Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2006-2015] Błąd P003A:17 co oznacza ?


Mario_
18-09-2015, 11:01
Panowie wczoraj podłączalismy z kolegą auto pod kompa wcelu przestawienia nawigacji żeby działały strzałki w liczniku. Po podłączeniu ustawieniu wszystkiego znaleźliśmy błąd pojawiający sie po odpaleniu auta a dokładnie:
P003A:17-2F Przekroczony limit programowania położenia mechanizmu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/spreżarki doładowującej, napiecie w obwodzie powyzej wartosci progowej.
STATUS:
-DTC obecny w czasie wydania polecenia
-Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
Moduł:
Moduł sterowania pracą silnika (power train chain control module).
W aucie niedawno wymieniany był czujnik ciśnienia w pompie common rail A2C59506225 bo ciężko odpalał długo kręcił tak mówił poprzedni właściciel. Auto odpala jeździ bdb turbo wszystko działa ale ten błąd wyskakuje co to może być??
http://images68.fotosik.pl/1189/c0ddedaa158b1a4dmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/c0ddedaa158b1a4d)

kot_79
18-09-2015, 11:39
W jaki stanie masz zaworki podciśnienia? Brzęczy po wyłączeniu auta?

Mario_
18-09-2015, 14:52
A w którym miejscu ma brzęczeć? raczej nic nie słychać.
Dzisiaj przeczyściłem te czujniki jeśli wogóle mają tutaj jakieś znaczenie?
Co najfajniejsze rozbierająć czujnik nr 3 ten od przepustnicy gdzie widać te śrubeczki na foto, był on jakby naciągniety na zapadke w środku, przy rozbieraniu słychać było jakby spreżynka była naciągnieta i wróciła. Składając to równiez nacągnąłem jakby tą zapadkę najpierw przekręcająć tą drugą część i składając do kupy ale czy tak to ma być? czy może luzem włozone bez naciągania?
http://images70.fotosik.pl/1188/958a10b736728c9fmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/958a10b736728c9f)

Podpowie ktoś jak ten czujnik ma być zamontowany na tej przepustnicy? i czy był złożony wcześniej prawidłowo mam na myśli element który odkręcamy w miejscu gdzie widać śrubki, ten element co wchodzi wtyczka. zakładająć go miałem w pozycji jakby godziny 9 i przekreciłem go w pozycje godziny 12stej żeby pasował pod śruby (naciągając go przy tym jakby sprężyne w środku). Bo można go również złożyć od razu w pozycji 12stej ale wtedy jakby ta zapadka sprezyna nie jest naciągnieta. Rozbierał to ktoś?

Mario_
24-09-2015, 20:38
Zamiana zaworków podcisnienia tzn ten od turbo na ten od przepustnicy nie pomogła a w dodatku auto chodziło jeszcze gorzej na biegu jałowym jakgy co chwile szarpało delikatnie obrotami.
Jedyne co sie zmieniło to błąd:
Na tym prawidłowym zaworku było:
P003A:17-2F
A na tym podmienionym:
P003A:17-6C
Dziwne że nie złapał tego samego błedu muszą sie czymś róznić te zaworki ale ogólnie błąd odnosi sie do tego samego opisu.
http://images67.fotosik.pl/1206/fadeb2cf07c59c0cmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/fadeb2cf07c59c0c)
http://images68.fotosik.pl/1205/68dd25b469a46845med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/68dd25b469a46845)
Auto nie wchodzi w tryb awaryjny działa normalnie :-(
Najgorsze gdzie szukać bo wymienić części na pare tyś zł nie sztuka ;-)

kuczol
24-09-2015, 22:10
Ja jak miałem błąd P003A (tylko nie pamiętam końcówki) to wymieniłem na turbinie taki czujniczek za ponad 2 stówy (nowy nie oryginał) i od tego czasu błąd nie pojawia się. Też było bezobjawowo - czyli nie było trybu awaryjnego.

