Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] Szuranie w rozrządzie 1.6 TDCI


hulker
25-06-2015, 08:20
Witam wszystkich!
Jako, że jestem tu nowy zacznę od tego że od 1,5 roku jestem szczęśliwym posiadaczem forda focusa 1.6 TDCI FL z 2009 roku z przebiegiem około 150 kkm.
Od pewnego czasu zacząłem słyszeć dziwny dźwięk z okolic rozrządu, jakby świst, świerszcz lub odgłos kończącego się łożyska.
Wymieniłem pasek klinowy, napinacz nie pomogło.
Wymieniłem cały kompletny rozrząd z pompą wody i wszystkimi rolkami i nic.
Dźwięk występuje tylko i wyłącznie na rozgrzanym silniku. Po zapaleniu jest ok, przejadę 15 km i zaczyna być słyszalny. Jak zgaszę auto i odpalę za 30 min to jest cisza ale przez pierwsze 5 min dopóki znowu się nie nagrzeje.
Oczywiście przeszukałem forum ale niestety nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.
Wczoraj na ciepłym silniku zdjąłem pasek klinowy żeby wykluczyć sprężarkę klimy, alternator, napinacz i koło pasowe. Problem jest jednak po stronie rozrządu. Zdjąłem plastikową górną obudowę rozrządu i okazuje się, że na ciepłym silniku pasek jest tak napięty, że nie można go praktycznie wcale docisnąć palcem. Po paru godzinach gdy silnik ostygł pasek był znacznie luźniejszy.
Czy ktoś może mi potwierdzić czy to może być wina zbyt mocno naciągniętego paska? A może coś innego?

mtl
25-06-2015, 09:38
Kolego, przerabiałem identyczną rzecz a szczegóły masz tu: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=193872 . Tak naprawdę to sam sobie po trosze odpowiedziałeś :) .

hulker
25-06-2015, 09:48
Rzeczywiście dźwięk jest ten sam. A czy wystarczy wymienić napinacz czy znowu kolejny pasek mam kupić? Jest jakaś reguła przy napinaniu paska?

mtl
25-06-2015, 10:15
Na to niech Ci odpowiedzą inni koledzy, bo ja w kwestiach technicznych rozrządu jestem teoretyk amator :) . Jeżeli jest tak od niedawna to można próbować poluzować pasek czy wymieniać to co się rozleciało.

Ja wtedy jeździłem z tym objawem trochę za długo (z pół roku, bo było zależne od temperatury i ciężko było trafić do warsztatu w odpowiednim momencie), po diagnozie została wymieniona rolka i napinacz (bez paska) natomiast obecnie, 40 tys później rozsypała się pompa wody i uszczelnienie, prawdopodobnie przez wcześniejsze naprężenia. Tak czy siak musiałem wymienić całość grubo przed przewidzianym czasem.

P.S. Proponuję Ci, żebyś podskoczył choćby na pogawędkę o tym rozrządzie do małego warsztatu prowadzonego przez byłego pracownika ASO, który poszedł na swoje. Warsztat znajduje się przy Pasażu Łódzkim w małych budynkach na prawo od Feu Vert. Często bywam w Łodzi i wtedy Forda robię u niego.

https://www.google.pl/maps/place/CH+Pasaż+Łódzki,+Łódź/@51.7513965,19.4414094,20z/data=!4m2!3m1!1s0x471a35211eacce29:0xa87174dd9aac1 b3

hulker
25-06-2015, 11:27
Ok, dzięki za kontakt. Pojadę jeszcze wcześniej do swojego mechanika i zasugeruje poluzowanie paska, zobaczymy co powie. A czy ktoś może powiedzieć czy da się jakoś samemu określić jakie powinno być napięcie tego paska?

Forders
24-07-2015, 12:15
Mam ten sam przypadek więc bardzo mnie ciekawi efekt naprawy.
Hulker napisz czy udało się rozwiązać problem? Czy ten sam powód jak u mtl?

element07
11-11-2015, 10:01
Mam ten sam przypadek więc bardzo mnie ciekawi efekt naprawy.
Hulker napisz czy udało się rozwiązać problem? Czy ten sam powód jak u mtl?

U mnie to samo i przed wyminą i po wymienie rozrzadu to samo:(

hulker
16-11-2015, 19:25
Byłem zaraz po wymianie u swojego mechanika i powiedział, że kupiłem kiepska pompę wody i to może być przyczyna. Powiedział, że można tak jeździć to jeździłem. Hałas jak był tak jest, nawet głośniejszy niż zaraz po wymianie. Stwierdziłem, że wreszcie czas rozwiązać temat i kupiłem oryginalny zestaw rozrządu (z tego co widziałem rolki ina, pasek dayco) i pompę Motorcraft i wybieram się do mechanika o którym pisał mtl. Dam znać jak zrobię.
Zastanawiam się jeszcze czy przyczyną nie jest koło pasowe z wału, ale to już zgaduje. U mnie dźwięk wyraźnie dochodzi z dołu silnika.

