Zobacz pełną wersję : [Fiesta 1995-2001] wymiana zaworu koszt
Witam
niestety w moim zetec-u 1,25 16v najprawdopodobniej upalił sie zawór. Zakładam optymistyczny wariant :) jaki mniej więcej byłby to koszt?
Pewnie 6 do 8 stów pęknie.
no kolego to mnie nie pocieszyłes wogole :/
Bo nie jestem od pocieszania, nie mogę innym odbierać tej przyjemności.
krzysiek2015 26-09-2015, 20:58 Salom jakby sam zrobił to by coś tam przyoszczędził.
kolego można by i samemu zrobić, tylko musiał bym kupić blokade do rozrzadu, nie mam klucza dynamometrycznego... itp itd :/ więc jakby to wszystko kupić, to nie wiem czy taniej z mechaniorem nie wyjdzie
kolego można by i samemu zrobić, tylko musiał bym kupić blokade do rozrzadu, nie mam klucza dynamometrycznego... itp itd :/ więc jakby to wszystko kupić, to nie wiem czy taniej z mechaniorem nie wyjdzie
Przypilnuj żeby sprawdził wszystkie zawory i ocenił ich stan szczególnie wydechu,napewno dojdzie do regulacii pozostałych.
chciałbym jeszcze wymienić uszczelniacze, więc tak czy siak bedzie trzeba porozpinać zawory. Tylko już słyszałem różne opcje cenowe takiej roboty :/
Jeżeli chcesz tym samochodem jeszcze dłużej jeżdzic, to zrób kompletny prawidłowo remont głowicy, wraz z planowaniem w warsztacie specjalistycznym, i to miałem na myśli, podając orientacyjną cenę.
Jeżeli masz zamiar sie go pozbyc, to zrób tylko co potrzeba, a to będzie pewnie ta dolna kwota.
Witam.
Tez miałem podobny przypadek w tym silniku 1,25 duratec.
Objawy następujące:
Od jakiegoś czasu samochód był słabszy a tydzień temu zaczęło się falowanie obrotów na gazie i na benzynie.
Pojechałem do warsztatu. Sprawdzili ciśnienie i na 1 cylindrze było niższe o polowe od pozostałych. Naprawa miała kosztować od 600 w górę... tylko naprawa głowicy plus dodatkowe koszty za demontaż i montaż.
Zabrałem samochód i w garażu sam pomierzyłem luzy i na wydechach były do korekty a na jednym zaworze 1 cylindra brak luzu.
Zdemontowałem głowice. Oddałem do regeneracji do warsztatu, który specjalizuje się w naprawach głowic . Okazalo się, że jeden zawór 1 cylindra był nadpalony. Przy okazji zrobili regulacje szlifując trzonki zaworów i naprawiając jedno gniazdo plus planowanie głowicy. Koszt całości 300zl. Przy standardowej regulacji trzeba wymieniać szklanki na odpowiednie rozmiary. Dostępne raczej tylko w serwisie forda. Koszt 1szt 116zl.!!!
Przystąpiłem do montażu głowicy.
Klucz dynamometryczny miałem :)
Musiałem kupić tylko zestaw do blokady wałków rozrządu i wału korbowego na allegro za 30 zł ( wn allegro wpisać: blokada zetec). Wszystko poskładałem wymieniając przy okazji pasek rozrządu napinacz i paski wieloklinowe
Wszystko działa wiec jestem zadowolony.
kolego jak gadałem z kilkoma już osobami i co jeden to inaczej mowi :/ dzis jade zawieśc do mechanika, niech zobaczy co i jak. Ogólnie to szkoda auta, bo silnik miał ladne cisnienie tylko na tym jednym było mało :/ ja mam starsze auto, więc u mnie są płytki :) więc koszt za jedna jest w granichach 10 zł :)
kolego jak gadałem z kilkoma już osobami i co jeden to inaczej mowi :/ dzis jade zawieśc do mechanika, niech zobaczy co i jak. Ogólnie to szkoda auta, bo silnik miał ladne cisnienie tylko na tym jednym było mało :/ ja mam starsze auto, więc u mnie są płytki :) więc koszt za jedna jest w granichach 10 zł :)
Bo nikt nie wie co w nim siedzi,jak mech. będzie uczciwy to ci doradzi czy warto naprawiać.
z tego co z nim gadam, to zawsze doradził, poradził i w ogóle. Jutro ma ściągnąć głowice i ma dzwonić do mnie co i jak.
