Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Tryb awaryjny przy 3000 obrotów
Witam,
Posiadam Forda S-Max z silnikiem 2,2 Tdci. Ostatnio w czasie trasy na wakacje przy prędkości ok. 160 km/h auto straciło moc i weszło w tryb awaryjny. Po zjechaniu i "restarcie" silnika wszystko wróciło do normy. Okazało się że jak jadę do 2500 obrotów w trasie to jest ok. Jak jednak jadę szybciej, tak ok. 3000 obrotów przez około 10 minut to odcina turbinę i wchodzi w tryb awaryjny. Dodam że podczas codziennej jazdy nic takiego się nie dzieje, nawet jak go trochę przycisnę przy ruszaniu.
Ma ktoś jakieś pomysły co może być przyczyną??
stingerA6 20-08-2015, 14:36 Przeładowanie turbiny, ale to wróżenie z fusów. Odczytałeś błędy?
Przeładowanie lub niedoładowanie, obie sytuacje dadzą podobny efekt w postaci trybu awaryjnego.
Pierwsze to odczytaj błędy i daj znać.
kody błedów:
P0490 system recyrkulacji spalin
P2297 sonda lambda za katalizatorem, nieprawidłowy czas przeskoku
P0131 sonda lambda przed katalizatorem, sygnał za niski
P02E7 potencjometr kolektora ssącego
stingerA6 21-08-2015, 16:29 Czyżby przytkany DPF?
slawek-kali 21-08-2015, 16:38 Wszystko naraz.. egr, dpf i sondy tez..
Jeden mechanior powiedział mi że może być uszkodzone sterowanie turbiny i to powoduje jej odcięcie przy wysokich obrotach.... może to być prawda??
Bump: Wszystko naraz.. egr, dpf i sondy tez..
Swoją drogą wymiana tego wszystkiego to jakieś 5000 zł.
stingerA6 21-08-2015, 17:55 Przy sterowaniu turbiny wywalałoby inne błędy.
slawek-kali 21-08-2015, 17:57 Zacznij od czyszczenia EGR. Pozniej kasowanie bledow i proba..
Obawiam sie jednak ze sonda bedzie uwalona...
Sonda raczej nie bo obie wyrzuciły błędy - raczej obie nie padły...
W pierwszej kolejności zrobiłbym:
* sprawdzenie dolotu w poszukiwaniu nieszczelności
* wyczyszczenie EGR
* sprawdzenie przepływomierza
* sprawdzenie zaworków podciśnienia (obu), jeżeli brzęczą - wymienił - one bezpośrednio sterują turbiną i przepustnicą...
Khonamesta 23-08-2015, 20:56 Miałem identyczne objawy przy focusie II i III tak jak mówisz wchodził w tryb awaryjny po odpaleniu problem znikał. U mnie za każdym razem filtr paliwa a było tak 4 razy i właśnie nie zimą
Nie syczy nic przy przyspieszaniu?
Wysłane z mojego ZP998 przy użyciu Tapatalka
Nie syczy nic przy przyspieszaniu?
Wysłane z mojego ZP998 przy użyciu Tapatalka
Tak wyrobionego ucha nie mam, ale coś tam syczy. Bardziej może świszczy niż syczy. To jakiś znak??
U mnie działo się tak przy mocnym wkrecaniu na obroty lub przy próbie przyspieszenia przy predkosci ok 120/130. Mam usuniety dpf. Po podłączeniu konpa błąd P003a. O dziwo jak zacząłem robic więc tras. Problem sam ustąpił. Zostal tylko efekt czarnego bączka przy nagłym przyspieszaniu
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Radek S-MAX 03-09-2015, 11:55 U mnie działo się tak przy mocnym wkrecaniu na obroty lub przy próbie przyspieszenia przy predkosci ok 120/130. Mam usuniety dpf. Po podłączeniu konpa błąd P003a. O dziwo jak zacząłem robic więc tras. Problem sam ustąpił. Zostal tylko efekt czarnego bączka przy nagłym przyspieszaniu
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Cholera mam podobnie od jakiś 4 miesięcy w swoim esiu 2.0 TDCi, miej więcej po zapchaniu filtra PDF i po serwisowemu wypalaniu gdzie wszystko poszło dobrze. teraz filtr wypala się w przedziale 400-800 km wszystko zależy jakie trasy robię.
Silnik traci moc normalnie pracuje na wolnych obrotach powyżej 1500 obrotów muli tragicznie. nawet silnika nie gasząc powoli podnosząc obroty silnika aż w końcu usterka silnika znika z zegarów i jest wszystko gitara, taka operacja trwa jakieś 10min. błąd wyskakuje jak u Ciebie podobnie P0003 w programie FORScanLitle na androidzie i fordowskim kompie serwisowym.
I mam takie jeszcze odczucie jakby silnik czasami mulił, jakby cholera targał przyczepę :-/ Najgorzej jest na trzecim biegu.
http://images68.fotosik.pl/1151/6a6c202085124d03m.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/6a6c202085124d03)
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW
To u mnie aby check znikną konieczne bylo ponowne odpalenie auta. Na 3 problemów nie zauwazylem. Tak pomyslalem co mi moglo pomóc to zacząłem tankować teoretycznie lepszy olej (verwa, ultimate). Moze faktycznie byla kwestia przeczyszczenia ukladu
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Witam wszystkich, (mój 1 wpis na forum);)
Taki sam problem miałem w zeszłym roku. Według serwisu zapchany sadzą był dolot do turbiny. Pomogło czyszczenie.
Radek S-MAX 09-09-2015, 18:44 Taki sam problem miałem w zeszłym roku. Według serwisu zapchany sadzą był dolot do turbiny. Pomogło czyszczenie.
Niby u mnie wyskakuje jakby błąd że problem z okablowaniem, ale Twoje zapchanie dolotu by pasowało, bo zgrało by się z zapchaniem filtra i to że przechodzi ten błąd samoczynnie po paru minutach podczas równomiernego zwiększania obrotów silnika.
Ps. Powitać nowego na forum. :D
Mam podobny problem w swoim Maxie 2.2 Diesel.na pierwszych 3 biegach przyspiesza,a dalej jak wcisne pedał gazu mocniej to brak mocy w ogóle nie przyspiesza.
Wyskakuje błąd ''zbyt niski stan ciśnienia turbosprężarki''
Miał ktoś coś takiego?
kuba0005 02-10-2015, 05:58 [QUOTE=Radek S-MAX;2449991]Cholera mam podobnie od jakiś 4 miesięcy w swoim esiu 2.0 TDCi, miej więcej po zapchaniu filtra PDF i po serwisowemu wypalaniu gdzie wszystko poszło dobrze. teraz filtr wypala się w przedziale 400-800 km wszystko zależy jakie trasy robię.
Silnik traci moc normalnie pracuje na wolnych obrotach powyżej 1500 obrotów muli tragicznie. nawet silnika nie gasząc powoli podnosząc obroty silnika aż w końcu usterka silnika znika z zegarów i jest wszystko gitara, taka operacja trwa jakieś 10min. błąd wyskakuje jak u Ciebie podobnie P0003 w programie FORScanLitle na androidzie i fordowskim kompie serwisowym.
U znajomego była przy tym błędzie był spalony bezpiecznik w komorze silnika. Nie pamiętam który.
Temat rozwiązany,wymieniłem wąż od intercoolera.Pęknięcie na prawie 7cm.
U mnie się wyjaśniło. Komp jednak miał rację i uszkodzona była jedna sonda lambda. Wymiana kosztowała 500 zeta a teraz śmiga jak szalony.
|