Zobacz pełną wersję : Bardzo wysokie spalanie [ wg. komputera ]
Witam,
po pierwsze to mój pierwszy samochód, kupiony 2 tygodnie temu = ). Dzisiaj rano po włączeniu silnika komputer pokazywał mi spalanie / 100 na poziomie 99.99 litrów, później spadło do jakichś 14, ale po tym jak stanąłem na światłach podskoczyło do 16. Standardowa wysokość, o ile mogę o takiej mówić, to 11,5. Dodam, że było dość chłodno ~2 stopnie, a na desce zapaliła mi się kontrolka z płatkiem śniegu.
Czy takie zachowanie jest normalne? Czy wariactwo komputera przy takich temperaturach jest czymś pomijalnym?
Moja wersja to Ford Focus mk2 2008 FL, 1.6 115 kucy
Jeżeli dobrze kojarzę, 99,9l/100 pokazuje zaraz po resecie średniego spalania (może to taki sposób obsługi dzielenia przez zero - przejechanych kilometrów :lol:). Jeżeli Ty tego resetu nie zrobiłeś, może komputer się samoistnie zresetował? Jak wyglądają przebieg podróży i średnia prędkość - nie zresetowały się przypadkiem?
Żadne wariactwo komputera nie jest normalne.
komp się nie zrestartował, wszystkie ustawienia są takie jakie były + przebieg podróży bez zmian. Poza tym, reset chyba nie tłumaczyłby tego skokowego wzrostu spalania przy staniu na światłach = (
czy to może być kwestia sondy lambda?
Najpierw dobrze byłoby zdiagnozować źródło problemu - czy to złe wskazanie, czy faktycznie masz jakieś kosmiczne spalanie.
Zrób sobie test faktycznego spalania z dwukrotnym tankowaniem "pod korek" i policzeniem spalania pomiędzy tankowaniami, i wtedy będziesz wiedział czy komputer kłamie, czy silnik faktycznie zgłupiał...
po pierwsze wybacz moją ignorancję w temacie, ale czy test o którym mówisz, którego wynik jest cenny i na pewno go wykonam, nie jest nieco oderwany od "symptomów"? Wczorajsze spalanie średnie było w porządku, dzisiaj po włączeniu silnika przy dość niskiej temperaturze zewnętrznej spalanie zaczęło głupieć?
Ignorancję wybaczam, ale ja bym się chwilę zastanowił (i trochę posprawdzał), zanim bym uwierzył, że mój silnik spala 99 litrów na 100 km...
= ), nie napisałem, że wierzę że mój silnik łyka 99 litrów na 100, może kontekst pierwszego postu był mylący, nie mniej chodziło mi o możliwe przyczyny i ew. co mogę sprawdzić. Test, który mi zaleciłeś wydaje się być dobrym testem, ale w przypadku gdyby te 99 litrów utrzymywałoby się przez dzień - dwa - tydzień. Tak jak podkreślałem, różnica w wysokości spalania pojawiła się w przeciągu 8h, kiedy to focus spał na parkingu.
woro_woro 08-10-2015, 15:12 Wygląda to na reset wskazania spalania średniego. Przy niewielkim przebiegu od resetu postój na światłach wpłynie na podwyższenie wartości średniej. Jak w tym czasie wskazuje wartość chwilowa spalania (jeżeli jest dostępna)? Niestety w kwestii przyczyny nie pomogę.