Witam
niestety w moim zetec-u 1,25 16v najprawdopodobniej upalił sie zawór. Zakładam optymistyczny wariant :) jaki mniej więcej byłby to koszt?
A jakie miałeś objawy? Po czym wnosisz że to zawór?
Pozdr
A jakie miałeś objawy? Po czym wnosisz że to zawór?
Pozdr
brak kompresji na jednym cylindrze. Gadałem z różnymi osobami, co się na tym troche znają i każdy zakłada że na 99% to jest upalony zawór.
Tak jak było podejrzenie ukruszony zawór, ale głowica ładna, więc będzie robiona, razem z wymianą uszczelniaczy i docieraniem zaworów. Dam znać jak odbiorę auto
No i bardzo dobrze - myślałem że będzie gorzej.
no niby tak, ale uszczelki, pasek itp itd i sie troche nazbiera $$ :/
no niby tak, ale uszczelki, pasek itp itd i sie troche nazbiera $$ :/
Z tymi remontami tak jest,najważniejsze żeby bezawaryjnie długo służył,mają te silniki po 250kkm i jeszcze hulają.
moj jezdzi bez gazu i ponoć niema 200kkm więc może jeszcze posłuży :)
auto odebrane, wymienione uszczelniacze i uszkodzony zawór, dotarte zawory i planowanie głowicy, wymieniony też plyn chlodzący i zawór(niestety sie rozleciał przy demontażu przewodów nagrzewnicy:/), ogólnie autko znowu zaczeło jezdzić :D
Kolego Adrianie, zakładajac temat pytałeś się o koszt wymiany zaworu, koledzy się zainteresowali tematem, to może jak odebrałes już auto po naprawie, to warto poinformowac kolegów jaki był koszt, jak sądzisz ??
Kolego Adrianie, zakładajac temat pytałeś się o koszt wymiany zaworu, koledzy się zainteresowali tematem, to może jak odebrałes już auto po naprawie, to warto poinformowac kolegów jaki był koszt, jak sądzisz ??
słuszna uwaga
koszt 1300 zł
No to żeś mnie postraszył, mam taki sam silnik, już mu tak w rurę nie będe dawał.
Kolego duzo wyszlo bo glowica byla caka robiona moglem zrobic tylko ten jeden zawor upalony i mysle ze by bylo conajmniej polowe taniej
krzysiek2015 10-10-2015, 17:40 No niech służy Ci jak najdłużej
(sprawny).
1300zł oddziel robociznę jak możesz(nie którym może odwaga nadrobi brak fachowej wiedzy).
kolego zawór, głowica(docieranie, planowanie, gniazdo tutaj najwięcej poszlo), uszczelki, uszczelniacze, zawór nagrzewnicy, plyn chlodzący. same te części kosztowały miedzy 900 - 1000. i do tego robocizna. Ogólnie, komuś kiedyś musiał zerwać się rozrząd, ponieważ części zaworów była już wymieniana. I jakiś idiota wkleił koło na wałku na klej, tak więc rozrza narazie został, ponieważ grubsza robota z tym będzie, a auto ma na nim przejechane ok 80kkm więc jeszcze może zostać.
No tak , i to wyjaśnia całą sprawę,i tak na marginesie - te silniki przy ekonomii jazdy spalają 5l na 100km latem, przy 50km trasie,przy dłuższej udało mi się zejść poniżej ,nigdy mi się nie przegrzał upały czy nie, zawsze norma,dobra Japońska robota.Pozdrawiam.
tylko jeszcze jednego nie udało się rozwiązać. Rano po całej nocy po pierwszym odpaleniu auto wchodzi na obroty i potrafi zgasnąć, przy drugim odpaleniu już jest oki. Jadąc dalej, przy włączeniu sie do ruchu potrafi go przymulić, że ledwo włącze się do ruchu. Po chwili wszystko wraca do normy i cały dzień już niema żadnych problemów.
Zobacz czy łącze elektryczne przy krokowcu jest dobrze dociśnięte takie hece krokowiec potrafi,łącznie z gaśnieciem, przeszukaj temat w historii forum.
ostatnio go czyściłem, spróbuje go jeszcze lekko przesmarować na tłoczku olejkiem...
