Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] Wymiana sztywnych przewodów hamulcowych


Glow
19-04-2015, 20:36
Witam wszystkich,

Ostatnio miałem dosyć ostre, awaryjne hamowanie po tym jak gość wjechał nagle na mój pas. Po przejechaniu ok. 1 km podczas ponownego hamowania poczułem, że pedał hamulca zrobił się miękki wpada w podłogę. Na szczęście udało mi się dojechać pod dom, na miejscu zauważyłem spory wyciek z podwozia, no i zbiorniczek od płynu hamulcowego zrobił się pusty. Parę miesięcy temu na przeglądzie diagnosta zasugerował, że przydałoby się wymienić przewody hamulcowe, no i rzeczywiście chyba miał rację.

W związku z całą sytuacją stwierdziłem, że wymienię wszystkie przewody sztywne i elastyczne za jednym razem, żeby mieć spokój z tym tematem. Znalazłem dwa zestawy przewodów sztywnych i różnią się one długością (PP+ i PL), a niby obydwa komplety są do wszystkich wersji Focusa.

1. http://tinyurl.com/nqkyzrr
2. http://tinyurl.com/n52ym6j

Chciałbym się podpytać doświadczonych kolegów, które z tych przewodów powyżej będą odpowiednie i ile powinna kosztować taka robota mniej więcej? Mój Focus to MK1 FL HB, 1.6 benzyna, 2003, z bębnami z tyłu.

Będę wdzięczny za pomoc.

Fulara
19-04-2015, 20:43
nie wiem czy trzeba ściągać bak, ale 300-400 zł lekko będzie

Rafał A.(antek)
19-04-2015, 21:11
1 wszystkich nie potrzebujesz
2 jedz do mechanika, większość dorabia przewody na aucie. U mnie taka kompleksowa zabawa ze sztywnymi to ok 500 - 600 zł + giętkie

co do długości to są pewnie do wersji z ABS i bez ABS

romek07
19-04-2015, 21:26
nie wiem czy trzeba ściągać bak, ale

Nie wygodnie ale da się bez.

Robota o ile wymienia się wszystko nie jest tragiczna ale trzeba się nakombinować trochę by ładnie to zrobić i pomocować. Koszt roboty zależnie od regionu u nas W-wie 250-350 zł plus przewody i płyn hamulcowy. Miedziane przeżyją ten samochód :razz:

Bump: wszystkich nie potrzebujesz

To prawda - oglądałem swoje.

Z tyłu ostatnie po L i P stronie przy zbiorniku tragiczne - agonia. :619:

Środkowe jak nowe.

Przednie odcinki przy kołach takie sobie lekko trącone zębem czasu. :razz:

striker
19-04-2015, 23:05
Kilka dni temu wymieniałem tylne sztywne przewody hamulcowe, bo ich stan był tragiczny
https://lh3.googleusercontent.com/-0QoZvEbTSgE/VTQj-9o6K6I/AAAAAAAABfc/lkj996KG_BA/w702-h527-no/DSCF4964.JPG
kupiłem na metry rurkę miedzianą o średnicy 4,7 mm plus końcówki M10x1 i dorobiłem nowe przewody. Dodatkowo na rurki założyłem koszulki termokurczliwe, które zabezpieczą miedź np. przed obiciami
https://lh3.googleusercontent.com/-h7LDJDXJpfg/VTQj9MKAUVI/AAAAAAAABfA/YQYeRbfJFT8/w702-h527-no/DSCF4959.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-mTxQAoo_TK0/VTQj9VitajI/AAAAAAAABfM/XiQIHemSaNA/w702-h527-no/DSCF4960.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-LqzLi9_mtHw/VTQj-UU_eUI/AAAAAAAABfU/S-bf6p7CkOI/w702-h527-no/DSCF4963.JPG
baku nie trzeba demontować, ja jedynie trochę poluzowałem śrubę mocującą obejmy baku i sam bak mogłem nieco odchylić i wcisnąć nad niego przewód
https://lh3.googleusercontent.com/-ymAprrKDKp4/VTQj9ffQrRI/AAAAAAAABfQ/woJqiX8BAsM/w702-h527-no/DSCF4962.JPG
Całość kosztowała maksymalnie kilkadziesiąt złotych plus kilka godzin roboty.

Rafał A.(antek)
20-04-2015, 07:45
no te kilka godzin roboty tez kosztuje A:)
co do wymiany tył na pewno i przód zwykle, środek i od pompy do ABSu i od ABSu do złączek zwykle zostaje

Glow
20-04-2015, 07:45
Dzięki za odpowiedzi.

Mi zaproponowali przez tel. od 400 do 800 zł z przewodami i płynem, w zależności ile będzie do wymiany i właśnie czy trzeba będzie bak ściągać, więc chyba cena normalna.

Striker - robota samemu wiadomo, taniej i satysfakcja jest :) Niestety ja nie mam miejsca ani możliwości żeby samemu się tym zająć.

Po tym co piszecie zaczynam się zastanawiać czy warto rzeczywiście wymieniać wszystko czy zostawić te które będą wyglądać jeszcze ok. Z jednej strony można sporo zaoszczędzić, ale z drugiej pytanie czy warto oszczędzać akurat na elemencie, który ma tak duży wpływ na bezpieczeństwo? Jak przy kolejnym ostrym hamowaniu pęknie inny przewód i wjadę do rowu albo na przejadę czerwonym to może być nieciekawie, a koszty na pewno się zwiększą o i ile będzie jeszcze co robić... :D

Fulara
20-04-2015, 07:58
jak robisz, to rób wszystko

Wojtek O.
20-04-2015, 08:32
Są rzeczy na których nie warto oszczędzać. Byś jak mój dobry kolega nie zakończył 3! dzwonami z powodów problemów z hamulcami.

Glow
20-04-2015, 08:46
No właśnie też tak mi się wydaję, że akurat na tym oszczędzać nie warto...

A czy ktoś jest w stanie zweryfikować długość przewodów z linków, które zamieściłem w pierwszym poście? Jakie powinny być do wersji z bębnami i ABS?

Rafał A.(antek)
20-04-2015, 22:42
to nie jest kwestia oszczedności. z tymi od pompy ham i do ABSu nic sie nie dzieje sa jak nowki.

Bobik1988
10-03-2017, 14:11
Witam,
Ponawiam temat :-) na przeglądzie powiedzieli mi wypadłoby wymienić sztywne przewody hamulcowe bo bierze je korozja. Dmuchając na zimne chciałbym to zrobić. Jako laik, możecie mi powiedzieć co będzie mi potrzebne (narzędzia)? Myśle o kupnie już gotowych przewodów bo mam akurat blisko do sklepu który oferuje coś takiego. Kosz ok 150-200 zł na cały samochód. Oczywiście płyn DOT4, może ktoś wie jaka ilość.. Jest jakaś specjalna zasada, sposób odpowietrzania układu? Focus z ABS, z tylu bębny.

Fulara
10-03-2017, 14:24
Z TAKĄ WIEDZĄ, powiem szczerze, zostaw to komuś.

po 1, nie odkręcisz ich tak łatwo, jak tego nie robiłeś zepsujesz :)

Bobik1988
10-03-2017, 15:39
Domyślam się, bo nie pamietam aby były ruszane. Wiec na pewno się rozlecą. Nie chce specjalnie kupować maszynki do zarabiania wiec skuszę się ku gotowemu zestawowi. Teorie znam, odrdzewiacza, żaba itd. Na pewno będzie mi potrzebny ten klucz półotwarty.

Elastycznych mam zamiar nie ruszać, ale wszystko sie okaże.

A jak jest z tym odpowietrzania?
Zacząć trzeba od najdalej umiejscowionego koła od pompy? Faktycznie może się stać tak ze jak pompa się zapowietrzy to bez wpuszczenia płyny pod ciśnieniem będzie problem z odpowietrzania?

Teraz kwestia,

Bump: Wiedza wiedza... wielkie szkoły do tego nie potrzeba przecież. Co tu można zepsuć?