Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Zbyt niska temperatura spalin - przy wypalaniu DPF 2.0TDCi


carpoensis
04-08-2015, 14:21
Witam,

Mam taki problem:

Co jakiś czas pojawiał mi się wykrzyknik w trujkącie na desce, po zczytaniu błędów okazywało się że to "Zbyt niska temperatura spalin przy próbie wypalenia" po skasowaniu najczęściej udało się wyjchać, przepalić i na jakiś czas było ok, ale za kilka "wypaleń" problem powracał"

Myśleliśmy, że to wina przypchanego filtra, ale chyba jednak nie....

po wyczyszczeniu środkiem do czyszczenia DPF, problem powrócił.... co może być przyczyną? czujnik temperatury? Jak odkryć czy chodzi o pierwszy (przed) czy drugi (za)?

Filtr jest czysty - różnica ciśnień 0 kPa, po przygazowaniu rośnie do 5 kPa

Jaka powinna być temperatura na tych czujnikach przy katalizatorze? Na nagrzanym silniku podało 175 stopni przed i 155 za

po gazowaniu powoli rosło do ok 200*C przed i kilka mniej za. No nie dziwne, że nie wypala skoro powinien mieć 500-600 tylko co może być przyczyną?

wcześniej pokazywało za niską temperature na czujniku drugim, teraz zmienił się na pierwszy (przed)

Czy zrobienie teraz 1000km z tym błędem to zły pomysł? Filtr tak jak wspomniałem jest czysty

Dziękuję za podpowiedzi

Woytas
05-08-2015, 07:51
byłby czysty jakbyś nie jeździł , poruszając się w mieście, w korkach sadzy przybywa i to dość szybko

z moich obserwacji i pomiarów forscan-em

-jazda w korkach filtr zapełnia się w tempie po kilkanaście % na kilkadziesiąt km
-delikatna jazda "szosowa" przybywa po kilka % na kilkaset km
- dość duże obciążenia jazda "autostradowa" filtr się czyści , ubywa po kilkanaście , kilkadziesiąt % na kilkaset km bez wypalania

MaXyM
05-08-2015, 09:35
?? jak sie moze czyscic jazda z duzym obciazeniem na autostradzie? Oplywajacym powietrzem?

IMO wlasnie jadac autostrada filtr sie wypala tyle ze tego sie nie czuje. Poza tym podczas jazdy z predkoscia 140km/h na pewno wytwarza sie mniej sadzy niz podczas jezdzie po miescie/w korkach. Stad wrazenie ze w ogolnym rozrachunku zanieczyszczenie filtru dpf maleje na autostradzie. Ale to tylko wrazenie - w miescie tez filtr sie bedzie wypalal, wiec tez beda momenty spadania zanieczyszczenia.

Woytas
05-08-2015, 10:45
?? jak sie moze czyscic jazda z duzym obciazeniem na autostradzie? Oplywajacym powietrzem?

IMO wlasnie jadac autostrada filtr sie wypala tyle ze tego sie nie czuje. Poza tym podczas jazdy z predkoscia 140km/h na pewno wytwarza sie mniej sadzy niz podczas jezdzie po miescie/w korkach. Stad wrazenie ze w ogolnym rozrachunku zanieczyszczenie filtru dpf maleje na autostradzie. Ale to tylko wrazenie - w miescie tez filtr sie bedzie wypalal, wiec tez beda momenty spadania zanieczyszczenia.

no i tu się mylisz , przy dużym obciążeniu temp spalin robi swoje .... bo raczej się nic nie wypala jak masz do wymiany świecę żarową przy DPF :)

MaXyM
05-08-2015, 10:56
A moze sie wypala dzieki wystarczajacej temp spalin i swieca nie jest wtedy potrzebna (wystarczy wstrzyk paliwa)?

Woytas
05-08-2015, 10:58
A moze sie wypala dzieki wystarczajacej temp spalin i swieca nie jest wtedy potrzebna (wystarczy wstrzyk paliwa)?

cały czas to sugeruję :)

Hansolo
05-08-2015, 11:54
Podczas pałowania na autostradzie , jest wysoka temperatura spalin i to wpływa na wypalanie samoistne / bez uruchomienia procedury / choć nie tak intensywne jak przy normalnym procesie wypalania. Dodatkowo jeśli nawet włączy się dopalanie to trwa to dość krótko, praktycznie niezauważalnie, spokojnie lecąc 180/190 można to przegapić . Ja jeżdżę dość mało - 7 lat- 168 tys /km i głównie trasy , dopalanie jeśli wyłapię w trasie to jest co około 700-800 km .

MaXyM
05-08-2015, 12:12
cały czas to sugeruję :)

Napisales bez wypalania. a to nie jest prawda imo.
Jakby to byla prawda to proces wypalania by sie nie uruchamial na autostradach a w modelach przed liftem mk4 nie byloby procedury wymuszania wypalania wlasnie na autostradach

carpoensis
06-08-2015, 09:13
Dzięki za odpowiedzi :)

Odnośnie problemu to rozwiązania szukać w czujnikach? w świecy od dopalania? Czy może gdzieś indziej? :)

pisząc, że filtr jest czysty miałem na myśli, ze nie jest zapchany (na co wskazuje różnica ciśnień, a w sumie to praktycznie jej brak)

papaya
06-11-2015, 10:58
Witam wszystkich na forum Forda!!!
Poczytałam trochę forum ale nie znalazłam nic co by dało mi jakąś podpowiedz.
Mam mały kłopot...

Ford mondeo mk4 2012 rok 2.0 140KM

Pojawia się błąd - niska temperatura spalin rząd 1 dla regeneracji filtra cząstek stałych (P244c)

Autko działa dobrze, śmiga a po 20-25 km temperatura 500 stopni a nagle zapala się check engine i temperatura spada do 100 stopni. Wykasuje błąd znowu śmiga a po jakimś czasie znowu wyskakuje błąd....

Autko świeżo po wymianie rozrządu, filtrów, oleju....
Pomóżcie kobiecie bo ja zwariuje :( - Mój mąż (mechanik) korony z głowy nie zdejmie i nie popyta kolegów a ja mam już dosyć wkurzania się nad tym autem....
Może jak mu dam forum do poczytania to coś się wymyśli....

Jasenty
16-08-2016, 22:04
Witam,

U mnie pojawil sie tez ten blad P244C. Po przeczytaniu wielu watków i sprawdzeniu Forscanem obserwacja temperatury podczas jazdy autostradowej oraz próbie uruchomienia statycznego wypalania, nasuwa sie wniosek. Faktycznie temperatura maksymalna przed filtrem dochodzil do okoo 460C. Wybralem sie wiec do serwisu Forda. Tam po sprawdzeniu twierdza ze uszkodzona jest sonda przez przegryzienie kabelka. Patrzylem na przewody termopary z mechanikiem i zyly przewodzace nie byly przerwane, mechanik twierdzil ze w jednym miejscu byl widoczny metal poprzez uszkodzona izolacje (moze z pol mm - ciezo bylo to zauwazyc) jednynie zewnetrzna otulina byla calkowicie przerwana). Z psotow na formum blad ten wskazuje raczej na problem ze swieca żarową, ale moze ktos miał podobna usterke. Jednak twierdza ze nie sa w stanie sprawdzic poprzez pomiar termopary czy wskazuje wlasciwa temperature a zaproponowanli wymiane. Wiem ze mozna to sprawdzic wymonotwujac ja i dysponujac piecem mozna zweryfikowac wlasciwosc wskazan.

Czy zna ktos sposob na weryfikacje poprawnosci wskazan tego czujnika temperatury na podstawie pomiaru np. opornosci?

