Zobacz pełną wersję : [Fusion] Jak 'zainstalować' pilot do centralnego zamka
Witam !
Posiadam Forda Fusiona 1.4 b+g z 2003 r.
Auto posiada centralny zamek, lecz bardziej zastanawia mnie fakt, czy można podpiąć do tego pilot/sterownik tak, aby drzwi zamykały się bez wkładania kluczyka w zamek.
Czy może ktoś kiedyś zetknął się z tym?
Czy mozliwa jest instalacja pilota do centralnego zamka? Jeżeli tak, jaki jest koszt montażu
Z góry dziękuję za odpowiedzi :wink:
kubaw20055 02-05-2015, 17:59 Witam,
wystarczy wymienić moduł GEM (oczywiście warto sprawdzić jaki jest zamontowany, bo może okazać się, że potrzebny będzie tylko sam kluczyk z pilotem) na wyższy model:
- 2S6T 15K600 C x
lub
- 4S6T 15K600 C x
Są to moduły bez podwójnego ryglowania (DL) posiadające zdalne sterowanie oryginalnym pilotem. Sama wymiana jest banalna: wystarczy wymienić moduł (5 wtyczek oraz 2 wkręty) oraz zaprogramować pilot (2s6t 15k601 aa/ab/ba lub 3m5t 15k601 ab/ac) wg poniższej instrukcji (ew. również immobiliser):
http://i29.photobucket.com/albums/c289/kubaw20055/Programowanie%20pilota%20focus%202%20Fiesta%207%20 Kuga%20Galaxy%20mk3%20S-max%20C-max_zpsmbgnmbt1.png
Moduł znajduje się na wysokości lewego kolana kierowcy - jest widoczny od strony pedałów lub po zdjęciu dolnego plastiku ze schowkiem ;)
super !
jakbyś mógł jeszcze dokładniej wytłumaczyć, gdzie znajduję się ten moduł gem, to byłbym Ci wdzięczny ;)
kubaw20055 02-05-2015, 20:43 Moduł znajduje się w miejscu zaznaczonym na czerwono. Tak jak mówiłem wcześniej dostęp (ograniczony) od strony pedałów lub po demontażu plastikowej nakładki ze schowkiem ;)
http://i29.photobucket.com/albums/c289/kubaw20055/ford-fusion-03.640_zpstrsf2vip.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c289/kubaw20055/20141207_143235_zps7ddjv5yw.jpg
przepraszam ze odpisuje po przerwie, ale nie było mnie w kraju ;)
sprawdziłem ten moduł gem. oto oznaczenia
Siemens 5wk4 8031c t83sa 3f30 2S6T 15K600 C x
Czy to oznacza, że wystarczy dokupić pilot ? :)
kubaw20055 04-07-2015, 17:23 Czy to oznacza, że wystarczy dokupić pilot ? :)
Dokładnie tak;) Jest to moduł ze zdalnym sterowaniem bez funkcji podwójnego ryglowania (DL). Wystarczy jedynie zaopatrzyć się w oryginalny pilot i go zaprogramować;) Z pilotem nie będzie kłopotu. Natomiast do zakodowania immobilisera potrzebne są 2 oryginalne klucze;)
rozumiem. a czy kodowanie immobilisera jest trudne? na jakiej zasadzie się to odbywa? :)
Trudne. Odbywa się na zasadzie podłączenia komputera i posiadania kalkulatora kodów IN-OUT.
kubaw20055 09-07-2015, 19:28 rozumiem. a czy kodowanie immobilisera jest trudne? na jakiej zasadzie się to odbywa? :)
Jeśli jest się w posiadaniu 2 oryginalnych kluczy z transponderem 4d63 W1 to immo można zakodować samodzielnie i jest to dziecinnie proste (w innym przypadku pozostaje komputer):
http://i29.photobucket.com/albums/c289/kubaw20055/Kodowanie%20immobilisera_zpseoqzytb4.png
Porada dla Fusiona 2003 trafna, jednak w poliftowych samochodach procedura już chyba nie działa? W każdym razie z poliftowej instrukcji obsługi zginęła...
Generalnie Ford wycofał się już ok. 2003 roku z metody dopisywania dodatkowych kluczy przy pomocy 2 kluczy zaprogramowanych. Np. w Focusie Mk1 przedliftowym taka metoda działała, w MK1 poliftowym już nie, a w FF2 nie pozostał po niej nawet ślad...
kubaw20055 09-07-2015, 21:05 Porada dla Fusiona 2003 trafna, jednak w poliftowych samochodach procedura już chyba nie działa? W każdym razie z poliftowej instrukcji obsługi zginęła...
Generalnie Ford wycofał się już ok. 2003 roku z metody dopisywania dodatkowych kluczy przy pomocy 2 kluczy zaprogramowanych. Np. w Focusie Mk1 przedliftowym taka metoda działała, w MK1 poliftowym już nie, a w FF2 nie pozostał po niej nawet ślad...
We wszystkich Fusionach i Fiestach mk6 ten sposób działa - ja mam model po fl i dodatkowo zakodowałem dwa kluczyki z immo ;) W Focusie mk1 z wszystkich roczników, Mondeo mk3, Ka mk1 ten sposób działa;) Niestety wszystkie nowsze modele mają już usunięte to "niedopatrzenie" producenta i zarabiają na tym tylko serwisy autoryzowane, jakby sam samochód był kupowany za pól darmo... :(
Np. w Focusie Mk1 przedliftowym taka metoda działała, w MK1 poliftowym już nie, a w FF2 nie pozostał po niej nawet ślad...
Nie dawniej jak rok temu programowałem tą metodą trzeci kluczyk w Focusie MK1 po lifcie (wyprodukowany w końcówce 2003 roku).
Witam,
coś nie daję rady z zakodowaniem IMO
w Fusion z 2004, z centalnym zamkiem, bez pilota, GEM z końcówką Bx.
GEM Cx jest w drodze, więc do kodowania pilota jeszcze chwila minie.
