Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Auto lekko ściąga w prawo przy ++120 km/h, czy to normalne
Pisze w ogólnym bo pytam ogólnie. Konkretnie autko to smax 2007.na drogach a i s powyżej 120 km/h autko zaczyna wyraźnie ściągać w prawo. Powiedzmy ze że środka prawego pasa do znalezienia się pasa pobocza w osi pojazdu czyli jakieś 2 m w prawo zajmuje to ok 100m drogi. Mówię o prostych odcinkach. Czy też tak macie? Podejrzewam ze to normalne z powodu profilu drogi? Na normalnych drogach nie ściąga. Wydaje mi się ze z autem generalnie jest ok. Szukam potwierdzenia, że nie ma się o co martwić, choć denerwuje mnie ciągłą potrzeba kontrowania...
Wysłane z mojego ZP998 przy użyciu Tapatalka
Drogi szybkiego ruchu i autostrady maja większe nachylenie poprzeczne od standardowych dróg ze względu na koniecznośc szybkiego spływu wód opadowych z pasa jezdnego. Nie wiem na ile "wyraźne" jest te ściąganie ale jak na prostych odcinkach przy standardowej prędkości Ci nie ściąga to wszystko jest ok. Pamiętaj, że efekt ściagania jest odczuwalnych po mniejszym lub większym odcinku drogi, im szybciej jedziesz tym bardziej odczujesz ściąganie. Stad te twoje wrażenia.
motorek4612 31-07-2015, 12:50 Nie dopowiedziałeś jeszcze na jakich kapciach stoi twój maxio w sensie w jakim rozmiarze, i jak się ma sprawa kontroli ciśnienia w oponach przez ciebie.Juz drobna różnica miedzy jedna a druga stroną będzie powodować ze auto będzie ciagło w te lub druga stronę, no i szerokość opony tez ma znaczenie. Ale wydaje mi sie jednak ze sam sobie odpowiedziałeś na zadane przez ciebie pytanie i z autem jest wsio oki.
R16 215/60 czy jakoś tak, te podstawowe. Ciśnienie ok. Ściąga w sposób odczuwalny, trzeba trzymać cały czas na delikatnej "kontrze". Geometria była bardzo niedawno robiona, może nie dość dobrze?
Pytanie można by podsumowac tak "czy wam też odczuwalnie ściąga przy 140 km/h?"
Wysłane z mojego ZP998 przy użyciu Tapatalka
motorek4612 31-07-2015, 17:35 Ja śmigam na 235/45/18 wiec moje kapcie z natury wyłapują każdą koleinę oraz nierówności, jednak prowadzenie z prędkościami o których mówisz to bajka... Możliwe jest ze ten ktosiowaty ktoś co ci geometrie ustawiał nie przyłożył się do zadania , na dobre ustawienie składa się wiele czynników,trzeba sprawdzić ciśnienie , luzy z zawieszeniu, powinno się obciążyć auto itp itd, ja osobiście widziałem tylko w dwóch warsztatach jak to wszystko było robione i nigdy nie było kłopotów z geometria po takich zabiegach.pozdro.
Chomiczek 31-07-2015, 18:53 Dokładnie też śmigam na 235/45/18 jak jade wolniej i po normalnej drodze to wylapuje wszystkie koleiny i niekiedy z nich leciutko wyrzuca ale na trasie jest bardzo dobrze zero ściągania... Nie wiem skąd jesteś ale jak z rejonu Katowic to jedz do Dudy on bardzo dobrze ustawia geometrie.
R16 215/60 czy jakoś tak, te podstawowe. Ciśnienie ok. Ściąga w sposób odczuwalny, trzeba trzymać cały czas na delikatnej "kontrze". Geometria była bardzo niedawno robiona, może nie dość dobrze?
Pytanie można by podsumowac tak "czy wam też odczuwalnie ściąga przy 140 km/h?"
Wysłane z mojego ZP998 przy użyciu Tapatalka
A tylko przy 140? bardziej przy przyspieszaniu czy caly czas tak samo?
IMO powinno sciagac tez przy 90 - wiec sprawdz na normalnych drogach.
