Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Zarowki H7 LED - czy ktoś montował?
Boogeyman 15-09-2015, 08:43 Witam kolegow,
poniewaz mojemu Mondkowi fabryka(a wlasciwie poprzedni wlasciciel) pozazdroscila ksenonow zastanawiam sie nad montazem zarowek H7 LED z aukcji jak ponizej:
http://allegro.pl/nowosc-h7-led-philips-az-9000-lm-generacja-iii-3d-i4855354037.html
Czy ktos z kolegow zalozyl sobie podobny zestaw? Chcialbym poznac opinie, jak to dziala i czy warto.
Jezdze bardzo duzo, czesto w nocy i jestem juz zmeczony wymianami zarowek.
nawet jesli ta zarówka ma homologacje, to Twój reflektor w aucie jest homologowany do lampy halogenowej a nie led.
Każdy diagnosta powinien udupić taki wynalazek.
Żarnik w żarówce H7 ma kilka mm długości, szerokość i grubość jest pomijalnie mała.
Ten wynalazek Philipsa świeci 4 diodami ułożonymi poprzecznie do kierunku jazdy.
Jestem ciekaw jak wygląda granica swiatłocienia na ścianie z takiej diody Led
qrczakos 15-09-2015, 08:57 jak chcesz sie bawić w ledy to tylko i wyłącznie montaż/wymiana soczewek na led/biled.
hidretrofit robi takie rzeczy, ale niestety koszt soczewek to 2k
Boogeyman 15-09-2015, 09:04 Dzieki za informacje! Rzeczywiscie za latwo to wygladalo :)
Pejotwroc 15-09-2015, 09:12 Ktoś już na forum montował podobne ledy. Świecą bardzo mocno to fakt. Ale świecą wszędzie. Tam gdzie nie potrzeba też :D
Looknij sobie na YT jak swieca. Gdzies tu na forum jest tez watek kolegi @SrebrnaStrzala ktory o takich LEDach pisal i takie wideo wkleil.
Ogolnie rzecz biorac te ledy swieca biednie w porownaniu do normalnej zarowki, nie mowiac juz o formowaniu strumienia swiatla etc.
Jestem ciekaw jak wygląda granica swiatłocienia na ścianie z takiej diody Led Nie wyglada - po prostu jej nie ma
Boogeyman 15-09-2015, 09:29 Wychodzi na to, ze prosciej bedzie po prostu zmienic samochod na bogatsza wersje :) Czytalem post o zmianie zwyklych reflektorow na ksenonowe i troche zabawy jest...
Niestety nie da sie wykombinowac nic na skroty.
Dzieki za opinie, rezygnuje z pomyslu tych H7 LED.
O, i to jest piękny wątek! Mądry pytający, bo czyta ze zrozumieniem mądrych odpowiedzi - chociaż nie są na temat.
Niektórzy z szanownych moderatorów powinni rzucić na to okiem i przestać kasować podobnych wypowiedzi i strofować tych co próbują trochę zdrowego rozsądku zasiać na polu szaleństwa drogowego w PL :619:... Chociaż jak któryś z kolegów moderatorów sprzątnie akurat ten post to zrozumiem :wink:
Boogeyman 15-09-2015, 11:20 Wyczuwam lekka ironie w sformulowaniu ''Madry pytajacy'' :)
Tak calkiem na powaznie - pytalem o to, poniewaz przejezdzam rocznie 70-90 tys. kilometrow, czesto noca trasa Holandia - Polska.
Czesta wymiana zarowek troche mnie meczy, zwlaszcza jesli musisz je wymienic w nocy, gdzies w lesie.
Nie kazdy jednak jest diagnosta, czlowiekiem obytym w przepisach ruchu drogowego, pracownikiem centrum bezpieczenstwa drogowego.
Dlategotez pytalem na forum kolegow posiadajacych wieksza wiedze ode mnie.
