Zobacz pełną wersję : Dane katalogowe a faktyczne przyśpieszenie.
Tomasz1983 13-08-2015, 22:00 Witam. Mam pytanie czy ktoś może sprawdzał przyśpieszenie swojego 1.6 ecoboosta 150 hp do "100 km/h". Katalog podaje 8,6 sekundy co wydaje mi się nierealnym wynikiem po tym co widziałem chociażby na youtubie na różnych filmikach. Poniżej link gdzie mocniejsza wersja 1.6 180 konna osiąga wynik 8,9 gdzie katalog mówi o 7,9. https://www.youtube.com/watch?v=9PoVPcWpbBo
Rozumiem, różnice 0,2 -0,3 sekundy ale różnica 1 sekundy to już wydaje mi się lekka przesada. Z ciekawości spojrzałem na osiągi 1.0 ecoboosta 100 oraz 125 konnego i katalogowo mają one 12,5 oraz 11,3 do "100 km/h" co by oznaczało że 1,6 150 konny jest prawie 3 sekundy szybszy do "100 km/h" od 125 konnego. Wiem, że te 125 koni wsparte jest tylko pojemnością 1,0 ale mimo wszystko taka różnica na korzyść 1,6 150 konnego wydaje się zbyt duża.
No filmiki z youtube to pokazują dokładność pomiaru że głowa mała :) :)
Na tym filmiku widać zły start i odcinka na 1 biegu , lekko stracił sekundę. Dużo zależy też od nawierzchni.
Start, zmiana biegów, too samoo auto może przyśpieszyć do 100 w 10 sekund jak i 8 z różnymi kierowcami.
Może Tusk wie,jak tu żyć donek mi też nie przyśpiesza jak w katalogu.Chyba pozwę forda,a tak na poważnie przyśpieszenie zależy od tak wielu zmiennych jak i od umiejętności kierowcy że szkoda sobie zaprzątać głowę takimi dywagacjami.
Tomasz1983 14-08-2015, 01:07 Panowie doskonale zdaję sobię sprawę z tego od jak wielu czynników zależy przyśpieszenie, mozna by tak wymieniać i wymieniać (waga kierowcy, ilość benzyny w baku, rodzaj nawierzchni, ogumienie, gęstość powietrza i wiele wiele innych.) Co do filmiku który zamieściłem to akurat nie zgodzę się, że stracił sekundę na starcie bo czas jaki osiągnął do 50 km/h czyli 3 sekundy jest czasem realnym. Według twojej teorii skoro stracił sekunde to do 50 km/h miałby czas około 2 sekund. Powiem tylko tyle że taki czas do 50 km/h robią samochody kilkuset konne które paczkę zamykają poniżej 6 sekund. Nie chcę się tu sprzeczać ale według mojej opinii Ford mocno zaniżył dane w katalogu bo te wartości 7,9 oraz 8,6 (do 100 km/h) dla dwóch wersji 1,6 (150 i 182 konnej) są mocno zaniżone. Ps: A co do dokładności pomiaru na youtubie oczywiście że to zadna dokładność gdyby się chciało porównywać do dziesiątych sekundy ale kiedy rozbieżność sięga sekundy czy ponad to nie trudno to zauważyć nawet ze stoperem w ręku.
Po co to halo? Nawet nie wiadomo, czy jedzie pod górkę, przy jakich obrotach wrzuca kolejne biegi... Wróżenie z fusów. Trochę jak cytowanie wikipedii w opracowaniu naukowym - trzeba czytać ze zrozumieniem.
No filmiki z youtube to pokazują dokładność pomiaru że głowa mała :) :)
Na tym filmiku widać zły start i odcinka na 1 biegu , lekko stracił sekundę. Dużo zależy też od nawierzchni.
Start, zmiana biegów, too samoo auto może przyśpieszyć do 100 w 10 sekund jak i 8 z różnymi kierowcami.
Zgadzam się z kolegą, koleś z filmiku musi popracować nad techniką zmiany biegów bo traci cenny czas.
Tomasz1983 - da się osiągnąć tego co podaje producent w katalogu, ale jest to trudne. W praktyce jest i tak parametr kompletnie do niczego nie przydatny.
juri2069 14-08-2015, 17:20 Mi się udało chyba o 0.1-0.2 lepiej niż podaje producent . I to było na prostej drodze przy dobrej przyczepności . Tyle że automat na sporcie zmienia biegi chyba lepiej niż człowiek:P
Tyle że ze stoperem w ręce i tu t mógł być błąd. Nikt nie jest nieomylny
Bez Driftboxu raczej bym się wstrzymał...
pankrakus 15-08-2015, 04:42 Witam. Mam pytanie czy ktoś może sprawdzał przyśpieszenie swojego 1.6 ecoboosta 150 hp do "100 km/h". Katalog podaje 8,6 sekundy co wydaje mi się nierealnym [...].
Witam
1) Mam pytanie - jaki jest cel / sens tego wątku
Co za różnica czy auto przyśpiesza w 5 czy 10 sekund => czy kolega zamierza składać reklamację do Forda?
Druga kwestia, co będzie wynikało z wpisu, że ktoś osiągnął dane katalogowe?
