Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] Zintegrowana chłodnica klimatyzacji i wody
BobKelso 18-08-2015, 05:55 Witam. Mam problem z chłodnicą taką jak w temacie-wyciek z części od klimatyzacji. Nowa chłodnica zintegrowana jest droga i moje pytanie brzmi: "czy można jedną zintegrowaną chłodnicę wymienić na dwie odrębne od klimatyzacji i wody"? Czy będzie je jak zamocować i czy wszystkie węże będą pasować?
Nie wiem skąd jesteś, ale w warce woj. mazowieckie, jest firma która regeneruje takie chłodnice. Robią to naprawdę rzetelnie i dają długą gwarancję.
BobKelso 18-08-2015, 06:47 Z Torunia także raczej odpada, ale czy da się wymienić na dwie odrębne, bo patrząc na ceny wychodzi dużo taniej.
na 95% nie.
Ci w warce mają też naprawę wysyłkową.
PiotrekLand 07-10-2015, 08:05 Można wymienić na osobne chłodnice. Wystarczy zamontować redukcję i wszystko fajnie działa, a przy awarii chłodnicy klimy są potem mniejsze koszty. Mam tak zrobione u siebie przez fachowy warsztat i drugi rok tak jeżdżę :)
opisz coś więcej,
też mam taką chłodnicę a jak widze ceny nawet używanych to głowa boli
co tam trzeba przerabiać ?
Witam, pozwolę sobie odświeżyć temat. Czy ktoś z okolic Warszawy przeprowadzał taką wymiankę z chłodnicy zintegrowanej na dwie oddzielne ? Byłem na sprawdzeniu szczelności azotem i cały skraplacz od klimy jest jak sito. Nie ma opcji naprawy, tylko wymiana. Zamiennik zintegrowany to koszt 1000zł, a zwykła chłodnica klimy jak jest oddzielnie kosztuje 200zł w zamienniku. Z góry dziękuję za ew wskazówki
Wymieniłem zintegrowaną na dwie oddzielne (wody + klimy) w ubiegły piątek. Operacja przebiegła praktycznie bez komplikacji. Przewody pasują plug&play. Zwróć tylko uwagę przy kupnie chłodnicy wody aby była do wersji z klimatyzacją. Zwykła nie ma uchwytów na skraplacz. Jedyna ingerencja była w obudowę wentylatora, bo krawędzie dotykały chłodnicy więc musiałem co nieco usunąć. Kierownic powietrza nie musiałem usuwać.
Wymianę robiłem na parkingu. Wystarczyło nieco unieść przód na podnośnikach i da się chłodnice wyciągnąć i włożyć.
Wszystkie szerokie chłodnice na dwa wentylatory są do wersji z klimą, małe na jeden wentylator są bez klimy, operacja wymiany chłodnic z zespolonych na oddzielne jest prosta jak wymiana koła :)
Dzięki bardzo za pomoc, jeszcze pytanko - trzeba do tego zdejmować zderzak ?
Nie trzeba. Dojście z góry i od dołu jest w zupełności wystarczające.
Ja potrzebuję to wymienić w FF MK1 1,6 16V. Masz jakieś namiary gdzie to kupić ew. jaki zestaw kupić żeby zastąpić zintegrowaną dwoma oddzielnymi?
Kupujesz chłodnice np do diesla lub 1.8-2.0 benzyny to jest to samo, wiatraki podwójne, chłodnica wody i klimatyzacji.
Ja potrzebuję to wymienić w FF MK1 1,6 16V. Masz jakieś namiary gdzie to kupić ew. jaki zestaw kupić żeby zastąpić zintegrowaną dwoma oddzielnymi?
Kupowałem najtańsze od gt-Bergmann. Trzeba uważać żeby wziąć chłodnicę do wersji z klimą.
Brałem zestaw: chłodnica klimatyzacji GT94432 i chłodnica wody GT62075A (pewność tak na 95%, bo samochodu i dokumentów już nie mam).
Wersja bez klimy ma małą chłodnicę więc nie ma możliwości się pomylić.
Dzięki koledzy za pomoc. Sprawdzę tego Bergmanna. U mnie jest zintegrowana ale mam jeden wiatrak.
bo tak przy zintegrowanej ma byc, też mam 1
Dzięki koledzy za pomoc. Sprawdzę tego Bergmanna. U mnie jest zintegrowana ale mam jeden wiatrak.
Jedna uwaga. Przy montażu musiałem "popracować" nad obudową wiatraka, bo brzegami kaleczyła lamelki chłodnicy wody.
bo tak przy zintegrowanej ma byc, też mam 1
Tak nie do końca, bo ja miałem dwa wiatraki. Wg. katalogów w wersji skrzynia manual z klimą do 16 czerwca 2003 były dwa, potem do końca produkcji jeden.
Tylko jak chce kupić oddzielne chłodnice, to trzeba kupić podwójne wiatraki, może być używka, byle sprawna, do małej chłodnicy wody z jednym wiatrakiem nie ma chłodnicy klimy.
Jedna uwaga. Przy montażu musiałem "popracować" nad obudową wiatraka, bo brzegami kaleczyła lamelki chłodnicy wody.
Tak nie do końca, bo ja miałem dwa wiatraki. Wg. katalogów w wersji skrzynia manual z klimą do 16 czerwca 2003 były dwa, potem do końca produkcji jeden.
a, widzisz, to dlatego mam 1 wiatrak
pewnie oszczędność forda
Tylko jak chce kupić oddzielne chłodnice, to trzeba kupić podwójne wiatraki, może być używka, byle sprawna, do małej chłodnicy wody z jednym wiatrakiem nie ma chłodnicy klimy.
nie do końca
producent sobie poradził do zintegrowanej klimy z jednym wiatrakiem, ale dorobił do niego nóżki i pasuje do wersji z klimatyzacją
wersja bez klimy, faktycznie mały wiatrak do małej chłodnicy
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/80a420ffb689.jpg (https://naforum.zapodaj.net/80a420ffb689.jpg.html)
wersja do klimy
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/0b0aa477744e.jpg (https://naforum.zapodaj.net/0b0aa477744e.jpg.html)
ten sam mały wiatrak z łopatkami wyprowadzonymi, żeby pasowała do dużej chłodnicy
Blutut16 14-03-2021, 23:13 Ja u siebie w 1.6 z 2004 miałem jeden wiatrak i spiek chłodnic. Jak strzelił skraplacz, to wymieniłem na dwie oddzielne, trzeba było wyrzucić plastikowe kierownice powietrza.
Działało to rozwiązanie bez problemu na jednym wiatraku, zdaje się, że miał dwa tryby pracy, mocno i słabo.
Ja u siebie w 1.6 z 2004 miałem jeden wiatrak i spiek chłodnic. Jak strzelił skraplacz, to wymieniłem na dwie oddzielne, trzeba było wyrzucić plastikowe kierownice powietrza.
Działało to rozwiązanie bez problemu na jednym wiatraku, zdaje się, że miał dwa tryby pracy, mocno i słabo.
właśnie ktoś pisał, że coś tam trzeba było usunąć z wiatraka, bo haczyło o chłodnicę, ale po usunięciu pasuje P&P
możesz dokładnie opisać co tam trzeba usunąć ?
tak to wygląda na dużej chłodnicy
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/29eff0d78f72.jpg (https://naforum.zapodaj.net/29eff0d78f72.jpg.html)
|
|