Zobacz pełną wersję : Gaz - faza ciekła , 5. generacja


bailaga
10-08-2015, 20:56
Cześć,
czy posiadacze instalacji gazowej 5. generacji (faza ciekła) mogą napisać swoje wrażenie z posiadania takowej?
Czy do durateca 2.0 coś takiego warto zakładać? Jaki koszt jest obecnie takie instalacji?;)

Jakub
10-08-2015, 22:01
IV generacja w zupełności wystarczy. V to przerost formy nad treścią.

wyryte w kamieniu

bailaga
11-08-2015, 10:29
5. generacja (LiquidSi) ma sporo zalet:
"...oznacza przede wszystkim koniec z wypalaniem gniazd zaworowych, nie trzeba też stosować żadnych wynalazków w rodzaju lubryfikatora. Na gaz mogą teraz przesiąść się nawet kierowcy Fordów czy Toyot, czyli aut, które z „tradycyjnymi” instalacjami LPG dogadywały się raczej słabo lub wcale.

Brak parownika i filtrów oznacza z kolei, że instalacja LiquidSi jest bardziej trwała i prostsza w obsłudze niż klasyczna „sekwencja”. Najwięcej szkodliwych związków wydziela się z LPG w momencie zmiany stanu skupienia z ciekłego na lotny, a w przypadku systemu LSi ów proces nie zachodzi [...]
Osiągi są wcale nie gorsze niż na benzynie, w sprzyjających okolicznościach potrafią nawet być lepsze. Jak to możliwe? Gaz zostaje rozprężony bezpośrednio w kolektorze dolotowym, przez co schładza zarówno zawory, jak i zasysane powietrze."
- http://www.auto-swiat.pl/lpg/montaz-instalacji-lpg-z-wtryskiem-gazu-w-fazie-cieklej-pora-zrewidowac-opinie-o-lpg/3bk8p

Juzek
11-08-2015, 10:32
Auto Świat to się zna na VAG'u i jego wychwalaniu :)

Tapnięte z Szajsunga MkIV

bailaga
11-08-2015, 12:46
Auto Świat to się zna na VAG'u i jego wychwalaniu :)

Mniejsza o to :wink:
Chciałbym poznać opinię posiadaczy.

darmodziej
11-08-2015, 16:31
Najwięcej szkodliwych związków wydziela się z LPG w momencie zmiany stanu skupienia z ciekłego na lotny, a w przypadku systemu LSi ów proces nie zachodzi Czyli gdy jest wtryskiwany do kolektora dolotowego, to nie zmienia stanu skupienia?

Adept
11-08-2015, 17:40
Wtrysk gazu w fazie ciekłej jest realizowany za pomocą wtrysków które auto już posiada do wtrysku benzyny, przez co nie potrzebne jest instalowanie innego rodzaju wtrysku jak ma to miejsce w starszych generacjach. Przynajmniej ja to tak zrozumiałem :)
https://www.youtube.com/watch?v=-DszV6ZeOXo
7:46

darmodziej
11-08-2015, 18:02
Tak, ale to nie zmienia faktu, że po wtryśnięciu LPG się rozpręża i przechodzi z postaci ciekłej w gazową, czyli zmienia stan skupienia.

yerrusek
12-08-2015, 12:12
To samo robi benzyna ;) też zmienia stan skupienia.

darmodziej
12-08-2015, 13:29
A szkodzi, czy nie?

dell47
12-08-2015, 13:42
Ja myślałem że instalacja wtrysku gazu w fazie ciekłej używa wtryskiwaczy benzynowych... a na filmie gość mówi o wtryskach do gazu to jak to w końcu jest.

Juzek
12-08-2015, 13:55
Z tego co pamiętam oni demontowali sekwencję a montowali lpg w fazie ciekłej. I mówił, że parownik i wtryskiwacze gazowe są niepotrzebne, ponieważ używają wtryskiwaczy benzynowych.

Tapnięte z Szajsunga MkIV

ccLot
12-08-2015, 17:39
Panowie pozwólcie, że trochę uporządkuje:
1. IV gen - wtrysk gazu w fazie lotnej przez dodatkowe wtryskiwacze gazowe
2. V gen - wtrysk gazu w fazie ciekłej przez dodatkowe wtryskiwacze gazowe
3. VI gen - wtrysk gazu w fazie ciekłej przez fabryczne wtryskiwacze benzynowe, stosowany w motorach z bezpośrednim wtryskiem.

bailaga
23-08-2015, 10:53
Wniosek: posiadaczy V i VI generacji jest bardzo mało wśród nas :)

krisgi
24-08-2015, 20:10
5. generacja (LiquidSi) ma sporo zalet:
"...oznacza przede wszystkim koniec z wypalaniem gniazd zaworowych, nie trzeba też stosować żadnych wynalazków w rodzaju lubryfikatora. Na gaz mogą teraz przesiąść się nawet kierowcy Fordów czy Toyot, czyli aut, które z „tradycyjnymi” instalacjami LPG dogadywały się raczej słabo lub wcale.

- http://www.auto-swiat.pl/lpg/montaz-instalacji-lpg-z-wtryskiem-gazu-w-fazie-cieklej-pora-zrewidowac-opinie-o-lpg/3bk8p


Hmmm, zawsze myślałem, że wypalanie się gniazd jest spowodowane spalaniem paliwa gazowego, które ma wyższą temperaturę spalania a nie rodzajem instalacji. Jedynie kwestia sterowania mieszanka mogłaby mieć znaczenie - zbyt uboga mieszanka = wyższa temperatura.

BTW. Ford montował "fabrycznie" instalację do silnika takiego jak Twój (IV generacja). Duratec 2.0 HE bifuel (LPG lub CNG). Jest nawet taki rodzaj silnika w sklepie intercars. Silnik ma m.in. utwardzane zawory czy inne świece. Wg instrukcji ma 140 KM na gazie i blisko sekundę gorsze przyspieszenie do 100km/h.