Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] 1.8 TDCI jaki olej i najlepsze filtry?


szwarcuuu
12-05-2015, 08:21
Witam. Jako że jestem lewy z mechaniki także wolałbym spytać kolegów którzy się napewno na tym znają jaki najlepszy byłby olej do mojego Focusa z 2010r 1.8 TDCI 146tyś km najechane. Dodam że pod maską niestety nie mam plakietki z poprzednim olejem niestety.. Chodzi o to czy lać syntetyka czy półsyntetyka ? I jakie najlepiej filtry kupować jakiej firmy?:one:

szydel87
12-05-2015, 08:44
było już o tym pełno tematów;)
filtry najlepiej oryginalne, bo nie są dużo droższe od zamienników a co oryginał to oryginał...

olej wg uznania... ja leje motorcrafta xr synth a5 5w30.. ale zapewne zaraz będą głosy, że leje shit i trza lać millersa ;)

szwarcuuu
12-05-2015, 08:50
Hmm no to ładnie. A czy FORD FORMULA F 5W30 nadaję się do mojego? TZN jakie macie opinie na temat tego oleju ? bo nigdzie nie mogę znaleźć ..

szydel87
12-05-2015, 08:53
nadaje się.. a czy dobry... różne głosy są... jedni powiedzą, że jest idealny do forda drudzy wolą millersy itp ;) ja osobiście lał bym formułe albo motorcrafta bo to praktycznie to samo a niby i to i to robi castrol :)

slawek-kali
12-05-2015, 09:03
Temat wlakowany prawie codziennie :D

Jesli masz gruby portfel to kup : Millers albo Motul

A jak nie to: Fuchs, Valvoline, Castrol, Ford Formula, Motorcraft itd.

Tutaj mozesz poszukac http://www.kolegaberlin.pl/pol_m_Oleje-silnikowe_Oleje-samochodowe_Olej-silnikowy-5W30-296.html

Fulara
12-05-2015, 09:19
nie chodzi o millersy tylko o to, czy olej jest syntetyczny czy HC na bazie mineralnego

5w-30 to pojęcie względne i jedno 5w-30 może być do wymiany po 2 tys km a drugie po 15 tys km zachowuje się jak świeżo wlane

zrozumcie to ludzie kochani moi :) skład analizować a nie etykiete 5w

robdol
12-05-2015, 21:54
a Motul to full syntetyk czy hc bo zamierzam właśnie taki zalać i się wstrzymałem z kupnem

Fulara
13-05-2015, 07:50
podaj dokładnie który motul bo motuli na rynku jak psów

robdol
13-05-2015, 08:36
myslałem o
Motul 8100 Eco-Nergy
lub
Motul SPECIFIC 913 D
oba mają normę forda, ewentualnie Liqui Moly LIM-3852 lub3853

Fulara
13-05-2015, 09:08
we sobie zobacz motula i kartę technologiczną

http://galonoleje.pl/sklep/home/195-motul-specific-504-507-5w30-5l.html

DESTYLATY CIEZKIE 25 <= x % < 50
po polsku to od 25% do 50% oleju HC, więc nie ma tak źle


zobacz sobie prawdziwy rasowy syntetyk aż łezka się w oku kręci ( nie do naszego auta )

http://galonoleje.pl/sklep/home/178-motul-8100-eco-lite-0w20-5l.html

DESTYLATY CIEZKIE 0 <= x % < 1

ale i cena masakra. poszukaj sobie w kartach technologicznych o HC, destylatach ciężkich, ale oleje zgodne z naszą normą - od razu powiem, że ciężko syntetyka dostać bo olej specyficzny ale da się znaleźć 60-70% PAO, co z naszą normą jest cudem

szwarcuuu
13-05-2015, 09:50
Fulara jak możesz podpowiedzieć na co najlepiej zwracać uwagę podczas kupna oleju ?? I czy ten który podałem Ford Formula F nadaję się wogóle by go lać do silnika czy nie ??

Fulara
13-05-2015, 10:04
jest to olej HC ale wykonany na bazie VHVI bliższy wysokorafinowanej bazie mineralnej grupy 2 - w skrócie szału ni ma

przede wszystkim patrz na HTHS w ramach naszej normy
TBN przynajmniej powyżej 10, jak jest 12 to luxus