Usefull
14-11-2016, 12:39
witajcie ,
trochę odświeżę ten temat
dzisiaj jadąc do pracy pojawił się komunikat - usterka silnika
po diagnozie Forscanem pojawił się błąd - P244C
trochę w miarę możliwości i czasu powertowałem forum , wyszło mi że coś z DPF
pytanie czy się nie wypalił do końca podczas jazdy ? ostatnio trochę kręciłem się wokół "komina" . czy też czeka wymiana świecy żarowej przed DPF ?
pacjent to mondeo mk4 z marca 2011 - silnik DW10C w/g VIN

Główne funkcje
Data produkcji: 02.03.2011
Model pojazdu: Mondeo 2007-2014
Typ nadwozia: Kombi
Wersja: Seria 20
Silnik: 2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C
Przekładnia: 6-bieg. przekł. ręczn. - MMT6
Napęd: LHD FWD
Norma emisji spalin: Emisja Etapu V
Klimatyzacja: Klim. dwustref. z aut. kontr. temp.
Obszar: (+)"PL"
Lakier: Panther Black Metalik
Materiał we wnętrzu: Minute / Infinity Blue

MaXyM
14-11-2016, 13:11
Nikt szklanej kuli nie ma i nie wymysli nic wiecej.
Zacznij sprawdzac od swiecy, ktora moze ruszyles. Moze tylko uszkodziles zasilanie.

Usefull
14-11-2016, 13:20
na razie wykasowałem błąd - ok 18 jadę do domu to zobaczę co będzie ,
innych objawów podczas jazdy nie było , nie stracił mocy ,działał normalnie

MaXyM
14-11-2016, 13:42
No.. problem w tym, ze nastepnym razem kiedy sie sie znowu proces wypalania nie uda, nie zostaniesz o tym poinformowany (jak wynika z komunikatu: kontrolka usterki wylaczona). A to dosc dobra droga do uwalenia DPFa

robert5785
14-11-2016, 13:58
Maxym: Jesteś pewien? Ja mam ciągle przeboje z tym błędem i po skasowaniu pojawia się znowu.
Usefull: Co do powrotu do domu i obserwacji to jak nie masz daleko i nie przycisniesz mocnej to wypalanie się nie zacznie, więc nic nie zobaczysz

MaXyM
14-11-2016, 14:12
Maxym: Jesteś pewien? Ja mam ciągle przeboje z tym błędem i po skasowaniu pojawia się znowu.

Tzn czego pewien? Ze mozna tak uwalic DPF? No to chyba logiczne, ze jesli nei przebiegnie wypalanie jedno, dwa, dziesiec to zapchasz DPF tak ze go juz nie odratujesz. A na pewno nie oproznisz "na aucie". Mozliwe ze wyjecie i wyplukanie pomoze... ale co to za frajda jezdzic z ryzykiem ze sie auto zatrzyma w polowie drogi...

Usefull
14-11-2016, 14:15
MaXyM - na razie skasowałem tylko błąd forscanem a ostatnio krążyłem tylko po mieście, poza tym mam "lekką nogę" :027: i może to stąd problemy - jazda na obrotach 1800 - 2400 /min :619:

robert5785 - do domu mam 26 km , przycisnąć nie dam rady bo droga dziadowska , jak nie to spróbuje zrobić procedurą serwisową wypalenie DPF

MaXyM
14-11-2016, 14:16
Obroty nie maja znaczenia.
Serwisowe wypalanie mozesz sprobowac. Ale z najwiekszym prawdopodobienstwem, jesli normalne wypalanie skonczylo sie bledem zbyt niskiej temp, to serwisowe tez nie przejdzie

Usefull
14-11-2016, 14:20
ok , w sumie mam auto 2 miesiące a zrobiłem już 5kkm od zakupu , do tej pory nic się nie działo DPF na pewno się wypalał tylko tego nawet nie zauważyłem , dopiero dzisiaj taki zonk

robert5785
14-11-2016, 16:02
No.. problem w tym, ze nastepnym razem kiedy sie sie znowu proces wypalania nie uda, nie zostaniesz o tym poinformowany (jak wynika z komunikatu: kontrolka usterki wylaczona).
chodzi mi o brak komunikatu - u mnie pojawia się pomimo skasowania błędu.
2. wg mnie obroty mają znaczenie - nawet w instrukcji jest wzmianka, żeby podczas wypalania były większe obroty

tak jak pisałem z dpf borykam się od dłuższego czasu- jakieś dwa tygodnie po zakupie pierwszy raz miałem wypalanie dpf. od tamtej pory wypalanie było udane kilkadziesiąt razy i kilkanaście nie udanych. przestałem się tym przejmować - po nieudanym (i błędzie - nie jestem w stanie skasować go dopóki temperatura jest powyżej 80stopni C bo od razu wraca) staram się następnym razem aby się wypalił - jeżdżę po mieście - z tym że rano jak nie ma ruchu i po południu zanim zacznie się większy - więc w razie W mam możliwość redukcji na 2 lub 3 i obroty powyżej 3,5k. wypala mi się co ok 100km, więc zaraz po wypalaniu pozwalam sobie na dynamiczniejszą jazdę, jak zbliża się "setka" i wiem że nie zapewnię odpowiednich warunków jadę delikatnie. po nieudanym nie ma żadnej różnicy w jeździe (moc, przyspieszenie). w serwisowe wypalanie się nie bawiłem jeszcze i jak na razie nie planuję - skoro się wypala to uważam, że jest ok. w forscanie z pid`ów dpf mam różnicę na we/wy - nie mam dużej więc filtr jest drożny. ekspertem nie jestem ale zamiast serwisowego wolałbym przejechać się jakąś pustą szosą na wyższych obrotach.
Acha - zamontowałem u siebie sygnalizację wypalania dpf`a więc jest dużo łatwiej określić kiedy się włącza.

MaXyM
14-11-2016, 16:11
Tak jak napisalem obroty nie maja znaczenia, moze z wyjatkiej jezdzenia z b. niskimi rpm (np. 1200rpm)
Auto ma osiagnac mniej wiecej temp pracy (mi wypala juz od 60* co osiaga po paru km) i to wszystko. Oczywiscie jest jeszcze pare czynnikow, ktore algorytm bierze pod uwage. Ale na pewno nie jest to palowanie silnika z 3500rpm. I to bylo juz opisywane na forum tyle razy, ze nastepnym jak ktos zada pytanie to po prostu zignoruje. Bo ilez mozna.

Co do czestotliwosci wypalania, jesli inicjuje sie ono co 100km oznacza, ze albo filtr jest zapchany albo wypalanie nie przebiega do konca.

Przemol1974
14-11-2016, 16:23
Ja śmigam na obrotach w zakresie 2000-2500rmp przy spokojnej jeździe do pracy i wypala się regularnie co 650 km. Do pracy mam 35km i na zbiorniku robię 1100km.

Edi
22-11-2016, 18:16
Witam.
Panowie i mnie dopadł błąd P244C, sprawdziłem jedynie bezpiecznik f6 i jest ok. Kolega Polarny stwierdził że dpf jest w porządku i wypala się, ale jak się pozbyć tego błędu od czego zacząć co sprawdzić dalej?

lyda85
04-12-2016, 19:34
witam mam pytanie odnoscie dpf dzisiaj zrobiłem forscanem test i mam takie wartosci cisnienie róznicowe na filtr czastek 0,3 temperatura katalizatora rzad 1 czujnik 1 -40 temperatura katalizatora rzad 1 czujnik 2 -40 wydaje mi sie to podejrzane ale sie nie znam prosze o porade

Usefull
11-01-2017, 10:10
dzisiaj jadąc do pracy pojawił się komunikat - usterka silnika
po diagnozie Forscanem pojawił się błąd - P244C

temat powrócił jak zły szeląg dzisiaj
podłączyłem Forscana , błąd skasowałem , sprawdziłem dane i wyszło mi takie coś jak na foto
nadmienię że samochód stał w tej chwili od około 2 godzin po przyjeździe do pracy - stąd silnik zimny , uruchomiony chwilowo do zaczytania stanu
martwi mnie wartość
DPF_SOOT - na poziomie 99% - czyżby filtr padł ?