Równie dobrze można założyć watek komu udało się uzyskać w trasie spalanie katalogowe i dlaczego nie
Uważam, że ten wątek to bezsensowne bicie piany z którego totalnie nic nie wynika => sugeruję zamknięcie wątku
2) Może autor wątku poda nam szczegóły wg jakiej normy jest sprawdzane przyśpieszenie => jaka metodologia badania, jakie warunki badania przyśpieszenia
Przypomnę, że zużycie paliwa mierzy się wg konkretnej normy
Szerszy temat => homologacja samochodu => jak się ją przeprowadza i wg jakich norm / przepisów
Jeśli już zaczynamy dyskusję, to niech będzie merytoryczna
pozdrawiam
pankrakus
Tomasz1983 15-08-2015, 10:10 Kolega Pankrakus się bardzo obruszył a ja zmierzam jedynie do tego, że Ford bardziej przekłamuje swoje wyniki od innych marek. Tutaj dałem za przykład przyśpieszenie bo czytałem kilka testów w różnych gazetach i te wyniki zawsze były znacznie gorsze od wyników jakie podawał producent. W przypadku innych marek samochodów te wyniki testowe z katalogowymi były o wiele bardziej zbliżone. Jeśli kolega Pankrakus ma problem to proszę zamknijcie temat bo ja już tu nic nowego nie wniosę poza tym że według mnie Ford zwyczajnie ten wynik zaniżył. A co do samego przyśpieszenia oczywiście, że ma to marginalne znaczenie czy samochód przyśpiesza w 8,5 czy w 9 sekund ale chodzi o sam fakt pisania prawdy przez producenta. Bo jak wszystko tak będziemy przyjmować bez krytyki to niedługo katalogowo nasze samochody będą palić 2 litry a na stacji się dopiero okaże że spaliły 10:)) I trochę więcej luzu, zamieściłem temat z ciekawości czy ktoś bawił się i w jakikolwiek sposób weryfikował faktyczne przyśpieszenie a nie po to żeby bić pianę o takie pierdoły.
Kolega Pankrakus się bardzo obruszył a ja zmierzam jedynie do tego, że Ford bardziej przekłamuje swoje wyniki od innych marek
Nie wiesz o czym mówisz.
Producenci często zawyżają lub zaniżają parametry w katalogu. Największy "przekręt" jest na zużyciu paliwa.
Dobrze, że choć nasze Fordy trzymają "koniki".:619:
Dla mnie przyspieszenie do 100km/h liczy się tylko podczas decyzji o wyborze konkretnego silnika przy zakupie samochodu. I to tylko po to aby porównać z innymi silnikami dla określenia dynamiki. Później najistotniejszym parametrem są Nm i krzywa przebiegu momentu.
krakus nikt piany nie bije tylko idzie sobie dyskusja luźna , podziwiam to że chciało Ci się takiego posta pisać aby wyrazić swoje niezadowolenie z tematu haha
Jakie to polskie
Tomasz1983 17-08-2015, 08:39 Producenci często zawyżają lub zaniżają parametry w katalogu. Największy "przekręt" jest na zużyciu paliwa.
Dobrze, że choć nasze Fordy trzymają "koniki".:619:
Dla mnie przyspieszenie do 100km/h liczy się tylko podczas decyzji o wyborze konkretnego silnika przy zakupie samochodu. I to tylko po to aby porównać z innymi silnikami dla określenia dynamiki. Później najistotniejszym parametrem są Nm i krzywa przebiegu momentu.
z tym się zgodzę w 100%. Co do wartości osiąganych na hamowniach to rzeczywiście ford wypada bardzo poprawnie. Praktycznie wartości niższych niż podaje producent nie ma a często przy silnikach z turbiną jest nawet nadwyżka do 5-7% więcej mocy. Z danymi dotyczącymi przyśpieszenia jest jednak trochę inaczej. Nikogo nie zamierzam przekonywać do swoich racji więc jeśli kolega Atlis uważa inaczej to nie ma problemu. Każdy ma prawo do własnego zdania a forum jest chyba po to żeby się tym zdaniem dzielić z innymi szczególnie wtedy kiedy ma się jakieś wątpliwości. Pozdrawiam wszystkich:)
Przyspieszam swoim w 7,7-9 s (pomiar driftboxem). Przyspieszenie do setki zależy od tysiąca czynników (rozgrzanie opon, silnika i warunki atmosferyczne mają niebagatelne znaczenie), trzeba przede wszystkim dobrze wykorzystać 1 i 2 bieg, a nie jest to łatwe, bo doładowane benzyny są zduszone specjalnie na tych biegach prawdopodobnie po to by nie palić sprzęgła. Testy w gazetach totalnie mnie nie interesują. W swojej klasie - ok. 8 s do setki i v. max ok. 220-230 km/h wygrywałem z każdym przedstawicielem marki konkurencyjnej, a mierzyłem się m.in. z AUDI A6 2.7 TDI (190 KM 420NM), Lexusem IS 250 (208 KM), BMW 520 D (184 KM), nowym Passatem 1.8 TSI (180 KM), Fiestą ST 2.0 (150 KM) - to akurat Ford z 8,3 s w papierach, w wielokrotnie powtarzanych próbach na autostradzie. Wielokrotnie widzę też zdziwienie kierowców marek premium, gdy mają dwie paki na autostradzie, a tu idzie jak przecinak zwyczajna Fordzina....to tyle na tyle kłamstw Forda ;)
bestia150 17-08-2015, 11:04 Tomasz1983, ten filmik co podałeś powinien być za tytułowany jak NIE MIERZYĆ przyspieszenia. Ja na nim widzę same straty i jeszcze raz straty...
0-100km/h 1.6 EB, ale po chipie:
https://www.youtube.com/watch?v=nsckkwJ48x0
https://www.youtube.com/watch?v=JD-Nyl3sz7Q
https://www.youtube.com/watch?v=m-L6_J8qols
Tomasz1983 17-08-2015, 11:33 Po chipie u HEKO?? w codziennym użytkowaniu wyraźna różnica?
Po chipie u HEKO?? w codziennym użytkowaniu wyraźna różnica?
To pytanie retoryczne :?: :p
wyraźna różnica?Chcesz się przekonać? ;) Jak nie kręcisz powyżej 4000obr to mozesz nie zauważyć.
Mnie na dwójce udało się jedynie 100 osiągnąć.
Tomasz1983 17-08-2015, 15:49 Chcesz się przekonać? ;) Jak nie kręcisz powyżej 4000obr to mozesz nie zauważyć.
Mnie na dwójce udało się jedynie 100 osiągnąć.