Po kolei:
-mam dwa (teoretycznie)oryginalne klucze do Fusiona kupionego w Polskim salonie. Mają logo Forda, nie podejrzewam też właściciela o dorabianie kluczyka, nie wyglądają na klony.
http://static.pokazywarka.pl/i/5915044/760593/20150711-152321.jpg
-mam używany kluczyk 3przyciskowy z poprawnie dociętym grotem (grot sam dociąłem, więc coś tam potrafię, obycie z elektroniką też mam, wniosek instrukcje zazwyczaj potrafię czytać)
http://static.pokazywarka.pl/i/5915044/451016/20150711-152511.jpg
-chciałem dziś dodać trzeci transponder do bazy (transpondery podobno można kodować wielokrotnie)
-wykonałem procedurę zgodną z instrukcją obsługi Fusiona (załącznik)
http://static.pokazywarka.pl/i/5915044/273440/kodowanie.jpg
-brak sygnałów dźwiękowych o wejściu w tryb kodowania
Efekt: nadal nie mam trzeciego kluczyka który odpali auto,
Pokornie więc pytam bardziej doświadczonych. Co robię źle?
kubaw20055 11-07-2015, 15:32 Procedura jest wykonywana poprawnie i dwa klucze W1 są oryginalne. Jednak wkradł się tutaj mały błąd - zakupiony kluczyk ma inny transponder (4d60 zamiast 4d63). Kluczyk 98AG 15K601 AD pasuje do Mondeo mk3 i Focusa mk1, Fusion wymaga klucza 2S6T 15K601 AA/AB lub najnowszego 2S6T 15K601 BA i wówczas transponder zaprogramuje się bez problemu;)
Dzięki za odpowiedź, tak czułem że pastylka jest zła lub uszkodzona.
Znalazłem już wcześniej że 4D63 zadziała też w dół, ale przy zakupie na odległość ciężko ocenić typ kluczyka.
W takim razie co z elektroniką pilota do GEM Cx?
Transponder mogę dokupić osobno i wkleić w kluczyk, ale czy pilot będzie działał?
Znalazłem sobie sam :)
Tylko i wyłącznie przy użyciu 2 oryginalnych kluczy samodzielnie da się zaprogramować immo, ale też jedynie w kluczykach o oznaczeniach 2S6T 15K601 AB lub 2S6T 15K601 AA Jeśli jest tylko 1 to tę operację należy wykonać za pomocą odpowiedniego urządzenia i wówczas programuje się minimum 2 klucze od nowa ;)
Oczywiście można dokupić sam pilot 3 przyciskowy i mogą to być:
98 BG 15K601 AA
98 AG 15K601 AB
98 AG 15K601 AD
98 AG 15K601 AC
2S6T 15K601 AB
2S6T 15K601 AA
3M5T 15K601 AB
i 2 przyciskowy pilot YS6T 15K601 AA
Te wszystkie mogą spełniać funkcję pilota i pasują bez problemu do Fusiona, ale immo to już tylko te, które podałem wyżej ;)
GEM zamontowany, mój pilot zakodowany :) czekam na przesyłkę z Immo
IMO za 25zł przyszło, zaprogramowane bez problemu.
Koniec przeróbki.
Mam pytanie czy na module 4S6T-15K600-BA 5WK4 8756A T83SA też można tak zrobić ?
gilmore103 27-09-2016, 12:02 Odgrzeję trochę
A czy taki klucz by pasował do mojej Fuzji?
https://pl.aliexpress.com/item/2014-NEW-Car-Flip-Remote-Key-for-Ford-Mondeo-Three-Buttons-433MHz-with-4D63-Chip/1945966212.html?isOrigTitle=true&isOrig=true#extend
Nie mogę w opisie znaleźć typu pilota (czy to jest 3m5t 15k601), jest jedynie informacja o transponderze (4d63). Szukam czegoś oczywiście mniej chińskiego, ale jak na razie tyle mi się udało.
asterix78 05-10-2016, 12:44 Witam.
Mam pytanie czy próbował ktoś może zastosować uniwersalny pilot do centralnego zamka? Chodzi mi po głowie pomysł żeby zakupić układ do sterowania bezprzewodowego zamkiem centralnym i wpiąć go w obwód zamka kierowcy, w teorii wygląda to prosto i koszt tez stosunkowo mniejszy niż wymiana modułu i programowanie immo.
Odgrzeję trochę
A czy taki klucz by pasował do mojej Fuzji?
https://pl.aliexpress.com/item/2014-...ig=true#extend
Nie mogę w opisie znaleźć typu pilota (czy to jest 3m5t 15k601), jest jedynie informacja o transponderze (4d63). Szukam czegoś oczywiście mniej chińskiego, ale jak na razie tyle mi się udało.
Witam.
Mam pytanie czy próbował ktoś może zastosować uniwersalny pilot do centralnego zamka? Chodzi mi po głowie pomysł żeby zakupić układ do sterowania bezprzewodowego zamkiem centralnym i wpiąć go w obwód zamka kierowcy, w teorii wygląda to prosto i koszt tez stosunkowo mniejszy niż wymiana modułu i programowanie immo.
I co panowie, zadziałao wam ?
Witam,
wystarczy wymienić moduł GEM (oczywiście warto sprawdzić jaki jest zamontowany, bo może okazać się, że potrzebny będzie tylko sam kluczyk z pilotem) na wyższy model:
- 2S6T 15K600 C x
lub
- 4S6T 15K600 C x
Są to moduły bez podwójnego ryglowania (DL) posiadające zdalne sterowanie oryginalnym pilotem. Sama wymiana jest banalna: wystarczy wymienić moduł (5 wtyczek oraz 2 wkręty) oraz zaprogramować pilot (2s6t 15k601 aa/ab/ba lub 3m5t 15k601 ab/ac) wg poniższej instrukcji (ew. również immobiliser):
Witam,
Odgrzebuję trochę temat. Chciałem się dowiedzieć czy tylko te dwa moduły mają możliwość podłączenia pilota zdalnego sterowania? Jeśli nie to jakie inne moduły mogą być do tego użyte?
Zależy mi tylko na podłączeniu pilota do otwierania/zamykania drzwi i otwierania bagażnika.