rumunn95
11-01-2017, 11:24
trzeba sprawdzic czujnnik roznicy cisnienia ,ale na poczatek wypalanie serwisowe w forscan

Edi
11-01-2017, 11:26
99% zapchania to jeszcze nie tak źle:-). Zastanów się powoli nad wymianą świecy dopalajacej miałem to samo. Filtr wypalił się coraz częściej czyli końcówka co 150 km przed wymianą i spało błędem P244C, po wymianie świecy wypalanie praktycznie raz na zboliornki paliwa i żadnych błędów

Usefull
11-01-2017, 11:53
Filtr wypalił się coraz częściej czyli końcówka co 150 km przed wymianą i spało błędem P244C, po wymianie świecy wypalanie praktycznie raz na zboliornki paliwa i żadnych błędów

dzięki za podpowiedź , u mnie właśnie od ostatniego błędu zrobiłem ok 150 km i dzisiaj znowu wyskoczył , w sumie dojeżdżam do pracy w jedną stronę 27km , nie wiem czy nie za krótki dystans na wypalenie :( , muszę spróbować wypalić w trybie serwisowym

Edi
11-01-2017, 12:58
Nie za krótki:-) wypalanie trwa do 10 min, tak ze swoich obserwacji.

MaXyM
11-01-2017, 14:20
przesadziles troche...
U mnie regularnie trwa ok 5km obszarze zabudowanym (co przy 60km/h daje 5min) i ok 10km na autostradzie.

temat powrócił jak zły szeląg dzisiaj

Nie powrocil tylko zignorowales ostrzezenie ze trzeba cos naprawic a tylko skasowales blad. Uprzedzalem.

Usefull
11-01-2017, 14:36
do soboty muszę wytrzymać , dopiero wtedy mam wolne

lester78
15-01-2017, 11:58
panowie a co powiecie na to,że mam wycięty dpf i wgrany nowy sof (z emulatorem), egr zaślepiony i też wyłaczony auto chodzi jak marzenie aleee co chwile załącza mi się wypalanie dpfa czyli wentylator na maksa i podwyższone spaleanie przyczyna zanana czujnik temp spalin (w dpf) pokazuje wartość 100stopni byly podmieniane dwa inne czujniki i wartość dalej ta sama.Ktoś wie dlaczego tak może się dziać?

fordes
16-01-2017, 00:06
panowie a co powiecie na to,że mam wycięty dpf i wgrany nowy soft

Najprawdopodobniej źle zrobione oprogramowanie. Niestety to musi być zrobione dobrze a to nie pierwszy post z informacją że po wycięciu są objawy wypalania.

lester78
17-01-2017, 08:47
dzisiaj jadę na zmiane oprogramowania zobaczymy czy coś pomoże jutro dam znać

Usefull
21-01-2017, 18:09
trochę odświeżę ten temat
dzisiaj jadąc do pracy pojawił się komunikat - usterka silnika
po diagnozie Forscanem pojawił się błąd - P244C
trochę w miarę możliwości i czasu powertowałem forum , wyszło mi że coś z DPF

wracając do błędu P244C - temat został ogarnięty - jakby co może te informacje komuś się przydadzą

auto zostało odstawione do ASO - ichniejszy diagnosta na ichniejszym sprzęcie diagnostycznym potwierdził moje przypuszczenia - koniec końców do wymiany był parownik paliwa ( nr części ori jakby ktoś potrzebował - 1856982 , u mnie cena w ASO po moim rabacie - 930,00 brutto ) - podobno niemiłosiernie zawalony sadzą i dlatego były kłopoty z dopaleniem
po wymianie panowie porobili trochę jazd testowych co by dpf-a wypalić , nie bardzo im się udało więc zrobili dopalanie statyczne - nawet im to wyszło :one:, sprawdziłem sobie przy odbiorze auta Forscanem wartości DPF ,
wyszło tak
DPF_LOAD - 24%
DPF_SOOT - 9%
mam nadzieję że teraz będzie wszystko ok
koszta całkowite tej operacji na aucie: nowa część + diagnostyka + koszta wymiany = cirka about 1300,00 polskich złociszów
ekstra bonus do tego - gwarancja na 2 lata + umyte auto przy odbiorze
oraz rzecz nadprogramowa - :027: uszkodzony lakier na progu od strony drzwi kierowcy :027: - sprawa zgłoszona - idzie w poniedziałek do kierownika salonu - zobaczymy jaka i kiedy będzie reakcja z ich strony :<

Przemol1974
21-01-2017, 19:27
oraz rzecz nadprogramowa - uszkodzony lakier na progu od strony drzwi kierowcy

To ja bardzo dziękuję za takie bonusy. Zawsze w plecy :(

Usefull
21-01-2017, 19:31
też się wk...........:< ale w duchu bo z córką byłem :razz:
zobaczymy jak się do tego odniosą ale nie odpuszczę

enifokus
07-02-2017, 13:02
Witam wszystkich, powracam do pierwszego postu w tym temacie....
Moja foczka to nie Mondeo ale silnik ten sam - 2.0 TDCi 140 KM.
Mam podobną sytuację, tzn. zbyt niska temperatura na pierwszym czujniku.

Filtr był regenerowany kilkaset km temu, ponoć był(jest) w nie najgorszym stanie. Po przejechaniu małego odcinka, zaczęło się od nowa... Jeżdżę dość spokojnie w obliczu tej awarii i zdecydowaną większość km zrobiłem poza miastem na 5-6 biegu przy 1,8 - 2.3 k obrotów.
Mam niewykasowany błąd 'awaria silnika, natychmiastowy serwis'.
Za każdym razem, pół minuty po odpaleniu silnika włącza się wentylator, podnosi się spalanie i w ten sposób wiem że zaczyna go wypalać (silnik przecież zimny jeszcze ?!). I tak już kilkanaście razy.

Słyszałem teorię że to może być wada katalizatora, że jest zapchany i przez niego nie może dogrzać filtra i normalnie zakończyć procesu wypalania.
Świeca ponoć sprawna, paliwo wtryskiwacz podaje (widać to choćby po zwiększeniu spalania).

Czy ma ktoś doświadczenia z uszkodzonym katalizatorem przy tym filtrze (jest oddzielnie, przed filtrem DPF).
Proszę o jakieś wskazówki, pomoc bo sprawa staje się coraz bardziej beznadziejna...

robert5785
07-02-2017, 14:19
Wymień świecę dopalającą - cały zestaw i będziesz miał spokój jak i ja mam od tygodnia :)

Usefull
07-02-2017, 14:46
enifokus - popatrz mój post nr 36 - wyżej :P

grajcar1986
25-12-2017, 21:43
Witam, to mój pierwszy post tu na forum ale juz pół internetu przeszukałem

mam focusa 1.6 econetic 2013 i ciągle problem z p244c
naszukałem się i wycyztałem że pomaga wymiana świecy która jest zamontowana w dotrysku paliwa do filtra (dobrze rozumiem?) oglądałem fotki i czy można samemu to wymienić ? wydaje się łatwe chyba

pytanie jeszcze czy ta świeca z 2.0 tdci jest taka sama w 1.6tdci 77kw wszystk wyglada tak samo

w sklepach polskich w opisach że niby pasuje do 2.0 2.2 a nie ma wzmianki o 1.6 :( a w holandii nie można normalnie tego kupić tylko serwis zamawia
najbliżej z niemiec znalałem 48e

a no i auto wpadło w tryb serwisowy :( jak go obudzić do życia ???

