Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] Drążek zmiany biegó luźno lata, nie wchodzą biegi


kliper2
19-03-2007, 21:13
Panowie tragedia moja foka padła. Wsiadam z żoną do auta włączam jedynkę póxniej wsteczny wycofuję i jak chcę włączyc jedynkę żaden bieg nie chce wejść a wajcha lata jak by była na luzie. No i mnie scholowali, ma ktoś pomysł co się stało????

grzeniu10
19-03-2007, 21:42
Co prawda nie wiem czy nasze foczki mają lewarek połączony ze skrzynią za pomocą linek czy też sztywnych ciegieł ale byłem kiedyś "szczęśliwym" posiadaczem Fiata Tempra i tam luźny lewarek był skutkiem wyrobieniem cięgien zmiany biegów i zerwaniem połączenia pomiędzy lewarkiem a skrzynią. Miałem też Matiza z linkami i tam też, gdy pękła linka lewarek był luźniutki. Może to właśnie o to chodzi? Nie jest to odpowiedź na Twój problem ale moje przemyślenia. Pozdrawiam

Dodano: 2007-03-19, 22:45
A może rozłączył się tylko sam lewarek?????????????????????

marivs
19-03-2007, 22:07
z tego co zauważyłem to w F1 na 100% są linki. Przypuszczam, że inżynierowie raczej tych spraw w F2 nie zmienili więc też są linki;

kliper2
20-03-2007, 19:54
Panowie Dziękuję 100% trafna diagnoza. Okazało sie że poprzedni właścicel zabawiał się ze skrzynią i niepoprawnie zamontował linki efektem były problemy z włączaniem 1 o czym pisałem w jednym z wcześniejszych postów a w następstwie rozpad linki. Po naprawie chodzi aż miło. Pozdrawiam :fcp18

dragan36
17-09-2007, 07:21
Wiatam, mam podobny problem, mianowicie u mnie foka zostala na 2 biegu i lewarek lata sobie bez najmniejszych oporow oczywiscie nie moge zmienic na zaden inny bieg. Powiedzcie mi prosze jaki jest koszt wymiany takiej linki i czy obie sa w tej samej cenie i czy duzo jest z tym roboty ?

Dodano: 2007-09-18, 08:25
Wyglada na to ze wszystko z linkami w porzadku. Kto mi powie co sie mogklo w takim razie stac i ile to moze kosztowac :fcp11

ryba120
18-09-2007, 14:13
Witam.
U mnie wczoraj miałem dokładnie taką samą sytuację jak u was.
Skrzynia biegów pozostała włączona na pierwszym biegu, a lewarek latał luźno we wszystkie strony. Byłem już załamany, że czeka mnie serwis i pewnie dużo zapłacę za naprawę. Coś mnie tchnęło i ściągnąłem mieszek na lewarku, a tam jedno stalowe cięgno tylko spadło z zaczepu. Wystarczyło go zapiąć do lewarka i teraz wszystko działa dobrze.

Pozdrawiam :fcp1

dragan36
19-09-2007, 09:40
Good for You :fcp2 U mnie jednak linka a dokladnie koncowka przy skrzyni biegow. Nie moge znalezc takiej linki poza sklepem forda za 400pln. Wie ktos moze gdzie dostane taka linke do mojej Focusiny w miare rozsadnej cenie. Ewentualnie czy da sie to jakos "naprawic" dopoki nie znajde tej linki.

zala_z1
19-09-2007, 14:29
Good for You :fcp2 U mnie jednak linka a dokladnie koncowka przy skrzyni biegow. Nie moge znalezc takiej linki poza sklepem forda za 400pln. Wie ktos moze gdzie dostane taka linke do mojej Focusiny w miare rozsadnej cenie. Ewentualnie czy da sie to jakos "naprawic" dopoki nie znajde tej linki.