Chyba każdy kto kupuje takie autko kręci je ponad 4 tyś. Nie mówię że na każdym biegu ale frajda to jest właśnie powyżej 3-4 tyś. Niby ten moment już jest od 1600 ale praktycznie powyżej 2 tyś a nawet 2,5 tyś czuć dopiero mocnego kopa.
frajda to jest właśnie powyżej 3-4 tyśAle nie w EB 150KM, bo ten powyżej 4000-4500 obr słabnie już, więc nie ma sensu go wyżej kręcić. Co innego wersja 182 lub po chipie. Ale jeśli tak jeździsz to poczujesz dużą różnicę.
Spytałem, bo też jestem z Łodzi. No, północne okolice.
Tomasz1983 17-08-2015, 17:54 Ale nie w EB 150KM, bo ten powyżej 4000-4500 obr słabnie już, więc nie ma sensu go wyżej kręcić. Co innego wersja 182 lub po chipie. Ale jeśli tak jeździsz to poczujesz dużą różnicę.
Spytałem, bo też jestem z Łodzi. No, północne okolice.
W 1.6 EB 150 hp na wykresie rzeczywiście moment powyżej 4 tyś zaczyna słabnać ale mimo to warto go kręcić do 6 tys bo i tak lepiej pójdzie w przedziale 4-6 tysięcy niż po wrzuceniu na wyższy bieg juz przy 4-4.5 tysiąca. Tym bardziej ze moc osiąga właśnie dopiero w okolicach 6 tys.
Pomiędzy serią 150 KM a 182 KM jest spora różnica, a pomiędzy serią 150, a chipowanym jest ogromna różnica.
http://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Ford-Focus-MK3-1.6-SCTi-EcoBoost-134kW-182KM
http://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Ford-Focus-MK3-1.6-SCTi-EcoBoost-110kW-150KM
Pitterek 17-08-2015, 18:28 Tomasz1983
Ośmielę się nie zgodzić.
W C-maxie 1.6EB@150KM po przekroczeniu 4 tyś obrotów ma się wrażenie jakby ktoś nagle odciął moc / trzymał auto / dorzucił 300kg do masy auta itp i dalsze rozpędzanie się na tym samym biegu jest niezwykle irytujące (i moim zdaniem pozbawione sensu).
W takim momencie wbijałem kolejny bieg i miałem wrażenie, że samochód nabiera prędkości znacznie szybciej.
Pewnie wpływ na to ma maksymalna moc, która uzyskiwana jest praktycznie już od 4tyś obrotów (ok. 145KM), a moment obrotowy zaczyna lecieć na łeb na szyję?
Więc kręcenie do 6tyś obr/min mija się z celem.
zombie6
No właśnie w 182KM dochodzi odblokowanie zakresu > 4tyś obrotów.
W 1.6EB po chipie @200KM masz podbicie w całym zakresie obrotów.
Tomasz1983 17-08-2015, 19:57 a no właśnie Pitterek jak sam napisałeś w cmaxie max moc masz już przy 4 tyś i dlatego po 4 tyś nie masz już takiego ciągu i w twoim przypadku lepiej wrzucić wyższy bieg. W focusie 1.6 150 KM co prawda moment również zaczyna szybka spadać powyżej 4 tyś ale moc cały czas rośnie aż do 5800 obrotów i moim zdaniem dlatego w przypadku foki nie warto wrzucać wyższego biegu przy 4 tyś a raczje bliżej 5,5-6 tyś (mówię oczywiście o optymalnej zmianie biegów w celu uzyskania najlepszego przyśpieszenia). W każdym bądź razie ja mocniejszego kopa czuję pomiędzy załóżmy 4 a 5,5 tyś aniżeli 2,5-4 tyś.
Tomasz1983 Pitterek to kiedyś miał max moc przy 4000, bo teraz ma więcej i wyżej ;)
Nie ma znaczenia Focus, C-max, czy Kuga, tylko wersja mocy.
Generalnie chodzi o to, że w wersji 150KM od około 4tys do odcięcia przyrost mocy to ok 10 koni (wykres robi się płaski), a moment maleje o ok 100Nm, więc dużo. W wersji 182KM zarówno moment zaczyna później spadać, bo po 5tys obr i moc nadal znacząco rośnie, tutaj przyrost od 4tys do odcięcia to ponad 40KM.
Po chipie to wiadomo i więcej, i wyżej :D
Strojony 1.6EB odpycha się nawet przy delikatnym traktowaniu lepiej niż seria. I jeżeli chcesz łamać rekordy 0-100, to daj sobie przesunąć revlimiter do 6800 i na 2 biegu robisz 100km/h GPS z palcem w d.
https://youtu.be/pdHLE-j8DVA
bestia150 19-08-2015, 10:43 Po chipie u HEKO?? w codziennym użytkowaniu wyraźna różnica?
Tak. Różnica jest KOLOSALNA. Może to trochę szczeniackie zachowanie (młody jeszcze jestem :619:), ale uwielbiam na światłach odjeżdżać cwaniakom, którzy jadą za mną prawym pasem i widząc czerwone zjeżdżają na lewy, bo myślą, że będą szybsi jak mają fury warte >100 tys. zł :mrgreen:
Przed chipem >4000 obr. nic się już nie działo.
na 2 biegu robisz 100km/h GPS z palcem w d.
To jednak się da? :p
Oj tam, oj tam, takie furki to ja sprowadzam na ziemię już wersją 182 :mrgreen:, ale na pewno po chipie jest jeszcze lepiej, bo między serią 182 a chipem, nadal jest dosyć spora różnica, wyższy moment robi swoje. Kto jednak nie chce robić chipa, a chce pojeździć szybciej to wyłącznie wersja 182, bo ciągnie bez zadyszki do 6200 obr/min.
bestia150 19-08-2015, 10:59 Dokładnie.
