Zobacz pełną wersję : Przegrzany silnik i dymienie
Witam szukam porady przegrzałem silnik w Escorcie 1,6 EFI (105KM) nie zwróciłem uwagi na czujnik temperatury w korku, okazało się że nie działa załączanie wiatraka od chłodzenia. Po tej akcji zaczął mi kopcić jak głupi, nie mam za wiele kasy i nie chciałbym iść do pierwszego mechanika który mi wymieni od razu pół silnika. Jeżeli ktoś może mi poradzić co zrobić lub co trzeba wymienić będę wdzięczny. A i jeszcze jedno oleju nie wyrzuca i kopci im większa liczba obrotów.
awrzesniak 21-03-2007, 08:56 Witam serdecznie.
Czy ubywa płynu w chłodnicy?
AW
Dymienie po przegrzaniu, to zazwyczaj szczelina w uszczelce pod głowicą.
Jeżeli jednak twierdzisz,że:
- płynu nie ubywa
- nie przedmuc***e ci do układu chłodzenia
To ja stawiam na 90%, że do wymiany są uszczelniacze zaworów (to jeden z pierwszych objawów po przegrzaniu silnika), bo jeśli by zapiekły się pierścienie albo by któryś pęknął, to przede wszystkim odczułbyś duży spadek mocy.
Wymiana uszczelniaczy nie powinna zedrzeć z ciebie aż tak wiele kasy :fcp20
A ja bym dodał jeszcze pierścienie jak kopci na wysokich obrotach.
I uszczelkę pod głowicą raczej na 100%
Uszczelka pod głowicą, to biały dym - choćby para z lokomotywy, a imyk nam nie napisał na jaki kolor mu kopci.
na zimnym silniku jest biały dym, ale im bardziej rozgrzany silnik tym kolor bardziej siwo-błękitny
na zimnym silniku jest biały dym, ale im bardziej rozgrzany silnik tym kolor bardziej siwo-błękitny
Na biegu jałowym wejdź na obroty - jeśli przy wchodzeniu na obroty dymi na siwo-błękitno (tak jak napisałeś) - pierścienie i być może gładzie cylindra. Jeśli przy schodzeniu z obrotów kopci - uszczelniacze zaworów.
Co do tego białego dymu - jest biały, czy taki paro-wodny :) ?
Powiem tak po rozgrzaniu kopci cały czas czy to na postoju czy podczas jazdy im szybciej wkręcam tym mocniej kopci
Kolor niebieski - to przedostaje się olej do cylindra.
Bialo niebieski dym bierze sie od spalania oleju a to znaczy, ze do
ktoregos z cylindrow dostej sie olej albo poprzez gladz
cylindrowa (uszkodzone pierscienie) albo poprzez jakis
uszkodzony uszczelniacz zaworowy. Trzeba wykrecic swiece
zaplonowe i sprawdzic, ktora jest czarna i tlusta od oliwy.
[ Dodano: 2007-03-21, 11:14 ]
A to znalazłem na innym forum:
Kumpel w Fordzie Fiesie mial bialy dym i silnik nie bral ani
oleju ani nie ubywalo chlodziwa. Okazlo sie, ze jeden
uszczelniacz zaworowy popuszcza a sam olej nie dostaje sie do
komory spalania (czyste swiece i komory) tylko splywa po zaworze
wydechowym w minimalnych ilosciach a gorace spaliny robia swoje.
[ Dodano: 2007-03-21, 11:16 ]
Poskakałem po kilku forach i raczej potwierdza się moja teza, że to któryś uszczelniacz
Dzięki wszystkim za zainteresowanie moim problemem gdyby komuś coś jeszcze się nasunęło z góry dziękuję
ja napisze ze sa to pierścienie i oby nie gładz cylindrów, uszczelniacze nawet jak ich nie ma to nie kopci cały czas a tak jak pisał robal i przy odpalaniu. Jest jeszcze mozliwość ze pękła Ci głowica :( tak czy inaczej musisz ja ściągnąc i wtedy zobaczysz dokładnie co sie stało.
grisza.l 24-03-2007, 21:56 cześć!
94r. 1.6 16V mam ten sam problem.. pierwsze pytanie po jakim czasie od przegrzania pojawiło się dymienie?? bo u mnie też wentylator nie chodzi!! ale też nie wiem czy się przegrzał - bo moja żona nim jechała i powiedziała że wskazówka "chyba" weszła na czerwone pole jak stała w korku!!
więc u mnie na razie nic nie dymi, ale wentylator się nie włącza!! podpinam na krótko wentylator chodzi, więc wymieniłem czujnik - dalej się nie włącza!! czy ktoś miał już taki problem?? autko było u elektryka.. nie zlokalizował usterki, powiedział że to może być związane z klimatyzacją i żebym od tego zaczął tzn. sprawdził szczelność i nabił... no ale klima działa więc nie dokońca chcę pójść tym tropem!!
czy ktoś miał taki problem i go rozwiązał??
dzięki za wszelkie info!!
Jak napisałem wyżej u mnie był ten problem okazało się że nie było zasilania podłączyłem dodatkowy przewód i jest ok
|