"Całkowita liczba zasadowa TBN (Total Basic Number) to parametr charakteryzujący zdolności myjąco - dyspergujące oleju. Wyrażana w mg KOH/g jest to ilość miligramów wodorotlenku potasu, oznaczona jako równoważna pod względem zdolności neutralizacji kwasów dodatkom alkalicznym znajdującym się w 1g ulepszanego oleju smarowego. Liczba zasadowa służy, zatem do oceny zawartości czynnych dodatków alkalicznych w ulepszanych olejach smarowych. Tego rodzaju oleje smarowe stosowane są głównie w silnikach spalinowych wysokoprężnych w celu neutralizowania korozyjnie działających kwasów powstających przy spalaniu siarki zawartej w paliwie. Zdolności neutralizacyjne tych olejów smarowych muszą być tym wyższe, im wyższa jest zawartość siarki w paliwie. W miarę eksploatacji oleju następuje naturalne zużywanie dodatków myjącą-dyspergujących. Konsekwencją tego jest spadek całkowitej liczby zasadowej. Gdy TBN spadnie poniżej określonej granicy, olej należy wymienić."
źródło:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_zasadowa

niektóre oleje na dzień dobry mają TBN 6-8 a po 3 tys km spada poniżej 5, więc olej kwalfikuje się do wymiany, ale co tam TBN, jeździmy i się cieszymy :)

dalej - baza czy to ciężkie destylaty, czyli HC i ile to zajmuje w oleju jak pisałem wyżej. są oleje z 5w na okładce a mają HC 100% a ludzie myślą że leją syntetyk, to jest śmieszne a nawet smutne.

firma - byle jaka. choć zasada jest taka, że im olej częściej w telewizji, tym ciężej znaleźć super wyrób, dlatego, że nakład idzie dla aktorów, opłacie reklamy a nie na jakość.

ciszę lubi asmoil, fuchs, quaker state, motul, millers i tym podobne. powiem, że neste oleje są tanie i wbrew pozorom biją niekiedy super oleje 2x droższe.

i tak jak mówie, to, że wlejecie syntetyk to po zapaleniu silnika nie przybędzie wam 100 kucy, silnik się nie ozłoci, ale przy dłuższym użytkowaniu po prostu będzie służył, na pewno nie będzie postu typu mam 250 000 km i bierze mi 1L oleju. syntetyk po 10 tys ma właściwości smarne jakby był wlany wczoraj, a pseudo HC po 3 tys nadaje się do wymiany a ludzie i tak do 15 tys dojeżdżają.

ostatnia rzecz to MUSI kosztować, gdyż proces wytwarzania oleju na bazie syntetycznej PAO albo estrów jest kosztowna i skomplikowana, na Boga nie ma za 70 zł dobrego oleju wpełni syntetycznego 90% PAO albo estra chyba że mówimy o 1 Litrze !

robdol
13-05-2015, 11:10
ale i cena masakra. poszukaj sobie w kartach technologicznych o HC, destylatach ciężkich, ale oleje zgodne z naszą normą - od razu powiem, że ciężko syntetyka dostać bo olej specyficzny ale da się znaleźć 60-70% PAO, co z naszą normą jest cudem
jakiś konkretny możesz podpowiedzieć

Fulara
13-05-2015, 11:28
podaj normę dla Twojego silnika i zalecenie producenta

robdol
13-05-2015, 22:09
5w30 norma fordowska WSS-M2C913-C

szydel87
14-05-2015, 08:36
a mnie zastanawia jedna rzecz... czy jak silnik jest koncernu PSA to czy nie powinniśmy lać oleju spełniającego normy dla tych silników a nie fordowskie?

szwarcuuu
15-05-2015, 06:14
olej dobrany. Teraz pytanie czy 5 litrów mi starczy na wymianę czy dokupować jeszcze litra?

szydel87
15-05-2015, 08:20
olej dobrany. Teraz pytanie czy 5 litrów mi starczy na wymianę czy dokupować jeszcze litra?

i jaki wybrałeś? kup lepiej 6 litrów.. układ smarowania ma 5.6 litra
http://www.motodiesel.pl/samochody/auta-osobowe/411-ford-focus-ii-18-duratorq-tdci-115km-2004-2010.html

Fulara
15-05-2015, 08:52
jakiś konkretny możesz podpowiedzieć

http://galonoleje.pl/sklep/home/588-millers-ee-longlife-eco-5w30-5l-nanodrive.html

dla niskobudżetowców
http://www.kolegaberlin.pl/product-pol-5178-Shell-Helix-Ultra-Professional-AF-5W30-5L-niemiecki.html

http://galonoleje.pl/sklep/home/201-motul-specific-ford-913d-5w30-5l.html


ja się generalnie uczepiłem tego millersa, bo nie znalazłem oleju, który by spełniał normę forda + jednocześnie miał więcej niż 70% PAO

szydel87
15-05-2015, 09:17
a co z zagranicznym motorcraftem? różni się czymś od polskiego?

Fulara
15-05-2015, 09:41
nie sprawdzałem właściwości ale myślę, że nie.

ogólnie z normą forda jest tak, że jest ciężka. tzn ciężko znaleźć pełnego syntetyka dla tej normy a obniżone HTHS to strzał w kolano, bo im niższy HTHS tym gorzej. Wysoki HTHS daje dobry film olejowy, smarowanie. Ale widocznie mamy takie magistrale olejowe że tak musi być. To warunkuje niestety pozostałe parametry silnika. A szkoda.

