawdź czy nie masz wycieków w okolicach wtryskiwaczy, szyny, pompy.

Skasuj błędy i sprawdź ponownie.

Można zrobić test przelewowy wtryskiwaczy.

Reszta to robota dla serwisu.

Jesteś potencjalnym kandydatem firmy diesel serwis. :razz:

spenser696969
16-04-2015, 20:54
Wymień filtr paliwa.

Sprawdź czy nie masz wycieków w okolicach wtryskiwaczy, szyny, pompy.

Skasuj błędy i sprawdź ponownie.

Można zrobić test przelewowy wtryskiwaczy.

Reszta to robota dla serwisu.

Jesteś potencjalnym kandydatem firmy diesel serwis. :razz:

Filtr paliwa był wymieniany, wycieków jakichkolwiek brak. Zrobię jeszcze ten test przelewowy i zobaczę co dalej. A odnośnie błędu hamulca?

adamz35
17-04-2015, 20:02
kolego miałem to samo w swoim Fordzie. I serwis mówi że tak ma być, bo kupiłem od nich samochód. Ale gdy pojechałem na sprawdzenie wtryskiwaczy okazało się że wszystkie 4 do wymiany. I dopiero wtedy serwis je wymienił z tytułu rękojmi,,,,

spenser696969
19-04-2015, 12:18
Cena 4 wtrysków to jaki koszt?

patryklojfocusmk3
19-04-2015, 12:48
4 wtryski to cena w zależności od hurtowni lub marki części ale ceny zaczynają się od 700 sztuka do 1100 sztuka :)

spenser696969
19-04-2015, 14:50
Czy w forscanie można diagnozować pracę wtrysków?

romek07
19-04-2015, 14:54
Lub zregenerować swoje stare wtryski w dobrym serwisie z gwarancją , za połowę ceny nowych.

Ale dopiero po teście przelewowym i dokładnej diagnozie komputerowej.

Przy okazji sprawdź pompę. :569:

Bump: Czy w forscanie można diagnozować pracę wtrysków?


TAK. Ma takie możliwości.

Ale to zależy od sterownika / komputera / i wtryskiwaczy Siemens, Delphi, Bosch.

Na przestrzeni lat były montowane różne.

spenser696969
19-04-2015, 16:33
Jakiś dobry serwis który wykona w/w czynności w pobliżu Sochaczewa bądź Płocka ktoś zna?

romek07
19-04-2015, 16:44
Nie korzystałem ale obiło mi się o uszy pozytywnie Nadarzyn k. Warszawy

spenser696969
28-04-2015, 16:37
Zatankowałem pełny bak ON Diesel Gold zrobiłem 300 km i narazie błędy wtryskiwaczy się nie pojawiają. Wniosek taki żeby od czasu do czasu zalać trochę lepszego paliwka :) , spalanie na kompie o 0,5 na setkę spadło pomimo że lubię wdepnąć trochę. Miałem zamiar jechać na czyszczenie wtrysków preparatem LM ale póki co odpuszczę sobie zbędny wydatek.

rednaxelA
09-12-2015, 20:27
Podepne sie pod temat co prawda pacjent to Mondeo ale 1.6 TDCI 115KM a w Focusie na pewno czesciej ten silnik wystepuje.

od pewnego czasu mam bledy wtryskiwaczy:
Kod: P02D3 - Programowanie odchylenia wartosci wtryskiwacza 4 cylindra na granicy maksymalnej
Kod: P02CF - Programowanie odchylenia wartosci wtryskiwacza 2 cylindra na granicy maksymalnej
Kod: P02CD - Programowanie odchylenia wartosci wtryskiwacza 1 cylindra na granicy maksymalnej
Kod: P02D1 - Programowanie odchylenia wartosci wtryskiwacza 3 cylindra na granicy maksymalnej

po skasowaniu wracaja - cylinder 2 i 3 praktycznie natychmiast ( po kilkudziesieciu km) a pierwszy niedlugo potem, za to czwarty po kilkuset km.
Auta nie mam od nowosci w tej chwili przebieg 150kkm ASO potwierdza ze taki jest (auto z polski serwisowane w ASO)

