Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Jak sprawdzić przepływomierz -zbyt mały przepływ powietrza
Hej.
Mam pytanie dość techniczne. Jak sprawdzić prawidłowe działanie przepływomierza?
Jakim programem w którym okienku w jakich warunkach.
Pytam ponieważ ostatnio mechanik mi powiedział ze jak jadę i na 4 biegu przyspieszam tak od 1,4 tys obrotów to samochód tak do około 2 tys daje czarnym dymem potem przestaje. Podpowiedział mi ze to może być wina przepływomierza.
slawek-kali 03-08-2015, 18:54 DPF jest?
DPF wycięty, EGR po wymianie w serwisie na nowy
Hłe hłe.
Przechodziłem ostatnio to samo. Żadnych błędów, spalanie wzrosło, turbo jakoś się tak dziwnie później włączało.
Kupiłem preparat Liquy Moli do czyszczenia przepływomierzy (30PLN), wyczyściłem - niby trochę pomogło, ale dalej lipa. Zaprowadziłem do mechanika, dzwoni w południe, że znalazł, no i znalazł. Co prawda podłączył źle, przez co miałem niemiłą niespodziankę w drodze do domu, ale znalazł. Po poprawnym podłączeniu śmiga jak trzeba.
Winny - zawór podciśnienia sterujący gruszką turbiny. Chwilowo jeżdżę na używce, ale zamówiłem już nowy. Około 100-150 PLN można już kupić, także nie ma dramatu.
Nawet dymka nie puści teraz, a przedtem to wstyd było wyprzedzać.
Wracając do Twojego przypadku.
- kierownice spalin/zmienną geometrię sprawdzić w turbo czy się nie zacina.
- posprawdzać wszystkie węże podciśnienia. Czy siedzą dobrze, nie są poprzecierane albo dziurawe
- sprawdzić czy gruszka trzyma ciśnienie.
- jak masz z kim, to podmienić zawór podciśnienia, może to to samo co u mnie, ale zacząłbym od sprawdzenia szczelności w układzie podciśnienia.
Czarna chmura oznacza albo za mało powietrza albo za dużo paliwa (w każdym razie za dużo paliwa w stosunku do powietrza). Uszkodzony przepływomierz to raczej muł będzie, a nie kopciuch. Uszkodzony przepływomierz zazwyczaj wskazuje mniejszy niż rzeczywisty przepływ, przez co komputer oszczędniej dawkuje paliwo. Teoretycznie przepływomierz sprawdza się odłączając go na chwilę. Rzekomo auto powinno zgasnąć, druga rzecz - bez przepływomierza łapie ustawienia domyślne. Jeśli bez przepływomierza będzie jeździć lepiej niż z to ewidentnie jest zepsuty.
Przepływomierz zostaw sobie na koniec, bo to droga zabawa. Używki sobie raczej odpuść - tą część się zasadniczo ciężko diagnozuje ze względu na sposób w jaki działa.
Co do programów - ForScan, do tego ELM327, zakładka druga - śledzenie PIDów, moduł PCM, wystarczą MAF, MAP, RPM, ciśnienie na szynie paliwowej, położenie pedału gazu i PIDy od EGR. Przegoń go parę razy na 3 biegu z gazem w podłodze od gdzieś 1400 do 4000 RPM. Zapisz, podeślij. Porównamy ;)
Daj koniecznie znać jak Ci się uda rozprawić - będzie dla potomnych.
Hej.
No pewnie ze dam znać jak doje co jest nie tak. Ale mam kilka pytań.
- węże podciśnienia sprawdzę jakoś od góry czy muszę auto na podnośnik lub kanał brać?
- jak sprawdzić czy gruszka trzyma ciśnienie
- nie mam z kim podmienić tego zaworu podeślesz jakiegoś linka żebym zobaczył jak to wygląda? Sąsiad ma peugeota z 2.0 może podpasuje.
mam progam ForScan a kabel kupiłem niedawno taki:
http://allegro.pl/stn1170-elm327-v3-diagnoza-obd2-ms-can-ford-polski-i5000063562.html
Tylko ten ForScan trzeba mieć jakąś konkretną wersję czy na każdej można zrobić te logi? Tam jest jakiś button żeby włączyć nagrywanie?