Pozdrawiam,
Marcin
kubaw20055 27-10-2016, 06:31 To sa moduły do wersji przed liftingiem, które do nowszej nie pasują. Od końca 2005 roku moduły z obsługą centralnego zamka sterowanego pilotem wyglądają tak:
6S6T 15K600 Bx
6S6T 15K600 Cx
po liftingu modułu z końcówką Dx już nie ma (niektóre funkcje zostały "przesunięte", tak więc mamy tylko ubogi Ax, Bx i Cx)
Mam moduł 6S6T 15K600 AL. Czyli rozumiem, że wymieniając go na moduł Cx (x oznacza dowolną litere rozumiem?) pilot powinien działać?
kubaw20055 28-10-2016, 14:44 Mam moduł 6S6T 15K600 AL. Czyli rozumiem, że wymieniając go na moduł Cx (x oznacza dowolną litere rozumiem?) pilot powinien działać?
W tym przypadku najlepszym rozwiązaniem będzie moduł 6S6T 15K600 Bx - ponieważ zamontowane są zwykłe zamki bez opcji podwójnego ryglowania (DL) ;)
http://allegro.pl/modul-komfortu-6s6t-15k600-bj-5wk48854-fiesta-mk6-i6583836653.html
Rozumiem, że taki np powinien działać?
Drodzy koledzy piszę z takim pytaniem,
otóż zepsuł mi się pilot zdalnego sterowania, czytałem wyżej że można zaprogramować nowy, stąd moje pytanie brzmi, czy to musi być dedykowany pilot do fusiona? Czy można kupić pilot uniwersalny? Dodam tylko, że pilot nie był zintegrowany z kluczykiem tylko był oddzielnie.
Z góry dziękuję za odpowiedzi
kubaw20055 01-03-2017, 10:03 Pilot uniwersalny bez dodatkowej centralki nie zadziała.
Numery pasujących pilotów (transponder 4D63) do Fusiona to:
2S6T 15K601 AA (Siemens)
2S6T 15K601 AB (Siemens)
2S6T 15K601 BA (Continental)
A czy znajdę jakieś tanie i nowe piloty? Z tego co się rozglądałem to z reguły są to piloty zintegrowane z kluczykiem? Można gdzieś kupic sam pilot w przystępnej cenie?
Jesteś pewien że masz oryginalną instalację do pilota centralnego?
Skoro pilot był oddzielnie od kluczyka to raczej nie jest to typowe rozwiązanie forda.
Co inne szary brelok od alarmu cobra.
kubaw20055 02-03-2017, 06:03 A czy znajdę jakieś tanie i nowe piloty? Z tego co się rozglądałem to z reguły są to piloty zintegrowane z kluczykiem? Można gdzieś kupic sam pilot w przystępnej cenie?
Po numerze vin można sprawdzić czy wystarczy dokupić oryginalny pilot i go zaprogramować. Jeśli moduł nie posiada funkcji zdalnego sterowania zamkiem to niestety będzie konieczna jego wymiana. Ostatecznie można zamontować sterownik uniwersalny, ale z reguły gorzej to działa i też generuje dodatkowy koszt (jeśli nie robi się tego samodzielnie) :/
https://www.youtube.com/watch?v=dsRvPhyGCIA
czyli kupuje klucz robię tak i już?? mam centralny sterowany z kluczka w zamku, będzie pasowało?
https://www.youtube.com/watch?v=dsRvPhyGCIA
czyli kupuje klucz robię tak i już?? mam centralny sterowany z kluczka w zamku, będzie pasowało?
Nie będzie.
31 postów w temacie do przeczytania i będziesz wiedział dlaczego.
GEM się liczy.
kubaw20055 08-03-2017, 06:11 Programowanie trwa chwilę, ale ważna jest wersja wspomnianego modułu GEM i trzeba się zorientować, co tak naprawdę znajduje się w samochodzie. Jeśli w tej chwili są dwa klucze bez pilota z granatową kosteczką W1 to GEM na 100% trzeba wymienić na wyższą wersję;)
asterix78 03-06-2017, 15:57 Witam.
Właśnie zamontowałem w swojej fuzji uniwersalna centralkę z pilotem, (sterownik + 2 piloty), koszt niecałe 10 eur na e-bay. Cała operacja sprowadza się do znalezienia 2 odpowiednich przewodów przy module, u mnie były to 2 cienkie przewody czarno-zielony otwieranie i czarno-pomarańczowy zamykanie. Przy czym dla pewności musiałem rozebrać drzwi i dostac się do kostki przy zamku następnie miernikiem sprawdzic który to kabel przy module, kolory przy zamku różnią się (czarno czerwony zamknij i czarno biały - otwórz. Zamki są sterowane masą, czyli dotykając masą do tych przewodów zamykamy lub otwieramy. Problem w tym że przy module jest kilka przewodów w tym kolorze i konieczne jest wypięcie kostki i sprawdzenie przewodu "brzęczykiem". Jeden przewód jest w pierwszej kostce, kolor grafit, drugi obok w zielonej. Dalszy montaż to przylutowanie 2 przewodów od centralki do tych przy module, podpięcie 3 przewodów do masy i plusa od centralki do stałego plusa w aucie, przed stacyjka lub pod zapalniczkę. pozostaje jeszcze 2 przewody pod kierunkowskazy bądź awaryjne jeśli chcemy żeby mrugał przy otwieraniu czy zamykaniu, nie podpinałem na razie bo i tak słychac zamki. Jest jeszcze jeden przewód do sterowania bagażnikiem, jednak jest to minus a w fuzji sterowanie bagażnika jest z plusa więc trzeba by było użyć przekaźnika, póki co nie bawiłem się z tym. W mojej jest moduł komfortu z oznaczeniem Bx, 2 zamki na klucz (drzwi kierowcy i pasażera) więc 2 zamki sterują centralnym (wersja ang) moduł mam z prawej strony pod kierownica więc tam zamontowałem centralkę.
Działa aż miło.
Tutaj przykładowy link z centralka którą zastosowałem.
http://www.ebay.ie/itm/New-Universal-Car-2-Remote-Central-Kit-Door-Lock-Vehicle-Keyless-Entry-Alarms-/122504180818?hash=item1c85d17452:g:slIAAOSwi7RZHUE H
Witam. Podłącze sie do tematu.