Widzę trend, że na forum coraz więcej Fok Mk1 ma problemy z pierścionkami - to jest właśnie żniwo zasiane 10-12 lat temu. Na syntetyku, te silniki by zrobiły melon Km. A tak, 200, 250 tys. km i silniki padają jak muchy.

a głupie seicento u mnie pod domem w pizzerii ma zrobione 450 tys. i tylko UPG raz była zrobiona. silniczek 1.1 mpi FIRE. dlaczego foki są gorsze, jeśli Zetec został opracowany przy współpracy z firmą Yamaha czyli japońską myślą technologiczną. szkoda.

szydel87
15-05-2015, 10:04
No tak... kiepsko to wygląda... ale zastanawia mnie to czy jak 1.6 TDCi jest PSA to czy nie powinienem raczej lać oleju spełniającego normy PSA?

Fulara
15-05-2015, 10:08
a jaka jest norma w PSA ?

szydel87
15-05-2015, 10:19
Peugeot/Citroën Automobiles: B71 2290, B71 2297

Fulara
15-05-2015, 11:02
wiesz co, to jest zupełnie inna norma i nie spotkałem oleju spełniającego tą i tą normę - może słabo szukałem, ale to zupełnie różne oleje

http://www.internetipood.com/en/hmkauto/22-9245-mootori-li-total-quartz-9000-5w40-5l

który lać ? ja myślę, że ten, który jest w instrukcji obsługi

norma PSA jest chyba bardziej rygorystyczna z tego co widzę

szydel87
15-05-2015, 11:04
no i tu mamy właśnie zagadkę na miarę forda ;) czy lać olej zgodny z normą producenta samochodu czy producenta silnika ;)

Fulara
15-05-2015, 11:25
ważny jest element HTHS

poniżej cytat

"Więc szanowni państwo mamy oleje podzielone na te które mają lepkość HTHS ograniczoną do 3.5 oraz oleje z HTHS minimum 3.3
Parametr HTHS mówi nam czy dany olej bardziej czy mniej podatny na zrywanie filmu olejowego w wysokich temperaturach.
Ten podział najwyraźniej akcentuje ACEA swoimi normami.

I tak oleje wg. ACEA A1/B1, A5/B5, ACEA C1 , C2 są ograniczone wedle parametru HTHS do max. 3.5
Oleje A3, A3,B3, A3/B4 ACEA C3, C4 muszą wykazywać HTHS minimum 3.5.
Pierwsze oleje z HTHS ograniczonym do 3.5 to tzw. oleje lekkobieżne, energooszczędne które najczęsciej mają zastosowanie w silnikach konstrukcji Japońskiej a obecnie coraz częsciej i w konstrukcjach Europejskich np. Fiat.

I ważna uwaga olejów lekkobieżnych w których HTHS jest ograniczony do 3.5 nie powinnos się stosować w aplikacjach w któych zaleca się leje o HTHS min. 3.5 np. A3, A3/B4 , głównie auta Niemieckie i pochodne choć to i też nie jest reguła.

Natomiast oleje z HTHS min. 3.5 można praktycznie stosować we wszystkiuch silnikach również w tych które wymagają olejów tzw. lekkobieżnych.

Czym się charakteryzuje olej lekkobieżny - dysponuje lepszą pompowalnością czyli przepływem oleju w takiej samej lepkosci, mniejszym tarciem wewnętrznym samego oleju dając lepszy tzw. performance silnika, mniejsze spalanie paliwa, często lepszą kulturę pracy oraz dysponując mniejszą wrażliwością na tzw. przepalenie w układzie smarowania. Olej ten wolniej się degraduje , lepiej odbiera ciepło i efektywniej smaruje wszelkie newralgiczne częsci silnika."

http://www.zmienolej.pl/forum/jak-wybrac-wlasciwy-olej/252-prawidlowy-dobor-oleju-silnikowego

norma forda wymaga niskiego HTHS, z czegoś się to musi brać i tego się bym trzymał. o ile mniejszy\cieńszy film olejowy to wada, o tyle w wąskich kanalikach olejowych dochodzących do wałka rozrządu\panewek\tłoków to zaleta

szwarcuuu
15-05-2015, 12:46
i jaki wybrałeś? kup lepiej 6 litrów.. układ smarowania ma 5.6 litra
http://www.motodiesel.pl/samochody/auta-osobowe/411-ford-focus-ii-18-duratorq-tdci-115km-2004-2010.html



hmm patrząc na dane na tej stronie to olej dobry wziąłem bo formule ale F czyli nowszy teoretycznie taki też doradził mi w serwisie w fordzie że w zupełności starczy. Ale patrząc też na te dane to są błędne i to sporo... Spalanie mam średnie zawsze 6.1-6.3 max a nie jeżdże wolno. I ta prędkość maksymalna to chyba na kamieniach była testowana bo u mnie na autostradzie wycisnął 210km/h patrząc dalej nie wiem czy wierzyć w te 5,6l najwyżej jak będzie za mało to podjadę litr dokupie tego samego i się wleje :)