Sprawdz sobie akumulator może jest słaby i jeszcze zapala ale zbiera przy rozruchu silnika tyle prądu że resetuje Ci się wskazanie sredniego spalania a potem od nowa musi zejść spalanie w dół ale na to trzeba trochę czasu i dystansu do przejechania a po nocy znowu rozruch i znowu reset
Lukasp85 09-10-2015, 14:43 Normalna sprawa, z tymi wskazaniami, silnik pracuje a ty stoisz w miejscu, wiec spalanie na 100km będzie hmm nieskończone? Sam to miałem po zrestartowaniu spalania średniego podczas stania w miejscu. Spalanie chwilowe rano, gdy jest zimny silnik zawsze będzie takie wysokie, czyli kilkanaście litrów na 100. Przejedź się trochę a zobaczysz, że wskazanie spadnie, a czym wiecej km przejedziesz tym mniej się będzie ta średnia wahać. Kontrolka z płatkiem śniegu informuje, że jest zimno i tyle, potem sobie zgaśnie, miałem tą samą rozkminę ostatnio co to za kontrolka.
Kontrolka płatek śniegu / śnieżynka:
żółta - temp na zewnątrz jest pomiędzy 1 a 4 'C.
czerwona jeśli niższa niż 1'C
To akurat jest w instrukcji obsługi, strona 80.
Plik Focus 18.11.09.CG3505pl.pdf
No i tu mnie kolega zaskoczył. Żyłem kilka lat w przekonaniu, że czerwona śnieżynka to 0. Całe życie człowiek się uczy, czy jak kto woli - RTFM :570:.
juri2069 10-10-2015, 15:02 Jakby nie było dobrze myślałeś bo gdy jest 0 stopni to jest czerwona :D
Instrukcje obsługi naprawdę pomagają.
Jakby nie było dobrze myślałeś bo gdy jest 0 stopni to jest czerwona :D
I tu mnie masz.
Prędzej chodziło mi o to, że nie wiedziałem, że przy 1 jest też czerwone :mrgreen: Chociaż sobie jeszcze popatrzę, wydawało mi się, że przechodzi z żółtego w czerwone kiedy na termometrze wskakuje 0 :570:
wydawało mi się, że przechodzi z żółtego w czerwone kiedy na termometrze wskakuje 0 :570:
Jaki ma sens informowanie o fakcie po fakcie? :) Ford zadbał o nasze zdrowie informując o możliwości zamarznięcia nawierzchni wcześniej:
Lampka zapala się i świeci na
pomarańczowo, gdy temperatura
powietrza na zewnątrz wynosi
pomiędzy 4ºC a 1ºC. Lampka świeci się na
czerwono, gdy temperatura jest niższa niż 1ºC.
Odnośnie spalania. Użyte są jakieś proste algorytmy. W zegarach nie siedzi przecież mega komputer. Są to wskazania orientacyjne. Patrząc w drugą stronę, potrafi pokazać inny bezsens:
Odnośnie spalania. Użyte są jakieś proste algorytmy. W zegarach nie siedzi przecież mega komputer. Są to wskazania orientacyjne. Patrząc w drugą stronę, potrafi pokazać inny bezsens
To nie są proste algorytmy tylko suma czasu pracy otwarć wtryskiwaczy najprostsza metoda z możliwych ilość dawkowanego paliwa jest ściśle określona przy danym ciśnieniu i czasie otwarcia zaworu z czasem te parametry się rozjeżdzają bo wtryski już nie pierwszej młodości i pompa też juz nie nowa.
Posiadam Focusa z 2008r i też mam problem z dużym spalaniem! Komputer średnie spalanie wyświetla na poziomie 12,5 litra, i jeżdżę normalnie! Może podpowiecie mi jakie Wy macie średnie spalanie 1.8 tdci. Jeszcze jedno,jak zatankuję pełny bak to wyświetla mi zasięg na ok 500 km, przy czym kuzyn ma identyczne auto i wskazuje mu zasięg na ok 700 km! Matych może masz racje z tymi wtryskami??! Pomocy!
Ludzie czytajcie ze zrozumieniem ja nie może mam rację tylko opisałem jak to jest liczone.A ty nie kumasz co ja napisałem z twojego problemu wynika że twój samochód pali dużo a nie wskazanie jest małe a pali naprawdę więcej.
-Resetowałeś kiedyś wskazania komputera?
