Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Wzmacnianie sprzęgła czy jest sens i kto robił ?


Polarny
21-06-2015, 15:14
W moim aucie za niedługo przyjdzie pora dwumasę.
Już teraz podczas dłuższej jazdy po mieście podczas ruszania czuć delikatne szarpanie (swoją drogą to wysprzęglik czy koło dwumasowe?).

Auto będzie zachipowane (miało być wcześniej, ale dwumasa ma wyższy priorytet w kwestii budżetu) i nie chcę mieć mniej niż 420 nm (400 nm miałem w MK3, więc MK4 musi być lepszy).

Chcę więc przy tej okazji wzmocnić sprzęgło. I tutaj moje pytania:

1. Czy ktoś obijał tarczę kevlarem w Mondeo Mk4 z 2.0 TDCI? Gdzie i jaki koszt? Wyszło OK?
2. Czy można jakość delikatnie wzmocnić same koło dwumasowe? Jak i jaki koszt?

Ważna rzecz to taka, że wszystkie powyższe modyfikacje muszą być pewne. Auto ma być niezawodne w trasie.

Wszelkie uwagi w kwestii wzmacniania sprzęgła mile widziane.

qrczakos
21-06-2015, 21:28
hej, ja mam u siebie wzmocnione sprzegło. zaczęło się ślizgac oryginalne jakies 2 miechy po programie (418NM w przed lifcie). wzmacniałem w centrum regeneracji jarosław jakis tam w krakowie - użyte zostały okładziny z kevlarem i liźnięty był docisk. czas operacji 2 dni chyba + wysyłki, natomiast koszt łącznie wyszedł 300zł. jeżeli chodzi o wrażenia to na początku auto bardzo szarpało przy ruszaniu, po jakimś czasie zapewne się ułożyło, ale nadal pozostały drgania gdy manewruję podczas parkowania na półsprzęgle.

przy tej wymianie wymieniłem też odrazu dwumas luka, ale pozostał oryginalny, jednak przy pełnym ogniu czasem idą drgania na niego

Polarny
21-06-2015, 21:38
Jesteś pewien, że wykonali to OK? Szarpanie przy ruszaniu to coś nie tak.

No i właśnie - 418 nm i koło dwumasowe nie daje rady, więc pytanie czy je da się jakoś delikatnie wzmocnić?

qrczakos
21-06-2015, 21:44
nie jestem pewien co do tego czy zrobili to dobrze, sprzęgło się nie ślizga już na pełnym ogniu, z czasem się ułożyło i przy ruszaniu już tego wogóle nie wyczuwam, jedynie przy parkowaniu na półsprzęgle. ja dwumasu nie ruszałem

Polarny
22-06-2015, 21:27
Nikt więcej nie wzmacniał sprzęgła albo dwumasy?

mrk26
23-06-2015, 17:36
A po co wzmacniać dwumas? Było gdzieś na forum pisane wieki temu w jednym z postów odnośnie chipowania tego modelu że dwumas w nim wytrzymuje 600 Nm, tak że chyba nie ma potrzeby go wzmacniać, zawsze jak byś chciał się upewnić to poszukaj na forum gdzieś było, albo zapytaj Heko

qrczakos
23-06-2015, 18:52
u mnie przy 418 NM przy pełnym ogniu idą drgania na dwumas, więc jeżeli kolega chce minimum 420 to myślę że jednakby się przydało. swoją drogą jestem ciekaw ile Ci pyknie na takim setupie jak chcesz zrobić. u mnie heko jak wgrał pierwszy program "na pełnej" wyszło 186KM i 436NM ale sprzęgło moocno drgało

cliner
23-06-2015, 19:28
Wzmocnione sprzęgło to Sachs Performance.Do diesla też zdaje się ,że mają.

ccLot
23-06-2015, 19:47
Do diesla też zdaje się ,że mają.

Tutaj można sobie poszukać: http://www.sachsperformance.com/Choose%20clutch%20category:_:11.html?t=_2

Mała ciekawostka do 2,5t sprzęgło jest wspólne z Porsche. Porsche było projektantem silników 5-cylindrowych dla Volva.g:DD

Polarny
23-06-2015, 21:30
Było gdzieś na forum pisane wieki temu w jednym z postów odnośnie chipowania tego modelu że dwumas w nim wytrzymuje 600 Nm
Niestety to bajki. wszystko powyżej 400 nm to zbyt dużo dla naszego koła dwumasowego w obrotach poniżej 2200 rpm.

Sachs ma tylko wzmocnioną tarczę sprzęgła, ale nie ma wzmocnionego koła dwumasowego - a tego szukam.

heko - widziałeś gdzieś coś w temacie wzmacniania koła dwumasowego w MK4?

heko
24-06-2015, 23:26
...tylko tam gdzie qrczakos robił, w Krk.
jeśli były drgania na początku, to możliwe że coś nie siadło jak trzeba, ważny jest przyrząd do skręcania sprzęgieł typu "Sachs"

Polarny
11-08-2015, 20:24
Zadzwoniłem dzisiaj do Radzikowskiego i powiedzieli, że sprzęgieł Luka do Mk4 nie ruszają, bo jakiś problem jest z nimi (chodzi o jakieś sprężyny).
Polecono mi szukać gotowego wzmocnionego sprzęgła Sachs Performance.

qrczakos - jak bardzo zmieniła się charakterystyka pracy pedału sprzęgła? Bo poczytałem nieco w temacie i okazuje się, że każdy mówi, że trzeba mieć silną nogę by jeździć.
Dla mnie coś takiego kompletnie odpada - ja chcę mieć auto cywilne.
Wspomniałeś, że masz drgania podczas ruszania. Ja na normalnym zestawie też takowe mam. Nie zawsze - zazwyczaj jak dużo pojeżdżę w korku. Normalnie tego nie ma, ale jak pojawi się, to drgania podczas ruszania są niemałe.


