Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Montaż świateł dziennych Magneti Marelli
jestmeksyk 15-09-2015, 22:06 witam Was serdecznie
Zakupiłem lampy dzienne Magneti Marelli LAQ010 szukam pomocy!. może, ktoś z Was montował już takie światła u siebie (model laq010). nie wiem jak podłączyć kable mam 3 kolory czerwony, czarny i biały. instrukcja to faktycznie coś lipnego.
Zazwyczaj czarny do masy, czerwony do 12V "po stacyjce" (znajdziesz w skrzynce bezpieczników pod maską), a biały do pozycyjnych.
jestmeksyk 15-09-2015, 23:21 czyli czarny do plusa w aku, czerwony do 12V gdzie to znajdę w skrzynce bezpieczników?, a biały wtyczką-zaciskiem do kabelka od pozycyjnych
tak to zrozumiałem :) jestem laikiem
Andrzej_K 16-09-2015, 06:09 Zazwyczaj czarny do masy, czerwony do 12V "po stacyjce" (znajdziesz w skrzynce bezpieczników pod maską), a biały do pozycyjnych.
Słowo klucz - "zazwyczaj". Moje światła (innej firmy) podłącza się tak: czarny - minus akumulatora, czerwony - plus - akumulatora, biały - pod światła postojowe.
Więc te "zazwyczaj" nie jest "zazwyczajne" i zależy od producenta/konstruktora danych świateł.
Skoro kolega żadnych szczegółów nie podał, to polegam właśnie na tym "zazwyczaju". Jeśli komplet z pudełka zawiera modulik wykrywający wzrost napięcia w układzie, to rzeczywiście wtedy czerwony może iść pod plusa z akumulatora.
A autorowi tematu, w obliczu zauważalnie wysokiego stopnia niewiedzy, radzę szczerze dać to do zrobienia komuś z pojęciem o rzeczy.
jestmeksyk 16-09-2015, 07:49 światła mają automatyczny przełącznik bez dodatkowych modułów.
instrukcja mówi o:
czerowy (12-36 V (+)
czarny (stand by)
biały (-) masa
rozumiem, że czerwony pod plus akumulatora lub pod bezpiecznik nr 25
biały pod minus akumulatora lub gdzieś aby była masa
czarny pod wiązkę postojowego ?
strasznie nieciekawa instrukcja, a miało być tak łatwo