Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2007-2010] Forscan i PIDY dotyczące DPF


Mikkonen
05-08-2015, 11:28
Witam, mam pytanie dotyczące programu Forscan i diagnozy DPF za jego pomocą. Podłączyłem elm327 oraz używam Forscan w pełnej wersji na androida. Uruchomiłem podgląd 3 PIDów odpowiedzialnych za DPF. I jest tak: DIS_ASHFULL Distance until DPF ash full - 100000km. DP_DPF Differential pressure on particulate filter - najczęściej 0, czasami skacze do max 5 kPa. Distance sine last regeneraion trial: 70km. Dodam że jestem świeżo po zrobieniu trasy 1200km (w tym autostrada), auto sprawowało się bez zarzutu. W Forscan miałem tylko dwa bledy które skasowalem i na razie nie powracają - P2458 oraż U1900. Zastanawia mnie wynik parametru różnicy ciśnienia (różnica prawie zerowa). Auto ma przebieg realny 190000, pochodzi z Holandii. Oleju nie przybywa. Nie zauważyłem żadnych oznak wypalania DPF nawet w jeździe miejskiej. Czy jest możliwe ze ten filtr został w nim usunięty?

szafarek
05-08-2015, 13:32
P2458 - DPF nie skończył poprawnie procesu wypalania
U1900 - usterka komunikacji, tym się nie przejmuj ... większość z nas go ma

Distance until DPF ash full - 100000km - patrząc na ten parametr to wygląda to tak, że masz coś nie tak. Jeśli masz DPF-a i działa to ten parametr pokazuje ilość km jakie jesteś w stanie przejechać zanim DPF zapełni się całkowicie.

U mnie zanim wyciąłem DPF-a i zmieniłem oprogramowanie wyglądało to tak :
Distance until DPF ash full - np. 2346 km (i zmieniał się co podłączenie elm'a)
Distance sine last regeneraion trial (ilość km przejechanych od ostatniej próby wypalenia DPF) : 70km - ilość km powinna się zmieniać, nawet po przejechaniu 2-3 km.
Czujnik różnicy ciśnień - 0 kPa - DPF pusty, ok 5 kPa - DPF zapełniony.
U mnie na luzie pokazywał 0 kPa a przy 3000 obr/min pokazywał 3-4 kPa jak był już zapełniony, nigdy nie "skakał" - no chyba, że robisz przegazówkę to tak może pokazywać

Jeśli u Ciebie ten parametr skacze (na luzie) i masz błąd P2458 to albo czujnik jest uszkodzony albo DPF kończy już żywot.

Obserwuj dokładnie poziom oleju....



Sprawdź czy ma DPF-a !
Wsadź paluszek lewej :-) ręki w rurę końcową i jak paluszek zrobi się czarny od sadzy to DPF-a już nie masz, jak będzie czysty to masz go dalej ....

Mikkonen
05-08-2015, 14:14
Obserwuję, na razie nic się nie dzieje, za każdym razem przez zgaszeniem patrzę też na spalanie chwilowe - jeśli jest 0,3-0,4 to gaszę. Nigdy jednak nie było inaczej (tylko na niedogrzanym silniku jest większe co jest normalne). Usuwałeś w Krakowie u naszego forumowego kolegi Heco ? Napisz czy jesteś zadowolony :) Mnie też to chyba czeka.

Odnośnie parametrów - Distance since last regeneration trial zmienia się w trakcie jazdy co 1km. Różnica ciśnień na luzie nie skacze, zmiany w zakresie 0 - 5 wynikają z obrotów. Jest 0 cały czas na wolnych obrotach. Parametr Distance until DPF ash full - może ten parametr zacznie prawidłowo pokazywać gdy trochę "pojeżdżę" z uruchomionym Forscanem ?

