Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] Plug & Play - czyli co można dołożyć bez większych modów
Witam niedawno kupiłem Focusa mk2 z 2010r.
Chciałem się zapytać co można dołożyć bez przerabiania połowy auta.
Wyczytałem że można:
- włożyć radio 2 din bez problemów
- dołożyć halogeny + ramka+ przełącznik je obsługujący
- podświetlenie pedałów i przedziału pasażerskiego są gniazda na żarówkę W5W blisko tunelu.
Czy coś jeszcze?
Fajnie by było zebrać w jednym temacie wszystko co jest Plug & Play w tym aucie.
Wcześniej miałem Lanosa i tam było sporo instalacji gotowych i trzeba było włożyć tylko przełącznik itp.
Pozdrawiam
be zwiekszych problemow powinno sie udac powiesic choinke na lusterku :)
Ja dołożyłem do swojego:
- tempomat (przerobiony pilot od dudijack , a wgrał mi go tedi_k )
- zaktualizowałem oprogramowanie zegarów, dzięki czemu mam czujnik ciśnienia powietrza w kołach, wskaźnik jazdy ekonomicznej forda i informacje z RDS z radia na zegarach (również tedi_k , za co serdecznie dziękuję)
- domontowałem halogeny (potrzebne halogeny+żarówki, ramki halogenów, śruby i przełącznik świateł, obsługujący przeciwmgielne z przodu).
- lampka z forda c-max (taka na trzy żarówki, osobno główna, na kierowcę i na pasażera).
- podłokietnik, a dokładniej cały tunel środkowy z podłokietnikiem oryginalnym (jestem w trakcie jeszcze, ale polecam poczytać wątek założony przeze mnie w tym dziale, hubi_c służy pomocą :) ).
Przy okazji wymiany szyby z przodu można dołożyć czujniki deszczu i światła, co za tym idzie można mieć automatyczne światła i wycieraczki. tu jednak trzeba raczej pociągnąć wiązkę kabli do okolic lusterka. Ale chyba nikt nie wymieni szyby, żeby mieć coś takiego ;)
To tyle ile wiem z własnego doświadczenia.
To po aktualizacji oprogramowania pojawia się możliwość kontrolowania ciśnienia?
Nie potrzebne są żadne czujniki?
Informacja o ciśnieniu jest tylko "domniemywana", bo to nadzoruje czujnik ABS z obrotu koła.
lukas89waw 23-04-2015, 20:58 możesz dołożyć żaróweczki w5w na nogi kierowcy i pasażera. Taki bajerek dodatkowy. A jak ledowe w magicznym kolorze. To w nocy widok na nóżki bezcenny ;) Wtyczki powinny być ;)
Nie potrzebne są żadne czujniki?
Nie potrzeba ponieważ ...
bo to nadzoruje czujnik ABS z obrotu koła
I najważniejsze, że działa. Nie miałem tej dogodności i koledzy z forum uaktywnili mi tę przyjemność.
Już raz się sprawdziło.
Nie zapomnijcie koledzy, że DDS (i inne "bajery" na wyświetlaczu - RDS, koniczynki...) tylko w zegarach ze srebrnymi tubami... W tych "płaskich", choć podświetlanych na czerwono nie da się aktywować.
W tych płaskich to nie byłoby czym ustawić tego ciśnienia, bo w parze z nimi nie ma komputerka. Tylko takie widziałem. Jest to 100% reguła?
pretorian2 23-04-2015, 23:09 modować można wszystko - kwesita wiedzy, umiejetności i zasobnosci portfela
Tak jak piałem nie chodzi mi o to żeby modować wszystko bo wiadomo że auto można przebudować na zupełnie inne :):)
Chciałem dołożyć to na co nie stać było poprzedniego właściciela kupując auto :)
Więc tak mam zegary okrągłe jakby tuby ze srebrna ramką i czerwonym podswietlaniem tylko widze ze sa dwa rodzje wysokosci wyswietlacza wyzszy i nizszy. Ja mam nizszy czy w tym tez da sie zaktualizowac oprogramowanie. Jestem z Łodzi.
Co do żaróweczek na nogi jest oryginalna instalacja?
Kostki od halogenów są więc w sobotę podjadę na jakiś szrot i spróbuje za symboliczne parę złotych zakupić potrzebne elementy. Może ktoś z was wie gdzie jest szrot z fordami w Łodzi lub okolicy?
Muszę kupić te okrągłe?
Mam zamiar później pozbierać te wszystkie odpowiedzi w pierwszym poście i dla każdego będzie to ułatwienie co można dołożyć bez większych problemów.
Ja na żarówki na nogi miałem oryginalną instalację i chyba w poliftowych wersjach jest w każdym :)
W mojej okolicy na szrotach taki focus po FL to niestety biały kruk... nigdzie nie mieli do niego części, wszystko z allegro brałem. na osprzęt do halogenów kilka stówek mi poszło :/
zaktualizowałem oprogramowanie zegarów, dzięki czemu mam czujnik ciśnienia powietrza w kołach, wskaźnik jazdy ekonomicznej forda i informacje z RDS z radia na zegarach
aktualizacja softu poliftowych zegarów jest potrzebna aby mieć FordEcoMode, bo DDS (auto musi mieć ESP) i wyświetlanie RDSu są w każdej wersji softu zegarów
Auto moje ma esp a rdsu mi na zegarach nie wyswietla chyba ze cos trzeba przestawic.
mayak
Jak kupiłem swojego Focusa też nie wyświetlało mi informacji z RDS na zegarach. Osoba która mi wgrywała oprogramowanie zegarów powiedziała, że mam "bardzo stary soft w zegarach", czyli wychodzi na to, że jakieś pierwsze wersje tego nie miały.
To samo z DDS. ESP było a czujnika ciśnienia nie.
Tapnięte z Lumii 920
lukas89waw 24-04-2015, 16:08 Witam podepnę, czy ktoś może jest z Wawy i ma moc aby wgrać nowszy soft?
W tej sprawie całkowicie zielony jestem ;/. A fajnie by było aby wyświetlał się rds w kompie.
Focus fl 08 wersja gold
A co do podświetlenia na nogi "Jar00", to u mnie była gotowa instalacja, więc wystarczyło tylko żaróweczkę włożyć.
Podeślij VIN na priv to popatrzę co można zrobić
lukas89waw 24-04-2015, 17:53 Podeślij VIN na priv to popatrzę co można zrobić
Wysłałem
Kolego Mayak a mógłbyś zerknąć też w mój VIN podany jest w pierwszym poście.
Może jest coś co mi umknęło.
Sprawdziłem mam gniazda na żarówki W5W w przedziale kierowcy i pasażera.
Jedną już włożyłem drugą muszę dokupić choć zastanawiam się nad włożeniem tam diody białej.
a gdzie te gniazda są?
W FFmk2 są nad nogami kierowcy i pasażera od kolumny środkowej. Są tam gniazda na żarówki W5W, albo tylko gniazda na gniazda żarówek (w zależności od wersji).
Badziu68 25-04-2015, 00:44 http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=78730&highlight=pod%B6wietlenie+n%F3g&page=2 Post 12 fotka wszystko wyjaśnia :)
Widziałem że są dwa rodzaje halogenów jedne na 3 śrubki a jedne na 4.
Które będą pasować do focusa 2 poliftowego?
Cztery dziurki dookoła lampy. W dwie wchodzą śrubki, w dwie plastikowe bolce ze zderzaka. Jak wyjmiesz zaślepkę ze zderzaka to te dwa plastikowe bolce (po przekątnej) powinny tam być :)
Takie są po lifcie, ja takie montowałem.
Tapnięte z Lumii 920
Czy mógłbyś pstryknąć fotkę swoich halogenów po zdjęciu zaślepki?
I jeszcze pytanie jedno czy maty podgrzewające w fotelach były montowane standardowo tylko np nie były podpinane?
Bo zdjąłem ostatnio panel z przełącznikami ten pod klimą montowany na 2 śrubki i miałem tam kilka wolnych kostek (brak jest przycisków i tak myślę od czego te kostki mogą być)
I jeszcze pytanie czy każdy focus poliftowy miał lusterko fotochromatyczne?
lukas89waw 27-04-2015, 18:47 jar00 co do lusterka to była "opcja" ;)
Jeśli chcesz sprawdzić czy naprawa poszła na łatwiznę to porównaj dane w Etisie z Twojego VINu z tym co masz teraz, tam będzie pisać co miał oryginalnie.
Mat nigdy nie było montowanych w gratisie, były one tylko jeśli ktoś te podgrzewane fotele brał. Jeśli masz kostki przy panelu z przełącznikami to możliwe, że masz też całą instalację. Patrz tutaj -> http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=209306
Jeśli masz taką wiązkę pod panelem jak w moim poście to możesz też mieć do podgrzewanej przedniej szyby.
Właśnie przeglądałem katalog inter carsu i znalazłem halogeny do focusa mojego http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/2233331434200-VAL88358-O18519-lampa-przeciwmgielna-przod.html i z opisu przedmiotu wynika ze identyczne halogeny są w dacii fieście mk5 i kilku renault.
Przeglądając allegro halogeny niby od dacii kosztują średnio 30zl za sztukę wiec może warto by je kupić i założyć tylko maskownice z focusa. Ktoś o tym myślał, a możne ma ktoś możliwość fizycznego porównania.
Na jednej z aukcji znalazłem też wykaz w jakich autach niby używa się tego typu halogenów http://allegro.pl/halogen-ford-c-max-ii-fiesta-v-vi-fusion-mazda-mpv-i5286385086.html
wiec możne nie koniecznie trzeba płacić za jeden halogen średnio ok 100zl
jar00 , co do zdjęcia, to jutro po 15, bo oddałem auto do serwisu. Nabili mi klimatyzację, a 2 tygodnie później nie działa i akurat dziś musiałem je tam zostawić...
Co do halogenów za 30 złotych: przed montażem swoich gdzieś wyczytałem, że one mało dają, że są lipne, że lepiej do jazdy dziennej zamontować, itd. Wczoraj miałem okazję przy lekkiej mgle sprawdzić czy coś dają i szczerze, coś lepiej jest, chociaż nie ma szału. Musze poczekać na super gęstą mgłę w nocy, wtedy się okaże.
Ja kupiłem zamienniki za 40 złotych nówki. Niestety nie znam nikogo z oryginałami, żeby porównać. Tak jak napisałem, coś tam doświetlają przed autem, widać to najbardziej po bokach, ale w porównaniu z moim poprzednim Peugeotem 206 jest gorzej. Aaaaale estetycznie auto +50 do wizerunku.
Wiele osób z oryginalnymi się wypowiadało, między innymi ja, ale powiem jeszcze raz.