-Wykonałeś pomiar spalania rzeczywistego tankując pod korek dzieląc paliwo przez przebieg?
Może podpowiecie mi jakie Wy macie średnie spalanie 1.8 tdci.
Z ostatnich ~10 000 km jest aktualnie 6,4l/100. Głównie jazda miejska, ale też przynajmniej 1000 km po autostradzie 140-160 km/h. Zasięg na pełnym baku zawsze podaje ponad 700 km.
Ludzie czytajcie ze zrozumieniem
-Resetowałeś kiedyś wskazania komputera?
-Wykonałeś pomiar spalania rzeczywistego...?
I tak, dwie strony dalej wróciliśmy do moich odpowiedzi na pierwsze pytanie.
Faktycznie, w dzisiejszych czasach czytanie ze zrozumieniem to deficytowa umiejętność...
passenger44 12-10-2015, 11:46 Witam
U mnie podobny problem
Zatankowanie pod korek pokazuje do przejechania 530 km
Spalanie w mieście pokazuje 9.2/9.3litra na 100 km
Wydaje mi się to dużo biorąc pod uwagę ze sprzedawca auta mówił ze pali 5/6 litrów a w trasie jeszcze mniej .
Ktoś może mi wytłumaczyć dlaczego tak jest może w czymś tkwi problem .
Akumulator mam do wymiany czy to on może coś tu mieszać ??
Auto to Ford focus cmax 2.0tdci 136km 2004rok
Pozdrawiam
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Po pierwsze primo - zgodnie z wcześniejszymi postami, należy wykonać test faktycznego spalania - tankujesz pod korek, jedziesz, znowu tankujesz pod korek i to co weszło dzielisz na przejechany dystans.
Wtedy wiadomo, czy komputer kłamie, czy faktycznie masz wir w baku.
Poza tym - to akurat, że "sprzedawca auta mówił ze pali 5/6 litrów a w trasie jeszcze mniej", absolutnie nic nie oznacza (chyba, że od brata kupiłeś :razz:).
Panowie.. tak tylko wracając do śnieżynki.
Ja nie wiem co tam nagle się takie właśnie zawirowanie zrobiło.
żółta - temp na zewnątrz jest pomiędzy 1 a 4 'C.
czerwona jeśli niższa niż 1'C
czyli:
kiedy masz 1'C to dalej masz żółtą, bo czerwona wskazuje że temp musi spać poniżej 1'C. Mówiąc matematycznie, kiedy temp będzie mniejsza i nierówna 1'C to będzie czerwona. Jeśli temperatura będzie równa 1'C - to śnieżynka jest pomarańczowa.
:)
Co do spalania. Z tego co pamiętam, Focus posiada dwa liczniki spalania. Jeden który wyświetla się na wyświetlaczu i jeden głębiej, z którego wylicza nam maksymalny zasięg. Gdzieś jest temat tutaj na forum jak można "dostroić" wyświetlanie spalania średniego, jeśli ten drugi wskaźnik odbiega od pierwszego.
@ciafka (http://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=43636) popraw posta ostatniego , na duże litery , wytłuszczone , 2 x większa czcionka i w kolorze czerwonym , przynajmniej będzie rzucało w oczy i nie będzie powtarzane pytanie co 3 post :diabel2: :lol:
mondeouser 12-10-2015, 16:22 Witam!!!
Na forum był temat śnieżynki i tam się śmieli się, że żółta śnieżynka zapala się gdy jest mniej więcej 2 miesiące do gwiazdki a czerwona gdy miesiąc ;). Oczywiście to żart. Jeśli chodzi o spalanie to w mojej foce mk2 fl 1,8TDCI komp pokazuje o 0,1 l mniej niż w rzeczywistości (liczone z kalkulatorem). Tak było odnowości. Nigdy nie pokazał spalania na poziomie 99,9 litra. Może to jest zależne od wersji oprogramowania.