Edit. Zrobiłem test wsadzania lewego palca w wydech :) Efekty na załączonym zdjęciu. Czyżby Holender wyciął filtr ? A może taka ilość jest normalna dla auta z DPF ? Test zrobiłem poprzez pojedyncze zakręcenie palcem po ściance wydechu.

szafarek
05-08-2015, 19:46
Wszystko jasne.
Ktoś wyciął DPF-a (nie masz go na pewno) i nie zmienił oprogramowania lub zmienił częściowo - stąd błędy P2458.

Całość masz do poprawy, jeździć tak nie powinieneś ....
Podaj VIN auta sprawdzę co powinno być.

DPF usuwałem w Poznaniu.

Mikkonen
05-08-2015, 20:22
O cholera. To to ciekawa sytuacja. VIN: WF0EXXGCDE7S83463. Proszę sprawdź tyle na ile potrafisz i powiedz co dalej robić. Z drugiej strony... to auto chodzi bez zarzutów :) Na zegarach nic się nie pojawia.

szafarek
05-08-2015, 20:47
Wg VIN z fabryki wyjechał z DPF-em.
Co robić ? Jak najszybciej pojechać do speca co poprawi program .... wyłączy definitywnie sekcję DPF-a. EGR zostaw, u mnie nie ruszaliśmy.


C-MAX 2007-2010, Diesel 1.6 DOHC TCI (110 KM), Moondust Silver (metalik)

Numer VIN: WF0EXXGCDE7S83463
Numer rejestracyjny: 40XRSJ
Data pierwszej rejestracji: 01.09.2007
Kraj zarejestrowania: NL
Numer homologacji (TAN): E13*2001/116*0109

Główne funkcje
Data produkcji: 12.07.2007
Model pojazdu: C-MAX 2007-2010
Typ nadwozia: 5-drzwiowy UAV
Wersja: Seria 55
Silnik: Diesel 1.6 DOHC TCI (110 KM)
Przekładnia: 5-biegowa ręczna - MTX75
Napęd: LHD FWD
Norma emisji spalin: Emisja spalin poziom IV + DPF
Klimatyzacja: Klim. dwustref. z aut. kontr. temp.
Obszar: (+)"NL"
Lakier: Moondust Silver (metalik)
Materiał we wnętrzu: Span / Ebony

