Zobacz pełną wersję : [modyfikacja] Poprawa stylistyki Mondeo MK4 - montaż relingów.


Pawel
22-09-2015, 21:12
Witam,

W skrócie opisze montaż relingów w mondeo MK4 Kombi.

1. Zakup relingów na alledrogo. ( okazało się że dwie zaślepki uszkodziły się podczas transportu :(. Ze względu ze zależało mi na montażu spawanie uszkodzonych 2 szt plastyku ( 15 zł) a przy okazji odświeżenie całych relingów - malowanie (120 zł).
2. Narzędzia - zestaw Torx, śrubokręt płaski długi do demontażu zaczepów tapicerki, Wiertarka, wiertło 10,5 lub 11 i rozwiertak do rozmiaru 20.
3. Demontaż tapicerki polegał na:
- demontaż słupków przy przedniej szybie,
- demontaż słupków przy pasach od przednich siedzeń,
- demontaż słupków przy pasach od tylnich siedzeń,
- demontaż tylnych słupków w kabinie bagażowej,
- demontaż oświetlenia wewnętrznego 3 szt.,
- demontaż rączek 4 szt.,
- demontaż mocowania pod siatkę odgradzającą przedział bagażowy od pasażerskiego,
Ze względu że nie mogłem znaleźć kostki od czujnika deszczu zrezygnowałem z wyciągnięcia podsufitki. Opuszczona wystarcza do wykonania otworów wiertarką.

W konstrukcji dachu są otwory montażowe pod relingi wiec wystarczy wiertło 11+ rozwiertak, wiercenie oraz przymiarki.

Otwory uszczelnione przed założeniem pastą do uszczelniania ( nie używać silikonów !!! )

Montaż relingów.

Składanie podsufitki odwrotnie od demontażu.

Sprzątanie generalne przy okazji.

Okazało się że podsufitka była ukurzona co wcześniej nie było widać i podczas prac troszkę się ubrudziła ( trzeba się przyjrzeć ) wiec czeka mnie czyszczenie.

Na koniec próba wodna - sucho jak na ta chwile.

Może komuś się przyda ten materiał.

Czas pracy z montażem, sprzątanie, myciem auta i przerwą 4,5h.

Więcej zdjęć mogę podesłać.

Pozdrawiam,

Robert

the_eagle
23-09-2015, 20:15
Super! Kombi bez relingów wygląda dziwnie a po naprawdę super! :)

Paw3l1
23-09-2015, 20:41
Chętnie bym zmienił moje czarne na takie ładne (srebrne, niklowane czy chromowane) Czy aby zdemontować taki reling do pomalowania trzeba ściągać podsufitke?

Pawel
23-09-2015, 20:49
Witam,

Najlepiej aby pomalować należałoby ściągnąć relingi.

Ale znajomy jak dobrze okleił dobrze miejsce relingów ( uszczelki a osłona z plastyku ) pomalował bez ściągania efekt super - z czarnych na srebrne.

Pozdrawiam,

Robert

Paw3l1
23-09-2015, 20:56
Najlepiej aby pomalować należałoby ściągnąć relingi.
Tak, tylko aby ściągnąć relingi należy demontować podsufitke?

Pawel
24-09-2015, 11:34
Tak, aby zdemontować relingi należy obniżyć lub zdemontować podsufitkę.

djremo
27-09-2015, 20:56
relingi malowałeś normalnie u lakiernika?

Pawel
28-09-2015, 09:08
Witam,

Relingi malowałem tzn. "normalnie bo mam takie możliwości w domu" tylko lakier Matowy.

Przygotowanie powierzchni, podkład, baza i na koniec lakier matowy.

Pozdrawiam,

Robert

Yoo!
30-10-2016, 07:38
Odkopię troszkę temat :)

W konstrukcji dachu są otwory montażowe pod relingi wiec wystarczy wiertło 11+ rozwiertak, wiercenie oraz przymiarki.
Słyszałem, że nie we wszystkich kombi są te otwory, czy to prawda ?

Otwory uszczelnione przed założeniem pastą do uszczelniania ( nie używać silikonów !!! )
spytam z ciekawości, dlaczego nie silikon ?

Rafał A.(antek)
07-01-2017, 12:32
spytam z ciekawości, dlaczego nie silikon ?

