Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] 1.8 TDCI jaki olej i najlepsze filtry?

szwarcuuu
12-05-2015, 08:21
Witam. Jako że jestem lewy z mechaniki także wolałbym spytać kolegów którzy się napewno na tym znają jaki najlepszy byłby olej do mojego Focusa z 2010r 1.8 TDCI 146tyś km najechane. Dodam że pod maską niestety nie mam plakietki z poprzednim olejem niestety.. Chodzi o to czy lać syntetyka czy półsyntetyka ? I jakie najlepiej filtry kupować jakiej firmy?:one:

szydel87
12-05-2015, 08:44
było już o tym pełno tematów;)
filtry najlepiej oryginalne, bo nie są dużo droższe od zamienników a co oryginał to oryginał...

olej wg uznania... ja leje motorcrafta xr synth a5 5w30.. ale zapewne zaraz będą głosy, że leje shit i trza lać millersa ;)

szwarcuuu
12-05-2015, 08:50
Hmm no to ładnie. A czy FORD FORMULA F 5W30 nadaję się do mojego? TZN jakie macie opinie na temat tego oleju ? bo nigdzie nie mogę znaleźć ..

szydel87
12-05-2015, 08:53
nadaje się.. a czy dobry... różne głosy są... jedni powiedzą, że jest idealny do forda drudzy wolą millersy itp ;) ja osobiście lał bym formułe albo motorcrafta bo to praktycznie to samo a niby i to i to robi castrol :)

slawek-kali
12-05-2015, 09:03
Temat wlakowany prawie codziennie :D

Jesli masz gruby portfel to kup : Millers albo Motul

A jak nie to: Fuchs, Valvoline, Castrol, Ford Formula, Motorcraft itd.

Tutaj mozesz poszukac http://www.kolegaberlin.pl/pol_m_Oleje-silnikowe_Oleje-samochodowe_Olej-silnikowy-5W30-296.html

Fulara
12-05-2015, 09:19
nie chodzi o millersy tylko o to, czy olej jest syntetyczny czy HC na bazie mineralnego

5w-30 to pojęcie względne i jedno 5w-30 może być do wymiany po 2 tys km a drugie po 15 tys km zachowuje się jak świeżo wlane

zrozumcie to ludzie kochani moi :) skład analizować a nie etykiete 5w

robdol
12-05-2015, 21:54
a Motul to full syntetyk czy hc bo zamierzam właśnie taki zalać i się wstrzymałem z kupnem

Fulara
13-05-2015, 07:50
podaj dokładnie który motul bo motuli na rynku jak psów

robdol