Zobacz pełną wersję : [Kuga 2008-2012] Kod 2002 czy to tylko dpf
Witam mam problem wyskakuje mi błąd 2002 przekroczona wartość dopuszczalna . Dodam że miałem wypalany statycznie dpf i nic nie pomogło . Po skasowaniu awari po jednym dniu jazdy znowu wyskauje błąd 2002.Mam pytanie czy to napewno dpf czy jakaś inna przyczyna np. którys z czujników? Proszę o jakieś konkretne rady Dzięki.
slawek-kali 02-05-2015, 12:15 Jesli to nie DPF, to zaczalbym od czujnika cisnienia roznicowego.
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=207253
Jeśli był by to czujnik ciśnieniowy to kod błędu p2452 tak mysle a nie 2002 chyba że są powiązane ze sobom! Jak sprawdzić czujnik ciśnieniowy ?
slawek-kali 02-05-2015, 13:23 Najlepiej jak podjedziesz do heko .
http://gcstuning.pl/
qrczakos 02-05-2015, 22:39 jeśli dysponujesz forscanem sprawdź wartości dla czujnika różnicy ciśnień. jeżeli się nie rusza to albo uszkodzony któryś z przewodów albo sam czujnik.
też właśnie się borykam z tym błędem, jutro statycznie wypalę dpf, a w poniedziałek sprawdzę przewody i ew podmienię czujnik jeśli znajomy będzie miał na podmiankę
Forscan posiadam jutro to sprawdzę . Mam pytanie a gdzie w kudze znajduje się czujnik ciśnieniowy bo chciałbym sprawdzić drożność rurek. I jeszcze jedno pytanie czy zawór egr ma na to jakis wpływ że się ten kod 2002 pokazuje ? A jak ma to jaki ?
slawek-kali 03-05-2015, 18:25 Kolego jak dla mnie to kupiles padake, Auto z przebiegiem x2 w ktorym wszystko po kolei zacznie padac. Na dzis wymien lub usun DPF.
Kolego Kalik kuga jest od nowości i ma przebieg 70000 tys .Jak masz pisać takie głupoty to niepisz lepiej nic !!!!! Myślałem że forum jest po to żeby sobie pomagać a nie poto żeby jakiś mondrala, który nic nie wnosi "prawie" do postu zaczyna się wymondrzać !!!!!
slawek-kali 03-05-2015, 19:09 Jesli tak jest ro padl DPF. Nic nie wymsylisz, tylko wymiana lub usuniecie.
Poza tym, dajesz tak malo info, ze wywnioskowalem, ze auto uzywane itd.
Nie obrazaj sie, ja zawsze staram sie pomoc ;)
qrczakos 03-05-2015, 21:34 Kalik, błąd nie jest od samego filtra, tylko od czujnika. jak masz padnięty filtr paliwa to wymieniasz odrazu cały układ wtryskowy?
flash, dzisiaj próbowałem namierzyć ten czujnik pod maską ale nie udało mi się, ale jak znajdę dam znać
Czujnik znalazłem jest obok obudowy akumulatora . Narazie nic nie robie jutro jadę do magika od dpfu ponoć ma mi pomóc w tej sprawie . Mam narazie nic nie robić z dpf bo jest duże prawdopodobieństwo że może być coś innego . Jutro się wszystkiego dowiem! Gorzej że przybyło mi oleju i czeba będzie go wymienić , a dopiero ma 3-mesiące .:<
w Kugach pada często cz. różnicy ciśnień, więc od tego zacznij
nie wymieniaj oleju, do puki nie zregenerujesz DPF (na razie można go lekko upuścić)
diagnostyka jest dość prosta (jeśli zna się te silniki i ma dobry sprzęt) :)
Dzieki za radę heko jeśli ten polecony specjalista nie da sobie rady to zgłoszę się napewno do ciebie .
heh, teraz widzę że jesteś z "okolic" :)
qrczakos 04-05-2015, 19:02 Flash podrzucisz orientacyjna fotkę gdzie jest ten czujnik?