Silikony zwykłe sa na bazie kwasu octowego (charakterystyczny zapach) który to kwas powoduje przyspieszanie procesu korozyjnego blach stalowych.

Należy użyć albo uszczelek płynnych (typu dirko czy elring) obojętnych dla metali, które wyglądają jak popularny silikon, albo np kleju do szyb.

dw998
23-03-2018, 12:18
Czy mocowania relingów z wersji przed liftowej różnią się od po liftowych?

metmusic
01-07-2018, 19:31
Jakie jest oryginalne uszczelnienie otworów? Jakaś uszczelka czy coś innego?

fryta54
16-10-2018, 05:59
Robert możesz wstawić więcej zdjęć z rozbiórki. Czym uszczelniales dach? Czy po latach cis cieknie? Może ktoś zna jakiś zakład który mógłby mi zalozyc relingi?

metmusic
09-04-2020, 15:07
Czy ktoś montował niskie relingi w polifcie? Czy są otwory w konstrukcji? Po czym poznać w których miejscach należy wiercić?

pretorian2
12-04-2020, 19:09
Montowałem w poprzednim mondim "wysokie" ale to bez znaczenia bo i tak musisz ściągnąć podsufitkę wtedy będziesz miał dostęp do wzmocnienia i wykonania pierwszego przewiertu dachu. Bez tego nie jesteś w stanie nic zaplanować/rozplanować, a jak już ściągniesz to sprawa się wyjaśni. Pytanie tylko czy Twój model łapie się na niskie czy wysokie, bo punty montaż u tych relingów są inne. W moim poprzednim, miałem wysokie i miał przy miejscach w których dokręcasz reling specjalne wzmocnienia. Ja całą operację rozłożyłem w czasie aby bez stresu sobie to rozplanować. Sprawa jest w sumie prosta tylko psychicznie trzeba się przełamać aby zrobić celowo dziury w dachu :P no i najważniejsze, bez dobrych narzędzi nie bierz się za to. W moim przypadku bardzo sprawdził się DREMEL z okrągłymi nasadkami ściernymi, dobrze mi się nimi poszerzało otwory.

https://images92.fotosik.pl/347/c0961f566958525cgen.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/c0961f566958525c)

https://images89.fotosik.pl/347/3bdc1aff712ef99dgen.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/3bdc1aff712ef99d)

https://images92.fotosik.pl/347/7fcf417eab0bd9a6gen.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/7fcf417eab0bd9a6)

https://images89.fotosik.pl/347/fc1eeb8ba6b9d6fbgen.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/fc1eeb8ba6b9d6fb)

metmusic
12-04-2020, 19:33
Montowałem w poprzednim mondim "wysokie" ale to bez znaczenia bo i tak musisz ściągnąć podsufitkę wtedy będziesz miał dostęp do wzmocnienia i wykonania pierwszego przewiertu dachu. Bez tego nie jesteś w stanie nic zaplanować/rozplanować, a jak już ściągniesz to sprawa się wyjaśni. Pytanie tylko czy Twój model łapie się na niskie czy wysokie, bo punty montaż u tych relingów są inne. W moim poprzednim, miałem wysokie i miał przy miejscach w których dokręcasz reling specjalne wzmocnienia. Ja całą operację rozłożyłem w czasie aby bez stresu sobie to rozplanować. Sprawa jest w sumie prosta tylko psychicznie trzeba się przełamać aby zrobić celowo dziury w dachu :P no i najważniejsze, bez dobrych narzędzi nie bierz się za to. W moim przypadku bardzo sprawdził się DREMEL z okrągłymi nasadkami ściernymi, dobrze mi się nimi poszerzało otwory.


Dzięki za zdjęcia. U mnie podchodzą niskie na pewno. Czy są jakieś punkty gdzie się wierci? Dobrze rozumiem, że otwory są w konstrukcji kilka cm poniżej i w suficie wierci się centralnie przez nie (w ich osi) ? Jeszcze nie mam w ręku relingów wiec nie wiem jak wyglądają mocowania. Są jakieś uszczelki? Mam porządny rozwiertak-choinkę.

P.S. pretorian2 Teraz masz wersję z relingami niskimi? Bo nie widzę na miniaturce

pretorian2
13-04-2020, 09:35
metmusic

Te fabryczne dziury we wzmocnieniach posłużyły jak punkty przewiertu dachu. Zanim to zrobiłem 1000 razy przymierzałem i sprawdzałem czy będzie pasowało.