Jezeli cos nie jest legalne, czy tez przeszkadza innym uzytkownikom drogi - nie montuje tego.
najtaniej bedzie zamontować ksenony.
te współczesne tanie ksenony często mają jasność poniżej 2000 lm więc nie wymagają ani poziomowania ani spryskiwaczy.
zwykła dobra żarówka dla porównania ma ok 1600 lm.
porządne ksenony z poziomowaniem i spryskami 3-4 tyś lm
Wyczuwam lekka ironie w sformulowaniu ''Madry pytajacy'' :)
Niesłusznie. Ironii tam nie ma, bo zwróć uwagę jak niewielu potrafi słuchać i zaakceptować jak im się tłumaczy, że taka fabryka to kilkaset osób w R&D, miliardy $ i wieloletnie doświadczenie. Nie, on koniecznie zamontuje coś-tam, i "poprawi" fabrykę.
Ale na temat - masz DRL-e? Bo jak nie, to koniecznie zamontuj sobie LED-owe, i masz 100% dłuższe życie żarówek świateł mijania. Naturalnie, DRL-e z homologacją :wink:
najtaniej bedzie zamontować ksenony.
te współczesne tanie ksenony często mają jasność poniżej 2000 lm więc nie wymagają ani poziomowania ani spryskiwaczy.
Chętnie zobaczę jakie.
Zdaje się, że koledze chodziło o nowomontowane xenony a nie zestaw do mondeo mk4. Wielu producentów, chcąc redukować koszty (poziomowanie, spryski elektronika) zdecydowało się na redukcję wiązki światła do przepisowych 2000lm. W ten sposób część nowych aut z xenonami może zupełnie legalnie poruszać się bez spryskiwaczy i poziomowania. Takie palniki miast 35W mają 20W albo 25W.
Boogeyman 16-09-2015, 08:18 Ale na temat - masz DRL-e? Bo jak nie, to koniecznie zamontuj sobie LED-owe, i masz 100% dłuższe życie żarówek świateł mijania. Naturalnie, DRL-e z homologacją
Zalozylem DRL z homologacja i juz mnie to odciazylo znacznie, ale i tak pozostaje nocny problem.
Pojezdze jeszcze troche tym autem bez przerobek i na poczatku przyszlego roku bede myslal o innym.
Nie mniej jednak dzieki za uwagi!
Zdaje się, że koledze chodziło o nowomontowane xenony a nie zestaw do mondeo mk4. Wielu producentów, chcąc redukować koszty (poziomowanie, spryski elektronika) zdecydowało się na redukcję wiązki światła do przepisowych 2000lm. W ten sposób część nowych aut z xenonami może zupełnie legalnie poruszać się bez spryskiwaczy i poziomowania. Takie palniki miast 35W mają 20W albo 25W.
Mi właśnie chodzi o ksenony 20W/25W. Chyba już z ponad rok temu poruszałem ten temat. Najlepiej, gdyby któryś z renomowanych producentów (homologacja) wyprodukował taki plug&play dla mondeo mk4. Jak na razie nie znalazłem niczego w sieci. Wiem, że niektórzy producenci jak VAG już mają w opcji (ofercie) te "bieda-ksenony" do swoich samochodów. Takie rozwiązanie mogłoby w części wyeliminować HID i być alternatywą dla drogiej wersji ksenon.
Nie sądzę aby można było to załatwić jakimkolwiek aftermarketowym zestawem. Lampy mamy homologowane na konkretne źródło światła. Kupując więc takowe z soczewką pod halogen a montując nawet legalny zestaw "biedaxenonów" jak to nazwałeś tracimy homologację na wszystko. Z kolei lampy homologowane na biedaxenon będą w tej samej cenie co normalne xenonowe lampy (bo to nie w lampach jest mechanizm odpowiedzialny za ich poziomowanie czy spryskiwanie). Niczego tańszego dla klienta nie będzie.
Zastanawiam się jednak jak podszedłby do sprawy diagnosta/policjant gdyby do autka zamontować używane reflektory xenonowe z palnikami z biedaxenonu... Zestaw teoretycznie spełniałby wszelkie wymagania.
Zastanawiam się jednak jak podszedłby do sprawy diagnosta/policjant gdyby do autka zamontować używane reflektory xenonowe z palnikami z biedaxenonu... Zestaw teoretycznie spełniałby wszelkie wymagania.
