Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2007-2010] Jak usunąć ciągłe napięcie w zapalniczce


baktrian123
26-08-2009, 08:38
Witam Wszystkich, ostatnio nie mam prądu w gnieździe zapalniczki. Bezpiecznik przepalony raczej odpada, bo gniazdo w bagażniku ma prąd, mieliście może już taki problem? Pozdrawiam

Koyot.
26-08-2009, 08:42
nie mialem ale moze cos z kostką. wyciagnij popielniczke i potem cale gniazdo zapalniczki i zobacz czy sie kostka nie zsuneła

adam.f
26-08-2009, 09:39
ja miałem tak samo i powiem Ci kolego że gniazdo zapalniczki w bagażniku ma osobny bezpiecznik wiec na bank to jest bezpiecznik pod schowkiem musisz poszukac bo nie pamietam ktory to był.

kim
26-08-2009, 13:10
Potwierdzam - gniazda zapalniczki wewnątrz samochodu mają osobny bezpiecznik. Bezpiecznik od "wewnętrznych" gniazdek znajduje się tak jak adam.f pisał pod schowkiem (bodajże w najwyższym rzędzie 3-ci od lewej - 20A).
Jeśli nie masz go czym wyjąć to w skrzynce pod maską powinny być fajne czerwone szczypczyki.

baktrian123
26-08-2009, 17:55
Hej, dzięki za pomoc, mieliście rację, poszedł bezpiecznik, wymieniłem i prąd jest, pozdrawiam

patrykp24
05-07-2015, 17:04
Mieliście taki problem iż po odłączeniu zapłonu ciągle jest "prąd" w zapalniczce samochodowej w miejscu popielniczki? :?
Poszukuje rozwiązania co zrobić aby po odłączeniu zapłonu nie było w niej prądu

szkodnik85
05-07-2015, 17:19
One znika chyba po 20 minutach.

patrykp24
05-07-2015, 17:24
Nie znika bo CB jak miałem podłączone to ciągle działało. Przynajmniej tak mi sie wydaje :P

szkodnik85
05-07-2015, 17:32
U mnie jest tak ze jak zostawisz światło zapalone w środku to po 20 minutach automatycznie gaśnie i wtedy prawdopodobnie wyłącza sie tez zasilanie zapalniczki.

patrykp24
05-07-2015, 17:35
zaraz jeszcze raz to sprawdze ale watpie w to :roll:

Bump: A posiadasz może jakąś propozycje gdzie mogę podpiąć CB radio aby po wyłączeniu zapłony odłączało się napięcie? bo głównie chodzi mi o CB aby nie pobierało zbędnej energii

wrzoch
05-07-2015, 22:58
Gniazdo zapalniczki i dodatkowe gniazdo w kabinie (z tyłu konsoli) są podłączone bezpośrednio przez bezpiecznik do akumulatora.

Dodatkowe gniazdo w bagażniku też, chociaż przez inny bezpiecznik.

Do modułu oszczędzania energii jest podłączone między innymi oświetlenie wnętrza i czas po którym napięcie jest odłączane da się zmienić przy pomocy ELMConfiga. Jak chcesz stamtąd brać, to wtyczka ROOF-1 bodajże w GEM. Kolor kabelka taki jak w lampce ten pojedynczy, czarno-niebieski? nie jestem pewien - musisz sprawdzić.

Jeśli nie masz grzanych foteli, a masz przypadkiem instalację pociągniętą (zdarza się), to możesz podpiąć się pod fotel kierowcy bądź pasażera. Piny 9,10. Sprawdź - może masz instalację do fotela pociągniętą. Wsadź bezpiecznik od ogrzewania foteli i będzie.

wojtekn
06-07-2015, 11:10
Mieliście taki problem iż po odłączeniu zapłonu ciągle jest "prąd" w zapalniczce samochodowej w miejscu popielniczki? :?
Poszukuje rozwiązania co zrobić aby po odłączeniu zapłonu nie było w niej prądu

Napięcie w zapalniczce co :?:

Proszę poprawić tytuł tematu.

