Zobacz pełną wersję : Ubywa płynu chłodzącego - Explo V6 SOHC


joss
15-03-2007, 18:20
Witam wszystkich.

Właśnie zaobserwowałem, że mi "znika" płyn z układu chłodzenia. Ubytek około 1 litra w ciągu 4-5 miesięcy (w październiku po montażu instalacji gazowej dolałem ok 3l do poziomu właściwego i dzisiaj jak zauważyłem brak to weszło 1 litr do podziałki min) Nie dymi , silnik pracuje równo ogólnie bez zarzutu. Nie zaobserwowałem żadnych objawów tylko brak płynu w zbiorniku wyrównawczym. Nie ma plam pod autem. Nie widać śladów wycieków pod maską, ale muszę jeszcze dokładnie od spodu obejżeć. Co to może być? Proszę o sugestię.
(Instalacja sekwencyjna Landirenzo Omegas)
Aha, poza tym w zbiorniku wyrównawczym są ślady brązowego/rdzawego osadu (jakby mułu) ??? O czym to może świadczyć?

zala_z1
15-03-2007, 18:39
Witam.Lales sam koncentrat czy mieszales go z woda?Jezeli lales wiecej wody to mogla odparowac.A co do stanu plynu to zalecam wymiane :fcp7 Pozsrawiam

manius
15-03-2007, 18:50
posprawdzaj wszystkie weze, bo najczesciej cieknie(lekko) tam gdzie gazownik sie wpial,
kropla za kropla przez 4miechy i wiecej jak litr sie nazbiera

frompoland
15-03-2007, 19:20
a może uszczelka pod głowicą...

joss
15-03-2007, 19:45
Dzięki za podpowiedzi. Lałem koncentrat 50/50 z wodą destylowaną.
Mam na dzieję że to nie uszczelka, bo mnie przeraża perspektywa rozbierania silnika.
Jutro będę dokładniej sprawdzał, to może coś się wyjaśni.

frompoland
15-03-2007, 19:59
Dzięki za podpowiedzi. Lałem koncentrat 50/50 z wodą destylowaną.
Mam na dzieję że to nie uszczelka, bo mnie przeraża perspektywa rozbierania silnika.
Jutro będę dokładniej sprawdzał, to może coś się wyjaśni.

a czy w zbiorniczku wyrównawczym są tłuste plamy??? bo jeśli są to uszczeleczka ;)

Yony
15-03-2007, 20:15
Zacznij od kraniku na dole chłodnicy, stojąc frontem do auta, po lewej stronie. Najczęściej tamtędy kapie :)

joss
07-04-2007, 23:24
Witam wszystkich.
Pozwoliłem sobie jeszcze odgrzać ten wątek bo może sie komuś przydać w podobnej sytuacji.
W ostatnim czasie zaczęło mi tego płynu jakoś szybciej ubywać aż pojawiła się plama pod autem. Na szczęście okazało się że "tylko" pękł wąż gumowy od nagrzewnicy i tam się lało. Kupiłem wąż na metry po 6zł/m +2 objemki i po kłopocie.
Z ciekawości - w ASO takie rurki kosztują 60zł i 90zł (dojście i powrót)
A wcześniej tego nie zauważyłem bo to był minimalny wyciek w okolicy kolektora i natychmiast wysychało.

Pozdrawiam.

KYCZMOT
17-07-2007, 04:44
Zacznij od kraniku na dole chłodnicy, stojąc frontem do auta, po lewej stronie. Najczęściej tamtędy kapie :)
czy aby się dostać do kranika trzeba wjechać na kanał??

BATORY
17-07-2007, 07:58
Niekoniecznie chociaż tak jest najwygodniej. Ale można się położyć i też odkręcisz czy sprawdzisz czy nie ma wycieku - najlepiej na zimnym płynie.

AC
17-07-2007, 20:12
Mam pytanie co do zbiornika wyrównawczego - u mnie jest w nim pusto - czy to normalne?

chevidan
17-07-2007, 21:31
pusto nie powinno być.uzupełnij do stanu i obserwuj czy ubywa.