Chciałbym wyminić moj moduł GEM 6s6t-15k600al (mam centralne otwierane z kluczyka) na taki abym mogł zaprogramować kluczyk z przyciskami i cieszyc sie bezprzewodowym otwieraniem/zamykaniem drzwi. Samochod jest 5 drzwiowy.
Pytania:
1. Jak rozpoznać moduł obsługujący 5 drzwi ?(z poprzednich postów wywnioskowałem ze musi to być moduł konczący sie literką Bx - na allegrze znalazlem x=J,H,F co one oznaczają?)
2. Czy w tym modelu mogę sam zaprogramować kluczyk? Jeżeli tak to proszę o podanie oznaczenia tego kluczyka.
slawomirro 10-07-2017, 22:54 Witam. Podłącze sie do tematu.
Chciałbym wyminić moj moduł GEM 6s6t-15k600al (mam centralne otwierane z kluczyka) na taki abym mogł zaprogramować kluczyk z przyciskami i cieszyc sie bezprzewodowym otwieraniem/zamykaniem drzwi. Samochod jest 5 drzwiowy.
Pytania:
1. Jak rozpoznać moduł obsługujący 5 drzwi ?(z poprzednich postów wywnioskowałem ze musi to być moduł konczący sie literką Bx - na allegrze znalazlem x=J,H,F co one oznaczają?)
2. Czy w tym modelu mogę sam zaprogramować kluczyk? Jeżeli tak to proszę o podanie oznaczenia tego kluczyka.
To nie w GEM należy szukać podziału na 3 lub 5 drzwi. GEM to musi mieć w sobie kod: 15K600D lub 15K600C
Np takie coś:
http://allegro.pl/modul-komfortu-ford-fusion-lift-6s6t-15k600-cl-i6680501236.html
istotny jest moduł centralnego zamka instalowanego w drzwiach lewych i prawych, który musi być 5-drzwiowy.Moduły ze strony lewej i prawej muszą się zgadzać kodami.
Zresztą wersji jest sporo:
https://ford.7zap.com/pl/car/54/1.41860,2.5145,6.34700,7.29708,10.31868/0/1791/16470/71910/#21812
czyli zeby sprawdzić kod modułu musze rozebrać drzwi?
Co odnośnie kluczyka. Czy wystarczy żeby zgadzała sie częstotilwość GEM z kluczykiem?
slawomirro 11-07-2017, 16:47 czyli zeby sprawdzić kod modułu musze rozebrać drzwi?
Co odnośnie kluczyka. Czy wystarczy żeby zgadzała sie częstotilwość GEM z kluczykiem?
Znów nie. GEM to komputer, moduł komfortu, on nie działa bezprzewodowo. Bezprzewodowo działać może centralny zamek z drzwi.
Jak obecnie nie masz centralnego na pilota, to nie tylko GEM wymieniasz, ale i przede wszystkim moduły w drzwiach. Istniejące części wymontowujesz.
Natomiast napisałeś, że masz u siebie moduł 6s6t-15k600al i masz centralny w zamku. To mnie dziwi, bo GEM z literką Ax nie miał centralnego w zamku. Ma go GEM z literką Bx/Cx/Dx.
Ale ty mylisz wersje samochodu. Ja mam po lifcie wiec literka D juz nie wystepuje. A, B, C, D wystepowały z oznaczeniem 2st6 i 4st6. Popraw mnie jezeli zle mowie.
Jeszcze jedno pyt czy wersja GEM jest zależna od silnika tzn czy z diesla do benzyny mozna lub na odwrót?
slawomirro 11-07-2017, 20:01 Ale ty mylisz wersje samochodu. Ja mam po lifcie wiec literka D juz nie wystepuje. A, B, C, D wystepowały z oznaczeniem 2st6 i 4st6. Popraw mnie jezeli zle mowie.
Są tylko takie rozróżnienia GEM
Ax:
od 30.11.2001, do 05.10.2005
od 05.10.2005, do 15.06.2012
Dla Bx:
od 30.11.2001, do 05.10.2005
Dla Cx:
od 30.11.2001, do 05.10.2005
od 05.10.2005, do 15.01.2007
od 15.01.2007, do 15.06.2012
Dla Dx:
od 30.11.2001, do 05.10.2005
od 05.10.2005, do 15.06.2012
Wynika z tego, że po 2005 roku Bx przestał być produkowany,
zaś Cx miała 3 wersje.
Jeszcze jedno pyt czy wersja GEM jest zależna od silnika tzn czy z diesla do benzyny mozna lub na odwrót?
nie ma znaczenia.
Jako ze w tym temacie juz raz opisywalem moja wymiane GEM.
Tylko GEM bez hisrorii w zamkach.
To odsyłam do przeczytania postów wcześniejszych.
Dodatkowo rozpiska który GEM co może
https://www.dropbox.com/s/8ymmham3mlvhdev/central.jpg?dl=0
Fakt ze dotyczy przedlifta, ale dla rozjasnienia co oznaczają literki na końcu.
W skrócie:
jak grot kluczyka zamyka cale auto to trzeba dolozyc obsluge zamka na pilota.
Czyli tylko GEM z obsluga pilotow centralnego.
Jak nie (w przedliftach -Ax), to zabawa z zamkami.
Przy wyborze GEM, również pasujacego z Fiesty
kierowałem soe zasada ze ma nie byc z anglika i ma byc z wersji 5d.
O to pytałem sprzedającego.
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=64793
Tu chyba bylo o tym szerzej.
W takim razie prosze jeszcze o odpowiedz jak dobrac kluczyk. Czy z oznaczenia na GEM można to jakos wyczytac?
Post nr 13÷15, nic nowego w tym temacie nie będzie.
Skoro o to zapytałeś to zaczynam wątpić ze w ogóle przeczytałeś ten wątek.
Pytam bo po pierwsz primo wątpie w niektore wypowiedzi. Np kolegi slawomirro.
a po drugie primo ultimo nie chce niepotrzebnie wydać pieniędzy.
Na pytanie odnosnie wersji 3 lub 5 drzwiowej nadal nie uzyskalem zadowalajacej odpowiedzi. Dlatego zapytam w jaki sposób wiesz (post 26
) ze tamten model GEM byl z 3 drzwiowej fiesty (po kodzie czy moze w ogloszeniu bylo napisane bo tego nie wiem)
Co do klucza to z jaką częstotliwościa szukać 433 czy 433,92?
