Zobacz pełną wersję : 2.0 DOHC - opinie i porady


Rysiek24
16-03-2007, 21:20
witam
jakie sa opinie o silniku 2.0 DOHC - jakie spalanie , jakie jego wady, zalety, czy ma typowe usterki ? - powaznie mysle o takim aucie , ale musze sie dowiedzec co ludzie "gadaja" o tym silniczku , aby nie wpakowac sie w bagno ze sztruclem.Moze ktos ma jakies schematy tego silnika ? czy to silnik z nastepcy Sierki, Forda Mondeo ?

pozdro

mmmk
17-03-2007, 13:23
pali malo w miescie do 10 a na trasie pewnie mniej niz 7 przy oszczednej jezdzie. najekonomiczniejszy silnik w sierrce. kopa ma niezlego bo sierra malo wazy. typowe usterki pekajaca glowica po przegrzaniu bo silnik jest strasznie pod tym wzgledem zlosliwy i nie wybacza przegrzan. pozatym zdarzaja sie juz zuzyte szklanki popychaczy i odkrecony zaworek w pompie olejowej czego efektem jest niskie cisnienie oleju i tez glosno puka

J@nkes
17-03-2007, 14:09
Witam, a nie lepiej pomyśleć o scorpio, silnik jest ok tylko trzeba o niego dbać, nie przegrzewać go i co 20 tyś sprawdzać zaworek na pompie oleju. Ja mam taki silniczek w scorpio i jak na razie (przebieg 250 tyś) jest ok, olej wymieniam raz na 15 tyś km na półsyntetyk forda.A co do tych przegrzań to można sobie zrobić włącznik wentylatorów w kabinie i nie ma co się bać stania w korkach.

Rysiek24
17-03-2007, 15:00
sierke 1.6 nieszlo zagrzac , koles mial i bez wentylatorow jezdzil :) , a termostat napewno dzialal :). Co do scorpio , to jest dlamnie za duzy , poco wozic kawal budy na darmo.

Cos blizej o tym zaworku ? duzo to grzebania ? nie dalo by sie go wkrecic na kleje do gwintow ?

J@nkes
17-03-2007, 15:12
Ale scorpio ładniejsze od sierrki. :fcp4

A co do zaworka, jest to zaworek na pompie olejowej,śruba która lubi sie wykręcać i puka o blok, niby mozna to na klej zrobić i latać,ale dobremu mechanikowi zajmie to trzy godziny roboty i zapłacisz stówe

Rysiek24
17-03-2007, 15:58
mechanike moge robic w garazu , nie jeden silnik byl juz tu rozbierany :). Dzieki za info , macie moze jakies schematy budowy silnika ?? zdaje sie ze w ksiazce do scierki nic nie wspominaja o nim :/ , podobnie jak o VR6 VW niby jest, ale ciezko znalesc dane do samodzielnej jego obslugi .

mmmk
17-03-2007, 16:42
u mnie robili to raz w zyciu i jest ok z tym zaworkiem. a co 20 tys?? no bez przesady :) chyba,ze mialo byc co 200 tys :wink:

J@nkes
17-03-2007, 17:17
No właśnie co 200tyś, jedno zero gdzieś wcieło. :fcp1

darkowski
20-03-2007, 20:40
Silnik jest ok, jeżdżę i nie ma problemów. Co do tego przegrzania i pękających głowic, no cóż, zdarza się, choć mój już jeździł bez płynu chłodzącego i żyje :fcp3 Ścierka mojego braciszka po 40 minutach kręcenia bączków non stop dopiero włączyła wentylator :fcp4 Samochód pali mało (mój śmiga na LPG, 12-14l miasto w zależności od pory roku, 8,5-10 l trasa), rozrząd na łańcuchu więc żywotny, trzeba zrobić to co koledzy pisali czyli zaworek pompy oleju no i w wielu silnikach uszczelniacze zaworów wymagają wymiany.

J@nkes
21-03-2007, 12:00
w wielu silnikach uszczelniacze zaworów wymagają wymiany.

O tym to nie słyszałem ale do tego to chyba trzeba zrzucać głowice??

darkowski
24-03-2007, 21:12
w wielu silnikach uszczelniacze zaworów wymagają wymiany.

O tym to nie słyszałem ale do tego to chyba trzeba zrzucać głowice??

Jak się wie jak to zrobić to można bez zrzucania głowicy :fcp3 :fcp2

michas88
01-07-2007, 17:15
a jak taki silniczek znosi gaz i jaką instalację trzeba założyć mieszalnikową czy wtrysk

eMWuGSM
10-09-2007, 14:10
Ja mam 2 Ścierwa 2.0 DOHC EFi w "Junkersie" i dobrze znoszą gaz. W starszej nie mam BLOS'a i jest gaz 1. generacji do wtrysków, a w 2. mam ten nowszy, ale nie jest to sekwencja (na sekwencje sie czaje, choć narazie są inne priorytety).

