docs1111
22-08-2015, 10:17
Witam
Ku przestrodze. Opowiem moją historię z DPF. Może komuś się przyda.
C-Max 2.0 TDCi, 2007.08. Mokry DPF. Płyn dolany w serwisie autoryzowanym przy 130 tys. Przy 240 tys. próba dolania dodatku. Pierwszy błąd - serwis Proxima, Łódź. Wydruk z komputera. Serwis twierdzi, że wszystko jest OK. Pierwszy problem z DPF przy przebiegu 242 tys. Czerwona dioda przy konsoli - błąd układu silnika, zaraz po tankowaniu. Na komputerze błąd DPF. Auto jeździ normalnie. Poszukiwanie rozwiązania. Drugi błąd - serwis Nastapol, Łódź. Biorąc pod uwagę niską cenę, należy przyjąć, że serwis wyłącznie wyzerował stan zbiorniczka DPF, nazywając to "adaptacją". Kontrolka zgaszona. Auto jeździ dalej normalnie. Kierowca uważa, że jest OK. Kolejny problem przy 244 tys. zapchany filtr DPF. Auto na lawecie. Bez mocy, szarpie na każdym biegu. Brak zapalonych kontrolek. Na komputerze błąd DPF, tryb awaryjny. Filtr wyjęty, wypłukany, błędy skasowane. Auto jeździ (subiektywnie lepiej niż przed awarią). Trzeci błąd - serwis Proxima, Łódź. Próba dolania dodatku i serwisowego wypalenia filtra. Bezradność serwisu, brak oczywistych kompetencji, strata czasu i pieniędzy.
Konkluzja: komputer pokazuje tylko pojemność zbiorniczka na DPF, wyłącznie przelewowo można sprawdzić ubytek, pierwszy błąd był kluczowy, bo to serwis Proxima wprowadził mnie w błąd. Drugi błąd był niedopuszczalny, bo serwis Nastapol mnie oszukał. Z trzeciego błędu zdałem sobie sprawę po analizie historii zdarzeń.
Problem dodatkowy jest taki, że na moim zbiorniczku są niebieskie zaciski, a to wskazuje na EOLYS PowerFlex. Jednak ten płyn jest stosowany w autach od 2010 r. Jak to możliwe, że taki kolor jest w aucie z 2007 r.? Serwis autoryzowany twierdzi, że przy pierwszej dolewce nie zmieniał żadnej specyfikacji, tj. nie mógł zmienić zacisków. Moim zdaniem powinny być zielone.
Dalsze wnioski: w tej sytuacji nie wiem jaki płyn jest w zbiorniczku, o ile jakiś został, pozostaje mi serwis autoryzowany na dolewkę. Nie wiem, czy można mieszać zielony EOLYS 176 z EOLYS PowerFlex. Nie mogę ryzykować.
Zdecydowanie odradzam serwisy Proxima i Nastapol. Nie mają kompetencji w DPF. Amatorzy z Formuły I.
Ku przestrodze. Opowiem moją historię z DPF. Może komuś się przyda.
C-Max 2.0 TDCi, 2007.08. Mokry DPF. Płyn dolany w serwisie autoryzowanym przy 130 tys. Przy 240 tys. próba dolania dodatku. Pierwszy błąd - serwis Proxima, Łódź. Wydruk z komputera. Serwis twierdzi, że wszystko jest OK. Pierwszy problem z DPF przy przebiegu 242 tys. Czerwona dioda przy konsoli - błąd układu silnika, zaraz po tankowaniu. Na komputerze błąd DPF. Auto jeździ normalnie. Poszukiwanie rozwiązania. Drugi błąd - serwis Nastapol, Łódź. Biorąc pod uwagę niską cenę, należy przyjąć, że serwis wyłącznie wyzerował stan zbiorniczka DPF, nazywając to "adaptacją". Kontrolka zgaszona. Auto jeździ dalej normalnie. Kierowca uważa, że jest OK. Kolejny problem przy 244 tys. zapchany filtr DPF. Auto na lawecie. Bez mocy, szarpie na każdym biegu. Brak zapalonych kontrolek. Na komputerze błąd DPF, tryb awaryjny. Filtr wyjęty, wypłukany, błędy skasowane. Auto jeździ (subiektywnie lepiej niż przed awarią). Trzeci błąd - serwis Proxima, Łódź. Próba dolania dodatku i serwisowego wypalenia filtra. Bezradność serwisu, brak oczywistych kompetencji, strata czasu i pieniędzy.
Konkluzja: komputer pokazuje tylko pojemność zbiorniczka na DPF, wyłącznie przelewowo można sprawdzić ubytek, pierwszy błąd był kluczowy, bo to serwis Proxima wprowadził mnie w błąd. Drugi błąd był niedopuszczalny, bo serwis Nastapol mnie oszukał. Z trzeciego błędu zdałem sobie sprawę po analizie historii zdarzeń.
Problem dodatkowy jest taki, że na moim zbiorniczku są niebieskie zaciski, a to wskazuje na EOLYS PowerFlex. Jednak ten płyn jest stosowany w autach od 2010 r. Jak to możliwe, że taki kolor jest w aucie z 2007 r.? Serwis autoryzowany twierdzi, że przy pierwszej dolewce nie zmieniał żadnej specyfikacji, tj. nie mógł zmienić zacisków. Moim zdaniem powinny być zielone.
Dalsze wnioski: w tej sytuacji nie wiem jaki płyn jest w zbiorniczku, o ile jakiś został, pozostaje mi serwis autoryzowany na dolewkę. Nie wiem, czy można mieszać zielony EOLYS 176 z EOLYS PowerFlex. Nie mogę ryzykować.
Zdecydowanie odradzam serwisy Proxima i Nastapol. Nie mają kompetencji w DPF. Amatorzy z Formuły I.