Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Wymiana zaworków , trudności z odpalaniem
Giantsdz 07-10-2015, 20:32 Witam jestem od niedawna posiadaczem Forda Mondeo 2.0tdci no i zaczęło się to co się najbardziej obawiałem migająca sprężynka więc poczytałem na forum ze układ paliwowy no to pierwsze co próba przelewowa wyszła tragicznie 130ml 60ml 20ml 150ml auto kopciło więc zdecydowałem się na wymianę zaworków i tu się zaczyna po wymianie wyczyszczeniu i złożeniu ford nie odpala juz zalewałem filtr paliwa nowy ropą odkręcałem rurki od wtryskiwaczy paliwo leciało na wszystkich przewodach więc dokręciłem i dalej kupa a wymieniłem 3 zaworki nie mam tyle kasy żeby dać do regeneracji to postanowiłem ze sam to zrobię i gdy kręcę rozrusznikiem to po 5 sekundach zaczyna migać sprężynka rozkręcałem ponownie wtrysku bo pomyślałem ze coś źle złożyłem ale wszystko jest dobrze czy jeśli w kompie siedzi jakiś błąd to może nie pozwolić odpalić auta przed wymianą palił od strzała obawiam się ze przyczyną może być pompa musze pierw kompa podpiąć i zobacze jakie błędy są czy ktoś miał juz taką sytuację wiem ze powinno się robić komplet koszt ogromny 5tyś mi krzyknęli za wszystko to przerasta wartość Auta proszę o pomoc jak niepotrzebnie dodałem temat to proszę o przeniesienie i jeszcze jedno wtryski sa na tych samych miejscach co były nie są zamienione i plakiem też próbowałem go utrzymać na obrotach tak max 1500 i nie chce załapać wiem ze nie powinno się no ale brakło mi pomysłów czekam na podpowiedzi
Kołeczków nie ułamałeś? Jeśli masz kompa to sprawdź ciśnienie paliwa czy wzrasta przy rozruchu.
Giantsdz 07-10-2015, 20:41 Rozebrałem wszystko i jest ok wszystko na swoim miejscu ale niepokoi mnie to ze ciśnienie co idzie na wtrysku nie jest jakieś powalające
Albo zawór IMV. No i kod błędu by warto podać.
Giantsdz 07-10-2015, 21:16 Jak tylko kompa podepnę to wszystko napisze
Giantsdz 09-10-2015, 18:34 Witam więc po podpięciu Fordzika wyskoczyło troszkę błędów P0100,P1665,P1664,P1211,P2291,P0251 po wykasowaniu błędów i próbie odpalania wyskakiwał tylko jeden nie spisałem błędu ale ze za niskie ciśnienie na listwie paliwowej i co kasowałem kręciłem to od nowa wyskakiwał mierzyłem ciśnienie na listwie Programem Forscan to przy kręceniu było od 2300.0kPa do 2800.0kPa czyżby wtryski nie trzymały ciśnienia nowe zaworki czekam na propozycje
Bump: nawet czasami wskakiwało na 3100.0kPa i nie odpala POMOCY !!
Jesteś pewny, że nic nie zgubiłeś z wtryskiwacza chodzi mi o kołeczki. UWAGA: Nie uruchamiaj silnika dłużej, niż przez 5 sekund. Pompa wtryskowa zostanie uszkodzona w przypadku przedłużonego lub powtarzanego rozruchu i braku ciśnienia tłoczenia.
Sprawdź ciśnienie paliwa (przy WŁĄCZONYM zapłonie, WYŁĄCZONYM silniku) (powinno wahać się pomiędzy wartościami 4 i 10 barów maksymalnie).Sprawdź ciśnienie paliwa w momencie uruchamiania silnika (wartość żądana = 300 barów ± 50 barów).
Sprawdź ciśnienie paliwa na biegu jałowym (wartość żądana = 250 barów ± 40 barów).
Jeśli dalej jest P2291 to pompa padnięta.
pablolinda 10-10-2015, 17:37 Podejrzewam ze próbujesz odpalić z podpiętymi elektrycznie wtryskiwaczami miałem podobnie jak kiedyś robiłem próbę przelewową i mi się zapowietrzył aż wyjechałem do zera akumulator jak wtryskiwacze były podpięte bo nie wiedziałem żeby je odpiąć przy zapowietrzeniu układu. Podpoiłem prostownik i kręciłem aż jakoś mi tam odpalił. A już myślałem że będę musiał kogoś komputerem ściągać.
