Zobacz pełną wersję : [Fiesta 2012-2017] Chiptuning ST 1.6eb 182KM
Jak widać wydajność podzespołów tak sama jak w innych 1.6eb :)
http://images69.fotosik.pl/1031/252880305d0b8eccmed.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/252880305d0b8ecc.html)
342 Nm to chyba najwyższy wynik w 1.6 EB.
Witam,
A czy orientujecie sie czy jest ktoś w Polsce kto sprowadza np czesci Mountune do Fiesty ST 182KM ?
Tam wchodzi tylko większy IC i filtr powietrza oraz oczywiście chip i to można zrobić nawet bez mountune, ale cały tuning mountune bez utraty gwarancji w Polsce niestety niedostępny.
schraczek 16-09-2015, 14:58 342Nm !! ale i seria ładna.
Seria taka jaka powinna być. To tylko 3 kuce i 1 niutek powyżej deklarowanewgo. Nie zapominajmy, że Fiesta ST ma fabrycznie 290Nm momentu, a nie 270Nm jak Focus, czy C-max.
Musi to super jeździć.
dzisiejsza :D
http://images78.fotosik.pl/231/b1e61f41008e8bfdmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/b1e61f41008e8bfd)
dzisiejsza :D
http://images78.fotosik.pl/231/b1e61f41008e8bfdmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/b1e61f41008e8bfd)
Co było zmieniane ? Wydech, dolot?
Całkiem seryjna była ? 195 KM ? :)
100% seria
tak mają st 182 :)
schraczek 27-01-2016, 19:21 Nie zapominajmy, że Fiesta ST ma fabrycznie 290Nm momentu, a nie 270Nm jak Focus, czy C-max.
A jaka jest różnica w osprzęcie ??
I jak potem z czasami 0-100 i elastycznością? Bo 205-220km w fieście to lekki hardcor :D
A jaka jest różnica w osprzęcie ??
Żadna, tylko soft, dopiero Mountune 215 KM ma większy IC i filtr powietrza.
schraczek 28-01-2016, 07:34 Żadna, tylko soft, dopiero Mountune 215 KM ma większy IC i filtr powietrza.
Hmmm. To czemu te fiesty lepiej się kręcą od Foki ?
mniej restrykcyjny wydech na pewno :)
Hej,
W fiescie w mountune 215 tylko filtr powietrza wymieniaja i soft.
W jak to jest u was ? tylko soft ? czy filtr powietrza tez ?
Tomek
Wydaje mi sie ze w tym pakiecie z MT jest jeszcze lepszy IC
Ale sa 2 pakiety na 215 i 230 w tym na 230 IC do wymiany a w tym 215 nie
jeszcze jedna ST :)
http://images76.fotosik.pl/608/f318613f91c537bamed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/f318613f91c537ba)
One po takim programie wymiatają chyba fokę ST :D
szatan!
Tak się zastanawiam, czy jest sens kupować MT230 czy lepiej kupić osobno IC i wystroić auto?
TuneFORCE 03-07-2016, 14:10 Tak się zastanawiam, czy jest sens kupować MT230 czy lepiej kupić osobno IC i wystroić auto?
IMO mocniejsza seryjnie wersja może mieć trochę więcej mocniejszego osprzetu(hamulce itp) jak słabsza :-)
Zastanawiam się nad podniesieniem parametrów, nie chce jednak bawić się w hybrydowe turbo czy luzowanie wydechu a rozwiązanie które można później łatwo przywrócić do serii. Stąd sam remap wydaje się najlepszym rozwiązaniem i jedyne co mnie jeszcze zastanawia to czy jest sens dorzucić większy IC i dopiero zrobić program, czy przyrosty po remapie na seryjnym IC będą na tyle porównywalne do aftermarketu, że mam se dać spokój i zainwestować tylko w wirusa. Może teraz lepiej się wysłowiłem ;)
sprawa jest prosta
remap jest przywracalny w ok. 1m. 30sek. :)
IC jest słaby, w ciepłe dni potrafi zdechnąć nawet 15-20KM
remap możesz robić przed i po wymianie IC, nie ma to znaczenia, nie wpływa na sposób strojenia
Z tym, ze gdybym zrobił remap, potem dał większy IC to i tak by trzeba znowu trochę przestroić?
tak jak napisałem, nie ma różnicy
Jeśli IC jest większy to turbo nie łapie laga, bo dłużej musi pompować?
Sorry, ze tak wypytuje ale wcześniej dłubałem w N/A i teraz ilość możliwych ulepszeń i tuningu za relatywnie małe pieniądze w porownaniu do wolnossacych mnie przerasta a mimo wszytko nie chcę już iść w grube modyfikacje:)
Czyli jest sens wymienić ten IC czy nie? Szkoda tych 15-20KM w byle gorący dzień... In plus też coś może się zyskać? Czy zyskiem jest tylko brak straty.
nie ma różnicy w lagu itp.
warto wymienić
największy zysk, to brak straty
sama wymiana IC, w aucie po chipie daje ok. +10KM
Pozostaje zatem wybór IC. Na zagranicznych forach przewijał się ten, opinia?
http://fiestast.net/threads/airtec-fmic-review-install-logs.1693/
TuneFORCE 04-07-2016, 15:28 Zastanawiam się nad podniesieniem parametrów, nie chce jednak bawić się w hybrydowe turbo czy luzowanie wydechu a rozwiązanie które można później łatwo przywrócić do serii. Stąd sam remap wydaje się najlepszym rozwiązaniem i jedyne co mnie jeszcze zastanawia to czy jest sens dorzucić większy IC i dopiero zrobić program, czy przyrosty po remapie na seryjnym IC będą na tyle porównywalne do aftermarketu, że mam se dać spokój i zainwestować tylko w wirusa. Może teraz lepiej się wysłowiłem ;)
IMO, IC zawsze lepiej żeby był większy/wydajniejszy zwłaszcza że seria jest kiepska, bez tego też auto będzie jeździło ale w upalne dni na pewno będzie czuć delikatne puchnięcie
Np. na coś takiego można wymienić są firmy w Polsce które to sprowadzą
http://www.forgemotorsport.co.uk/Uprated_Intercooler_for_Fiesta_Mk7_ST180--product--1179.html
Sam się nad czymś takim zastanawiam
Zdecydowałem - zamówię Airteca w przyszłym tygodniu.