Po chipie przy 5600 obr. mam taki moment jaki był maksymalny w serii przy 2500 obr. :)
Strojony 1.6EB odpycha się nawet przy delikatnym traktowaniu lepiej niż seria. I jeżeli chcesz łamać rekordy 0-100, to daj sobie przesunąć revlimiter do 6800 i na 2 biegu robisz 100km/h GPS z palcem w d.
https://youtu.be/pdHLE-j8DVA
Ja bym wolał usunąć zduszenie 1-go biegu w szczególności ;) Ewidentnie jest ograniczony moment na tym biegu i dlatego tak trudno uzyskiwać dobre czasy 0-50 i 0-100. Czasami udaje się ładnie wstrzelić, ale nie zawsze. Przy braku zduszenia byłoby łatwiej ;)
bestia150 19-08-2015, 11:10 Seryjnie jedynka jest potwornie zamulona, to fakt.
Od siebie jeszcze dodam, że po chipie obowiązkowo wymiana IC, bo w te upały miałem temp. w dolocie >70st. i ewidentnie było czuć jak uciekają konie. W chłodniejsze dni przy 25st. w dolocie potrafi być nie wiele mniej, bo 55-60st. :?
Ja się już szykuję do jego wymiany, bo chcę zaliczyć Chorwację, a tam skwar większy niż u nas :p
Tomasz1983 19-08-2015, 11:31 No właśnie ta zamulona jedynka bardzo irytuje:/
zombie6 - raczej nie dasz rady przenieść 100% momentu na 1. biegu, no i pewnie sprzęgło poszło by się tenteges. Sam odczuwam jego zużycie.
bestia150 - owszem, przy 6800 i na 17" wzwyż się da. Na 16" i 6700 raczej jest to problem.
Atlis A jakie znaczenie ma średnica koła? Nie bardzo rozumiem bo wydaje mi się, że zwiększając średnicę felunku zmniejsza się profil opony tak aby w rozrachunku zostać na +/- na tym samym poziomie.
latar - taka jest teoria. W praktyce 1. jest różnica w średnicy, polecam porównać średnice opon standardowo zakładanych do Mk3, 2. chodzi też o jakiś "sweet spot" - 205/55 R16 ma znacznie mniejszą średnicę niż R17 czy R18, jest oponą węższą, więc a) zawyża prędkość, b) przeniesie mniej momentu c) ma mniejsze opory toczenia.
W przypadku Mk3 ideałem jest R17.
205/55 R16 (...) zawyża prędkośćRozmiar opony jest wpisany w kompa auta, więc pewnie są robione korekty predkości względem rozmiaru kół. Myślę, że jeśli na takich wyjechał z fabryki i cały czas jeździ, to ten punkt przynajmniej odpada.
Żadne korekty nie są robione.
Karwos00 20-08-2015, 20:34 W teorii na większych naleśnikach są mniejsze opory toczenia i przyspieszenie jest lepsze pewnie o jakieś 0,000000005% :). A różnice prędkości w focusie firmowym są dość spore - jadąc jednostajnie licznikowe 100 GPS pokazuje 87-90. U mnie jadąc 100 - wg GPS mam między 98-100 więc nadzwyczaj nieźle.
no to dziwnie Ci pokazuje ten licznik, opony masz wymiarowe?? Bo licznik ma zawyżać prędkość.
U mnie licznik na fabrycznych 17 zawyża o 3-5km/h zależnie od predkości. Inna sprawa, to że powyżej 100km/h wskazówka licznika pokazuję więcej niż wskazanie cyfrowe tempomatu, lub w teście zegarów.
Strojony 1.6EB odpycha się nawet przy delikatnym traktowaniu lepiej niż seria. I jeżeli chcesz łamać rekordy 0-100, to daj sobie przesunąć revlimiter do 6800 i na 2 biegu robisz 100km/h GPS z palcem w d.
hmm... ja potrafię osiągnąć 100km/h na dwójce w swoim 1.6 150KM (hb). Czyżby to znaczyło, że mam chipowany?;/
Tomasz1983 21-08-2015, 16:53 hmm... ja potrafię osiągnąć 100km/h na dwójce w swoim 1.6 150KM (hb). Czyżby to znaczyło, że mam chipowany?;/
Licznikowe 100 km/h przy odcięciu na 2 biegu może i osiągniesz ale pamiętaj że licznikowe 100 km/h to faktyczne 95-96 km/h. Zresztą producent podaje że prędkość maksymalna na 2 biegu to 96 km/h więc o 100km/h na dwójce bez czipowania zapomnij.
mkay - tu się na liczniki nikt nie bawi.
Karwos00 21-08-2015, 20:51 U mnie opony oryginał, a prędkość skoro pokazuje dobrze - to chyba dobrze :)
hmm - zdaję sobie sprawę, że licznik nieco zaniża prędkość, ale w mk3 są naprawdę niewielkie różnice... z drugiej strony jak piszecie,*że 96km/h jest możliwe, to może i był to błąd pomiarowy. spróbuję jeszcze z GPSem
Średnio przekłamuje 5 km/h przy każdej prędkości.
u mnie nawet mniej... przy tempomacie na 100km/h, gps pokazuje koło 98, ale to zależy od wielu czynników, choćby ciśnienia w oponach
bestia150 23-08-2015, 21:16 Wymieniłem IC na większego 550x230x65 i żałuję, że dopiero teraz!
Pierwsze wrażenie jakbym znowu odebrał auto po chipie od Heko. Ciągnie mocno, aż do odcinki bez efektu "puchnięcia" jakie wcześniej występowało. Temp. w dolocie jest teraz o połowę niższa i przekracza 30-35st. dopiero przy mocnym deptaniu.
W końcu mogę się cieszyć wszystkimi 200 rumakami jakie mam :D
W czwartek jadę do Grześka ze znajomym to przy okazji sprawdzę czy większy IC dodał jakieś bonusy w KM/Nm.
