Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] Wyciek oleju z skrzyni biegów IB5
Witam
Sprawa wygląda tak iż na 90% skorodowała pokrywa skrzyni biegów , bo widać wyciek tak jak na zdjęciu.
I teraz nasuwa się pytanie czy ktoś się oriętuje ile kosztuje ta część i jaki olej ( i ile wlać do skrzyni biegów? ) bo zakładam ze demontując tą pokrywe to olej wypłynie. A przy okazji tej wymiany zatankuje nowy :)
Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka
1S6R-7211-AC - 66 zł w ASO
jeśli skorodowała to na szrot jechać i taką dostać
olej 75w-80 - taki polecam,
wg forda 75w-90
2,3-2,4 wchodzi jak będzie pusto
jeśli skorodowała to na szrot jechać i taką dostać
olej 75w-80 - taki polecam,
wg forda 75w-90
2,3-2,4 wchodzi jak będzie pusto
olej przekładniowy, sytetyk ??
tak full syntetyk 75w90 ja zalewalem i jest okej.
p.s najlepiej GL - 4
tylko i wyłącznie synetyk
http://olejefuchs.pl/fuchs-titan-sintofluid-75w80.html
ja mam tego wlanego i miód malina, nie spotkałem jeszcze o lepszych parametrach, syntetyk z krwi i kości
http://olejefuchs.pl/fuchs-titan-sintofluid-75w80.html
Tylko ze to jest GL-5. Do skrzyni IB5 z FF 1.6 16V konieczny jest GL-4. GL-5 moze prowadzic do uszkodzenia synchronizatorow w dluzszej perspektywie. Sa rowniez syntetyki GL-4.
Michall, proszę Cię.... 90% focusów z IB5 ma 15 letni olej w skrzyni, bo Ford tak kazał....
to na pewno służy synchronizatorom....
fakt, fusch dobry ale ten jest az za dobry :D ma gl 5 czyli juz najnowsze skrzynie, do forda w zupelnosci wystarczy gl 4 .
No wlasnie o to chodzi, ze GL-5 jest za dobry:) Jest zbyt agresywny dla synchronizatorow, ktore sa wykonane z metali kolorowych(jesli dobrze pamietam to z brazu.)
jak mi kwasy rozpuszczą synchronizatory to wam napiszę :)
natomiast te oleje GL5 najnowsze mają również pakiet dodatków antykorozyjnych, bo inaczej by się cofnęły 30 lat z technologią
predzej sie buda rozpusci jak synchronizator :D
Rafał A.(antek) 28-08-2015, 18:08 lejcie sobie wynalazki do skrzyn, chetnie je potem powymieniam.
Skrzynie nie lubia eksperymentów, zalejcie zgodny ze specyfikaja i wystarczy po co kombinować?
zainspirowany, napisałem do mojego dobrego kolegi, który rozkłada oleje na molekuły
Witaj,bez obaw :wink: oleje GL5 mają jedynie więcej fosforu od GL4 przez co lepiej zabezpieczają przekładnie przy dużych naciskach miedzy-zębnych - Sintofluid w ogóle nie zawiera fosforu ponieważ nowszej generacji GL5 zamiast fosforu który trawił mosiężne synchronizatory zawierają dwusiarczek boru który ma wyższe zdolności smarne od fosforu a dodatkowo jest całkowicie chemicznie obojętny dla metali kolorowych :wink:
także, dalej twierdzę, że lepszego oleju o lepszych właściwościach spełniający normy fordowskie - nie znalazłem
napisal Ci w sprawie tego oleju ktory kupile to znaczy fuscha, ale inne starsze moga nie miec takiej formuly jak ten fusch i moga nie byc zdrowe.
tak chodzi dokładnie o ten fuchs
choć podejrzewam, że gl5 są już teraz tak produkowane, żeby nie stopić tych synchronizatorów ;-)
pewnie tak, ale duzo daje wlasciwy poziom oleju i sam fakt zze jest nowy i swiezy.
pełna zgoda, tylko działaj tu jak ford nie zrobił korka spustowego - ty masz mtx więc sprawa prosta :)
w MTX korek jest i nie bylo problemu i wlewowy i spustowy, a jak nie ma to ja bym zwalil jakas obudowe albo poloske wytargal.
ja wysysałem kompresorem godzinę i dało radę ;-)
mozna i tak, jak sie ma sprzet.