Heko, jakie masz teraz terminy na remap?
to poczekam na grupówkę z softem, może do tego czasu IC dojdzie to się zrobi dwupaka :P
374 funciaki z wysyłką
Heko po wymianie IC będzie potrzebny REMAP ?
Zastanawiam się jeszcze nad IC WAGNER-a
Tomek
A co myślisz o tym IC wagnera ?
http://www.wagner-tuning.com/Competition-Intercooler-Kit-Ford-Fiesta-ST-180-MK7-200001070_p_214.html
Ale polecał byś tego czy masz jakis swoj typ ??
mishimoto, mają dobre ceny
kamayeye 04-10-2016, 19:58 Co daje wymiana filtra powietrza na sportowy w kompletnej serii? Jaki polecacie?
kamayeye 04-10-2016, 20:04 A po chipsie? Ma wpływ na osiągi?
Co daje wymiana filtra powietrza na sportowy w kompletnej serii? Jaki polecacie?
Więcej Ci da wymiana na czysty filtr seryjny ;)
Fiesta st 1.6eb 182
http://images83.fotosik.pl/68/4e5cde4c08c6cd69med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/4e5cde4c08c6cd69)
Pitterek 10-10-2016, 13:39 Zaraz, zaraz a Fiesta ST w trybie overboost przez 20 sek nie miała mieć przypadkiem 290Nm i 200KM?
To by tłumaczyło tak wysoki moment obrotowy.
MichalM85 20-10-2016, 12:30 Seria + wkładka K&N
http://www.ass.info.pl/p/fiesta_chip.jpg
Wkładka dała 50 Nitów ? g:galy
to jest seria? takiej jeszcze nie widzialem...
TuneFORCE 21-10-2016, 06:52 Wkładka dała 50 Nitów ? g:galy
Chyba te pomiary są jakieś skopane ;-)
MichalM85 21-10-2016, 08:25 Zaraz, zaraz a Fiesta ST w trybie overboost przez 20 sek nie miała mieć przypadkiem 290Nm i 200KM?
To by tłumaczyło tak wysoki moment obrotowy.
Tak jak kolega pisał. Overboost w serii chwilowo daje 290Nm.
Chyba te pomiary są jakieś skopane ;-)
Z wkładką to chyba jest ten pierwszy pomiar i to ma ręce i nogi.
Ten drugi po chipie i stąd te 50 niutków. Zgadza się?
Komuś się udało zrobić w końcu pomiar z overboostem :D
Chociaż ten drugi pomiar już bez niego, bo przyrost KM jest na poziomie normalnego chipa, co nie zmienia faktu, że seria bardzo dobra co widać po niutku.
Szpece - może tak być jak napisałem, czy głupoty piszę?
TuneFORCE 21-10-2016, 11:01 Z wkładką to chyba jest ten pierwszy pomiar i to ma ręce i nogi.
Ten drugi po chipie i stąd te 50 niutków. Zgadza się?
Komuś się udało zrobić w końcu pomiar z overboostem :D
Chociaż ten drugi pomiar już bez niego, bo przyrost KM jest na poziomie normalnego chipa, co nie zmienia faktu, że seria bardzo dobra co widać po niutku.
Szpece - może tak być jak napisałem, czy głupoty piszę?
No właśnie ja też nie bardzo kumam co jest na tych wykresach...13KM/50Nm przyrostu?
ja tu widzę normalny pomiar serii na innym dolocie i pomiar po chipie :)
przyrost jest standardowy, sporo niutków, mało mocy max, ale to jasne jak słońce, oryginalne turbo ma wydajność ok. 210KM więc wszystko standard
Może zmierzył się overboost na te 200/290 ale chip poszedł od wartości nominalnej
bez overboostu. A że seria dobra to wyszło te 213/343 co jest wartością normalną dla dobrej serii bo po chipach są tu wykresy i na 220/350 i na 210/330 więc pasuje.
I chyba tyle w temacie
EDIT: Ahhh te turbo!
każdy pomiar ecoboosta na hamowni, jest z overboost :)
Po chipie nie ma już tej funkcji, auto idzie w stałym overboost :D
TuneFORCE 21-10-2016, 11:43 DObraaa, nie zauważyłem że to ST :619: wszystko się zgadza :one:
DObraaa, nie zauważyłem że to ST :619: wszystko się zgadza :one:
Tak się teraz tłumacz :P
MichalM85 22-10-2016, 08:56 ja tu widzę normalny pomiar serii na innym dolocie i pomiar po chipie :)
przyrost jest standardowy, sporo niutków, mało mocy max, ale to jasne jak słońce, oryginalne turbo ma wydajność ok. 210KM więc wszystko standard
Dolot fabryczny jedynie zmieniony filtr na KNa na obu pomiarach.
...dolot, miałem na myśli w/w filterek :D
bestia150 25-10-2016, 08:09 Fiesta ST 265KM / 370Nm
http://autokult.pl/28741,mocna-fiesta-st-od-mountune
Ciekawe co teraz powiedzą "znafcy-teoretycy" na temat trwałości tak zmodzonego 1.6EB :diabel2:
A w planach jest mocniejsza wersja MR280:
http://www.carscoops.com/2016/10/mountune-sets-free-265-ps-fiesta-st-280.html
Jak wytrzyma test 30-60 minutowy prędkości 250 km/h (GPS) w temperaturze zewnętrznej 25-30 stopni to możemy mówić o jakiejś trwałości....