Przy wyborze GEM, również pasujacego z Fiesty
kierowałem soe zasada ze ma nie byc z anglika i ma byc z wersji 5d.
O to pytałem sprzedającego.
Zdjęcie pilota który na pewno pasuje jest w moich wcześniejszych postach.
Model pilota też jest podany.
Zdjęcie pilota który na pewno pasuje jest w moich wcześniejszych postach.
Model pilota też jest podany.
Szkoda ze odpowiadasz na moje pytanie.
Nie lepiej napisać niewiem, tak, nie albo wytłumaczyć laikowi (czyt. mnie) skad wiesz ze dany GEM jest do wersji 3d lub 5d.
Czy oznaczenie Gem 6s6t z koncówką Bx(gdzie x=J lub E lub H), które chce zakupić pozwoli mi zakodować kluczyk np https://pl.aliexpress.com/item/Upgraded-Remote-Key-for-FORD-Car-Focus-Mondeo-Fiesta-C-Max-S-Max-Galaxy-433MHz-4D60/32759008457.html?spm=a2g17.10010108.1000013.9.cRTH MD&traffic_analysisId=recommend_2088_5_82199_new&scm=1007.13339.82199.0&pvid=44c4a57f-b0b3-4e59-bff7-2451c6ee178a&tpp=1
Czy kluczyk ma być na 433 czy 433,92MHz
oraz
Czy do danego kluczyka można włozyc immo.
Prosze odpisuj na konkretne pytania a nie gmatwaj dyskusji.
Jako laikowi sugeruje Ci skorzystanie z pomocy płatnego specjalisty.
Oszczędzi Ci to problemów i zbednych wydatków.
Temat jest rozpisany az do podstaw a mimo to widać ze przerósł Cię.
a wystarczyło odpowiedziec na kilka pytań... eshh
slawomirro 13-07-2017, 20:22 Pytam bo po pierwsz primo wątpie w niektore wypowiedzi. Np kolegi slawomirro.
?
To może napisz mi z czym się nie zgadzasz? Przytoczyłem Ci dane z katalogu części Forda...
Piszesz ze w po 2005 nie ma oznaczenia Gem z literą B. To czemu ja widze ja na alledrogo?
slawomirro 13-07-2017, 23:40 Piszesz ze w po 2005 nie ma oznaczenia Gem z literą B. To czemu ja widze ja na alledrogo?
To nie jest moje zdanie/opinia. Przepisałem Ci to co jest w katalogu części Forda.
Jeśli uważasz, że fordowski katalog się myli, bo na Allegro widzisz jakiś opis, to ja kończę próbę pomocy Twojego problemu.
kubaw20055 14-07-2017, 06:13 Najbardziej optymalny moduł do wersji po liftingu (mówię o podstawowej wersji wyposażenia z fabrycznym centralnym zamkiem sterowanym mechanicznie wraz z przyciskiem otwarcia pokrywy bagażnika) to 6S6T 15K600 Bx (x - dowolna literka)
Kluczyki z transponderem 4D63 pasujące do tego modelu to:
2S6T 15K601 AA
2S6T 15K601 AB
2S6T 15K601 BA (Continental)
Wersja silnikowa nie ma nic wspólnego z modułem GEM. Jeśli chodzi o moduł pochodzący z fusiona, trzeba tylko pamiętać, żeby nie pochodził z wersji z kierownicą po przeciwnej stronie. Z Fiesty mk6 też pasuje, ale oprócz wersji na rynek europejski musi także pochodzić z wersji 5 drzwiowej.
Po liftingu występują już tylko moduły:
6S6T 15K600 Ax
6S6T 15K600 Bx
6S6T 15K600 Cx
Myślę, że wyczerpałem w ten sposób temat:)
I na taka odpowiedz czekałem. Kubaw20055 dziekuję :D
Proszę jeszcze o odpowiedz na rodzaj częstotliwości?
kubaw20055 15-07-2017, 07:52 Siemens 433,92 MHz (na kluczyku będzie napisane 433, natomiast na module 433,92 MHz) :)
Proszę jeszcze o odpowiedz na jedno pytanie:
Jezeli kupiłbym taki kluczyk (https://pl.aliexpress.com/item/New-Remote-Key-3-Buttons-433MHz-with-4D60-Chip-for-FORD-Focus-Fiesta-Mondeo-C-MAX/32660766199.html?spm=a2g17.search0104.3.10.34rbcQ&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_4_10152_10 065_10151_10068_10171_10084_10083_10080_10304_1008 2_10081_10301_10110_10136_10137_10111_10060_10112_ 10113_10155_10114_10154_438_10056_10055_10054_1018 2_10059_100031_10099_10078_10079_10103_10073_10102 _5360020_10189_10052_10053_10142_10107_10050_10051-10050_10111,searchweb201603_1,ppcSwitch_5&btsid=afe3374d-0f10-4e49-b0cf-db26078da489&algo_expid=9c1592be-1953-4d03-9891-aae487761c62-1&algo_pvid=9c1592be-1953-4d03-9891-aae487761c62) (nie mowie ze akurat z chin) to gdzie mozna w nim wsadzic immo z kluczyka który posiadam?
I udało sie. Jest centralny z pilota w Fusionie
Kupilem moduł GEM z literkami BJ na końcu (początek 6S6T - bo moj fusion po lifcie) oraz kluczyk od chinczyka 433,9 i immo 4D63.
GEM podpiety a programowanie kluczyka zrobilem używając starego kluczyka (bez prycisków) 4-krotnie przekręcając w poz 2 i spowrotem na 0 aż nie pikło w samochodzie po czym nacisnąłem na nowym kluczyku przycisk otwórz i funguje.
Zostało mi tylko dociąć grot i zobaczyć czy odpali.