Mnie po gruntownym myciu na myjce też po odpaleniu zrobił się mół i tak z 2 km i do tej pory nie wiem co to było,gdzieś dostała się woda,odparowała, i do tej pory spokój, sprawdz wiązke kabli co wchodzi od sterownika do kabiny, po tym myciu kable pod bezpiecznikami miałem mokre,zatkał mi sie otwór,pod kratką karoserii po lewej stronie , stała tam woda,i być może to było u mnie przyczyną tego zdarzenia,choć u Ciebie może być co innego.
teraz niestety niemam kiedy sprawdzić :/ dam znac jak sie uporam :)
jeszcze mam jedno pytanie :) otóż teraz jest czelna góra i cała siła idzie na dół i strasznie kopci po nagrzaniu i przegazowaniu :/ pytanie czy coś da zalanie cylindra naftą ? w sumie nie chce już ładować do niego kasy a być może zapiekly sie pierscienie, tylko czy to cos pomoże, jedni mowia ze owszem, a inni twierdza, że jak umarlemu kadzidlo :P ktoś testował ?
Jak jest zapieczony może pomóc, pod warunkiem że jest zapieczony...
W sumie zaszkodzic juz nie moze :-P wiec przy wymianie oleju sprobuje
Wykręć świece jak trochę pojeżdzisz -poznasz czy tylko ten cylinder tak partoli,świeca będzie w porównaniu z resztą ciemniejsza- przy elektrodach,sprawdż odmę czy dmucha, jak sciągniesz wężyk ten co idzie do filtra powietrza,u mnie byla zatkana - brał dużo oleju 4l na 5 tys.km, kopcił jak hol....olej może się rozcieczył benzyną i jest teraz za rzadki ,zalej 10 - 40 - taka moja rada.
kolego odmy sprawdzałem. Sciągłem wężyk i dmuchałem w strone filtr, bez problemu szlo, to samo zrobiłem w drugą stronęm, odkręciłem korek wlewu i dmuchałem też ladnie szło:/ chyba, że odpowietrzenie skrzyni korbowej tak moze działac? swiece poki co mam nowe, więc musze poczekac :)
kolego odmy sprawdzałem. Sciągłem wężyk i dmuchałem w strone filtr, bez problemu szlo, to samo zrobiłem w drugą stronęm, odkręciłem korek wlewu i dmuchałem też ladnie szło:/ chyba, że odpowietrzenie skrzyni korbowej tak moze działac? swiece poki co mam nowe, więc musze poczekac :)
To silnik powinien dmuchać,kazali mi zapalić silnik sciągnąc wężyk i sprawdzić czy dmucha przy zakręconym deklem od wlewu oleju.
To silnik powinien dmuchać,kazali mi zapalić silnik sciągnąc wężyk i sprawdzić czy dmucha przy zakręconym deklem od wlewu oleju.
to kolego sprawdzę, powiedz mi kolego, czy mam zagrzać auto mocno i czy mocno ma dmuchać? i czy odme mozna jakoś wyczyścić z zewnatrz, czy trzeba ciągać pokrywę zaworów?
Ja podjechałem do znajomego to był rozgrzany, kazal sciągnąć weżyk ,silnik dostał wyższych obrotów, kazał sprawdzić czy dmucha na wolnych obrotach - nic u mnie nie dmuchało, zgasiłem autko, wzioł cieńki śrubokret i z wyczuciem wsadzil w otwór tam gdzie weżyk, przebił to , założyłem wężyk i kazał dobrze przegazować potem kazał wyczyscic filterek od tego wężyka,był na spodzie głównego filtra,pełno było skorup, i jak reką odioł,przestał brać olej a miałem już silnik wymieniać i przez taką głupote,życzył bym Ci żebyś miał w tym przypadku zatkaną tą odme, powodzenia.
kolego wszyscy piszą o tej gąbce a u mnie tego niema :/ chyba ze zle szukam? to jest w głownej komorze filtra powietrza? tam gdzie wchodzi wężyk od odmy? bo jesli tak, to ktoś usunął tą gąbke
kolego wszyscy piszą o tej gąbce a u mnie tego niema :/ chyba ze zle szukam? to jest w głownej komorze filtra powietrza? tam gdzie wchodzi wężyk od odmy? bo jesli tak, to ktoś usunął tą gąbke
Ja tak myślę że jak przedmuchiwałeś to , w stronę silnika i szło to pewno jest dobrze,malutka gąbka jest u mnie na spodzie puszki filtra,na przeciwko wężyka co wchodzi od odmy,w takiej wnęce ,profilu,puszki filtra,może nie jest taka ważna - u mnie jest na pewno- jeszcze ją myłem.Opisałem to szczegółowo,ten zabieg -bo może ktoś potem skorzysta.
niestety odma jest oki :/ tak więc pewnie dól silnika... przed wymianą zobacze jeszcze naftą czy pierscienie puszczą
|
|