Chyba nie do końca, bo reflektory xenonowe również mają homologację z odpowiednimi palnikami. Chyba trochę tak jakby próbować wcisnąć do halogenowych reflektorów Mondeo żarówki H4 :p
I tu się z Tobą nie zgodzę. Czym innym jest rodzaj oprawki/żarówki (H7, H1, H4 etc) a czym innym jej moc. Halogenowe żarówki dopuszczone u nas do ruchu drogowego mają 55W. Można jednak bez problemu kupić żarówki 75W i 100W. Zakładając, że reflektor dopuszczony byłby do ruchu z żarówkami 100W to podobna sytuacja miałaby miejsce chcąc zamontować tam słabszą.
Robi nam się tu niezłe ot.
Nie sądzę aby można było to załatwić jakimkolwiek aftermarketowym zestawem. Lampy mamy homologowane na konkretne źródło światła. ...
To musiałyby być kompletne lampy dedykowane dla np. mk4. Czyli ksenony dajmy na to 20W, które nie wymagały by układu spryskiwania i samopoziomowania (to by był ten zysk). Zdaję sobie sprawę, że np. taki Osram produkując dedykowany zestaw pewnie sowicie kazał by sobie za to zapłacić. Ale mógłby być to zestaw plug&play bez kosztownych dodatkowych układów potrzebnych w normalnych ksenonach.
No ale to sfera marzeń.
Kończę OT.
w tym wypadku jednak nie wiem czy jest wystarczajacy target aby ktos zaczal podukowac (tak drogie) zamiennieki. Ludzie chca miec xenony bo dobrze swieca. Zysk ze slabych xenonow w porownaniu do dobrych zarowek nie jest imo warty wydania takiej kwoty. Ci co chca sie lansowac tez nie bardzo beda kupowac to to produkt xenon-podobny. nie jest trendy.
Takei slabe ksenony sa dobre dla producentow bo to oszczednosc. Ale nie dla klientow pragnacych zastapic nim zarowke (w kazdym razie nei za przewidywana cene)
miller69 17-09-2015, 16:34 witam.
dzisiaj rano robiłem przegląd ,a że wczoraj zajrzałem do tego wątku, to zapytałem diagnostę o kwestię żarówek i ich legalności.
pytałem o zamiennik led i ksenon 25w , bo jak wiadomo do ksenonów 50w trzeba sp ryski i samopoziomowanie,co nie podlega dyskusji.
no i odpowiedź była zaskakująca,pan diagnosta stwierdził że jeżeli jest na nie homologacja to można stosować jako zmienniki żarówek tradycyjnych.
ot ciekawostka, na wszelki wypadek podjadę do innej stacji i też zapytam o to samo.
pzdr
Terefere. A potem jak miśki dowód zabiorą to będziesz do niego jechał na ponowny przegląd. O tyle ile można dyskutować nad słabszym palnikiem w zwykłej lampie xenonowej ale bez sprysków i poziomowania to zamiana źródła światła na zupełnie inne na bank jest niezgodna z czymkolwiek i przeglądu przejść nie powinna.
diagnosta Cie wkręcił :)
na reflektorze masz homologacje, która wyraźnie mówi o rodzaju źródła światła.
Jak wyprodukuje świeczki i wydrukuje na nie homologacje, to też zaczniesz wstawiać świeczki zamiast zarówek?
Tomasz121 16-04-2021, 18:39 Witam serdecznie szanowne grono,
Wiem, że temat był wielokrotnie poruszany ale czas leci i na rynku mamy sporo nowości m.in. z opisem żarówek że "z homologacją", małymi radiatorami odprowadzającymi ciepło i może dla tego warto by go lekko odświeżyć.
Chodzi o mondzia z 2008 w Titanium ale ze zwykłymi reflektorami na H7 Philipsa obecnie.
Zarówno Fordziakowi jak i mnie latka spędzone razem niestety lecą i u mnie już nie ten wzrok co kiedyś i przydało by się troszkę więcej światła z przodu.