Pytanie do starych wyg:
Czy otwierają sie wam wszystkie drzwi z pilota czy tylko kierowcy bo nie wiem o co chodzi ale mnie otwierają sie tylko kierowcy i jak wsiąde i pociagne za klamke drzwi pasazera to otwiera sie pozostałe troje drzwi?
kubaw20055 18-08-2017, 06:09 Jeśli jest tylko jeden oryginalny klucz to nie da się zakodować immo - zostaje tylko komputer. Co do otwierania należy zmienić tryb otwierania. Wystarczy przytrzymać przez kilka sekund jednocześnie przyciski zamykania oraz otwierania drzwi - wówczas powinny otwierać się wszystkie drzwi jednocześnie:)
mam 2 orginalne ale zakodowalem na 1. jak dotne grot to zobaczymy
Grot docięty. Próba odpalenia i lipa. Okazało sie że trzeba przeprowadzić dwie procedury kodowania:
1. 4x przekręcamy kluczyk w pozycję II i spowrotem w 0, slyszymy dzwięk i klikamy w dowolny przycisk pilota = zaprogramowany pilot
2. mając 2 orginalne kluczyki każdy jednokrotnie przekręcamy w pozycje II i spowrotem w 0 a następnie wkładamy nowy kluczyk i przekręcamy w pozycję II = zaprogramowane immo
I autko ma centralny i zapala z 1 pilota/kluczyka
kubaw 20055: próbowalem nacisnąć otwieranie i zamykanie jednocześnie ale nic to nie daje. Jakies pomysły?
Już kiedyś chciałem dorobić sobie zamykanie z kluczyka ale czasu brakło. Teraz czas jest więc jeszcze pytanko ile taka sprawa może potrwać i czy będę miał osobne otwieranie bagażnika z centralnego kluczyka?
W sumie to bagażnik w fusionie mi najbardziej przeszkadza tym że nie ma klamki...
kubaw20055 03-09-2017, 07:25 Jeśli jest przycisk otwierania klapy bagażnika na desce rozdzielczej to jest to tylko kwestia wymiany modułu GEM na wyższy model + zaprogramowanie kluczyka.
marew1313 17-10-2020, 10:55 Przeszukałem forum o centralnym zamku.
Mam w Fusionie centralny z kluczyka. Kluczyk jeden oryginalny, drugi dorabiany, bagażnik otwierany przyciskiem.
Czy wpinając w instalacje, (a dokładnie w moduł) taki centralny, będzie działać otwieranie pilotem?
https://allegro.pl/oferta/sterownik-zamka-centralnego-pilot-metal-migacze-hq-6271010811?utm_medium=afiliacja&utm_source=ctr&csi=54740fc5-8156-4efc-a869-bd2c6984dba5
zamiast szukać zamienników (zaraz będziesz pytał... "a jak to podłączyć")
można mieć oryginał
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=224152&highlight=centralny
o jednym i drugim rozwiązaniu jest kilkanaście tematów na forum, wystarczy wpisać w szukajkę.
marew1313 17-10-2020, 13:25 zamiast szukać zamienników (zaraz będziesz pytał... "a jak to podłączyć")
można mieć oryginał
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=224152&highlight=centralny
o jednym i drugim rozwiązaniu jest kilkanaście tematów na forum, wystarczy wpisać w szukajkę.
Oryginału nie potrzebuje,man jedyn fabryczny klucz
, drugi dorabiany,a to już generuje koszta.
Z podłączeniem centralki sobie poradzę.
slawomirro 18-10-2020, 23:12 Oryginału nie potrzebuje,man jedyn fabryczny klucz
, drugi dorabiany,a to już generuje koszta.
Z podłączeniem centralki sobie poradzę.
Sprawdź jaki masz GEM. Jak Przedostatnia litera numeru seryjnego to C lub D to pilota założysz. Jeśli nie, to czeka Cię wymiana tej części.
Dalej musisz kupić kluczyk z pilotem z transponderem 4D60 lub 4D63
uaktywnić np przez program ELM-FFN funkcję zdalnego centralnego zamka w ustawieniach GEM.
I zaprogramować kluczyk/pilot:
Programowanie kluczyka z funkcją pilota zdalnego sterowania
1. Włóż do stacyjki nowy kluczyk do zaprogramowania.
2. Przekręć z pozycji 0 na pozycję II - 4x w ciągu 6s.
3. Wyłącz zapłon. Poczekaj na sygnał akustyczny. Jego dźwięk potwierdza tryb programowania.
4. Naciśnij dowolny przycisk na pilocie. Zdalnie kluczyk jest zaprogramowany.
5. W ciągu 10s możesz zdalnie wykonując punkt 4 zaprogramować inne kluczyki. 10s bezczynności wyłącza tryb programowania.
Ważne! Programując nowy kluczyk musisz wykonać punkt 4 także na oryginalnym kluczyku.
leniuchy1 29-10-2020, 09:08 Witam. Mam zapytanie do bardziej doswiadczonych użytkowników.
Zakupiłem swoją Fuzje kilka dni temu i mam do niej 2 klucze jeden z przyciskami i oznaczeniem W1, drugi bez przycisków zwykly fordowski. A chialem dołożyć 2 pilota (kluczyk scyzoryk). Wiem ze jak cos to grot musze dorobić p punkcie dorabiana kluczy(no problem). Męczy mnie kwestia programowania elektroniki w drugim w tum "scyzoryku". Czy posiadając jeden elektroniczny kluczyk moge sam za pomocą informacji w instrukcji obslugi (opcja ze stacyjką) sam zaprogramować i czy muszę zmieniać ten moduł. Bo jak przczeczytalem te 3 strony postu to już sam nie wiem. Ewentualnie jak ktos z moich okolic mógłby pomóc było by fajnie. Dzięki za odpowiedzi i proszę bez uszczypliwości. Miłego dnia.
kubaw20055 29-10-2020, 09:20 Witam. Mam zapytanie do bardziej doswiadczonych użytkowników.
Zakupiłem swoją Fuzje kilka dni temu i mam do niej 2 klucze jeden z przyciskami i oznaczeniem W1, drugi bez przycisków zwykly fordowski.