Poradnik, czyli jak pisać zgodnie z zasadami panującymi na tym forum

http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=145988

drwalik103
08-11-2015, 21:31
Witam, Panowie obecnie mam ciągłe zasilanie w gnieździe zapalniczki, a potrzebuje aby napięcie pojawiało się dopiero po zapłonie, jak można to w miarę łatwo i przyjemnie zmienić? Gdzieś słyszałem, ze w Fordzie wystarczy zmienić pozycję bezpiecznika aby na zapalniczce był prąd po stacyjce zamiast ciągle i odwrotnie, nie wiem czy tyczy się to również C-max'a.

Rafał A.(antek)
08-11-2015, 23:02
zobacz gniazdo bezpiecznika w skrzynce, jak jest potrójne, z wolnym jednym pinem to przestaw bezpiecznik. Jak nie to programowanie GEM zostaje

tedi_k
09-11-2015, 08:14
W C-maxie (i FF2 oraz Kudze) nic w tej kwestii nie da się zrobić - nie ma "potrójnego gniazda" i programowanie GEM też nie przewiduje takiej opcji.

drwalik103
09-11-2015, 08:46
A może zastosować przekaźnik na przewodzie od zapalniczki, który będzie sterowany napięciem po stacyjce? pytanie tylko czy jest w pobliżu zapalniczki jakieś napięcie po stacyjce, z którego można wziąć impuls?

gawelmi
01-12-2015, 21:32
Ja to zrobiłem tak:
1. Poprowadziłem fizycznie kabel elektr. (2x2,5mm2) od aku. do tunelu między siedzeniami i zakończyłem kostką.
2. Znalazłem w skrzynce bezpiecznikowej jako "sygnał" prąd po kluczyku i doprowadziłem cienkim kabelkiem do tunelu.
I teraz właściwa odpowiedź:
4. Mam zrobioną mini skrzynkę bezp. z mocnym przekaźnikiem do włączania prądu spod kluczyka. I dopiero stąd - rozprowadzam sobie linie zasilania do różnego ustrojstwa": zasilanie pod dodatkowy wentylator dla córki, zasilacz do laptopa, zasilanie lodówki ...

Mogę to narysować jeśli jest taka potrzeba.

Mi.

r_d_x
30-06-2017, 11:15
Witam, Czy znacie jakiś dobry sposób by poradzić sobie z brakiem odcinania prądu w zapalniczce po wyjęciu kluczyka. To, że jest tam cały czas napięcie nastręcza problemów z ciągłym pamiętaniem o odłączeniu np. cb-radia na czas parkowania, a to wyrabia np. gniazdo zapalniczki.

gregorio hiszpa
30-06-2017, 12:11
Przekaznik zwykły lub opózniający.
po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, prąd będzie jeszcze przez jakiś czas
Najprościej i najszybciej. .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

harpii
30-06-2017, 12:21
A jakiś przykładowy...i gdzie go wpiąć, tak informacja dla laika :)

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka

Gregi86
02-07-2017, 12:29
W mondeo i innych autach byla opcja wpiecia bezpiecznika w 2 pozycjach, jedna z ciaglym zasilaniem i druga z wylaczaniem zasilania po wyjeciu kluczyka

harpii
02-07-2017, 15:10
Z tego co ja wertowałem forum pod kątem tego tematu w c-max 2007-2010 takiej opcji nie ma.

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka

Gregi86
03-07-2017, 12:02
A nie prosciej zobaczyc na bezpieczniku od zapalniczki? Tez nie jest za wiele o tym opisane ale mozna go wpiac wyzej lub nizej i wtedy wylacza zasilanie lub nie.
Nic nie masz do stracenia zagladajac do auta :)

harpii
03-07-2017, 14:19
A nie spalę... nie zepsuje nic ?