Wiem, że kwestia homologacji i tanich oślepiających podróbek jest podstawowym problemem w tym temacie dla tego sprecyzuję i ograniczę swój temat do żarników LED w ROZSĄDNEJ CENIE ale na tyle dobrej jakości by tworzyły dokładną linie odcięcia (nie oślepiały) i w zakresie powiedzmy +/- 4000 - 5000k tak by nie były to jakieś błękitne gromy ale by dawały z 20-30% więcej światła - jasności na drodze od standardowych H7 a nawet tych wzmacnianych z krótkim żywotem.
Może ktoś coś polecić w tym temacie, podpowiedzieć jakiś montaż?
I czy faktycznie te homologacje samych żarówek LED - H7 i inne są honorowane? Słyszałem od znajomego że coraz więcej krajów zaczyna je akceptować jako zamienniki.
W tym temacie podobno najwięcej szumu robili Philips i Osram, bo oni najwięcej na tym tracą ale przecież sami już to produkują....
Bo tak też na zdrowy rozsądek, w mojej fabrycznej instrukcji obsługi Forda wpisano jedynie cyt: : "światło mijania - H7" nikt tam nie dodał, że halogenowe czy inne, nie jest to opisane, no że 55W - to jest, owszem...
Dzięki za pomoc.
W Polsce żadna żarówka H7 LED nie ma homologacji to po pierwsze, po drugie sam reflektor nie ma homologacji na używanie w nim światła LED. Po trzecie widziałeś jak jest zbudowane gniazdo żarówki H7? Moim zdaniem żadna obecnie dostępna na rynku żarówka H7 LED tam nie wejdzie bez rzezby. Ja osobiscie używam osram cool blue i jestem zadowolony. Jak masz brudne lampy od środka to nawet niewiele pomogą żarówki 100 watowe. Ja zacząłbym od czyszczenia lamp od wewnątrz na początek za pomocą magnesu z ewentualnym płukanie całej lampy od wewnątrz. Wszystko jest opisane na forum co i jak. Na koniec lekka polerka kloszy od zewnątrz i lampy jak nowe. Uwierz mi że pomimo lampa jest szczelna to dużo brudu się w niej zbiera przez lata użytkowania. Dochodzi do tego matowienie odbłyśnika nad żarówką. No chyba że chodzi Ci bardziej nie o poprawę oświetlenia drogi tylko o wygląd ale ksenon. Czyli białe światło. Swego czasu dostępne były na rynku żarówki osram cool blue hyper 55 w. Świeciły ładnie na biało ale w deszczu masakra.
Tomasz121 16-04-2021, 19:13 Same reflektory mam w przyzwoitym stanie, są ok ale dzięki za informację - radę.
He, czyli połowa na allegro to wciskanie kitu... ?
Wyraźnie w opisie "HOMOLOGACJA"
https://allegro.pl/oferta/zarowka-h7-led-80w-8000lm-cree-zarowki-homologacja-10145145241?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_chemiakcesor_pla_&ev_adgr=Wyposa%C5%BCenie+i+akcesoria+samochodowe+-+%C5%BBar%C3%B3wki&gclid=EAIaIQobChMIgpS5jKyD8AIVKkeRBR2pqg95EAQYBiAB EgIePPD_BwE
Swoją drogą, ciekawy radiator i wejdzie chyba bez "rzeźbienia"....
Albo:
https://allegro.pl/oferta/zarowki-ledowe-h7-12v-canbus-ultra-z-soczewka-2szt-9983137850?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=supercena&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_chemiakcesor_pla_&ev_adgr=Wyposa%C5%BCenie+i+akcesoria+samochodowe+-+%C5%BBar%C3%B3wki&gclid=EAIaIQobChMIgpS5jKyD8AIVKkeRBR2pqg95EAQYDiAB EgKajPD_BwE
Oczywiście nie mówię, że akurat te bo nie mam pojęcia jak się fatycznie sprawują ale widać że technologicznie coś w tym temacie się zmienia.
Po prostu latka lecą i może ktoś testował coś z tych nowości i z pozytywnym skutkiem?
