Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] klima nie chłodzi podczas wolnych obrotów


kkylo
07-07-2015, 18:03
mam climatronika a problem polega na tym, że klima chłodzi gdy auto jest w ruchu natomiast podczas postoju człowiek zaczyna się pocić :/ dodam że w zeszłym roku klima była w serwisie tzn. regeneracja sprężarki i wymiana chłodnicy klimy oczywiście nabita do pełna, ale po odbiorze nastąpił ten sam problem i oddałem w ramach reklamacji na to powiedzieli że przeczyścili zaworek niskiego ciśnienia i wszystko było ok, a teraz znowu coś nie gra :/ zaczyna to irytować bo skasowali 1600zł jeszcze rok temu a klima działa w momencie gdy auto jedzie przynajmniej te 70km/h wtedy jest ok ... nie wiem już co robić.. jakieś pomysły? dobry specjalista od klimy w okolicach Rudy ŚLąskiej? Wcześniej robiłem w BasAuto w Zabrzu.

tomosky
07-07-2015, 18:12
Ja bym zaczął od sprawdzenia czy jak masz włączoną klimę to czy wentylator sie uruchamia na chłodnicy bo objawy jak nic sugerują, że chłodnica na postoju nie oddaje odpowiednio ciepła i przez to "klima nie chłodzi"i jedyne co ją chłodzi to pęd powietrza podczas jazdy i dopiero wtedy odpowiednio przechodzi wymiana temperatur/klima działa.

Nie jestem pewien czy wentylator jest tu jedno czy dwubiegowy, ale jeżeli są 2 biegi to pierwszy powinien działać zawsze po załączeniu klimy (nawet jak chłodnica jest jeszcze zimna) a drugi jak pierwszy bieg nie wystarcza do zbicia temp (2 bieg zazwyczaj już jest słyszalny z wnętrza auta bo wtedy wentylator wyje tak jak by sie włączył wentylator po przegrzaniu silnika - odczuwalne tez jest na mocy auta).

kkylo
07-07-2015, 18:19
hmm tzn powiem tak , po zapaleniu auta i włączeniu klimy wentylator kręci , słychać we wnętrzu auta że przy kliknięciu a/c zaskakuje i coś działa , sprężarka kręci normalnie bez przerwy.. Dodam też że kiedyś jak miałem cordobę to klima chodziła jak samolot a tu cisza(mam na myśli ten 2 bieg, tak jakby nie włączało się "wspomaganie" klimy)

Uziu
07-07-2015, 19:00
rok temu bylo robione ale moze jest malo czynnika, gdzies nieszczelnosc i nie ma wydajnosci.

kkylo
07-07-2015, 19:01
no wtedy miała nieszczelność sprężarka i chłodnica klimy - sprężarka oddana do regeneracji a chłodnica nowa, dodam że wtedy czynnik do pełna wystarczał na około miesiąc i sprężarka ciągle się wyłączała, natomiast dzisiaj chodzi non stop bez przerwy hmm :/

Uziu
07-07-2015, 19:16
nie wiem czy w foce sa jakies zaworki z filterkami na przewodach ale powinny byc i zapewne jak sprezarka padala to plula syfem i opilkami , powymieniali a ukladu nie przeplukali porzzadnie , pochodzilo troche i zawalilo filterek od nowa syfem i na malych obrotach moze sprezarka nie dawac rady sie przez zawor rozprezny z filterkiem przepchac i stad problemy.

kkylo
12-07-2015, 06:12
ktoś coś jakieś pomysły?

Szymon:-)
12-07-2015, 14:33
A jak z osuszaczem? Taka metalowa puszka po prawej stronie z przodu za zderzakiem.
U mnie również wymieniana była chłodnica klimatyzacji i po jakimś miesiącu klima przestała się nawet załączać. Okazało się, że cały czynnik uciekł przez przerdzewiały osuszacz, teraz jest wstawiony nowy i klima śmiga jak wściekła.