AC
18-07-2007, 12:11
jak otwierałem wlew ten na chłodnicy to płynu jest pełno, może coś mam zatkane? mam tez wrazenie ze mocno sie grzeje choc wskazniki pokazuja ponizej polowy, ale klapa od silnika jest goraca - czy tak ma być?

PaKarD
12-10-2007, 00:18
Witam, mam podobny problem, w zbiorniczku wyrównawczym mam pusto, dolewam raz na tydzień. Temperatura silnika jest ok....hmm, a może faktycznie paruje i leci gdzieś tak że nawet nie zdązy dolecieć do ziemi :fcp9

Mikado
16-10-2007, 17:46
pytanie tylko czy jest to takie notoryczne dolewanie czy np. dolałeś dwa razy i stoi na tym samym poziomie?
bo mógł być zapowietrzony układ chłodzenia i teraz się to "przetkało"
jeśli jednak NIE to koniecznie sprawdź wszystkie połączenia gdzie dochodzą węże oraz pompę wody
czasami zdarza się, że łożysko pompy się zaciera, a pierwszym objawem jest uciekanie płynu

ShogunX
19-10-2007, 11:17
Nie powinno ubywać płynu jak instalacja jest szczelna,w przypadku podejrzewania nadmiernego nagrzewania się silnika trzeba zacząć od sprawdzenia drożności chłodnicy ,bo nawet wskaźniki mogą nie pokazywać w pełni przegrzewanie a te silniki są bardzo na przegrzanie wrażliwe.Odkręcamy na ostudzonym układzie chłodzenia górny korek chłodnicy i pod auto kładziemy się lekko z boku na wysokości prawego reflektora ,odkręcając na moment korek spustowy z chłodnicy (można bez kanału) z boku bo na ręce może płyn siknąć żeby się nie polać zbytnio.I obserwujemy ma być płyn czysty bez brudów typu zamulenia kamieniem ,spuszczamy aż się oczyści to jedno ,ważne też jest żeby strumień był
w miarę intensywny bo jak tylko trochę sika potocznie to zapchana chłodnica i będzie źle chłodziło.W przypadku zapchania uprzedzam pytanie bierzemy wąż np ogrodniczy z końcówką do podlewania okrągłą ona jest lekko stożkowa i wtykamy do górnego otworu chłodnicy i pod ciśnieniem ok 2 (wodociągowa) a przy odkręconym dolnym spuście chłodnicy bo ma być przelot a nie nadymanie chłodnicy ,puszczamy wodę do uzyskania pełnego przelotu ,jeśli zapchanie jest duże to trzeba od tyłka czyli ten wąż poprzez zrobiony prowizorycznie reduktor w postaci lejka .Wyjaśniam lejek dopasować tak żeby dość szczelnie wchodził w dolny spust chłodnicy śr ok 8 mm jak pamiętam a do rozszerzonej części lejka dociskamy końcówkę węża i puszczamy ciśnienie po czym szybko odsuwamy by odbiło ciśnienie wodę z chłodnicy i powrót do góry do skutku aż uzyskamy pewny przelot wody.Wielu użytkowników nawet nie wie że woda jest i w chłodnicy i w zbiorniczku ,niby termostat pracuje a silnik się przegrzewa .Po sprawdzeniu przelotu płynu jeśli dalej się grzeje trzeba sprawdzić włoczanie się wisko wentylatora.Były posty nie bedę pisał.Drobne wycieki można poprawić preparatami uszczelniającymi są dostępne na rynku .Jeszcze jedno poza węzami czy uszczelkami jest jeszcze jedno miejsce gzie wycieku nie zobaczycie a bedzie wolniej lub szybciej ubywać płynu to jest sama głowica a dokładniej małe mikropęknięcia głowicy miedzy zaworami a układem chłodzenia .Mogą wystąpić zwłaszcza jak silnik był przegrzany.Opisane objawy opisuję z autopsji wszystkie u mnie występowały.Pracę i sprawdzenie pompy można ocenić na chwilę uruchamiając silnik z otwartym spustem ,wyraźnie mocniej siknie.