Najlepiej wstaw zdjęcie obu tych kluczy, żeby ocenić, co to jest (ten z W1 to oryginał), pytanie jak wygląda drugi?;)
leniuchy1 29-10-2020, 09:39 Jest jako załącznik na dole. Mam takie jak po lewej i prawej po 1 sztuce a chce taki jak środkowy.
ten środkowy to inna obudowa do wersji jajko
jest bardzo słaby w wykonaniu
lepiej już taki na bazie oryginału
116000
skoro masz jeden z pilotem typ jajko i jeden klasyczny to
-masz odpowiedni GEM
-mozesz dodawac piloty do auta
-mozliwe ze dasz rade dodac kolejne immo bez użycia komputera
Wszystko jest opisane, to raptem 3 strony postów.
leniuchy1 29-10-2020, 11:44 Dzieki za info. Tak wnioskowałem po innych wypowiedziach. Ten srodkowy bardziej mi lezy, bo przyzwyczajony jestem do karty ze scenica2. To w takim razie wystarzcy dokupic kluczyk z transponderem i do dzieła. ;)
miałem te środkwe, dwie sztuki, obie rozpadły się w rękach i wytarły piktogramy
Wolę oryginalny scyzoryk, obudowy zamienniki do scyzoryka też rozpoznaję na odległość.
Dzięki asterix78!!
Dzięki twojemu maniualowi jestem posiadaczem centralnego zamka z pilota - centralka uniwersalna :-)
MaciejAkaJanusz 27-10-2021, 22:06 Cześć,
chciałbym nieco odkopać temat, i zadać parę pytań :
Zgodnie z tematem, sprawdziłem swoją wersje GEM, niestety to 6S6T-15K600-AL. Czyli bez możliwości dodania pilota. Rozumiem więc że muszę wymienić na coś, co ma na końcu C X. Ale pytanie - czy taka wymiana modułunie wymaga jakiegoś programowania na nowo starych kluczy (immo) ?
Teraz wymiana - początek mojego GEM to 6S6T - czyli jak znalazłem już w innym temacie - 2S6T nie będzie kompatybilny ?
Pozderka !
kubaw20055 28-10-2021, 05:47 Do Fusiona po FL musi być koniecznie moduł 6S6T
W tym przypadku na pewno masz zwykłe zamki i wystarczy Ci moduł 6S6T 15K600 Bx
Po liftingu numeracja modułów uległa zmianie, moduły z końcówką Cx obsługują podwójne ryglowanie zamków, czyli nie pasuje do Twojego.
Przed liftem były moduły
2S6T i 4S6T
Ax
Bx
Cx
Dx
Po lifcie jest 6S6T
Ax (goły)
Bx (m.in. z pilotem i np. składaniem lusterek)
Cx (z podwójnym ryglowaniem)
Ten będzie w tym przypadku idealny (oczywiście to przykładowa aukcja):
https://allegro.pl/oferta/ford-fusion-modul-komfortu-10454495665
Teraz zauważyłem, że w poście #53 napisałem dokładnie to samo;)
MaciejAkaJanusz 28-10-2021, 06:20 Dziękuję za odpowiedź :)
Trochę się pospieszyłem i kupiłem już taki :
Zobacz ofertę:
https://allegro.pl/oferta/ford-oe-31231232321345-11217995100
Zobaczymy więc jak to przekładkami Fiesta/Fusion :P
A czy oferta kluczyków z Twojego podpisu jest nadal aktualna, i jest szansa na ogarnięcie dwóch scyzoryków ? :)
Pozderka !
kubaw20055 28-10-2021, 06:35 Ten też jest ok, co do kluczyka to coś się zawsze znajdzie;) Oczywiście można zrobić scyzoryk bez problemu;)
MaciejAkaJanusz 28-10-2021, 08:18 Ten też jest ok, co do kluczyka to coś się zawsze znajdzie;) Oczywiście można zrobić scyzoryk bez problemu;)
Mógłbym prosić o PW z kosztem / numerem konta etc za dwa te scyzory ? :P Jeszcze nie do końca ogarniam te prywatne wiadomości :oops:
Dziękuję i miłego !
Witam
Na początek oficjalne podziękowania dla KUBAW20055 za pomoc
Udało się kupić scyzoryk z elektroniką, dorobić grot, zaprogramować, przełożyć imobi ze starego kluczyka
Wszystko działa po za małym 'ale', ktoś o tym też wspominał, podczas zamykania drzwi jest sygnał świetlny kierunkowskazami, po otwarciu nie ma nic, jedynie zapala się światełko w kokpicie. Da się ustawić sygnał czy to już jest "taka uroda" ?
Pozdrawiam
Zupolszon 20-09-2023, 12:54 Mam ford Fusion 1.4b+g. Chciałbym dorobić pilot centralnego zamka.
Nie mogłem nigdzie znaleźć czy moduł który mam czyli: 6S6T-15K600-AM będzie obsługiwał pilot czy nie ma na to szans.
Jeżeli nie będzie obsługiwał to jak to ewentualnie można rozwiązwć?
jak to ewentualnie można rozwiązwć?
Czytać forum
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=224152&highlight=centralny
Na przyszłość poszukaj zanim zapytasz.
Witam, Mam pytanko, wymieniłem GEM, zaprogramowałem pilota i wszystko działa ale jak otwieram z pilota to otwiera tylko drzwi kierowcy. Aby otworzyć resztę muszę drugi raz nacisnąć na pilota. Można to jakoś przeprogramować aby za pierwszym razem otwierał od razu wszystkie drzwi? Kombinowałem Forscanem ale jakoś nie daje rady.
forscan1 (http://tycjan.mxus.pl/fusion/1.jpg)
forscan2 (http://tycjan.mxus.pl/fusion/2.jpg)
co zmienić?
darmodziej 26-09-2023, 17:20 Mam drugiego Forda i obydwa tak właśnie mają. Ja wychodzę z założenia, że jeżeli sam jadę, to po co otwierać wszystkie drzwi? Jak jadę z kimś, to od razu naciskam dwa razy.
kubaw20055 26-09-2023, 19:04 https://youtu.be/L-0BmmjIgn4?si=VsBLKD7QraQnHA-q
https://youtu.be/L-0BmmjIgn4?si=VsBLKD7QraQnHA-q
niestety w Fusionie nie działa
w komentarzach jest że ludzie włączyli otwieranie tylko jednych drzwi ale powrócić do otwierania wszystkich już nie mogą...
jeszcze pytanie czy to że mam nieoryginalny pilot coś zmienia?
slawomirro 28-09-2023, 10:35 czy to że mam nieoryginalny pilot coś zmienia?