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka

tedi_k
03-07-2017, 14:58
.... Tez nie jest za wiele o tym opisane ale mozna go wpiac wyzej lub nizej i wtedy wylacza zasilanie lub nie.
...

Tak było w Mondeo MK3. I przestało tak być. Nie ma co przepinać bezpieczników.

jaksen
04-07-2017, 08:57
Koledzy, a podświetlenie w zapalniczkach świeci się Wam zawsze po przekręceniu kluczyka, czy może tylko wtedy gdy jakieś urządzenie jest podłączone do zapalniczki, a auto jest uruchomione? Od "nowości" mam przepaloną żaróweczkę od podświetlenia, wiec nie mam jak tego zweryfikować ;)

harpii
04-07-2017, 10:01
Sugerujesz zamianę kabelka ? Podpiąć kabelek od żaróweczki do zapalniczki ?

jaksen
04-07-2017, 20:35
Nie miałem tego na myśli, ale sam pomysł ciekawy - przy założeniu oczywiście, że podświetlenie świeci tylko wtedy, gdy auto ma włączony zapłon. Rozwiązałoby to Twój problem, ale kosztem braku podświetlenia :)

Zdrugiej strony nawet jakby miało dać to pozytywny skutek, to trochę zalatuje druciarstwem, więc byłbym bardziej za zastosowaniem jakiegoś przekaźnika (tutaj niestety nie pomogę).

tedi_k
04-07-2017, 21:01
...Podpiąć kabelek od żaróweczki do zapalniczki ?

Koledzy - choć odrobinę rozsądku poproszę!:569:
Chcecie sobie zrobić jakiś efektowny pożar, to choć nie opisujcie tego z wyprzedzeniem na forum!!!:568:
Kabel zasilania zapalniczki ma jakieć 2-3mm w kwadracie a kabelek podświetlenia jakieś 0,5mm w kwadracie. Zapalniczka policzona jest na pobór do 20A prądu...:568: Ktoś nieświadomy wciśnie normalną zapalniczkę do tak przerobionego gniazda i POŻAR MUROWANY!:568::569:

jaksen
04-07-2017, 21:36
I takich konkretów nam trzeba - dzięki tedi_k :)

Apropo załączania się podświetlenia zapalniczki - świeci się po włączeniu świateł (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=231806)

gregorio hiszpa
04-07-2017, 22:10
Na każdy mm2 przekroju można dać obciążenie 9A
Znając przekrój kabla wiecie już jaki maksymany prąd może płynąć przez niego.
Teraz wystarczy wiedzieć co i ile bierze prądu.




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

arcio78
21-01-2018, 20:22
Witam
Posiadam c-maxa z 2010 r 1,8 tdci. Mam pytanie czy jest możliwość podłączenia gniazda zapalniczki w jakiś sposób by po zgaszeniu silnika nie było napięcia w zapalniczce?

CmaxElk
25-01-2018, 11:28
podpinam się pod to pytanie

koszka
25-01-2018, 21:44
Jest . Podłączyć plus po stacyjce zamiast stałego plusa.

pawel-longer
02-03-2020, 18:43
odgrzeje temat
WITAM
c-max 2008 + widełorejestratr.
Zreasumuje temat ze wszystkiego czego się dowiedziałem z forum.
-C-maxy 2007-2010 nie mają możliwości zmiany pinów -gniazdka zapalniczek "świecą" po wyłączeniu zapłonu i nic się z tym nie zrobi.
-Można się podłączyć pod 1.górne oświetlenie, 2.lusterko wsteczne o ile jest hromatyczne, ale ponoć wyłącza się przy wstecznym, 3.bezpiecznik któryś - ten co nie ma prądu po wyłączeniu zapłonu, 4.podświetlenie schowka pasażera (tu będę próbował)
-Najlepiej zrobić gniazdko zapalniczki i do niego wsadzać zasilacz kamerki,gps,lub ładowarkę telefonu - piszę to bo w którymś temacie kolega podłączył się bez zasilacza i stracił kamerkę, odradzam rozbebeszać sam zasilacz i łączyć kabelki
-NIE WŁĄCZAĆ zapalniczki - bo oryginalnie kabelki wytrzymają odpalanie papieroska ale po podłączeniu pod np światło taka opcja stopi kable

