Zobacz pełną wersję : [Kuga 2008-2012] Kod 2002 czy to tylko dpf


flash72
02-05-2015, 10:34
Witam mam problem wyskakuje mi błąd 2002 przekroczona wartość dopuszczalna . Dodam że miałem wypalany statycznie dpf i nic nie pomogło . Po skasowaniu awari po jednym dniu jazdy znowu wyskauje błąd 2002.Mam pytanie czy to napewno dpf czy jakaś inna przyczyna np. którys z czujników? Proszę o jakieś konkretne rady Dzięki.

slawek-kali
02-05-2015, 12:15
Jesli to nie DPF, to zaczalbym od czujnika cisnienia roznicowego.

http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=207253

flash72
02-05-2015, 13:19
Jeśli był by to czujnik ciśnieniowy to kod błędu p2452 tak mysle a nie 2002 chyba że są powiązane ze sobom! Jak sprawdzić czujnik ciśnieniowy ?

slawek-kali
02-05-2015, 13:23
Najlepiej jak podjedziesz do heko .
http://gcstuning.pl/

qrczakos
02-05-2015, 22:39
jeśli dysponujesz forscanem sprawdź wartości dla czujnika różnicy ciśnień. jeżeli się nie rusza to albo uszkodzony któryś z przewodów albo sam czujnik.

też właśnie się borykam z tym błędem, jutro statycznie wypalę dpf, a w poniedziałek sprawdzę przewody i ew podmienię czujnik jeśli znajomy będzie miał na podmiankę

flash72
03-05-2015, 18:14
Forscan posiadam jutro to sprawdzę . Mam pytanie a gdzie w kudze znajduje się czujnik ciśnieniowy bo chciałbym sprawdzić drożność rurek. I jeszcze jedno pytanie czy zawór egr ma na to jakis wpływ że się ten kod 2002 pokazuje ? A jak ma to jaki ?

slawek-kali
03-05-2015, 18:25
Kolego jak dla mnie to kupiles padake, Auto z przebiegiem x2 w ktorym wszystko po kolei zacznie padac. Na dzis wymien lub usun DPF.

flash72
03-05-2015, 19:00
Kolego Kalik kuga jest od nowości i ma przebieg 70000 tys .Jak masz pisać takie głupoty to niepisz lepiej nic !!!!! Myślałem że forum jest po to żeby sobie pomagać a nie poto żeby jakiś mondrala, który nic nie wnosi "prawie" do postu zaczyna się wymondrzać !!!!!

slawek-kali
03-05-2015, 19:09
Jesli tak jest ro padl DPF. Nic nie wymsylisz, tylko wymiana lub usuniecie.
Poza tym, dajesz tak malo info, ze wywnioskowalem, ze auto uzywane itd.
Nie obrazaj sie, ja zawsze staram sie pomoc ;)

qrczakos
03-05-2015, 21:34
Kalik, błąd nie jest od samego filtra, tylko od czujnika. jak masz padnięty filtr paliwa to wymieniasz odrazu cały układ wtryskowy?
flash, dzisiaj próbowałem namierzyć ten czujnik pod maską ale nie udało mi się, ale jak znajdę dam znać

flash72
04-05-2015, 16:50
Czujnik znalazłem jest obok obudowy akumulatora . Narazie nic nie robie jutro jadę do magika od dpfu ponoć ma mi pomóc w tej sprawie . Mam narazie nic nie robić z dpf bo jest duże prawdopodobieństwo że może być coś innego . Jutro się wszystkiego dowiem! Gorzej że przybyło mi oleju i czeba będzie go wymienić , a dopiero ma 3-mesiące .:<

heko
04-05-2015, 16:59
w Kugach pada często cz. różnicy ciśnień, więc od tego zacznij
nie wymieniaj oleju, do puki nie zregenerujesz DPF (na razie można go lekko upuścić)
diagnostyka jest dość prosta (jeśli zna się te silniki i ma dobry sprzęt) :)

flash72
04-05-2015, 18:00
Dzieki za radę heko jeśli ten polecony specjalista nie da sobie rady to zgłoszę się napewno do ciebie .

heko
04-05-2015, 18:09
heh, teraz widzę że jesteś z "okolic" :)

qrczakos
04-05-2015, 19:02
Flash podrzucisz orientacyjna fotkę gdzie jest ten czujnik?