Tomasz1983 24-08-2015, 21:15 Wracając do danych katalogowych mam jeszcze jedno pytanie odnośnie silnika 1.6 eb 150 i 183 hp przed i po liftingu. Mianowicie z przed liftingu dane producenta: 1.6 150 hp 0-100 km/h: 8,6, 1,6 183 hp 0-100 km/h: 7,9.
Po liftingu prawie te same silniki tylko zmniejszona pojemność do 1.5
1,5 150 hp 0-100km/h:8,9, 1,5 183 hp 0-100km/h: 8,6.
To znaczy, że po liftingu i zmniejszeniu pojemności do 1,5 silnik 150 konny jest wolniejszy o 0,3 sekundy a 183 konny aż o 0,7 sekundy do setki. Wychodzi na to, że obecna wersja 183 konna przyśpiesza tak samo jak 150 konna z przed liftingu. Jest to dla mnie dziwne, bo Ford przekonywał że nowe silniki 1,5 będą jeszcze żwawsze od tych 1,6.
A waga aut sie nie zmienila?
Wracając do danych katalogowych mam jeszcze jedno pytanie odnośnie silnika 1.6 eb 150 i 183 hp przed i po liftingu. Mianowicie z przed liftingu dane producenta: 1.6 150 hp 0-100 km/h: 8,6, 1,6 183 hp 0-100 km/h: 7,9.
Po liftingu prawie te same silniki tylko zmniejszona pojemność do 1.5
1,5 150 hp 0-100km/h:8,9, 1,5 183 hp 0-100km/h: 8,6.
To znaczy, że po liftingu i zmniejszeniu pojemności do 1,5 silnik 150 konny jest wolniejszy o 0,3 sekundy a 183 konny aż o 0,7 sekundy do setki. Wychodzi na to, że obecna wersja 183 konna przyśpiesza tak samo jak 150 konna z przed liftingu. Jest to dla mnie dziwne, bo Ford przekonywał że nowe silniki 1,5 będą jeszcze żwawsze od tych 1,6.
Po pierwsze - skończ się jarać danymi przyspieszenia do setki, auto ma przede wszystkim lekko przyspieszać w warunkach drogowych od każdych obrotów - wtedy daje frajdę i nie trzeba go katować by przyspieszał, po drugie - silniki 1.5 nie mają funkcji overboost 270 NM jak w 1.6 i być może stąd gorsze wyniki, choć mój uśredniony wynik też w granicach 8,5 s się zawiera, co nie ma najmniejszego znaczenia, bo auto po prostu chce jechać w każdych warunkach i za to je lubię, a nie za sprint do setki.....autem trzeba się przejechać by ocenić dynamikę, dane katalogowe to tylko podpowiedź, ale nie wyrocznia.
Tomasz1983 25-08-2015, 07:33 Po pierwsze - skończ się jarać danymi przyspieszenia do setki, auto ma przede wszystkim lekko przyspieszać w warunkach drogowych od każdych obrotów - wtedy daje frajdę i nie trzeba go katować by przyspieszał, po drugie - silniki 1.5 nie mają funkcji overboost 270 NM jak w 1.6 i być może stąd gorsze wyniki, choć mój uśredniony wynik też w granicach 8,5 s się zawiera, co nie ma najmniejszego znaczenia, bo auto po prostu chce jechać w każdych warunkach i za to je lubię, a nie za sprint do setki.....autem trzeba się przejechać by ocenić dynamikę, dane katalogowe to tylko podpowiedź, ale nie wyrocznia.
Po pierwsze niczym się nie jaram. Po drugie sam piszesz, że twój ma około 8,5 do setki czyli sam sprawdzałeś ile ma a piszesz że to nie ma żadnego znaczenia bo liczy się odczucie a nie liczby. To po co w ogóle sprawdzałeś?!? Po trzecie oczywiste jest to że najważniejsze jak autko zachowuje się w codziennej jeździe ale nie po to są podawane dane liczbowe żeby nie miały one przełożenia na drodze. A wracając do samych wartości to jeśli rzeczywiście po lifcie nie maja funkcji overboost to bardzo mozliwe że to wpływa na ich słabszy wynik do setki bo żadne inne racjonalne wytłumaczenie nie przychodzi mi do głowy.
Średnio ma 8,5 s, bo w sprzyjających warunkach ma 7,7, a w słabych 9....ale przyspieszenie do setki nic nie znaczy :!: Powtórzę to jeszcze raz. Miałem poprzednio wolnossący silnik 1.8 140 KM, który miał w papierach 8,9s do setki (9,3 robiło się średnio w rzeczywistości), a nie jechał, trzeba go było katować, a i tak było tak sobie + piekielnie głośno. Ogólnie sprawdzam auta po kilka razy na swoich : "odcinkach kontrolnych". Foka jest szybsza na nich o 25 km/h od owego 1.8 i o 10 km/h od 1.4 TSI 160 KM Scirocco, pomimo tego że w prasowych testach VW jest zawsze szybszy. Dlatego wyrosłem z tabelek, testów prasowych i suchych cyferek....
Ogólnie sprawdzam auta po kilka razy na swoich : "odcinkach kontrolnych".
I moim zdaniem to jest właśnie bardzo istotne przy testowaniu samochodu - żeby znać dobrze trasę (nawierzchnię, dziury, progi, zakręty). Wtedy dopiero mamy bardzo dokładne porównanie między poprzednim autem, a tym, którym teraz jedziemy.
W żadnym ze swoich aut 0-100 km/h nigdy nie sprawdzałem, bo i nie było po co. :-) (można przyjąć, że były na to za wolne)
Oprócz tych "odcinków kontrolnych" piekielnie ważne znaczenie ma to czy auto płynnie przyspiesza np. od 40 km/h na 3-ce, od 60 km/h na IV-ce, od 80 km/h na V-tce itd., bo ktoś powie że po co ? przecież można zredukować - ok, ale ja jeszcze raz powtórzę, że właśnie to ma kluczowe znaczenie w dynamice auta na co dzień, a nie sprint 0-100.....
