Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Szarpanie na 5 i 6 biegu przy niskich obrotach


kobuszewski2
14-07-2015, 21:23
Witam,
Jak w temacie S-Max 2.0 130KM z 2007 roku.

Problem dotyczy: jazda szczególnie na 5 biegu - przy niskich obrotach - 1500/2000 - szapranie, nierówny ciąg.

Zapalam auto jest dobrze, żadnych stuków, ładnie cicho zapala, na biegu jałowym pracuje równo. Jedynie na klimie wyczuwalne przy biegu jałowym delikatnie nierówna praca.

Jedziemy 70-90 km/h taki zakres prędkości na piątym biegu - jest najbardziej odczuwalne = szarpanie tak jakby któryś z cylindrów przerywał, poprostu szarpanie tak do około 2000 obr./min. Na szóstym biegu jest podobnie również przy niskich obrotach ale tylko przy delikatnym muskaniu pedału gazu. Jeśli trochę przyspieszę szarpanie znika. Brak dymienia.

Komputer nie wykazuje błędów.

Dawniej miałem podobne objawy na czwartym biegu przy małych obrotach. Teraz jest na czwórce niewyczuwalne a objawia się to szczególnie na piątym biegu. Czy ktoś kto to w tej chwili czyta i może z pewnością wykluczyć pewne podzespoły / czujniki proszony jest o odpowiedź. Jak mi ktoś to zdiagnozuje to z pewnością doczeka się dobrej nagrody.

Dodam że byłem na serwisie specjalizującym się w dieslach i facet stwierdził że mam opiłki metalu w filtrze paliwa i że mogą to być najprawdopodobniej wtryskiwacze i będzie to kosztowne/ wymiana plus czyszczenie układu.

Mi osobiście nie chce się w to wierzyć bo jeśli to wtryski to dlaczego pozostałe biegi i bieg jałowy pracuje równo?

To jest temat wg, mnie dla proroka bo nie wiem za co się złapać-wszystko kosztuje.

Pozdrawiam

Speedo
14-07-2015, 21:47
2007 rok, egr zaślep:)

Basra
14-07-2015, 23:17
witam

Kobuszewski 2. Masz za na niskie obroty silnika.Musisz trzymać silnik na wyższych obrotach.On nie potrafi sobie poradzić z tak dużym obciążeniem.Zakres 70-90 na godzinę przy obrotach silnika jak opisujesz na 5 i 6 biegu to za mało.Przy dodaniu gazu obciążasz silnik b.dużym momentem.Szkoda dwumasy.

pozdrawiam

kobuszewski2
15-07-2015, 06:39
Sprobuje kolego jesli zaslepie egr to z niczym nie koliduje? Kolego nie chodzi o to ze jade za nisko bo jest to nie naturalne szarpanie

kot_79
15-07-2015, 07:59
mnie również wydaje się, że może to być EGR lub jego podciśnieniowe sterowanie (zaworki)

wyczyść EGR najpierw... zaślepić zawsze zdążysz...

woro_woro
15-07-2015, 11:44
Mam pytanie. Czy chodzi o takie subtelne poszarpywanie czy raczej każdy z pasażerów to czuje?

Pytam bo i ja mam takie objawy właśnie przy ustalonych obrotach pomiędzy 1500-2000. Czuję to tylko ja.

Więcej, jechałem 3 s-maxami i każdy to miał. W wersji 140 KM czułem to szczególnie mocno. Najlepiej czuć to jadąc po równym lub lekko pod górkę, wg mnie im niższy bieg tym bardziej czuć. Obroty niewysokie. Np na 3 biegu, 40km/h, na tempomacie. Czy to znak ze EGR brudny? Mam przejechane 45 tys km. Możliwe?

woro_woro
15-07-2015, 11:50
Zakres 70-90 na godzinę przy obrotach silnika jak opisujesz na 5 i 6 biegu to za mało

Jeśli nie przyspieszasz gwałtownie to jest w porządku.

kameleon7
15-07-2015, 12:39
Tego typu poszarpywanie raczej jest spowodowane wtryskami.
Na poczatek proponuje zalac forte na czyszczenie ukladu.

Gadanie ze to za mala predkosc jak na ten bieg jest bzdura. Na 5 moze jechac nawet majac 1200 obrotow i nie powinno nic szarpac. Oczywiscie wplywa to zle na dwumase ale nie ma prawa szarpac.

Kolejny "zloty pomysl" na zalslepienie egr tez raczej nie trafiony.
Moze to pomoc a to dlatego ze bedzie tylko czyste powietrze i mimo zle dzialajcych wtryskow to na tyle poprawi mieszanke iz nie bedziesz tego odczuwal. Oczywiscie po jakims czasi problem powroci gdyz mimo czystego powietrza juz tak zapchane albo wadliwe wryski beda dawaly o sobie znac.

kot_79
15-07-2015, 13:39
te delikatnie falowanie najprawdpodbniej spowodowane jest podciśnieniowym sterowaniem turbiny i EGR... albo zaworki do wymiany albo przewody podciśnieniowe przetarte

woro_woro
15-07-2015, 14:29
kameleon

Mamy takie same auta. Rozumiem ze ty takich objawów nie masz?

Nigdy nie dolewałem żadnych dodatków. Troche w nie nie wierzę. Za to tankuje tylko na BP. Możesz polecić cos konkretnego co wiesz ze sie sprawdza?


kot_79

Wiesz może czy usterki które podałeś można usunąć w ramach ford-12?

kot_79
15-07-2015, 14:49
Co to jest ford-12? Jakaś gwarancja?

Jeżeli tak to nie mam pojęcia... koszt zaworka to około 150PLN (są dwa i niektórzy radzą oba naraz zmieniać), rurki to pewnie grosze.

kobuszewski2
15-07-2015, 16:40
EGR czyszczony i nic to nie dało.

Nie jest to równomierne szarpanie tak w miarę przyspieszania do tych 2000obr. takie wrażenie jakby się przełamywał aż w końcu udrożnił drogi paliwowe i płyną. Jak kamień leży w rzeczce i blokuje jej przepływ aż w końcu nie wytrzymuje i płynie razem z nurtem.

Kolega kameleon7 piszesz z sensem, ale jeszcze niech mi ktoś podpowie ( oczywiście już nie raz lałem preparaty do czyszczenia wtrysków) jak w prosty sposób sprawdzić czy dany wtrysk działa prawidłowo?

Hipos
15-07-2015, 20:10
Nie ma prostego sposobu na 100% sprawdzenie wtrysków.
Poczytaj perypetie kolegi Kamelon7. Miał nawet wyjęte wtryski na stole i niby były OK. Dopiero kiedy na własną rękę wymienił na inne to usterka zniknęła.

W kwestii czyszczenia Forte to o ten preparat chodzi http://www.forte-nwe.pl/produkty/forte-advanced-diesel-fuel-conditioner. Dość trudne do kupienia, ale i na tym forum jest sporo o tym preparacie. Niektórym pomaga, dla innych wyrzucone pieniądze.

W kwestii szarpania/czkawki przy przyśpieszaniu to mogą być problemy z elektrozaworem sterującym pracą turbo.
Ponieważ takie elektrozawory są dwa to można próbować zamienić je miejscami/ przepiąć wężyki podciśnienia.

_sobol_
16-07-2015, 07:53
W kwestii szarpania/czkawki przy przyśpieszaniu to mogą być problemy z elektrozaworem sterującym pracą turbo.
Ponieważ takie elektrozawory są dwa to można próbować zamienić je miejscami/ przepiąć wężyki podciśnienia. i od tego bym zaczął... Koszt żaden (można zamienić zaworki miejscami), a wykluczy (lub wskaże) potencjalnego winowajcę...

kameleon7
16-07-2015, 13:38
Jeżeli chodzi o Forte to ja używałem go dwa albo 3 razy pod rzad i problem z szarpaniem ustal ale u mnie nadal byl problem z moca i porannym odpalaniem.

Co do Gwarancji 12 Ford.
Dla mnie to siciema. Tez ja mialem. Pojechalem do Forda to na poczatek 200 zl za podpiecie kompa.
Potem po perypetiach i moich namowach mial byc wymieniony regulator cisnienia paliwa. Jest to cześć pompy wtryskowej która podlega gwarancji.
Powiedziano mi ze pompa tak ale sam regulator nie i wymiana 1300 zl kosztuje.
Jedyne co muszę przyznać to mechanik w ASO caly czas mowil ze to wtryski. Sprawdzal cisnienie na wtryskach rano po odpaleniu.
Ale ja z uporem maniaka mówiłem ze wtryski sa ok bo byly wyciagniete i sprawdzone.
Tutaj musze przyznac racje ASO.

Kayu
16-07-2015, 15:25
A wtryskiwacze nie podchodzą pod GW12?

kameleon7
16-07-2015, 20:44
A wtryskiwacze nie podchodzą pod GW12?

Nie.
Tak naprawde pod GW12 podchodza rzeczy ktore maja bardzo male prawdopodobienstwo sie pospuc

kobuszewski2
19-07-2015, 08:58
Forte zalany, zobaczymy

kris1978
19-07-2015, 10:38
Forte zalany, zobaczymy

możesz dać jakieś namiary gdzie kupić Forte

Hipos
19-07-2015, 14:01
Forte zalany, zobaczymy

Dodałeś do baku, czy zrobiłeś "procedurę naprawczą" z podłączeniem przez filtr paliwa?
https://m.youtube.com/watch?v=3nyEoe9LZVY)

Bump: możesz dać jakieś namiary gdzie kupić Forte

Ja kupuję bezpośrednio w siedzibie firmy w Warszawie.
Zadzwoń do nich to ci podpowiedzą.
Czasem jest w internecie, jest tez na forum ogólnym wątek o tych preparatach i namiar na forumowicza trudniącego się handlem.

kobuszewski2
26-07-2015, 20:29
Zalałem Forte na 45 litrów ON, nic nie pomogło ;/

motorek4612
27-07-2015, 08:05
Problem dotyczy: jazda szczególnie na 5 biegu - przy niskich obrotach - 1500/2000 - szapranie, nierówny ciąg.



Jedziemy 70-90 km/h taki zakres prędkości na piątym biegu - jest najbardziej odczuwalne = szarpanie tak jakby któryś z cylindrów przerywał, po prostu szarpanie tak do około 2000 obr./min. Na szóstym biegu jest podobnie również przy niskich obrotach ale tylko przy delikatnym muskaniu pedału gazu. Jeśli trochę przyspieszę szarpanie znika. Brak dymienia.

Na moje oko do jazdy z takimi prędkościami służą niższe biegi, diesel nie lubi niskich obrotów w sensie ze tak niskich na tak wysokich biegach.
W swojej karierze miałem różne auta i z praktyki wiem ze takie obroty przy takich prędkościach na tych biegach sa nie zdrowe dla silnika i nie powinno się jeździć w ten sposób, to nie benzyna ze na 5 biegu będzie jechać 50km/h i jeszcze będzie płynnie przyspieszać.
Rozwiązanie wg mnie twojego problemu to zmienić styl jazdy na bardziej energiczny na niższych biegach i po kłopocie:)

Hipos
27-07-2015, 09:50
Zalałem Forte na 45 litrów ON, nic nie pomogło ;/

No to masz chyba następujące opcje na stole

1. polubić to co masz i ewentualnie jeździć z wyższymi prędkościami obrotowymi.
Staram się tak jeździć, aby obroty były od 2 tys w górę. U mnie przy niższych prędkościach wszystko jest OK, ale niskie prędkości obrotowe jednak odbijają się na zdrowiu, szczególnie dwumasy.

2. próbować naprawić
a. kontynuować czyszczenie chemią - chyba raczej w ramach procedury naprawczej i przy kontakcie z dystrybutorem na Polskę.
b. diagnozować na stole i próbować naprawić obecne wtryski - szczególnie, że teraz się doczytałem w pierwszym mailu o opiłkach w filtrze. Chemia jest na brud, a nie uszkodzenia mechaniczne.
c. kupić wtryski. Kameleon7 podawał gdzieś namiary na miejsce gdzie kupił swoje używki i miał szczęście trafić dobre.

Jest też szansa, że to nie są wtryski. Szczególnie, że diagnozy internetowe są obarczone dużym ryzykiem, bo nikt nie widzi pacjenta.

patryk1986
10-08-2015, 19:37
[QUOTE=kobuszewski2;2433332]Zalałem Forte na 45 litrów ON, nic nie pomogło ;/[/QUOI
Witam.I co z tym szarpaniem cos sie polepszyło czy dalej to samo?ja mam identyczne objawy jak Ty szarpanie na 5 i 6 biegu przy obrotach rzedu 1500-2000 oczywiscie jak dodam gazu to nie ma zadnego problemu z szarpniem.

kobuszewski2
18-08-2015, 16:27
Jestem po dwoch diagnozach mechaników, wykluczyli uszkodzenie mechaniczne , auto niebawem wyląduje u elektromechanika, zobaczymy.