Samochod jezdzi calkiem niezle, mam porownanie z drugim takim samym, spalanie w normie, wolne obroty nie skacza, na moje oko nie dymi, problem jest podczas przyspieszania slychac efekt jakby spalania stukowego, raz jest prawie nieslyszalny ale czasem slychac tak ze boje sie gaz wciskac bo dzwoni jakby ktos nakretke wrzucil do silnika, po pewnym czasie i ponownym uruchomieniu silnika jest lepiej.

Przerobilem juz łódzkich specjalistów nieautoryzowanych:
- po wizycie u pierwszego byla diagnoza "ha kody wtryskow komputer zgubil ja to zaraz IDSem wprogramuje", po wprogramowaniu wtryskow IDSem i ostygnieciu silnik zaczal chodzic bardzo nierowno: gasl na wolnych nie wchodzil na obroty, specjalista sie poddał i auto pojechalo laweta do ASO zeby je wprogramowac prawidlowo, od tego czasu jezdzi ale bledami wciaz sypie
- drugi spec zczytal bledy (tez IDSem), nawet maski nie otworzyl i zakwalifikowal wtryski do wymiany / regeneracji

ASO mowi wymieniac wtryski jesli po skasowaniu wyuczonych korekt i przyuczeniu PCM do wtryskow bledy wracaja to oznacza wtryski do wymiany.

Poczytalem fora przerozne - na FCP niewiele na ten temat, na forum ELMconfiga dokopalem sie do tematu ponownego przyuczania wtryskow i juz wiem co pierwszy specjalista spierniczyl. Teraz nawet sam jak sobie ELMCOnfigiem Forscanem skasuje nauczone dawki korekcyjne i przeprowadze procedure przyuczania widac efekt np mniej dzwoni przy przyspieszaniu ale bledy za chwile wracaja i wszystko od poczatku sie zaczyna.

Dla potomnych - po skasowaniu zapamietanych korekt wtryskow z PCM silnik chodzi nierowno ale ponowne nauczenie sie wtryskow polega na tym ze na biegu 3 lub 4 lub 5 rozpedzamy sie tak zeby osiagnac 2500 obrotow i potem hamujemy silnikiem do 1500 i znowu przyspieszamy. Po kilku takich seansach widac poprawe pracy silnika. ASO mowi ze mozna tak robic nawet bez kasowania korekt, po prostu PCM sobie ustala korekty wtryskow podczas hamowania silnikiem.

Dobra rozpisalem sie ale tak naprawde jestem tu po prośbie - czy ktos mial podobne objawy i moze podpowiedziec jak to rozwiazał, czy mozna z tym jezdzic czy trzeba robic od razu, czy to musza byc wtryski czy moze cos innego sprawdzic (wg ASO filtr paliwa wymieniony przy 140kkm)

spenser696969
27-01-2016, 19:05
I jak kolega rozwiązał problem z wtryskami?

rednaxelA
01-02-2016, 17:43
Nic nie zrobilem - co jakis czas (pare tygodni) przyuczam te wtryski i jest w miare OK - bledy sie pojawiaja na 3 cylindrach ale dawno nie bylem w trasie i moze dlatego 4 wtrysk sie nie odzywa.