flash72
05-05-2015, 18:18
Tak jak pisałem obok akumulatora61798

qrczakos
05-05-2015, 21:10
sprawdzę dzięki:)

Gorek78
10-05-2015, 15:25
Ktos kojarzy czego dotyczą błędy p2452 i p2458 ?

heko
10-05-2015, 21:55
pierwszy od czujnika ciśnienia DPF
drugi o permanentnej próbie regeneracji DPF

Gorek78
11-05-2015, 12:42
Dziekuje bardzo ... czy li czas wyciąć :D

heko
11-05-2015, 12:47
nie sądzę...czas naprawić, to polift, tam dpf jest ok...trzeba zrobić dobrą diagnozę i wymienić co się popsuło :)

Gorek78
12-05-2015, 07:10
no w łaśnie z tą dobra diagnozą ;) nie wiesz może przypadkiem gdzie udac się w Warszawie ?

heko
12-05-2015, 07:23
spróbuj Paolo 791 744 660
powiedz że od heko

Gorek78
12-05-2015, 10:52
Thx ;)

qrczakos
12-05-2015, 11:45
rozwiązałem przyczynę błędu p2002. u mnie był zupełnie rozwalony przewód od czujnika ciśnień do dpf. w takim dokładnie stanie - pomogła wymiana

http://i.imgur.com/SmRb1fD.jpg

heko
13-05-2015, 08:58
...a nie mówiłem :P

qrczakos
13-05-2015, 13:26
tak, dzięki heko :)

flash72
17-05-2015, 22:24
A ja wstepnie rozmawiałem z heko i nawet miałem jechać . No niestety z braku czasu nie zrealizowałem tego . Jeszcze jedno od dwóch tygodni po skasowaniu błędu 2002 jak narazie nic nie świeci i to mnie zastanawia dlaczego ? Śmieje się że dpf wyczuł co go czeka !!!!!:razz:

Gorek78
10-06-2015, 19:43
Moja Kuga jutro jedzie do www.kreatormocy.pl na operacje wycięcia DPF oraz podniesienie mocy, juz robilem u nich kilka samochodów więc mam do nich zaufanie ;)

dodano:

Po "wycięciu DPF" oraz modyfikacji samochód jest mega żwawy 195 KM i 406 M

Mega zadowolony :D

bullet
21-12-2015, 22:43
Mam mondeo mk4 2007 2,0tdci.
przebieg ori 252kkm kupowany w salonie wiec przebieg ori.
tez mam blad p2002
szukalem tego czujnika przy aku ale widzialem tylko rure od filtra powietrza po lewej stronie aku.
gdzie znajde ten czujnik, o ktorym piszecie?

setaszi
25-12-2015, 10:19
wjedz na kanał , od filtra wychodzą elastyczne rurki w stronę poszukiwanego czujnika

adik69
03-10-2016, 18:22
Witam. Panowie czy jest mi ktoś w stanie pomóc ? Również błąd P2002 sprawdzalem dziś te przewody i ja nic tam nie widzę zeby było coś nie tak. ForScan pokazuje mi mniej więcej coś takiego.

https://drive.google.com/file/d/0B-1T8raYlGVQY0ppNDRFTjc5QzA/view?usp=sharing
https://drive.google.com/open?id=0B-1T8raYlGVQb0xvS3pEZ0VaMUk Po lewej auto na postoju po prawej w trakcie jazdy.
https://drive.google.com/file/d/0B-1T8raYlGVQY0ppNDRFTjc5QzA/view?usp=sharing

Ewentualnie mogę udostępnić pełne logi z forscana

kirhoff
03-10-2016, 18:34
Czujnik ciśnienia różnicowego DPF . W Kudze przykręcony jest do obudowy akumulatora od strony silnika :roll:

adik69
03-10-2016, 18:52
Czujnik ciśnienia różnicowego DPF . W Kudze przykręcony jest do obudowy akumulatora od strony silnika :roll:

Czy to będzie coś takiego na intercarsie cena tego ustrojstwa ponad 600zł ? http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-dpf-ford-3m5a-5l200-ab-1415606-i6079556150.html

kirhoff
03-10-2016, 19:08
Czy to będzie coś takiego na intercarsie cena tego ustrojstwa ponad 600zł ? http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-dpf-ford-3m5a-5l200-ab-1415606-i6079556150.html

To jest ten własnie...:roll:

adik69
03-10-2016, 19:20
A jeszcze jedno moje pytanie czy przy uszkodzonym czujniku komp nie powinien wskazać właśnie tej przyczyny ??