Pitterek 25-10-2016, 13:37 zombie6
A gdzie znajdziesz "odcinek drogi", na którym przez godzinę będziesz mógł jechać ze stałą prędkością 250km/h?
nie trzeba 23k żeby w fieście zrobić te 270km
zombie6
A gdzie znajdziesz "odcinek drogi", na którym przez godzinę będziesz mógł jechać ze stałą prędkością 250km/h?
Bez problemu się znajdzie.
bestia150 26-10-2016, 11:13 Na torze NASCAR :shock: Nie ma to jak teoretyzować :lol:
Dałoby radę niemiecką A8 o 3 rano, tylko trzeba uważać na zombie:P
TuneFORCE 26-10-2016, 12:09 Na torze NASCAR :shock: Nie ma to jak teoretyzować :lol:
Nie ma opcji, byłem niedawno i cywilnego auta nie wpuszczą :619:
Na torze NASCAR :shock: Nie ma to jak teoretyzować :lol:
To nie teoretyzuj tylko poupalaj swojego choćby 30 minut w upale, albo nawet i niekoniecznie, i niekoniecznie 250 non stop, ale choćby 200-250 cały czas i nie na żadnym torze, tylko o odpowiedniej porze na wielu trasach bez problemu to zrobisz.....bo przy Twoim średnim spalaniu 8,5 na setkę to kompletnie nic nie potrafisz powiedzieć o trwałości, totalnie nic....bo nie wykorzystujesz wyższej mocy po chipie, no może poza sekundowymi zrywami, albo na potrzeby ultra-krótkiego filmiku na YT ;)
P.S. Nie zapomnij też w czasie takiego testu ochoczo korzystać z wyżej położonej odcinki ;)
Conieco o trwałości po chipie na 210 KM potrafi już prędzej powiedzieć kolega schraczek, bo on korzystał z mocy cały czas, ale nieśmiały jest i lakonicznie co najwyżej się wypowiada :mrgreen:
Żeby upalić to i owo w taki sposób to chip wcale nie jest potrzebny.
Oczywiście, że nie jest, ale szybciej się wszystko skończy po chipie, chyba że cały czas jeździ się na emeryta biorąc pod uwagę to co się ma pod stopą...
Czyli, że po 30 minutach jazdy 200 na godzinę wysypie się mi silnik bo zrobiłem chipa?
Nie wierzę.
bestia150 27-10-2016, 08:57 bo przy Twoim średnim spalaniu 8,5 na setkę
Podskoczyło mi ostatnio do 9-ciu :diabel2:
bo nie wykorzystujesz wyższej mocy po chipie
Nie muszę sobie nic przedłużać ścigając się spod każdych świateł czy poganiając kogoś na autostradzie :lol: Nie wiedziałem, że auto tuninguje się po to, aby jeździć jak wariat :roll:
Żeby zarżnąć silnik to podejrzewam, że wystarczy przejechać te 60 min. na dwójce przy odcince. To akurat można łatwo sprawdzić i nie trzeba wymyślać tak absurdalnych testów, aby udowodnić Twoją teorię ;)
EDIT:
Aha, i ja nigdzie nie napisałem, że 1.6EB zmodzony na 270KM wytrzyma tyle samo co seria. Chciałem tylko zwrócić uwagę, że skoro Mountune wykonuje taką przeróbkę oraz ma akredytację Forda to świadczy o tym, że ten silnik jednak ma potencjał i pewnie jeszcze większe możliwości.
=> bestia
Nikt Ci nie każe jeździć jak wariat, nie utożsamiaj prędkości w odpowiednich warunkach z piractem, ale przy średnim 9 po chipie na 270 kucy to jest emeryt driving, nic innego :one:
Bump:
EDIT:
Aha, i ja nigdzie nie napisałem, że 1.6EB zmodzony na 270KM wytrzyma tyle samo co seria. Chciałem tylko zwrócić uwagę, że skoro Mountune wykonuje taką przeróbkę oraz ma akredytację Forda to świadczy o tym, że ten silnik jednak ma potencjał i pewnie jeszcze większe możliwości.
Potencjał do wykorzystania przez parę sekund może i ma, ale nie wierzę że wytrzyma częste wykorzystywanie tego potencjału....on nawet zakuty nie jest od dołu....
Bump:
Żeby zarżnąć silnik to podejrzewam, że wystarczy przejechać te 60 min. na dwójce przy odcince. To akurat można łatwo sprawdzić i nie trzeba wymyślać tak absurdalnych testów, aby udowodnić Twoją teorię ;)
Nikt nie jeździ 60 minut na dwójce na odcince, więc właśnie to byłby absurdalny test ;) Ja proponowałem coś dalekiego od absurdu, wysokie prędkości na autostradzie przez 30-60 minut.
Powiedzmy, że 2-3 razy w miesiącu jadę w trasę np. ok. 100 km.
W trasie jadę ok. 0.5 h z stałą prędkością ok. 140-160 km/h
+ 0.5h z różną prędkością od 70-150 km/h (wyprzedam tiry i emerytów) kręcenie pod czerwone pole.
Silnik pracuje prawie cały czas w przedziale 3500-5500 obr/min.
Pytanie: jak szybko silnik po chipie padnie.
Odpowiedź: nie wiadomo - zbyt dużo czynników, np.: dbanie o wymianę oleju, studzenie turbiny, awaria losowa itp. itd.
który z kolegów "mądralińskich" jechał 250km/h ?
który jeździ tyle {systematycznie)?
który ma pojęcie o tym jak wówczas w dupę dostaje psycho-motoryka kierowcy?
30 minut...w warunkach drogowych?
no i teraz najlepsze....30 minut z prędkością 250km/h fordem fiesta?