Pytam bo mialem to samo. Oczywiscie wczesniej probowalem samej geometrii, mierzylem cisnienie etc... Potem zamiast sie z tym pieprzyc wymienilem ulozenie przednich mcpersonow, a przy okazji cale wahacze z silenblokami, drazkami kierowniczymi i stabilizatorami (komplet jest tanszy niz kazda z tych czesci osobno). I przestalo sciagac.
Do 120 jest ok, powyżej zaczyna ściągać, że na zwykłych drogach nie jeżdżę po 120 to mi na nich nie ściąga :-). Ale na A+S juz się to odczuwa. Bez znaczenia czy przyspiesza czy stabilnie, jest tak samo. Dramatu nie ma, ale mnie to trochę wkurza/intryguje. W Krakowie gdzie podjechać? Jakiś polecany niszcz?
Wysłane z mojego ZP998 przy użyciu Tapatalka
Palek_PL 02-08-2015, 15:20 U mnie ściąga od nowości. Geometria , ciśnienie w oponach , zamiana kółek nic nie pomogło...
Jakość forda - im nowsza, tym niższa (escort teścia nie był tak szajsowaty jak mój focus).
Jeżdzę na 16tkach i nie zauważyłem potrzeby kontrowania przy jakiejkolwiek prędkości JEŚLI nachylenie drogi tego nie wymusza.
R16 215/60 czy jakoś tak, te podstawowe. Ciśnienie ok. Ściąga w sposób odczuwalny, trzeba trzymać cały czas na delikatnej "kontrze". Geometria była bardzo niedawno robiona, może nie dość dobrze?
Pytanie można by podsumowac tak "czy wam też odczuwalnie ściąga przy 140 km/h?"
Wysłane z mojego ZP998 przy użyciu Tapatalka
Mnie też coś ściąga na prawo, a geometria zrobiona i ciśnienie w oponach ok. , więc tak jak widzę wszystkich ściąga w 1 stronę :p . Dziwny zbieg okoliczności.
u mnie na ten przykład nie ściąga wcale. A czy ktoś przyglądał się zawieszeniu przód / tył ? Zużyte wahacze też mogą robić takie rzeczy.
Jerry292 14-08-2015, 08:35 Mi ściągało w prawo , ustawiłem zbieżność przód tył i problem znikł
zbyszek5566 13-09-2015, 09:51 galax mk3 2006 nawet przy małej prędkości jest odczuwalne ściąganie do prawej.Regulacje gepometrii nic nie pomagają.Jazda cały czas na małej kontrze.Wkurzające.
Jeżeli geometria jest dobrze ustawiona to pozostają do sprawdzenia jeszcze opony i felgi.
Może możesz założyć inny komplet?
Jeżeli nie pomoże to trzeba polubić.
Ja dochodzę do wniosku, że u mnie to jednak z powodu pochylenia jezdni na ekspresowkach
Wysłane z mojego ZP998 przy użyciu Tapatalka
wazne zeby zawieszenie nie bylo wybite
Cześć,
Załączam wydruk z ustawiania geometrii w ASO po wymianie tulei i wahaczy z tyłu.
Załączone są przedziały poprawnych wartości - może komuś się przyda.
Po wymianie tulei i wahaczy autko również zaczęło lekko ściągać w prawo przy prędkościach autostradowych.
Odnośnie krzywizny jezdni: ściąga w prawo gdy droga skręca w lewo (wtedy profil jezdni powinien "wymuszać" ściąganie do lewej).
Macie jakieś pomysły?
Nowe opony założone z końcem marca (Falken Azenis FK510 225/50 R17 98Y X) - geometria była robiona już na nowych kapciach.
Innych objawów nie dostrzegam, nic nie hałasuje, przy ostrym hamowaniu nie ściąga w żadną ze stron.
U mnie po wymianie cukierków z tyłu totalnie przestało ściągać
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
U mnie po wymianie cukierków z tyłu totalnie przestało ściągać
To u mnie jest dokładnie odwrotnie :-)
Po wymianie cukierków zaczęło ściągać.
To u mnie jest dokładnie odwrotnie :-)
Po wymianie cukierków zaczęło ściągać.
U mnie tak samo po wymianie zaczęło ściągać w prawo, wymieniając same tuleje trzeba by je wbić na to samo miejsce z bardzo dużą dokładnością co jest niemożliwe raczej (chyba że akurat tak wyjdzie). Dlatego czasem zaczyna ściągać a czasem nie, przy wymianie całych wahaczy na nowe nie ma tego problemu.
Pytanie czy reklamować - robione było w ASO?
Wymienili oba wahacze poprzeczne zawieszenia tylnego (przednie) - nr kat. 1426770 oraz tuleje wahacza wzdłużnego.
Geometria zrobiona w ASO wyszła w przedziałach zgodnych z normą (załączyłem wydruk kilka postów wcześniej #19).
scorpion_1982 25-05-2017, 15:33 Jeśli sciaga, a poruszasz się po asfalcie dobrym w bezwietrzna pogode, to geometria nie dokońca jest dobra lub koła z prawej strony mają za niskie ciśnienie powietrza
Ewentualnie któryś zacisk z prawej strony nie puszcza i koła są delikatnie przychamowywane i będzie efekt ściągania z prawo, chyba że masz farta i zawsze wiatr dmucha w ciebie z lewej strony i autko ucieka w prawo haha
Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
Ciśnienie prawidłowe - w kołach po obu stronach identyczne.
Ściąga w prawo bez względu na kierunek wiatru.
Wracaj do ASO i zareklamuj. Powiedz ze wcześniej tak nie było i tyle. Ja bym reklamował... Pokaż na jeździe testowej jak jest. Jest jakaś norma chyba na to o ile auto może zboczyć z toru jazdy na wprost
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Wczoraj nagrałem filmik na obwodnicy Wrocławia. Prędkość 120kmh
Kontra kierownicą w lewo na dojazd do przerywanej linii, wyrównanie toru jazdy i puszczenie kierownicy.
Wiatru nie było.
https://youtu.be/HvFvyvji5x4
A czy przypadkiem nie jest to efekt krzywizny jezdni? U mnie we wszystkich autach ściągało na prawo mimo poprawnej geometrii, właściwego ciśnienia w oponach i braku wiatru. Kiedyś testowo zjechałem na lewą stronę drogi i zaczęło ściągać na lewo.
Na lewym pasie ściąga również.
Mój błąd - nie nagrałem tego.
Ale lewym pasie drogi dwupasmowej czy jednopasmowej bo ja pisze o jednopasmowej. Krzywizna wówczas powinna być od środka drogi w obie strony.
Masz rację - sprawdzałem na drodze dwupasmowej.
Sprawdzę jeszcze na jednopasmowej chociaż i tak wydaje mi się, że ściąga za mocno - mam porównanie z Fiestą, która na tych samych drogach nie ściąga.
Wydaje mi się, że to może być kwestia szerokości opon. W poprzedniej Vectrze C na 215 ściągało mi mocniej niż na 205.
Palek_PL 29-05-2017, 16:56 Witam.Szerokość opon i nachylenie jezdni robia swoje.Przerabiałem to u siebie.Zbieznosc ustawiona,cisnienie poprawne a auto sciaga.Tak mam do dziś...Kwestia przyzwyczajenia.pzdr!
Ściąga ściąga, że coś jest nie tak i tyle, że jedz do ASO gdzie robili niech szukają
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Niezależnie od rozmiaru opon auto nie ma prawa ściągać. Jeżeli jedziesz po płaskim równym asfalcie pozbawionym kolein auto po puszczeniu kierownicy winno iść prosto i tyle. Koleiny to inna sprawa.
Znalazłem taki artykuł http://www.opony.com.pl/artykul/czy-auto-sciaga-na-boki-przez-opony-sprawdz-w-4-prostych-krokach/?id=1018
U mnie z kolei zauważyłem widoczną różnicę w zużyciu opony przedniej lewej ale auto nie ściąga.
scorpion_1982 30-05-2017, 10:28 Opona panowie nie może mieć nic do ściągania auta. Chyba że jest wadliwa. Czym szersza opona tym więcej rowków by opona nie pływała na mokrej nawierzchni.
Każda droga musi być pochylona by szybciej odprowadzała z jezdni wodę ale to nie jest aż tak duże pochylenie by wpływało na ściąganie auta, owszem na zakręcie pochylenie jest duże w zależności od zakrętu i to nie wszędzie ale nie na prostej tam jest dwa może ciut więcej procenta.
Opory toczenia z prawej strony są większe, może hamulce delikatnie trzymają lub opony jakieś bardziej przyczepne, zgłupia zrobił bym przeżycie z prawej na lewą i sprawdził.
Przy sprawnym aucie nie ma być prawa ściągania auta, czym wyższa prędkość tym większa siła oddziałuje na koła które są delikatnie na zewnątrz i dzięki temu kierownica się przy wyższej prędkości usztywnia a dodatkowo mamy efekt że sama wraca po wykonaniu skrętu lub nawrotki, czym wyższa ta prędkość to mocniejsze siły oddzialowuja.
Kolejna sprawa auto przy hamowaniu również nie ma prawa uciekać a musi lecieć prosto chyba że za duże różnice są zużycia względem siebie, właśnie po to robi się na diagnostyce taki test.
Pozdrawiam i Walcz z serwisem bo to nie jest normalne zachowanie, spierniczyli albo katy albo geometrię ale najprędzej geometrie.
Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
Umówiłem się już w ASO. Dam znać.
Też mi się wydaje, że to zbyt mocne ściąganie jak na krzywiznę drogi.
U mnie pojawilo sie cos identycznego. Samochod byl kilka miesiecy temu na ustawieniu geometrii i jezdzil idealnie prosto - do czasu. 2 tygodnie temu zrobilem kurs Wawa - Gdynia i z powrotem. I w drodze powrotnej na autostradzie zauwazylem ze musze przekrzywiac kierownice o ok 5 st aby samochod jechal prosto. Myslalem - ok - nachylenie drogi, wiatr itd. Ale potem sprawdzalem na zwyklych drogach, ekspresowkach itd i samochod sciaga w prawo niezaleznie od kierunku wiatru ani rodzaju drogi. Mniej wiecej dokladnie tak jak nagral kolega. Jedyna rzecz jaka sie zmienila od momentu ustawienia geometrii to wymienilem opony - tylko z przodu - na Hankooki Ventus Prime 3, bo stare Conti juz sie starly. Ale po wymianie samochod jezdzil prosto i nagle taka zmiana. Opony 215/60/16. Mam zamiar podjechac na geometrie aby sprawdzic czy cos nie przeskoczylo i sprawdzic zawieszenie czy cos nie popekalo. Czy diagnoza cukierkow jest latwa i daje jednoznaczny werdykt do wymiany lub nie? Przebieg normlany: 130kkm.
Maro_Redbull 30-05-2017, 20:13 Sprawdź amortyzatory. Mi po wymianie amortyzatorów przednich przestało ściągać. A zauważyłem wcześniej pocenie amortyzatora, ale tego nie powiązałem. Geometria była ok a ściągał.
U mnie pojawilo sie cos identycznego. Samochod byl kilka miesiecy temu na ustawieniu geometrii i jezdzil idealnie prosto - do czasu. 2 tygodnie temu zrobilem kurs Wawa - Gdynia i z powrotem. I w drodze powrotnej na autostradzie zauwazylem ze musze przekrzywiac kierownice o ok 5 st aby samochod jechal prosto. Myslalem - ok - nachylenie drogi, wiatr itd. Ale potem sprawdzalem na zwyklych drogach, ekspresowkach itd i samochod sciaga w prawo niezaleznie od kierunku wiatru ani rodzaju drogi. Mniej wiecej dokladnie tak jak nagral kolega. Jedyna rzecz jaka sie zmienila od momentu ustawienia geometrii to wymienilem opony - tylko z przodu - na Hankooki Ventus Prime 3, bo stare Conti juz sie starly. Ale po wymianie samochod jezdzil prosto i nagle taka zmiana. Opony 215/60/16. Mam zamiar podjechac na geometrie aby sprawdzic czy cos nie przeskoczylo i sprawdzic zawieszenie czy cos nie popekalo. Czy diagnoza cukierkow jest latwa i daje jednoznaczny werdykt do wymiany lub nie? Przebieg normlany: 130kkm.
Geometria sprawdzona -> nic nie wyszlo.
SKP -> amory OK, zawieszenie OK.
Okazalo sie ze dopiero przelozenie kol przod/tyl pomoglo i samochod przestal sciagac w prawo...
scorpion_1982 24-07-2017, 22:33 Dobrej jakości opony różne opory toczenia. Ale żeby aż taka duża różnica była masakra
Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
orzel_man 25-07-2017, 07:32 u mnie też ściągało...
ponoć S maxy są bardzo wrażliwe jeśli chodzi o nachylenie jezdni... sam nie wiem.
na zimówkach ściągało bardziej, na letnich wogóle. jakiś czas temu i letnie zaczęły ściągać.
Również wylał mi amortyzator. teraz są nowe. zobaczymy na trasie.
Jakas masakra jest z tym sciaganiem. Wystarczy ze samochod postoi dluzej (>2 tygodnie) i zaczyna sie jazda. Mialem wczesniej opony Continental i bylo lux. Kupilem 2 opony Hankooka i zaczely sie problemy.
Hankooka zimowe miałem w Passacie i nie ściągało, nawet przy 200 na godzinę.
Natomiast teraz w smaksie po zmianie z zimowych SAVA na letnie MICHELIN PRIMACY 3 zaczęło ściągać w prawo.
Kupa tematów z tym była, ale generalnie do sprawdzenia 3 rzeczy najpierw.
1.kola na wywazarke hunter
2.dokladne sprawdzenie zawieszenia {cukierki łączniki poprzeczne wahacze)
3.przekladanie kół między miejscami montażu, lewe na prawe, przód na tył.
Generalnie większości przypadków pomogło coś z tej listy.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Jakas masakra jest z tym sciaganiem. Wystarczy ze samochod postoi dluzej (>2 tygodnie) i zaczyna sie jazda.
Może trzeba przetaczać auto co kilka dni jak prezydenckie BMW [emoji3]
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
crazybutcher 13-12-2017, 17:12 Umówiłem się już w ASO. Dam znać.
Też mi się wydaje, że to zbyt mocne ściąganie jak na krzywiznę drogi.Witam.
Mam tren sam problem że ściąganiem. Coo Ci w końcu pomogło?
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Witam.
Mam tren sam problem że ściąganiem. Coo Ci w końcu pomogło?
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu TapatalkaU mnie pomogła regulacja tyłu po wymianie cukierków i wahaczy.
Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
crazybutcher 13-12-2017, 18:35 Dzięki za info. Jestem umówiony na piątek do mechanika właśnie na taki zabieg bo śruby na tulejach się zapiekly i nie można zbieżności ustawić . Mam nadzieję że pomoże
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
daniel2505 14-12-2017, 06:38 Jak juz koledzy pisali zacznijcie od zamiany opon miejscami. Miałem ten kłopot w Mondeo, Skodzie i teraz w Maxie. Szlag mnie trafiał bo w zasadzie każda wymiana opon robiona była na dwa trzy razy. Mondeo prowadziło się jak po sznurku. Na tydzień przed sprzedażą wymieniłem koła na zimowe i zaczęła się walka ze ściąganiem. Mimo kilkukrotnej zamiany kół miejscami nie udało mi się już znaleźć "właściwej konfiguracji" W S-Maxie to samo. Dwa miesiące temu oddałem auto na wymianę cukierków. Po wymianie oczywiście zbieżność i "gratis" mechanik zamienił koła miejscami bo przednie bardziej zużyte. Po wyjezdzie z serwisu samochód ściągał 10m na każde 100m. Zbieżność idealna. Po zamianie kół znów samochód prowadzi się idealnie. Kiedyś w serwisie powiedzieli mi że to bardzo częsty problem, szczególnie przy asymetrycznych oponach. Moze coś w tym jest bo założylem zeszłoroczne zimówki Nokian z symetrycznym bieżnikiem i jest super, nic nie ściąga.
|