Zobacz pełną wersję : Pompa paliwa


Pawlak
25-03-2007, 20:37
Witam wszystkich serdecznie. Mam problem polegający na wachlowaniu obrotami na zimnym silniku, byłem na komputerze i mechanik sprawdził wszystkie czujniki podobno są ok, na gazie odpala normalnie nie ma problemów, mechanik stawia na pompę paliwa. Jak moglibyście się na ten temat wypowiedzieć to był bym wdzięczny. heja

ps. mieszkam pod Kwidzynem, może jest tu jeszcze jakiś posiadacz explozji ?

lekwp
25-03-2007, 21:16
PYTANIA:
1.przełaczasz na benzynę w czasie jazdy i dostaje kopa?
2.a właściwie1. który rocznik
3.gdzie mieszkasz
4.na gazie jest taki "dozownik" połączony z czujnikiem mieszanki oryginalnym za filtrem powietrza(ten nie od gazu) (do 94r.)bo na nowszych się nie znam bo sprzedałem zanim otwarłem machę.
5.Świece lub przewody ,lub cewka- BARDZO MAŁO PRAWDOPODOBNE na 6 garów 4 działają ijest ok.
Reasumując: na benzynie ma kopa,to po 1regulacja gazu lub wymiana elektroniki ale nie u tego gostka (podaj jaka instalacja gazowa rocznik i typ mam gościa co się zna,zakłada gaz od początku) Pozdro Waldemar

Rad-T
25-03-2007, 21:28
Heh widze kolejny z latajacymi obrotami na zimnym (zreszta u mnie to juz doszlo do tego ze gasnie jak sie rozgrzeje bo ma za niskie obroty albo spadaja w trakcie jazdy do zera i zdycha - oczywiscie na benzynie) bo na gazie hula az milo.

Czy objaw jest taki ze jak go odpalisz na zimno to fruwaja obroty od prawie zera ze slychac jak sie dlawi do 2500-3000 obrotow ?

mysioo
25-03-2007, 21:34
Mam problem polegający na wachlowaniu obrotami na zimnym

Jaka instalacja,sekwencja czy II gen ? i jakiej marki?
Miałeś tak od * :
a) zakupu
b) od założenia gazu
c) nie wiem
*niepotrzebne skreślić

Pawlak
25-03-2007, 21:48
Gaz Lovato sekwencja, mam tak od zakupu czyli od miesiąca, gaz juz był. Rad-T to co mówisz pasowało by objawami do silnika krokowego. U mnie wachluje tylko na zimnym na benzynie bo i na benzynie startuje, przełącza sie na gaz jak jest już ciepły

Rad-T
25-03-2007, 21:52
taaa krokowca jako pierwszego wymienilem...

mysioo
25-03-2007, 21:53
Spróbuj tak:
Przełącz na benzyne(na stałe)
Zrestestuj komputer
Przejedź na benzynie 30km

Pawlak
25-03-2007, 22:04
a jak zresetować komputer? a co sugerujesz że co to może byc?

mysioo
25-03-2007, 22:18
Kupiłeś auto niedawno.W sumie nie wiesz gdzie i przez kogo był montowany gaz
Mozna zacząć od tego co napisałem , a później wziąć się za wymiane,krokowca itp.
Czasami magicy od gazu zakładaja takie "wynalazki",ża głowa boli..
Nie wiadomo jaki sposób masz podłączonego kompa od gazu,może główny nałapał będów..
Kompa można zresetować..... odłaczając przewód( - )od akumulatora na 10 do 30min :fcp4
Dla pewności PRZED podłączeniem klemy możesz jeszcze nacisnąć hamulec .... :fcp23
Masz go uruchomić NA Benzynie(PB na stałe!) i zrobić 20-30km.Jeśli zacznie pracować na benzynie normalnie tzn. że nałapał błędów z instalacji(kompa)LPG jeśli dalej będzie tak samo...
to będziemy walczyć dalej

alexw200
26-03-2007, 09:43
Z explorerami czasami było coś takiego, że po odłączeniu na dłużej akumulatorka obroty dostawały świra, efekt taki ja przy walniętym krokowym, a wystarczyło podobno jakiś myk zrobić żeby się sam "nauczył" co z tymi obrotami. Na jakiejś hamerykańskiej stronce to czytałem i niestety nie mogę odnaleźć. Generalnie wystarczyło na zimnym silniku zapalić i przez chyba minutę trzymać na iluś tam obrotach, potem na jeszcze innych wyłączyć włączyć i było oki. Możę ktoś gdzieś się natknął na taką procedurkę?
Powiedziałem
Howk

Pawlak
26-03-2007, 16:50
Dzięki chłopaki, spróbuje zrobić tak jak mówisz i zobaczymy. Z tego co mówicie raczej nie obwinialibyście pompy paliwa, jak sugeruje mechanik?

mysioo
26-03-2007, 18:43
Pompa paliwa ma stałą wydajność, która nie zależy od obrotów.Gdyby szwankowała zauważyłbyś przy normalnej jeździe(szarpania,dziury w mocy itp)
Od czegos trzeba zacząć zanim zaczniesz wymieniać elementy odpowiedzialne za skład mieszanki,wolne obroty itp. Ja bym zaczął od zresetowania komputera ( tak na odległość
jest w zasadzie niemożliwe zdiagnozowanie usterki bo zbyt dużo elementow ma wpływ na obroty biegu jałowego)

[ Dodano: 2007-03-26, 19:48 ]
Mechanik stawia na pompę,a mechanik mierzył wogóle cisnienie paliwa?
Ma być 35-45 psi

Pawlak
26-03-2007, 19:52
Dzieki Jarku jutro go odłączę i napiszę jaki jest efekt. Mechanik ciśnienia nie mierzył. A czy przechodzone świece mogą dawać takie objawy bo może to jest jakaś pierda?

mysioo
26-03-2007, 20:28
Z tego co napisałeś wynika,że cuda Ci się dzieją na benzynie. W przypadku zużycia czy uszkodzenia świec, najpewniej byś poczuł to na gazie,bo benzynce naprawde niewiele potrzeba. :fcp23 Jesli nie znasz "historii" tego auta ,a masz gas powinieneś jednak świece wymienić.....tak profilaktycznie.
Świece i kable WN to na LPG podstawa.

Nie wiem jaki masz komputer do gazu,ani jak jest podłączony.Jak pisałem wcześniej zdarzają sie prawdziwe wynalazki(mi zrobili np.permanentny reset na LPG bo kom na benie wariował,tyle błędów łapał). Spróbuj z tym resetem(na PB ,żebyś w trakcie na gaz nie przełączał)
Zrób te 20km, niech sie komp"nauczy" i zobacz jak się zachowuje na wolnych(na PB !!)