Na zimnym silniku podczas przyspieszania czasem silnik troche podzwoni potem jak sie rozgrzeje jest OK.

spenser696969
02-02-2016, 20:29
Pytanie do forumowiczów. Jeśli wyrzuca błąd na 3 wtryskiwaczu (przelewa) to będzie miało wpływ na wtryskiwacz 2 że szybciej też ulegnie uszkodzeniu? Wiadomo że tłoki z chodzą parami 1,4 i 2,3.

bleekm
09-01-2017, 06:26
Mnie też dręczyły te błędy, przez rok miałem je na wszystkich wtryskiwaczach. Miałem zmianę softu z 95km na 115km ale błędy na dwóch pojawiały się już przed modyfikacją. Auto ma w tej chwili 106 tys km - trochę mało jak na padnięte wtryski. Udało mi się dojść co jest przyczyną ich wadliwej pracy - filtr paliwa. Właśnie po jego zmianie zaczęły pojawiać się te błędy. Filtr był marki Purflux - podejrzewam że albo trafiłem na wadliwy egzemplarz albo co bardziej prawdopodobne sprzedali mi zły filtr ze złą przepuszczalnością. Te filtry są identyczne (focus, mondeo... etc) różnią się środkiem - obudowa ta sama. Ostatnio przy zmianie oleju wymieniłem filtr paliwa na oryginalny fordowski. Po zmianie od razu wyciszyło się dzwonienie silnika na zimnym chodź błędy się pojawiały po wykasowaniu jednak silnik zupełnie inaczej zaczął pracować. Wykasowałem nauczone wartości pilotażowe wtryskiwaczy i ponownie przyuczyłem. Póki co przejachałem bak paliwa i błędów nie ma, na zimnym zero dzwonienia wtrysków. Dodam że wcześniej po wykasowaniu dawek i przyuczaniu, błędy pojawiały się praktycznie od razu (10-20 km). Tak więc zanim zaczniecie wymieniać wtryskiwacze to radzę dokładnie przyjrzeć się układowi paliwowemu, dopiero później dawać wtryski do sprawdzenia i ewentualnie wymieniać.

Vojta
09-01-2017, 08:32
TAK. Ma takie możliwości.

Ale to zależy od sterownika / komputera / i wtryskiwaczy Siemens, Delphi, Bosch.


Mógłbyś napisać jak to zrobić?? Ew. w jakiej zakładce znaleźć ??

Damian1444
09-03-2017, 09:37
Witam,

posiadam Forda Focusa Mk3 rok 2012, Diesel, 1,6. Dwa miesiące temu pojawił się problem z ciśnieniem paliwa, okazało się, że to wtryski była konieczna wymiana, ponieważ regeneracja nie wchodziła w grę. Koszt nowych i wymiana ok. 5 tys. zł aby uniknąć takich kosztów został zakupiony komplet wtrysków używanych z sprawdzonego źródła. Dwukrotnie zostały sprawdzone okazało się, że są ok i wskaźniki są dobre. Zostały wymienione dodatkowo wymieniony został filtr paliwa. Serwis sprawdził po wymianie wszystko ok brak błędu itd. Po dwóch tyg. jazdy auto niestety głośniej chodzi dodatkowo znowu pojawił się w jednym dniu problem, bo przy nabieraniu prędkości zaczął przerywać tak jak przy uszkodzonych wtryskach i potem ok. Proszę o sugestię co znowu może być przyczyną.

damiasek
09-03-2017, 09:54
Pewnie diagnoza była błędna, lub nie pełna. Jak przebieg (czy pewny?) - dlaczego padły (o ile padły?) pierwsze wtryski i czy przyczyna ich padnięcia została usunięta, bo jak nie to i te drugie też już mogły paść. Czy wszystkie 4 były padnięte?

bleekm
09-03-2017, 09:56
pojawił się problem z ciśnieniem paliwa

Skoro problem był z ciśnieniem paliwa to po co zostały wymienione wtryskiwacze? Ja bym sprawdził zawór ciśnienia paliwa na listwie CR. A tak w ogóle to serwis powinien podłączyć manometry i sprawdzić czy faktycznie problem jest z ciśnieniem paliwa i w którym miejscu... Jeżeli te stare wtryskiwacze były sprawdzone na stole i faktycznie były zużyte to jest też możliwość taka że może pompa siadać i siać opiłkami. Więc przy wymianie filtra paliwa stary filtr trzeba było otworzyć i zobaczyć czy nie ma tam opiłków które zapchają wtryskiwacze nowe. Czy razem z wtryskiwaczami wymienione były przewody paliwowe? A błędów pod kompem nie ma żadnych?