Potem jak u mechanika wyjmowane miałem wtryski to on po włożeniu od razu ich nie podpinali do kostek elektrycznych. Wkręcił je przykręcił przewody wtryskowe ale nie do końca, kazał mi zakręcić rozrusznikiem jak zaczęło lecieć paliwo podokręcał przewody ciśnieniowe podpiął wtyczki i mondziak odpalił od strzała.
I od tamtej pory wiem jak nie odpalać w przypadku zapowietrzenia porostu popa nie nadążna wytwarzać ciśnienia które jest potrzebne do zasilenia wszystkich 4 wtrysków na raz po mimo że paliwo lało się po przewodach dość mocno.
Przynajmniej ja miałem taką sytuacje.
Giantsdz 10-10-2015, 18:34 Spróbuje w poniedziałek i powiem czy coś pomogło
Giantsdz 12-10-2015, 12:31 Więc tak odpowietrzenie bez wtyczek nic nie dało ciśnienie podczas jest około 2100kPa ale jak wezmę go na plaka to po 4s ciśnienie wraca do 1200kPa a auto pracuje tylko na plaku i non stop błąd P 2291 Słabe ciśnienie na listwie wtryskowej powiem ze mój akumulator tez juz nie jest wspaniały non stop pod prostownikiem i na plaku jak pracuje to odkręcałem śruby od rurek ciśnieniowych i nic nie psika ciśnienie ciśnienie jest tylko podczas rozruchu juz niewiem co jest grane ktoś ma jakieś pomysły bo mam juz dosyć chciałem polepszyć a tu taka tragedia
kolego może wpisz ponownie kody wtryskiwaczy. zmiana 4 zaworkow na raz to dosyć poważna zmiana charakterystyki - przelewy pewnie spadly 10 x .
Giantsdz 13-10-2015, 12:08 No może lepiej :-) i wymieniałem 3 zawory bo jeden wtryskiwacz był dobry
oj sorry
to teraz wycieczka za miasto i samoadaptacja
- obrotowa silnika pomiędzy 1800 a 3500 obr/min,
- prędkość 50 ... 70 km/godz
i tak 15 minut na cylinder
Giantsdz 13-10-2015, 13:42 Tak jak mam jechać jak odpalić go nie mogę po wymianie zaworków i nawet jak wróciłem do starych to jest lipa tez nie odpala
Bump: Jest w kompie tylko jeden błąd P2291 podajże za małe ciśnienie w listwie wtryskowej
ministerq 13-10-2015, 22:11 Może jest po prostu zapowietrzony...
Giantsdz 13-10-2015, 22:41 Juz go odpowietrzałem z 50 razy może ktoś poda krok po kroku jak odpowietrzać tdci po wyjęciu wtryskiwaczy??? To bym spróbował jeszcze według instrukcji
takie rzeczy jak zatkany filtr paliwa wykluczyłeś? jeśli nie ma nieszczelności na przewodach lub wtryskiwaczach, zaworki trzymają to chyba pora sprawdzać pompę. albo tak nieszczęśliwie sie objawiło w tym momencie lub zajechałeś na sucho.
Giantsdz 14-10-2015, 19:38 Filtr był zakładany nowy niedawno i raczej cały układ jest szczelny no a pompa pompuje podczas rozruchu około 2100 kPa ale nawet jak podam bezpośrednio paliwo do pompy to znika w zawrotnym tempie i jak próbuje go na plaku ruszyć to po około 5s zapala się sprężynka i kolega psika plakiem a ja sprawdzałem przewody paliwowe od listwy do wtryskiwaczy i nic paliwa nie leciało a jak skasuje błąd i tylko kręci rozrusznik to idzie paliwo to wtedy odpowietrzam i czy mam odpięte przewody czy podłączone to odpowietrzam i ciągle leci paliwo a i tak nie chce zapalić no i tak jak mówiłem po około 5 s zapala się sprężynka i kupa w tym momencie stoję i nawet ponownie wymieniłem zaworki na stare i nic nie dało jest ciągle to samo
Rozkręć wtryski jeszcze raz i skręć je "na mokro". Zawór IMV do sprawdzenia czy nie jest zablokowany.