No właśnie. Miałem Foke MK2 2.0TDCi 136KM, ważyła 1478kg, 0-100 w 9.3s. Mam jeszcze wolnossącą bene C4 2.0 też 136KM, waży 1351kg a 0-100 w 9.2s
Z porównania tych samochodów (przez rok miałem oba) wynikało jedno. C4 nie jechało a w katalogu szybciej 0-100 a że o 120kg mniej tylko wspomnę. Te samochody w codziennym użytkowaniu dzieliła przepaść w osiągach! Oczywiście turbo robiło robotę.
Ford twierdzi, że w 1.5EB pomimo gorszego przyspieszenia 0-100 to "użytkowe" osiągi są lepsze Atlis kiedyś coś wrzucał na ten temat. Przyznać trzeba jednak, że marketingowo wygląda to słabo dla Kowalskiego. Bo czym on ma się podeprzeć. Producenci podają praktycznie tylko przyspieszenie 0-100kpg i Vmax. Do innych danych trzeba się dokopać. Czasem jakieś gazety coś tam mierzą ale nie dla wszystkich wersji silnikowych przecież. Jazda testowa też nie wiele da bo otoczenie zwykle nowe, bo samochód inny, itd itp.
Bump: Popatrzyłem w katalogi i jest tak
| Vmax | 0-100 | 50-100 (4bieg)
-------------------------------------------
1.5 EB 150 | 210 | 8,9 | 8,2
1.5 EB 182 | 222 | 8,6 | 8,0
1.6 EB 150 | 210 | 8,6 | 8,6
1.6 EB 182 | 222 | 7,9 | 7,7
Z pewnością przyspieszenie 50-100 na 4. biegu jest ważnym parametrem i tu no...widzicie.
Trzeba poczekać na wykresy z hamowni od Heko tego 1.5 EB, być może faktycznie mają mniej momentu.
Tomasz1983 25-08-2015, 09:22 i tak na marginesie to chyba jedynie ford podaje wartości od 50-100 na 4 biegu bo wszystkie inne marki podaja od 60 do 100 na 4 biegu, przez co ciężko jest porównać elastyczność fordów do innych marek samochodów.
A kurde Tomasz1983 masz rację. Nie ta sttrona z katalogu. Przepisałem dla kombi. Poprawiłem w swoim poście żeby zamieszaanie mniejsze było. 50-100 też oczywiście inne;P
https://www.youtube.com/watch?v=lrcLD8tW8RY - tu jest wprawdzie automat i kombi oraz przyspieszenie licznikowe, ale wygląda na to, że wszystko jest ok i daje radę. Przyspieszenie katalogowe zrobi bez problemu.
https://www.youtube.com/watch?v=33s2gzgKvOg - dla porównania, w podobnych warunkach mocniejsze BMW.
Już to daje pogląd na to, że często nie wiem dlaczego dane Fordów z gazetek motoryzacyjnych są jakieś zaniżane, bo dziwnym trafem niemal zawsze są gorsze niż w katalogu, a BMW, VW itp. praktycznie niemal zawsze lepsze niż w katalogu....dodam, że BMW, VW ma raczej większe przekłamanie licznikowe od Forda....
Tomasz1983 25-08-2015, 11:20 https://www.youtube.com/watch?v=lrcLD8tW8RY - tu jest wprawdzie automat i kombi oraz przyspieszenie licznikowe, ale wygląda na to, że wszystko jest ok i daje radę. Przyspieszenie katalogowe zrobi bez problemu.
https://www.youtube.com/watch?v=33s2gzgKvOg - dla porównania, w podobnych warunkach mocniejsze BMW.
Już to daje pogląd na to, że często nie wiem dlaczego dane Fordów z gazetek motoryzacyjnych są jakieś zaniżane, bo dziwnym trafem niemal zawsze są gorsze niż w katalogu, a BMW, VW itp. praktycznie niemal zawsze lepsze niż w katalogu....dodam, że BMW, VW ma raczej większe przekłamanie licznikowe od Forda....
Sorry ale nie do końca rozumiem twoją wypowiedź. Uważasz, że Ford zaniża w katalogach dane czy to miała być ironia? Z tego filmiku co zamieściłeś z focusem 1.5 skoro licznikowo wyszło 7,9 to pewnie faktyczne wyszłoby okolo 8,5-9,0 czyli tyle co podaje producent. Ale szczerze to od samego początku bardzo ładnie się wkręcał ten focus. Ktoś wystartował idealnie.
W gazetkach uważam, że zaniżają, albo po prostu ruszać Fordami nie potrafią :p Dobry start zresztą nie zawsze wyjdzie - to fakt.
Które wszystkie inne?
1.5EB ma mniej momentu i tyle.
Tomasz1983 25-08-2015, 13:58 Które wszystkie inne?
1.5EB ma mniej momentu i tyle.
No właśnie ma mniej momentu przy tej samej mocy wiec powinien być mniej elastyczny... a z danych producenta wynika ze ma lepszą elastycznosc od 1.6 ale za to gorsze przyspieszenie.
Jako ciekawostkę dorzucę wartości przyspieszenia dla C-maxa, bo według danych Forda dla niego czas 0-100 jest identyczny dla obu wersji 150 (180 występuje tylko w automacie, czyli +0,8s, a w Focusie +0,3s :shock: dla 150).
| Vmax | 0-100 | 50-100 (4bieg)
-------------------------------------------
1.5 EB 150 | 210 | 9,4 | 8,4 - tutaj to chyba błąd.
1.6 EB 150 | 204 | 9,4 | 8,8
Pewnie urealnili czas dla Focusa, a i tak te dane są od czapy.
Tomasz1983 mogli lekko zmodyfikować przełożenia skrzyni.
Często na testy dziennikarskie auta są lekko podrasowane, stąd lepiej przyspieszają. :)
Np. Passat na testy dziennikarskie w Polsce miał specjalne tłumiące dźwięk szyby, ale nie można ich u nas dokupić, a co do lekkiego podrasowania silników to nic nie wiem. :)
M....