N9C / N9E to bardzo fajne silniczki, mają bdb. moment (~170Nm) i moc (120-125KM) co wystarcza do normalnej jazdy, ale i do wyprzedzania, pokazywania wszystkim Golfiarzom GT co to ich G jest warte ;)

Najlepszym rozwiązaniem są 2.0i CL bez wspomagania, bez zwężki na przepustnicy i bez katów + szpera :fcp12 istny demon...

cartm
10-09-2007, 17:43
sierra jest ladniejsza !! od scorpio :fcp2
Zagrzac sierre to trzeba ostro katowac odkad ma prawko jezdze sierra (wlasna) mialem kiedy 1,6 to nie chce jechac i nie wiem dlaczego wkladali taki silnik do sierry to minus na ich konto ale 2,0dohc juz jedzie nie ma problemu z tym silnikiem wymiana oleju na czas, filtrow i jezdzisz zapominasz o usterkach zaworek -- jeszcze mi sie nie wykrecil
ja wstawiam teraz slimaka zeby trche zwiekszyc moc i nie boje sie o silnik wytrzyma ale trzeba sprwadzic wentylatory, wyszystkie czujniki odpowiadajace za temperature wody wlac plyn i naprawde nie ma problemu, a golfy GTI to prawdaz nimi ze sie nadaja ... , A4 tez nie maja co podjerzdzac :)
pozdro

mmmk
10-09-2007, 18:39
o mamo tyle glupich ludzi na swiecie kupilo sobie audi A4 a mogli lepsza sierre ... co sie dzieje :fcp23 :fcp18

levyfan
10-09-2007, 20:46
co do zaworka...
http://www.sierrafan.pl/viewtopic.php?t ... ht=zaworek (http://www.sierrafan.pl/viewtopic.php?t=892&highlight=zaworek)

cartm
11-09-2007, 22:20
przynajmniej wygodniejszy jest ford jedz sobie audi w trase to jak za kare
to jest moje zdanie

thebleeding
12-09-2007, 08:03
czy to silnik z nastepcy Sierki, Forda Mondeo ?

ford mondeo miał jedynie silnik 2,0 ZH i nie miał nic wspólnego z silnikiem DOHC .
DOHC oznaczamy silniki 8 i 16V w Sierrach i Scorpio oraz silniki 2,3 16V w Scorpio po 95 roku .

Napisz jakie schematy potrzebujesz mogę zrobić skany z Ecata .

orbivet.pl
14-09-2007, 09:44
Witam wszystkich.
Od dwóch tygodni jestem właścicielem mojej dwulitrowej 16-stki (91rok) i ... i jest to zaj.....sty silniczek. Kupując autko jako dupowoza nie myślałem, że je tak polubię. Zaraz pojechałem na warsztat (zapłaciłem za auto to i za pierwszy "przegląd" zapłacę) powymieniałem co się dało i tylko szumi :fcp2
Fakty:
-na światłach rzeczywiście można zostawić resztę w tyle;
-całkiem wygodne i sympatyczne wnętrze. Nie jeździłem tymi golfami czy audikami ale w mojej sierce czuję się super. Moja luba stwierdziła, że nawet do siebie pasujemy; ja i sierka.
-mam jeszcze jedno autko, kagurka; fajowe, oszczędne, wygodne ale... ale teraz to żona nim jeździ. I niech tak zostanie.
Jedyny problem to praca silnika na wolnych obrotach; póki zimny to zapomnij o płynnym ruchu z miejsca - dławi się, lekko szarpie i dopiero "rozpędzenie" obrotów powoduje, że ruszasz. Czasami zgaśnie ale rzadko. Jak się rozgrzeje to już idzie.
Wiem, że to trzeba pomacać ale może ktoś wie w jakim kierunku pójść? Słyszałem, że może to być potencjometr przepustnicy, map, silniczek krokowy ... Ech, boję się co będzie zimą :fcp5
Jednym słowem - silnik dla prawdziwego chłopa :fcp26
Pozdrawiam wszystkich

thebleeding
14-09-2007, 09:51
orbivet.pl, jesteś pewny , że 16V !!

orbivet.pl
14-09-2007, 20:27
16-stka to wiek :fcp2 Dlatego napisałem rok 91. Mogę sobie z nią pobaraszkować i prokurator nie grozi. Myślę, że razem się będziemy starzeć.

[ Dodano: 2007-09-14, 21:31 ]
Dziś moja dziewczynka dostała nowe gumki. Wcześniej jeździła na miszelinkach ale kapcie takie że jak nagle przyhamowałem na suchym to sanki były a paloną gumą jeszcze teraz czuć w kabince. Pierdykam - dzieci czasem wożę więc nie będę ryzykował.
Nawet silnik jakby lepiej pracował :fcp2
pozdro