Pewnie tak, ale to jest dla mnie niezrozumiałe.
Masz fabryczny centralny zamek i niefabryczny pilot?
ps Możesz mieć włączone podwójne ryglowanie. To właśnie tak działa, że jedno naciśnięcie na pilocie otwiera drzwi kierowcy, a kolejne dopiero pozostałe drzwi.
Użyj programu ELM-FFN do deaktywacji tej funkcji. W Forscanie chyba jest to też możliwe do odznaczenia, bo jest opisane nieco dziwnie jako "DL możliwe przy otwartych drzwiach"
DL = Dual Lock
podwójne ryglowanie. To właśnie tak działa, że jedno naciśnięcie na pilocie otwiera drzwi kierowcy, a kolejne dopiero pozostałe drzwi.
Nie, to nie jest DL.
Ma po prostu włączoną funkcję znaną w FF2.
DL to coś zupełnie innego.
Podwójne ryglowanie to jest zablokowanie zamków w taki sposób, żeby nie można było otworzyć drzwi od środka (złodziej wybija Ci szybę i próbuje otworzyć drzwi klamką wewnętrzną). Aktywowane podwójnym sygnałem zamknięcia auta.
Wysłane z mojego M2101K7BNY przy użyciu Tapatalka
slawomirro 28-09-2023, 15:01 Bazowałem z moją wiedzą nt tego tylko na tym co jest w instrukcji obsługi.
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=130120&stc=1&d=1695909580
Zacytowany fragment instukcji nic nie wnosi.
Chyba że ktoś stara sie ją na siłę nadinterpretowac, zeby cos potem napisać.
Tyle że to wprowadzanie niepotrzebnego zamieszania (kolejny już raz).
Funkcję DL proszę zostawić w spokoju i nie mieszać jej do dyskusji.
slawomirro 28-09-2023, 15:33 Zacytowany fragment instukcji nic nie wnosi.
Wnosi to, że tak została opisana w instrukcji. Może została źle opisana, ale tak została. W tym momencie czepiasz się mnie, że przeczytałem instrukcję obsługi. Rozpędziłeś się z tym czepialstwem.
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=130121&stc=1&d=1695911558
Pewnie tak, ale to jest dla mnie niezrozumiałe.
Masz fabryczny centralny zamek i niefabryczny pilot?
Centralny jest oryginał, ale kluczyk z pilotem kupiłem jakiś zamiennik na allegro.
I zastanawiam się czy np działa w nim trzymanie dłużej przycisków? i to dwóch jednocześnie.
Najlepiej jakby dało radę to zmienić ForScanem. Wcześniej dałem linki do wszystkich możliwości GEMa, może ktoś coś podpowie?
Chyba że Forscan ma coś nie tego, bo aby otwierać bagażnik jednym przyciśnięciem musiałem zaprogramować forscan na "2 razy"
Kafel007 17-10-2023, 18:16 Witam
Takie pytanko w temacie:
Wymieniłem moduł 2S6T-15K600 BF na 2S6T-15K600-CF
Moduł dostałem dzisiaj a kluczyka jeszcze nie mam więc nie działałem w tej kwestii ale co na szybko zauważyłem:
Moduł CF nie uruchamia podgrzewania przedniej szyby
Dla potwierdzenia włożyłem z powrotem moduł BF i grzanie działa
Proszę o podpowiedź czy to kwestia modułu i szukać innego czy jakaś inna opcja wchodzi w grę ?
Z góry dziękuję
Pozdrawiam
Moduł wymaga konfiguracji kablem i programem.
Nic nadzwyczajnego.
Kafel007 17-10-2023, 20:30 Dziękuje za odpowiedź
Czyli moduł jest OK tylko trzeba w nim z poziomu komputera aktywować grzanie tak ?
Proszę jeszcze o odpowiedź na pytanie
Wiele razy pada hasło forscan
Czy to musi być stricte to oprogramowanie ? czy inne profesjonalne oprogramowanie obd2 też da radę ?
(Pytam bo czytałem coś na temat wymuszenia polskiego języka w nawigacji z poziomu modułu BT multilang w mondeo mk4 i też wszędzie padało hasło forscan)
Pozdrawiam
wszędzie padało hasło forscan
tu padnie ELM-FFN ;)
Kafel007 28-10-2023, 13:00 tu padnie ELM-FFN ;)
Uruchomiłem grzanie szyby FORScan-em
Dziękuję za wszystkie wskazówki
Dzień dobry
Mam podobny problem i pytanie (pewnie dla znawcy naiwne): Czy po zaprogramowaniu w ten sposób pilota można będzie otwierać drzwi bezpośrednio kluczykiem?
Dzień dobry.
Nie potrzebowałem wcześniej pomocy ponieważ po przeczytaniu postów wszystko szło gładko.
Wymieniłem moduł 6ST-15K600-AG na 6ST-15K600-CL.
Udało się zaprogramować kluczyki za pomocą forscana i pojawił się komunikat o uszkodzeniu czujnika deszczu. Normalne bo go nie mam.
Z nowinek przestała działać klimatyzacja manualna. Kontrolka się zapala pod przyciskiem i to na tyle.
Mam kupić inny moduł czy jest możliwość przeprogramowania posiadanego?
Z góry dziękuję za pomoc.
przeprogramowania posiadanego
Tak.
Proszę o informację, czy uda się to zrobić forscanem czy trzeba sięgnąć po inne oprogramowanie? W forscanie nie widzę ustawień czujnika deszczu, ani klimatyzacji.
Dziękuję
Nie.
Forscan jest na to za głupi.
Są inne "stare" programy, dla zaawansowanych użytkowników, które sobie z tym radzą.
Witam ponownie.
Udało się wyłączyć forscanem wszystkie urządzenia łącznie z czujnikiem deszczu.
Pozostaje tylko włączenie klimatyzacji manualnej. Czy dotyczy to modułu komfortu, czy szukać trzeba w ustawieniach innych modułów.
Dziękuję
|