Na etapie dokładania halogenów skierowałbym się prędzej do zestawu dzienne+halogen niż halogen oryginalny. Jedyną ich zaletą to wygląd. I nic poza tym. Ale że mój już z nimi z salonu wyjechał to nie bawię się przekładanie, pieniądze wolę wydać na tempomat czy lepsze radio :)
Halogeny mam zamiar dołożyć ze względu wyglądu tak + 50 do urody auta.
Bo czytałem już kilka tematów, gdzie użytkownicy piszą, że niezbyt dużo te halogeny dają w kwestii doświetlania.
30zł to oczywiście cena za używkę bo według mnie rachunek jest prosty jak 100zł nowe kosztują to więcej jak 40-50zł nie dam.
Tak wygląda zamontowany. Widać dwie śruby (nie dawałem oryginalnych tylko zwykłe) i plastikowe bolce.
Tapnięte z Lumii 920
Dzięki jutro na spokojnie muszę jeszcze raz wyjąć tą zaślepkę i obejrzeć czy mam takie mocowanie ale to raczej nie możliwe żeby go nie było.
Nie ma sprawy. Chyba nie ma innej opcji w zwykłym zderzaku.
bankarobert 28-04-2015, 20:26 jeszcze oczywiście można tempomat dołożyć, koszt ok 60-70zł a to daje +72 do komfortu i +24 do umiejętności kierowcy
Kolega mayak w kwestii aktywacji tempomatu i innych bajerów oraz aktualizacji softu niezastąpiony :)
Moje auto przed zakupem miało uszkodzony dach i przednia szyba poprzedni właściciel to naprawił i tak myślę czy nie poszedł na łatwiznę i po kosztach nie kupił przedniej szyby zwykłej(nie podgrzewanej)
Twoje autko wyjechało z fabryki bez ogrzewanej szyby przedniej, więc poprzedni właściciel nic nie kombinował. Alternatywą jest dodanie grzałki PTC, która też nieźle daje radę przy rozmrażaniu szyby przedniej zimą. Możesz dodać światła dzienne/skandynawskie, które będą działać jako pełne światła ze zmniejszoną mocą do 70%, albo tylko dzienne w reflektorach na 70% (bez pozycyjnych). Wtedy domontowane halogeny moga być tylko marnymi halogenami. Dla powyższych funkcji raczej będziesz musiał zmienić GEM na np. Dx. Przy serii 32 będziesz miał raczej GEM Bx, bez możliwości dodania DTRL, PTC.
Panowie, a jaka jest możliwość przełożenia oświetlenia z podsufitki?
Zauważyłem, że różne wersje mają różną ilość lamp wewnętrznych nie mówiąc o różnych rodzajach lampek.
Ja w mk2 FL kombi mam lampkę sufitową przy lusterku wstecznym i w bagażniku, w efekcie w drugim rzędzie jest nocą czarno, a to przy dzieciach przeszkadza, nie mam też podświetlania przy zasłonkach przeciwsłonecznych.
Kupiłem ostatnio zestaw lampek z C-max z wiązką elektryczną i się zastanawiam czy uda mi się to spiąć w całość.
przedni panel sufitowy planuję przełożyć cały, wraz z lusterkiem wstecznym, które daje wizję na tylną kanapę, w ten sposób zyskam przednią lampkę z tzw. map light kierunkowym.
Generalnie, czy ktoś wie czy Focus ma wiązkę pod podsufitką do tych lamp wszystkich czy będzie trzeba ciągnąć ?
Patrząc na podsufitki do Focusów kombi widziałem, że występowały różne wersje, były takie co miały podświetlanie przy zasłonkach przeciwsłonecznych, takie co miały lampkę dla tylnego rzędu siedzeń... cała mnogość...
o oświetleniu na rosyjskim forum jest wszystko opisane:
http://ffclub.ru/topic/15200/
http://ffclub.ru/topic/74863/
http://ffclub.ru/topic/94408/
http://ffclub.ru/topic/21355/
http://ffclub.ru/topic/45624/
http://ffclub.ru/topic/82698/
http://ffclub.ru/topic/187362/
http://ffclub.ru/topic/25861/
http://ffclub.ru/topic/12697/
http://ffclub.ru/topic/271056/
- zaktualizowałem oprogramowanie zegarów, dzięki czemu mam czujnik ciśnienia powietrza w kołach, wskaźnik jazdy ekonomicznej forda i informacje z RDS z radia na zegarach
koledzy mam poliftowe (2010 r.) auto z ESP, zegary "w tubach" i chciałbym wiedzieć:
1. czy jest możliwość aktualizacji oprogramowania by mieć odczyt ciśnienia w oponach i wskaźnik jazdy eco?
2. co to jest RDS?
3. gdzie można przeprowadzić ewentualną aktualizację oprogramowania?
4. czy z ETIS jestem w stanie odczytać co można dołożyć? ( WF0SXXGCDSAT43388 )
1. W zależności od posiadanych zegarów. Ty masz na pewno poliftowe, więc trzeba znaleźć tylko kogoś kto to zrobi. CHYBA :D
2. http://pl.wikipedia.org/wiki/Radio_Data_System W praktyce masz informacje typu jakie fale, jaka stacja, co leci (wszystko co pokazuje się na radiu) na zegarach.
3. Musisz znaleźć kogoś w okolicy kto to robi. Może w ASO Ci to zrobią, ale taniej będzie u jakiegoś specjalisty :P
4. Tego nie wiem. Ale być może możesz poznać jaki masz GEM i czy on obsługuje inne funkcje, ale na tym się nie znam.
W zależności od posiadanych zegarów. Ty masz na pewno poliftowe, więc trzeba znaleźć tylko kogoś kto to zrobi. CHYBA :D
Zatem stawiam butelkę dobrego Grappa Chianti dla kogoś, kto się na tym zna i zrobi na miejscu w Łodzi. :568: może macie kogoś do polecenia? PW
Ciekawy temat z tymi lampkami.
Czy może ktoś wrzucić jakie są opcje lampek ja mam jedna z przodu druga z tylu.
Widziałem gdzieś w necie w raczkach tych co są przy podsufitce z tylu z przodu widziałem z 3 żarówkami i te daszki przeciw słoneczne podświetlane.
A no i jeszcze jedno czy w bagażniku w kombi przewidziane jest jeszcze jakieś miejsce na lampkę oprócz tej co jest w podsufitce.
Koledzy przypomina tylko ze fajnie by było gdybyście podawali konkretne części jakie pasują (z jakiego auta jakiś nr części) ja to wszystko będę zbierał w 1 poście i zrobi nam się taka mala baza informacji.
Przyłączam się do kolegi jeżeli ktoś jest z lodzi lub okolic i był by chętny do aktualizacji oprogramowania w zegarach to ja tez się pisze :)
lgruszkos 30-04-2015, 12:29 Ku mojemu zdziwieniu wczoraj zmieniałem klamki wewnętrzne z czarnych na te chromowane (moja wersja to podstawa AMBIENTE) i widzę że jest instalacja pod elektryke szyb z tyłu jak i cała instalacja do lusterek elektrycznych. Zaczynamy szukać gratów i lecimy dalej z doposażeniem auta. Póki co założyłem halogeny, zmieniłem licznik na poliftowy, dołożyłem podłokietnik i lampke submarine.
A czy montował ktoś te daszki przeciwsłoneczne z lampkami?
Były takie ori do focusa czy z innego modelu trzeba przeszczepić?
halukuba 01-05-2015, 21:26 Daszki są standardowe, ew. z lub bez lusterka. Są natomiast lampki w podsufitce, widoczne po "otwarciu" daszka, włączane ręcznie, wyłączane też lub "zamknięciem" daszka.
Tak jest u mnie fabrycznie.
halukuba 05-05-2015, 11:00 Ktoś coś wspominał o dzieciakach z tyłu i dodatkowym lusterku wstecznym, sferycznym. Ja osobiście kiedyś przypadkiem w pierdonce za 5.99 zakupiłem namiastkę takiego lustereczka montowanego na przyssawce i jak na razie spełnia swoją rolę. Skierowane jest jednak tylko na jedną stronę kanapy. W Citroenach już kilka lat temu coś takiego montowali, a w fordzie od niedawna chyba w nowym B lub C MAX widziałem fajne rozwiązanie, które z pewnością można by zaadoptować do naszych fok /foków - nazywa się to "lusterko rodzinne". Ja jako dumny i odpowiedzialny ojciec ;) uważam to rozwiązanie za bardzo przydatne, ale też jako świetny bajer i kolejny mod w fordzie :one:
61771
61772
61773
61774
stosuje ten sam patent co kolega halukuba - tylko że lusterko za 3 zł od ruskich założyłem w starą przyssawkę do trzymania nokii - spełnia zadanie, zamontowałem nad wstecznym lusterkiem - idealnie się zmieściło i spełnia rolę przy pilnowaniu juniora
osobiście uważam że powinien w tym temacie pojawić się wątek http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=220473 dotyczący pokręteł od nawiewów w fokach bez automatycznej AC - niby mod żaden ale wygląd znacznie poprawiony
Witam!
Czy na zasadzie plug&play kupując i montując takie guziczki:
http://allegro.pl/przyciski-sterowanie-tempomatem-ford-focus-mk2-ii-i5262286895.html
+ ew. aktywowanie
będę posiadaczem tempomatu, czy nie tak hopsa?
Pozdrawiam, HDTeam!
Tak, ale to są przyciski pasujące tylko do kierownicy czteroramiennej, dedykowanej pod tempomat. Do zwykłej czteroramiennej i trzyramiennej tego nie założysz. Nie lepiej kupić przerobiony pilot od radia?
Hm.. Mam czteroramienna, ale ze wzgledu na to, ze tempomatu nie mam to pewnie i dedykowanej wersji kierki nie mam, ale ogladalem rozne foty kierownic i otwory pod sryby byly, no chyba, ze trzeba byloby jeszcze cos nacinac itd..
A ten przerobiony pilot wpina sie oryginalnie, czy trzeba mieszac w kablotece?
Ma inny odlew gumy, są osłony przycisków. Podstawa kierownicy też jest inna, ma mocowania pod śruby przycisków. Z pilota trzeba podlutować dwa kabelki pod kierownicą, trudno to nazwać mieszaniem w instalacji :)
a mozna kupić przyciski tempomatu do kierownicy trójramiennej?
Nie ma takich. Lepiej kupić przerobionego pilocika radia (jest oferta na forum). Tak wygląda:
http://img213.imageshack.us/img213/5350/tempomat.jpg
czyli co jak się chciało mieć tempomat to nie mozna było mieć oryginalnie trójramiennej?
ok, a duzo zabawy jest z tym przerabianym? bo pewnie cos trzeba lutowa?c, czy nie?
Jeśli już masz pilota to jest to kwestia 5-10 minut z otwarciem browarka. Zdejmujesz obudowę kolumny kierowniczej, odpinasz kostkę spod kierownicy (6 przewodów) i podpinasz się do białego i brązowego. Kolejność podpięcia nie ma znaczenia. Możesz zlutować te kabelki albo po prostu zeskrobać trochę izolacji i owinąć bez lutowania. Potem tylko kwestia uruchomienia w komputerze.
