llukas17
27-09-2015, 14:43
Witam,
miałem ostatnio regenerowane 2 wtryskiwacze. Sam demontowałem i montowałem wtryski.
Po przejechaniu ~ 1000 km wkoło tych 2-óch wtryskiwaczy było mokro (ropa). Dokręciłem wtryskiwacze (wyczyściłem dokoła z ropy). Wczoraj po około 350 km znowu było mokro wkoło tych dwóch wtryskiwaczy. Na dodatek z jednego kopci spalinami, widać dymek na rozgrzanym silniku oraz w środku czuć spalinami.
Jak wyciągałem wtryskiwacze to był tylko ustalacz plastikowy oraz miedziana uszczelka. Nie było żadnej uszczelki gumowej. Tak samo zostało wszystko złożone, z tym że z nową podkładką miedzianą. Dokręcone zostało momentem 5 Nm, a następnie o kąt 60*.
Czy problemem może być brak gumowej uszczelki takiej jak tu:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Uszczelka-wtryskiwacza-Common-Rail-1.6-TDCi-FORD-1-szt/2342
Witam. Uszczelka na 100% znajduję się w gnieździe wtryskiwacza. Trzeba ją podważyć i wyjdzie.
Witam
Przy jej montażu zwróć uwagę aby jej nie uszkodzić.
pozdrawiam
potrzeba Ci takie elementy by miało to później dać efekt ,
3M5Q-6K780-BB - ustalacz
3M5Q-9R524-AA - uszczelniacz
3M5Q-9E568-CA - podkładka Cu
llukas17
27-09-2015, 18:09
Po co wymieniać 3M5Q-6K780-BB - ustalacz ??
Przecież to się nie zużywa, ani nie uszczelnia w żaden sposób ??
Po co wymieniać po to że z czasem tworzywo twardnieje , a majątek nie kosztuje , robi dla siebie a nie drutuje :diabel2:
jak nie obrobisz gniazda to możesz sobie wymieniać...., Wymiana z obróbką gniazd 200 netto
arturfom
27-09-2015, 23:07
Czy problemem może być brak
demontaż wtrysku w/g serwisowej instr. to wymiana wszystkich elementów montażu od uszczelki do nakrętek i śrub specjalnych - reszta to półśrodki generujące dodatkowe koszty
jak nie obrobisz gniazda to możesz sobie wymieniać...., Wymiana z obróbką gniazd 200 netto
No może i jak wymieni kpl i dobrze wyczyści to nic nie leci.
http://www.ford.ewor.pl/towar/7322/zestaw-naprawczy-podkladek-pod-wtryskiwacze-ford-focus-c-max-silnik-16-tdci.html
arturfom
28-09-2015, 08:14
No może i jak wymieni kpl i dobrze wyczyści to nic nie leci.
http://www.ford.ewor.pl/towar/7322/zestaw-naprawczy-podkladek-pod-wtryskiwacze-ford-focus-c-max-silnik-16-tdci.html
doliczyć trzeba 8 szt śrub specjalnych ( szpilki ) i 8 szt nakrętek - koszt zakupu mniej niż 100 PLN, w sumie zestaw to jakieś ok. 230 pln nie licząc oringów przewodów
Jak dobrze robisz bez darcia na siłę to czasami wystarczy wymienić podkładkę i ustalacz, ale trzeba się przyjrzeć uszczelniaczowi w jakim jest stanie, jak do bani to wymiana. Uszczelniałem 2 wtryski i wymieniałem tylko podkładkę miedzianą i ustalacz, reszta pozostała bez zmian - już 45 tyś i suchutko.
Tak jak koledzy piszą jeszcze czasami na przelewach diabli wezmą uszczelnienie (jest dość delikatne) i trzeba wymienić bezwarunkowo.
Mariusz
PS. jeszcze można specjalną pastą posmarować wtryska - łatwiej później z gniazda wyciągnąć na przyszłość.
malisz182
28-09-2015, 12:26
Te uszczelki czarne są głęboko wsadzone (znaczy zaraz przy brzegu tylko że siedzą mocno), moze Ci się wydawać że to jest cześć która jest tam na stałe a prawdopodonie po prostu jej nie wydłubałeś i instalowałeś na starą, bo ona tak lekko nie wychodzi. jak masz wtryski mokre od góry to zobacz czy nie leje się spod wężyka nadmiaru paliwa. (sam tak miałem)
Gdyby się lało stamtąd tu masz najtaniej uszczelki do tego (szukałem długo, znalazłem jeszcze po 20gr za sztukę ale wysylka 20zł)
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3319161515221-ENT250074-elementy-wtryskiwacza-cr,scr_dItems.html