Zobacz pełną wersję : [Transit 2000-2006] Uklad centralnego zamka nie reaguje na pilota


dkazus
28-09-2015, 14:37
Witam,

kilka miesięcy temu zakupiłem Transita. Kluczykiem mogłem tylko go zamknąć ale nie otworzyć pilot otwierał auto za 3,4,5 próbą rzekomo przez słabą baterię.
Po wymianie baterii sytuacja się nie poprawiła ale dało się z tym żyć.
Teraz natomiast po 3 dniach nie użytkowania auta układ centralny nie reaguje kompletnie. Wymieniłem ponownie baterię i nic.
Otworzyłem auto metodą wygięcia drzwi i sprawdziłem bezpieczniki włącznie z tymi odpowiedzialnymi za zamek centralny (pod kolumną kierowniczą). Wszystkie ok.

Pilot raczej nie oryginalny. Załączam foto.

staszek1
28-09-2015, 15:56
Pilot oryginalny mam taki sam .

dkazus
28-09-2015, 16:24
To w takim razie nie wiem gdzie szukać przyczyny. Była jeszcze nadzieja, że gdzieś jest zainstalowany zestaw alarmu do nieoryginalnego kluczyka.

wojtekjanus
28-09-2015, 17:04
Generalnie temat jest ciężki, bo przyczyn może być kilka, czasami występują razem...

Zacznij może od sprawdzenia samego pilota. Po otwarciu pilota sprawdź mikrowłączniki na płytce drukowanej - czy trzymają się dobrze na lutach, czy już nie i tylko przylegają do ścieżki.
Mikrowłącznik ma cztery nóżki przylutowane do ścieżek płytki, jest setki raz dosyć mocno dociskany gumowym przyciskiem i zdarza się, że w końcu luty puszczają i zaczynają się kłopoty. Ja miałem sytuację, że zamek centralny przestał zamykać z pilota, otwierał dobrze - okazało się, że mikrowłącznik tylko przylegał do ścieżki na płytce. Do naprawy potrzebna jest specjalna lutownica do precyzyjnej elektroniki.

Jeżeli mikrowłączniki są ok, to chyba będziesz musiał zająć się wiązkami w drzwiach i włącznikami w zamkach, potem modułem komfortu - jest sporo używek na rynku. Używaj do zabezpieczenia styków na włącznikach i wtykach WD40.

dkazus
28-09-2015, 18:33
Pilot sprawdziłem, wygląda ok, poza tym trochę mało prawdopodobne, żeby naraz styki puściły w "otwieraniu, zamykaniu i pace".. Bardziej to wygląda na stratę zasilania w mechaniźmie albo coś z odbiornikiem sygnału..

Sam raczej nie zdycyduje się sprawdzać wiązek, itd.. Na bezpiecznikach moje umiejętności się kończą :mrgreen:

NaczelnyFilozof
28-09-2015, 21:50
Ja robiłem doktorat z zamków.

1. Pilota zanieżść do punktu dorabiania kluczy. Jak dobry punkt to ma małe urządzenie do badania siły sygnału z pilotów. Ślicznie widać czy pilot działa i jakiej mocy wysyła sygnał. To daje pogląd czy pilot wogóle żyje.

2. Czy drugim kluczem nie da sie otworzyć drzwi z klucza? Wogóle jest drugi klucz. To auto ma immobilajzer i lepiej mieć drugi klucz.

3. Jak są kąty na kluczu nieostre, klucz wymęczony, to dzrwi nie będą się otwierać. Taki klucz szybciej niszczy pozostałe zamki i stacyjki.

4. Każdym kluczem forda zamyka się każdego forda.

medar
29-09-2015, 07:06
Jako ciekawostkę dodam, że u mnie pewnego dnia transit przestał całkowicie reagować na pilota. Po sprawdzeniu pilot całkowicie sprawny, dodatkowa wymiana baterii nic nie dała. Okazało się że przyczyną był dzwonek bezprzewodowy na mojej furtce, który ktoś mocno wcisnął i się zablokował. Baza dzwonka się rozładowała i było w domu cicho, ale nadajnik dzwonka ciągle działał i blokował sygnał pilota samochodu :lol:. Widocznie działają na podobnych częstotliwościach.