Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Działanie elektrozaworu podciśnienia EGR


elKubello
18-08-2015, 20:08
Witam. Pytanie do tych, którzy zgłębili temat układu podciśnienia w Mondeo TDDi.

Auto od jakiegoś czasu ma trochę za mało mocy na niskich obrotach.
Po podłączeniu samochodu do komputera wyświetla mi błąd P0404 "Regulacja w układzie recyrkulacji spalin - zakres/wydajność".
Wyczyściłem EGR, sprawdziłem wężyki podciśnień itp.
Wężyk prowadzący z pompy Vacum wytwarza dość duże podciśnienie, prowadzi do elektrozaworu z 3 wejściami. Czy ten zawór powinien puszczać podciśnienie dalej do EGR już na wolnych obrotach, czy dopiero przy obciążeniu? Jak zdejme wężyk z EGR to nie czuć tam zbytnio podciśnienia.

spychacz84
18-08-2015, 21:59
Prawidłowa praca:

Silnik zapalony i wolne obroty = podciśnienie z elektrozaworu i zawór EGR uchylony - recyrkulacja

Wyższe obroty, satępuje zdjęcie ciśnienia z zawor = zawór zamknięty

Pytanie: czy auto dymi przy raptownym ruszaniu i wchodzeniu na obroty?

Aby zdiagnozować nieszczelność na wyczyszczonym zaworze sugeruję:

1. Odpiąć i zaślepić śrubką albo kulką z małego łożyska rurkę i sprawdzić czy auto dymi.
W tym układzie niema podciśnienia, zawór się nie uchyla na wolnych obrotach i jet cały czas zamknięty. Chyba, że jest nieszczelny i mamy diagnozę - zawór EGR Nieszczelny.
Słyszałem też teorię w ASO, ale nie mogę jej potwierdzić żadnym przykładem, że VACCUM POMPA będąca w złym stanie, może powodować takie objawy, bez wyraźnego wpływu na hamulce - za które też odpowiada. Występują wtedy tzw mikrodrgania, ale moim zdaniem to bardzo żadki wypadek o ile w ogóle historia zna takie przypadki :D

Wtedy mamy następujące opcje:
1. zaślepić na stałe blaszką
2. Zostawić odpięty przewód

elKubello
19-08-2015, 08:18
Auto nie dymi wcale, a z tego co piszesz wynika ze moj zawor egr jest caly czas zamkniety. Rurka ktora do niego dochodzi nie ciagnie powietrza - wychodzi na to ze elektrozaworek nie puszcza podciśnienia na egr.

ŁjakŁukasz
07-01-2020, 17:00
Prawidłowa praca:

Silnik zapalony i wolne obroty = podciśnienie z elektrozaworu i zawór EGR uchylony - recyrkulacja

Wyższe obroty, satępuje zdjęcie ciśnienia z zawor = zawór zamknięty

Pytanie: czy auto dymi przy raptownym ruszaniu i wchodzeniu na obroty?

Aby zdiagnozować nieszczelność na wyczyszczonym zaworze sugeruję:

1. Odpiąć i zaślepić śrubką albo kulką z małego łożyska rurkę i sprawdzić czy auto dymi.
W tym układzie niema podciśnienia, zawór się nie uchyla na wolnych obrotach i jet cały czas zamknięty. Chyba, że jest nieszczelny i mamy diagnozę - zawór EGR Nieszczelny.
Słyszałem też teorię w ASO, ale nie mogę jej potwierdzić żadnym przykładem, że VACCUM POMPA będąca w złym stanie, może powodować takie objawy, bez wyraźnego wpływu na hamulce - za które też odpowiada. Występują wtedy tzw mikrodrgania, ale moim zdaniem to bardzo żadki wypadek o ile w ogóle historia zna takie przypadki :D

Wtedy mamy następujące opcje:
1. zaślepić na stałe blaszką
2. Zostawić odpięty przewód

Witam. chciałbym odswieżyć temat ponieważ kupiłem mondeo mk3 2.0 TDCI 130 km 2003 rok i mam właśnie tak jak Pan pisze w temacie ze przy gwałtownym ruszaniu i przy wchodzeniu na obroty dymi na czarno i chciałem zapytać czy przyczyną może być EGR ? Wtryski z tego co się oriętuję są czyste czyściłem je. Ogólnie samochód sprawuje się ok trzyma obroty wkręca się też ok tylko z tym kopceniem,,, po odpięciu od zaworu EGR wężyka zauważyłem że jest w nim jakaś kulka jak z malutkiego łożyska. Czy tak powinno być czy ktoś tak sam zaślepił? Co mogę zrobić żeby poprawić to kopcenie? z góry dziękuje za pomoc.