Damian1444
09-03-2017, 10:24
Pewnie diagnoza była błędna, lub nie pełna. Jak przebieg (czy pewny?) - dlaczego padły (o ile padły?) pierwsze wtryski i czy przyczyna ich padnięcia została usunięta, bo jak nie to i te drugie też już mogły paść. Czy wszystkie 4 były padnięte?

No własnie obawiam się, że błędnie zdaignozowal. Pierwsze wtryski padły po 150 tys. km. Nie wszystkie były padnięte ponoć 3, ale wymienione zostały 4.

Bump: Skoro problem był z ciśnieniem paliwa to po co zostały wymienione wtryskiwacze? Ja bym sprawdził zawór ciśnienia paliwa na listwie CR. A tak w ogóle to serwis powinien podłączyć manometry i sprawdzić czy faktycznie problem jest z ciśnieniem paliwa i w którym miejscu... Jeżeli te stare wtryskiwacze były sprawdzone na stole i faktycznie były zużyte to jest też możliwość taka że może pompa siadać i siać opiłkami. Więc przy wymianie filtra paliwa stary filtr trzeba było otworzyć i zobaczyć czy nie ma tam opiłków które zapchają wtryskiwacze nowe. Czy razem z wtryskiwaczami wymienione były przewody paliwowe? A błędów pod kompem nie ma żadnych?

Ciężko powiedzieć czy były wymienione przewody. Ponoć po wymianie teraz wtrysków nie było żadnych błędów. Ok. dwóch tyg. sprawdzali auto przed wymianą, wkładali również inne wtryski dobre z innego focusa i działało, więc dlatego zostały wymienione. Ogólnie wcześniej przed naprawą spalanie było duże ok. 6,2 gdzie normalnie robiliśmy spalanie ok. 5,5 przy ekonomicznej jeździe. Teraz po wymianie mamy spalanie 5,3, więc się poprawiło, ale najgorsze jest to szarpanie znowu ono nie pojawia się ciągle dzisiaj dopiero po dwóch tyg. i przy większych obrotach ustało i jest ok.

damiasek
09-03-2017, 10:57
To że po wymianie jakiś*czas będzie dobrze jest normalne, ale jak nie wyczyścili układu paliwowego, a dodatkowo jeszcze pompa pada i sieje opiłkami, to nowe wtryski też już mogą być do wymiany. Istnieje też szansa że szarpanie nie jest związane z poprzednią awarią i sypie się coś innego. Podepnij ELM-a i sprawdź błędy i podstawowe parametry.

Damian1444
09-03-2017, 12:23
To że po wymianie jakiś*czas będzie dobrze jest normalne, ale jak nie wyczyścili układu paliwowego, a dodatkowo jeszcze pompa pada i sieje opiłkami, to nowe wtryski też już mogą być do wymiany. Istnieje też szansa że szarpanie nie jest związane z poprzednią awarią i sypie się coś innego. Podepnij ELM-a i sprawdź błędy i podstawowe parametry.

Czy istnieje taka możliwość, że przy sprawdzaniu przyczyny nie sprawdzili pompy? Wydaje mi się, ze jak oddaje do naprawy auto to szukają każdej opcji awarii i skoro oddają mi auto sprawne to ufam, ze sprawdzili wszystko.

mobilnykarcher
09-03-2017, 20:39
Czujnik ciśnienia paliwa na listwie common rail - miałem ten sam problem, po pierwszym podłączeniu do komputera wyskoczył błąd wtrysków - mechanik przeczyścił styki i wszystko było okej. Dopiero potem wyświetliło błąd regulatora ciśnienia i to był właśnie ten czujnik. Od tego czasu przejechałem 7tys. km i wszystko jest ok.

koval_84
10-03-2017, 12:02
Czy istnieje taka możliwość, że przy sprawdzaniu przyczyny nie sprawdzili pompy? Wydaje mi się, ze jak oddaje do naprawy auto to szukają każdej opcji awarii i skoro oddają mi auto sprawne to ufam, ze sprawdzili wszystko.