Karwos00 26-08-2015, 21:04 I tak najważniejsza jest elastyczność!!! co komu po przyspieszeniu jak tego praktycznie nigdy się nie wykorzystuje - bo i po co - ścigać to się można na Bemowie :).
A dane katalogowe nie dotyczą konktretnego modelu - wystarczy porównać golasa albo takiego z 30 poduszkami, 5 kamerami, GPS, Navi, Skórą , dodatkowymi systemami bezpieczeństwa, eletrycznymi fotelami, lusterkami, domykaniem drzwi, roletami itp, do tego jeszcze 20 głośników, 5 mikrofonów, wstawki drewniane, Panoramiczny dach albo szyber elektryczny - to wszystko musi zwiększać masę.
Dane katalogowe wpisują pewnie najlżejszej wersji a do testów dla dziennikarzy dają najlepiej wypasione bo byłby wstyd jakby dali z korbkami - no i dane zaczynają kłamać jak ma się samochód ze wszystkim co tylko można znaleźć w spisie wyposażenia dodatkowego.
bestia150 27-08-2015, 12:31 Konia z rzędem temu kto będzie potrafił za każdym razem wykręcić ten sam czas do setki ;)
Mnie głównie interesuje moc i moment >2500 obr./min., gdy trzeba kogoś wyprzedzić. Tak to teraz wygląda u mnie :619:
http://files.tinypic.pl/i/00696/fnkqpflbue9h.jpg
Dwa ostatnie wykresy to większy IC + filtr K&N 57s-4000 z zaślepką (test 3) oraz bez niej (test 4). Bez korekty softu.
Dokładnie, przyspieszenie do setki to loteria i ma nikłe znaczenie w warunkach drogowych.
I tak najważniejsza jest elastyczność!!! co komu po przyspieszeniu jak tego praktycznie nigdy się nie wykorzystuje - bo i po co - ścigać to się można na Bemowie :).
to czemu nie masz silniczka 800cm ??
A drugie elastycznosc to mozliwosc przyspieszenia w jak najwiekszym zakresie obrotów czyli zdanie "I tak najważniejsza jest elastyczność!!! co komu po przyspieszeniu"
Jest tak bezsensowne że bania boli. to jak przyśpieszenie nie ma znaczenia to na czym ma ta elastycznosc wychodzić?? na cofaniu? hamowaniu?
Myślcie ludzie co piszecie...
to czemu nie masz silniczka 800cm ??
A drugie elastycznosc to mozliwosc przyspieszenia w jak najwiekszym zakresie obrotów czyli zdanie "I tak najważniejsza jest elastyczność!!! co komu po przyspieszeniu"
Jest tak bezsensowne że bania boli. to jak przyśpieszenie nie ma znaczenia to na czym ma ta elastycznosc wychodzić?? na cofaniu? hamowaniu?
Myślcie ludzie co piszecie...
Są dwa rozumienia elastyczności - my piszemy o zdolności przyspieszania na wyższych biegach np. 60-100 km/h na IV-ce, czy 80-120 na VI-tce itp., na tym ma polegać owa elastyczność znafco i to ona ma diametralne znaczenie na co dzień :619: Drugie rozumienie to np., to, że na trójce możemy przyspieszyć od 50-150 km/h i tutaj właściciele wolnossących benzyn się burzą i twierdzą, że mają elastyczne silniki - w tym rozumieniu i owszem !
Są dwa rozumienia elastyczności - mi piszemy o zdolności przyspieszania na wyższych biegach np. 60-100 km/h na IV-ce, czy 80-120 na VI-tce itp., na tym ma polegać owa elastyczność znafco
Niestety ten dziennikarski dziwoląg wszedł to powszechnego użycia i tam został.
wtomeks trzeba nauczyć się z tym żyć.
Tak to teraz wygląda u mnie
Zmniejsz wykres bo forum się rozjeżdża.
Niestety ten dziennikarski dziwoląg wszedł to powszechnego użycia i tam został.
wtomeks trzeba nauczyć się z tym żyć.
Żaden dziwoląg, a dwie definicje elastyczności co jak widać nie mieści się w głowach co poniektórym....Mnie akurat bardziej interesuje czy auto przyspieszy na V-tce bez problemu od np. 100-150, czy też będę to musiał zrobić przy akompaniamencie wycia na III-ce.....
Jakie dwie definicje? Liźnij maszynoznastwo.
Tutaj, co prawda z "prasy", ale piszący stara się uporać z mylnym wykorzystaniem pojęć.
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/producenci/news-diesel-nie-jest-elastyczny,nId,1374399
Dżizus - normalnie, dwa rozumienia tego samego pojęcia i nie ma co się rozwodzić nad takimi pierdołami....coś jest elastyczne, bo na np. III-ce jedzie 50-150 vs. coś jest elastyczne, bo ciągnie od niskich obrotów na każdym biegu i chce przyspieszyć z łatwością np. od 80-tki na V-tce i tyle......różne rozumienie tego samego pojęcia - akurat w prasie w większości przypadków za elastyczny uważany jest silnik mający krótki czas 60-100 km/h na IV-tym biegu, choć b.często ten silnik jest także elastyczny w drugim znaczeniu i jedzie np. 60-200 km/h na IV-ce, czyli ma szeroki zakres obrotów do wykorzystania na każdym biegu....
Karwos00 31-08-2015, 14:41 wtomeks - dobrze wiem co piszę - pisząc przyspieszenie mam na myśli przyspieszenie z tabeli i to samo tyczy się elastyczności - dlatego kupując samochód wolę patrzeć w tabeli na elastyczność a nie przyspieszenie - i mnie od tego bania nie boli.