Mniej ważne funkcje


• Bez przebudowy dachu
• Bez oslony progu przednich drzwi
• Less Cargo Stowage Device
• Wyprodukowano w fabr.w Saarlouis
• Zestaw bezpiecznych zamków nr 1
• Bez pakietu wyp. specj.
• Bez pakietu zwiększajšcego wygodę
• Bez wielofun.pak.do celów marketin.
• Poziom marketingowy 1
• Bez wyposażenia RSO
• Less Mass Customization Package
• Zestaw -udoskon. do napraw opon SVC
• Z automatycznym zamykaniem okien
• Szyby prz. otw. elekt.1 przyc.
• Okna tylne zamyk./otwierane 1 dotkn
• Szyba barw.nieb - Kompl.
• Bez osł.termicznej szyby przedniej
• Z Ogrzewanš Szybš Przedniš
• Bez popielniczki w konsoli
• Z mini-konsolš górnš
• Konsola cała podłoga i podłokiet.
• Bez tylnej konsoli podłog.
• Kolor wnętrza -Dark Flint
• Kolor wnętrza - Ebony
• Z przednimi dywanikami podlogowymi
• Bez osłon przeciwsłonecznych
• Z Lamp Przy Lust W Oslonie Przeciw
• Z Podoewietlanym Lusterkiem
• Less Interior Grab Handle Side Door
• Bez siatki działowej przest. bagaż.
• Z pokrywš przestrzeni bagażowej
• Bez Siatki Zabezpieczenia Ładunku
• Schow.dach.na okul.p/słoneczne
• Z elektrochrom.lust.wstecznym
• Fotel kier. reg. aut./ogrz.-podœw.
• El.reg./ogrz.lust.pas.z lamp.dln
• Z 2-kierunkowa reg.zaglówka tyln.
• Z œrodk. zagłówkiem z tyłu
• Z ręcznie reg. podporš lędŸ. kier.
• Z ręcznie reg. podporš lędŸw. pas.
• Bez reg. temp. siedz. kierowcy
• Bez reg. temp. siedz. pasażera
• 2.rzšd - przes./dwudr.siedzenia
• Z 6-pol.aut.regul.fotela kier.
• Z reczn.4-kier.reg. siedz.pas.
• Less Rear Seat Packs
• Bez sprzegu przyczepy
• Bez drugiego klucz. zapł.zdal.otw.
• Z Centralnym Zamkiem
• Ze zdalnym otwieraniem drzwi
• Bez ukł. otw. drzwi bez kluczyka
• Z automat.wycieraczkš szyby przedn.
• Z Ogrzew. Dyszami Spryskiwaczy
• Bez układu mycia reflektorów
• Bez Szyberdachu
• Air Curtain Restrnt LH
• Kurtyna powietrzna - prawa strona
• Z poduszka powietrzna kierowcy
• Z Poduszkš Powietrznš Pasażera
• Z bocznš podusz.pow.- str. kierowcy
• Z bocznš podusz.pow.- str. Pasażera
• Bez koła zapasowego
• Kolo alum. 7.0 X 17" - Titanium
• 205/50R 17 89W BSW Tyres
• Bez kołpaków kół
• Emisja spalin poziom IV + DPF
• Z Zawieszeniem Standardowym
• Bez uchwytu dŸwigni hamulca ręczn.
• Układ ABS na wszystkie koła
• Standardowe siedzenie przednie
• Ze stałymi pedałami
• 4-ramienna kierownica skórzana
• Ze Sterowaniem Prędkoœciš
• Bez Nagrzewnicy Pomocniczej
• Konwencjonalne wskaŸniki - Poziom 3
• Z oporn.nast. w zest.wskaŸn.
• Z komput. pokład.
• Płyta nawigacyjna -dla danego kraju
• Bez Autoalarmu
• Z ukladem wspomag.przy parkow.tylem
• Z przedn.ukł.pomocy przy park.
• Z gniazdem A/V
• Z antena dwupasmowa
• Ubogie wyp. z naw./CD/radiem AM/FM
• Pakiet wyposażenia systemu ICE 21
• Z 6 glosnikami
• Bez Zestawu Do Telefonu
• Bez ukł. zapewn.rozrywki rodzinie
• Bez modułów uruchamianych głosem
• Ze Sterow.Radiem Na Kolumn. Kierown
• Bez gniazda zasilania
• Z autom. reflektorami
• Z reflektorami halogenowymi
• Bez Œwiateł Do Jady Dziennej
• Z Przednimi Lampami Przeciwmgieln.
• Z oœwietl.ot. -Wewn.
• Z lampkš do czytania w zagłówku
• Z automatycznym ster. reflektorów


Dodatkowo, ktoś na forum już pytał ...
WF0EXXGCDE7S83463 (http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2417242&postcount=15462)

Mikkonen
05-08-2015, 22:12
Pytał bo auto stało w komisie i nie tylko ja się nim zainteresowałem ☺ Tak mysle, skoro auto nie zgłasza błędu powodującego check engine na tablicy, to na prawdę jest się czym przejmować ?

wojptak
05-08-2015, 22:19
Czy jest wycięty to raczej nie wiadomo. Jeśli jest różnica ciśnienia na filtrze to znaczy że filtr raczej jest. DP_DPF =0 czysty DP_DPF=10 - włącza wypalanie DP_DPF>30 zapchany.
Jeśli jest błąd P2458 może on być od kiedyś i aktualnie może nie występować.
Ja bym sprawdzał co jakiś czas do ile dojdzie "Distance sine last regeneraion trial" jeśli powyżej 200 a jeździsz raczej miasto lub powyżej 300 a jeździsz trasy to wszystko raczej OK.
Nie wiem dlaczego większość na tym forum działa jak chirurdzy - wycinać jak coś nie tak.
Przecież to wymyślono aby mniej truło. My to wdychamy i przez to chorujemy. Jeśli działa albo można naprawić za rozsądna cenę to zróbmy to. A dopiero w ostateczności chirurg.

Mikkonen
05-08-2015, 22:37
Jutro robię małą trasę 100km, przejade się z włączonym forscanem i kontrolkami pid. Zobaczymy co będzie pokazywać.

szafarek
06-08-2015, 10:18
Czy jest wycięty to raczej nie wiadomo.

Wiadomo, wiadomo .... rura wydechowa w sadzy = brak DPF-a, rura czysta = jest DPF. Innej możliwości nie ma.


skoro auto nie zgłasza błędu powodującego check engine na tablicy, to na prawdę jest się czym przejmować ?

A myślisz, że u mnie na zegrach choć raz zgłosił ? Nie .....

wojptak
06-08-2015, 10:40
100% sadzy filtr DPF nie zatrzyma, a więc rura może być czarna (sprawdzałem i mam czarną rurę i filtr jest)

Mikkonen
06-08-2015, 10:47
A myślisz, że u mnie na zegrach choć raz zgłosił ? Nie .....

No ale co, auto przestało jeździć ? Czy sam szukałeś dziury w całym podobnie jak ja ? :)

szafarek
06-08-2015, 11:01
No ale co, auto przestało jeździć ? Czy sam szukałeś dziury w całym podobnie jak ja ? :)

Jeździło do samego końca (do wycięcia).
Błędów na zegarach nie było, były tylko w PCM i widoczne po odczytaniu forscanem.

Czy szukałem dziury ? Nie, po prostu obserwowałem procesy wypalania, ilości km przejechanych pomiędzy wypaleniami, temp., itp.
Już pod koniec co wypalanie miałem błąd P2458 o nieudanym wypalaniu, u mnie jeszcze oleju nie przybywało. Nie chciałem ryzykować - wyrwałem chwasta i mam wreszcie spokój.

Do tego moc podniosłem do 135 koni i jeździ mi się teraz zajebiście ....
Szkoda, że tak długo czekałem ...

Mikkonen
06-08-2015, 11:08
Nieco odbiegając od tematu, jak wygląda sprawa podniesienia mocy ? Jest to wyraźnie odczuwalne ? Lepiej ciągnie od dołu czy trzeba go kręcić ? No i jak z trwałością silnika i osprzętu, mocno przez to dostaje po dupie ?

szafarek
06-08-2015, 11:29
jak wygląda sprawa podniesienia mocy ?

Zmiana mapy wtrysków, ciśnienia doładowania i takich tam ....

Jest to wyraźnie odczuwalne ?

Oj, jest, jest ...

Lepiej ciągnie od dołu czy trzeba go kręcić ?

Tak, dmucha już od ok 1400-1500 obr/min, i dłużej ciągnie ...

No i jak z trwałością silnika i osprzętu, mocno przez to dostaje po dupie ?

Chipuje diesle od zawsze, od wielu lat i nigdy nic się nie działo, następne kupowane przeze mnie diesle również będą chipowane :-)

Bump: 100% sadzy filtr DPF nie zatrzyma, a więc rura może być czarna (sprawdzałem i mam czarną rurę i filtr jest)

jesteś pewny ? sprawdź dobrze, bo wg mnie filtr może masz ale samą puszkę .....
Powtórzę :
DPF jest = rura czysta
DPF- nie ma = rura "w sadzy"

Mikkonen
06-08-2015, 11:49
A masz jakieś doświadczenia z chipami box pod OBD2, np ProRacing ?

szafarek
06-08-2015, 11:52
A masz jakieś doświadczenia z chipami box pod OBD2, np ProRacing ?

Nie, zawsze robiłem zmianę programu w sterowniku silnika.