Giantsdz 14-10-2015, 19:58 Wtryski skręcałem wszystko było myte w ropie ale może będę je skręcał zamoczone w ropie a jak sprawdzić zawór IMV??
... może będę je skręcał zamoczone w ropie
Powinny być zalane po kolei podczas składania za pomocą np strzykawki.
Wkręcasz w głowicę, odłączasz wtyczki z wtryskiwaczy jedna osoba kręci rozrusznikiem, druga po 2-3 sekundach kręcenia rozrusznikiem luzuje nakrętkę na wtryskiwaczu np pierwszym od prawej jak siknie dokręcamy nakrętkę przestajemy kręcić rozrusznikiem. I jeszcze raz ta sama czynność z drugim od prawej, trzecim i czwartym. Podłączasz wtyczki podpinasz kompa kasujesz błędy P0201-P0204. Próbujesz odpalić.
P2291 (ciśnienie niższe od oczekiwanego)
Objawy:
Jest często wyświetlany w połączeniu z kodem P0251 i innymi kodami, ale może być też wyświetlany sam.
Złe osiągi silnika (lampka ostrzegawcza świec żarowych miga).
Silnik gaśnie (lampka ostrzegawcza świec żarowych miga).
Nie można uruchomić silnika.
Przyczyny:
Zablokowanie zaworu dawkującego paliwo. Zastosuj test cyklu zaworu IMV, jeżeli jest dostępny dla tego pojazdu.
Zasilanie paliwem (patrz P0251 w niniejszym biuletynie).
Usterka pompy wtryskowej (patrz P0251 w niniejszym biuletynie).
no to P0251
P0251 (błąd sterowania zaworem dawkującym paliwo (IMV))
Objawy:
Wyjątkowo złe osiągi silnika - lampka ostrzegawcza świec żarowych miga.
Silnik gaśnie - lampka ostrzegawcza świec żarowych miga.
Nie można uruchomić silnika.
Przyczyna:
Ciśnienie w szynie paliwowej wymagane przez układ nie może być osiągnięte bez otwarcia zaworu IMV poza zakres tolerancji określony dla tego ciśnienia.
WSKAZÓWKA: Usterki opisane poniżej należy sprawdzić zgodnie z podaną kolejnością.
1. Zator w układzie niskiego ciśnienia paliwa, który może być spowodowany przez zatkanie przewodu paliwowego lub filtru paliwa albo uszkodzenie przewodu paliwowego. Dodatkowe informacje patrz Podręcznik warsztatowy rozdział 303-04, Diagnostyka i testy zatkanego filtru.
2. Powietrze w układzie niskiego ciśnienia: Sprawdź, stosując przezroczyste przewody (patrz TSB 107/2003) lub zewnętrzne doprowadzanie paliwa do pompy wtryskowej z własnego, wyposażonego w filtr układu zasilania paliwem, aby wyeliminować całkowicie układ niskiego ciśnienia paliwa pojazdu. Nieszczelne przewody paliwowe lub połączenia mogą powodować przedostawanie się powietrza do paliwa.
WSKAZÓWKA: Przy zastosowaniu przezroczystych przewodów niewielka ilość powietrza w układzie paliwowym jest zjawiskiem normalnym ze względu na otwór stałego odpowietrzania w filtrze paliwa. Paliwo będzie recyrkulowane przez filtr paliwa, aż temperatura powracającego paliwa będzie wyższa niż 40°C (w ten sposób wszelkie powietrze obecne w układzie będzie recyrkulowane, dopóki temperatura paliwa nie przekroczy 40°C i póki paliwo nie powróci do zbiornika paliwa).
3. Uszkodzona pompa wtryskowa, element pompy podającej paliwo lub zawór sterujący ciśnieniem. Wewnętrzne ciśnienie tłoczenia pompy wtryskowej musi wynosić przynajmniej 6 barów, aby napełniona została komora wysokociśnieniowa (w celu wytworzenia wymaganego ciśnienia w szynie paliwowej). Sprawdź (jeśli nie można uruchomić silnika):
Zastosuj zewnętrzne doprowadzanie paliwa do pompy wtryskowej z własnego, wyposażonego w filtr układu zasilania paliwem. Jeżeli silnik można uruchomić, gdy układ zasilania paliwem jest pod ciśnieniem lub znajduje się powyżej wlotu pompy wtryskowej (zasilanie wspomagane siłą grawitacji), ale nie można go uruchomić, gdy układ zasilania paliwem nie jest pod ciśnieniem lub znajduje się poniżej wlotu pompy wtryskowej, wtedy prawdopodobnie uszkodzona jest wewnętrzna pompa podająca paliwo (tj. nie może zasysać paliwa).