Mario_
24-09-2015, 22:37
Może u mnie też padł ten czujnik jak go zlokalizować? jest do niego dostęp bez wyciągania turbo?

kot_79
25-09-2015, 14:12
niestety nie bardzo... chyba, że jakoś od dołu na podnośniku... co więcej, te czujniki nie są łatwo dostępne - tzn oryginałów nie ma tylko zdaje się z turbinką

Mario_
25-09-2015, 15:59
No to problem bo nie dosyć że ciężko się dostać to nie wiadomo czy to to :)

kuczol
25-09-2015, 21:12
Nie no czujników na pewnym serwisie jest na pęczki czy to nowych nie oryginalnych czy też używek. A co do dostępu to trochę gimnastyki nikomu nie zaszkodzi (z kanału nie ma problemu). Tylko się upewnij w forscanie że turbina pracuje prawidłowo, bo inaczej to może nie być czujnik.

Mario_
25-09-2015, 21:15
A jak sprawdzić forscanem prace turbo czy pracuje prawidłowo :-) gdzie jaka opcja?
Dzisiaj zrobiłem też reset modułu forscanem ale to też nie pomogło a co do wyzerowania wszystkich wartości adaptacyjnych troszkę jestem niepewny hehe

kot_79
27-09-2015, 20:21
Turbina powinna przy maksymalnym obciążeniu dawać coś około 1.4-1.5 Bar, czyli w Forscanie będziesz miał 240-250kPa (100kPa to ciśnienie barometryczne i map pokazuje sumę zdaje się).

Możesz też sprawdzić w forscanie na wykresie jak zachowuje się ten czujnik wychylenia łopatek przy przyspieszaniu, czy nie ma tam czasem jakichś dziwnych skoków czy wartości przy jednoczesnej normalnej jeździe auta - to pewnie da jakiś obraz w jakim stanie jest sam czujnik

PS. Nie wiedziałem, że te czujniki są tak łatwo dostępne.

http://allegro.pl/czujnik-kopiowania-turbiny-peugeot-ford-citroen-i5672510797.html

Mario_
27-09-2015, 23:24
Dzięki zaobserwuje to nawet na postoju dodawając gazu co sie dzieje :-)
Naprowadzisz mnie jakie ustawienia w forscanie musze aktywować na wykresie :-) narazie jestem ciemny w tych sprawach :-)

Mario_
28-09-2015, 21:32
Turbina powinna przy maksymalnym obciążeniu dawać coś około 1.4-1.5 Bar, czyli w Forscanie będziesz miał 240-250kPa (100kPa to ciśnienie barometryczne i map pokazuje sumę zdaje się).

Możesz też sprawdzić w forscanie na wykresie jak zachowuje się ten czujnik wychylenia łopatek przy przyspieszaniu, czy nie ma tam czasem jakichś dziwnych skoków czy wartości przy jednoczesnej normalnej jeździe auta - to pewnie da jakiś obraz w jakim stanie jest sam czujnik

PS. Nie wiedziałem, że te czujniki są tak łatwo dostępne.

http://allegro.pl/czujnik-kopiowania-turbiny-peugeot-ford-citroen-i5672510797.html

Dzisiaj na forscanie robiłem mała obserwację nie wiem czy to dokładnie o ten pomiar chodzi :-)
Jeśli chodzi o baro to na postoju dodając gazu nie zauważyłem zmian a jeśli chodzi o Vane pos to napięcie przy dodaniu gazu zmienia sie do -140v jak i 150v na plusie.
Nie wiem czy dobre parametry sprawdzam :-)
http://images69.fotosik.pl/1214/3ec1c033d5bd6d3e.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/3ec1c033d5bd6d3e)

kot_79
29-09-2015, 07:33
Na wykresie to sobie zobrazuj. Zobaczysz czy nie ma dziwnych skokow

Mario_
29-09-2015, 09:42
Na ciśnieniu nie zauważyłem jak narazie dziwnych skoków jedynie na Vane pos duże skoki napięcia przy dodawaniu gazu. Na wolnych obrotach pokazuje -30pare V ale przy przygazowaniu skacze do -150v i do plus 150v. Będe obserował ale w czym siedzi ta przyczyna nie wiem :(

kot_79
29-09-2015, 15:42
Vane pos przy dodawaniu gazu powinien sie zmieniac ale nie nagle i skokowo. Jezeli tak jest a cisnienie doladowania nie ma skokow to najprawdopodobniej czujnik na turbinie albo wiazka do niego szwankuje