No proszę cię. Żarówki za 80 zł chcesz żeby były z homologacja .nie widzisz że to typowe chinczyki ten drugi link nawet nie jest dobrze przetłumaczony. Zobacz ile kosztują markowe żarówki LED philipsa czy osram. I chyba nie wierzysz we wszystko co piszą sprzedający na allegro? Te w ogóle nie mają radiatora i pewnie by weszły bez rzeźbienia. A jak chcesz zobaczyć jakie masz lampy brudne w środku to wex latarkę i zaświeć do wnętrza przez klosz . Wtedy ładnie widać ile jest brudu na odblysnikach. Poza tym mylisz się , pisząc że reflektor ma mieć żarówkę h7 nieważne jaką. Jest wyraźnie określone że ma być to źródło światła halogenowe. Mój sąsiad założysz sobie humor LED do Peugeota. Świeca super na biało ale tak oślepiają innych jakby jechał na światłach drogowych.
Tomasz121 16-04-2021, 20:02 Marcin, ale podałem te tylko dla przykładu, że chińczyki to wiadomo choć Osram i Philips też pewnie od chinoli są ściągane z ceną razy 5 a te w dodatku przecież 80W. Sąsiada "pozdrów", a w poście wyraźnie napisałem że omawiamy takie akceptowalne w temacie relacji cena / jakość z odcięciem linii itd, tak więc żarówki sąsiada omijamy z daleka szerokim łukiem.
Ja jeździłem w starym aucie z zamontowanymi klasycznymi żarówkami z tzw "xenon efekt" czyli podbitej temperaturze barwowej do 5000K. Tu muszę zaznaczyć że gro chińczyków oraz wiele zwykłych żarówek 4000K to nie to samo. Chodzi o to że były to żarówki Osram/Philips. Efekt dawały zadowalający. Jest z nimi pewien problem: chyba wciąż nie mają homologacji bo ciągle są sprzedawane jako OFF ROAD, ale... jeździłem nimi jako z normalnymi światłami mijania. Miałem wiele kontroli policyjnych, w tym jedną szczegółową, że weryfikowali stan auta pod względem technicznym i do reflektorów też mi zaglądali. I nic nie wykryli. Swoją drogą policjant nie ma w oku czujnika temperatury barwowej i można śmiało mówić że to jest 4000K które są w pełni legalne ale nikt mnie za takie światła nie zatrzymywał, bo były to standardowe żarówki i dostosowane do reflektora, świecące tak jak należy. A co do przeglądu, to sam warsztat gdzie robiłem przegląd techniczny mi je montował i jeszcze robili pomiary i byli pod wrażeniem jakości jak to świeci. Tylko zaznaczam, żaden chinol a tylko Osram/Philips np
https://allegro.pl/oferta/2x-h7-osram-zarowki-5000k-cool-blue-hyper-50-boost-6900179639
klocolus 17-04-2021, 11:49 Ja jeździłem w starym aucie z zamontowanymi klasycznymi żarówkami z tzw "xenon efekt" czyli podbitej temperaturze barwowej do 5000K.
I jakie wrazenia? Lepiej oświetlało? Jak z trwałością żarówki?
Może ktoś coś polecić w tym temacie, podpowiedzieć jakiś montaż?
Chodzi o mondzia z 2008 w Titanium ale ze zwykłymi reflektorami na H7 Philipsa obecnie.
Nie. Jedynie lepsze żarówki mozna.
Jakbyś miał soczewkę H7 to wtedy ledy mozna bez problemu. Tak samo na drogowe czy cofania. Ale nie na mijania w zwykłej lampie. Oczywiście pomijając legalność chodzi o zdrowy rozsądek
Wrażenia są w pełni zadowalające jeśli to właśnie o efekt białego światła Ci chodziło. Wygląda i świeci elegancko. Ale to wciąż normalna żarówka o normalnej trwałości. To że mój warsztat był pod wrażeniem, to dlatego, że nigdy takiej żarówki nie sprowadzali (ściągneli specjalnie na moje życzenie) a mieli wyrobioną opinię tylko na chińczykach "xenon efekt" z marketów, które kazali demontować klientom na przeglądach. A tu okazało się że można zrobić normalną żarówkę i która świeci zupełnie normalnie tyle że na biało. W sytuacji gdy się jechało nocą samemu na drodze, to się cieszyłeś białym światłem jak z lamp ksenonowych ale dopiero jak nocą na autostradach wyprzedzałeś obok auto z ksenonami, to wtedy na asfalcie mogłeś zobaczyć porównanie barwy światła swoich i drugiego auta, bo jednak ksenony są wciąż bielsze i nie oszukujmy się, one mają aż 6500K więc tylko wtedy różnica jest widoczna, gdy jedziesz obok takiego auta. Ale tak to masz mimo wszystko ładne białe światło a nie żółte, zwłaszcza gdy założysz żarówkę też xenon efect ale 4000K to niestety, to jest wciąż widoczne żólte światło na asfalcie czy śniegu, mimo że w oświetleniu to jest formalnie oznaczenie barwy już chłodnej i białej.