Jeśli chodzi o dobrego speca od klimy to zdecydowanie polecam AUTO-KLIMA Piotr Strzoda, Smolnica obok Gliwic http://www.autoklima.net.pl/
Gościu jest fachura jak ich mało, zna się na rzeczy, cenowo wypada przyzwoicie i na pewno cię nie oszuka.

kkylo
12-07-2015, 16:57
tak tylko swego czasu jak wyciekał mi czynnik to sprężarka się co chwile włączała i wyłączała a tutaj chodzi non stop więc wydaje mi się że czynnika jest w miarę ok

salom
12-07-2015, 17:08
Jak sprężarka się włącza, pochodzi trochę, i wyłącza, tak w kółko, nie zależy to od ilości czynnika, tylko od typu sprężarki. Ja myślę że u Ciebie wcale nie kręci się napęd sprężarki, tylko koło pasowe, myslisz że masz klimę jak jedziesz, a to pewnie tylko normalny nawiew.
Wentylatory powinny chodzić od razu po włączeniu klimy.
A wystarczy podnieść maskę i zobaczyć, czy wentylatory pracują, a nie pisać, że jak włączam klimę, to coś się włącza i się kręci.

kkylo
12-07-2015, 17:52
no niby tak ale przed regeneracją sprężarki czynnika ciągle ubywało tzn po napełnieniu wszystko działało ok przez tydzień później się wyłączała natomiast teraz po regeneracji sprężarki nie wyłącza tak jak kiedyś a podczas jazdy wieje zimne powietrze na tyle że żona mówi że jej zimno ;)

kkylo
18-07-2015, 19:06
ponawiam temat a mianowicie czy powodem słabszej wydajności klimy podczas postoju może być to że na chłodnicy jest tylko 1 wentylator ? bo widzę że są też chłodnice z 2 wentylatorami i nie wiem czy jak "serwisowali" mi klimę w zeszłym roku to nie zrobili mnie trochę w balona :/

mro
18-07-2015, 20:44
Zabita śmieciami chłodnica klimy, jak jest pakiet dwóch chłodnic to do rozebranie i wyczyszczenie przestrzeń między nimi.?

kkylo
20-07-2015, 18:23
dzisiaj oglądałęm 3 focusy z klimą i każdy ma wentylator podwójny tzn jeden do chłodnicy drugi do klimy http://img17.allegroimg.pl/photos/oryginal/55/22/72/91/5522729182
a u mnie jest coś takiego http://img09.allegroimg.pl/photos/oryginal/51/02/10/56/5102105646
i myślę że to jest powodem tego że klima nie wyrabia podczas postoju

kkylo
21-07-2015, 19:19
ok kupiłem dzisiaj podwójny wentylator i wydaje mi się że klima jakby wydajniejsza ale mam pytanie , kiedy powinny się włączać wentylatory? czy najpierw załącza się jeden a potem drugi? bo u mnie jest tak że po odpaleniu auta nie kręci żaden natomiast od razu po kliknięciu na A/C włączają się oba naraz...

Uziu
21-07-2015, 21:12
w dieslu po walczeniu klimy pracuje jeden, w benzynie moze byc inaczej, musialby ktos sprawdzic kto ma taki silnik jak Ty, a tak swoja droga to dziwne ze miales jeden wentylator w aucie z klima, pewnie ktos kombinowal albo byl uderzony i na szybko zrobione.

c-matix
21-07-2015, 23:10
A wtyczki pasują, bo jak jest klima zwykła to sa dwa kable zazwyczja chyba a jak climatrokik to 3 lub 4, sprawdz czy jest po tyle samo pinów.

kkylo
22-07-2015, 05:07
ja mam climatronika, a w tym wentylatorze który kupiłem idą 2 kable z wentylatorów i 2 kolejne z opornicy(tak nazwał to koleś ze stacji demontażu pojazdu), więc w sumie 4 kable idą do wtyczki z auta

kkylo
22-07-2015, 19:13
ok dzisiaj powymieniałem przekaźniki i o dziwo klima ch(ł)odzi że aż miło :)

kkylo
23-07-2015, 17:36
hmm jednak dupa blada dzisiaj coś się złego działo a mianowicie po zapaleniu auta i włączeniu a/c wczoraj startowały jeszcze oba wentylatory a dzisiaj tylko jeden ten wiekszy od strony pasażera, ale po lekkim puknięciu w wentylator mniejszy od strony kierowcy również wystartował więc lekko nim potrzasłem i znowu odpalają oba naraz ale nie włącza się 2 bieg większego wentylatora tego od strony pasażera a wczoraj działał jeszcze normalnie. Nie wiem myślałem początkowo że dzisiaj nie ma takiego upału dlatego nie startuje a wskazówka od temperatury stoi pionowo na środku czy może się mylę co do temperatury na zewnatrz?