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Mario_
30-09-2015, 23:07
Vane pos przy dodawaniu gazu powinien sie zmieniac ale nie nagle i skokowo. Jezeli tak jest a cisnienie doladowania nie ma skokow to najprawdopodobniej czujnik na turbinie albo wiazka do niego szwankuje

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Ciśnienie barometryczne było wtedy praktycznie bez zmian a Vane pos pokazywał od -150 do 150v w tym przedziale przy dodawaniu gazu oczywiście im więcej gazu tym większe wahania żebym miał taki czujnik na podmiane byłoby wiadomo że to to :-)

kot_79
01-10-2015, 08:03
Bo Barometryczne pozostanie bez zmian, zmienia się wraz ze zmianami pogody :-)

Chodzi obserwację ciśnienia MAP.

Mario_
01-10-2015, 22:43
Hehe to nieźle dałem ciała :-)
Nie moge tego ustawienia odszukać w forscanie odnośnie ciśnienia map :(

kot_79
02-10-2015, 07:40
nazywa sie MAP, wieczorem screena Ci podesle.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Mario_
02-10-2015, 21:04
Byłbym bardzo wdzięczny to sobie na spokojnie sprawdze:)
Używam najnowszej wersji forscana jeśli to ma znaczenie :-)

Mario_
05-10-2015, 16:10
nazywa sie MAP, wieczorem screena Ci podesle.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Podeslij screena jak znajdziesz chwile.

kot_79
06-10-2015, 07:47
Poszukaj w parametrach PCM tam gdzie wczęśniej odczytywałeś PID (BARO - wysyłałeś screena) o nazwie MAP... jeżeli nie będzie to przełącz u góry z PCM na OBDII tam powinien być MAP_OBDII czy jakoś tak.

W razie czego wieczorkiem (około 21:00) możemy pobawić się zdalnie teamviewerem (https://www.teamviewer.com/pl/)

Mario_
06-10-2015, 13:58
Poszukaj w parametrach PCM tam gdzie wczęśniej odczytywałeś PID (BARO - wysyłałeś screena) o nazwie MAP... jeżeli nie będzie to przełącz u góry z PCM na OBDII tam powinien być MAP_OBDII czy jakoś tak.

W razie czego wieczorkiem (około 21:00) możemy pobawić się zdalnie teamviewerem (https://www.teamviewer.com/pl/)

Sprawdze to niedługo może znajdę, zdalnie będzie problem bo tu gdzie parkuje auto nie mam neta...

Mario_
06-10-2015, 15:37
Poszukaj w parametrach PCM tam gdzie wczęśniej odczytywałeś PID (BARO - wysyłałeś screena) o nazwie MAP... jeżeli nie będzie to przełącz u góry z PCM na OBDII tam powinien być MAP_OBDII czy jakoś tak.

W razie czego wieczorkiem (około 21:00) możemy pobawić się zdalnie teamviewerem (https://www.teamviewer.com/pl/)


Znalazłem jeśli to o to właśnie chodzi ;-)????
A więc tak na biegu jałowym dodając gazu Vane Pos zmienia wartosci jak pisałem wczesniej od -150v do +150V a parametry MAP od 98kPa do jakiś 130-140kPa już przy dużych obrotach (3-4tyś) na biegu jałowym.
Więc co wynika?
http://images69.fotosik.pl/1239/ba58074b39751b11med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/ba58074b39751b11)