Mnie pokazuje
===PCM DTC P2002-E1===
Kod: P2002 - Wydajność filtru cząstek stałych poniżej wartości progowej

Dodatkowe symptomy usterki:
- Sygnał powyżej maksymalnej wartości progowej

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki włączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Wydajność filtru cząstek stałych poniżej wartości progowej

Przyczyną tego kodu DTC może być:

Zgięty, zatkany, zgnieciony lub uszkodzony przewód.

Przewody elastyczne DPF odwrócone lub nieprawidlowo podlaczone

Brak DPF

DPF uszkodzony

Dodatkowe informacje znajdziesz w:

Numer TSB

97/2004

kirhoff
03-10-2016, 19:29
To już jak wszystko sprawdzasz...to zrób wypalanie statyczne dpf-a forscanem i wtedy będziesz wiedział więcej. Może być i sam wężyk przy pchany -musisz to sam sprawdzić bo jak sam zauważyłeś koszt spory g:~

adik69
03-10-2016, 19:34
A czy robiąc wypalanie po ukończeniu uzyskam więcej informacji ?

kirhoff
03-10-2016, 19:38
Bump: A czy robiąc wypalanie po ukończeniu uzyskam więcej informacji ?

Dowiesz się w jaki stanie masz dpf tzn. jak mocno jeszcze jest zapchany. A nie napisałeś jak była przyczyna że używałeś forscana ? Auto wchodziło w tryb awaryjny ?

adik69
03-10-2016, 19:42
Bump:
A nie napisałeś jak była przyczyna że używałeś forscana ? Auto wchodziło w tryb awaryjny ?

Nie. Zapaliła się tylko lampka check engine. Zero niepokojących objawów typu spadek mocy. Forscana użyłem z czystej ciekawości.

kirhoff
03-10-2016, 19:49
Nie. Zapaliła się tylko lampka check engine. Zero niepokojących objawów typu spadek mocy. Forscana użyłem z czystej ciekawości.

A widzisz :surprise: to teraz może okazać się że masz złe paliwo. Były już takie numery o których pisali tu na forum. Zalewali zbiornik lepszym paliwem np. z Shell , Bp czy Staoil i w trasę żeby podczas jazdy wymusić wypalanie dpf-a :P

piniu1
04-10-2016, 20:26
Nie ważne gdzie tankujesz używaj środka kleen flo Diesel Fuel Conditioner i problemy z kiepską jakością paliwa znikają.
Wlewam go zawsze gdy tankuje na Tesco, Auchan no i na orlenie. Zimą to praktycznie przy każdym tankowaniu.
Samochód fajnie się zbiera, przy -15 pali od ręki, szybciej łapie temperaturę.

adik69
30-10-2016, 19:46
Niestety to chyba nie paliwo. Skasowałem błąd zatankowalem na bp ON Ultimate. Pojeździlem trochę było ok wczoraj pojechałem 240 km do Wrocławia w międzyczasie zatankowalem na Shellu Vpower Nitro + a dziś wracając po przejechaniu jakichś 150 km lampka check engine świeci na nowo.

maygic
02-11-2016, 16:49
Cześć wszystkim,
Chciałbym się podpiąć do tematu. Mam podobny problem P2002. Sprawdzałem przewody idące do czujnika ciśnieniowego i wyglądają dobrze. Błąd jak usune to po niedługim czasie znowu się pojawia. Odczyty mam podobne jak adik69. I właśnie tu moje pytanie: czy stała wartość 286 kPa na jednym z odczytów DP_DPF jest normalna (u mnie się nie zmienia podczas obicążenia)? Nawet jak wypiąłem lewy przewód z czujnika, to ten odczyt był cały czas na tym samym stałym poziomie niezależnie od obciążenia. Drugi odczyt wacha się pomiędzy 0 a 46. Stopniowo się zwiększa przy obciążeniu. Czy ten stały wysoki odczyt jednego DP_DPF jest normalny czy może wskazywać jednoznacznie na uszkodzony czujnik? Może ktoś to potwierdzić?