:)
nie mniej jednak fajnie jest poteoretyzować :)
schraczek 28-10-2016, 07:41 Conieco o trwałości po chipie na 210 KM potrafi już prędzej powiedzieć kolega schraczek, bo on korzystał z mocy cały czas, ale nieśmiały jest i lakonicznie co najwyżej się wypowiada
Odpowiem na każde pytanie wycerpująco :) Słucham... :D
Odpowiem na każde pytanie wycerpująco :) Słucham... :D
Jak jeździłeś, jak długo z wysokimi prędkościami, przy jakich obrotach, jakie miałeś średnie spalanie, bo tu same dziewice drogowe, których oburza normalne, czytaj nie emeryckie, traktowanie samochodu :one:
Ja też dołączam się do pytania + prośba o info jaki olej i jak często wymieniany
schraczek 28-10-2016, 08:55 Jak jeździłeś, jak długo z wysokimi prędkościami, przy jakich obrotach, jakie miałeś średnie spalanie, bo tu same dziewice drogowe, których oburza normalne, czytaj nie emeryckie, traktowanie samochodu
No to po kolei.
Mieszkam pod Wrocławiem wiec codziennie 30km poza miastem czasem 10km A4. Standardowe predkości dla mnie to odpowiednio 100-130 i 130-160. Żadko cisnąłem w okolice 200km/h choć oczywiście sie zdażało nie raz.
Jeśli chodzi o obroty to głoównie zakres 2000-4500 choć dość czesto z wyjątkami i wycieczkami pod 6000. Generalnie żądnych wyścigów i jazdy do odcinki. Samo przyspieszanie dynamiczne czyli 70-100% możliwości było normą. Ci co mają chipa wiedzą, że niuki czuć i aż miło wcisnć pedał nieco głębiej.
Srednie spalania na kompie 9,5-10. O stylu może nieco powiedzieć funkcja Eco i koniczynki - czasem mi się jedna w jakiejś kategorii pojawiła :619:
Serwisy zgodnie z tym co w ASO ( 20kkm + Castrol 5W30).
80kkm przejechałem bez żadnych problemów i wybrałem sie pod Kraków ;)
Wyszło 201/323.
W okolicach 110kkm zaczeły sie problemy z nierównomiernym przyspieszaniem i rosnącym apetytem na olej. Miałem na zegarach prawie 130kkm jak przy starcie spod bramek na A4 obróciły mi się panewki .
Może jeszcze jedna informacja: roczne przebiegi to 45 tys km.
valhalem 28-10-2016, 09:07 No to po kolei.
Mieszkam pod Wrocławiem wiec codziennie 30km poza miastem czasem 10km A4. Standardowe predkości dla mnie to odpowiednio 100-130 i 130-160. Żadko cisnąłem w okolice 200km/h choć oczywiście sie zdażało nie raz.
Jeśli chodzi o obroty to głoównie zakres 2000-4500 choć dość czesto z wyjątkami i wycieczkami pod 6000. Generalnie żądnych wyścigów i jazdy do odcinki. Samo przyspieszanie dynamiczne czyli 70-100% możliwości było normą. Ci co mają chipa wiedzą, że niuki czuć i aż miło wcisnć pedał nieco głębiej.
Srednie spalania na kompie 9,5-10. O stylu może nieco powiedzieć funkcja Eco i koniczynki - czasem mi się jedna w jakiejś kategorii pojawiła :619:
Serwisy zgodnie z tym co w ASO ( 20kkm + Castrol 5W30).
80kkm przejechałem bez żadnych problemów i wybrałem sie pod Kraków ;)
Wyszło 201/323.
W okolicach 110kkm zaczeły sie problemy z nierównomiernym przyspieszaniem i rosnącym apetytem na olej. Miałem na zegarach prawie 130kkm jak przy starcie spod bramek na A4 obróciły mi się panewki .
Może jeszcze jedna informacja: roczne przebiegi to 45 tys km.
Wtrącę 3 grosze ...
... osobiście czytając ten post uważam, że raczej nie katowałeś auta ( ale nie było też emeryt-style )
Szkoda, miałem nadzieje, że napiszesz ze nie miałeś dla niego litości kompletnie i wynikiem były panewki ....
schraczek 28-10-2016, 09:37 Też ma takie zdanie ;)
Genaralnie dbam o samochód i myślę, że posiadam jakieś tam pojęcie żeby nie robić mu bez sensu kuku. Na dowód jest to, iż byłem mocno zdeterminowany aby znależć usterkę/przyczynę tego nierównego przyspieszania. Odwiedziłem oba ASO we Wro plus uznaną inną firmę zajmującą sie diagnostyką. Zero konkretów
Jedynym moim zaniechaniem z perspektywy czasu były zbyt rzadkie wyniany i to słabego oleju.
Myślałem, że było jednak ostrzej, w takim razie strach się bać ile wytrzyma moja seria 182.....;), a też nie jest jeżdżona do odcinki tak jak poprzednie wolnossaki, które bez problemu wytrzymywały po kilka godzin z prędkościami bliskimi v.max.....
bestia150 28-10-2016, 09:44 Nikt Ci nie każe jeździć jak wariat, nie utożsamiaj prędkości w odpowiednich warunkach z piractem, ale przy średnim 9 po chipie na 270 kucy to jest emeryt driving, nic innego
Już chyba rozumiem Twój przypadek. Ty po prostu uważasz, że każdy powinien jeździć z butem w podłodze, gdy tylko jest do tego okazja, a jak tego nie robi to jest emerytem... W takim razie dla Ciebie mogę nim być :one:
Potencjał do wykorzystania przez parę sekund może i ma, ale nie wierzę że wytrzyma częste wykorzystywanie tego potencjału....on nawet zakuty nie jest od dołu....