Posiedziałem jeszcze chwile w aucie odpalając je kilka krotnie i zauważyłem że błąd raczej pojawia sie w czasie odpalania auta i co jeszcze zauważyłem że gdy szybko po przekreceniu kluczyka go odpale (sprawdzałem kilka razy) błąd sie nie pojawił a gdy po przekręceniu i odczekaniu (5sekund) przy zapalonych kontrolkach i odpaleniu auta błąd odrazu sie pojawia. Po jego skasowaniu i paru przygazowaniach nie pojawiał sie do kolejnego odpalenia (nie sprawdzałem czy w czasie jazdy sie nie pojawi).
Jedyne co wiem to ostatnio auto miało wymienany czujnik ciśnienia w pomnpie common rail bo auto długo kreciło zanim zapaliło (4-6sekund). I ponoć miało kilka błedów z tego powodu po wymianie tego czujnika (A2C59506225). Po wymianie auto odpala normalnie (1-2sekundy). Ale czy ten błąd jeszcze ma coś wspólnego ? wychodzi że bardziej z turbo.

kot_79
06-10-2015, 17:55
Wez to wrzuc na wykresy razem z obrotami i z MAF. Skoro po wymianie miejscami zaworkow auto Ci gorzej chodzilo to moze jednak zaworki. Typy:
* czujnik polozenia lopatek
* zaworki sterowania podcisnieniem
* nieszczelnosc przewodow podcisnienia
* problemy z kabelkami do czujnika lopatek

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Mario_
06-10-2015, 20:49
Wez to wrzuc na wykresy razem z obrotami i z MAF. Skoro po wymianie miejscami zaworkow auto Ci gorzej chodzilo to moze jednak zaworki. Typy:
* czujnik polozenia lopatek
* zaworki sterowania podcisnieniem
* nieszczelnosc przewodow podcisnienia
* problemy z kabelkami do czujnika lopatek

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Po podmianie zaworków czuć było jakby skok na wolnych obrotach jakby przerywał ale jakby ten zapiemniony zaworek był zły to by pewnie czujnik wyłapał coś po stronie przeustnicy.
Bardziej może coś z czujnikiem jak przy samym odpaleniu sie to dzieje? zaworek raczej by nie dawał tylko samego błedu ale pewnie byłoby coś odczuwalne w czasie jazdy? jakieś przerywanie? po zgaszeniu by buczało coś :(? nie mam pojecia auto chodzi normalnie tyle że łapie ten błąd
Jakieś zdjecia wtedy też wykresu zrobiłem przy przygazowywaniu ale troszke jakość słaba. Czerwony wykres to MAP a zielony VANE POS
http://images70.fotosik.pl/1236/3f08ede7fddbc03emed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/3f08ede7fddbc03e)
http://images66.fotosik.pl/1238/b6128dca6c9b6890med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/b6128dca6c9b6890)

wojtekn
07-10-2015, 07:53
Mario_ proszę zmniejszyć fotki. ;)

Mario_
07-10-2015, 15:15
Mario_ proszę zmniejszyć fotki. ;)
Zrobione :-)

wojtekn
07-10-2015, 15:18
Mario_ cyknij jeszcze te wcześniejsze jeśli mogę prosić. Dziękuję :)

kuczol
07-10-2015, 20:48
Znalazłem jeśli to o to właśnie chodzi ;-)????
A więc tak na biegu jałowym dodając gazu Vane Pos zmienia wartosci jak pisałem wczesniej od -150v do +150V a parametry MAP od 98kPa do jakiś 130-140kPa już przy dużych obrotach (3-4tyś) na biegu jałowym.
Więc co wynika?

Jak jesteś tak daleko to zrób tę próbę dynamiczną - czyli na drodze, włączasz zapis który fajnie widać na wykresie (najbezpieczniej to robić w 2 osoby - choć samemu też się da): jedziesz wolno na 3 biegu, masz około 1500obr/min i wciskasz gaz w podłogę tak aż osiągniesz ok 4000 obr. i na postoju analizujesz to co zapisałeś. Jeśli MAP przez dłuższy czas będzie powyżej 240-250 kPa no to raczej turbina , jeśli się mieści w tym zakresie to będzie czujnik na turbo. Jak odpalisz i błąd nie wyskoczy to w trasie prędzej czy później i tak się się pojawi. To tak z autopsji :-)

Mario_
07-10-2015, 21:12
Dziękuje za podpowiedzi :-) Jutro poszukam opcji zapisu na forscanie i w dzień sie przejade ustawiając na programie wykres i nagram to :-)
Zrobie kilka prób z pełnym wykorzystaniem turbo.