No i sprawa oczywista, czyli czy Twój GEM obsługuje tempomat i czy masz instalację :)
A jak mogę to sprawdzi?jestem swiezy na forum więc wybaczcie ilośc pytań, ale interesuje mnie jeszcze uruchomienie cisnienia w kołacz i rdsu na wyswietlaczu. Mam ff z 2007 r.tutaj VIN: wf0wxxgcdw7e79933, powiedzcie co moge dołożyć?
Grzegorz, zapraszamy do poczytania: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=128806 i tu http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=150797 i wiele innych :) Możesz jeszcze dołożyć nagrzewnicę elektryczną PTC: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=168575 .
Koledzy, interesowałaby mnie aktuzalizacja, żebym miał dostępne czujniki ciśnienia w kołach. Gdzie/u kogo mógłbym to zrobić na terenie dolnego śląska? (najlepiej okolice Zgorzelca, Legnicy lub Wrocławia)
W MK2 nie ma "czujników ciśnienia w kołach", jest system DDS - kontroli spadku ciśnienia w oponach - w oparciu o pomiar pośredni poprzez zliczanie ilości obrotów koła, czyli kontrolę jego średnicy. Jak spadnie ciśnienie to zmniejszy się średnica koła...
Czyli trzeba pytać o "aktywowanie DDS"...
tak, właśnie o to mi chodziło ;)
szafarek 29-07-2015, 18:24 tak, właśnie o to mi chodziło ;)
Aktywowałem DDS u siebie.
Opis masz : Aktywacja DDS
Aktywowałem DDS u siebie.
Opis masz : Aktywacja DDS
Kolego, rzecz w tym, że nie mam żadnych elmów ani innych urządzeń, którymi mógłbym zrobić cokolwiek. Dlatego spytałem czy jest ktoś z Dolnego Śląska, który by mógł się tym zająć (oczywiście nie za darmo)
Z Dolnego Śląska to Koledzy Juzek Legnica, bruneros Wrocław Kiełczów.
Z Dolnego Śląska to Koledzy Juzek Legnica, bruneros Wrocław Kiełczów.
Dzięki za polecenie! Już napisałem do kolegi Juzek w tej sprawie.
Wszystko fajnie ale mój poziom rycerza Jedi pozwala mi jedynie na sprawne operowanie Forscanem :). Mogę udostępnić Viakena ale nie będę grzebać :)
Tapnięte z Szajsunga MkIV
mój poziom rycerza Jedi pozwala mi jedynie na sprawne operowanie Forscanem :).
Łukasz dawaj na ELMConfig. Tu pierwszy lepszy opis o DDS #318: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=169444&page=32
Nie mam nawet na czym poćwiczyć :)
Tapnięte z Szajsunga MkIV
Ja ćwiczyłem na stole w kuchni :)
... Gdzie/u kogo mógłbym to zrobić na terenie dolnego śląska? (najlepiej okolice Zgorzelca, Legnicy lub Wrocławia)
W Legnicy pod Biedronką przy rondzie przed zjazdem na A4 mogę to "machnąć" w 15 minut dziś 30.07.2015 - będę tam przejeżdżał koło godz. 18. Trzeba oczywiście umówić się telefonicznie...
Jeszcze kilka razy będę tamtędy przejeżdżał na koniec tygodnia (czwartek lub piątek) pod wieczór.
Wpadnę się przywitać :)
Tapnięte z Szajsunga MkIV
wow w końcu poznam kogoś z forum ;)
I jak? Udało się?
Tapnięte z Szajsunga MkIV
A co tu się miało "nie udać":shock:
Operacja na 15minut z pogaduchami o błędach sondy lambda i czujnika temperatury paliwa...:one:
A no właśnie, trochę martwi mnie ta lambda :(
halukuba 16-01-2016, 22:32 Wracając do mojego postu z maja, doposażyłem foke o lusterko familijne :D
68737
Witam...podłączę się pod temat czy jest ktoś w okolicach Piotrkowa Trybunalskiego kto mógłby sprawdzić czy posiadam takie funkcje jak DDS, RDS i "ekonomiczna jazda" w mojej foce rocznik 2009 i je aktywować...a także czy są do niej jakieś aktualizacje softu...???
Pozdrawiam
Jeśli masz ESP i zegary z komputerem pokładowym to DDS i RDS tak , a FordEcoMode też ale po aktualizacji softu zegarów do wersji 5.0x
Tak Focus w wersji ze srebrnymi tubami,komputerem pokładowym i ESP...teraz pytanie czy znajdzie się ktoś kto mógłby mi te rzeczy aktywować w łódzkim jak najbliżej Piotrkowa Trybunalskiego ???
A jak wygląda wgranie nowego softu?
Koszt/Czas/Potencjalne ryzyko?
Lukasz2525 04-08-2016, 17:36 Cześć , odkopię aktualizację zegarów . Zegary z tubami i średnim wyświetlaczem ( ten wysoki był tylko z navi ? ) . Mam kontrolę ciśnienia w oponach i nic więcej . Czy można wgrać aktualizację u kogoś we Wrocławiu i jaki to jest koszt ? Czy oprócz zegarów są też aktualizacje innych elementów samochodu ?
Zegary z tubami i średnim wyświetlaczem ( ten wysoki był tylko z navi ? Masz zegary Level 2, ten wysoki Level 3 był tylko z navi, jak wspomniałeś. Napisz do Kolegi Polarny , może coś poradzi :) http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=242203
Lukasz2525 04-08-2016, 20:08 Okej , dzięki za odpowiedzi . Były jakieś większe różnice między nimi ? Bo widzę , że ilość informacji jest ta sama .
Bo widzę , że ilość informacji jest ta sama .
Tak, jest ta sama, ale inaczej wyświetla. Są przeciwnicy i zwolennicy Level3 :) Coś tam pozbierałem ze starych fotek, mam mniej/więcej tak \/
Lukasz2525 04-08-2016, 20:30 Rzeczywiście ma plusy i minusy , niby wygląda fajniej , ale te dodatkowe komunikaty na dole to chyba są zbędne , zwłaszcza jeżeli coś się cały czas świeci . Na moje podejdzie eco mode czy nie ?
Bump: A i jeszcze w temacie P&P , dużo jest roboty , żeby włożyć zegary doładowania i temperatury z ST'ka ? Chodzi mi o podłączenie . Idzie wiązka z czujników czy jakaś rzeźba jest ?
Na moje podejdzie eco mode czy nie ?
Oczywiście. Na każdych Level 2 da się zrobić eco mode, RDS, ciśnienie w oponach i info o nagrzewnicy PTC.
Na moje podejdzie eco mode czy nie ? Podejdzie, tylko trzeba podnieść soft zegarów. Ja zmieniałem z 403 na 509. A i jeszcze w temacie P&P , dużo jest roboty , żeby włożyć zegary doładowania i temperatury z ST'ka ? Chodzi mi o podłączenie . Idzie wiązka z czujników czy jakaś rzeźba jest ? Raczej jest rzeźba, schematy do przerycia :) Ale nie ma rzeczy niemożliwych :)
...zegary doładowania i temperatury z ST'ka ? Chodzi mi o podłączenie . Idzie wiązka z czujników czy jakaś rzeźba jest ?
Zegary z ST nie będą działać z 2.0TDCi. One nie mają żadnych czujników, całość informacji dostają po CAN a sterownik PCM silnika 2.0 TDCi nie wysyła tych informacji w taki sposób, aby te zegary mogły ją odebrać.
Uprzedzając pytania - to, że na PIDach ta informacja w PCM 2.0TDCi jest dostępna nie ma nic wspólnego z metodą przesyłania takiej samej info pomiędzy PCM a zegarami dodatkowymi ST.
Czyli - zegary da się dołożyć, ale nie będą działać.
...Raczej jest rzeźba, schematy do przerycia :) Ale nie ma rzeczy niemożliwych :)
Tym tokiem myślenia jakiś Włoch bodajże z tych zegarów wykorzystał same "tarcze i wskazówki" a sterowanie zbudował na jakimś arduino czy czymś podobnym...
Lukasz2525 04-08-2016, 21:47 Dzieki za informacje , straszna szkoda . Co prawda same zegary kosztuja 4 stowy , a na razie mam inne wydatki , ale myslalem ze moze w dalszej przyszlosci... Ale ludzie jednak dokladaja sobie do samochodow uniwersalne wskazniki temperatury i cisnienia oleju oraz cisnienia doladowania . Wiem ze do doladowania wprowadzaja wezyk do kolektora , a pozostale ?
Lukasz2525 04-08-2016, 23:06 A od czego jest cała wiązka za panelem podgrzewania ? Jest 6 wtyczek . Dwie wchodzą mi w przełączniki podgrzewania foteli , dwie w przyciski podgrzewania szyb . Z lewej w przedliftach było wyłączenie Esp , a z prawej ? Nigdy przenigdy nie widziałem żadnego przełącznika z prawej strony , w każdym focusie zaślepka , tam w ogóle kiedykolwiek coś montowali ?
Wyłącznik (a raczej światełko informacyjne) poduszki pasażera. Bardzo rzadka sprawa. Wyłącznik ESP tez był w poliftowych, ale nie tych "cywilnych".
Lukasz2525 05-08-2016, 00:00 Okej , dzięki . To że w tych trochę szybszych dalej był to wiem . A jak tam jest kostka z instalacją i kupię taki przycisk , to też wyłączy mi esp ? Pytam trochę z ciekawości , ale trochę też to wyłączanie z komputera jest głupie .
A poza tym i tak planuję taki przycisk albo dwa kupić , wsadzić zamiast tych zaślepek i spróbować coś do nich podłączyć . Uruchamianie jakiegoś dodatkowego wyposażenia , modułu , może kiedyś uruchamianie kamery cofania ( bo razem ze wstecznym również uważam , że jest głupie , jeżeli zawracam na trzy razy , a ona od razu po wyrzuceniu wstecznego się wyłącza ) .
Edit :
Właśnie wyczaiłem , że cabrio miały jeszcze rozkładanie dachu w miejscu esp . Może mi się dach otworzy jak włożę tam przełącznik ? :O
http://b.allegroimg.pl/original/12/51/25/04/22/5125042251
A jak tam jest kostka z instalacją i kupię taki przycisk , to też wyłączy mi esp ?
Na 101% nie. Mam już tam ten przycisk włożony i podświetlony, z tyłu kabelki z niego wypuszczone i zaizolowane.
https://lh3.googleusercontent.com/GcKJzYG6tbIBDJ5PSlL5Wdc2WDgIhPq_k9Bk3WMCkKOtU6FxmE BSgc2PyJocpJqIBDor0CXqnhjSDcY=w1708-h960-no
I czeka na montaż, ale się chyba nie doczeka (trzeba ciągnąc przewody do komory silnika i tam montować). Znajdziesz w sieci ruski opis (po angielsku).