Tak jak pisałem obok akumulatora61798
qrczakos 05-05-2015, 21:10 sprawdzę dzięki:)
Ktos kojarzy czego dotyczą błędy p2452 i p2458 ?
pierwszy od czujnika ciśnienia DPF
drugi o permanentnej próbie regeneracji DPF
Dziekuje bardzo ... czy li czas wyciąć :D
nie sądzę...czas naprawić, to polift, tam dpf jest ok...trzeba zrobić dobrą diagnozę i wymienić co się popsuło :)
no w łaśnie z tą dobra diagnozą ;) nie wiesz może przypadkiem gdzie udac się w Warszawie ?
spróbuj Paolo 791 744 660
powiedz że od heko
qrczakos 12-05-2015, 11:45 rozwiązałem przyczynę błędu p2002. u mnie był zupełnie rozwalony przewód od czujnika ciśnień do dpf. w takim dokładnie stanie - pomogła wymiana
http://i.imgur.com/SmRb1fD.jpg
qrczakos 13-05-2015, 13:26 tak, dzięki heko :)
A ja wstepnie rozmawiałem z heko i nawet miałem jechać . No niestety z braku czasu nie zrealizowałem tego . Jeszcze jedno od dwóch tygodni po skasowaniu błędu 2002 jak narazie nic nie świeci i to mnie zastanawia dlaczego ? Śmieje się że dpf wyczuł co go czeka !!!!!:razz:
Moja Kuga jutro jedzie do www.kreatormocy.pl na operacje wycięcia DPF oraz podniesienie mocy, juz robilem u nich kilka samochodów więc mam do nich zaufanie ;)
dodano:
Po "wycięciu DPF" oraz modyfikacji samochód jest mega żwawy 195 KM i 406 M
Mega zadowolony :D
Mam mondeo mk4 2007 2,0tdci.
przebieg ori 252kkm kupowany w salonie wiec przebieg ori.
tez mam blad p2002
szukalem tego czujnika przy aku ale widzialem tylko rure od filtra powietrza po lewej stronie aku.
gdzie znajde ten czujnik, o ktorym piszecie?
wjedz na kanał , od filtra wychodzą elastyczne rurki w stronę poszukiwanego czujnika
Witam. Panowie czy jest mi ktoś w stanie pomóc ? Również błąd P2002 sprawdzalem dziś te przewody i ja nic tam nie widzę zeby było coś nie tak. ForScan pokazuje mi mniej więcej coś takiego.
https://drive.google.com/file/d/0B-1T8raYlGVQY0ppNDRFTjc5QzA/view?usp=sharing
https://drive.google.com/open?id=0B-1T8raYlGVQb0xvS3pEZ0VaMUk Po lewej auto na postoju po prawej w trakcie jazdy.
https://drive.google.com/file/d/0B-1T8raYlGVQY0ppNDRFTjc5QzA/view?usp=sharing
Ewentualnie mogę udostępnić pełne logi z forscana
Czujnik ciśnienia różnicowego DPF . W Kudze przykręcony jest do obudowy akumulatora od strony silnika :roll:
Czujnik ciśnienia różnicowego DPF . W Kudze przykręcony jest do obudowy akumulatora od strony silnika :roll:
Czy to będzie coś takiego na intercarsie cena tego ustrojstwa ponad 600zł ? http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-dpf-ford-3m5a-5l200-ab-1415606-i6079556150.html
Czy to będzie coś takiego na intercarsie cena tego ustrojstwa ponad 600zł ? http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-dpf-ford-3m5a-5l200-ab-1415606-i6079556150.html
To jest ten własnie...:roll:
A jeszcze jedno moje pytanie czy przy uszkodzonym czujniku komp nie powinien wskazać właśnie tej przyczyny ??