Bump: Mario_ cyknij jeszcze te wcześniejsze jeśli mogę prosić. Dziękuję :)

Ok zrobione następnym razem będę wstawiał mniejsze jeśli te są za duże ;-)

kot_79
08-10-2015, 15:15
Tyle ze mario pisal ze blad pojwia sie przy uruchamianiu auta. Nie zaszkodzi ta proba drogowa.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Mario_
09-10-2015, 21:25
Tyle ze mario pisal ze blad pojwia sie przy uruchamianiu auta. Nie zaszkodzi ta proba drogowa.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Druga sprawa to dziś po zgaszeniu auta i otwarciu maski specjalnie nasłuchiwałem elektrozaworka no i przez krótką chwile było słychać z niego buczenie no i nie wiem czy to ten zaworek może też tutaj brać udział :( tym bardziej że jak je podmieniałem to i tak ten błąd się pojawiał chyba że dwa są walnięte hehe ;-) Czy zawsze jak słychać zaworki po zgaszeniu auta oznacza to ich uszkodzenie? Próby z forscanem jeszcze nie zrobiłem.

czupurek
11-02-2016, 20:14
Witam
Mam podobne problemy z galaxym, czy udało się rozwiązać zagadkę?
Pozdrawiam

kot_79
15-02-2016, 12:45
Sprawdź wężyki podciśnienia + zaworki, wskazania czujnika wychylenia łopatek na turbinie

czupurek
15-02-2016, 18:35
Zaworek sterowania turbiną pierdział więc go wymieniłem. Podciśnienia sprawdzone, czujnik kopiowani na turbinie od - do + działa bez zacięć i pokazywania głupot. Pozostaje geometria do spr, po zassaniu nie widać żeby się przycinała. Problem występuje na 6 biegu, po przejechaniu kilku- kilkunastu km wpada w tryb awaryjny i ma błąd przeładowania lub niedoładowania.

kot_79
16-02-2016, 13:22
no to co mi jeszcze do głowy przychodzi to sprawdzenie MAP (wyczyszczenie)....

Masz DPF? Jakie wskazania na różnicówce? Sprawdź też szczelność na dolocie turbiny... nawet drobna nieszczelność może powodować niedoładowanie, może wydmuchało Ci uszczelkę? Ale bez demontażu Turbiny nie wiem czy da radę to sprawdzić... może na podnośniku.

czupurek
16-02-2016, 21:48
Zapomniałem dodać że MAPa już podmieniałem i było to samo. Mam DPFa ale nie było żadnych błędów z nim związanych więc pominąłem go. Nieszczelności nie ma bo sprawdzałem. EGR czyściłem.

kot_79
17-02-2016, 09:57
No to skoro wszystko sprawdziłeś i nadal masz niedoładowanie to IMHO turbina niedomaga.

daniel66
17-02-2016, 12:26
Turbo do regeneracji. Przerabiałem to a raczej przerabiam właśnie.

gunter2079
17-02-2016, 19:43
Skoro jesteś z okolić Warszawy to daj znać ile Cię regeneracja kosztowała, gdzie to zrobiłeś i jaki efekt ?

daniel66
17-02-2016, 20:18
Solid Garage. Pojedz wycen i będziesz wiedział na bank ;) Śmiga aż miło i co najważniejsze nie wywala błędu na chwilę obecną.

mkaminski100
13-02-2017, 08:13
Czy komus sie udalo rozwiazac ten problem?

mkaminski100
17-02-2017, 21:55
U mnie jest dokładnie tak samo. Błąd pojawia się przy odpaleniu.
Wartości vane pos przy wylaczonym silniku to około 0.6V. Przy odpalaniu i pracy wartości są w załącznikach.
Turbo po podaniu podcisnienia ręcznie chodzi w zakresie około 1cm bez zacięć.
Czujnik wymienilem na zamiennik i jest to samo. Na oryginalnym wartości skaczą przy wylaczonym silniku wiec używam zamienika.
Jedyne co zauważylem to że czujnik zaczyna zmieniać wskazania dopiero jak sztanga ruszy się prawie 5mm. Oba czujniki maja te sama długość, sztanga nie wygląda jakby była ruszana i nie wydaje mi się jakby mogła być głębiej wcisnieta.
http://cloud.tapatalk.com/s/58a76fcd757ef/turbo2.png?
http://cloud.tapatalk.com/s/58a76ff824dff/turbo.png?