Lukasz2525 05-08-2016, 17:40 A probowales wlozyc go na miejscu , w ktorym powinien byc ? Tez masz cala wiazke ? Tak jak pisalem i tak predzej czy pozniej taki kupie i bedzie wlaczal jakies dodatkowe wyposazenie .
Bump: Mam tez kolejne pytanie , duzo rzezby z dolozeniem elektrycznie podnoszonego/sterowanego fotela ? Wystarczy tylko prad podlaczyc czy jakies wiazki , przekazniki i inne ?
duzo rzezby z dolozeniem elektrycznie podnoszonego/sterowanego fotela ? Wystarczy tylko prad podlaczyc czy jakies wiazki , przekazniki i inne ? Wystarczy podłączyć +/-. Sterowanie elektryczne w Focusie było tylko dla fotela kierowcy. Analogowo, bez pamięci ustawień 1,2,3...
Lukasz2525 06-08-2016, 00:06 Na razie szukam anglika , bo lewy mam manualnie podnoszony i z podparciem ledzwiowym , a prawy bez niczego . Wiec szukam przynajmniej podnoszonego elektrycznie i z podparciem prawego , pozniej bede szukal elektrycznego lewego . Ale to jakis rarytas jest , pojedyncze sztuki sa . W pelni sterowanych w ogole nie ma . Prowadnice nie sa takie same jak w mondeo mk3 ?
A probowales wlozyc go na miejscu , w ktorym powinien byc ? Tez masz cala wiazke ?
Nie mam. Co masz na myśli przez "całą"?
Miejsce nie ma znaczenia, chociaż jest zdefiniowane nacięciami w ramkach przycisków. Ten od podgrzewanej tylnej szyby przeniosłem na lewo (naciąłem ramkę w innym miejscu), bo wygodniej jest do niego sięgać z lewej.
Ogólnie, to ergonomia gałki zmiany biegów jest nieudana, bo często dotknie się paneliku przy zmianie na trójkę. Zresztą (powtarzam się), ten model jest nadziany nieudanymi pomysłami i słabym wykonaniem.
Lukasz2525 06-08-2016, 01:05 No miejsce w panelu nie ma znaczenia , ale we wiazce tak . U mnie jest cala , czyli tak jak pisalem 6 kostek . Jak u ciebie fabrycznie byla tylko tylna szyba podgrzewana to mozesz nie miec , u mnie sa dwie do szyb , dwie do foteli i dwie wolne kostki wcisniete w zaslepki .
Galke to ty w ogole masz dziwna , bez blokady , wiec domyslam sie ze 5 biegow . One w ogole dziwnie wygladaja i maja taki mieszek wysoki .
Gałkę zmieniłem sobie na inną. KKDA w fokusie miał wyłącznie 5 biegów (niestety).
Podczas obsługi poprzedniej (fabrycznej) gałki też dotykałem czasem palcami paneliku. I gdy żona prowadzi jest nie inaczej.
Żaden poliftowy fokus mk2 nie będzie miał instalacji do uruchomienia przycisku ESP (szukaj tego ryskiego manuala).
Lukasz2525 06-08-2016, 01:47 Mi ten przycisk wcale nie jest potrzebny ( przynajmniej do wylaczania esp ) , bardziej zastanawialo mnie do czego prowadza dwie pozostale kostki .
Jestem z Poznania i chciałbym zapytać, czy jest wśród nas forumowy spec od aktualizacji softu i włączania opcji na zegarach typu RDS, cisnienie w oponach na podstawie absu, wskazniki EKO ? I jeszcze jedno pytanie apropos całej operacji ... auto w wersji GOLD X polift 2009, nie mam przycisku ESP, choć jakaś tam kontrola trakcji jest, czy ma to wpływ na powodzenie akcji aktywowania dodatków na komputerze między zegarami ?
qryszard 19-08-2016, 13:36 Kolego mat91 mam podobnie jak Ty i aktywowałem wszystko .
Przycisk ESP nie ma nic do rzeczy .
Soft zegarów poszedł mi za piątym razem po 2 godzinach nerwówki.
Łoo nie brzmi to zbyt ciekawie, dlatego chciałbym sie umowić z kimś kto już to przerabiał, ma kabel, soft i wszystko sprawdzone, klik->klik i będzie działało, bo ja znając życie "zapłace frycowe" i jeszcze przy okazji coś schrzanie, jak np. uśmierce zegary ;/ Znacie kogoś z Wielkopolski ? No powiedzmy promień 100km od Poznania ? Ew. Wrocław często bywam, będę też w Rzeszowie niebawem ...
... Znacie kogoś z Wielkopolski ? ...
Coś tu kolega krystianen nie zagląda?
UCDSem aktualizacja poliftowych zegarów FF2 trwa mniej niż 10 minut i zawsze się udaje...
Moim viakenem (stn1170) trwała 4 minuty i też udała się za pierwszym razem.
Inaczej to albo kabel dziadowski albo operator. ;-)
Moim ELM327 zajęło to jakieś 18-20 minut. Również za pierwszym razem :D
Podstawa to odpowiednio przygotować laptopa i mieć wiarygodny kabel :)
Dzięki Panowie! Trochę mi lepiej wiedząc, że się udaje :) Napisałem wiadomość do użytkownika krystianen, mam nadzieję, że pomoże.
krystianen 20-08-2016, 14:45 Coś tu kolega krystianen nie zagląda?
UCDSem aktualizacja poliftowych zegarów FF2 trwa mniej niż 10 minut i zawsze się udaje...
Już sie zgłaszam do odpowiedzi :)
Poszły wiadomosci do uzytkownikow
Lukasz2525 20-08-2016, 15:06 Ja może nie do końca w temacie , ale chciałbym dołożyć jakieś funkcje i potrzebuję zapytać . Czy znajdę gdzieś jakiś bezpiecznik czy kostkę , gdzie pojawia się +12v dopiero po odpaleniu silnika , a nie już po zapłonie ?
Dzięki Panowie za namiar do użytkownika krystianen :) Wczoraj odbyliśmy spotkanie na szczycie :))) Wszystko sprawnie, tak jak chciałem klik->klik, przy okazji dowiedziałem się wielu ciekawych rzeczy, więc jak dla takiego żółtodzioba Fordowego jak ja trafiłem idealnie. Krystian zrobił update softu zegarów, aktywował, DDS, RDS, EcoMode, Autoryglowanie i przy okazji nakreśliliśmy kolejne 'mody'. Poznaniakom polecam :)
qryszard 24-08-2016, 10:01 Kolego Lukasz2525 nic takiego nie znajdziesz , ale możesz w prosty sposób zrobić to sam.
Na stronie http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic9162-90.html wpis hobbyelektronik na dole strony ze schematem.
Układ sprawdzony . Przekaźnik załącza się gdy alternator zacznie ładować akumulator - czyli po odpaleniu silnika .
azitoshi 26-08-2016, 10:56 Że tak zapytam co daje update softy zegarów ? i co to za funkcje DDS, RDS i EcoMode bo chyba też bym był zainteresowany :D
krystianen 26-08-2016, 13:29 w mk3 update zegarow nie daje nic , kolega wczesniej pisał o mk2.
w mk3 mozna wlaczyc DDS- system monitorowania cisnienia w kolach
misiek151 26-08-2016, 16:35 Rds = informacje z radia (stacja itp.) na zegarach. Eco mode to nie wiem czy nie czasem sugestie dot. zmiany biegów. Mnie osobiście najbardziej interesuje monitoring ciśnienia w oponach bo podobno też wchodzi.
czy na forum jest ktoś kto już robił aktualizacje X razy, ma doświadczenie i pewną rękę w tych sprawach? Ff mk2 fl, Kraków plus do 50 km wokół? Nawiąże kontakt chętnie :-)
Wysłane z mojego GT-S7580 przy użyciu Tapatalka
misiek151 26-08-2016, 16:36 Nie odczytałem że post wyżej kolega pisał że dds = ciśnienie
Wysłane z mojego GT-S7580 przy użyciu Tapatalka
azitoshi 26-08-2016, 18:43 tz na czym polega aktywacja DDS ? Ja mam czujniki jak mam mało powietrza to się świeci kontrolka coś poza tym można jeszcze aktywować w mk3 FL bo z tego co wiem te czujniki nie są w stanie monitorować wartości ciśnienia a jedynie jego zmianę - spadek ? RDS na zegarach to zbędna rzecz, a Eco mode to jeśli to informacja o zmianie biegów to chyba w mk3 FL jest włączona standardowo.
...mk3 FL..
Panowie - nie mieszajcie pojazdów!:569: Prefiks wyraźnie wskazuje na FF2 po lifcie i nie wtrącajcie tu FF3 czy FF3.5 - to są różne samochody z różnym wyposażeniem.
Dla nowszych jest podobny wątek bliźniaczy!:568:
azitoshi 27-08-2016, 08:29 rzeczywiście sorki jakimś cudem nie zauważyłem :)
Eco mode to nie wiem czy nie czasem sugestie dot. zmiany biegów.
nie kolego. EcoMode w samochodach MK2FL daje tylko grę w listki, które zapełniają się jeśli jeździsz ekonomicznie. Działa to dosyć słabo. Tylko wersja Focusa Econetic z zielonym listkiem na klapie tylnej miał w standardzie Ecomode + wskaźnik zmiany biegów. DDS, czujnik spadku ciśnienia opiera się na ESP. Jeśli ESP wykryje że jedno koło kręci się wolniej niż pozostałe, to zasygnalizuje to komunikatem "Sprawdź ciśn. w kołach" . RDS na desce rozdzielczej jest przyjemny, choć w przypadku wykonywania połączeń telefonicznych nie wyświetla się nazwa kontaktu a tylko "Telefon".
I tak jak tedi_k wspomniał, nie mieszajcie modeli MK3 i MK3.5 (MK3FL) do wątku o MK2FL.
misiek151 27-08-2016, 19:31 Ok dziękuję za wyjaśnienie. W takim razie chyba jednak nie warto się w to bawić :-)
Wysłane z mojego GT-S7580 przy użyciu Tapatalka
Lukasz2525 27-08-2016, 19:36 Wskaźnik zmiany biegów to czerwona strzałka w górę czy wyświetlanie sugerowanego biegu ?
krzys1968 28-08-2016, 09:17 Z tego co wiem to czerwona strzalka sie zapala jak wskazowka obrotow jest na czerwonym polu
Lukasz2525 28-08-2016, 10:32 Taka opcje to ja mam u siebie w standardzie w 2008 , pierwszym roczniku po lifcie i bez aktualizacji zegarow , a kolega pisal ze wskaznik zmiany biegos byl tylko w econetic , wiec sie zastanawialem czy jest moze cos lepszego .