Tomasz121 17-04-2021, 14:07 dzięki za info peju - Paweł,
ale na jak długo ci takie wzmocnione osramy wystarczały?
Kiedyś testowałem te wzmacniane wynalazki i nawet markowych producentów ale padały nawet po 3 miesiącach ...
Nad soczewkami się też zastanawiałem - fajna sprawa, ale jak zobaczyłem po ile reflektory chodzą nawet używane, to sory ...
Chyba je wszyscy już przerabiają :)
80 watowe ,żarówki szybciej wypalają odbłyśnik lampy. Zwykle osram cool blue wystarczaja spokój je na jakieś 15 tys km.
co dwa lata zmieniałem te żarówki, rocznie miałem 10-15tys km robione. po tym czasie jedna padła więc wymieniałem komplet. po następnych dwóch latach i podobnym przebiegu znów ta sama historia. nic się nie wypalało. wypalać coś szybciej może się przy ledach, których konstrukcja sprawia że grzeją się też poza komorą odbłyśnika, zwłaszcza jeśli mają jakieś dodatkowe rezystory przeciw błędom komputera. wówczas ciepło zamiast gromadzić się tam gdzie została konstrukcja lampy do tego przystosowana to grzeje się elektronika i topią plastiki gdzieś poza reflektorem. myślę że te 5000K będą kozacko wyglądały w soczewce bo ja miałem tylko odbłyśnik.
Oj uwierz że wypalają. Nawet przy zwykłych żarówkach 55 w odbłyśnik nad żarówka matowieje. Widać to dopiero jak zaświecisz latarką na odbłyśnik.
chudy2355 18-04-2021, 10:42 Oj uwierz że wypalają. Nawet przy zwykłych żarówkach 55 w odbłyśnik nad żarówka matowieje. Widać to dopiero jak zaświecisz latarką na odbłyśnik.A jak sprawa wygląda z wypalaniem odbłyśników przez ledy ? Czy efekt występuje ? Mam soczewkę i się zastanawiam czy nie wsadzić sobie Leda a w bagaju wozić zwykle w razie kontroli
Wysłane z mojego Mi 10 przy użyciu Tapatalka
jeżeli przy 55w występuje jakaś degradacja to i przy 80w też będzie, no ale żeby patrzeć w reflektor z latarką? nigdy tego nie robiłem i przy normalnym stanie użytkowania, zawsze reflektor lamp się ładnie prezentował (bez patrzenia latarką i mikroskopem oczywiście). Nie wiem, moje poprzednie auto to audi A4 z 2005 wiec czy tam odbłyśnik był z jakichś super materiałów? W każdym bądź razie nie miałem nawet świateł dziennych więc auto było używane non stop na tych żarówkach. A jak ktoś ma jeszcze światła dzienne dorobione, to mu się przedłuży czas ich użytkowania.
Nie patrzyłem mikroskopem ani nie świecilem specjalnie latarka do reflektora tylko wyszło to przez przypadek . Jakiś czas temu mój znajomy miał kolizje i ubezpieczyciel odmówił wypłaty odszkodowania tylko dlatego że miał zamontowane żarówki LED w lampie do tego nie homologowanej . To tyle w temacie legalności tego rozwiązania. A osram hyper faktycznie ładnie świeci na biało ale dla mnie w deszczu porażka.
(...) faktycznie ładnie świeci na biało ale dla mnie w deszczu porażka.
I to powinno być podsumowanie tego "wiejskiego" tuningu z pseudo białymi żarówkami typu hyper...