Szymon:-) 07-10-2015, 21:26 Witajcie,
powoli planuje również wymianę oleju w skrzyni biegów w swoim Focusie.
Jako, że jest to 1.6 to będzie trzeba olej odsysać, mój bardzo zaufany mechanik powiedział, że spokojnie to zrobi.
Tylko pojawia się pytanie który olej wybrać.
Nie lubię kupować części tylko ze względu na niską cenę (i nigdy tak nie robię) ale jednak zawsze ma ona znaczenie. Tak jest też i tu.
Kupić droższy fordowski:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Olej-przekladniowy-FORD-75W-90-1l.-FORD-WSD-M2C200-C/53
Czy może zamiennik zgodny z normami forda, o tych samych parametrach:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Olej-przekladniowy-CARLUBE-MTF-U-75W-90-1l./38
Jako, że trzeba kupić trzy butelki na wymianę to oszczędność była by dla mnie spora.
Jak myślicie, można spokojnie brać tańszy czy absolutnie nie?
3 butelki, bo jak dobrze odessie to 2,3-2,4 nalejesz ( pamiętaj 10-15 mm poniżej korka, mechanik pewnie przeleje )
ten drugi wystarczy w zupelnosci, a i jak bys po moto sklepach polatal to i taniej bys znalazl tez zgodnny ze specyfikacja i tez markowy. valvoline do foki placilem po 30 zl za litr czy tam 30 z groszami i jest w porzadku.
Jakby ktoś się zastanawiał czym się różnią oleje do skrzyni :lol: to kiedyś zrobiłem sobie z ciekawości zestawienie po parametrach, olej do skrzyni Fiesty IB5.
Motorcraft FORD:
API: 75w90
Flash Point: 186
Viscosity 40C: 76,0
Viscosity 100C: 15,4
Dynamic Viscosity -40C: 17.400
Viscosity Index: 211
Pour Point: -54C
Total transmission syn FE:
API: 75w90
Flash Point: 180
Viscosity 40C: 101,0
Viscosity 100C: 15
Dynamic Viscosity -40C: 66.000
Viscosity Index: 157
Pour Point: -51C
Shell Spirax S6:
API: 75w90
Flash Point: 210
Viscosity 40C: 115
Viscosity 100C: 15,2
Dynamic Viscosity -40C: 135.000
Viscosity Index: 138
Pour Point: -42C
Shell Spirax S5:
API: 75w90
Flash Point: 205
Viscosity 40C: 81,0
Viscosity 100C: 14,9
Dynamic Viscosity -40C: 35.000
Viscosity Index: 194
Pour Point: -45C
Valvoline durablend gl-5
API: 75w90
Flash Point: 158
Viscosity 40C: 110,0
Viscosity 100C: -
Dynamic Viscosity -40C: 150.000
Viscosity Index: 156
Pour Point: -45C
Motul Gear 300:
API: 75w90
Flash Point: 200
Viscosity 40C: 72,6
Viscosity 100C: 15,2
Dynamic Viscosity -40C: -
Viscosity Index: 222
Pour Point: -60C
Fuchs Titan Sintofluid:
API: 75w80
Flash Point: 190
Viscosity 40C: 49,8
Viscosity 100C: 9,4
Dynamic Viscosity -40C: 37.000
Viscosity Index: 175
Pour Point: -48C
Do swojej Fiesty mk6 dałem u Rafantka do zalania Shell Spirax S5, bo zbliżony parametrami do Motorcrafta.
Poprzedni właściciel tego samochodu zalał Mobila ATF z tego co pamiętam i z miesiąca na miesiąc czułem że skrzynia chodzi mi coraz gorzej.
Jak widać po samych parametrach najbliżej do Motorcrafta Motulowi Gear 300, ale pakiet dodatków też się liczy, kart MSDS już jakoś nie szukałem.