Chciałbym wiedzieć czy mam wadliwy czujnik czy filtr już*kiepski. I na jakie koszta się nastawiać. Kogo w Katowicach lub okolicach możecie polecić? Prawdopodobnie skończy się na wymianie czujnika lub jakiejś*regeneracji filtra. Statyczna regeneracja forscanem pomogła tylko chwilowo. Może wycięcie?

Dziękuje uprzejmie za pomoc. Nawet odpowiedź na nawet jedno pytanie. np. czy takie odczyty wskazują na sprawność czujnika.

Reszte poszukam. Dzięki,
maygic

kirhoff
02-11-2016, 19:33
maygic mógłbyś napisać o jakim Fordzie mówisz , model , rok i przebieg:569:

maygic
03-11-2016, 11:11
Ford Kuga I 2.0 Duratorq TDCi 140KM, 2008 rok, 202k km (oficjalnie, nie wiem czy i ile cofane)

kirhoff
03-11-2016, 13:42
Ford Kuga I 2.0 Duratorq TDCi 140KM, 2008 rok, 202k km (oficjalnie, nie wiem czy i ile cofane)

Ze wskazań wygląda na czujnik:027:

maygic
04-11-2016, 07:02
No i właśnie chciałem żeby to ktoś potwierdził. Mógłby ktoś sprawdzić czy jeden z odczytów jest stale taki sam na wysokim poziomie? Kupiłbym i wymienił czujnik. A jeśli nie to trzeba szukać regeneracji filtra.

Chyba że ktoś zna w okolicach Katowic ludzi co to sprawdzą i zrobią dobrze.

Dziękuje

adik69
05-12-2016, 13:25
maygic i jak ? Poradziłeś sobie juz z tym problemem ?

mczelej
31-03-2017, 20:22
Hej,
wczoraj podczas jazdy w miescie zapalila mi sie zolta kontrolka check engine, podlaczylem komputer i w FORSCAN pojawilo sie bardzo duzo bledow typu "napiecie ponizej wartosci". Trzy dni temu padl mi akumulator i wymienialem go na nowy - pomyslalem, ze to przez to wszystkie te bledy.
Skasowalem wszystkie bledy i dzisiaj znowu zapalila sie kontrolka check engine. Ponownie podpialem auto pod komputer i tym razem pojawily sie jedynie dwa bledy:

===PCM DTC P2002-E1===
Kod: P2002 - Wydajność filtru cząstek stałych poniżej wartości progowej

Dodatkowe symptomy usterki:
- Sygnał powyżej maksymalnej wartości progowej

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki włączona przy tym DTC

===OBDII DTC P2002-C===
Kod: P2002 - Wydajność filtru cząstek stałych poniżej wartości progowej

Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona

Pojechalem autem na autostrade, zrobilem okolo 30km przy obrotach 4k i predkosci ok. 140km/h, po powrocie ponownie podpialem auto pod komputer (tym razem kontrolka nie zapalila sie) i pojawily sie bledy:

===PCM DTC P2002-F1===
Kod: P2002 - Wydajność filtru cząstek stałych poniżej wartości progowej

Dodatkowe symptomy usterki:
- Sygnał powyżej maksymalnej wartości progowej

===OBDII DTC P2002-P===
Kod: P2002 - Wydajność filtru cząstek stałych poniżej wartości progowej

Status:
- Oczekujący - usterka oczekuje na potwierdzenie

Wykonalem test na postoju auta i testujac piny otrzymalem:
1. DPFEGR, V - 1.09, przy dodawaniu gazu wzrasta do ok. 3.9
2. DP_DPF, kPa - stala wartosc 275.7 (nie zmienia sie)
3. DP_DPF, kPa (byly dwa piny do wyboru) - 0.0, bez zmian
4. DSLCR, km - 97.2
5. DSLRT, km - 97,7
6. EGTAC, 0C - 100

Czy ta wartosc DP_DPF swiadczy o tym, ze cisnienie z jakiejs strony czujnika roznicowego jest bledne (zawsze 0) ? Czy to moze swiadczyc o peknietym wezyku ? Czy moze cos powazniejszego z DPF'em ? Udac sie z tym do ASO, czy wystarczy jakis ogarniety warsztat ?