auto jeździ około 60kkm rocznie tryb mieszany

Prosze o pomoc bo już siwieje a u mechanika drogo i sami nie wiedzą co robić

Edi
26-12-2017, 09:03
Nie wiem jak w 1,6 ale w 2,0 bez problemu sam to byś zrobił tylko auto na kanał lub podnośnik. Co do trybu awaryjnego jeśli po wymianie i wykasowaniu błędu samo się nie zaincjuje wypalanie Dpf to trzeba wypalić filtr statyczne i będzie ok. Co do części może z forum ktoś się wypowie czy to ta sama cześć z reguły większość wymienia cały moduł tzw. wtryskiwacz koszt to jakieś 900-1000 zł w serwisie +wymiana, można wymienić samą świecę żarową ale to już chwilę dłużej zabawy. Popytaj w serwisie o nr cześć i porównaj z tą w sklepie.

grajcar1986
26-12-2017, 09:24
problem w tym że tu w NL jedynie w serwisie można kupić części
cały komplet 250e a wieca 50e do tego koszt wymiany

no nic jutro podjade do serwisu i zapytam ile milionów monet bedzie to kosztować

wizualnie za jakaś chwile podeśle foto

Edi
26-12-2017, 09:32
Ceny podobne do naszych. Niestety ale serwis dopiero jutro czynny będzie. Wyślij zdjęcie i podaj VIN auta.

grajcar1986
26-12-2017, 10:39
Na załączonych zdjęciach motor i to ustrojstwo. Oraz vin

Chyba ta świeca inaczej tu wygląda hmm

Bump: Na załączonych zdjęciach motor i to ustrojstwo. Oraz vin

Chyba ta świeca inaczej tu wygląda hmm

Edi
26-12-2017, 11:00
Jutro odrobinę podzwonie to dam znać, chyba że któryś z forumowiczów pomoże prędzej. ��
U Ciebie na samym wierzchu bez najmniejszego problemu to wymienisz.

grajcar1986
26-12-2017, 13:48
oki dzięki
ja jutro z rana też podjade na serwis i zobaczymy co powiedzą

atari
26-12-2017, 19:32
ja kupowalem w serwisie w de za 270E, wymeinialem sam

Gregi86
26-12-2017, 22:18
ja bede w NL dopiero 3 stycznia i raptem godzine drogi od Ciebie, jak cos to daj znac to Ci przywioze.
ewentualnie moge dac Ci namiary na dobrego i taniego mechanika w moich okolicach (Harderwijk)

grajcar1986
26-12-2017, 23:51
dużo roboty żeby to samemu wymienić ?
jak skasować póxniej tryb serwisowy :/

normalny mechanik ceni się tu 50-80e za roboczo godzine

Edi
27-12-2017, 13:05
W serwisie w PL koszt części 1030 zł moduł ma inny nr niż w mondeo więc trzeba by po nr szukać 1879927
https://m.ebay.co.uk/itm/BRAND-NEW-ORIGINAL-EQUIPMENT-FORD-FOCUS-2012-2015-1-6L-FUEL-VAPOUR-VALVE-1879927-/263194699040

grajcar1986
27-12-2017, 14:58
Byłem dziś w serwisie to chciał mi jakiś sensor wcisnąć za 202e. Ale czasu nie mają dopiero na 8go stycznia. Trzeba kompa podłączyć zbadać i dopiero części zamówić OMG i do tego roboczo godzina 120e.

Byłem w innym warsztacie i ma zamówić mi cały modol i koło środy wymiana . Oby to było to bo masakra jakaś.

grajcar1986
03-01-2018, 14:46
Dziś zamontowany cały element koszt 328 euro
troszkę czasu im zeszło bo auto było w trybie awaryjnym
zobaczymy czy wymiana pomoże :)

toomekk6
31-07-2018, 22:53
Witam,
Pacjent Mondeo Mk4 2.0 DW10C - 163KM - 211000 km przebiegu.
Wszystko zaczęło się po regeneracji turbo i czyszczeniu mechanicznym DPFa.

Po naprawie zrobiłem ok 700km w czym 550km w trasie. Zaczął się wypalać DPF, po chwili przestał i komunikat "usterka silnika". Po podpięciu pod kompa błąd P244C. Więc zacząłem od podłączenia pod kompa, wykasowniu błędu i wymuszeniu kolejnego wypalania. Maksymalne temperatury jakie udało się zaobserwować to CATEMP11 430 stopni i CATEMP12 468 stopni. Podczas wypalania wypaliło aż 2% ! DPF Load wynosił 98 a spadło do 96%.
Do tego od dłuższego czasu pojawia się błąd P0094 (w załączniku).

Sprawdzone:
-bezpieczniki F6, F9 i F12 na zapołonie w pozycji II i na włączonym silniku (napięcie nigdzie nie ucieka),
-na wtyczce od modułu pary na zapłonie i na odpalonym 10.8V,
-moduł mam z końcówką BF, więc poprawiony.
-oporność na świecy 1.3 Ohma.
-różnica ciśnień na biegu jałowym to 1kPa a przy butowaniu maksymalnie 34kPa

Jutro stawiam do mechanika i ma wyjąć cały moduł, spróbować zdemontować świecę i wszystko wyczyścić. Dodatkowo mechanik twierdzi, że wtryski też trzeba sprawdzić bo wg Niego zbyt szybko się zapchał DPF.

Jakieś sugestie co powiedzieć jeszcze mechanikowi?

toomekk6
03-08-2018, 19:39
To dorzucę coś do tematu.
Wyszlo, że w czterech wtryskach przelewy walniete. 840zl sztuka za naprawę. Do tego pompa do sprawdzenia i cały układ do czyszczenia...
Będę informować co dalej.

edward74
24-09-2018, 20:24
Witam, dołączam się do tematu.

Czy jest jakiś sposób, aby miernikiem sprawdzić sprawność samej świecy w zaworze pary?
Także od jakiegoś czasu walczę z błędem P244C w Mondeo 2011 i chętnie upewniłbym się, że to wina świecy przed wydaniem >1000zł na wymianę kompletnego modułu.

atari
24-09-2018, 20:41
Wykręcić i spr czy grzeje całości

kirhoff
24-09-2018, 20:45
Wykręcić i spr czy grzeje całości

Palcem ???

atari
24-09-2018, 21:40
widziales kiedys wiece zarowa podlaczona do akumulatora? https://www.youtube.com/watch?v=d2dAuTkW7yM

Bump: co do problemu, moduly dopalania z koncowka BE ( ja mam 2011.08i taki mialem). Maja wade przez co zawala sie nagarem i efekt jest taki ze swieca wyglada na sprawna ale modul nie podgrzewa DPF. Wykrec swiece, spr ja i wyczysc modul par. Jak swieca nie sprawna to mozna ja wymienic. Odrazu Pisze ze odkrecic ta swiece to loteria, raz sie odkreci raz ukreci. Koszt okolo 205PLN http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Swieca-zarowa-ukladu-DPF-2.0-TDCi-DW10C-2.2-TDCi-FORD/4925

kirhoff
25-09-2018, 06:04
Odrazu Pisze ze odkrecic ta swiece to loteria, raz sie odkreci raz ukreci. Koszt okolo 205PLN http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Swieca-zarowa-ukladu-DPF-2.0-TDCi-DW10C-2.2-TDCi-FORD/4925

O to właśnie mi chodziło g:DD

ARTUR. R
23-12-2018, 00:50
Panowie też mam problem z P244C. Wymieniłem dopalacz kompletny i jest bez zmian. Oczywiście wszystko skorygowane przez komputer. Po wykasowaniu błędów praktycznie od razu zaczyna wypalac , ale na krótko. Po chwili wyskakuje,, USTERKA SILNIKA " A po przejechaniu jeszcze około 15km wchodzi w tryb awaryjny. Wcześniej podczas wypalania da na postoju dawkę miał do 2,2 l/h czyli normalnie, a teraz max 1,6 l/h i non-stop za niska temperatura wypalania. Wymienilem też czujnik temperatury spalin rząd 1 czujnik 1, bo błędnie wskazywał .Oprócz tego błędu mam jeszcze
P248B, P2463, P24A4, P246C i B1130. Te błędy mnie normalnie prześladuja. Czy są to kody konkretnych uszkodzonych części ? Może muszę wymienić Dpf-a ? . Był czyszczony a raczej zapianowany. Efekt był skuteczny na dwa tygodnie. Jeśli miał ktoś podobną sytuację to proszę o pomoc !!!

atari
23-12-2018, 01:09
robiles reset adaptaacji EGT?