Mnie pokazuje
===PCM DTC P2002-E1===
Kod: P2002 - Wydajność filtru cząstek stałych poniżej wartości progowej
Dodatkowe symptomy usterki:
- Sygnał powyżej maksymalnej wartości progowej
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki włączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Wydajność filtru cząstek stałych poniżej wartości progowej
Przyczyną tego kodu DTC może być:
Zgięty, zatkany, zgnieciony lub uszkodzony przewód.
Przewody elastyczne DPF odwrócone lub nieprawidlowo podlaczone
Brak DPF
DPF uszkodzony
Dodatkowe informacje znajdziesz w:
Numer TSB
97/2004
To już jak wszystko sprawdzasz...to zrób wypalanie statyczne dpf-a forscanem i wtedy będziesz wiedział więcej. Może być i sam wężyk przy pchany -musisz to sam sprawdzić bo jak sam zauważyłeś koszt spory g:~
A czy robiąc wypalanie po ukończeniu uzyskam więcej informacji ?
Bump: A czy robiąc wypalanie po ukończeniu uzyskam więcej informacji ?
Dowiesz się w jaki stanie masz dpf tzn. jak mocno jeszcze jest zapchany. A nie napisałeś jak była przyczyna że używałeś forscana ? Auto wchodziło w tryb awaryjny ?
Bump:
A nie napisałeś jak była przyczyna że używałeś forscana ? Auto wchodziło w tryb awaryjny ?
Nie. Zapaliła się tylko lampka check engine. Zero niepokojących objawów typu spadek mocy. Forscana użyłem z czystej ciekawości.
Nie. Zapaliła się tylko lampka check engine. Zero niepokojących objawów typu spadek mocy. Forscana użyłem z czystej ciekawości.
A widzisz :surprise: to teraz może okazać się że masz złe paliwo. Były już takie numery o których pisali tu na forum. Zalewali zbiornik lepszym paliwem np. z Shell , Bp czy Staoil i w trasę żeby podczas jazdy wymusić wypalanie dpf-a :P
Nie ważne gdzie tankujesz używaj środka kleen flo Diesel Fuel Conditioner i problemy z kiepską jakością paliwa znikają.
Wlewam go zawsze gdy tankuje na Tesco, Auchan no i na orlenie. Zimą to praktycznie przy każdym tankowaniu.
Samochód fajnie się zbiera, przy -15 pali od ręki, szybciej łapie temperaturę.
Niestety to chyba nie paliwo. Skasowałem błąd zatankowalem na bp ON Ultimate. Pojeździlem trochę było ok wczoraj pojechałem 240 km do Wrocławia w międzyczasie zatankowalem na Shellu Vpower Nitro + a dziś wracając po przejechaniu jakichś 150 km lampka check engine świeci na nowo.
Cześć wszystkim,
Chciałbym się podpiąć do tematu. Mam podobny problem P2002. Sprawdzałem przewody idące do czujnika ciśnieniowego i wyglądają dobrze. Błąd jak usune to po niedługim czasie znowu się pojawia. Odczyty mam podobne jak adik69. I właśnie tu moje pytanie: czy stała wartość 286 kPa na jednym z odczytów DP_DPF jest normalna (u mnie się nie zmienia podczas obicążenia)? Nawet jak wypiąłem lewy przewód z czujnika, to ten odczyt był cały czas na tym samym stałym poziomie niezależnie od obciążenia. Drugi odczyt wacha się pomiędzy 0 a 46. Stopniowo się zwiększa przy obciążeniu. Czy ten stały wysoki odczyt jednego DP_DPF jest normalny czy może wskazywać jednoznacznie na uszkodzony czujnik? Może ktoś to potwierdzić?
Chciałbym wiedzieć czy mam wadliwy czujnik czy filtr już*kiepski. I na jakie koszta się nastawiać. Kogo w Katowicach lub okolicach możecie polecić? Prawdopodobnie skończy się na wymianie czujnika lub jakiejś*regeneracji filtra. Statyczna regeneracja forscanem pomogła tylko chwilowo. Może wycięcie?