Tak teraz mam właśnie niskie relingi.

Aha wiem, że pomiędzy relingiem a dachem jest gumowa uszczelka, którą po dokręceniu relingów dociska ale użyłem dodatkowo uszczelniacza (nie silikonu) aby być pewnym, że nic nie będzie ciekło.
Dodatkowo oszlifowane otwory zabezpieczyłem lakierem. Polecam przy okazji wyciszyć dach matą bitumiczną + matą kauczukową - w poprzednim czuć było wyciszenie.

zerknij jeszcze na to : wysokie vs. niskie
co prawda nowym nie ruszałem jeszcze dachu ale zasada pewnie jest taka sama jak w wysokich.


https://images90.fotosik.pl/348/54c201167931962fmed.png (https://images90.fotosik.pl/348/54c201167931962f.png)

https://images90.fotosik.pl/348/8ed77721811bcf24med.png (https://images90.fotosik.pl/348/8ed77721811bcf24.png)

https://images91.fotosik.pl/347/13af83dd16c4931emed.png (https://images91.fotosik.pl/347/13af83dd16c4931e.png)

https://images91.fotosik.pl/347/f3215834efdae228med.png (https://images91.fotosik.pl/347/f3215834efdae228.png)

metmusic
13-04-2020, 12:56
Te fabryczne dziury we wzmocnieniach posłużyły jak punkty przewiertu dachu. Zanim to zrobiłem 1000 razy przymierzałem i sprawdzałem czy będzie pasowało.

Łatwo popełnić błąd czy dziury we wzmocnieniach determinują miejsce wiercenia? Idealnie pionowo w górę i centralnie "gwarantuje" sukces? Faktycznie bariera psychologiczna jest do pokonania :)

pomiędzy relingiem a dachem jest gumowa uszczelka
Wygląda, że na niskim też i to chyba nawet na całej długosci.

pretorian2
13-04-2020, 13:27
wierciłem otwory po prostu pionowo do góry, na szczęście jest zapas miejsca i nawet jak miniesz się to reling przykryje. Jak już zrobisz dziurkę to od góry sobie możesz powoli poszerzać. Jak będziesz cokolwiek robił od strony dachu to koniecznie naklejasz sobie jakąś taśmę w okół otworu - jakby Ci wiertło uciekło to nie porysujesz - ja tego nie zrobiłem i 2 razy mi uciekło rysując kawałek dachu.

Ta uszczelka widać, że jest na całej długości, ja uszczelniacza użyłem tylko w miejscach dziur troszkę od góry i więcej od środka. Uszczelniacz taki, żeby nie wchodził w reakcję z metalem tak jak silikon.

ps. jakby co to mam do sprzedania wingbar edge + kit do mondeo mk4 na niskie relingi ;)

metmusic
13-04-2020, 13:43
Jak już zrobisz dziurkę to od góry sobie możesz powoli poszerzać.

Wierciłeś wcześniej jakimś małym wiertłem a później poszerzałeś dremelem czy stopniowałeś większe wiertła? ja chcę choinkowym rozwiertakiem ja w załączniku poniżej. Myślisz, że zda egzamin?

Trochę się z tym tematem cackam no ale sam wiesz dlaczego - dziura w dachu :D

Jak będziesz cokolwiek robił od strony dachu to koniecznie naklejasz sobie jakąś taśmę w okół otworu

Wiadomo, chyba "z nerwów" to poduszkami całe auto obłożę ;)


jakby co to mam do sprzedania wingbar edge + kit do mondeo mk4 na niskie relingi

Wingbar? Tzn? Spoiler na klapę? Jeśli to masz na myśli to mam fabrycznie. Kit na niskie relingi? W sensie komplet relingów tak?

pretorian2
13-04-2020, 14:03
tak pierwszy odwiert robiony cienkim wiertłem chyba 6 ale głowy sobie już nie dam uciąć.
Następnie dużym wiertłem HSS 18mm od góry a potem już bawiłem się tym dremlowskim, bo fajnie robił równy otwór okrągły.
Z tego co pamiętam otwory zrobiłem ciut większe niż trzeba było ale na szczęście w niczym to nie przeszkadzało.
Ten stożkowy wydaje się dobrym pomysłem :)

wingbar edge masz to bagażnik dedykowany własnie do relingów niskich, jest naprawdę cichy - w porównaniu to tego ori fordowskiego, który montujesz jak nie masz relingów to przepaść akustyczna.