krzys1968
16-11-2015, 19:39
Tak jak kolega mtl napisal Rolka napinacza jak jest za mocno naciagnieta po wymianie to moze nowy rozrzad szlag trafic dlatego nalezy precyzyjnie ustawic rolke napinacza

hulker
16-11-2015, 20:12
Mimo wszystko nie odważyłem się zlecić poluzowania aktualnego rozrządu ponieważ przejechałem na nim 8 tys km. Sugerowałem mojemu mechanikowi, że to może przez zbyt napięty napinacz to powiedział, że na napinaczu jest znacznik i nie da się tego źle ustawić.

krzys1968
17-11-2015, 00:40
To pomysl logicznie jak sie da za mocno naciagnac pasek mimo ze jest znacznik! Gdzies na forum forumowicze pisali ze po wymianie rozrzadu byl za mocno napiety pasek

element07
17-11-2015, 18:42
Ja mam nowy rozsądku SKF i mechanik mi luzowal rolkę i tez to było słychać.

element07
22-11-2015, 07:48
Ktoś zlokalizował co to może być?
Dzisiaj czytałem na innych forach że przyczyna może być obudowa rozrządu trzeba ją ściągnąć i sprawdzić czy hałasuje dalej

janek001
22-11-2015, 09:20
pasek zawsze montujesz raz , bo za każdym razem się odkształca , a jeśli to obudowa rozrządu to będzie gdzieś ślad przetarcia , a na przyszłość to nie kupuj sam częśći tylko zlecaj mechanikowi , wtedy masz gwarancję na calość i niech się chłop z tym męczy !

element07
03-12-2015, 04:59
Widzę że stanęliśmy w martwym punkcie i nie możemy z niego wyjść

hulker
08-12-2015, 19:21
P.S. Proponuję Ci, żebyś podskoczył choćby na pogawędkę o tym rozrządzie do małego warsztatu prowadzonego przez byłego pracownika ASO, który poszedł na swoje. Warsztat znajduje się przy Pasażu Łódzkim w małych budynkach na prawo od Feu Vert. Często bywam w Łodzi i wtedy Forda robię u niego.

https://www.google.pl/maps/place/CH+Pasaż+Łódzki,+Łódź/@51.7513965,19.4414094,20z/data=!4m2!3m1!1s0x471a35211eacce29:0xa87174dd9aac1 b3

Dzisiaj ww mechanik wymienił mi rozrząd na oryginalny z pompą wody motorcraft. Co prawda przejechałem tylko 25km ale hałasu nie ma :-) . Zobaczymy jak będzie za jakiś czas ale na razie jest rewelacja. Mechanik stwierdził, ze napięcie paska było ok i hałas mogła powodować pompa wody. Dziękuje wszystkim za pomoc.

element07
09-12-2015, 20:03
Dzisiaj ww mechanik wymienił mi rozrząd na oryginalny z pompą wody motorcraft. Co prawda przejechałem tylko 25km ale hałasu nie ma :-) . Zobaczymy jak będzie za jakiś czas ale na razie jest rewelacja. Mechanik stwierdził, ze napięcie paska było ok i hałas mogła powodować pompa wody. Dziękuje wszystkim za pomoc.

Taki miałeś dźwięk https://www.youtube.com/watch?v=ewpl1ud9EIw ?

hulker
09-12-2015, 20:41
Tak, z czasem był coraz głośniejszy. Ostatecznie było go bardzo wyraźnie słychać nawet w środku a z zewnątrz było znacznie głośniej niż na tym filmie. Nawet zaraz po wymianie rozrządu na jakiś tanich zamiennikach.

longer007
10-12-2015, 09:20
Hulker a ile km przejechałeś odkąd pierwszy raz usłyszałeś ten dźwięk.

hulker
10-12-2015, 09:31
Kupiłem focusa z przebiegiem 133tys, przy około 145 zacząłem słyszeć to szuranie, ale też nie zawsze. Przy 150tys stwierdziłem, że nadszedł moment wymiany rozrządu. Niestety kupiłem jakiś tani zestaw (około 280 zł z pompą wody i paskiem Dayco), założyli mi to i ten dźwięk nie ustąpił. Z czasem było coraz głośniej i dźwięk był zawsze kiedy samochód był nagrzany. Jeździłem tak 5 miesięcy bo mechanik stwierdził, że to normalne i że można tak jeździć. Wreszcie straciłem cierpliwość, kupiłem oryginalny rozrząd (pasek Dayco, rolki INA jak dobrze pamiętam, pompa motocraft) i wreszcie jest cisza.
Mechanik który mi teraz zakładał ten rozrząd stwierdził, że na tym poprzednim też można było jeździć, części nie wyglądały na zużyte ani na uszkodzone.

Seweryn 90
06-08-2021, 23:02
Podłączam się do pytania. Kupiłem rok temu focusa z przebiegiem 180 tys. Pierwsza wymiana rozrządu została zrobiona przy ok. 150-160 tys ale przy 194 pojawił się podobny problem do powyższego. Mechanik stwierdził że być może pompa była słabej jakości lub miała defekt i wymieniłem całość wraz z płynem chłodniczym. Obecnie przy prawie 220 tys. znowu pojawił się ten sam problem tylko na rozgrzanym silniku jak przy poprzedniej wymianie. Całość założona ostatnio jest z Continentala. Czy tym razem wystarczy wymienić pasek i pompę czy znowu całość i co może powodować taki stan rzeczy ? Pierwszy jak i drugi majster mógłby źle ustawić napięcie paska