4. Uszkodzona pompa wtryskowa - element układu wysokiego ciśnienia lub zawór dawkujący paliwo (IMV):
Przeprowadź diagnostykę prowadzoną przy pomocy WDS - test ciśnienia paliwa (objawy: "nie można uruchomić silnika" lub "problemy z własnościami jezdnymi").
UWAGA: Nie uruchamiaj silnika dłużej, niż przez 5 sekund. Pompa wtryskowa zostanie uszkodzona w przypadku przedłużonego lub powtarzanego rozruchu i braku ciśnienia tłoczenia.
Sprawdź ciśnienie paliwa (przy WŁĄCZONYM zapłonie, WYŁĄCZONYM silniku) (powinno wahać się pomiędzy wartościami 4 i 10 barów maksymalnie). Wyświetlone domyślne ciśnienie paliwa wynoszące 2000 barów wskazuje na usterkę elektryczną czujnika ciśnienia paliwa (złącze, przewody itd.).
Sprawdź ciśnienie paliwa w momencie uruchamiania silnika (wartość żądana = 300 barów ± 50 barów).
Sprawdź ciśnienie paliwa na biegu jałowym (wartość żądana = 250 barów ± 40 barów).
5. Wtryskiwacze:
Wykonaj test ilości powracającego paliwa, korzystając z diagnostyki prowadzonej w WDS. Do tego testu wykorzystywane jest narzędzie specjalne 310-129 (patrz TSB 106/2003). Jeżeli stwierdzone zostaną duże ilości powracającego paliwa, sprawdź próbkę paliwa pobraną z przewodu powrotnego pompy wtryskowej pod kątem obecności czarnych metalicznych opiłków. Przejdź do następnego kroku.
6. Opiłki w układzie:
Pomimo zastosowania udoskonalonych materiałów w układzie mogą pojawić się opiłki, co nie musi być związane z usterką pompy wtryskowej. Z przewodu powrotnego pompy wtryskowej należy pobrać próbkę paliwa. Jeżeli próbka ta zawiera czarne metaliczne opiłki, tworzące warstwę o średnicy ponad 5 mm, prosimy skorzystać z TSB 42/2003 w celu zastosowania odpowiednich działań. Najpierw należy przeprowadzić wszystkie inne testy układu (opisane wcześniej).
Mogą pojawić się następujące usterki, które nie zawsze powodują zapisanie kodu usterki w układzie.
Objawy:
Nie można uruchomić silnika.
Silnik gaśnie podczas jazdy.
Znaczne wypadanie zapłonów. Jeżeli występuje to na biegu jałowym, silnik może zgasnąć.
Przyczyna:
Wiązka przewodów do czujnika CMP (zwarcie, sterowanie w pętli otwartej).
Obluzowany styk w złączu wiązki przewodów.
Usterka czujnika CMP.
Usterka modułu PCM (pojazdy z jednym modułem) lub usterka modułu IDM (pojazdy z dwoma modułami) - w pierwszej kolejności należy wykluczyć wszystkie inne możliwości.
1. Do sprawdzenia, czy sygnał CMP jest obecny podczas rozruchu, można użyć oscyloskopu.
2. Sprawdź zasilanie czujnika CMP (patrz opis poniżej). Dodatkowe informacje znajdziesz w TSB 69/2003.
Giantsdz 19-10-2015, 10:21 No niestety nie dałem rady odpalić i jedzie na regeneracji pompy,wtrysków oraz czyszczenie całościowe całego układu koszty około 3500zł wiec auto ładne rocznik tez w miare to zdecydowałem ze naprawiam ale wtedy do konca żywota trzeba będzie trzymać bo szkoda dziękuję za zainteresowanie tematem i pozdrawiam jak coś to mam 3 zaworki do sprzedania nowe więcej info na pric
|
|