Dobre czasy się skończyły może prywaciaże jeszcze tak robią z dbałości o klienta.

damiasek
10-03-2017, 12:48
Czy istnieje taka możliwość, że przy sprawdzaniu przyczyny nie sprawdzili pompy?

Pewnie że istnieje taka możliwość. Niemniej zacznij diagnostykę od nowa i znajdź przyczynę.
Na razie masz objawy: głośniej chodzi dodatkowo znowu pojawił się w jednym dniu problem, bo przy nabieraniu prędkości zaczął przerywać
- sprawdź błędy
- EGR - może się zacinać (głośniej chodzi, szarpie)
- regulator ciśnienia lub czujnik ciśnienia CR - szarpie,
- problemy z elektryką

Damian1444
10-03-2017, 15:04
Pewnie że istnieje taka możliwość. Niemniej zacznij diagnostykę od nowa i znajdź przyczynę.
Na razie masz objawy:
- sprawdź błędy
- EGR - może się zacinać (głośniej chodzi, szarpie)
- regulator ciśnienia lub czujnik ciśnienia CR - szarpie,
- problemy z elektryką


Własnie dzisiaj zostawiłem auto ponownie u mechanika i tez wspominał o EGR, że to sprawdzi i tez mówił o CR.
Także dzięki za pomoc.
Jak coś mi zdiagnozuje dam znać

rhph
26-07-2017, 20:22
Nic nie zrobilem - co jakis czas (pare tygodni) przyuczam te wtryski i jest w miare OK - bledy sie pojawiaja na 3 cylindrach ale dawno nie bylem w trasie i moze dlatego 4 wtrysk sie nie odzywa.

Na zimnym silniku podczas przyspieszania czasem silnik troche podzwoni potem jak sie rozgrzeje jest OK.

Nie mogę Ci wysłać PW, więc może tutaj zobaczysz pytanie ;) Widziałem, że koniec końców regenerowałeś te wtryski, a i miałeś przygody z mechanikami po drodze. Mógłbyś napisać kogo w Łodzi polecasz i gdzie regenerowałeś wtryski(+koszt)? I jak obecnie się sprawuje wszystko?

A tak przy okazji, ciężko jest wyjąć wtryski w tym 1.6tdci? Mój mechanik miał problem z dostępem i próby przelewowej też nie przeprowadził. Ogólnie to powiedział, że może to zrobić, ale krzyknął niezłą cenę za to bo musiałby cały dzień spędzić nad tym... Nie wiem co o tym myśleć szczerze mówiąc. rednaxelA

rhph
08-11-2017, 08:49
Pozwolę sobie dodać post pod postem ze względu na brak kontaktu z kolegą rednaxelA, a post dotyczący podobnej tematyki - tym razem pytanie kieruję do wszystkich ;)
Czy jazda z takimi błędami na wszystkich wtryskach może wyrządzić szkodę dla silnika/turbiny? Zastanawiam się nad rozwiązaniem tematu tych błędów + drgania karoserii na biegu jałowym, ale nie wiem czy rozważać w ogóle wtryski z allegro np 1200-1400 za komplet niby z przebiegiem < 100k czy może jednak zakupić nowe w cenie 730-770/sztuka (również allegro). A tak przy okazji, czym się mogą różnić te za 950zł/szt od tych za 770? Przy takiej cenie nie chciałbym bubla kupić.