Skoro modyfikacje Mountune nie wpływają na gwarancję to nie sądzę, aby Ford strzelał sobie w kolano i sponsorował późniejszą wymianę silników, bo Fiesty ST nikt nie kupuje po to, aby jeździć spokojnie. Nie mogę tylko znaleźć info co ile każą wymieniać olej.
schraczek, mój styl jazdy jest bardzo podobny do Twojego. Tylko, że ja w mieście zmieniam biegi przy 3000 - rzadko kręcę wyżej, bo nie mam takiej potrzeby. Po chipie przejechałem już 40kkm (w tym 10kkm na hybrydzie), olej zmieniam co 10kkm i silnik chodzi jak nowy :)
W Twoim przypadku silnik raczej załatwiły za długie przebiegi co by mniej więcej się zgadzało - przy 130kkm byłeś w połowie interwału i w końcu zerwało film. Ford przewidział wymianę co 20kkm, ale dla serii, a nie zmodzonego silnika. To niestety musiało się tak skończyć wcześniej czy później i w pełni się zgodzę, że chip się do tego przyczynił. Ale wystarczyło skrócić wymianę do 10kkm i byś pewnie dalej jeździł bezawaryjnie.
Już chyba rozumiem Twój przypadek. Ty po prostu uważasz, że każdy powinien jeździć z butem w podłodze, gdy tylko jest do tego okazja, a jak tego nie robi to jest emerytem... W takim razie dla Ciebie mogę nim być :one:
Nie rozumiesz :one: Po prostu nigdy na pustej czy prawie pustej autostradzie nie jadę 130-160, bo bym zjechał i wjechał w przęsło mostu z nudów ;), też nie katuję bez sensu i na każdym biegu do odcinki nie cisnę, ale znacznie częściej od Was mam co najmniej 200 na liczniku, dlatego przechodzę na wymiany szlamu Castrola co 7500 km, bo strach się bać ;) z tej przyczyny mnie interesuje głównie jaka jest bezpieczna prędkość na autostradzie przez dłuższy czas, bo moim zdaniem to zabija Ecoboosty....aha jeszcze lubię sobie raz na tydzień/dwa zamknąć szafę, ale zaraz wracam do spokojnej jazdy 160-210 na VI-tce :mrgreen: Ogólnie znacznie bardziej obciążam silnik od Was z tego co widzę, chociaż liczyłem na schraczka, a tu zonk :lol:
Z drugiej strony chip absolutnie nie dla mnie, bo bym z tego ochoczo korzystał i np. spokojnie pomykał 220-230, tylko seria 2.0 ST wchodzi w grę - wtedy są szanse na dłuższą eksploatację ;)
Ford przewidział wymianę co 20kkm, ale dla serii, a nie zmodzonego silnika. To niestety musiało się tak skończyć wcześniej czy później i w pełni się zgodzę, że chip się do tego przyczynił. Ale wystarczyło skrócić wymianę do 10kkm i byś pewnie dalej jeździł bezawaryjnie.
W seryjnym 150 KM też już na forum obróciły się panewki i też był jeżdżony jak dla mnie bardzo spokojnie ;)
schraczek 28-10-2016, 09:55 Jeśli chodzi o mnie to nie można oczywiście wykluczyć zwykłego przypadku, choć wersja, że pomogłem szczęściu wydaje się prawdopodobna.
Teraz mam 182 i jakoś sobie radzę. Jeszcze max rok i zmiana. Wielce prawdopodobna jest opcja Octavia RS TSI
schraczek A która panewka Ci się obróciła? Pod którym tłokiem?
Jak w ecobjuście poprowadzone są kanały olejowe? Czy spada ciśnienie oleju w okolicy tłoku najdalej położonego od pompy oleju?
Na mój chłopski rozum to musiało być marne smarowanie. Żeby podczas ruszania zerwało film to ciśnienie musiało być kiepskie. Bo jakie obroty wtedy były? No 6.000 raczej nie.
valhalem 28-10-2016, 10:06 Wielce prawdopodobna jest opcja Octavia RS TSI
No offence ale jakbym mial wsiadać i widzieć codziennie tego koguta na kierze to chyba pawia bym puscil , to juz wole 182 niz koguta w logo w wersji RS :)
schraczek 28-10-2016, 10:08 schraczek A która panewka Ci się obróciła? Pod którym tłokiem?
Jak w ecobjuście poprowadzone są kanały olejowe? Czy spada ciśnienie oleju w okolicy tłoku najdalej położonego od pompy oleju?
Na mój chłopski rozum to musiało być marne smarowanie. Żeby podczas ruszania zerwało film to ciśnienie musiało być kiepskie. Bo jakie obroty wtedy były? No 6.000 raczej nie.
Nie odpowiem bo nie pamiętam. Silnik cały był przytarty, góra też.
Nie wiem jak z tym zerwaniem filmu skoro było z 1-1,5l oleju tylko.
Bump: No offence
Spoko. Ja przed C-maxem zrobiłem 250kkm Octavką 2.0FSI i bardzo lubiłem to auto. Fakt, po fordzie jak teraz wsiadam do niej w salonie po 10 latach to mam wrażenie inej epoki. Można by powiedzieć, że widać tylko drobny FL.
valhalem trochę dyplomacji. W innym obozie takie reakcje ludzie mają na owal.
80kkm przejechałem bez żadnych problemów i wybrałem sie pod Kraków ;)
Wyszło 201/323.
W okolicach 110kkm zaczeły sie problemy z nierównomiernym przyspieszaniem i rosnącym apetytem na olej. Miałem na zegarach prawie 130kkm jak przy starcie spod bramek na A4 obróciły mi się panewki .
30 tys. po chipie już było źle, bardzo niewiele jak na taką eksploatację, ale seria 150 z innego wątku padła po 103 tysiakach :619:
valhalem 28-10-2016, 10:20 valhalem trochę dyplomacji. W innym obozie takie reakcje ludzie mają na owal.
Jeśli kogoś urazłem to przepraszam, chodzilo mi tylko o samo logo które może się podobać lub nie :)
Nie oceniam bezawaryjnosci/awaryjnosci tej marki bo nie mialem z nimi stycznosci.
Skoro modyfikacje Mountune nie wpływają na gwarancję to nie sądzę, aby Ford strzelał sobie w kolano i sponsorował późniejszą wymianę silników, bo Fiesty ST nikt nie kupuje po to, aby jeździć spokojnie. Nie mogę tylko znaleźć info co ile każą wymieniać olej.