Pozdrawiam
Wydaje mi się to dużo biorąc pod uwagę ze sprzedawca auta mówił ze pali 5/6 litrów a w trasie jeszcze mniej .
to jest mega dobre....
przeczytaj instrukcje obsługi będziesz wiedział ile powinien z grubsza palić( 2.0 tdci miasto katalogowo 7,8 tarasa i mieszane wiadomo mniej)
Już wszystko wiem. Kto by pomyślał, że w Mondeo wskaźnik śnieżynki działa inaczej niż w Focusie:
F:
Zapala się na pomarańczowo, gdy
temperatura wynosi pomiędzy +4°C
a +1°C. Przy temperaturach poniżej
+1°C lampka ostrzegawcza zapala się na
czerwono.
M:
Lampka ostrzegająca o oblodzeniu
Zapala się i świeci na
pomarańczowo, gdy temperatura
otoczenia wynosi pomiędzy 4ºC a
0ºC. Lampka świeci się na czerwono, gdy
temperatura jest niższa niż 0ºC.
Czyli poniekąd się wybroniłem, jak się ciągle przesiadam z jednego do drugiego to nie zauważyłem różnicy, a że Mondeo pojawił się w domu pierwszy, przyjąłem jego sposób działania za oczywisty :one:
Czyli poniekąd się wybroniłem, jak się ciągle przesiadam z jednego do drugiego to nie zauważyłem różnicy, a że Mondeo pojawił się w domu pierwszy, przyjąłem jego sposób działania za oczywisty
No dobra.. wybroniłeś się :) :P
passenger44 20-10-2015, 12:15 U mnie ten sam problem z pierwszego posta komputer oszalal po wymianie akumulatora .
Nie może ustalić konkretnego spalania skacze od 50l/100 km
Spada nawet do 4l a potem wzwyż nawet na postoju rośnie i cholera wie o co chodzi
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Co do spalania. Z tego co pamiętam, Focus posiada dwa liczniki spalania. Jeden który wyświetla się na wyświetlaczu i jeden głębiej, z którego wylicza nam maksymalny zasięg. Gdzieś jest temat tutaj na forum jak można "dostroić" wyświetlanie spalania średniego, jeśli ten drugi wskaźnik odbiega od pierwszego.
To bardzo ciekawe, w mk1 też tak jest? Ktoś pamięta ten temat albo wie jak go znaleźć? Bo mi się nie udało.
U mnie pokazywało zużycie od 8 do prawie 10, jazda głównie miejska po Polskiej stolicy korków, z klimą. Nie pasowało mi coś i zrobiłem reset - teraz jak drut stoi od ponad miesiąca zużycie 9.1 l/100 km i ani drgnie. Może to i prawda...
A z innej beczki, nawet po resecie, na świeżo komputer pokazuje 55 l/100 km, może w innych wersjach jak się zafiksuje to mu wychodzi 100/100, kurcze, tyle Leopard pali :)
EDIT
https://www.youtube.com/watch?v=WS4xphFv8i4
o to chodzi?
detomasso007 20-10-2015, 15:32 Witam
U mnie podobny problem
Zatankowanie pod korek pokazuje do przejechania 530 km
Spalanie w mieście pokazuje 9.2/9.3litra na 100 km
Wydaje mi się to dużo biorąc pod uwagę ze sprzedawca auta mówił ze pali 5/6 litrów a w trasie jeszcze mniej .
Ktoś może mi wytłumaczyć dlaczego tak jest może w czymś tkwi problem .
Akumulator mam do wymiany czy to on może coś tu mieszać ??
Auto to Ford focus cmax 2.0tdci 136km 2004rok
Pozdrawiam
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Ilu jest użytkowników, tyle też opinii nt. spalania. Tłumaczenie wysokiego spalania opinią sprzedawcy jest bardzo niemiarodajne.
1. W pierwszej kolejności (jak napisał kolega ciafka) najlepiej zrobić 2-3 test tankując auto pod korek (do pierwszego odbicia), i wyjeżdżając całe zatankowane paliwo.
