Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2003-2007] Przegub wewnętrzny brak poprawy po wymianie


_Slawo_
23-05-2015, 20:18
Witam.
Na początku dodam, że szukałem na forum ale nie znalazłem odpowiedzi.
Mój problem polega na tym ze po wymianie przegubów wewnętrznych (prawa i lewa strona) problem wibracji podczas przyspieszania nie znikł. Mianowice w przedziale prędkości 80-120 km/h podczas przyspieszania odczuwam duże wibracje, po odjęci gazu wibracje utają, po przeszukaniu forum i przeczytaniu wielu postów padło na przeguby wewnętrzne które zakupiłem na sklepie
http://www.ford-esklep.pl/pl_PL/p/Przegub-wewnetrzny-polosi-prawy-Focus-Mk2-C-max-1.6-TDCi-1.8-TDCi/4135

Niestety po wymianie wibracje nie ustały, jest tak samo jak przed wymianą, dodam ze w jednym komplecie tzn. prawej trony podczas montażu krzyżaka na półoś bardzo lekko dał się zamontować tak jakby zbyt lekko a strona lewa była bardziej spasowana. Miał już ktoś podobny problem? Gdzie szukać przyczyny?

Basra
23-05-2015, 20:43
Witam

Co się tyczy podejrzenia na usterkę przegubów wew.półosi,to zawsze po wymontowaniu sprawdzam i upewniam się czy to aby przegub wew.Sprawdzamy powierzchnię przegubu ,gdzie pracuje ułożyskowanie końcówki przegubu trójramiennego.Jeżeli powierzchnia jest równa,przegubu nie wymieniamy.Nierówność można już wyczuć opuszkiem palca, przesuwając po powierzchni przegubu.

pozdrawiam

_Slawo_
23-05-2015, 21:01
Zgadzam się, na starych przeguby szczególnie lewym widać i jest wyczuwalne duże zużycie, natomiast strona prawa była trochę mniej wytarta. Tylko ze wymiana nic nie zmieniła.

salom
25-05-2015, 08:31
Sprawdż dokładnie poduszki silnika, czy nie powyrywana guma, czy nie zapadnięte i metalową środkowa częścią poduszki nie dotykają metalu podwozia, Wtedy przy pochyleniu obciążonego silnika dotyka do metalu podwozia, i drgania śą odczuwalne,
Nigdy bym przy takich objawach, nawet nie podejrzewał przegubów wewnętrznych, już nie mówiąc o ich wymianie. Nie ma w nich nic, nawet przy wyrobieniu, co by przy takich obrotach jak ma półoska, były takie objawy.

C-sław
25-05-2015, 13:36
Kolego Slawo.

Objawy jaki opisujesz ewidentnie świadczą o zużyciu przegubów wew. Jeśli ich wymiana nie poprawiła sytuacji, to najprawdopodobniej będziesz musiał przyglądnąć się bliżej łożyskom dyferencjału, tym bardziej że pisałeś o luźnym spasowaniu. Ja ten temat przerabiałem u siebie i nie tylko. Objawy miałem identyczne.

_Slawo_
25-05-2015, 15:52
Witam. Spróbuje jeszcze raz rozebrać prawą stronę i założyć stary krzyżak do nowego kielicha , zobaczymy jakie będą efekty. Możliwe że ten krzyżak jest wadliwy. Przejżę jeszcze wszystkie poduszki silnika o efektach poiformuję