Dziękuje uprzejmie za pomoc. Nawet odpowiedź na nawet jedno pytanie. np. czy takie odczyty wskazują na sprawność czujnika.
Reszte poszukam. Dzięki,
maygic
maygic mógłbyś napisać o jakim Fordzie mówisz , model , rok i przebieg:569:
Ford Kuga I 2.0 Duratorq TDCi 140KM, 2008 rok, 202k km (oficjalnie, nie wiem czy i ile cofane)
Ford Kuga I 2.0 Duratorq TDCi 140KM, 2008 rok, 202k km (oficjalnie, nie wiem czy i ile cofane)
Ze wskazań wygląda na czujnik:027:
No i właśnie chciałem żeby to ktoś potwierdził. Mógłby ktoś sprawdzić czy jeden z odczytów jest stale taki sam na wysokim poziomie? Kupiłbym i wymienił czujnik. A jeśli nie to trzeba szukać regeneracji filtra.
Chyba że ktoś zna w okolicach Katowic ludzi co to sprawdzą i zrobią dobrze.
Dziękuje
maygic i jak ? Poradziłeś sobie juz z tym problemem ?
Hej,
wczoraj podczas jazdy w miescie zapalila mi sie zolta kontrolka check engine, podlaczylem komputer i w FORSCAN pojawilo sie bardzo duzo bledow typu "napiecie ponizej wartosci". Trzy dni temu padl mi akumulator i wymienialem go na nowy - pomyslalem, ze to przez to wszystkie te bledy.
Skasowalem wszystkie bledy i dzisiaj znowu zapalila sie kontrolka check engine. Ponownie podpialem auto pod komputer i tym razem pojawily sie jedynie dwa bledy:
===PCM DTC P2002-E1===
Kod: P2002 - Wydajność filtru cząstek stałych poniżej wartości progowej
Dodatkowe symptomy usterki:
- Sygnał powyżej maksymalnej wartości progowej
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki włączona przy tym DTC
===OBDII DTC P2002-C===
Kod: P2002 - Wydajność filtru cząstek stałych poniżej wartości progowej
Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona
Pojechalem autem na autostrade, zrobilem okolo 30km przy obrotach 4k i predkosci ok. 140km/h, po powrocie ponownie podpialem auto pod komputer (tym razem kontrolka nie zapalila sie) i pojawily sie bledy:
===PCM DTC P2002-F1===
Kod: P2002 - Wydajność filtru cząstek stałych poniżej wartości progowej
Dodatkowe symptomy usterki:
- Sygnał powyżej maksymalnej wartości progowej
===OBDII DTC P2002-P===
Kod: P2002 - Wydajność filtru cząstek stałych poniżej wartości progowej
Status:
- Oczekujący - usterka oczekuje na potwierdzenie
Wykonalem test na postoju auta i testujac piny otrzymalem:
1. DPFEGR, V - 1.09, przy dodawaniu gazu wzrasta do ok. 3.9
2. DP_DPF, kPa - stala wartosc 275.7 (nie zmienia sie)
3. DP_DPF, kPa (byly dwa piny do wyboru) - 0.0, bez zmian
4. DSLCR, km - 97.2
5. DSLRT, km - 97,7
6. EGTAC, 0C - 100
Czy ta wartosc DP_DPF swiadczy o tym, ze cisnienie z jakiejs strony czujnika roznicowego jest bledne (zawsze 0) ? Czy to moze swiadczyc o peknietym wezyku ? Czy moze cos powazniejszego z DPF'em ? Udac sie z tym do ASO, czy wystarczy jakis ogarniety warsztat ?
Dzieki
slawek-kali 31-03-2017, 20:29 sprawdz wezyki..
postaram się to zrobić w poniedziałek w warsztacie, jednak czy z takimi parametrami DPF mogę jeździć przez weekend aby nic zlego sie nie stalo ?