dnatime
23-07-2015, 19:06
Miałem podobny przypadek, spalił mi się rezystor pierwszego biegu (nie wiedziałem o tym jeździłem była Jesień i tak do lata). Focus też jeden wentylator i klimatronic.
Klima tylko chłodziła w trasie i to tak że można było zamarznąć, wtedy włączał się drugi stopień wentylatora i dlatego zaczynała chłodzić (wentylator startował przez czujnik wysokiego ciśnienia lub gdy płyn chłodniczy był za gorący).
Nie mając rezystora zrobiłem tymczasowo mostek i w niezbyt ciepłe dni leciało nawet trochę zimna na wolnych.
Diagnoza kompresora: ma wysokie ciśnienie 10bar, jednak nie ma ciśnienia ssania (regeneracja - podobno często z reklamacjami - podobno taki typ. Zrobiłem wywiad u paru mechaników).
Zmuszony byłem zakupić używkę i chłodzi.
U kolegi w focusie z dwoma wentylatorami też na dniach przestała działać klima i tez cicho pod maską. W przyszłym tygodniu będzie to diagnozował.

Trzeba pilnować tego pierwszego stopnia wentylatora.

kkylo
23-07-2015, 19:15
tzn pierwszy bieg wentylatora o dziwo normalnie działa.. a wczoraj działał jeszcze drugi bieg tylko lekko przytrzymałem na obrotach to od razu sie włączał a dzisiaj trzymałem chyba z 20min na obrotach i echo 2 bieg sie nie włączył... wiec nie wiem, muszę znowu kupić rezystor (opornik) wentylatora który znajduje się pośrodku wentylatorów?

dnatime
23-07-2015, 19:49
W dwóch wentylatorach myślę, że jeden powinien startować z klimą a drugi gdy pierwszy nie wystarcza lub płyn chłodniczy gorący. Więc może wszystko ok.

W wersji z jednym wentylatorem takie wnioski wyciągnąłem: Jeśli klima wyłączona to wentylator bardzo rzadko startuje. Na postoju mi jeszcze nie wystartował, albo w trasie albo dużo jazdy w mieście to się czasem załączy. Gdy klima to od razu startuje pierwszy stopień.

Przed zakupem rezystora najlepiej było by go pomierzyć czy ma odpowiednią rezystancję sprawdzić wentylatory, przekaźniki. Ja odpalałem próbnie wentylatory po wyjęciu pierwszego i drugiego stopnia przekaźników - zwierałem odpowiednie piny. Mając włączoną klimę sprawdziłem czy przychodzi sygnał na cewkę przekaźnika (żarówką 5W).

Właśnie będę naprawiał ten rezystor - uszkodzony był w nim termik (kupiłem 10A na 240C taki był tylko w sklepie z częściami elektronicznymi - jak czytałem na forum będzie ok).
Z tym, że w kombinacji z dwoma wentylatorami nie wiem jak jest to rozwiązane.
Druga sprawa z jakiegoś powodu spalił się ten termik, jak go założę to pomierzę jaki prąd ciągnie teraz ten wentylator (może ma już zbyt duże opory).

Bump: A klima chłodzi?

Jeśli któryś wentylatorów się kręci, klima powinna chłodzić na postoju.
Teraz nawet w pełnym słońcu przy ostatnich temperaturach 35C w cieniu, jak odpalę to po jakiś paru sekundach już klimatronic zaczyna chłodzić.
Wcześniej przy starym kompresorze gdy było 20C, to zaczynał na postoju delikatnie chłodzić. Przy wyższych temperaturach z nawiewów leciało ciepłe powietrze przy ustawieniu temperatury "LOW" (chociaż wentylator pracował na drugim stopniu).

Jeśli tak jest, to klimatyzacja do diagnozy, może po prostu jest mała ilość czynnika w układzie.

kkylo
24-07-2015, 05:16
klima chłodzi, ale wiadomo podczas postoju chłodzi słabiej niż podczas jazdy.. owszem na postoju chłodni fajnie jak go trzymam na obrotach. A klima była nabijana do pełna w zeszłym tygodniu.

A tak BTW to mam do sprzedania taki pojedynczy wentylator jak chcesz ;) w 100% działający bo dopiero co ściągnięty z auta ;)

dnatime
25-07-2015, 10:01
Dzięki, ale właśnie zregenerowałem ten opornik. I wentylator chodzi prawidłowo tzn - opornik nie przegrzewa się (nie robi się czerwony).