Dzieki

slawek-kali
31-03-2017, 20:29
sprawdz wezyki..

mczelej
31-03-2017, 20:41
postaram się to zrobić w poniedziałek w warsztacie, jednak czy z takimi parametrami DPF mogę jeździć przez weekend aby nic zlego sie nie stalo ?

kacperw
27-07-2018, 09:06
Witam, co oznaczają błędy kod: P2452 I P2456 i jak im zaradzić?

pacjent: kuga 2l diesel 2012 rok

yaris1
29-07-2018, 10:41
Cześć wszystkim,
Chciałbym się podpiąć do tematu. Mam podobny problem P2002. Sprawdzałem przewody idące do czujnika ciśnieniowego i wyglądają dobrze. Błąd jak usune to po niedługim czasie znowu się pojawia. Odczyty mam podobne jak adik69. I właśnie tu moje pytanie: czy stała wartość 286 kPa na jednym z odczytów DP_DPF jest normalna (u mnie się nie zmienia podczas obicążenia)? Nawet jak wypiąłem lewy przewód z czujnika, to ten odczyt był cały czas na tym samym stałym poziomie niezależnie od obciążenia. Drugi odczyt wacha się pomiędzy 0 a 46. Stopniowo się zwiększa przy obciążeniu. Czy ten stały wysoki odczyt jednego DP_DPF jest normalny czy może wskazywać jednoznacznie na uszkodzony czujnik? Może ktoś to potwierdzić?

Chciałbym wiedzieć czy mam wadliwy czujnik czy filtr już*kiepski. I na jakie koszta się nastawiać. Kogo w Katowicach lub okolicach możecie polecić? Prawdopodobnie skończy się na wymianie czujnika lub jakiejś*regeneracji filtra. Statyczna regeneracja forscanem pomogła tylko chwilowo. Może wycięcie?

Dziękuje uprzejmie za pomoc. Nawet odpowiedź na nawet jedno pytanie. np. czy takie odczyty wskazują na sprawność czujnika.

Reszte poszukam. Dzięki,
maygic

Ten jak to mówisz stały parametr nie jest stały on wzrasta nawet ponad 300Kpa i maleje po wypalaniu. Też myślałem że jest stały . Bynajmniej jest tak u mnie i ja żadnego błędu z DPF nie mam a co dziwne pierwszy parametr nigdy nie mam 0 jest 3 lub 4,5 Kpa a podczas jazdy dochodzi nawet do 120Kpa Na angielskich stronach był ten temat wałkowany te silniki DW10 tak mają coś ze sterownikami nie tak, chodzi tu o jakiś przelicznik i u mnie może pokazywać 4.5Kpa a u ciebie 0Kpa dodam że gdy zbliża mi się wypalanie DPF zawsze w przedziale 500- 600 kilometrów pierwszy parametr na wolnych obrotach pokazuje nawet 9Kpa a drugi parametr przekracza 300Kpa. DW10C są poprawione i i odczyty są dobre.

guliusz
03-08-2019, 18:45
Witam,
Czy ktos wie czy po wymianie tego czujnika mozna jeszcze raz uzyc te objemki?
Mozne je wogole zdjac nie uszkadzajac?

Mintaa
11-10-2021, 07:10
Witam, dzisiaj podczas porannej drogi do pracy na autostradzie auto straciło moc i wyskoczyła informacja o usterce silnika. Podłączyłem na szybko ELM na bluetooth i dostałem informację P2002 która niestety zbyt wiele nie mówi. Wskaźnik soot% pokazał 0%.

DPF wypalił się w zeszłym tygodniu na autostradzie do 8%.

Teraz pytanie co mogło się stać? DPF zapchany i do czyszczenia? Padł jakiś czujnik zapełnienia?

slawek-kali
11-10-2021, 08:02
wezyki masz dziurawe na dpf..

Mintaa
11-10-2021, 09:02
Mówisz o wężykach gdzieś w okolicy dpfu? Masz może jakieś zdjęcie jak to wygląda?

misteq
05-04-2022, 11:25
Witam wszystkich mam problem z powracającym błędem p2002 kontrolka check engine wężyki silikonowe przy DPF sprawne nie widać nigdzie dziur ani osmolenia na złączkach wczoraj podłączyłem kuge pod komputer i na biegu jałowym komputer pokazuje 0.0kpa a dopiero przy około 3500 obrotów 0.15-0.20kpa. Czy uważacie że czujnik może być uszkodzony???