Dodam może jeszcze, że parametr CylBal na 1 i 2 wtrysku mają wartośc w okolicach 1(0.98-1.02), natomiast na 3 jest to nawet ~0.88 i na 4: ~1,12. Pojeździłem trochę na paliwie premium, wlewałem Liqui Molly oraz jakiś czas później Tunap do czyszczenia wtrysków. Jednak teraz po zalaniu zwykłęgo ON z Orlena znowu silnik głośniej chodzi pod obciążeniem i błędy pojawiają się szybciej. Po Tunapie udało mi się przejechać ~100km i miałem błędy tylko na 3 i 4 wtrysku.

SilverShadow
02-01-2018, 15:37
Podzielę się swoimi doświadczeniami.

W moim Focusie (auto krajowe, jeden właściciel, wszystkie serwisy robione w ASO) jakiś czas temu (przy przebiegu 154k km) również wystąpiły błędy wtryskiwaczy opisane w tym temacie.
Podjąłem decyzję żeby wymontować wtryski i sprawdzić w serwisie TurboTec w Jaworznie - diagnoza - jeden wtrysk ma uszkodzony stos piezoelektryczny, pozostałe 3 - końcówki zużyte, nieprawidłowe rozpylanie. Generalnie 4 sztuki do wymiany:surprise:

Czy jazda z takimi błędami na wszystkich wtryskach może wyrządzić szkodę dla silnika/turbiny?
Oczywiście że zaszkodzi: ucierpi filtr DPF, będzie podnosić się poziom oleju spowodowany rozmywaniem oleju przez paliwo podczas nieskutecznego wypalania filtra, za duży poziom oleju zaszkodzi turbinie, i tak dalej...

Jeżeli chodzi o moje rozwiązanie problemu - kupiłem i założyłem nowe wtryskiwacze 50274V05 (Continental = VDO = Siemens). Wtryski piezoelektryczne są problematyczne w regeneracji - niewiele firm potrafi je właściwie zregenerować, podkreślam właściwie.
A tak przy okazji, czym się mogą różnić te za 950zł/szt od tych za 770? Przy takiej cenie nie chciałbym bubla kupić.
Różnica w cenie może wynikać z marż jakie sobie narzucają sprzedawcy. Kupować używane z allegro według mnie nie ma sensu - nie wiadomo na co się trafi - takie same albo gorsze, chyba, że chcesz auto od razu sprzedać i zapomnieć o problemie.
Popytaj w sklepach z częściami do francuzów - w 1.6 HDI montowali takie same :) Kupisz 4 sztuki to może jakiś rabat wynegocjujesz.

Dodam może jeszcze, że parametr CylBal na 1 i 2 wtrysku mają wartośc w okolicach 1(0.98-1.02), natomiast na 3 jest to nawet ~0.88 i na 4: ~1,12
Wartości parametru CylBal zobacz jeszcze przy 3000 obr/min, wtedy się stabilizują, prawidłowo powinny byc takie same dla wszystkich czterech.

polaco84
07-02-2018, 11:36
Witam,
Mam/miałem podobną sutuacje.
w sierpniu 2017r. na autostradzie kolo poznania w samochodzie wyskoczyl komunikat (zolty) awaria silnika, natychmiast serwis (przy predkosci 190km/h). Focus stracil moc, zjechalem na pobocze i zgasl... nie odpalil i powort na lawecie. Mechanik zrobil reset komputera i samochod odpalil i do dnia dzisiejszego jezdze.... aczkolwiek odczuwam brak mocy i po podpieciu komputera do samochodu wyskakuje mi blad PO2D3-00, PO2CF-00, PO2CD-00 po skasowaniu tych bledow samochod wraca do normy, ale do czasu i znowu brak mocy (tak jakby turbina nie dzialala - ale dziala i jest sprawna w 100%). brak mocy = po miesice normalnie dziala tylko jak chce wdepnac/wyprzedzic brak przyspieszenia.

moze ktos ma jakies pomysły?
nowe wtryski 1000pln szt.
regeneracje 400-550 szt jesli uszkodzone mechanicznie a nie elektrycznie.

Wtryski Siemens
filtr paliwa wymieniony z 5tys km temu

Ford Focus 2011, 1.6 diesel 110tys km