Witam, co oznaczają błędy kod: P2452 I P2456 i jak im zaradzić?
pacjent: kuga 2l diesel 2012 rok
Cześć wszystkim,
Chciałbym się podpiąć do tematu. Mam podobny problem P2002. Sprawdzałem przewody idące do czujnika ciśnieniowego i wyglądają dobrze. Błąd jak usune to po niedługim czasie znowu się pojawia. Odczyty mam podobne jak adik69. I właśnie tu moje pytanie: czy stała wartość 286 kPa na jednym z odczytów DP_DPF jest normalna (u mnie się nie zmienia podczas obicążenia)? Nawet jak wypiąłem lewy przewód z czujnika, to ten odczyt był cały czas na tym samym stałym poziomie niezależnie od obciążenia. Drugi odczyt wacha się pomiędzy 0 a 46. Stopniowo się zwiększa przy obciążeniu. Czy ten stały wysoki odczyt jednego DP_DPF jest normalny czy może wskazywać jednoznacznie na uszkodzony czujnik? Może ktoś to potwierdzić?
Chciałbym wiedzieć czy mam wadliwy czujnik czy filtr już*kiepski. I na jakie koszta się nastawiać. Kogo w Katowicach lub okolicach możecie polecić? Prawdopodobnie skończy się na wymianie czujnika lub jakiejś*regeneracji filtra. Statyczna regeneracja forscanem pomogła tylko chwilowo. Może wycięcie?
Dziękuje uprzejmie za pomoc. Nawet odpowiedź na nawet jedno pytanie. np. czy takie odczyty wskazują na sprawność czujnika.
Reszte poszukam. Dzięki,
maygic
Ten jak to mówisz stały parametr nie jest stały on wzrasta nawet ponad 300Kpa i maleje po wypalaniu. Też myślałem że jest stały . Bynajmniej jest tak u mnie i ja żadnego błędu z DPF nie mam a co dziwne pierwszy parametr nigdy nie mam 0 jest 3 lub 4,5 Kpa a podczas jazdy dochodzi nawet do 120Kpa Na angielskich stronach był ten temat wałkowany te silniki DW10 tak mają coś ze sterownikami nie tak, chodzi tu o jakiś przelicznik i u mnie może pokazywać 4.5Kpa a u ciebie 0Kpa dodam że gdy zbliża mi się wypalanie DPF zawsze w przedziale 500- 600 kilometrów pierwszy parametr na wolnych obrotach pokazuje nawet 9Kpa a drugi parametr przekracza 300Kpa. DW10C są poprawione i i odczyty są dobre.
Witam,
Czy ktos wie czy po wymianie tego czujnika mozna jeszcze raz uzyc te objemki?
Mozne je wogole zdjac nie uszkadzajac?
Witam, dzisiaj podczas porannej drogi do pracy na autostradzie auto straciło moc i wyskoczyła informacja o usterce silnika. Podłączyłem na szybko ELM na bluetooth i dostałem informację P2002 która niestety zbyt wiele nie mówi. Wskaźnik soot% pokazał 0%.
DPF wypalił się w zeszłym tygodniu na autostradzie do 8%.
Teraz pytanie co mogło się stać? DPF zapchany i do czyszczenia? Padł jakiś czujnik zapełnienia?
slawek-kali 11-10-2021, 08:02 wezyki masz dziurawe na dpf..
Mówisz o wężykach gdzieś w okolicy dpfu? Masz może jakieś zdjęcie jak to wygląda?
Witam wszystkich mam problem z powracającym błędem p2002 kontrolka check engine wężyki silikonowe przy DPF sprawne nie widać nigdzie dziur ani osmolenia na złączkach wczoraj podłączyłem kuge pod komputer i na biegu jałowym komputer pokazuje 0.0kpa a dopiero przy około 3500 obrotów 0.15-0.20kpa. Czy uważacie że czujnik może być uszkodzony???
|