2. Należy zwrócić uwagę na liczbę przejechanych kilometrów, a także (co ważne) na obszar na jakim się poruszany. Inaczej będzie się kształtowało spalanie przy jeździe 20% miasto 80% trasa, niż w przypadku 20% trasa 80% miasto.
3. Spalanie obliczane jest skomplikowanym algorytmem za pomocą mierzonego czasu otwarcia wtryskiwaczy, do tego dochodzi stan pompy paliwa i pozostałe czynniki.
4. Kwestii stricte technicznych nie będę tutaj poruszał, bo można znaleźć wiele tematów opisujących przyczyny podwyższonego spalania (wtryski, DPF, nieszczelność układu paliwowego, etc...).
Ja bym na Twoim miejscu nie martwiłbym się wysokością spalania w mieście. Mam podobną przypadłość - ciężką nogę. Codziennie robię 20-30km w korkach, a spalanie w 2.0TDCI oscyluje mi w granicach 8-8,1l/100km. W trasie bez problemu schodzę w okolicach 5,9-6,2l/100km przy 120-130km/h. Pozdrawiam.
masz normalne wyniki spalania
często problemem są oczekiwania nabywcy co do niskiego spalania(bo to diesel jest i musi palić 5L/100) i spryt sprzedającego który te oczekiwania wykorzystuje ,mówiąc że tak jest
a prawda jest brutalna dwulitrowy diesel nie będzie palił po mieście 5L i tyle
krystianzol 01-12-2015, 18:27 U mnie jest podobnie. Kupiłem auto 1,5 miesiąca temu i na poczatku pokazywal srednie spalanie na poziomie 7,5 l. Teraz jest wyraźnie chłodniej i robie nim tylko krótkie odcinki 2,5 km do pracy. Auto chwile chodzi zanim ruszę i nawet dobrze sie nie nagrzeje, a już jestem na miejscu. Do tego moja druga polowa ostatnio sie w aucie dogrzewala stojąc ok 20 min na parkingu. Tez sie nad tym zastanawialem, ale biorąc pod uwage powyzsze czynniki dochodze do wniosku, ze spalanie srednie obecnie 11,1 l/100 km to chyba normalne. Predzej czy pozniej zrobie test jak koledzy opisuja (zalac do pelna 2 razy). Zaraz po resecie na stacji wskazuje 99.9/100 km (zanim rusze).
pawel_83 10-12-2015, 18:47 Witam,
Niedawno kupiłem Forda Focusa 1.6L Benzyna 2009 hatchback.
Przy każdym tankowaniu resetuję komputer, który wskazuję mi średnie spalanie w okolicach 8-8,5l/100km.
Natomiast jak dokonałem podliczenia ile tankuję benzyny(stacja BP - pb95) i ile przejechałem na paliwie to wychodzi mi ok 10-10,5l/100km, co wydaję mi się za dużą wartością jak na taki silnik oraz fakt że jeżdżę można powiedzieć w trybie podmiejskim i na ogół nie 'cisnę' go za mocno. Nie używam klimatyzacji.
Co może być przyczyną tak dużego spalania? Czy jest to powód do zwrócenia się do serwisu na diagnostykę?
quagmire 08-01-2016, 07:36 Witam, mam foke 1.6 benz. 100KM. Co do wskazan komputera to jezdzac na krotkich trasach w wawie (7km do pracy) srednie spalanie jakie pokazuje komp to 8.7-9.2 (zalezy od stylu jazdy). Licznik sredniego spalania resetuje na trasie - "podkrecam" obroty, zdejmuje noge z gazu i resetuje ;) wtedy zadne kwiatki w postaci 99l/100 sie nie pokazuja, a wartosc spalania idzie od 0 do gory. Co do tankowan to po przejechaniu 205km wlalem 19,61l Pb95.
|
|