ARTUR. R
23-12-2018, 16:23
Tak byl robiony jezeli to ten przed DPF. Jezeli to ten przed katalizatorem to nie. Inny fachowiec mowil ze przy wymianie dopalacza powinno sie takze wymienic czujnik przed katalizatorem

Edi
23-12-2018, 18:49
Wypal dpf za pomocą komputera w warsztacie, u mnie też tak było że wypalał się chwilę w trasie i przerywał. Samo wykasowanie błędów już nic nie pomoże . Po wyplaniu statycznym wszystko śmiga już dobre dwa lata. Powodzenia

ARTUR. R
25-12-2018, 13:37
Probowalem juz kilka razy i nie da rady. Przy wypalaniu dochodzi do 474 stopni i kaplica

ARTUR. R
25-12-2018, 18:12
Probowalem kilka razy, ale bez powodzenia.Przy wypalaniu dochodzi tylko do 474 stopni i kaplica. Tak jest przy kazdej probie

Edi
25-12-2018, 19:49
A po próbie wyplania dpf nadal wywala błąd 246C? I cała resztę?

ARTUR. R
25-12-2018, 21:15
Niestety tak . Ręce mi opadają. Po Nowym roku chyba go wyciągnę i jeszcze raz wyczyszcze zanim wypakuje kupe kasy na nowy

atari
26-12-2018, 00:16
Spr bezpieczniki w komorze silnika odpowiadajace za wypalanie, f2, f12 i chyba jeszcze jeden był

ARTUR. R
26-12-2018, 16:55
Bezpieczniki f2, f6, f9, f12 a w ogóle to ,, f" sprawdzone są OK. Prąd jest na każdym oprucz f6 na zapłonie i na odpalonym
silniku

Edi
26-12-2018, 18:44
Bezpiecznik f6 : czerwony Sondy lambda 1 (układ sterowania pracą silnika), więc układ przewodów do sprawdzenia

atari
26-12-2018, 19:06
F6w dieslu to właśnie zasilanie świecy modulu. Tutaj masz schemat połączeń skrzynki w silniku, f6 i f12maja zasilanie z tego samego miejsca https://photos.app.goo.gl/WYCpZpA4apbWQCCh9

ARTUR. R
26-12-2018, 21:12
Wielkie dzięki!!! W końcu jakieś światełko w tunelu. Muszę jeszcze znaleźć jakiegoś elektryka, bo sam pewnie nie wiele zdzialam . Może to trochę potrwać, bo większość pewnie pojechała na święta do Kraju. Tym czasem dziękuję i odezwę się jak będę coś wiedział

atari
26-12-2018, 21:14
Skąd jesteś? Może ktoś z forum się podejmie

ARTUR. R
26-12-2018, 21:56
Paryż. Fajnie by było jak by ktoś chciał pomóc . W najgorszym przypadku poczekam te dwa tygodnie. Mecze się z ty dwa miesiące więc dwa tygodnie mnie nie zbawi. Ale jak by co jestem otwarty na wszelkie propozycje . Pozdrawiam

atari
26-12-2018, 22:40
Nie no, to trochę daleko :-P

ARTUR. R
27-12-2018, 23:02
No niestety .Jak by było trochę bliżej to bym się pomału doturlal do Polski

ARTUR. R
07-01-2019, 22:41
Jestem ponownie w dalszym ciągu z tym samym problem. Wyczyscilem DPF-a w nie profesjonalny sposób, bo zabrałem go na myjnie . Efekt no cóaż według mnie spoko , bo 350% zszedł na 39%. tak przynajmniej pokazuje forscan . Nie na długo , bo w nie całe 200km jest już 100%. Próbował się zregenerować ale tak jak ostatnio max 400°C i po zabiegu i taki komunikat P244C temperatura katalizatora zbyt niska podczas regeneracji , rząd cylindrów 1. Może ja mam jakis czujnik walniety. A reszta błędów sama się wykaswała. Po wykasowaniu tego jednego błędu po uruchomieniu zimnego silnika po całej nocy w ciągu 5- ciu minut dochodzi do tych 400° trochę go wypali bo jest chmura białego dymu, ale nie na długo max 5min a może nawet nie .Prąd na bezpiecznikach jednak jest . To raczej nie jest normalne. Jakieś rady? Dorzucam zegary z forskana , meze ktoś znajdzie jakies nieprawidłowości, bo ja sie na tym nie znam . Odczyt na biegu jałowym.po przejechaniu 70 kmhttps://photos.app.goo.gl/TAoCs1PX51wzLsvy6

Bump:

protechm
21-09-2019, 07:45
Wiem, że temat stary ale poruszę bo miałem taki sam problem z błędem p244c i udało mi się go bardzo tanim kosztem rozwiązać. Co prawda posiadam 2.2 tdci 200km ale układ DPF jest albo taki sam albo podobny a już na pewno zawór pary ze świecą która wypala wspomaga wypalanie DPF jest taki sam.
A więc problem jest tego typu, że kiedy wywala ten błąd najpierw należy się upewnić, że bezpiecznik jest od DPF jest cały - ja go nie sprawdzałem bo u mnie wypalanie było inicjowane a problem tkwił w tym, że katalizator nie osiągał wystarczająco wysokiej temperatury aby wypalić DPF - i wtedy właśnie wyskakuje ten błąd p244c - dopóki tego błędu nie skasujemy DPF sam nie zacznie się już wypalać. Mój wniosek był taki, że zawór pary się zapchał i nie był wstanie wtryskiwać paliwa do wydechu.
Tak więc lokalizujemy zawór pary - znajduje się przed katalizatorem, aby ułatwić sobie dostęp można zdjąć - nie wiem jak ta część się nazywa ale jest to taka blacha jakby stabilizująca przykręcona do ławy.
Odpinamy przewód paliwowy zaworu pary i ściągamy wtyczkę od świecy.
Nakrętka trzymająca zawór na pewno będzie mocno zapieczona dlatego zanim zaczniemy szarpać (klucz 22) polecam popryskać odrdzewiaczem + wd40 odczekać troche, potem znowu żeby spenetrowało. Polecam również użyć palnika i porządnie nagrzać to miejsce - bardzo ułatwia odkręcenie, po tych zabiegach udało mi się lekko odkręcić zawór a to już połowa sukcesu.
Wyciągamy na stół i następnie trzeba dobrać się do świecy, polecam użyć do tego imadła tak aby było jak złapać. Próbujemy odkręcić znowu używając chemii i na koniec palnik. U mnie świeca kręciła się razem z przewodem masy więc go odciąłem a przy zakładaniu znowu zlutowałem. Jak wyjmiemy świece to trzeba udrożnić kanał którym idzie paliwa - na bank będzie zatkany.
Do tego polecam psikać chemią, moczyć - środek do DPF, środek do kominków itp same preparaty mogą nie wystarczyć temu przyda się cienki drucik - może być od spawarki np - taki drut który łatwo się nie złamie, bo jak złamie się w środku to zawór trzeba będzie kupić nowy (ponad 900 zł). Czyścimy drucikiem aż udrożni się i przejdzie na wylot w miejsce gdzie montowana jest świeca. Co jakiś czas warto przedmuchać sprężonym powietrzem. Ogólnie trochę trzeba się z tym czyszczeniem pobawić, ale uważam że warto zamiast kupywać odrazu nowy za niemałe pieniądze.
Na koniec wszystko montujemy do kupy tak jak było i można śmiało wypalać, różnica będzie odrazu - łatwo osiąga temperaturę i po tym zabiegu po raz pierwszy Forscan doprowadził u mnie do końca proces wypalania DPF.
Jeszcze jedno - jak świece wyjmiecie to warto sprawdzić czy grzeje - podpiąć na krótko 12v, będzie widać czy zadymi trochę.