Reszta prawdy wychodzi w pomiarach a nie subiektywnych odczuciach, że jak coś świeci z barwą 5000 lub 6000K to świeci mocniej od tych z barwą 3800K.
Nie łudźmy się.
Oczywiście mówimy to o "tuningowanych" żarówkach h7 a nie o prawdziwych ksenonach czy ledach.
Aby żarówka świeciła na biało musi mieć niebieski filtr, który ogranicza przenikanie światła. producenci aby to choćby zrównać do ilości wymaganej światłości zwiększają moc (co jest prawnie zabronione) lub skracają żarnik podnosząc jego temperaturę i przy okazji skracają żywotność.
Mam kontakt z kolegą działającym w laboratorium polskiego oddziału Philips i twierdzi, że już dziś wszystkie samochody mogłyby jeździć wyposażone w retrofity led, gdyby nie przepisy homologacyjne. ;) Technicznie jest wszystko gotowe i mogą w ledy wyposażyć choćby poczciwego Poloneza Caro bez oślepiania nadjeżdżających i samoolśnienia. ;)
Obecnie moje światła Ford Dynamic LED również w deszczu świecą słabiej
Tomasz121 03-09-2021, 09:45 No właśnie jaka jest żywotność tych ledów, ale taka prawdziwa biorąc pod uwagą jakieś spadki mocy świecenia w czasie. Bo te 20-50 tys godzin to już wszyscy piszą ale fakt że juz kilka osób mi wspominało o spadku mocy świecenia w tego typu oświetleniu.
I fakt powiem wam sam, może śmieszny przykład z "innej beczki": niedawno zamówiłem do kuchni mocny żarnik ledowy (przewidziany nawet do małych ulicznych latarni zewnętrznych) i odczówam gdzieś po 3 miesiącach że to mi z 30% słabiej świeci niż gdy nowe było. Z kolei w salonie mam listwę 5-6m pod sufitem i ta od 12 lat identyczną siłę ma ... ?
Czyżby w temacie led też oszczędności i tandeta się zaczyna...
klocolus 03-09-2021, 14:08 Bo te 20-50 tys godzin to już wszyscy piszą
To jest totalna bzdura, nie do osiągnięcia w realnych warunkach dla dzisiejszych produktów. Problemem jest odprowadzenie ciepła od samego chipa diody led, producenci od lat robią tak, że one się przegrzewają i w praktyce z 50tys. godzin robi się 2tys albo 5tys. Przynajmniej tak jest w normalnym oświetleniu led, pewnie w samochodowym jest podobnie. 50tys. godzin to by było półtora miliona kilometrów jazdy po mieście albo 5 milionów kilometrów jazdy w trasie ;)
W oświetleniu samochodowym jest dodatkowy problem z odprowadzeniem ciepła. LEDy mają dużo niższą temperaturę pracy niż żarówki halogenowe/xenonowe (które mają kilkaset stopni i nawet jak pod maską byłoby te 70-90 stopni to nie jest dla nich problemem). Fabryczne lampy mają zwykle wentylator który ma pomóc w odprowadzaniu ciepła ale dalej tam jest po prostu dla nich za gorąco w szczególności latem.
Z kolei w salonie mam listwę 5-6m pod sufitem i ta od 12 lat identyczną siłę ma ... ?
Bo pewnie te starsze mają dużo niższą temperaturę podczas pracy. Im nowsze tym producenci oszczędzają/celowo postarzają produkt przez wyciąganie jak najwyższej mocy z danego chipa, podnosząc temperaturę jego pracy i w efekcie mocno skracając żywotność.
Dzolo115 23-07-2022, 00:22 Wie ktoś czy do mondeo MK4 do zwykłej lampy wejdą H7 LED np Philips ultinon pro lub jakiś odpowiednik tej żarówki ?
actchris 27-12-2023, 11:59 Jako że przymieżam się do zmiany żarówek na LED to zastanawiam się nad OSRAM, Philips pro3022 i ultinon pro9000, które były by najlepsze i najpewniejsze do MK4 (zwykłe lampy)
klocolus 27-12-2023, 23:36 które były by najlepsze i najpewniejsze do MK4 (zwykłe lampy)
Do zwykłej lampy żadne. Chyba, że ma soczewkę.
|