A nie mam 800cm bo nie chce. A z tego co mam - mam i przyspieszenie i elastyczność - z czego bardziej mi się przydaje to drugie - w znaczeniu - możliwość szybkiego zwiększenia prędkość np od 60 do 130.
ogólnie jak ktoś ma jakiś problem i wypisuje znafco do kogoś to niech zluźni porty, bo sobie teksty można zostawić dla rodziców czy znajomych .
Pada słowo przyśpieszenie ?? nie przyśpieszenie do setki nna takim biegu i itakiim czy innym , tylko słowo przyśpieszenie.
A z tego co mam - mam i przyspieszenie i elastyczność - z czego bardziej mi się przydaje to drugie - w znaczeniu - możliwość szybkiego zwiększenia prędkość np od 60 do 130.
Przyśpieszenie nie jest potrzebne ale "możliwość szybkiego zwiększenia prędkość np od 60 do 130"
To co to jest zróbmy ankietę.
A hamowanie
B Redukcja
C przyśpieszenie
D spawanie
Serio ??? proponuje nauczyć się Polskiego i wtedy tworzyć jakieś dziwolągi i teorie kosmiczne.
jak dla Ciebiie to o czym piszesz nie jest przyśpieszeniem na wysokim biegu to naprawdę wesołe rzeczy opowiadasz.
Karwos00 05-09-2015, 08:37 Piszemy o danych fabrycznych które w tabelach nazwane są : przyspieszenie i elastyczność - i w takim kontekście każdy tu używa tych wyrazów - wystarczy nie wyjmować słów z kontekstu i będzie się rozumiało o czym się pisze. A tworzyć dziwolągi widzę lubisz bo hamowanie to przyspieszenie ujemne przecież. Redukcja to pojęcie chemiczne. pominę przyspieszenie z wiadomych względów. A spawanie - jakie ?? Musisz sprecyzować bo znowu wyjmę to z kontekstu i wyjdzie jak z redukcją.
Przyśpieszenie nie jest potrzebne ale "możliwość szybkiego zwiększenia prędkość np od 60 do 130"
Ale wlasnie zwiekszanie predkosci to przyspieszenie. bez wzgledu zakres predkosci miedzy ktorymi sie poruszamy. To tak z fizyki.
Jedyne czym sie rozni od przyspieszenia 0-100 to warunkami poczatkowymi no i na pewno wartoscia bezwzgledna.
Natomiast smiem twierdzic ze auto ktore ma dobry wynik w 0-100 bedzie tez mialo dobry w zakresie 60-130. I vice-versa.
Oczywiscie mierzenie przyspieszenia 0-100 jest/moze byc obarczone duzym bledem. Duzo wiekszym niz przyspieszanie z wyzszych predkosci.
Dzieje sie tak dlatego ze na niskich biegach poruszamy sie na granicy przyczepnosci opon. Wiec duzo zalezy od opony, nawierzchni i samego kierownika, ktory nie tylko musi uwazac na przyczepnosc ale tez musi umiec zmieniac biegi. Poza tym mamy problem z czasem T0 (poczatek pomiaru) oraz ew przeklamaniem wartkosci koncowej (niedokladnosc/spoznienie GPS). W przypadku pomiaru 60-100 opoznienie sie w pewnej mierze niweluje.
Karwos00 05-09-2015, 17:28 Ale jednak są różnice między przyspieszeniem 0-100 a 60-120 w przypadku np benzyny wolnossącej i diesla np o tej samej mocy. Na trasie lepiej się jedzie 100 konnym TD niż 100 konną benzyną - no chyba że się lubi ciągłe wycie silnika w benzynie. To charakterystyka silnika decyduje o tym jak bardzo elastyczny jest silnik.
ja bym juz nie mieszal to komfortu, ktory jest subiektywny.
Dane katalogowe, czy to 0-100 czy elastycznosc nie biora pod uwage halasu.
Jak zaczniemy w tym temacie dyskutowac o rpm, roznicy w brzmieniu etc to zrobi sie z tego OT.
Karwos00 05-09-2015, 17:58 No ok - Fakt jest raczej taki że dane katalogowe są, można powiedzieć, czymś czego się nie osiągnie bo samochody są cięższe niże testowe, warunki nie są idealne a metody pomiaru co najmniej dalekie od fotokomórek.
Ale wlasnie zwiekszanie predkosci to przyspieszenie. bez wzgledu zakres predkosci miedzy ktorymi sie poruszamy. To tak z fizyki.
Jedyne czym sie rozni od przyspieszenia 0-100 to warunkami poczatkowymi no i na pewno wartoscia bezwzgledna.
Natomiast smiem twierdzic ze auto ktore ma dobry wynik w 0-100 bedzie tez mialo dobry w zakresie 60-130. I vice-versa.
Oczywiscie mierzenie przyspieszenia 0-100 jest/moze byc obarczone duzym bledem. Duzo wiekszym niz przyspieszanie z wyzszych predkosci.
Dzieje sie tak dlatego ze na niskich biegach poruszamy sie na granicy przyczepnosci opon. Wiec duzo zalezy od opony, nawierzchni i samego kierownika, ktory nie tylko musi uwazac na przyczepnosc ale tez musi umiec zmieniac biegi. Poza tym mamy problem z czasem T0 (poczatek pomiaru) oraz ew przeklamaniem wartkosci koncowej (niedokladnosc/spoznienie GPS). W przypadku pomiaru 60-100 opoznienie sie w pewnej mierze niweluje.
jak coś cytujesz to cytuj u autora a nie cytat cytatu i jeszcze wyjdzie że ja takie brednie pisze...
Karwos jest jeszcze coś takiego jak przełożenia skrzyni biegów.
Ja osobiście wole jechać focusem 1.6 mk2 115 KM niż paskiem 1.9 tdi 110 czyy tam 115... pomijając że nie znoszę vw...
Karwos00 07-09-2015, 16:48 Wiele rzeczy wpływa na przyspieszenie i elastyczność (tak wiem to teżprzyspieszenie - tak jak i zwalnianie).
|
|