Mam nadzieje, że post komuś pomoże. Mechanik na pewno zaleci odrazu wymianę całego zaworu 930 zł + koszt robocizny, bo tak po prostu jest łatwiej i pewniej. Mnie to wyniosło 35 zł na Chemie + czas.

Damian751
17-01-2020, 15:11
Witam

MONDEO 2.0 TDCI, 163 km, rok 2014.
Dokładnie taki proces zleciłem mechanikowi, wymiana świecy - na szczęście bez problemu, czyszczenie przewodu doprowadzającego paliwo...
SUKCES.

Drozd82
20-02-2020, 19:10
Hej, również chciałbym opisać przygody nt. błędu P244C i ostrzec przed "fachurą" z Poznania.
Przygoda z błędem zaczęła się w grudniu. Za pierwszym razem "fachowiec" skasował błąd twierdząc, że to nic takiego. Drugi raz kolejny fachura stwierdził, że wystarczy włączyć statyczne wypalanie.
Za 3 razem jak mi wyskoczył błąd ( mądrzejszy o forum) pojechałem do kolejnego specjalisty - zależało mi na szybkiej naprawie, pojechałem do ELECTRIC SERVICE w Poznaniu na ul. Warszawskiej ( specjalizują się m.in w chiptuning i problemy z dpf). Tam jakiś znajomy z serwisu ( podjezdza jak są problemy z DPF), podpiął komputer i stwierdził, że to wina EGR. Z lekka zgłupiałem, opowiedziałem o 5 świecy i problemach z zapychaniem, ale on stwierdził, że to na 100% EGR i zaproponował, że naprawi za 500pln ( panie już setki Fordów robiłem - znam się). Zależało mi na czasie więc się zgodziłem. Po 2 godzinach fachowiec a raczej ZŁODZIEJ, zadzwonił, że EGR jest sprawny, ale do wymiany jest czujnik temperatury ( trunk 1 czy jakoś tak) i jak najbardziej to wymieni w cenie - czujnik 880, wymiana 600, wyczyszczenie EGR 500 plus kalibracja 300, razem jedyne 2280pln + EGR. Tego już było za wiele, powiedziałem, że zabieram auto, natomiast na pytanie , że jeśli nawet nie dotknął EGR i chce 500 pln to cena chirurga nie mechanika, stwierdził, że wiedza i doświadczenie kosztuje.
Suma sumarum udało mi się znaleźć mechanika na Naramowicach ( złoto człowiek - pierwszy mechanik który jak mu opowiedziałem historię i powiedziałem co bym chciał najpierw zrobić zgodził się ze mną i powiedział, że właśnie od tego zaczną), który wyciągnął "5 swiecę" przeczyścił, skasował błędy i powiedział, że to jest to. Nawet ( choć ma nowoczesną myjkę do DPF) stwierdził, że zapchanie jest 42% i nie ma sensu na razie czyścić ( poprzedni złodziej powiedział, że mam zapchanie 99%!!). Teraz jestem po samoczynnym wypaleniu się PDF - wszsystko OK więc zakładam, że usterka usunięta, także kończąc mój wywód ( musiałem się wygadać ), chciałbym poznaniaków uczulić na fachuro-złodzieja kręcącego się przy ELECTRONIC SERVICE ( mówił, że nie jest ich pracownikiem ale im pomaga, więc firmy nie chce oczerniać, ale zakłądając z kim się zadają ocenę pozostawię Wam). CO do P244C - kolejny raz okazało się, że wina leży po stronie zapchanej końcówki od "5 świecy" parownika paliwa.
Pozdrawiam i obyście trafiali tylko na prawdziwych fachowców.

Mateuo
14-04-2020, 14:44
Witam forumowiczów.

Śledzę forum nie od dziś i na większość moich dolegliwości znajdywałem odpowiedź, jednak dopadł mnie problem z którym poradzić sobie nie jestem w stanie. Podczas dłuższych tras, gdy silnik się już zagrzeje wyskakuje błąd silnika, auto nie traci na macy . po zgaszeniu i odpaleniu go ponownie błąd znika. podjechałem do kolegi żeby mi podpiął pod komputer, był błądzbyt niskiej temperatury cylinder pierwszy (kod p244c) i informacja o dużym zanieczyszczeniu filtra DPF.
Uruchomiliśmy pasywne wypalanie i w połowie wypalania ten sam błąd się pojawił z taką sama informacją i wypalanie zostało przerwane. po zgaszeniu silnika i odpaleniu go błąd znika. Wymieniłem wszystkie świece żarowe, żeby się upewnić, że to nie ich wina, ale po wymianie dalej był błąd z za niską temperaturą.

stąd moje podejrzenie, że to coś z DPF'em tylko co to może być ?

fordfocus2
14-04-2020, 14:49
raczej czujnik temperatury uszkodzony w parametrach patrz jakie ma temperaturę tyczy 2 litrowego dizla

fido920
15-04-2020, 10:33
Czy ten błąd pojawia się także jako "check"? Ja też mam problem z DPF, u mnie kopci się spod maski w trakcie wypalania, wygląda jakby miało się auto zapalić. Podejrzewam też że jest przypchany wtryskiwacz w DPFie i nie wiem czy działa świeca w nim...? Wygląda to tak jakby ropa lała się na zewnątrz po katalizatorze/DPFie...? Pytanie dlaczego-czy pekł jakiś wężyk, a może wtryskiwacz jest przypchany i przez opaski popuszcza na zewnątrz właśnie...? Uważam, że auto trochę zbyt dużo pali, kompa jeszcze nie podpinałem i nie wiem jak z napełnieniem...Z racji epidemii nie zabrał się jeszcze mój mechanik za to, ale na pewno "zawór par" do głębokiej weryfikacji...Nie wywala mi żadnego błędu na desce.

Mateuo
15-04-2020, 11:53
Nie brałem tego wgl. pod uwagę. Nawet nie wiedziałem, że coś takiego jest ;) (dziękuję moderatorowi za przerzucenie postu do tego tematu.)

fido920 - tak wyrzuca błąd. u mnie się spod maski nie kopci, ale z tego co widzę po temacie większość ludzi miało problem właśnie z tym ustrojstwem. muszę znaleźć kogoś w okolicy coby mi na to rzucił okiem. tylko nie wiem czy zwykły mechanik to ogarnie czy ktoś kto się DPF'ami zajmuje ?

mm32
15-04-2020, 13:47
ale z tego co widzę po temacie większość ludzi miało problem właśnie z tym ustrojstwem
Wypalanie DPF'a w przedlifcie a wypalanie DPF'a w polifcie to dwa różne swiaty.
W przedlifcie nie ma pompki paliwa i świecy dopalającej,jest tylko zwiększona dawka paliwa.