Swoją drogą qrczakos możesz rzucić swój wykres? Chciałbym zobaczyć przebieg momentu.

qrczakos
11-08-2015, 21:54
hej, wzmocnienie było robione przy 203tys km, aktualnie mam 217tys i stwierdzić mogę że drgania się mocno uspokoiły, praktycznie już ich nie wyczuwam więc wnioskuję że się mogło dotrzeć

w charakterystyce pracy pedału nie zauważyłem jakiejś wielkiej zmiany, mogę rzec że jest bez zmian. też mam auto jak najbardziej cywilne;)

prosżę wykres:

http://images69.fotosik.pl/503/ee0fb3a52903987fmed.jpg

szczerba
19-08-2015, 09:42
Potrafi przy niskich obrotach wpadać w drgania (między 1800 a 2200 rpm).

U mnie żadnych drgań nie ma!


szczerba - rzuć wykresem swojego.

Prosze bardzo.
U Heko przy chłodnym, deszczowym dniu wyszło 200 KM.
Tu (http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2407928&postcount=4485) wykres od Heko:
Hamowanie wykonane w upalny dzień w V-Tech i moc "tylko" 197,4 KM. i 421 Nm
Poniżej fotki z V-Tech
Wykresy V-Tech (http://www.fotosik.pl/u/bszczerba/album/2230597)

Polarny
20-08-2015, 19:46
Adept - a ja proszę, by nie niszczyć tego tematu.
Skoro ktoś potwierdza, że u niego sprzęgło wytrzymuje, to znaczy, że przenosi posiadany moment i chciałbym go zobaczyć na wykresie. Tak więc proszę o przywrócenie usuniętych postów, bo obecnie zniszczyłeś pół tematu.

jvc
21-08-2015, 12:15
Skoro ktoś potwierdza, że u niego sprzęgło wytrzymuje, to znaczy, że przenosi posiadany moment i chciałbym go zobaczyć na wykresie.
Przywracam ten post.

Reszta jest nie na temat bo to czy komuś wyszło na jednej hamowni więcej a na drugiej mniej nie ma żadnego związku z tematem.

Polarny
21-08-2015, 20:24
jvc - dziękuję.

szczerba - czyli nawet jak przy 1700 rpm naciśniesz gaz do spodu, to nie masz żadnych drgań i zarówno sprzęgło jak i dwumasa bez najmniejszego problemu wytrzymuje?
Ogólnie wykres masz świetny - to mój kierunek na przyszłość i mam nadzieję, że uda się.

MaXyM
21-08-2015, 21:24
mnie przy przyspieszaniu jak piszesz tez nic nie wibruje.
czasem zawibruje przy zasprzeglaniu ale paradoksalnie jak sie da wiecej gazu to nie wibruje.

Polarny
21-08-2015, 23:13
Czy mam więc rozumieć, że problem pojawia się głównie w przedliftach? Bo o drganiach czytałem w poliftach i szwagra który ma chipowanego polifta to właśnie występuje.

Bo przecież całe sprzęgło w przed i polifcie jest dokładnie takie same.

szczerba
22-08-2015, 10:09
szczerba - czyli nawet jak przy 1700 rpm naciśniesz gaz do spodu, to nie masz żadnych drgań i zarówno sprzęgło jak i dwumasa bez najmniejszego problemu wytrzymuje?
O kiedy jeżdżę dieslem z kołem dwumasowym (najpierw Mondeo MKIII, teraz MKIV) staram się podczas normalnej eksploatacji nie "deptać" przy tak niskich obrotach, jednak jeśli sytuacja na drodze tego wymaga to zupełnie żadnych drgań ani wibracji nie mam. Jedyne co, to mocniej muszę trzymać kierownice bo Mondek staje się strasznie "wyrywny".

P.S.Zwróć uwagę, że w okolicach 1700 obr/min jest "tylko" 380 Nm, 421 mam od 2050 obr/min

narc
21-04-2020, 11:40
Wiem, że stary wątek, ale ktoś wzmacniał może w 1.6 TDCI? Chce to zchipować u heko, ale ponoć sprzęgło jest najsłabszym elementem. W Sachs Performance nie widzę 1.6TDCI - jest tylko 2.0... Sprzęgło z dwumasem i tak muszę wymienić...

Polarny
22-04-2020, 10:17
W 1.6 TDCI nie ma problemu ze sprzęgłem. Więc nie zawracałbym sobie tym głowy.

narc
22-04-2020, 22:54
Ale przy chipie słyszałem, że trzeba się hamować z Nm ze względu na słabe sprzęgło. Np. Kreator Mocy pisze: "W jednostkach 1.6 TDCI słabą stroną jest sprzęgło i koło dwumasowe, dlatego nasza modyfikacja jest zrobiona w taki sposób by chronić te podzespoły" (https://www.kreatormocy.pl/portfolioentry/projekt-podniesienie-mocy-w-ford-mondeo-mk3-1-6-tdci-115-km)