W Fieście ST są jednak spore zmiany w silniku mające na celu wyższą wytrzymałość w stosunku do cywilnego Focusa 182 KM, też myślałem że tak nie jest, ale niestety....
Odnośnie wymiany oleju wymieniam 2 razy do roku średnio co 7 tys.
Im częściej wymienia się olej tym lepiej.
Ja kręcę czasem auto pod odcinkę, na A4 krk-kato kilka razy w miesiącu pruję te 200 dłuższy czas. Auto mam po remapie. Na razie całkowity przebieg 25k więc nie ma się co sypać (chip przy 20k).
Apropost Octavii RS - różni się od zwykłej tylko ceną, jak to panowie w Top Gear kiedyś wspomnieli i może na tym skończmy offtopic :P
bestia150 29-10-2016, 08:21 jeszcze lubię sobie raz na tydzień/dwa zamknąć szafę, ale zaraz wracam do spokojnej jazdy 160-210 na VI-tce
To jest spokojna jazda, dobre sobie. Więc nie dziw się, że ktoś przy większej mocy ma mniejsze spalanie od Ciebie :diabel2:
W Fieście ST są jednak spore zmiany w silniku mające na celu wyższą wytrzymałość w stosunku do cywilnego Focusa 182 KM, też myślałem że tak nie jest, ale niestety....
Skąd masz takie info? To jest jakaś bzdura powielana dalej :roll: Tutaj masz dowód:
http://i.imgur.com/S9ttZ0l.png
Tak samo zawory, popychacze, itd. - to samo jest w Focusie jak i Fieście ST.
seria 150 z innego wątku padła po 103 tysiakach
A tutaj 1.5EB padł po 40kkm:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=247415
Idź teraz straszyć użytkowników 1.5EB po chipie, że zaraz im silnik padnie, bo nawet seria długo nie wytrzymuje ;)
Info mam od zaufanego mechanika i na pewno nie jest ściemą, to nie jest pan Kazio z garażu, pewne kluczowe miejsca są wzmocnione, nie wiem dokładnie o co chodzi, ale to są inne silniki pomimo podobieństw bezdyskusyjnych.
A to, że padają niby "jednostkowo" ecobiusty nie jest niczym optymistycznym....
bestia150 30-10-2016, 07:19 Coś słyszałeś, ale nie wiesz dokładnie co :diabel2: Owszem, wraz z wprowadzeniem Fiesty ST Ford pozmieniał parę rzeczy w silniku, m.in. turbo z elektronicznym DV, ale równolegle zaczął je montować też do Focusa.
Więc jeśli tak na to spojrzymy to faktycznie masz inny silnik niż ja pomimo, że to nadal 1.6EB. I pewnie o to chodziło Twojemu mechanikowi :)
Jednak układ korbowo-tłokowy jest ten sam od początku produkcji.
Raczej chodziło o inne uszczelki, lepszy materiał głowicy itp.
Kwasniak 31-10-2016, 11:49 Uszczelka jest ta sama kupowałem do 1.6EB więc twój mechanik nie bardzo coś :)
lowlifethx 08-11-2016, 13:17 342 Nm to chyba najwyższy wynik w 1.6 EB., a 345 w 1.6 TDCI :)
Raczej chodziło o inne uszczelki, lepszy materiał głowicy itp.
Urban legends ...
Urban legends ...
Nie sądzę :P
Kwasniak 12-11-2016, 22:20 Nie sądzę :P
Ja przed zrobieniem u siebie hybrydy musiałem zrobić głowicę w FF3 1.6 więc po co się upierać przy czymś czego nie da się obronić :)
http://www.pumaspeed.co.uk/product-Fiesta-ST180-16-EcoBoost-OE-Ford-head-gasket_16767.jsp
Ja się nie upieram, jedynie zaznaczam że nie są to identyczne silniki jota w jotę.
Silnik od 2014 jak i turbo jest inne niż w rocznikach 2011-2013. Silnik jest jak w Fieście ST.
Mam zrobione prawie 30 000km na Hybrydzie.
A da się w fieście ustawić możliwość zmiany mapy jakimś przyciskiem? Jedna agresywna i druga eco. Czy trzeba podpinać jakąś specjalną maszynerię, żeby móc takie rzeczy zrobić?
TuneFORCE 25-11-2016, 09:36 Myślisz, że będziesz tego używał?
Mam u siebie to zrobione...podczas normalnej eksploatacji jeździłem tylko na jednym programie, jedynie na torze przełączam pomiędzy serią, a modem...IMO do auta na co dzień bez sensu
IC bede mial na początku roku, hybryda wychodzi tyle samo co IC i bardzo kusi a to do kupy = w życiu nie pojechalbym na tor tak wysilonym autem bo by mi zwyczajnie wybuchło. Z toru nawet jesli to ma byc dwa razy do roku nie zrezygnuje. Więc sobie teoretyzuje... i rymuje :P
Dobra, podejdę jeszcze raz do tematu. Da się zrobić (wybrać) jakiś przycisk zmieniający mapy bez dokładania jakichś dodatkowych urządzeń czy nie? I teraz już proszę bez teoretyzowania ;)
bardzo smutna informacja :(
cobb accessport ktokolwiek miał okazję potestować? Czy dalej działa tylko na amerykańskim sofcie? :-/
ale do czego potrzebny Ci "przycisk" zmiany map???
żeby nie pomykać cały czas 250 konną Fiestą, zwłaszcza podczas jazdy na torze wolę pałować silnik na seryjnych parametrach (albo zbliżonych) :)
hehe, to się ma "pod nogą" :)
Niby tak i na co dzień to nie stanowi problemu ale przy wypadach na długotrwałe upalanie albo dłuższą jazdę autostradą z wyższą prędkością jakoś z obawami na to patrzę nawet jakbym miał mieć dodatkowe wskaźniki. Stąd się nad tym zastanawiam jak to zrobić żeby to mi odpowiadało :) Chyba ostatnie pytanie ratunkowe mam - sławetny overboost gdy się niby odpala na te 15sek działa na innej mapie? Jak robisz chip to co się z tym dzieje?
na chipie nie ma overboost
a już myślałem, że w ramach overboosta można by ustawić inną mapę względem tej 'normalnej'. No nic, to pogrzebałeś moje plany na fiestę z hybrydą :P
Też ma takie zdanie ;)
Genaralnie dbam o samochód i myślę, że posiadam jakieś tam pojęcie żeby nie robić mu bez sensu kuku. Na dowód jest to, iż byłem mocno zdeterminowany aby znależć usterkę/przyczynę tego nierównego przyspieszania. Odwiedziłem oba ASO we Wro plus uznaną inną firmę zajmującą sie diagnostyką. Zero konkretów
Jedynym moim zaniechaniem z perspektywy czasu były zbyt rzadkie wyniany i to słabego oleju.
Aso we Wrocławiu to omijaj szerokim łukiem.
Dla potomnych, gdyby ktoś chciał się bawić w zmianę dolotu w FiST
Sprawdziłem ten zestaw od mountune:
http://cdn3.volusion.com/rnmwa.rjxsk/v/vspfiles/photos/2364-CAIS-AA-2T.jpg?1394710558
Daje całe 2KM i 10Nm na chipowanym aucie ;)
TuneFORCE 07-02-2017, 09:54 Ja patrząc tylko jak to wygląda to nie wsadziłbym tego do swojego auta bleee ...
Tzn to jest wszystko ładnie pomalowane, nie ma takiego brzydkiego aluminium, to tylko fotka poglądowa :P
Gdyby nie to, że w sumie dostałem to przez przypadek to bym tego nie montował ;)
mateoturbo 12-04-2017, 10:31 pytanko do kolegi HEKO - czy warto dokładać 10 tyś do wersji st 200 ?? wydaje mi się ze za 10 tyś to można uzupełnić braki w zawieszeniu bo jest inne i mocy dołożyć też i to nie tylko programem - chyba nie ma różnić konstrukcyjnych jeśli chodzi o silnik między 182 a 200
pytanko do kolegi HEKO - czy warto dokładać 10 tyś do wersji st 200 ?? wydaje mi się ze za 10 tyś to można uzupełnić braki w zawieszeniu bo jest inne i mocy dołożyć też i to nie tylko programem - chyba nie ma różnić konstrukcyjnych jeśli chodzi o silnik między 182 a 200
Widzę, że się nie poddajesz w poszukiwaniach :D
ST200 tylko przy odsprzedaży będzie droższa, tak to się nie opłaca a te grubsze łączniki stabilizatora, puchę dolotu i pompę hamulca* to zrobisz za ułamek ceny :D
P.S chcesz moją za 6 dych? ;)
*i chyba inne tłumienie amorki trochę mają
Zapomniałeś o lakierze ;)
Opłacało się brać ST200 jak była promocja za trochę ponad 80k.
Bieda jak na turbo doładowane autko z 2016 Tylko 15 kucy za 1000+ złociszy. Chociaż ten moment obroty całkiem fajnie wychodzi.
mateoturbo 12-04-2017, 15:28 kolego Cons - mam do załatwienia porachunki z takim jednym a6 3.0 tdi i jego kierownikiem :P sprawa honoru a propos St 200 - chłopak z warszawy sprzedaje za 80 tyś z ceny zakupu 99tyś i 4 tyś km przebiegu tylko a ten z białego nadal 70 tyś za st 182 i ani drgnie
Bump: pytanie - dlaczego sprzedajesz ???
Bump: a co do modow to i tak zechce hybrydowe turbo wrzucić na pokład jakiś wiekszy IC i wydech mi się podoba ten kms hurricane w stylu Focusa rs tylko nie doczytałem jak on wypada przy modzeniu z hybrydowym turbo - widziałem że kolega HEKO zrobił już z 1.6 eb 270 -290 więc jest do czego dążyć :P
na fordtuning jest fiesta zrobiona na 300KM z hybrydą, zajrzyj, zobacz
nie sprzedaje, tak Cie podpuszczam ;) Ale bardzo dobrze, że ceny trzymają.
Wywalanie 80k na fiestę, nawet ST200 to nieporozumienie
Bump: heko, pytanie mam - jakie max EGT powinna mieć Fiesta ST po chipsie?
mateoturbo 12-04-2017, 16:56 jeździłem meganem rs 265 i miło by było wejść na podobny poziom sporo lzejsza fiesta St :D nie liczę na starty z pod świateł w dymie z opon raczej chodzi mi o elastyczność od 120-200. Te zniewalające PSSSIIII z blow off-a i strzały z wydechu to jest to - biegnę sobie jak codzien wieczorem leci jakieś Black shadow audi a3 szybkie wyjście z ronda odcina i PSSIIII i marchewka z wydechu a ja ciary w jednej chwili :D Marzenie ;)
https://www.youtube.com/watch?v=Y6KrtLAGjUw#action=share o coś takiego chciałbym się postarać, na kolejnym filmiku jest dzwięk z kamerki na zderzaku :)
jakie max EGT powinna mieć Fiesta ST po chipsie?
ok. 850-880
mateoturbo
Chipem można próbować, ale do pełni szczęścia na pewno dolot do wymiany, jakiś lepszy box zintercoolerem bezpośrednio na dolot + zwiększenie dawki paliwowej i usunięcie kata, wtedy można się bawić na hamowni w popsy i bangsy :)
zwiększenie dawki paliwoweja to niby po co ?
mateoturbo 13-04-2017, 17:01 pytanie z innej beczki- czy do fiesty jest możliwość przerzucenia gratów np turbo , hamulców z focusa st ?? robił ktoś takie manewry ? zdaje sobie sprawę że ford to nie grupa vw że wiele rzeczy jest plug& play ale może akurat coś :)
Big brake kitow do FiST masz z 5, rzeźba z FoST to moim zdaniem bez sensu. Turbo nie podejdzie, robisz hybrydę i włala. Turbo nawet miedzy 1.5 a 1.6 jest różne a co dopiero z 2.0 :)
a to niby po co ?
