Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Wymiana sprzęgła, czy trzeba po niej robić geometrię


Gresos
12-05-2015, 11:44
Witajcie,

Nie jestem pewien czy mój mechanik nie próbuje mnie okantować ,ale
czy przy wymianie sprzęgła , trzeba sciągać pół osie i pózniej robić geometrie ?

Juzek
12-05-2015, 11:47
Jeśli chce ściągać sanki to myślę, że po złożeniu wypadałoby zrobić sprawdzenie geometrii.

Tapnięte z Szajsunga MkIV

karloss
12-05-2015, 18:57
Co ma się zmienić w geometrii przedniego zawieszenia jak nie ma tam żadnego punktu regulacyjnego za wyjątkiem drążków kierowniczych? Jak nie będą ich rozkręcać to po co sprawdzać geometrię? Co najwyżej przy demontażu mogą coś zniszczyć ale wtedy wymagać to będzie naprawy/wymiany a nie regulacji.

leszcz
12-05-2015, 19:25
Nie jestem pewien czy mój mechanik nie próbuje mnie okantować ,ale
czy przy wymianie sprzęgła , trzeba sciągać pół osie i pózniej robić geometrie ?

Robiłem ostatnio wymianę dwu_masy + resztę . Dopytałem się mechanika czy trzeba zrobić geometrię . Padła odpowiedź że nie trzeba . Po wymianie przejechałem się i tak szybko jak odjechałem to wróciłem(kiera była skręcona w prawo) . Musiałem ustawić geometrię :D

Maniak
12-05-2015, 21:31
przy zdejmowaniu sanek trzeba sprawdzić geometrie.

Juzek
13-05-2015, 07:13
Co ma się zmienić w geometrii przedniego zawieszenia jak nie ma tam żadnego punktu regulacyjnego za wyjątkiem drążków kierowniczych? Jak nie będą ich rozkręcać to po co sprawdzać geometrię? Co najwyżej przy demontażu mogą coś zniszczyć ale wtedy wymagać to będzie naprawy/wymiany a nie regulacji.
Czy ja napisałem o regulacji????

Nie. Napisałem o sprawdzeniu.

Tapnięte z Szajsunga MkIV

karloss
13-05-2015, 08:47
Czy ja napisałem o regulacji????

Nie. Napisałem o sprawdzeniu.

Tapnięte z Szajsunga MkIV

Przeczytaj moją wypowiedź jeszcze raz na spokojnie i nie denerwuj się.
Ja nie pisałem o regulacji, a o punktach regulacyjnych < czujesz drobną różnicę?

Juzek
13-05-2015, 10:22
Przeczytałem i dalej piszesz o regulacji :) jak dla mnie każda ingerencja w zawieszenie powinna być sprawdzona i w razie potrzeby wyregulowana. No ale skoro dla Ciebie to jest operacja p&p i szkoda 100 zł by sprawdzić czy wszystko jest ok no to o czym my tu mówimy :)

karloss
13-05-2015, 13:58
Kolego nie chcę się spierać, ale to już robi się śmieszne :)
Co chcesz regulować w przednim zawieszeniu (oprócz wspomnianej przeze mnie zbieżności - drążki kierownicze) w Mondeo MK3, skoro nie ma tam punktów regulacyjnych :)?

Weź się zdecyduj, raz piszesz tak:
"Czy ja napisałem o regulacji????"
a potem
"każda ingerencja w zawieszenie powinna być sprawdzona i w razie potrzeby wyregulowana"

Nie chcę oceniać na ile jesteś praktykiem, a na ile teoretykiem, ale czytając to forum napotyka się na masę nierzetelnych wypowiedzi, które tylko robią zamęt w głowie innym, a żeby dostać się do wiarygodnych informacji trzeba przedzierać się przez setki bezsensownych wypowiedzi.

A wracając do pytania autora wątku, odpowiedź powinna brzmieć: nie trzeba robić geometrii bo nie ma "czym" za wyjątkiem zbieżności w przypadku rozpinania układu kierowniczego.

Tyle w temacie.

Juzek
13-05-2015, 14:29
No tak :) sprawdzona i w razie potrzeby wyregulowana. Podtrzymuję to. Bo jeśli na sprawdzeniu wyjdzie, że koła nie są zbieżne to co... zostawić to tak jak jest bo nikt nie ruszał drążków? :) wyda max 100 zł na sprawdzenie tego a potem będzie spokojny o opony i prowadzenie auta.

Ponadto.... zbieżność można też sprawdzić na jeździe próbnej po wymianie :)

Tapnięte z Szajsunga MkIV

karloss
13-05-2015, 14:38
Zaufaj mi, zakładając, że jeżeli nikt nie ruszał drążków kierowniczych to możesz spokojnie całość skręcić - wiem to z praktyki.
A z drugiej praktyki wiem to, że pomiary geometrii robione są na przysłowiową pałę bo sam to przeszedłem.
Ja się kieruję zwyczajnym rozsądkiem i nie zamierzam na siłę przekonywać do swoich racji :)
Każdy robi to co chce ze swoim autem.

Juzek
13-05-2015, 14:41
Moim zdaniem zbędna oszczędność

A jeśli sprawdzenie zbieżności jest robione na pałę to ciekawe co z jakością wymiany sprzęgła;:)

Tapnięte z Szajsunga MkIV

karloss
13-05-2015, 14:51
Nie wiem, ja wyjechałem z przekrzywioną kierownicą! i wynikami, które wskazywały, że akurat tył nadaje się do roboty. Hmm tylko po przejechaniu prawie 40 tys. km nic złego się nie dzieje. Nie mam w ogóle problemu z darciem opon czy czymś takim. Baa! nawet mi nie ząbkują, a w kombi bywa, że to norma!
Tak więc dziękuję fahofcom i co mogę robię sam.
Dobra kończę ten temat bo się rozgadałem.

PS. przy moim skromnym udziale masz Juzek na liczniku 1000 postów :D

Juzek
13-05-2015, 17:42
Podziękował :)

Tapnięte z Szajsunga MkIV

driko111
10-06-2015, 09:13
Witajcie,

Nie jestem pewien czy mój mechanik nie próbuje mnie okantować ,ale
czy przy wymianie sprzęgła , trzeba sciągać pół osie i pózniej robić geometrie ?

wymieniałem w moim Mondeo kpl. sprzęgło z dwumasą i żeby to zrobić należy wymontować skrzynię biegów i półosie napędowe .
Ustawienie geometrii jest bezwzględnie konieczne po takim zakresie prac.
Dobrze by było wymienić też uszczelniacze na półosiach i oczywiście koniecznie uszczelniacz wału korbowego. Drugiej takiej okazji nie będzie a specjalnie wszystko demontować później żeby to powymieniać jest nieopłacalne z powodu koniecznego zakresu prac.
Pozdr.