https://images90.fotosik.pl/348/e5948e782d224748med.jpg (https://images90.fotosik.pl/348/e5948e782d224748.jpg)

https://images92.fotosik.pl/348/00f92963b7610f83med.jpg (https://images92.fotosik.pl/348/00f92963b7610f83.jpg)

https://images89.fotosik.pl/348/08e8bd4291bca8c4med.jpg (https://images89.fotosik.pl/348/08e8bd4291bca8c4.jpg)

metmusic
13-04-2020, 14:14
Ten stożkowy wydaje się dobrym pomysłem
No właśnie kolega ROBI_RT pisał o 20mm a mój stożek akurat tyle ma stąd o nim pomyślałem. No zobaczymy ;)

wingbar edge masz to bagażnik dedykowany własnie do relingów niskich, jest naprawdę cichy - w porównaniu to tego ori fordowskiego, który montujesz jak nie masz relingów to przepaść akustyczna.


A... rozumiem. Dzieki. Już mam ori fordowski do wersji z relingami. On też ma kształt bardziej jak wingbar niż ten o przekroju trapeza do wersji bez relingów (aktualnie go używam). Zobaczymy jak będzie się spisywał.

metmusic
22-04-2020, 15:12
Mam już relingi (niskie), przygotowuję się do montażu i tu pojawiają mi się kolejne pytania:

1. Czy ta gąbka będąca pod spodem relingu jest wystarczającym uszczelnieniem? Aż trudno uwierzyć... W karoserii nie ma żadnych dodatkowych uszczelek, jedynie na samych gwintach śrub są małe oringi ale wokół nic, a nic.

Z tego co pamiętam otwory zrobiłem ciut większe niż trzeba było ale na szczęście w niczym to nie przeszkadzało.

2. Jako, że sprzedający sam demontował relingi z samochodu-dawcy to poprosiłem o zdjęcia i dokładne pomiary otworów. Okazuje się, że nie są one jednakowe. Patrząc od przodu samochodu tak to wygląda (1 - otwór najbliżej przodu samochodu, 4 - otwór najbliżej tyłu samochodu):

1. 21x21mm
2. 23x18,5mm
3. 23x18,5mm
4. 23x21mm

Czy ma ktoś pomysł dlaczego te otwory oryginalnie są różne pomimo że wszystkie 4 śruby są identyczne?

pretorian2
23-04-2020, 19:13
hmmm to ciekawe z tego co widzę, to są jakby delikatnie inne kąty - może chodzi o pewnie zapas, żeby można było manewrować. Jak coś mogę Ci zrobić jakieś pomiary, w których np. reling się zaczyna etc...

metmusic
23-04-2020, 20:24
z tego co widzę, to są jakby delikatnie inne kąty - może chodzi o pewnie zapas, żeby można było manewrować
Całkiem możliwe, że to dlatego. Chociaż tylko przedni wygląda na zamontowany pod kątem albo... ze względu na zagięcie dachu pierwszy właśnie będzie równoległy (stąd idealnie okrągły otwór z przodu 21x21) a pozostałe w rzeczywistości wejdą trochę pod kątem i stąd sa elipsy.

Co do wymiarów to dzięki, w sumie przy zamontowanym relingu nie przydadzą mi się bo nie ma wyraźnych punktów odniesienia ale myślę, że zdjęcia otworów + ich wyimiary, które dostałem od sprzedawcy starczą.

Bump: z tego co widzę, to są jakby delikatnie inne kąty - może chodzi o pewnie zapas, żeby można było manewrować
Całkiem możliwe, że to dlatego. Chociaż tylko przedni wygląda na zamontowany pod kątem albo... ze względu na zagięcie dachu pierwszy właśnie będzie równoległy (stąd idealnie okrągły otwór z przodu 21x21) a pozostałe w rzeczywistości wejdą trochę pod kątem i stąd sa elipsy.