Nie wiem też na ile karty z których spisywałem te dane są aktualne na dzień dzisiejszy - z tego co obserwuję to producenci mieszają parametrami w kartach co jakiś czas. :570:
A czy wszystkie spełniają normę Forda WSD-M2C200-C? Bo jak nie to wyliczanka trochę bez sensu, olej w ogóle się nie nadaje do IB5...
Osobiście używam CARLUBE MTF-U 75W-90, i działa całkiem dobrze.
Tak jak napisałem zrobiłem to z ciekawości aby popatrzeć na rozrzut w parametrach 75W90 oferowanych na rynku. :roll:
Jak trafisz na kiepski warsztat, który nie bardzo wie co robi to właśnie skończy się na patrzeniu aby miał tylko 75W90, a normy to już nie interesują (tak trafił poprzedni właściciel mojej obecnej Fiesty).
Silnikowy też większość nieświadomych ludzi leje 5W30 nie patrząc czy spełnia normy Forda. A większość dostępnych 5W30 to A3/B3 zamiast chociaż zalecanego A5/B5.
Silnik jednak całe szczęście to przetrzyma i nie wybucha :mrgreen: :wink:
używam tego ostatniego ( fuchs ) spelnia specyfikacje forda i jest to gl5 ale nieszkodliwy i obojętny dla synchro - polecam, rano czy na rozgrzanym wchodzą biegi jak w masło
Tak jak napisałem zrobiłem to z ciekawości aby popatrzeć na rozrzut w parametrach 75W90 oferowanych na rynku.
No to w porządku, ale co innego wynika z postu: "...olej do skrzyni Fiesty IB5"
Taki Shell Spirax S6 np. nie ma aprobaty Forda, czyli nie jest olejem do skrzyni Fiesty IB5 - przynajmniej, nie wg. Forda. Może wg. Tesco lub TVP jest...
No faktycznie, może nieszczególnie trafnie to ująłem. :roll:
Dobierarka oleju Shell do Fiesty IB5 pokazuje S6 jako olej premium, S5 jako zwykły.
Ale wiadomo, producent musi pokazać że 'obsługuje' duży zakres produktów (jakim są samochody różnych marek).
Aprobaty producenta to też zagadka, szczerze to ja tego nie traktuję jako główna wytyczna, wolę się skupić na parametrach i normach.
Po to orałem net za parametrami Motorcrafta żeby mieć właśnie takie porównanie. :wink:
Ech, ta ciekawość... :619:
pamiętajcie tylko jeśli olej jest gl5 to musi być obojętny dla meteli synchro a to spełniają tylko najlepsze oleje wpelni syntetyczne
Ale wiadomo, producent musi pokazać że 'obsługuje' duży zakres produktów (jakim są samochody różnych marek).
Aprobaty producenta to też zagadka, szczerze to ja tego nie traktuję jako główna wytyczna, wolę się skupić na parametrach i normach.
Ech, ta ciekawość... :619:
Nie no, ciekawość to dobra rzecz. Po prostu, bez zaawansowanej fachowej wiedzy, na podstawie paru parametrów, my szaraczki nie jesteśmy w stanie ocenić przydatności (a tym bardziej - jakości) oleju w konkretnym kontekście. Dlatego normy producenta samochodu to jedyny pewny wyznacznik - nawet, jeżeli za daną normą kryją się dokładnie te parametry, które porównałeś, przecież o tym nie wiemy i się nie dowiemy.
Swoją drogą - w przypadku skrzyni IB5, która wywodzi się z czasów Escorta, nie wierzę aby trzeba było z olejem spełnić jakichś kosmicznych wymagań. Ale to tylko domysł.
ib5 to jedna z trwalszych jednostek, żeby ją zarżnąć trzeba mieć talent albo wyciek
na hipolu pewnie tez by jechala :D
Szymon:-) 08-10-2015, 19:42 Ok, w takim razie kupie tańszego Carlube.
Skoro jest zgodny z normami Forda to wleje go bez obaw.
Dzięki za rady.