żeby się Pan na przeglądzie chwycił za głowe , patrząc na marchewy jak mu sonda płonie :P
pytanie z innej beczki- czy do fiesty jest możliwość przerzucenia gratów np turbo , hamulców z focusa st ?? robił ktoś takie manewry ? zdaje sobie sprawę że ford to nie grupa vw że wiele rzeczy jest plug& play ale może akurat coś :)
w vag-ach turbiny z 1.6 też nie pasują do 2.0 :P
1.6eb na dobrej hybrydzie, wydechu, IC robimy na ok. 270-290KM :D
mateoturbo 15-04-2017, 16:21 Heko - znasz orientacyjny koszt takiej hybrydy ?? bo jeśli chodzi o IC i wydech to juz patrzyłem
gotowa sztuka ok. 2500
jak coś, to mam jedną...się dogadamy :)
Nowa ST 200
Nie ma różnicy w stosunku do 182KM, tylko lekki chip fabryczny, więc trzeba było poprawić
https://images82.fotosik.pl/627/873a22cf68e3f5c0med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/873a22cf68e3f5c0)
Fiesta ST 1.6eb 182KM na hybrydzie, DP i dotocie
Gotowce z Pumaspeed się nie sprawdzały, co prawda wykres ładny i moc do 7300, ale auto traciło moc po mocniejszym wciśnięciu gazu...pominę już "potrzebę" przenoszenia odcinki na takie obroty!!!
Po "naprawie" trochę więcej mocy, i auto zaczęło jeździć bez problemów
https://images83.fotosik.pl/689/6d793973cf5f6922med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/6d793973cf5f6922)
Bump: Kolejna, tym razem na seryjnej turbinie :)
https://images84.fotosik.pl/689/eebc4867000ad436med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/eebc4867000ad436)
Skąd takie różnice KM w serii?
patrykvaio 28-02-2019, 18:39 Skąd takie różnice KM w serii?
W turbinie jak w pierwszym jest hybryda
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Chodzi mi o seryjne Fiesty. Różnice są ogromne - bez chipa od 180 do prawie 200. Wygląda wręcz jakby część pomiarów była bez overboosta.
W jaki sposób mozna ulepszyc chlodzenie oleju v silniku?
Na hamowni byla ona juz 109 st.C.
schraczek 29-05-2019, 07:45 Martwi cię temperatura oleju 109stC ? Przecież to norma.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie chodzi mi o normy.
Temperatura oleju w misce, to temperatura mierzona w miejscu, gdzie olej jest najchłodniejszy.
Na górnym pierścieniu tłoka będzie ona przynajmniej o 110 st.C wyższa. A najlepszy olej płonie przy 240 st.C.
Hamowanie trwało coś między 15 i 20 sekundami, temperatura w pomieszczeniu była 20 st.C i w tym czasie wzrosła ona ze 103 st.C do 109 st.C.
A jeżeli pojechać w upalny dzień i postać dłużej na gazie?
Ten wymiennik woda-olej na silniku przypomina puszkę sardynek co do kształtu i rozmiarów.
Chętnie bym kupił większy, który by pasował - może z diesela.
Nie wiem, więc pytam, czy istnieje taka możliwość.
Zawsze możesz dodać kolejny wymiennik w obieg.
Mogę: https://www.eliseparts.com/products/show/84/641/water-to-oil-cooler-prrt/ tylko mam potem kilka małych problemików do rozwiązania:
- skąd wziąć pełnoprzepływowy olej
- którędy go wrócić do miski
- skąd wziąć wodę do chłodzenia - wygląda na to, że miejsce trzeba wyciąć w wężu do lub z chłodnicy.
Sam widzisz, że wymiana obecnego wymiennika na większy/wydajniejszy, to super rozwiązanie (było by - gdyby był).
Po co Ci woda ? Możesz powietrzny wymiennik wstawić.
To prawie to samo.
Jedyna zmiana to pytanie, skąd wziąć powietrze?
Fiesta to mały samochód, który z przodu niewiele ma miejsca.
Chłodnica oleju za chłodnicą wody lub intercoolerem?
Nie ma sensu - gorące powietrze - nie będzie działać.
I co mamy od spodu z przodu?
Intercooler, potem zderzak (ten prawdziwy, stalowy) i chłodnica wody.
To wszystko.
Idealnie było by gdzieś obok...
Ale tam nie ma miejsca.
Więc ten większy wymiennik elegancko rozwiązywał by sprawę.
Może z Twojego Volvo by się nadawał?
Pora na moją, chociaż nie wiem czy dobry wątek bo fabrycznie miała prawie 200 km :D
Dzięki Heko!
Fiesta st
Ic
sportowy kat i dolot Airtec
https://images92.fotosik.pl/331/24b9312212d3baf1med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/24b9312212d3baf1)
TuneFORCE 19-03-2020, 21:42 https://images91.fotosik.pl/334/e650282827b3d2d1gen.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/e650282827b3d2d1)
:)
https://images92.fotosik.pl/377/91e169960d42f568med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/91e169960d42f568)
https://images92.fotosik.pl/377/b125145b41af85e5med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/b125145b41af85e5)
TuneFORCE 16-10-2020, 17:43 stg.2
https://scontent.fosl3-2.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/121970779_2761622247274323_6526706035044685946_o.j pg?_nc_cat=106&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=XHhXQ7hKpoQAX_Nj5Qi&_nc_ht=scontent.fosl3-2.fna&oh=2acb0c332f9fef5acc2ae58c122554d6&oe=5FAFED55
|
|