Mateuo
15-04-2020, 14:32
czy błąd który mi wyskoczył mówi o tym czy mam tą świecę ?
w sensie czy ten błąd dotyczy tej świecy ??

atari
15-04-2020, 17:43
podaj Vin

Mateuo
16-04-2020, 10:54
Znalazłem firmę która regeneruje rzekomy dyngs. zadzwoniłem z samego rana i powiedzieli, że prawdopodobnie mam ale, żeby podjechać to sprawdzą powiedzą co można z tym zrobić. wjechaliśmy na podnośnik pokazali co to, po co i wgl. według nich są w stanie to naprawić i ewentualnie wyczyścić dpf w razie gdyby tego wymagał. sama regeneracja tego ustrojstwa to 250zł ;/ dużo ? korzystał ktoś już takiej usługi ? wie ktoś na czym polega regeneracja tego ? według nich nowy w serwisie kosztuje ponad 400 zł. więc jest to prawei połowa ceny a dają w sumie gwarancję.

atari
16-04-2020, 10:57
Nowy kosztuje w serwisie ponad 1000, regenerwcja to wymiana świecy zarowejbi czyszczenie, prawde mowoac mi za 250 by sie nie chciało tego robić, sama świeca kosztuje okolo 200zl

Mateuo
16-04-2020, 12:01
Po namyśle zdecydowałem się na naprawę mojego problemu w tym serwisie. Bardzo konkretnie podeszli do sprawy, wszystko wytłumaczyli. mimo niskiej ceny regenracji prawonika dają gwarancję i mówią, że jakby się pojawiły jakieś problemy to można przyjechać. samą firmę znam nie od dziś bo kupowałem u nich w okolicy zawsze opony ale nawet nie wiedziałem, że zajmują się również mechaniką, a dpf'ami to już wgl.

W każdym bądź razie jestem umówiony na poniedziałek rano, naprawa ma potrwać cały dzień. Dpf'a prawdopodobnie będziemy czyścić, przedstawili mi to tak, ze skoro chciał się wypalać a nie mógł to prawdopodobnie jest już zatkany, spróbują najpierw zrobić samo wypalanie pasywne, żeby było taniej, ale ze względu na przebieg i istniejący problem prawdopodobnie będzie wymagał czyszczenia mechanicznego. W poniedziałek po odbiorze, albo we wtorek dam znać jak poszło :)

Deryll
16-04-2020, 17:43
Kolego ale cały czas jak śledzę ten wątek to nie napisałeś o jakie auto chodzi. W opisie masz 1.8 2008 rok. Jak masz 2.0 TDCi to napisz jaki rok.

rajman
17-04-2020, 06:29
Kolego ale cały czas jak śledzę ten wątek to nie napisałeś o jakie auto chodzi. W opisie masz 1.8 2008 rok. Jak masz 2.0 TDCi to napisz jaki rok.Ale co Ty go pytasz jak jemu już obiecali ze mu naprawia i wymienia ten element i będzie miód Malina a to zakład co opony wymienia to się zna na dpfach i wgl itd.

Szkoda słów. Kolega atari też prosił o vin ale problem już rozwiązany...

jarekmk5
13-05-2020, 18:22
Witam pacjent mondeo mk4 2011r 2.0 tdci po regeneracji DPF wyskoczył błąd P244C zbyt niska temperatura katalizatora podczas regeneracji blok 1.
Mam znajomego mechanika pojechałem po demontażu zaworu pary był zapchany paliwo nie leciało do kata przeczyszczony wyzerowany kat i ustrojstwo błąd się nie zapala.
Ale jest inny problem cały czas wypala DPF wiatraki chodzą non stop spalanie na postoju 1.8 jak zgaszę samochód jest ok wystarczy zrobię 50m i wszystko od nowa znowu się wypala grzałka w tym zaworze jest może ona jest walnięta.
Parametry kata są ok reszta też co robić może ktoś też miał coś takiego.

fido920
14-05-2020, 07:52
U mnie walnięty był łącznik elastyczny-plecionka. I to w takim miejscu, że nie było zbytnio widać. Prócz tego czyszczenie dpf mechaniczne, auto śmiga. Jakie macie spalanie na wolnych na Drive w silniku? Poproszę o użytkowników 2.2 na rozgrzanym silniku.

Python7
03-07-2020, 16:41
Witam pacjent mondeo mk4 2011r 2.0 tdci po regeneracji DPF wyskoczył błąd P244C zbyt niska temperatura katalizatora podczas regeneracji blok 1.
Mam znajomego mechanika pojechałem po demontażu zaworu pary był zapchany paliwo nie leciało do kata przeczyszczony wyzerowany kat i ustrojstwo błąd się nie zapala.
Ale jest inny problem cały czas wypala DPF wiatraki chodzą non stop spalanie na postoju 1.8 jak zgaszę samochód jest ok wystarczy zrobię 50m i wszystko od nowa znowu się wypala grzałka w tym zaworze jest może ona jest walnięta.
Parametry kata są ok reszta też co robić może ktoś też miał coś takiego.

Czy udało się Tobie kolego rozwiązać ten problem ?

fido920
08-07-2020, 20:32
U mnie taki błąd:

PCM DTC P246B:00-28===
Kod: P246B - Warunki pracy pojazdu nieprawidłowe dla regeneracji filtru cząsteczek stałych Diesel

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Wartości Soot-64,76% Load 13,57% po przejechanej trasie do Chorwacji 900 km. Oczywiście największy problem mam po miejskiej jeździe, gdzie spalanie wzrasta nawet do 10 l/100km i cały czas się włącza wypalanie. Na co wskazują takie błędy/wartości? Spalanie z tejże trasy wg kompa to 7,1.

Bartazz
22-09-2020, 17:21
No i mnie dopadł błąd P244C (Kuga DW10C 2010r.)

Wybrałem się nad morze (trasa 600km łącznie) i już po 40km pojawiła się na liczniku informacja o usterce silnika i ten błąd ze sygnałem dźwiękowym trochę mnie zmartwił. Niestety miałem do pokonania 260km do celu i jeszcze z powrotem do domu te 300km. Żadnych objawów nie było i auto jechało bez żadnych problemów i przywiozło nas do domu cało i zdrowo.
Już po powrocie, po podłączeniu kompa w Forscanie wyrzuciło mi wcześniej wspomniany błąd (niska temperatura 1 rząd cylindrów itd.) a w parametrach zapchania dpf mam dfp load 53% i dpf soot 108%

Wykasowałem błąd, zrobiłem trasę wczoraj 180km i żadnych błędów już nie mam i auto jedzie bez żadnych problemów.

Zdaję sobie sprawę, że sprawy nie rozwiązałem i temat powróci.

Powiedzcie mi kiedy może znowu wywalić mi komunikat o tej usterce silnika?

Co do naprawy... z tego co tutaj doczytałem muszę odkręcić (klucz 22) całe te ustrojstwo zamontowane przed dpf-em i albo wymienić samą świecę i przeczyścić resztę albo wymienić komplet za około 800zł (takie są ceny na alleg.. obecnie za oryginał forda).

Może oddam to do mechanika.... Dam znać co i jak. Pozdrawiam

rafalxfiles
23-09-2020, 21:44
Jak masz kanał to sam ogarniesz.. kup sobie w markecie budowlanym mini palnik i podgrzej do odkręcania.. tam filozofii nie ma.

miszczo4
27-09-2020, 09:49
I mnie dopadł problem wypalania DPF..
Kuga 2.0 TDCi DW10 - mianowicie wymieniony juz został czujnik różnicy ciśnienia ale auto bezskutecznie próbuje dopalić DPF co 40-50 km.. Niepokoi mnie temperatura EGTAC cały czas wskazuje 0 stopni. Czujnik za katalizatorem (ten w DPF) w temp otoczenia około 20 stopni ma 1,2Mohm, zasilanie na wtyczce jest 5v, podmiana na inny czujnik też nie zmienia wskazań. Odpięcie wtyczki, to samo czyli 0 stopni i brak błędów.
Nie mam w Forscanie PIDu z odczytem z czujnika przed katalizatorem - czy te czujniki są jakoś zależne od siebie? W sensie jak pierwszy byłby uszkodzony to ten w DPF pokaże złą wartość (w moim przypadku 0)?

marek klimek
29-03-2022, 19:44
Witam jestem tutaj nowy i potrzebuje pomocy. Mam problem z (palnikiem świecą )w dpf podobno jest spalona a dpf zatkany. Jakie kroki mam podjąć i co z tym zrobić ?

rajman
30-03-2022, 04:57
Zależy jak bardzo jest zatkany. Na początek wymienić świece, wyczyścić dopalacz. Spróbować wypalania statycznego, jeśli to nic nie da a z resztą układu dopalającego będzie wszystko ok to oddać dpf do czyszczenia o ile się da albo kupić nowy.

Martiner33
05-05-2022, 15:12
Mam podobny problem. Dwa razy czyszczony dpf ciśnienie 0 kpa nie wypala dpfa pasywnie (mam zamontowaną kontrolkę). Rezultat jest taki że dpf zapycha się szybko. Moim zdaniem przyczyną jest uszkodzona siatka katalityczna zaraz przed właściwym wkładem dpf której zadaniem jest podnoszenie temperatury spalin co umożliwia zapłon dodatkowej dawki paliwa do procesu wypalania. Uszkodzenie moim zdaniem jest spowodowane zużyciem bądź niewłaściwym cztszczeniem złym detergentem. Rezultat jest taki że temperatura na czujniku przed siatką jest taka sama jak po siatce i system nawet nie próbuję uruchomić wypalania. Temperatura za siatką powinna być wyższa niż przed. Jeżeli u ciebie była niższa obstawiał bym jednak drugi czujnik temp. Temat stary więc jakbyś odpisał czy miałem rację to byłbym wdzięczny.

mrk26
05-05-2022, 17:39
Coś tu się chyba pomieszało. Pasywnie to sie czyści DPF dopiero w po lifcie podczas jazdy, u ciebie (jeżeli auto w profilu poprawne) tylko przy uruchomionej przez sterownik ecu procedurze wypalania. Jak ci nie uruchamia procedury wypalania to przyczyn jest kilka, a na pewno siatka nie ma z tym za wiele wspólnego a już na pewno nic z podnoszeniem temperatury bo od tego są świece plus dotrysk paliwa podczas wypalania Dpf-a.

Wektor72
20-07-2022, 13:26
Witam, proszę o pomoc, podpowiedź. Od jakiegoś czasu mam problem z poprawnym wypalaniem dpf. Nic z tym narazie nie robilem bo co któreś wypalanie poszlo ok. Ale problem narasta i już prawie za kazdym wypalaniem wywala błąd- za niska temp podczas regeneracji. Zauważyłem pewną powtarzalność, przy rozgrzanym silniku, podczas wypalania temp osiaga ledwo 520 st. i po paru minutach błąd i kończy proces. A nastepnego dnia po skasowaniu forskanem błędu i rozpedzeniu auta od razu inicjuje wypalanie z temperaturą 620-640 st. Przez parę kilometrow jest ok, po czym jak sie dobrze rozgrzeje silnik nagle temp. spada do ok 500 st i znowu po paru min błąd. Może to jakiś czujnik zabezpieczajacy przed spaleniem auta? Co sprawdzać w pierwszej kolejności?

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

atari
20-07-2022, 13:40
Vaporizer do wymiany albo czyszczenia

Wektor72
20-07-2022, 19:11
A co myslicie o tym produkcie, ktoś montował?https://allegro.pl/oferta/wtryskiwacz-katalizatora-ford-s-max-galaxy-2-0tdci-12349784999

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

pacp
21-07-2022, 11:47
Miałem podobnie. U mnie pomogło wyczyszczenie gniazda na świecę dopalającą i wymiana samej świecy choć nie wiem czy konieczna ale zrobiłem przy okazji.

W gnieździe świecy było sporo nagaru utrudniającego przepływ paliwa.

Wektor72
21-07-2022, 14:12
Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka
Może mi ktoś polecić sprawdzony zawór par paliwa, z góry dziękuję.

rajman
22-07-2022, 09:52
Może mi ktoś polecić sprawdzony zawór par paliwa, z góry dziękuję.

tam nie ma nic oprócz pospawanych kawałków rurki i wkręconej w to świecy, teoretycznie każdy się nada

Wektor72
31-07-2022, 12:49
Dziękuję za pomoc, okazała się być uszkodzona świeca żarowa. Wymieniony cały dopalacz (pierburga) i wszystko cacy działa.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Artur1995
22-12-2023, 00:22
Witam wszystkich. Postanowiłem że i ja napiszę o błędzie P244C - temperatura katalizatora zbyt niska podczas regeneracji. Ford Mondeo MK4 2.0 TDCI/163KM Powershift, 2012r. Podczas jazdy przy przebiegu ok 245 tyś. wyświetlony komunikat usterka silnika, po podpięciu do forscana wyżej wymieniony błąd. Skasowanie błędu i podczas następnej jazdy załączyło się wypalanie DPF które zostaje przerwane ponownym komunikatem o usterce silnika z tym błędem. Po ustaleniach możliwą przyczyną niesprawny zawór par paliwa. Jako że dysponuje kanałem postanowiłem sam uporać się z usterką. Wejście pod samochód wypięcie wężyka i sprawdzenie drożności przewodu (wystarczy dmuchnąć w rurkę i ma być przepływ powietrza, można również kompresorem jak nie chcemy wypić paru kropel ropy). W moim przypadku brak przepływu powietrza, a co za tym idzie podczas wypalania ropa nie jest dotryskiwana. Teraz opiszę wymianę. Dobrze jest odkręcić belkę poprzeczną - mocowana na 4 śrubach, znacznie ułatwia dostęp do odkręcenia zaworu. Wypinamy przewód ropy, jak i wtyczkę od zaworu par. Do odkręcenia samego zaworu z rury potrzebujemy klucz 21 - dobrze żeby był dobrej jakości i wchodził dość ciasno żeby nie obrobić śruby, ze względu na panującą tam temperaturę może być zapieczony gwint. Ja odrazu wspomogłem się palnikiem gazowym do podgrzania śruby, krótka przedłużka na klucz i odkręcone. I teraz mamy 2 możliwości zakładamy nowy zawór lub próbujemy naprawić to co jest. Ja spróbowałem naprawy (nowy zawór to koszt od 550zł za najtańszy zamiennik do 1800 zł za oryginał - ceny na dzień 10.12.2023) Wyjęty zawór wkręciłem w imadło. Następnie wykręcamy świece żarową (klucz chyba 12 nie pamiętam dokładnie) tu też nie obyło się bez podgrzania - świeca była mocno zapieczona, po krótkiej walce lekko obrobiłem ją kluczem lecz udało się ją wykręcić. Sprawdzamy świecę czy działa i w całości się nagrzewa - potrzebujemy 2 kabelki i akumulator (uważamy żeby się przypadkiem nie poparzyć od świecy) jeśli nie grzeje to wymieniamy świecę na nową. Zostaje już tylko udrożnienie przepływu paliwa przez zawór. W moim przypadku najtrudniejszy etap. Potrzebujemy cienki drucik i kawałek po kawałku czyścimy z sadzy i próbujemy przedmuchiwać kompresorem i płukać. Ewentualnie można zalać jakimś preparatem do rozpuszczania sadzy i zostawić na noc. Sadza we wnętrzu tego ustrojstwa może być naprawdę mocno zbita. Męczyłem się z tym około 3 godziny po czym udało się wyczyścić. Montaż w odwrotnej kolejności przy czym gwinty świecy i zaworu warto posmarować jakimś smarem teflonowym bądź innym odpornym na bardzo wysokie temperatury. Następnie podpięcie do forscana, skasowanie błędu i jazda testowa. Po kilku kilometrach załączyło się wypalanie DPF-a kilkuminutowa jazda z obrotami powyżej 2tyś i zakończenie procedury wypalania. Po zakończeniu parametry DPF SOOT i DPF LOAD zatrzymały się na 20%. Przed wypaleniem wynosiły: DPF SOOT 96%, DPF LOAD 33%. Koszt naprawy 0 zł i trochę nerwów podczas czyszczenia drutem. Czas poświęcony około 6 godzin.