A co sie stalo dokladniej linki te dwie sa mocowane takim skretnym plastikiem moze tylko to masz luzne?
:fcp29

tom seaman
19-09-2007, 14:59
miałem dokładnie taką samą sytuację jak u was.
Skrzynia biegów pozostała włączona na pierwszym biegu, a lewarek latał luźno we wszystkie strony. Byłem już załamany, że czeka mnie serwis i pewnie dużo zapłacę za naprawę.
to wszystko pikuś, nie uwierzycie co się stało mi!!! podobna sytuacja, ale powód inny a to że odkręciła się samowolnie jedna idyotyczna śrubka i wpadła do środka skrzyni biegów...jeśli was interesuje wiecej tu jest link:
http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=32654

dragan36
20-09-2007, 07:43
U mnie okazalo sie ze od strony skrzyni biegow poszla w drobiazgi koncowka linki. Nie wiem dokladnie bo sa to slowa mechanika. Mowil ze moze cos ewentualnie sprobowac "zdrutowac" ale jestem jak najbardziej przeciwny takim praktykom. Znalazlem uzywana linke za 150 zl. Oczywiscie dopiero jak przyjedzie bede wiedzial czy w ogole sie do czegos nadaje :/ mam nadzie ze tak :-)

KABAT1
08-11-2007, 14:19
prosba !@ mam chyba peknieta sprezynke stabilizujaca lewarek zmiany biegow.sciagnalem oslone i widze tylko jedna ,powinny byc dwie?jezeli ktos juz wymienial te sprwezynke to prosze o instruktaz.sprezynke juz mam,kupilem w aso, 20zl.pozdro

Dodano: 09-11-2007, 12:58
ok.juz dalem sobie rade..juz nie musze ""szukac"" trojki.. A sprezynka jest jedna ,ale z dwoma "wasami" .

COOLKEG
28-11-2007, 08:17
Mam problem z wstecznym, tzn. muszę bardzo energicznie przesunąć dzwignią biegów w prawo, abym mógł wbić bieg :fcp6 Po zdięciu mieszka i oględzinach wnętrza tunelu, nie znalazłem żadnej regulacji położenia tej pozycji lewarka. Po prostu: jest tak, jak by brakowało pół centymetra do odpowiedniego odchylenia w prawo.
Ostatnio w aucie nic nie było robione, a wsteczny wchodził perfekt! ...do czasu.
Czy próbował ktoś rozebrać to ustrojstwo, które steruje linkami-wodzikami(na zdięciu schowek01 powyżej u kolegi marivs, zaznaczone strzałką 3)?
Czy jest jakaś regulacja linek w innym miejscu, niż tylko przy skrzyni?
Bardzo proszę o jakąś wskazówkę, i mam nadzieje, że do tego czasu nie wyłamie drążka biegów :fcp4

Dziękuje.

ravag
28-11-2007, 10:24
Kurcze - czytam i nie wierzę! Przecież to są w miarę nowe auta - mój ojciec w dwudziestodwuletnim passacie nigdy nie miał takiego problemu! Kurcze... a za 400 zł to tarcze sprzęgła wymieniał :) Co ja za auto kupiłem? :/ :) Ale chociaż ładne jest :) Pozdrawiam!

COOLKEG
28-11-2007, 10:45
a za 400 zł to tarcze sprzęgła wymieniał
Spoko ravag. W Fokusie też za tyle wymienisz, plus zakup nowych tarcz oczywiście. :fcp4 :fcp3

Taki żarcik.....

Dodano: 29-11-2007, 09:45]
ha. Pomimo braku wstecznego dalej użytkowałem auto, i jakie było moje zdziwienie, jak po 80km przestała się wrzucać 5-ka :fcp15 Podjechałem pod dom i myślę sobie: kij tam, bez 5-ki da się narazie jeździć, ale co z tym wstecznym :fcp9
Rano wsiadam, ruszam, a tu ni z gruchy ni z pietruchy brak 2-ki i 4-ki (zostałem tylko z 1 i 3) :fcp15 :fcp15
Zamiast do pracy, do mechaniora- taki pierwszy lepsiejszy.
Mówię w czym problem (zazwyczaj sugeruje za co ma się zabrać). nie ma sprawy, wjazd na kanał, 15minut, 30PLN, wszystko działa :fcp2
Tak jak w większości wypadków, przyczyną były końcówki linek (cięgien) przy skrzyni. Się tam coś poluzowały zabezpieczenia regulacji czy jakos tak. W każdym bądź razie, samemu też by naprawił, jak by miał garaż. W sumie 30zeta to nie problem, czy warto stać na mrozie i robić to samemu?
pozdrawiam.

lisek40
13-10-2014, 08:56
Jak się dobrać do tych końcówek w focusie 2002. Da się od góry czy kanał?