Co do wymiarów to dzięki, w sumie przy zamontowanym relingu nie przydadzą mi się bo nie ma wyraźnych punktów odniesienia ale myślę, że zdjęcia otworów + ich wyimiary, które dostałem od sprzedawcy starczą.

metmusic
04-05-2020, 16:15
Zamontowane ;) Dzieki za pomoc

pretorian2
07-05-2020, 20:47
widziałem już dawno na FB, że zamontowałeś GRATULACJE ! uparty jesteś haha

GOLDEN!!!
22-06-2021, 22:03
Witam!

Panowie możecie podać jakiego dokładnie uszczelniacza użyliście?
Bo trochę tego jest, a czeka mnie uszczelnienie fabrycznych relingów i chciałbym to zrobić od razu do porządku.
Przy okazji pewnie będę wymieniał śrubę, bo to przez jej korozję przecieka prawy przód.

Pociesza mnie jedynie, że z waszego opisu wynika, iż nie ma potrzeby ściągania całej podsufitki, a jedynie wystarczy jej uchylenia.

pozdrawiam
GOLDEN!!!

rockybalboa
24-01-2022, 16:19
cześć,

czy po takim czasie od montażu jesteście w stanie ocenić czy uszczelnienie było prawidłowe?
Czy nie ma oznak korozji wokół wywierconych otworów?

dzięki

amator_13
05-04-2022, 11:00
hej czy klasyczny klej do szyb lub sylikon/uszczelka Victor Reinz / Dirko będzie odpowiedni do uszczelnienia otworów pod relingami? Niestety po założeniu belek zacząłem mieć mokro w rogu nad głową kierowcy.

pretorian2
13-04-2022, 12:05
na bym zrobił klejem do szyb, jest elastyczny i nie przepuści wody do tego szybko schnie

skurcz
11-12-2022, 21:16
Czy w miejsce wysokich relingow, można dać niskie?

Żuku
24-04-2023, 20:50
Jak sprawdzić jakie relingi w moim podejdą , wysokie, czy niskie.

pretorian2
25-04-2023, 00:26
2010, raczej tylko wysokie, te niskie po 2012 z tego co udało mi się ustalić. 100% pewności będziesz miał jak ściągniesz podsufitkę. Wysokie i niskie mają inne miejsca montażu.

Żuku
26-04-2023, 21:01
Tego chciałem uniknąć , zdejmowania podsufitki

plonking
23-05-2023, 10:57
Witam

Czy relingi dla MK4 kombi przedlift i lift są takie same ?

Znalazłem takie OGŁOSZENIE na OTOMOTO (https://www.otomoto.pl/czesci/oferta/mondeo-mk4-lift-kombi-relingi-dachowe-ID6FvUJu.html) i za tę cenę to wziąłem od razu :)
jak nie będzie pasować to pewnie sprzedam i to jeszcze z zyskiem :)

Pozdrawiam

plonking
25-05-2023, 23:17
Witam

Doszły moje relingi z aukcji.

Zauważyłem jednak, że pomiędzy śrubami jest jeszcze dodatkowy 'trzpień' który raczej nie jest 'na równo' z powierzchnią dachu do której będzie przylegał.

Czy on się jakoś 'schowa' przy dokręcaniu śrub czy potrzeba jakiś dodatkowy trzeci otwór robić ?
Z relacji powyżej widzę że są raczej po 2 otwory na stronę ...

https://i.imgur.com/dC65GEo.png

Pozdrawiam

klocolus
25-05-2023, 23:23
Czy on się jakoś 'schowa' przy dokręcaniu śrub czy potrzeba jakiś dodatkowy trzeci otwór robić ?

Fabrycznie jest jeszcze otwór prowadzący aby przyspieszyć montaż. Możesz pominąć uciać kołek jak nie chcesz wiercić. Dawno temu usuwałem relingi z mk4 kombi to te dwie śruby trzymają. Uważaj przy dokręcaniu bo lubią się urywać szpilki w relingach

plonking
25-05-2023, 23:34
Dzięki za odpowiedź.

Mam jeszcze jedno pytanie, czy na zdjęciach które wyżej są dołączone do posta są przedstawione te same relingi, czyli 'wysokie' ?

https://i.imgur.com/oesfFrL.png

Czy te końcówki jakoś się ściąga i czy trzeba je ściągać podczas montażu ?

Chciałem wywiercić otwory i przyłożyć takie jak na pierwszym zdjęciu i przykręcić od spodu.

Pozdrawiam