Ale jaką opcję masz? Zieloną strzałkę, która podpowiada, żebyś wbił wyższy bieg, czy czerwoną, kiedy zarzynasz swojego diesla, ciągnąc go w górę do kosmicznych obrotów, zamiast wrzucić wyższe przełożenie?
krzys1968 28-08-2016, 22:21 To drugie jest w standarcie tez to mam i tylko wtedy sie zapala
Lukasz2525 29-08-2016, 20:10 Ja mam tylko czerwoną , widziałem ją dwa razy , z czego raz na postoju :D
Zarzynanie diesela ? A jakie musisz mieć obroty w tej twojej benzynie z czwórką pasażerów i bagażem , żeby się pod górkę wczołgać ? Bo ja u siebie ze 2 tysiące i to z zapasem ;)
Ale już bez złośliwości ( zarzynanie diesel'a , phi , też mi coś :P ) , nabyłem drogą kupna elektrycznie podnoszony fotel pasażera z regulacją lędźwiową ( a właściwie fotel kierowcy z anglika ) , gdyż mój pasażera nie jest ani podnoszony , ani nie ma podparcia . To jest robota na dalszą przyszłość , bo mam masę innych tematów , ale chciałem sprawdzić czy działa . Później będę przekładał tapicerki , poduszki , maty od podgrzewania i zajętości , stelaże , mechanizmy i nie wiadomo co jeszcze .
Próbowałem go podłączyć do zasilacza 12v , ale tylko przygasa dioda i nic się nie dzieje , więc prawdopodobnie jest za słaby .
Powiedzcie mi tyle , czy wystarczy podłączyć tylko 12v oraz masę ?
To jest kostka która idzie do przycisku , z przycisku wychodzą dalsze przewody do mechanizmu . W kostce są dwa piny , a do przełącznika wchodzą już trzy przewody , więc w środku dwa przewody muszą się ze sobą łączyć , a nie chce mi się rozwijać całej izolacji , później znajdę miernik i sprawdzę gdzie jest przejście . Ma ktoś może jakiś schemat tych pinów w kostce i przełączniku ?
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/14138264_1669487080044347_6634238807699396324_o.jp g
Ps. Fotel jest z c-maxa , więc ma wyższe nóżki i kieszeń po boku , mam nadzieję że nóżki są odkręcane ;)
Lukasz nie myl prosze i nie wprowadzaj ludzi w blad.
Strzalka zmiany biegu co do EcoMode raczej nie zapalałaby się na czerwono kiedy wchodzisz na obroty bliskie końca możliwości silnika.
Gwoli wyjaśnienia.
EcoMode w Econeticach (i któryś tam diesel chyba) ma strzałkę zieloną do ekonomicznej jazdy. Czerwona strzałka występuje w każdym aucie i zapala się kiedy wykańczasz silnik.
Mam zieloną strzałkę w Focusie Econetic, ale nie działa, zapala się tylko po przekręceniu stacyjki i w teście. Wydaje mi się, że działanie zielonej strzałki może mieć związek z wprowadzeniem CDPF. Czyli raczej zależy to od softu PCM. Zielona strzałka jest w zegarach obecna, bo inżynierowie Forda coś tam już wymyślili. Nie działa, ponieważ system nie był na to gotowy. tedi_k sprawdził mi, czy nie ma nowszego softu dla mojego silnika po VIN. Nie było. Być może zadziała, jeżeli wgramy soft PCM od Focusa MK2 FL po 11.2009, gdy CDPF montowano już dla 90ps (euro 5 ). W Fieście benzynowej z 10.2010 działa. Eco Mode to koniczynki, zielona strzałka nazwana jest w ELMConfig Eco Schift Up. Coś pisano tu: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=236951
pretorian2 30-08-2016, 10:12 Ja mam tylko czerwoną , widziałem ją dwa razy , z czego raz na postoju :D
Zarzynanie diesela ? A jakie musisz mieć obroty w tej twojej benzynie z czwórką pasażerów i bagażem , żeby się pod górkę wczołgać ? Bo ja u siebie ze 2 tysiące i to z zapasem ;)
Ale już bez złośliwości ( zarzynanie diesel'a , phi , też mi coś :P ) , nabyłem drogą kupna elektrycznie podnoszony fotel pasażera z regulacją lędźwiową ( a właściwie fotel kierowcy z anglika ) , gdyż mój pasażera nie jest ani podnoszony , ani nie ma podparcia . To jest robota na dalszą przyszłość , bo mam masę innych tematów , ale chciałem sprawdzić czy działa . Później będę przekładał tapicerki , poduszki , maty od podgrzewania i zajętości , stelaże , mechanizmy i nie wiadomo co jeszcze .
Próbowałem go podłączyć do zasilacza 12v , ale tylko przygasa dioda i nic się nie dzieje , więc prawdopodobnie jest za słaby .
Powiedzcie mi tyle , czy wystarczy podłączyć tylko 12v oraz masę ?
To jest kostka która idzie do przycisku , z przycisku wychodzą dalsze przewody do mechanizmu . W kostce są dwa piny , a do przełącznika wchodzą już trzy przewody , więc w środku dwa przewody muszą się ze sobą łączyć , a nie chce mi się rozwijać całej izolacji , później znajdę miernik i sprawdzę gdzie jest przejście . Ma ktoś może jakiś schemat tych pinów w kostce i przełączniku ?
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/14138264_1669487080044347_6634238807699396324_o.jp g
Ps. Fotel jest z c-maxa , więc ma wyższe nóżki i kieszeń po boku , mam nadzieję że nóżki są odkręcane ;)
Wystarczy masa i +12v, ale dobrze było by zrobić to zgodnie ze schematem lub nawet kupic oryginalną wiązkę. Napisz jak chcesz przerobić fotele z CMAXA do FOCUS'a MK2 ??? Jak miałem focusa to chodziło mi to po głowie ale zrezygnowałem. Nie wiem czy faktycznie przygladałeś się jak mocowane są stopki ze stelażem fotela ?! za pomocą takich mega grubych nitów. Napisz jak planujesz to przerobić - jestem ciekaw bo ja odpuściłem wtedy temat ze względu na mega rzeźbę, której chciałem uniknąć...
Fotele z elektryką przeważnie są z matami i czujnikiem "zajętości" jeżeli tego nie masz w tym momencie to średnio widzę przerabianie tego bo wiąże się to z rekonfiguracją modułu RCM.
krystianen 30-08-2016, 16:56 Mam zieloną strzałkę w Focusie Econetic, ale nie działa, zapala się tylko po przekręceniu stacyjki
masz tak bo w elmconfigu sobie ja zaznaczyłes, ale nie dziala bo silnik nie podaje tej info.
krystianen , jest tak jak napisałeś. Zlikwidowałem "ptaszka" przy Eco Schift Up i strzałka po stacyjce się nie zapala. Widocznie kiedyś Tadeusz mi tak zostawił...
Lukasz2525 30-08-2016, 20:51 Wystarczy masa i +12v, ale dobrze było by zrobić to zgodnie ze schematem lub nawet kupic oryginalną wiązkę. Napisz jak chcesz przerobić fotele z CMAXA do FOCUS'a MK2 ??? Jak miałem focusa to chodziło mi to po głowie ale zrezygnowałem. Nie wiem czy faktycznie przygladałeś się jak mocowane są stopki ze stelażem fotela ?! za pomocą takich mega grubych nitów. Napisz jak planujesz to przerobić - jestem ciekaw bo ja odpuściłem wtedy temat ze względu na mega rzeźbę, której chciałem uniknąć...
Fotele z elektryką przeważnie są z matami i czujnikiem "zajętości" jeżeli tego nie masz w tym momencie to średnio widzę przerabianie tego bo wiąże się to z rekonfiguracją modułu RCM.
Mam maty i podgrzewanie , poradze sobie . Jak nozki nie sa na sruby tylko nity , to obetne szlifierka . Poza nozkami i stolikiem z tylu to identyczny fotel , tylko z podnoszeniem i podparciem . Dam znac jak wyrzezbie , ale planuje to za jakis czas .
edmun ma racje.
Zaznaczyć jednak trzeba że ta zielona strzała niewiele ma wspólnego z ekonomiczna jazdą bo działa dość specyficznie i należy ją traktować raczej jak zabawe aniżeli pomoc przy "ecodrajwingu", tak samo zresztą jak płatki kwiatków przy eco mode.
Mam maty i podgrzewanie , poradze sobie . Jak nozki nie sa na sruby tylko nity , to obetne szlifierka . Lukasz2525 , nie wdając się w szczegóły, Kolega kaspro przekładał z angola http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=231894 i po pewnych perypetiach wszystko zadziałało...
Lukasz2525 30-08-2016, 23:50 Widzialem juz kiedys ten temat , ale dzieki z przypomnienie , pewnie jeszcze przejrze . Ale nie wiem co ma mi nie zadzialac , jak wszystko zostanie z mojego fotela , zmieni sie tylko stelaz :) .
Z reszta kupilem go za grosze , wiec nawet nie szkoda bedzie wyrzucic .
Czy jest ktoś w stanie w wawie mi ogarnąć aktualizacje softu licznika w Foce mk2 po lifcie i odpalić te wszystkie ficzery które są ukryte? :)
Czy jest ktoś w stanie w wawie mi ogarnąć
Kolega mayak .
Witam
Poszukuje kogoś z okolic łodzi do zaktualizowania oprogramowania zegarow i montazu tempomatu.
Zakupilem juz przerobiony pilot.
Prosze o pomoc
martin.gsi@wp.pl
Lukasz2525 04-09-2016, 22:37 przerobić fotele z CMAXA do FOCUS'a MK2 ??? Jak miałem focusa to chodziło mi to po głowie ale zrezygnowałem. Nie wiem czy faktycznie przygladałeś się jak mocowane są stopki ze stelażem fotela ?! za pomocą takich mega grubych nitów. Napisz jak planujesz to przerobić - jestem ciekaw bo ja odpuściłem wtedy temat ze względu na mega rzeźbę, której chciałem uniknąć...
Faktycznie obejrzałem to dopiero teraz i zauważyłem pewne utrudnienia czy inne przeszkody . Natomiast nie robię tego już teraz , może w weekend za tydzień lub dwa i jeszcze nie wiem jak , ale znajdę sposób , żeby przerobić mój fotel na podnoszony . Dam znać co trzeba było przerobić , przełożyć , wymienić . Chyba że się nie da , to napiszę że się nie da .
Lukasz2525 - z tego co widzę nie masz pełnej elektryki tylko góra-dół.
Robiłem to jakiś ponad rok temu, także mogę źle pamiętać, ale na 99% da się przełożyć silnik z mechaniką z fotela z elektrycznym podnoszeniem do fotela z manualnym podnoszeniem. Wydaje mi się nawet, że bez różnicy czy to C-Max czy Kuga czy Focus - powinno pasować.
Miałem fotel z manualem i uszkodzony spód z innego fotela z pełną elektryką. Teraz mam fotel z elektryką (góra-dół), nic dodatkowo nie dokupowałem, nic nie ciąłem, ani nie rozwiercałem, także na pewno się da.
Na pewno potrzebna będzie maskownica od wersji z elektryką i guzik (musi być z tej samej strony, także jak z anglika to od pasażera do kierowcy i na odwrót). Silnik też chyba jest przypisany do strony.
Zasilanie jest dwoma przewodami - kostka jedna od przycisku idzie do kostki fotela, a druga do silnika. Przy wersji 3-kierunkowej nadal idzie jedna wtyczka od zestawu przycisków (dwa kable) do kostki fotela - zasilanie i po jednej do każdego z trzech silników. Do fotela idzie po jednym bezpieczniku zasilanie prosto z aku, także fotelem da się sterować cały czas niezależnie czy jedno czy 3-kierunkowa regulacja.
Lukasz2525 09-09-2016, 22:51 Lukasz2525 - z tego co widzę nie masz pełnej elektryki tylko góra-dół.
ale na 99% da się przełożyć silnik z mechaniką z fotela z elektrycznym podnoszeniem do fotela z manualnym podnoszeniem
Na pewno potrzebna będzie maskownica od wersji z elektryką i guzik (musi być z tej samej strony, także jak z anglika to od pasażera do kierowcy i na odwrót). Silnik też chyba jest przypisany do strony.
No właśnie , tylko ty w ogóle miałeś już jakieś podnoszenie , a ja nie mam żadnego . Fotel pasażera jest bez podnoszenia i mam elektrycznie podnoszony fotel kierowcy z anglika , więc prawy fotel , idzie na prawą stronę , ma plastik z przyciskiem po prawej , więc wszystko się zgadza . Zobaczę co i jak , czy uda się przełożyć ten mechanizm do fotela w ogóle niepodnoszonego .
Jak się uda albo nie uda , ale już będę wiedział o co chodzi , to może wezmę się za lewy fotel , bo ten mam podnoszony ręcznie , a też zrobiłbym elektryczny . Niestety pełna elektryka jest nie do dostania .
Ps. A żeby założyć tylne roletki , to jeszcze na ramce drzwi trzeba mieć jakiś haczyk czy na co się je mocuje po rozwinięciu ?
Haczyk z dwoma uszami. powinieneś mieć zaślepki teraz na środku. Najłatwiej całe boczki z roletami wymienić.
Wysłane z mojego KIW-L21 przy użyciu Tapatalka
Lukasz2525 10-09-2016, 13:01 Wiem ze najlatwiej cale boczki , ale ciezko dostac jakiekolwiek z roletka , a do tego ja mam bardzo ladne , skorzane ;) . Znajde sobie najpierw jeden , potem drugi i cos wyrzezbie , jak zawsze . Mam bardzo dobrze wyposazona wersje , a chce zrobic totalny full :)
Haczyk do rolet najłatwiej zaadaptować od c maxa sam zakładałem .Pod uszczelką masz otworek w który wchodzi kołeczek od mocowania haczyka.Ostrym nożem możesz dociąć tak aby schować na fabrykę,da radę .
Lukasz2525 10-09-2016, 20:46 Jak wyjme fotel i odlacze poduche , to wywali mi kontrolke na desce czy tylko blad w komputerze ? Nie chce mi sie odlaczac akumulatora , z reszta zresetuja mi sie wszystkie ustawienia .
z reszta zresetuja mi sie wszystkie ustawienia . Jakie ustawienia... radia, nie masz kodu? Zawsze odłączam aku gmerając w elektryce... Kontrolkę na desce wywali Ci tylko jak przekręcisz stacyjkę, ale zaleca się odłączenie zasilania i odczekanie kilkunastu minut przy operacjach z RCM. Tak dla bezpieczeństwa, co by ręki nie urwało.
Lukasz2525 10-09-2016, 21:01 Mam kod , ale sony ma trochę ustawieniach , do tego zegary , trzeba tez zamykać kluczykiem . Ale odłączę w takim razie , dzięki .
Ps. A jak z pilotami , nie rozprogramują się ?
Lukasz2525 11-09-2016, 19:21 Już wam odpowiadam , że nie da się przełożyć podnoszenia fotela tak prosto . Siedzę całe popołudnie nad tym .
Przede wszystkim w fotelu podnoszonym i niepodnoszonym są inne stelaże . W podnoszonym są z dwóch części , które się rozchodzą , w niepodnoszonym jest jedno częściowy , więc nie ma się co unieść , nie ma otworów na montaż silnika i całej tej reszty .
Więc z niepodnoszonego nie można zrobić w ogóle podnoszonego przez dokładanie mechanizmów , silników , dźwigni , kabelków , śrubek i innych rzeczy . Nie można , siedzisko nie jest ruchome , nie rozchodzi się do góry .
Teraz jeżeli chodzi nie o przerabianie , tylko o włożenie gotowego fotela podnoszonego . Musi być z focusa . C-max ma fotel na wyższych nóżkach , które są na bardzo mocnych nitach . Trzeba by to było wyciąć , skręcić na jakieś płaskie śruby , a potem zaspawać . Masa roboty ( chyba że ktoś zna tajny sposób , żeby wyjąć szyny z prowadnic i zamienić sam dół ? ) . Poza tym dalej trzeba przełożyć całą resztę do nowego siedziska , to jest oparcie , napinacz , poduszkę oraz w moim przypadku matę zajętości i podgrzewania w siedzisku i oparciu . Więc taka zamiana to straszna rzeźba . Na dzisiaj chyba muszę zadowolić się tym , że przełożę sobie zaraz podparcie lędźwiowe , bo u pasażera go nie mam , a później się zastanowię . Mogę przełożyć silnik i przycisk do swojego podnoszonego fotela kierowcy albo kupić jeszcze manualnie podnoszony fotel pasażera , poskładać z tych dwóch podnoszenie elektryczne na szynach z focusa i włożyć w moją tapicerkę . Kupa roboty .
Dzisiaj mam jakąś serię niepowodzeń , bo rano zabrałem się jeszcze za montaż uniwersalnych spryskiwaczy mgłowych . Również mogę potwierdzić , że nie pasują , nawet te z opisem że do forda . Nie zasłaniają otworu na masce , mają inną średnicę na przewód z płynem , nie są podgrzewane tak jak te fabryczne , no i obydwa są końcowe , a z fabrycznych jeden jest przejściowy . Na maskę uniwersalnych również nie da się założyć bez rzeźby .
Ale spróbowałem na klapę , bo mam kombi i cały płyn spływa mi pionowo przez szybę , a wycieraczka chodzi na pół sucho . Dodatkowo mam lotkę na klapie , więc było trochę ciasno , ale da radę , z resztą przysłoniłaby okrojony spryskiwacz , bo musiałem dociąć nożykiem . Więc po delikatnym przycięciu spryskiwacz wchodzi , przewód pasuje . Ale spryskuje w górę , więc zamiast na szybę , to leje metr za autem . Podkładamy dwie podkładki regulacyjne , zmieniające kąt , oczywiście tył na przód , bo na masce podnosiły by w górę , a tu muszą opuścić w dół . Robi się ciasno , okrajam dalej spryskiwacz . Pierwszy przyciąłem aż do przejścia w środku i było widać dziurę na płyn , więc do wyrzucenia . Drugi udało mi się dociąć , wszedł z dwiema podkładkami . Efekt taki że połowa leci na szybę , ćwiartka na wycieraczkę i listwę nad tablicą , a ćwiartka na zderzak . I tak lepiej niż na fabrycznym , ale nadal nie do przyjęcia .
Na przód wchodzą chyba od mk3 i są mgłowe ? A na klapę będę drążył dalej , bo lanie płynu pionowo przez środek i na dół jest bez sensu , więc znajdę inny , który podejdzie .
Później wrzucę może jakieś zdjęcia , muszę jeszcze założyć to podparcie i złożyć fotel .
Chce dołożyć sobie maty do grzania dupska w foce mk2
Podpowiedzcie czy mam u siebie gotową instalacje oraz do czego służą te wolne kostki widoczne na zdjęciach?
https://zapodaj.net/images/ab308c15ffb05.jpg
https://zapodaj.net/images/05a5c8ac95da3.jpg
https://zapodaj.net/images/ec9b082d0ddba.jpg
https://zapodaj.net/images/a1593fb20d3d0.jpg
proponuję przejrzeć ten wątek: http://ffclub.ru/topic/54170/ (fotki są często ukryte pod tekstem "Скрытый текст")
muszą być piny we wtyczce w miejscu gdzie od strony fotela jest zielona i niebieska wtyczka:
http://media.ffclub.ru/up111159-31_____________________________.jpg
czyli piny 8, 9 (zasilanie) i 17 (sterowanie)
schemat:
http://media.ffclub.ru/up215994-obogrev.png
...zdjęciach?
...
Weź proszę zmniejsz te zdjęcia...:569:
Monitor mam na prawdę duży, a i tak zrobiły mi niezbyt śliczną fototapetę na ścianie...:027:
lowlifethx 12-09-2016, 18:32 zmniejsz zdjęcia bo mi poza monitor wyłażą :570:
Wybaczcie, zamiast wrzucić zdjęcia już pomniejszone wkleiłem bez kompresji :)
Już poprawione... więc prośba o odpowiedź na moje pytania :)
Bump: Wychodzi na to, że mam wiązkę pod sterowanie natomiast nie mam do foteli?
Polecam przejrzeć -> http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=209306 ;)
Dzieki, czyli nie mam instalacji poprowadzonej do foteli natomiast do sterowania jest
Kolejne pytanie, montuje lampke od c-maxa FL gdzie jest oświetlenie ambiente. Gdzie je najlepiej podłączyć? (oczywiście mam na myśli to dodatkowe podświetlenie)
Nie mam oświetlenia podłoża w lusterkach, czy biorąc same dolne obudowy z lampkami np z anglika to będzie wszystko pasować? Rozumiem, że instalacje będzie trzeba doprowadzić osobno?
Lampka submarine?
http://fordfiestast.co.uk/ubbthreads.php/topics/303711/Re:_Focus_Interior_Light_(with#Post303711
Nie patrz, że Fiesta. W Focusie będzie dokładnie tak samo.
Dzięki! :)
A coś wiadomo jak z tymi lusterkami? podejrzewam, że wymienie całe jednak natomiast jak z podłączeniem?
Chyba, że można gdzies dokupić same dolne elementy z miejscem na lampke?
Te lampki Fordowskie są strasznie ... słabe.
I tak to trzeba przerabiać na LED, bo się kruszy/żarówka wypala.
Z mojej w poprzednim aucie poszedł dym. Serio. Waliło mi spalenizną jak przy palonej instalacji nie wiedziałem skąd, patrzę na lusterko a z niego dymek leci.
Może lepiej poszukać LEDa oczka jak na zdjęciu, wywiercić po jednym otworku i będzie.
http://jkstyl.pl/4342-thickbox_default/nssc-drl-502-hp-rl-e4-automat.jpg
Te lampki Fordowskie są strasznie ... słabe.
I tak to trzeba przerabiać na LED, bo się kruszy/żarówka wypala.
Z mojej w poprzednim aucie poszedł dym. Serio. Waliło mi spalenizną jak przy palonej instalacji nie wiedziałem skąd, patrzę na lusterko a z niego dymek leci.
Może lepiej poszukać LEDa oczka jak na zdjęciu, wywiercić po jednym otworku i będzie.
http://jkstyl.pl/4342-thickbox_default/nssc-drl-502-hp-rl-e4-automat.jpg
Dzięki za podsunięcie pomysłu, musze sie nad tym zastanowić.
Skąd wziąłeś to zdjęcie? może z allegro? nie moge nigdzie czegoś takiego zlokalizować :)
Witam,
jest ktoś z okolic Lublina aktualizujący oprogramowanie zegarów?
czarekskib 22-12-2016, 12:57 Kolega SRS
jest ktoś z okolic Lublina aktualizujący oprogramowanie zegarów? nie ma problemu , kontakt na PW
N7h4k4lr 26-05-2017, 15:43 Co do lampki SUBMARINE to u mnie jest oryginalna, ale w porównaniu z VAGami efekt jest słaby.
Wymieniłem więc diody na inne . Kilka przetestowałem i ostatecznie sprawdziły się OSR5RU3131A - 12 V.
Są to 12 V, 3mm , czerwone o białej bańce , 30stopniowej wiązce i mocnym strumieniu światła.
Bańkę trochę potraktowałem pilniczkiem ponieważ przy nóżkach ma poszerzający cokół, który warto opiłować, żeby głębiej weszły.
Diody kupowałem w Wektonie. Polecam moda.
Grzesiek.k24 09-06-2017, 08:48 Witam wszystkich, polecacie kogos kto aktaulizuje zegary w okolicy Trójmiasta ?
angelofdarknes 27-06-2017, 23:10 Mości Panowie,
Jest ktoś w stanie powiedzieć co to za przewody idące do zaślepki w panelu:
https://dc625.4shared.com/img/PqYBnYkyca/s23/15ceb841568/Przechwytywanie
Lukasz2525 27-06-2017, 23:51 Wałkowane na forum tysiąc razy. 2x podgrzewane szyby, 2 razy podgrzewane fotele, w przedliftach wyłącznik esp, w cabrio otwieranie dachu, bardzo rzadko spotykana kontrolka wyłącznika poduszki pasażera. Nigdy nie widziałem tego panelu zapełnionego w całości.
W Poznaniu, okolicach ktos z was może zaktualizować soft zegarów Lift z 2009 r.? Ew. Jaki koszt takiej przyjemności ?
Pisz do kolegi krystianen
Albo tutaj https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=184496
Ja korzystałem dwa razy i polecam na wskroś ... gość wie co robi.
krystianen 30-06-2017, 07:44 W Poznaniu, okolicach ktos z was może zaktualizować soft zegarów Lift z 2009 r.? Ew. Jaki koszt takiej przyjemności ?
Zapraszam :)
kamilperepeczko 30-06-2017, 08:33 Witam szukam kogoś od liczników z Zielonej Góry.
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Witam szukam kogoś od liczników z Zielonej Góry. Speedo jest z tamtych okolic
kamilperepeczko 30-06-2017, 11:57 Speedo jest z tamtych okolic
Dziękuję
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Witam
Mam FF lift z 2008 r.
Szukam fachowca od aktualizacji softu liczników.(łódzkie) Interesuje mnie również montaż czujnik płynu spryskiwaczy oraz "podświetlenie skarpetek" ;)
Do wsadzenia żarówki potrzebujesz fachowca? ;) (mówię o podświetleniu)
Gorzej, jeśli nie masz instalacji, ale to sam ocenisz jak wsadzisz i nic się nie zaświeci.
Do wsadzenia żarówki potrzebujesz fachowca? ;) (mówię o podświetleniu)
Gorzej, jeśli nie masz instalacji, ale to sam ocenisz jak wsadzisz i nic się nie zaświeci.
Instalacje mam i wszystko już działa jak trzeba Interesuje mnie cały czas aktualizacja liczników i czujnik płynu spryskiwaczy
Zapraszam :)
Poszło PW, czekam za odp ;)
poiqwe369 12-07-2017, 21:16 Witam. Mam poliftowego Focusa z 2008. Mam radio sony cd z bluetooth i sterowaniem głosowym. Czy jest możliwość podłączenia do tego radia gniazda USB w celu odtwarzania muzyki? Szukałem i czytałem że jak nie posiada się bluetooth to trzeba dokupić jakiś moduł. Szczerze to niewiele z tego wszystkiego zrozumiałem i poprosiłbym o prostą odpowiedź czy do mojego Focusa można zamontować USB czy nie. Z góry dziękuję i pozdrawiam
ktoś ma wiedzę na ten temat?
poiqwe369 15-07-2017, 12:01 Dziękuję za tak liczne odpowiedzi. Wszystkie były niebywale przydatne. Pozdrawiam
[...]
Mam radio sony cd z bluetooth i sterowaniem głosowym.
Czy jest możliwość podłączenia do tego radia gniazda USB w celu odtwarzania muzyki?
Szukałem i czytałem że jak nie posiada się bluetooth to trzeba dokupić jakiś moduł. [...]
Witam
1) Po pierwsze piszesz tak chaotycznie, że nie rozumiem
- czy masz radio + bluetooth
- czy nie masz bluetooth i musisz dołożyć
2) Wszystko jest opisane na forum,
Czy oczekujesz, że kto będzie streszczał forum?
Poczytaj:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=72864
na przykładzie Mondeo => w Focusie jest analogicznie
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=63841
3) To jest forum sympatyków marki, a nie infolinia Forda => nie oczekuj natychmiastowej odpowiedzi
pozdrawiam
Arturek
poiqwe369 15-07-2017, 17:29 Dziękuję za odpowiedź. Punkt pierwszy bzdura za resztę dziękuję bardzo choć przeczytałem już to z dwa razy przed napisaniem swojego posta i niewiele się dowiedziałem. Pozdrawiam.
Witam jestem nowy na forum i nowy w fordzie. Przymierzam się do zakupu interfejsu Viakena i kilku modyfikacji w samochodzie. Jest ktoś z Krakowa kto może pomóc?
Witam
1) Viakena mam
2) Nie używałem go
3) Możemy się spotkać i podłączyć
pozdrawiam
Arturek
Panowie jak montuje się taki schowek na okulary?
Banalnie :)
https://www.fordclubpolska.org/porady.php?action=go&zakres=focus&type=50
http://fiatpunto.com.pl/topic21459-15.html
http://civicklub.pl/forum/showthread.php?201320-Schowek-na-okulary
civicplff 08-09-2018, 21:00 Orientujecie sie koledzy jak jest z wiazka do skladanych lusterek bocznych? Czy jest fabrycznie wiazka czy trzeba instalacje robic od nowa?
Jeżeli nie ma modułów drzwiowych (są moduły jeżeli są 4 elektryczne szyby lub bardziej wypasione wersje 3-drzwiowych), to nie da się dołożyć składanych lusterek, trzeba najpierw dołożyć moduły drzwiowe (sporo roboty, przerabiałem temat). Jeżeli są moduły drzwiowe, to kwestia dołożenia po jednym kabelku w drzwiach. Często jest tak, że pociągnięta jest instalacja do oświetlenia w lusterkach, a do składania tylko w jednych drzwiach.
Napisz coś więcej o samochodzie, to będzie wiadomo.
civicplff 09-09-2018, 15:46 Modul musi byc bo mam kombi mk2 fl z 4 el. szybami
To najprościej jest zdemontować obudowy głośników wysokotonowych (wystarczy pociągnąć ręką, ale trzeba uważać na małe białe plastikowe kołeczki, które lubią wpadać między blachę drzwi a boczek). Pod tą obudową jest wtyczka wiązki idącej do lusterka. Tam można sprawdzić, czy są dodatkowe przewody. Na 99% będzie przewód do oświetlenia w lusterkach. Jest mniejsze prawdopodobieństwo, że będzie do składania. Trzeba sprawdzić w obu drzwiach, bo często się zdarza, że dodatkowy kabel jest tylko w jednych.
Schowek na okulary z mondeo mk3https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180909/1d0974893f411199132cca080144e2b1.jpg
Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka
civicplff 10-09-2018, 22:54 mn92 dziekuje za informacje
Nie ma sprawy. U siebie sprawdzałem dodatkowe kable w wiązkach, które dokładałem podczas montażu 4 elektrycznych szyb. Tylko w drzwiach pasażera mam przewód do składania, za to w obu do podświetlenia od spodu lusterek. Na składanych lusterkach mi nie zależy (musiałbym całe wymienić), ale chętnie wsadziłbym lampki. Nawet nie przeraża mnie wycinanie otworu w obudowie, bo nie powinno to być bardzo skomplikowane. Problem jest ze zdobyciem lampek... Są na znanym portalu jakieś chińskie LEDy, ale wolałbym standardowe żarówki w oryginalnym kloszu. Sam jeden klosz w sklepie z częściami do Forda kosztuje ponad 60 zł, a do tego trzeba jeszcze oprawkę żarówki (porównując z cenami na ebayu to będzie podobna kwota). Razem około 200 zł za komplet, a to trochę sporo. Na aukcjach są jedynie całe lusterka z podświetleniem, nie wiem czy ktokolwiek sprzedaje same lampki. Przerabiał ktoś ten temat? Mam na myśli oprawki z żarówkami, tematy o dokładaniu LEDów czytałem.
civicplff 11-09-2018, 17:34 Hmm moze by zastosowac podswietlenie diodowe tablicy rejestracyjnej od innego samochodu. Kolega w alfie sobie cos takiego montowal. Wyszlo taniej a i efekt byl super bo byla poswiata na pol boku.
Pewnie się da, ale ja jestem trochę skrzywiony na tym punkcie i lubię mieć zrobione "fabrycznie". ;) Poczekam na okazję, żeby dorwać oryginalne lampki w dobrej cenie. Nie ma pośpiechu :)
civicplff 12-09-2018, 21:19 Chyba ze tak ja osobiscie tez ale sam sie przekonalem ze czasem jak ma sie pomysl i umiejetnosci efekt potrafi byc lepszy niz fabryka zaplanowala.
Pewnie się da, ale ja jestem trochę skrzywiony na tym punkcie i lubię mieć zrobione "fabrycznie". ;)
No to będziesz ofiarą nieudanych rozwiązań, których w tym aucie nie brakuje.
To zależy. Miałem dwie elektryczne szyby i brakowało mi automatycznego zamykania (np. przy bramkach na autostradzie). Mogłem dołożyć jakiś niefabryczny moduł, który potrafi domykać szyby, ale zamiast tego dołożyłem moduły drzwiowe i szyby elektryczne z tyłu. I moim zdaniem jest to dużo lepsze rozwiązanie niż jakiś aftermarketowy moduł podłączony do zwykłych dwupozycyjnych przełączników. Kolejna sprawa to podłokietnik, którego mi brakowało. Mogłem wsadzić jakiś uniwersalny trzeszczący, ale wolałem fabryczny tunel z podłokietnikiem i mimo większych kosztów nie żałuję.
Tego, że Focus ma nieudane rozwiązania nie kwestionuję. Na dobrą sprawę każdy samochód na jakieś mankamenty. Staram się raczej dostrzegać jego dobre strony.
N7h4k4lr 20-01-2019, 15:36 Panowie czy do FF 2.5 pasują jakieś większe i wygodniejsze fotele na przód ?
O ile wiem od Mondeo mk IV nie wchodzą.
Czy kuga i Cmax mają wygodniejsze czy takie same jak Foka ?
Takie same siedzisko i oparcie, podstawa wyższa o parę cm.
Spróbuj RECARO.
W Focusach był jeszcze trzeci typ, sport.
Jak szukasz komfortu, to w Fordzie go nie znajdziesz, na pewno nie w Focusie.
halukuba 20-01-2019, 17:56 Ja mam właśnie tą wersję sport i mogę polecić. Nie zgodzę się przedmówcą, wszystko zależy od ustawienia fotela i oczywiście rozmiarów naszych dupeczek ;) Choć porównując fotele w titanium focusa i Ghia mondeo którym ostatnio jeździłem też 2009 to nie zamieniłbym swoich w focusie.
Chodzi Wam o te niby "kubełki", których znakiem rozpoznawczym są czarne, gumo-podobne paski na oparciach foteli oraz kanapy?
U siebie mam takowe i przy moich gabarytach są OK. Dla wyższych osób siedziska za krótkie.
Mi jedynie przeszkadza brak regulacji zagłówka, bo zrobili go pod kątem tańszego rozwiązania tematu ochrony przy uderzeniu z tyłu. Więc aktywnego brak, za to jego ustawienie jest notorycznie niewygodne, bo idzie po skosie i nie ma jak łba komfortowo oprzeć ;)
Potwierdzam, że te fotele są dla mnie wygodniejsze od normalnych z Mk2 i Mk3, które też mam "wysiedziane".
Narzekać to można chyba tylko na te podstawowe, pasiaste. Te z ceratowymi paskami, ghia i titanium są przecież bardzo wygodne. A przynajmniej dla mnie były (176 cm/75 kg). Te z ghia też się świetnie sprawdzały w tandemie z psem, bo dosyć łatwo było odkurzyć sierść.
halukuba 20-01-2019, 19:42 W Ghia chyba welur jest? Welur się łatwo czyści. Brat miał w ff te głębsze wg Vin "sport" z plastikowymi wstawkami ja mam też ten typ ale inna tapicera.
Częściowo welur, takie:
https://lh3.googleusercontent.com/DRbbk5YLEquaKJRdffueyyVwyGVHGrCr-SXSXs9RJ_s6oixSkSMVOHlX1JLY4TCoE39QsW6BF_igx8YwGZS 4U7wehi3TkAAWkQLcx-oJY7D6zgQocQn0hw0vpgE-WCxRPaz2hnR_2GHkMa5wt7wWQPMenOGIUypXmMPQZkZAm2Yak3 0bZIxr1lNllovoj8iB7IV9Oo-sA7BZxm4X10qe9e3mXWqv5FXj1FdtW4TwjN7If9KxII32aVbw6 sxqqXklKtaWapSBMZ5ibhB5VD0P3GmhZhFKigxr3z8KXq_yTUQ 9OAit8HLmIKiILh3ZE4H0c-TlW79LMWvof0oAzfGGhhV5OBZSHHZlu0rtZ8FXA--6J5tDnwVAMkdRTtTglxgMEAj2kvpVRel68EcNW9gaVGxBCd6DZ XvROzm6_efMB6Bl9Mq8o0CCEe0Npug1CfyRkYZnDm33w-pfPsvO_BXbTILV6lFyriG6umqD3fRBzgJV8_l38M6tXo1de-lkiI-EXzUivpnel0V97U8AZFT2yhmb2RWU6ztMMWH6fgBxaGkJhdT0Y hm4FND246GZRWi0e6WVzvZhaJBNNPP5inzVuNKUmnqb5LCCKwE UWkG7N21Hgjyw0WTwY55dMJduTlbhyImt3sa6AvtIXJXzEWCDs cORMQ=w1086-h814-no
Oczywiście, nie polecam auta, ale fotele tak, z czystym sumieniem.
A propos dłuższego siedziska: Teraz mam dłuższe, no i przeszkadzają mi troszkę w jeździe. Gdy jestem pasażerem to nie.
Te moje wg ETIS zwą się "Sportowe siedzenie przednie" i wygląda to tak (https://zapodaj.net/1ec4b47dfb8fb.jpg.html) (te wspomniane gumo-podobne paski).
Chyba właśnie te paski są w nich sportowe, bo co innego? Chyba, że brak tempomatu, bo te fotele były w parze z trzyramienną kierownicą. Na tempomacie nie jeździ się sportowo. No i jeszcze PTC diesle w tej wersji nie miały, bo jest ciepło od emocji sportowych. :-)
W porównaniu z podstawowymi są minimalnie bardziej "skrzydlate" ;) Odrobinę głębiej się siedzi i, o ile nie ma się za szerokich pleców, to nawet wyczuwalnie lepiej trzymają na boki. Reszta to tylko nazwa. Tak samo jak rzekomo "sportowe" zawieszenie, które ETIS nazywa "Zawieszenie - drogi asfaltowe" - jest jakoś minimalnie niższe i faktycznie ciut sztywniejsze (choć to może być wrażenie po porównaniu z Dieslem na normalnym zawiasie, gdzie masa silnika robi swoje - większa bezwładność i bardziej się to rozbuja). Tyle tego "sportu" w pakiecie GoldX dawali. Trójramienna kierownica, paski na siedzeniach i nieco niższe zawieszenie. Reszta, jak w każdym Mk2FL.
Jeszcze przednie reflektory czarne, z czarnym odbłyśniczkiem żarówki W5W okopcającej klosz (ale to ostatnie to już jak w każdym).
Hak holowniczy jest plug&Play z wiązKą elektryczną
Tylko trochę niewygodnie chyba na tym haku siedzieć :mrgreen:
(wiem, wiem, to odnośnie tematu wątku, choć za grosz nie pasuje do dzisiejszego pytania o podmianę siedzeń i które wygodniejsze)
W Kielcach lub okolicach ktos z was może zaktualizować soft zegarów Lift z 2009 r.?
piotrex123 25-03-2019, 22:31 Witam, jakie funkcje dodatkowe mogę włączyć/dodać w swoim focusie? Jedyne co udało mi się znaleźć to założenie żarówek na oświetlenie nóg 😀 w co mogę go jeszcze doposażyć?
remikremik24 04-04-2019, 18:22 Witam jestem nowy na forum.
Jestem zainteresowany kupnem lub przerobieniem pilota do sterowania radiem na ten z tempomatem oraz zaktualizowane zegarów. Jeżeli polecilby ktoś kogoś z okolic Brodnicy, Torunia lub Olsztyna to poproszę o odpowiedź.
Pozdrawiam
pawcio98 08-04-2020, 17:04 Witam.
Spodobały mi się srebrne klamki wewnętrzne fajnie ożywiają samochód w środku. Klamki zakupione, planuję je przełożyć i chciałbym o coś dopytać: klamka jest przykręcona jedną śrubą z prawej strony i takim żółtym zatrzaskiem z lewej jest jakaś kolejność? Czy jak oderwę tę plastikową podkładkę pod wkrętem i przesunę klamkę w prawo czy wtedy wyjdzie?
i czy jest szansa zmienić je bez lagrowania czyli sciągania plastiku z drzwi.
Ktoś ma może na świeżo te operacje. W poprzednim focusie demontowałem to ale troszkę czasu minęło. Dzięki za pomoc.
strony1984 19-06-2024, 05:34 Witam podepnę, czy ktoś może jest z Wawy i ma moc aby wgrać nowszy soft?
W tej sprawie całkowicie zielony jestem ;/. A fajnie by było aby wyświetlał się rds w kompie.
Focus fl 08 wersja gold
A co do podświetlenia na nogi "Jar00", to u mnie była gotowa instalacja, więc wystarczyło tylko żaróweczkę włożyć.
witam dostalem teraz focusa z 2008 roku. gdzie sa miejsca na te zaroweczki ?
konieczko5 19-06-2024, 06:40 ...
strony1984 27-06-2024, 00:18 thx. a wiesz gdzie jest glosnik od czujnikow cofania, slychac go bardzo slabo, centralkie znalazlem za gasnica z prawej strony w nadkolu.
N7h4k4lr 03-07-2024, 21:53 Czy do FF2 fl można założyć zwrotnicę przód od FF3 lub kugi 2 ?
Czy do FF2 fl ...
Na Allegro Kolega ma bana??
Jak wiadomo - jak się ma szlifierkę kątową i jakiś duży młotek to prawie wszystko się da założyć nie na swoje miejsce...
https://allegro.pl/oferta/ford-c-max-2003-2010-focus-mk2-ii-2004-2012-zwrotnice-komplet-prawa-lewa-15350466485
https://allegro.pl/oferta/zwrotnica-kola-przod-lewa-ford-focus-iii-mk3-10-12319893502
Choć tu chyba jeszcze jakaś większa wiertarka też by się przydała...
N7h4k4lr 07-07-2024, 19:54 Na Allegro Kolega ma bana??
Nie mam bana, ale mam niedostatki wiedzy którą może zaspokoić info czy do foki 2fl przypasuje zwrotnica od foki 3 czy kugi 2.
Kombinuję z innymi zaciskami ( Kuga 2 320) i po złożeniu nie bangla optymalnie bo na nowych klockach i tarczy mocno trze od strony zewnętrznej.
Więc albo drutowanie z jakimiś podkładkami ( dedykowanego dystansu nie znalazłem), albo przytarcie klocka albo wymiana zwrotnicy jeśli podejdzie.
Więc pasuje czy nie ? Chyba, że masz lepsze rozwiązanie .
Mocowanie dolnego wahacza na pierwszy rzut oka inne, resztę trzeba weryfikować pomiarami. Może da się wymienić całe zawieszenie od nowszych.
|
|