czekam na sugestie - może ktoś coś wniesie nowego

Lazur1993
02-03-2020, 18:48
Nie jestem pewien ale czas grania radia i prądu w zapalniczce po wyłączeniu zapłonu podciągnięty jest pod funkcje oszczędzania akumulatora w gemie. Możliwe że można to zmienić w ELMCONFIGU

pawel-longer
02-03-2020, 19:48
Lazur1993
zapewne masz racje choć nie do końca orientuje się jeszcze z tym elmconfigu - nawet nie wiem co to jest:572: :)
coś jednak musi być na rzeczy bo przecież podświetlenie gniazda zapalniczki jest - to co świeciło by cały czas bez zapłonu ??? bez sensu
Opcje są dwie
albo podświetla ją tylko jak jest wtyknięta zaplaraka ( oczekuje odpowiedzi ;) ) albo ....na moje przemyślenia ma w temacie ma wpływ to że gniazdko zapalniczki mam rozsypane całkiem

"cmoxa"mam od 6 dni :P

pawel-longer
03-03-2020, 19:12
Panowie i ewentualnie Panie:p
ze wstępnych prób, poprzedzonych szeregiem testów wpisuje wnioski:
c-max 2008, produkowane w latach 2007-2010 - to te po lifcie , nie fokus c-maxy
posiadają podświetlenie schowka pasażera które wyłącza się po 30 minutach, zatem podłączenie kamerki pod kable zasilające żaróweczkę, z pominięciem włącznika uruchamianego po otwarciu schowka jest możliwe i jak najbardziej pożądane w przypadku wyłączania się kamerki po wyłączeniu zapłonu.
W opcjach jest możliwość podłączenia się do podświetlenia w podsufitce lub zasilenia lusterka o ile jest hromatyczne, ale to wiąże się z rozbieraniem całości i umieszczeniem zasilacza kamerki gdzieś tam w podsufitce
W razie pytań odpowiem jak się podłączyłem

pawel-longer
06-03-2020, 17:53
Można też grzebać w bezpiecznikach - zrobić mostek - ale o tym napisałem w innym temacie - poszukajcie w moich postach

marcinmg2
06-03-2020, 18:33
W mondeo mk3 jest tak, że bezpiecznik ma przewidziane trzy otwory, gdy bezpiecznik zwiera pin 1 i 2 to nie ma napięcia po wyjęciu kluczyka a jak zwiera pin 2 i 3 to napięcie jest zawsze.

cebulator
09-03-2020, 06:23
Ale w C-maxach tego nie ma.

przeeemek
20-03-2020, 14:10
Gniazdo zapalniczki i dodatkowe gniazdo w kabinie (z tyłu konsoli) są podłączone bezpośrednio przez bezpiecznik do akumulatora.



Dodatkowe gniazdo w bagażniku też, chociaż przez inny bezpiecznik.


Mówisz o bezpieczniku 111? Wiem, że w bagażniku jest na oddzielnym bezpieczniku.

Mam taki problem, że zmieniłem tunel środkowy z "biednej" wersji gdzie było jedno gniazdo zapalniczki podłączone i AUX na wersję GHIA z dużym tunelem i dwoma gniazdami.
Nowy tunel jest podłączony zbiorczą kostką do której przychodzi zasilanie dwóch gniazd i AUX. I problem w tym, że teraz nie mam napięcia w gniazdach. Bezpiecznik 111 sprawny. Czy jest taka możliwość, że trzeba coś jeszcze przepiąć gdzieś?https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200320/2458d0ca6a965376e14cf26b2fc3ba6c.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20200320/024c8058ecaf4374b7a7ff39105b684b.jpg