S-MAX88
19-08-2015, 08:37
W tej sytuacji wziąłbym pod uwagę koło dwumasowe.
Właśnie przy wyższych biegach i na niskich obrotach pojawia się takie szarpanie, jeżeli koło już swoje przeżyło.

kobuszewski2
26-08-2015, 08:04
Z tym ze przy zapalaniu i gaszeniu brak stukow dwumasy

S-MAX88
26-08-2015, 08:26
Z tym ze przy zapalaniu i gaszeniu brak stukow dwumasy


Bardzo możliwe. Objawy uszkodzonej dwumasy są różne.

Bartezz123
30-08-2015, 21:43
Witam.
Chciałbym zapytać czy ktoś rozwiązał problem poszarpywania?niedawno stałem sie właścicielem Smaxa i mam to samo,dodam ze wykluczam kolo dwumasowe bo to jest automat:)
pozdrawiam

kobuszewski2
15-09-2015, 08:15
elektryk sie poddal. Co teraz?

kameleon7
15-09-2015, 20:23
elektryk sie poddal. Co teraz?
Jak co? Wymiana wtryskow i bedzie po problemie. Ja bym jeszcze pojechal, na hamownie i sprawdzil jaka moc ma silnik.
Nie mow tutaj ze samochod ma moc. Sprawdz na hamowni wtedy bedzie jasne czy ma czy nie ma.

mro
15-09-2015, 20:30
Czyszczenie dolotu

Wysłane z mojego ZP998 przy użyciu Tapatalka

Hipos
16-09-2015, 06:55
... Ja bym jeszcze pojechal, na hamownie i sprawdzil jaka moc ma silnik...

Popieram.

Jedynie co to uwaga na firmy z małym doświadczeniem. Był gdzieś na forum przypadek Forda, którego tak shamowali, że zabrali sporo KM.
Właściciel pojechał jednak do dobrego tunera i wyszło, że wszystko OK + pojawił się wirus.

KrisW
16-09-2015, 07:21
Też miałem poszarpywanie, wymiana zaworków od egr i turbo wyeliminowała usterkę.

woro_woro
17-09-2015, 06:03
Wymieniałeś sam? Podzielisz się wiedzą? Niektórzy najpierw polecają zamianę miejscami. Robiłeś to?

kameleon7
17-09-2015, 19:24
To jezeli mowa o egr to zaslep. Zobacz jak wtedy bedzie. Albo szybsze rozwiazanie ale nie wiem czy da to samo to odlaczenie przewodow od egr plus wypiecie kostki od przeplywomierza. Oczywiscie wywali bledy ale auto bedzie jechac normalnie. Egr nie bedzie dzialac i zobaczysz czy sie poprawilo. Bedzie caly czas zamkniety.

KrisW
18-09-2015, 09:58
Wymieniałeś sam? Podzielisz się wiedzą? Niektórzy najpierw polecają zamianę miejscami. Robiłeś to?

Sam wymieniałem, żadnej filozofii. Zdecydowałem się na dwa bo 200 zł to nie pieniądze. Wymiana trwała ok 10 minut. Dobrze wyjąć filtr powietrza, ale nie koniecznie. Potem kluczem 10 odkręcasz, wyciągasz odłączasz wężyki i wtyczki i wkładasz nowy w te same przewody. Skręcasz i cieszysz się. Zamieniałem miejscami ale nie dało to efektu. Może przez chwilę było lepiej. Z zaślepionym egr i poprzednimi zaworkami też szarpał. Dopiero wymiana załatwiła sprawę.

jacksparow
10-03-2022, 19:07
Witam
Dzisiaj zauważyłem podczas jazdy że auto dziwnie się zachowuje. Jedynka dwa i trzy wszystko ok natomiast 4 przy przyspieszaniu co chwilę obroty spadają delikatnie i za chwilę znowu do góry i za chwilę znowu jakby się przycina i tak co chwilę. Na 5 biegu tak samo ... idzie w pewnym momencie jakby się dusi i znowu ogień i znowu dusi.... . czy powinienem sie juz bać?