Sent from my E6853 using Tapatalk

Carlos_
22-04-2017, 13:56
Witam.
Na początku chciałem się przywitać ponieważ to mój pierwszy post na tym forum.
Wcześniej jeździłem BMW serii 3 2.0D i takie naprawiałem i diagnozowałem samodzielnie.
Może ktoś zerknąć na logi dynamiczne z załącznika?
Kupiłem niedawno Forda S-max 2.0 TDCI bez DPF 2008r. przebieg 245 tyś. km.
Przeszukując forum trafiłem na ten wątek. Zakupiłem kabel Viakena i forscanem zrobiłem diagnostykę i logi. Pojawia się ten sam błąd co w wątku oraz p1335(EGR).
Problem jaki zauważyłem to przyspieszanie auta z opóźnieniem. Z logów widać że przy wciśnięciu pedału przyspieszenia na maksa czujnik pozycji turbo (VAN POS) pokazuje pik jest spadek i po ok. 1-2 s. auta normalnie przyspiesza. Podejrzewam zaworek od sterowania turbo( przybrudzony lub zacinający się). Auto jak już przyspiesza to nie ma żadnych szarpnięć, mam moc. Ciśnienie doładowania prawidłowe. Nie wiem czy ten błąd nie jest spowodowany przetarta wiązką czujnika pozycji gruszki jak wcześniej ktoś sugerował. Pozdrawiam

marstef
12-05-2017, 08:21
U mnie problem P003A:17-6C rozwiała wymiana czujnika kopiowania turbo. Do wymiany konieczny kanał/podnośnik. Nie robiłem żadnej adaptacji, wymiana i po problemie. Zauważyłem, że turbo załącza się wcześniej niż przed wymianą :)

mkaminski100
12-05-2017, 08:31
Ja wymienialem czujnik dwa razy i efektu brak (chinol i Melett, oba nowe), ale zaczyna mnie dziwic to, ze akurat czujnik moglby byc powodem, dlatego, ze przy uszkodzeniu czujnika jest blad P2566.
To co zauwazylem, to napiecie na czujniku zaczyna sie od 0V przy spoczynku (poprawne) ale idzie prawie do 5V przy maksymalnie wciagnietej gruszce, podczas gdy wg informacji powinno byc ponizej 4V.
Odbojnik na tubro jest dosc mocno wykrecony (na pewno nie byl ruszany), ale podejrzewam wyrobienie ramienia, bo widac, ze po dojsciu do odboju gruszka jeszcze ciagnie lekko ramie jakby byl luz na sworzniu wchodzacym w obudowe turbo.
Tubo juz mam, tylko brak czasu na wymiane.

marstef
12-05-2017, 09:15
Czujnik może być uszkodzony np. przez podawanie wartości, która jest poza zakresem. PCM to sygnalizuje w postaci DTC. Tak pewnie było u mnie.
P2566 jest pewnie wtedy, jak czujnik jest kompletnie dead.

Carlos_
16-05-2017, 21:31
Witam. W międzyczasie wykręciłem czujnik kopiowania turbo. Sprawdziłem jego oporność i jest w zakresie od ok. 150 ohm do 4000 ohm zmienia się płynnie bez przerw. Na wykresie wygląda to tak jakby coś go przy gazie w podłogę blokowało na 1-2 sekundy. Chwilowe spalanie też dopiero skacze jak turbo zaczyna ciągnąć. Dodatkowo wyczyściłem egr dokładnie mechanizm krzywkowy silniczka i teraz sprężnka na dźwigni cofa tłoczek i zamyka dojście spalin. Czy ma to wpływ na działanie turbo? Widać że napięcie na zamkniętym egr jest poniżej 1 V przy przyspieszaniu i słychać jak się czyści 6 razy po zgaszeniu zapłonu. Natomiast auto po odpięciu wtyczki egr jest znacznie cichsze, silnik jest elastycznieszy ale pali się check. Gasi się bez szarpnięć. Subiektywne odczucie że nie ma takiego opóźnienia przy zmianie biegów ale logi tego nie potwierdzają.