Rafał A.(antek) 11-10-2015, 12:56 Swoją drogą - w przypadku skrzyni IB5, która wywodzi się z czasów Escorta, nie wierzę aby trzeba było z olejem spełnić jakichś kosmicznych wymagań. Ale to tylko domysł.ib5 to jedna z trwalszych jednostek, żeby ją zarżnąć trzeba mieć talent albo wyciekna hipolu pewnie tez by jechala
zły domysł, wcale nie jest trwała, hipolu nie przetrwa.
Tak samo jak MTX 75 tak i IB5 sa bardzo wrażliwe na olej, niewłaściwy czy hipol czy to GL4 czy GL5 i po paruset km skrzynia w drobiazgi albo wyje.przetestowane.
no ja zapodawalem valwoline 75w90 GL 4 i lata jakos.
Tak samo jak MTX 75 tak i IB5 sa bardzo wrażliwe na olej, niewłaściwy czy hipol czy to GL4 czy GL5 i po paruset km skrzynia w drobiazgi albo wyje.przetestowane.
No to, "bottom line", po prostu trzeba trzymać się normy Forda dla tych skrzyń: WSD-M2C200-C, i będzie OK :lol:.
Swoją drogą, parę tygodni temu zrobiłem coś, czego wiem, że nie należy robić, ale już szczerze mówiąc trochę się wnerwiłem sytuacją... Opisywałem wyciek z IB5 w Mondeo (może wyciek za mocno powiedziane, kropla-dwie na dobę). Jako, że nie uśmiecha mi się demontaż i rozbiórka skrzyni - i wcale nie o pieniądze chodzi, po wielu godzinach czytania i zwalczeniu własnych (sporych) wątpliwości, wlałem coś takiego do oleju skrzyni:
http://www.petrostar.pl/chemia/uszczelniacze/wynns/wynns_wynns_hpls_uszczelniacz_skrzyni_biegow,p8878 84759
Tak, wiem, nie należy stosować tego typu wynalazków, i w ogóle jestem zdecydowanie przeciw :diabel2:. Tylko dlatego, że to jednak skrzynia, a nie silnik, w końcu jednak postanowiłem spróbować.
Po ponad 1000km i paru tygodniach, biegi przełącza się zdecydowanie przyjemniej (płynnie) - nie, żeby przedtem był z tym problem.
Wyciek w jakimś stopniu jeszcze chyba został (jedna kropla na parę dni) - chociaż jeszcze obserwuję, może spływa olej, który wcześniej już się przesączył przez uszczelnienie.
Taka ciekawostka :mrgreen:
ja natomiast mam samochod w rodzinie ( roboczy, budowy itp. ) gdzie olej schodzi już 0,6 na 1000 km. zastanawiam się nad ceramizerem i przynajmniej zobaczę czy to faktycznie działa. tez jestem przeciwnikiem takiego czegos, ale tamtego silnika już nie uratuje, zwłaszcza, ze ma już kilkaset tysięcy przebiegu
W przypadku silnika trochę chyba inaczej to działa, dokładniej - niby na elementy metalowe. Nie wypowiadam się, bo nie używałem - ale chyba to dobra alternatywa dla wyrzucenia silnika na złom :lol:. Gorzej, jak handlarz naleje tego przed sprzedażą...
W przypadku skrzyń, głównym zadaniem - przynajmniej środków renomowanych firm - jest przywrócenie właściwości uszczelkom. Właśnie dlatego zaryzykowałem - oczekuję, że przynajmniej teoretycznie, dodatek nie będzie reagował z elementami metalowymi, w na ile się da, uelastyczni/zregeneruje uszczelki. Zobaczymy.
Ty kupiles do skrzyni takie cos a ja identyczna tube tyle ze do wspomagania i maglownica przestala ciec, poci sie ale nie cieknie, tez polecam.
Dobrze wiedzieć, że gdzieś się sprawdziło.
Ja jeszcze się zastanawiam, czy nie dołożyć trochę tego środka, bo jedna tuba na 2 litry oleju jest, a w IB5 jest ok. 2,3l, a ja pewnie nawet trochę więcej mam, bo nalałem z zapasem na ten wyciek (przód samochodu lekko podniesiony, pewnie ze 2,5 litra weszło :diabel2:).
Może to ostatecznie załatwi nieszczelność?
Szymon:-) 17-10-2015, 23:17 Pisałem ostatnio o wymianie oleju w skrzyni i zdecydowałem się na kupno tego oleju:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Olej-przekladniowy-CARLUBE-MTF-U-75W-90-1l./38
Jednak pytanie, czy to jest syntetyk? Z tego co czytałem to do skrzyni najlepiej syntetyk.
I właśnie tutaj pewna "ciekawostka".
Napisałem maila do serwisu Forda (nie ASO) z pytaniem o ten dokładny olej, podałem również ten sam link.
Odpisali: "Do skrzyń IB5 także stosujemy Carlube ale w trochę innym wydaniu. Mianowicie Carlube EP75W90 Semi Synthetic. Mamy go na miejscu. Cena 30 zł/ litr. "
Czyli półsyntetyk.
Teraz pytanie, który wybrać.
tylko syntetyk, jak nie chcesz wbijac zima nogami biegow
Szymon:-) 18-10-2015, 16:57 Też podobnie pomyślałem :D
Dzięki.
no ford ma specyficzna skrzynie, jak zimny to ciezkawo biegi wchodza, nawet na nowym oleju. Latalem kilkoma fordami nawet w firmie praktycznie nowymi i bylo tak samo.
Dokładnie tak jak pisze Uziu - każdy z trzech fordów którymi wyjechałem z salonu każe od samego początku walczyć na zimnym z biegami. Ale tragedii nie ma.
odświeżę temat... zauważyłem ostatnio że mam wyciek na skrzyni a raczej zapocenie... wiec stwierdziłem że doleje na razie olej a uszczelnieniem zajmie się w wolnej chwili... skrzynia to CIB5 (według ASO) więc korek wlewowy to i kontrolny... i teraz pytanie, dlaczego po jego odkręceniu olej wycieka przez ten korek? nie powinien być stan poniżej korka?
5 mm w tą czy w tą nie ma znaczenia
auto prosto stoi podczas sprawdzania ?
tak, nawet aby nie wyciekał to cofnąłem tak aby tył był niżej i też kapało... cały olej stary złapałem i gdzieś 200ml uciekło... coś dolałem ale tez sie wylewał więc dla mnie to nie jest normalne.
Witam
Jeżeli wycieka po odkręceniu korka kontrolnego,świadczy to o zbyt wysokim stanie oleju w skrz.biegów.
pozdrawiam
korek nie był odkręcany od nowości... wiec producent wątpię aby przelał.
no to było ciutke za dużo
Witam, jak w tytule dekiel od 5 biegu zgnił i zaczął puszczać olej. Czy jest on montowany na jakąś uszczelkę? Czy wklejany na silikon? Jeśli na uszczelkę, to gdzie taka znaleźć bo internet milczy.
Rafał A.(antek) 18-05-2024, 12:33 dekiel na uszczelnienie typu "silikon" druga cześć na uszczelkę, ale wymaga zdjęcia zębatki
dekiel na uszczelnienie typu "silikon" druga cześć na uszczelkę, ale wymaga zdjęcia zębatki
Chodzi właśnie o sam dekiel, dokładnie ten:
https://www.fordsklep.eu/pokrywa-dekiel-skrzyni-biegow-b5-ford-1126988-p-1110.html?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwo6GyBhBwEiwAzQTmc4YJ8jf7koRXFeZVzXFG DnXTqz6H-UTddrcbfwfK86sqYPvDt-3xTRoCplgQAvD_BwE
Jeżeli na silikon to nie ma sprawy, ogarnę sobie to w przyszłym tygodniu.
Dzięki.
Rafał A.(antek) 18-05-2024, 23:40 silikon.
focusmk216 26-05-2024, 20:34 czy ktoś miał problem z wyciekiem oleju ze skrzyni z odpowietrznika? Mechanik podejrzewa, że z tego miejsca delikatnie cieknie.
Co można z tym zrobić?
|
|