Jak sie dowiem dokładnie jak nagrywać logi to postaram się je nawet dziś wrzucić.
Dodam tylko że Turbo sprawdzone nie zacina się doładowuję bez problemu byłem wczoraj na hamowni zmierzyć moc u znajomego. Przyspieszenie oraz moc jest jak najbardziej prawidłowa. Tyle że 5 pieg obroty około 1200 gaz w podłogę i od 1200 do około 1400-1600 czarna chmura, potem znika. Natomiast auto przyspiesza płynnie bez problemu.
Może wtryski leją?
Hej.
Zrobiłem pomiary tak jak napisaliście.
Pliki w załączniku.
Dodatkowy objaw czasami samochód szarpie na wolnych obrotach oraz podczas przyspieszania a także podczas jazdy na tempomacie.
Dodanie czy odjecie gazu od razu niweluje ten problem.
Pomóżcie proszę.
Sebastian1983 10-05-2020, 14:42 Podłącze się do starego tematu, jakie powinny być wartości z sensora MAF, u mnie przy 4tys jest około 80 g/s, 4.5tys 91g/s. To chyba za mało, jakie wartości powinny być te Max? Mondeo 2.0tdci 163km, po jeździe powyżej 3tys obr wypluwa P00BC. Po zgaszeniu I odstaniu bład ginie sam, Do 3tys obr jazda bez problemu.
Pacjent : Mondeo Mk4 2.0 tdci , 140 KM ( w oryginale :P ) .
Przy hamowaniu silnikiem P00BC , lamka ostrzegawcza ( moc jest , po wyłączeniu silnika lampka gaśnie ) . No to pomyślałem że wymienię przepływkę. Po wymianie i jeździe testowej P00BC , zdaje się P0100 i P0130 ( zdaje się bo nie spisałem) , check engine i ograniczenie mocy. Co bardzo ciekawe , IAT jest wtedy -30 i 4.6V na stałe. Po podmianie na starą przepływkę, skasowaniu błędów : P00BC i lampka. IAT jak bozia przykazała koło 24 stopni .
Co to może być ? Wymieniać czujnik IAT w ciemno ? Tylko dlaczego na starej przepływce pokazuje normalnie ?
Kuba19901 19-02-2021, 11:38 Witam Mondeo mk4 2.0 tdci 140 koni Jaka wartość na biegu jalowym powinien mieć przeplywomiez powietrza? U mnie jest między 80 a 90 g/s przy obrotak 800
To za dużo raczej U mnie gdzieś 13 ale może inni się wypowiedza
Kuba19901 06-03-2021, 16:44 No u mnie właśnie takie wartości pokazuje i jeszcze ma takie wachania że potrafi skoczyć do 150 na ulamek sekundy oczywiście na biegu jalowym
Kuba19901 07-03-2021, 08:30 To coś jest nie tak przyjrze się bliżej tej przeplywce i dam znać co i jak. Dzięki za odpowiedzi :)
Kuba19901 07-03-2021, 18:00 A powiedzcie mi jeszcze bo u mnie na biegu jalowym egr jest otwarty w 25 procentach podczas jazdy po mocnym dodaniu gazu zamyka się do 0 .
Egr do czyszczenia może być. U mnie też nie zamykał się do końca. Wyczyscilem i zaslepilem aż w końcu wyprogramowalem i podnioslem moc .
Kuba19901 08-03-2021, 17:53 Z tym że egr jest nowy Delphi... No chyba że jakiś wadliwy
damianwwl 16-03-2022, 13:14 Witam posiadam mondeo mk4 2.0 tdci polift i przy gwaltownym przyspieszaniu wyskakuje mi blad P00BC auto traci moc tak jak by turbo przestalo dzialac... zgasze i odpale za chwile vlad znika. przeplywka podmieniona dolot sprawdzony pod cisniem wyglada ze wszystko ok ma ktos jakis pomysl na to? A moze ktos tak mial?
|
|