caqerr
10-09-2017, 19:50
Pytanie mam panowie...
Auto straciło moc, był błąd P0299.
Bzyczały zaworki, wymieniłem dwa na nowe.
Pojawił się błąd P003A:17-2F.
MAF pod pełnym butem pokazuje max 80g/s.
W miarę płynnie przyśpiesza, czuć tak jakby delikatnego kopa powyżej 3k rpm...
Macie pomysł co to może być ?
Pacjent to MK4 2.0 tdci 2008 rok ;)

mkaminski100
11-09-2017, 13:16
Czujnik kopiowania turbo lub sterowanie łopatkami w turbo (luz).

caqerr
15-09-2017, 16:58
Cóż, chyba turbo do regeneracji...
Ładuj max 0.6 bara...
DO tego wyskoczyły jeszcze 2 błędy( nie pamiętam dokładnie jakie)
Jeden z inną końcówka a drugi bodajże 2566 ? Ale tutaj nie jestem pewien...

caqerr
19-09-2017, 16:40
Jednak czujnik na gruszce g:galy:one:

Carlos_
15-10-2017, 18:12
Jednak czujnik na gruszce g:galy:one:

Witam. W jaki sposób wytypowałeś czujnik na gruszce? Możesz zrobić loga dynamicznego forscanem z parametrem napięcia na czujniku kopiowania turbo vane pos podczas przyspieszania i zmiany biegów? Mój post wcześniej zawierał log z czujnikiem od turbo i mam zwłokę podczas pełnego przyspieszania i zmiany biegów. Nie wymieniałem jeszcze tego czujnika ponieważ nie jestem pewien czy to nie jest wina zaworka podciśnienia. Przy zmianie biegu jest chwila zawachania i na wykresie widać że czujnik przestawia się na skrajną pozycję. przy powolnym przyspieszaniu nie ma tego efektu tak jakby na chwilę brakowało podciśnienia do wysterowania turbo. Dzieje się to tylko poczas zmiany biegów i pełnym bucie. Czujnik nie wykazywał oznak uszkodzenia ( mierzyłem rezystancję).

bialek05
10-12-2017, 10:53
witam jakie powinny być prawidłowe wskazania czujników vane pos i map .Walcze z tym pół roku i dalej źle. galaxyMK3 2.0 TDCI 140KM

Bump: Ddam że umnie wychodzi błąd P0299 zbyt niskie ciśnienie turbosprężarki

bialek05
18-02-2018, 16:19
Też miałem taki błąd P003A .Wychodził tylko przy rozruchu po wykasowaniu już nie wracał ,okazało sie że aku.był już do wymiany .Po wymianie ok

Burn2q
17-03-2018, 20:01
Kolego bialek05 vane pos na biegu jalowym to okolo -50, max 160 a minimum -160, tak przynajmniej u mnie jest.

Wysłane z mojego SGP521 przy użyciu Tapatalka

Mnichu1990
18-05-2021, 16:35
Witam
Panowie walczę z tym błędem już około roku i dalej nie mogę go usunąć szukałem na forum różnych rozwiązań ale nic nie pomagało i dużo tego.
Błąd: P003A:17-6c
Przekroczony limit programowania położenia mechanizmu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/ sprężarki doładowującej A
-napięcie w obwodzie powyżej wartości progowej
Wyczytałem że może to się wiązać z czujnikiem kopiowania turbo lub gruszka sterująca turbo ktoś ma jeszcze jakieś pomysły albo pozbył się tego błędu

shadow187
04-08-2021, 14:51
Taak. Sprawdź wiązkę.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka